|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Ámde
itt nagyobb van…”
Ézsaiás próféta
könyve 53. fejezet
„1Ki
hitte volna el, amit hallottunk, ki előtt volt nyilvánvaló az ÚR hatalma?
2Mint
vesszőszál, sarjadt ki előttünk, mint gyökér a szikkadt földből. Nem volt
neki szép alakja, amiben gyönyörködhettünk volna, sem olyan külseje, amiért
kedvelhettük volna.
3Megvetett
volt, és emberektől elhagyatott, fájdalmak férfia, betegség ismerője.
Eltakartuk arcunkat előle, megvetett volt, nem törődtünk vele.
4Pedig
a mi betegségeinket viselte, a mi fájdalmainkat hordozta. Mi meg azt
gondoltuk, hogy Isten csapása sújtotta és kínozta.
5Pedig
a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő
bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg.
6Mindnyájan
tévelyegtünk, mint a juhok, mindenki a maga útját járta. De az ÚR őt
sújtotta mindnyájunk bűnéért.
7Amikor
kínozták, alázatos maradt, száját sem nyitotta ki. Mint a bárány, ha
vágóhídra viszik, vagy mint a juh, mely némán tűri, hogy nyírják, ő sem
nyitotta ki száját.
8Fogság
és ítélet nélkül hurcolták el, de kortársai közül ki törődött azzal, hogy
amikor kiirtják a földön élők közül, népe vétke miatt éri a büntetés?!
9A
bűnösök közt adtak sírt neki, a gazdagok közé jutott halála után, bár nem
követett el gonoszságot, és nem beszélt álnokul.
10Az
ÚR akarata volt az, hogy betegség törje össze. De ha fel is áldozta magát
jóvátételül, mégis meglátja utódait, sokáig él. Az ÚR akarata célhoz jut
vele.
11Lelki
gyötrelmeitől megszabadulva látja őket, és megelégedett lesz. Igaz szolgám
sokakat tesz igazzá ismeretével, és ő hordozza bűneiket.
12Ezért
a nagyok között adok neki részt, a hatalmasokkal együtt részesül
zsákmányban, hiszen önként ment a halálba, hagyta, hogy a bűnösök közé
sorolják, pedig sokak vétkét vállalta magára, és közbenjárt a bűnösökért.”
Imádkozzunk
Mindenható Istenünk!
Annyi szépet és jót adtál
nekünk az elmúlt héten is. Bár mindannyiunk élete különböző, más és más
dolgok foglalkoztatnak bennünket, egy szépséget biztosan mindannyian
észrevettünk: a havas táj szépségét. Köszönjük, hogy törekedhetünk arra,
hogy a mi életünk is ilyen tiszta és hófehér lehessen. Köszönjük, hogy
felismertük a közösség szükségességét, hiszen egy havas fa szépsége nem ér
fel egy fenyves szépségével. Így állunk most Előtted közösen, együtt,
tiszta szívvel és lélekkel, kérve arra, hogy áldj meg bennünket, a mi
életünket, együttlétünket. És kérlek Uram, hogy túlláthassunk minden
gondjainkon, és együtt mondhassuk, hogy a zord tél virága is Te vagy,
Istenünk. Ámen.
Jézus
Krisztus, szép fényes hajnal,
Ki
feltámadsz új világgal,
És
megáldasz minden jókkal:
Te
vagy nékünk egy reménységünk,
Isten
előtt közbenjárónk,
Szép
koronánk, ékességünk.
Világosítsd
a mi szívünket:
Ismerhessünk
meg Tégedet;
Tanulhassuk
szent Igédet.
485.
dicséret első három vers
Máté evangéliuma 12.
fejezet 38-42. vers
„38Akkor újra megszólították
néhányan Jézust az írástudók és a farizeusok közül: »Mester, jelt akarunk
látni tőled.«
39Ő pedig így válaszolt
nekik: »Ez a gonosz és parázna nemzedék jelt követel, de nem adatik neki
más jel, csak a Jónás próféta jele.
40Mert ahogyan Jónás három
nap és három éjjel volt a hal gyomrában, úgy lesz az Emberfia is a föld
belsejében három nap és három éjjel.
41A ninivei férfiak
feltámadnak az ítéletkor ezzel a nemzedékkel együtt, és elítélik ezt a
nemzedéket, mert ők megtértek Jónás prédikálására; ámde itt nagyobb van
Jónásnál!
42Dél királynője feltámad az
ítéletkor ezzel a nemzedékkel együtt, és elítéli ezt a nemzedéket, mert ő
eljött a föld végső határairól, hogy meghallgassa Salamon bölcsességét;
ámde itt nagyobb van Salamonnál!«”
Láttad? Hallottad? Gyakran
kezdődik így egy-egy beszélgetés, talán reggel az autóbuszon, vagy az
utcán, vagy a munkahelyen, amikor ismerősök összetalálkoznak. És máris az
előző esti hírekből, eseményekből, helyi vagy világ-eseményekből valami
szóba kerül. Gyakran így kezdődik: láttad? Hallottad? Nem is volna ezzel
túl nagy baj, ha… Ha lényeges dolgokról lenne szó, és nem túlságosan az
elénk tárt, olykor szenzációsan csomagolt és hangsúlyozott, nem mindig
nagyon fontos hírekről.
A múlt vasárnap olvasott
bibliai szakaszunkban Jézus háromszor megkérdezte kortársait: Mit látni
mentetek ki (tudniillik oda a Jordánhoz), ahol János, a Keresztelő
prédikált? Mit látni mentetek ki? Szél ingatta nádszálat? Mit látni
mentetek ki? Puha ruhába öltözött embert? Prófétát akartatok látni?
Háromszor is elhangzik, hogy látni, látni, látni. Pedig Jánost hallani kellett volna. A János
által hirdetett üzenetet, a prófétai üzenetet meghallani kell elsősorban,
és nem látni. Már csak azért sem, mert Keresztelő János semmilyen jelt,
semmilyen csodát nem tett. Mégis látni akartak, és kevésbé hallani.
Tudniillik a megtérésre hívó, a keresztségre hívó üzenetet meghallani.
Jézus viszont tett jeleket. Ha a múlt vasárnapi
Igét, és az azóta napi Igeként olvasható Máté-beszámolókat nézzük, akkor
már ott is sorolhatjuk: Jézus meggyógyított némát, vakoknak szemeit
megnyitotta, bénák jártak, sőt halottat támasztott föl – Jézus cselekedett
jeleket. Vagyis nem csak tanított, hanem valóban látni is lehetett jeleket. Mégis Keresztelő Jánoshoz
kitódultak, látni akartak, és nem hallani, ott, és amikor hallani kellett
volna, meghallani kellett volna az isteni üzenetet. És kevésbé a szemeket
legeltetni a teveszőr ruhán, vagy azon, hogy mézet és sáskát eszik csupán
János.
Nos, Jézus gyógyított, láthattak jeleket, és mégis
orcátlanul odamennek a nép kegyes vezetői közül többen ezzel: „Mester, jelt akarunk látni tőled.” És
Jézus keményen válaszolt. Nagyon sokakban Jézusról nem teljesen bibliai kép
van. Kicsit mézes-mázos szeretetű Jézus-kép él sok emberben. Ha egy-egy
igehirdető így beszélne, ahogy Jézus beszélt itt ebben a szakaszban, és
hogyha élne még, az a mondjuk kétszáz évvel ezelőtt a református egyházban
meglévő gyakorlat, miszerint esztendőnként volt az úgynevezett
„papmarasztás”, vagyis a gyülekezet nyilatkozott, hogy óhajtja-e tovább
azon igehirdető szolgálatát vagy nem, én úgy gondolom, hogy Jézust az első
esztendő után elzavarták volna. Hiszen mit mondott? Odamennek hozzá
emberek: „jelt akarunk tőled látni.” És Jézus azt mondja, hogy „gonosz
és parázna nemzedék vagytok”. Nem azt mondta, megsimogatva a kis
buksijukat: „ti nagyon okos emberek vagytok; igaz, hogy már néhány jelt
láttatok, talán jó lenne már, ha odafigyelnétek arra, amit mondok, de azért
meg ne sértselek titeket… csak úgy szőrmentén, mégis… talán…” – hanem Jézus
azt mondja, hogy „gonosz és parázna nemzedék”. És itt a parázna nem
egyszerűen az, amit a magyar nyelv ért. A parázna az ószövetségi és
újszövetségi szóhasználatban a szövetségtörő ember. A házasságban a
házassági szövetséget törő, de általában az Istennel kötött szövetséget
megtörő magatartást nevezi a Biblia parázna magatartásnak. Tiveletek az
Isten szövetséget kötött, és ti ezt a szövetséget megtörtétek gonosz módon.
És miután ilyen kedvesen megszólította őket, ezután két bibliai esetre
hivatkozik. Az egyik dél királynője vagy Sába királynője, aki messziről
eljött Salamonhoz, mert hallotta bölcsességének hírét. És szerette volna
látni, szerette volna hallani, szeretett volna vele beszélni, szerette
volna kipróbálni a kérdéseivel Salamon bölcsességét. Egy emberhez eljött
sok száz kilométert megtéve. Nem röstellte magát, pedig ő is király volt.
Eljött Salamonhoz, hogy Salamon bölcsességét hallhassa. És itt most nagyobb
van Salamonnál! A királyok királya van itt közöttetek, és ti elutasítjátok.
Szövetségszegők vagytok.
Azután emlékezteti őket
Jónás történetére, jelére, és azt mondja: hacsak nem a Jónás jele, az
adatik. De megértitek ti ezt? Jónás, akit elküld az Úr, hogy hirdesse meg
egyik oldalról az ítéletet, de valójában a történetből nem tudjuk pontosan,
majd kiderül, hogy Jónás kicsit a maga szája íze szerint hirdeti meg.
Annyit hirdet meg belőle, ami neki tetszett, hogy tudniillik a pogány
Ninive el fog pusztulni negyven nap múlva. De arról már elfelejtett
beszélni, hogy ha megtértek, akkor nem pusztultok el. Jónást kivetették a
hajóból, önként vállalta ezt, hogy a hajóban lévők életben maradjanak.
Jézust kivetik, Izráel kiveti, önként vállalja a szenvedést és a halált, és
ott van a három nap: Jézus a saját szenvedéséről beszél már, amikor azt
mondja Jónásra hivatkozva: vajon megértitek-e, hogy lesz… egy nagy jel lesz. A többi: a
vakok, a bénák, a sánták, a halottak föltámasztása – az semmi! Nem ez a
lényeg. Egy jelet értsetek meg: Hogy „az Emberfia gonoszok kezére
adatik, megölik, de harmadnapra feltámad”. Ezen áll vagy bukik az
Istennel való megbékülésetek, bűneitek bocsánata és az örök élet. Jónásra
hivatkozik, Salamonra hivatkozik Jézus, és arról beszél, hogy mindazok,
akár dél királynője, akár mások a korábbi évszázadokban, akik akkor éltek
és komolyan vették, azoknak jobb dolguk lesz, mint ennek a mai nemzedéknek,
amelyik jön: jeleket látott, és jeleket követel. Azt hiszi, a cirkuszban
van. Megyek, mert látni akarok. Egyébként közömbös marad. Jézus kétszer
kimondja: „Ámde nagyobb van itt…”, nagyobb Salamonnál, az ő bölcsességénél, királyi hatalmánál, és
nagyobb van itt Jónásnál, aki
pedig elküldetett a népekhez, hogy az Isten üzenetét vigye.
Miért nagyobb Jézus? Hogyha
valakivel beszélgetésbe keveredünk, vajon el tudjuk mondani: miért nagyobb Jézus? Kevés lesz, ha azt
mondjuk: „hát én azért vagyok keresztyén, mert ilyen családba születtem”.
Ez nem magyarázat arra, hogy Jézus miért nagyobb. Az kevés lesz, ha azt
mondjuk: „én ebbe születtem és én már így halok meg”. Gyakran lehet
emberektől hallani ilyen érvelést. Ez egy gyenge emberi érvelés. Miért
nagyobb Jézus? Próbáljunk egy rövid, gyors összehasonlítást tenni, mondjuk
a vallásalapítók és Jézus között. A vallásalapítók csak emberek voltak – míg Jézus Emberfia, Isten Fia nagyszerű
kifejezéssel nevezhető. A vallásalapítók
megváltandó bűnösök voltak és maradtak – míg Jézus bűn nélkül
való volt. Ki a nagyobb? A vallásalapítók érkezéséről, küldetéséről nincsenek próféciák, ígéretek – míg
Jézusban beteljesedik az Isten által megígért szabadító megjelenése.
Vagyis, az isteni üdvözítő terv szól róla. Ki a nagyobb? Az, aki jött,
mondott emberi nemes gondolatokat, vagy pedig az, aki az isteni kijelentést
hozhatta, mert Ő maga a testté lett Ige. Ki a nagyobb? Nagyobb van itt Jónásnál, pedig Jónás próféta volt, nagyobb van
itt Salamonnál, pedig isteni bölcsességgel megáldott ember volt Salamon is,
mert Jézus van itt. A királyok
királya van itt. A vallásalapítók meghaltak – az Emberfia meghalt, és a
juhok nagy Pásztorát a mennyei Atya kihozta a halálból, sőt, az Atya
jobbján ül. Míg a vallásalapítók érzékelve, tudva, hogy nagy baj van az
emberrel, valamit tenni kellene, ezért különböző szép, nemes gondolatokat,
vallási technikákat kigondoltak, szertartásokat és ehhez hasonlókat ajánlottak;
ez mind önmegváltás, amikor a
mocsárban lévő ember a saját haját rángatja, hogy kiemelje önmagát – ennyit
ér. A szándék, a felismerés helyes, csak a megoldás erőtlen – addig Jézus megváltó.
Ha mondjuk éppen ott a
buszon, vagy bárhol, valakivel találkoznánk, és szóba kerülnek hitbeli
dolgok; el tudjuk mi mondani, hogy miért nagyobb Jézus? Amikor ő is szép
vallásos gondolatokkal jön, mármint ez a másik ember. Tudjuk mi, vagy
elbizonytalanodunk? Azt mondjuk, hogy „ezt tanultuk, mi így tanultuk, hát
én ebben is halok már meg!” – ettől Jézus nem nagyobb. Jézus nem azért
nagyobb, mert nekem ilyen vagy olyan véleményem van róla. De tudjam, hogy
miért nagyobb. Magam szempontjából is fontos, és mások szempontjából is
fontos mindez. „Itt nagyobb van…” –
mondja Jézus. Jelt akartok látni, hát itt egy nagyobb van. Pedig Jónás sem
volt akárki, és Salamon sem. Itt nagyobb van. És mindazt, amit Jézus tett,
a megváltást, az előbb olvasott Ézsaiás
könyve 53. fejezetének néhány kifejezésével szeretném újra felidézni
és összefoglalni: „…tévelyegtünk,
mint a juhok, mindenki a maga útját járta”; „Sokak vétkét vállalta magára”–
tudniillik az Úr szenvedő szolgájaként Jézus –; „Az Úr őt sújtotta mindnyájunk vétkéért”. „Sebei árán gyógyultunk
meg” – olvastuk Ézsaiásnál. „Közbenjárt
a bűnösökért”, „sokakat tesz igazzá” – beszél már a prófétai kijelentés
a megváltásról, hogy nekünk békességünk legyen. Ézsaiás szavaival
fogalmaztam meg, próbáltam néhány mozaikot összerakni, hogy miért nagyobb, és ez a „nagyobb” mit tett? Benne és Általa,
mit tett a Mindenható Isten a mi megváltásunkra.
Szeretett Testvérek! Kicsoda neked, kicsoda nekünk Jézus?
Vagy mi is csak jeleket akarunk látni? És odaszaladgálunk, ahol valami
szenzációsnak tűnő dolgot hirdetnek, …harangoznak be, mutogatnak? Legfeljebb
aztán elkezdünk utólag vitatkozni, hogy „hát nem tudjuk, milyen technika
van a háttérben, milyen pszichológiai manőver, vagy manipuláció is lehet a
dologban?”. Hívő emberként, mi jeleket akarunk látni? Mert ha nem látunk
jeleket, akkor már nem hiszünk?
Kicsoda neked, kicsoda
nekem Jézus? Valóban Ő a legnagyobb?
Mert nyilván attól függ a mi életünk, a mi értékrendünk, hogy számunkra
kicsoda a legnagyobb. Eszerint rendezzük be életünket. Akit a legnagyobbnak
tartunk, úgy annak rendeljük alá időnket, erőnket, pénzünket,
kapcsolatrendszerünket, mindent. Vagyis beszélhet valaki arról, hogy ő
mennyire istenfélő ember, az életéből nagyon hamar kiolvasható, hogy
egyáltalán van-e köze ehhez az Istenhez – azon túl, hogy az életet Tőle
kapta. Mert a cselekedeteink beszélnek arról, hogy valójában ki a
legnagyobb számunkra. Mint, ahogy egy hölgy és egy férfiú egymásnak tesz
nagy szerelmi vallomásokat. De ha közben az egyik mindig másfele is
sántikál, és máshoz is szaladgál, akkor előbb-utóbb rá kell döbbenni, hogy
ezek a nagy, szép szerelmi vallomások, ezek üres dumák. Ez csak
megtévesztés. Vannak emberek, akik így beszélnek Istenről: „mekkora hitünk
van!” – de az életük egészen mást mutat. Azt mutatja, hogy Istennél van nagyobb valaki, és ráhallgatnak, az
értékrendjük olyan lesz, ami annak felel meg.
Ezek jelt akartak látni,
Jézushoz jöttek. Hát nem szép dolog? Látszólag az. De nekik Jézus nem a
legnagyobb! Vajon valóban a legnagyobb? Mert ha a legnagyobb, akkor Ő az én
Uram, az én Gazdám. Ha nem Ő az én Uram, nem Ő az én Gazdám, akkor nem a
legnagyobb. Hiába beszélek róla.
Kicsoda neked Jézus?
Megváltód? Valóban? Hozzá tértem? Levettem a bűneimet? Bocsánatot kértem?
Vagy még mindig a vallásos cselekedetek önmegváltó gondolataiban
tetszelgek? Akkor Jézus nem megváltóm,
de attól Ő még megváltó. Csak az
én életemben nem lehet semmilyen
hatása az Ő helyettem is tett szenvedésének.
Kicsoda nekem Jézus?
Kicsoda neked Jézus? Mestered? Ha mester, akkor követni kellene. És ha Jézust követjük, akkor az életünk
jellé lesz. Ne jeleket követeljünk, hanem a mi életünk legyen Jézusra
mutató jellé. Emlékezzünk: egy Zákeus megtérve az életével Jézusra
mutatott. Van valaki, aki nagyobb, aki a teljes korábbi, kapzsi, idegen
hatalmat kiszolgáló, saját népét viszont nyúzó vámszedőt, Zákeust meg tudta változtatni. Mert
nagyobb, és Zákeus akarta a nagyobbat követni! – nem korábbi kis
bálványait.
Vagy gondoljunk egy nagyon
vallásos istenfélő emberre, Saulra, akiből Pál apostol lett, amikor rájött,
hogy az atyák vallásos hagyományánál, a magam vallásos elképzelésénél a
Názáreti nagyobb, onnan kezdve a Názáretit követte. Sőt hirdette a Názáreti Jézust. Mert
valóban nagyobbnak tartotta, mesterének tartotta, és így Jézusra mutató
jellé lett, út-jel-ző táblává
lett sokak számára.
Kicsoda neked Jézus? Az
egyház Ura? Persze így tanuljuk, így mondja a Szentírás: a testnek Ő a Feje,
az egyház Ura Jézus – de akkor tartozok én ehhez a testhez?
A napokban valakivel
beszélgettünk, felnőtt-keresztelés került szóba, és ezen kérdés kapcsán
keresett meg. Sok mindenről beszélgettünk, és bizony a sok kérdés között
felmerült, hogy „Hát miért tartozzak én a gyülekezethez? Hát hiszek én!” Ez
egy tipikus kérdés, mai világunkban nagyon sok ember úgy akar istenfélő
lenni, hogy semmi köze nincs az Isten népéhez. Akkor, hogy lehet őszintén
azt mondani, hogy „Mi Atyánk…”? Itt valaki hazudik. Mert vagy nagyon szépen
mondja, hogy „Mi Atyánk”, csak az Isten nem igazán Atyja, mert a testvért,
a másik hívő embert nem fogadja el testvérnek – mert annak ilyen meg olyan
bűne van. Van. De nekem is van, ne feledjem el. Mi Atyánk…? Szépen ki lehet
mondani, de ha az Isten neked, meg neked… és nekem is Atyám, akkor mi
valahol testvérek vagyunk. Mi egy közösségbe tartozunk. Jézus azt mondta,
hogy „jöjj és kövess engem!” De
akkor a Jézus követésében nekünk találkozni kell! Aki az Isten népe nélkül,
aki gyülekezet, egyház nélkül akar istenfélő ember lenni, az még mindig nem
érti az Úr Istent, és valószínűleg már valami kis ébredező hite van, de ez
még nem Krisztus-követés. Hát ezek az emberek is odamentek: írástudók,
szadduceusok, és elkezdték mondani, hogy „Mester!”. Aztán kiderül a
mondatukból, hogy semmi közük nincs Jézushoz. Pedig ők jöttek oda, nem Jézus ment oda. Ezek jöttek Jézushoz.
Kérdésük volt, jelt akartak látni, és kiderül, hogy lelkileg semmi közük
nincs Jézushoz.
Valóban Jézus a legnagyobb?
És valóban az egyház számára is Jézus a legnagyobb? Vagy mindig
alkalmazkodni próbálunk a pillanatnyi politikai hatalomhoz? Bizony nagy
kérdések merülnek fel abban a percben, ha komolyan vesszük azt, hogy „ámde nagyobb van itt…”.
Kicsoda neked és nekem
Jézus? A bevezetőben így kezdtem: Láttad…? Hallottad…? – kezdődnek
beszélgetések. S azt mondtam, nem baj, persze, sok mindenről szabad
beszélni. Sőt, kezdődhetne úgy is mondat: Hallottad, hogy Jézus a legnagyobb? Hallottad, hogy Ő a Megváltó? Hallottad, hogy lehet új életet kezdeni? Kezdtünk már így
mondatot? Kezdtünk már így beszélgetést valakivel? Mert azt, hogy „Halottad…
a rádióban… a tévében…? Láttad?” – így kezdtünk mondatokat. És, ha véletlen
nem hallotta és nem látta volna valaki azt a botrányt, akkor majd mi
továbbadjuk ennek örömhírét. Aztán felháborodunk, hogy „szörnyű ez a
világ!”. Pedig mi is szócsövei voltunk. Ha Jézus a legnagyobb számodra is,
számomra is, és az egyház számára, akkor ne feledjük el, hogy minket
tanúként rendelt ebbe a világba: „Lesztek
nékem tanúim, Jeruzsálemben, Júdeában, Samáriában, a föld végső határáig”.
Vagyis szabad így kezdeni mondatot, hogy „Hallottad már?”. De akkor az
evangéliumot is mondjuk utána, ne csak az e világi botrányos vagy nem
botrányos csak érdekes híreket. Hogyan vagyunk mi keresztyének, ha a
„hallottad?” kérdőszó után mindenről tudunk beszélni, csak éppen a mi
örömünkről, éppen a mi Megváltónkról, éppen az új életről, éppen a Krisztus-követésről
nem. Arról nem beszélünk, azt
titokban tartjuk.
Szeretett Testvérek!
Odamennek emberek Jézushoz: látni akarunk… még mindig látni akartak
jeleket. Jézus nagyon keményen kezdi a válaszát: „Gonosz és parázna nemzedék ez!” – és nem adatik. Aki rosszul
közeledik, annak nem adatik jel,
az nem fog látni semmit. Mert amit
eddig látott, abban nem látja meg. Amiben meg kellene látni, arra meg nem figyel oda.
Szeretett Testvérek,
nagyobb van itt Salamonnál, és nagyobb van itt Jónásnál. Merjük mondani. Merjük
megkérdezni: Hallottad már? – hogy Jézusban
a legnagyobbat adta nekünk az Isten. Ámen.
Imádkozzunk
Magasztalunk Istenünk, hogy
a bűnbeesett embernek szabadítót ígértél. Dicsőítünk, hogy ígéreteidet
beteljesítetted Jézusban. Őt sújtottad mindnyájunk bűneiért, általa
megbékülhetünk Veled. Bocsásd meg, hogy szánkkal valljuk, hogy Jézus Úr, de
életünkben gyakran bálványoknak engedelmeskedünk. Bocsásd meg, hogy
Mesternek nevezzük, de nem mindig követjük a Mestert. Bocsásd meg, hogy
ugyan Jézust valljuk a legnagyobbnak, mégis tele vagyunk egyéb dolgoktól,
emberektől, eseményektől való félelemmel. Segíts erősebb hitre, nagyobb
hűségre, segíts bennünket Szentlélek által gyümölcsözőbb életre. Segíts,
hogyha Jézust sokan Úrnak valljuk, akkor egymást testvérként elfogadjuk és
segítsük. Könyörgünk, Urunk, segíts, hogy ne jeleket követeljünk, hanem
megtért, megváltozott életünk legyen Jézusra mutató jellé ebben a világban.
Könyörgünk az élet gondjaiban, testi erőtlenségben, gyászban járókért, hogy
Rád, a legnagyobbra nézzenek erősödő hittel. Hogy életük nehéz napjaiban,
óráiban ne csupán magukat, a maguk erőtlenségét, az élet próbáit lássák,
hanem lássanak Téged, a legnagyobbat, a hozzájuk is lehajló megváltó,
üdvözítő szeretetet, hogy ebben bízva, legyen reménységük, vigasztalásuk és
megújuló erejük. Könyörgünk gyülekezetünk hitben, szolgálatban való
megújulásáért. Kérünk e városban lelki ébredésért, és könyörgünk, Urunk,
csendesítsd a háborús indulatokat emberekben, vezetőkben, népek életében.
Segíts bennünket, Urunk, hogyha valóban meghallottuk, és szívünkbe fogadtuk
a jó hírt, akkor merjük életünkkel és szavunkkal is továbbadni, hogy
meghallják mások is, és sokak élete megtérés által megújuljon. Urunk, Jézus
Krisztusért hallgass meg. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|