|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Isten bánásmódja
Ézsaiás könyve 5. fejezet 1-7.
„1Dalt
éneklek kedvesemről, szerelmesem szőlőjéről! Szőlője volt kedvesemnek kövér
hegyoldalon.
2Fölásta
és megtisztította a kövektől, beültette nemes vesszővel. Közepére tornyot
épített, sajtót is vágatott benne. Várta, hogy jó szőlőt teremjen, de
vadszőlőt termett!
3Most
azért, Jeruzsálem lakói és Júda férfiai, tegyetek igazságot köztem és
szőlőm közt!
4Mit
kellett volna még tennem szőlőmmel, amit meg nem tettem? Vártam, hogy jó
szőlőt teremjen, miért termett vadszőlőt?
5Most
én megmondom nektek, mit teszek szőlőmmel: lerombolom a kerítését, hogy
lelegeljék, kidöntöm a kőfalát, hogy összetiporják!
6Hagyom,
hogy elvaduljon: nem metszik, nem kapálják, fölveri a tövis és a gaz.
Megparancsolom a felhőknek is, hogy ne adjanak rá esőt!
7A
Seregek URának szőlője: Izráelnek háza, és gyönyörű ültetvénye: Júda
férfiai. Törvényességre várt, és lett önkényesség, igazságra várt, és lett
kiáltó gazság!”
Imádkozzunk
Drága mennyei Atyánk!
Hálát adunk neked a mai napért, hogy ismét összegyűlhettünk a Te házadban.
Köszönjük, hogy ma is táplálsz Igéddel, és nem hagysz minket magunkra,
hanem most is itt vagy, velünk vagy, és velünk voltál az elmúlt héten is.
Köszönjük, hogy nekünk egy hajunk szála sem mozdul a fejünkön anélkül, hogy
Te azt jónak látnád, és ezért békességünk lehet, még akkor is, ha a
világban egymás ellen dúlnak az emberek. Bocsásd meg nekünk, ha rajtunk is
eluralkodik az ellenségesség, a hatalomvágy, és megfeledkezünk a
szeretetről, az egymás iránti tiszteletről. Kérünk téged, adj a szívünkbe
olyan krisztusi szeretetet, amellyel te szeretsz minket. Add, hogy ezzel a
szeretettel, ezzel a lélekkel tudjuk egymást, az embereket elfogadni. Add,
hogy béke lehessen köztünk, és béke lehessen a világban is. Kérünk Téged,
áldd meg a mai istentiszteletet is, hogy meghalljuk a Te szavadat. Ámen.
Máté evangéliuma 21. fejezet 33-46.
vers
„»33Hallgassatok
meg egy másik példázatot. Volt egy gazda, aki szőlőt ültetett, kerítéssel
vette körül, borsajtót készített, és őrtornyot épített benne, azután bérbe
adta munkásoknak, és idegenbe távozott.
34Amikor
elérkezett a szüret ideje, elküldte szolgáit a munkásokhoz, hogy vegyék át
a neki járó termést.
35A
munkások megfogták szolgáit, és kit megvertek, kit megöltek, kit pedig
megköveztek közülük.
36Aztán
ismét küldött szolgákat, többet, mint először, de ugyanígy bántak azokkal
is.
37Utoljára
pedig fiát küldte el hozzájuk, mert úgy gondolta: A fiamat meg fogják
becsülni.
38De
amikor a munkások meglátták a fiát, így szóltak maguk között: Ez az örökös:
gyertek, öljük meg, és azután mienk lesz az öröksége.
39Majd
megfogták, kidobták a szőlőn kívülre, és megölték.
40Vajon
majd ha megjön a szőlő ura, mit tesz ezekkel a munkásokkal?«
41Ezt
felelték neki: »Mivel gonoszak, ő is gonoszul veszti el őket, a szőlőt
pedig más munkásoknak adja ki, akik megadják a termést a maga idejében.«
42Erre
megkérdezte tőlük Jézus: »Sohasem olvastátok az Írásokban: Az a kő, amelyet
az építők megvetettek, az lett a sarokkő, az Úrtól lett ez, és csodálatos a
mi szemünkben.
43Ezért
mondom nektek, hogy elvétetik tőletek az Isten országa, és olyan népnek
adatik, amely megtermi annak gyümölcsét.
44És
aki erre a kőre esik, összezúzza magát, akire pedig ez a kő ráesik, azt
szétmorzsolja.«
45Amikor
a főpapok hallották példázatait, megértették, hogy róluk beszél.
46Szerették
volna elfogni, de féltek a sokaságtól, mert az prófétának tartotta.”
Szeretett Testvérek! Az
elmúlt héten az egyik bibliakörben Isten bánásmódjáról beszélgettünk, és
meg kellett állapítanunk, hogy Isten bánásmódjában különbségek is vannak.
Isten bánásmódja az üdvkorszakoknak megfelelően különböző is lehet, de
ugyanakkor hasonlóságot is mutathat bizonyos mértékig az üdvkorszakok
között. A legismertebb két üdvkorszak az Ószövetség és az Újszövetség
korszaka. Láthatjuk és érezhetjük a különbséget a kettő között, mégis
látnunk kell a hasonlóságot is.
Augusztinus egyházatya
ezt mondta: „Világos különbséget
kell tenni az üdvkorszakok között, és akkor meglátjuk a Szentírás
csodálatos összhangját. Isten nem változik, ezt valljuk, de a módszerei
változnak.”
Változik az ő
bánásmódja. Egy halvány földi hasonlattal úgy gondolhatunk erre, mint ahogy
másképpen bánunk az egészen kicsi gyermekkel, másképpen bánunk a
serdülővel, és másképpen kell, hogy alakuljon a viszonyunk egy felnőtté
vált gyermekkel. Mindezekben, ha ideális helyzetről van szó, a szülő olyan
értelemben nem változik, hogy jót akar a gyermeknek, a gyermek javát akarja
minden körülmények között. Ez a hasonlat mutat arra, hogy Istennek bizony –
mivel Ő jót akar mindenkinek – sokszor változtatnia kellett a bánásmódján
az emberek között – az Ő népével való bánásmódján, és változtatnia kellett
majd az Újszövetség népével kapcsolatosan is. Isten tehát nem változik, de
másképpen szólt, másképpen cselekedett a történelem folyamán, másképpen
cselekedett a különböző üdvkorszakokban emberekkel.
De mégis lássuk meg a
hasonlóságot is, hiszen az Ézsaiás próféta könyvéből felolvasott
történetben néhány szó, néhány mondat ugyanaz volt, mint amit az újszövetségi
Igénkből olvastunk a szőlő ültetéséről. Ézsaiás is elmondja, hogy a gazda
szőlőt telepített, nemes vesszőket ültetett, előtte jól felásta,
előkészítette a talajt, és aztán sajtót is épített, borsajtót, présházat
erre a telekre, és őrtornyot, hogy lehessen őrizni ezt a részt. Már Ézsaiás
elmondja, hogy a gazda mindent megtett az emberért. Mindent megtett, hogy
teremhessen, mindent megtett, hogy gyümölcsöt várhasson az Úr az Ő
szőlőjéből. Elmondhatnánk ezt Ádámtól, Évától is, hiszen az édenkertben is
erről volt szó: Isten mindent elkészített az ember számára, élhetett volna
teljes biztonságban és boldogságban, és ehelyett az engedelmesség helyett
az Istentől való elszakadás jellemzi őket. Ez az, amiből fakad a bűneset,
hogy az ember nem kérdezi meg az Istent, hogy mit cselekedjen, hanem
függetleníteni akarja magát Tőle. Ézsaiás próféta is erről beszél, az Isten
megtett mindent, várja a termést, de az ember nem akarja megteremni azt,
ami pedig a feladata lenne.
És most, hogyha
üdvkorszakokra gondolunk, akkor így kell gondolnunk az Ószövetségre: ha
végigpörögnek előttünk az események, a történetek, akkor bizony láthatjuk,
hogy Isten mennyit tűrt, mennyit várt Izrael népére, hányszor bocsátotta
meg hűtlenségüket, hányszor akart újat kezdeni velük, hányszor volt kész
arra, hogy visszaállítsa a régi helyzetet, visszaállítsa az Ő szövetségét.
És meg kell állapítania a Gazdának, hogy hiába tesz meg mindent, mégsem úgy
lesz, ahogy Ő elgondolta. Egy gyötrő kérdés, amit a próféta fogalmaz meg: „Mit
kellett volna még tennem szőlőmmel, amit meg nem tettem?”. Gyötrő
kérdés az Isten részéről: „Mindent megtettem, és mégsem úgy válaszolt az én
népem, mint ahogy akartam”. Gyötrő kérdés azóta is az Isten embereinek, az
Isten szolgáinak, hogy “Mit kellene még tennem, hogy hallgassanak az Isten
szavára?”. De majd ezt Jézus is megfogalmazza éppen a bevonulása után
Jeruzsálem fölött, amikor sír: „Jeruzsálem, Jeruzsálem, aki megölöd a
prófétákat, és megkövezed azokat, akik hozzád küldettek, hányszor akartam
összegyűjteni gyermekeidet, ahogyan a tyúk szárnya alá gyűjti a csibéit, de
ti nem akartátok!”. [Mt. 23:37]
Megy tovább az engedetlenség; az Úr mindent megtesz, de az ember nem akarja
ezt a közösséget.
A gonosz szőlőmunkások
példázatában ugyanezt a képet hozza Jézus. A gazda szőlőt ültetett,
kerítéssel vette körül – és ez a kerítés jelentheti a Tízparancsolatot,
a törvényt, amit adott az Isten, hogy megóvja az Ő népét az eltántorodástól
–, őrtornyot épített, hogy gondot viselhessen róla és megőrizhesse.
Szőlőprést készített, és várja a termést, itt, ebben az esetben is. Az Úr
tehát így készítette el a szőlőt, de ma is így van ez, ma is hasonló a
helyzet. Az Isten minden lehetőséget megad arra, hogy gyümölcsöt teremjünk.
A Gazda mindent megtesz azért, hogy ma is lehessen vele kapcsolatban lenni.
Ahogy bérbe adta az Ő szőlőjét munkásoknak, úgy ma emberekre bízza az Ő
országát, az Ő országának építését, az Ő ügyét ebben a világban. Isten
javainak a sáfárai lehetünk, mint ezek a szolgák. Bérbe adta a munkásoknak,
és ezek a munkások nem jól értelmezték ezt a bérbeadást. Ők úgy gondolták,
hogy az övék a szőlő. Milyen jó lenne függetleníteni magukat Istentől! Milyen
jó lenne, ha az övék lenne az egész, és nem szolgák lennének, hanem ők
lennének a tulajdonosok! De Isten sáfárnak küldött bennünket, és mi sem
gondolhatjuk, hogy miénk a szőlő. Mi dolgozhatunk benne!
Néhány héttel ezelőtt
egy másik példázat ugyancsak szőlőről szólt, ott is szőlőmunkások voltak,
napszámosok, azok a napszámosok, akik igazságtalannak érezték a gazda
döntését, amikor a kevesebb munkáért ugyanazt az egy dénárt adta
mindenkinek. [Mt. 20:8-16] Ott is
felmerült a kérdés: vajon a gazda nem cselekszik-e igazságtalanul?
Milyen az Ő bánásmódja?
Vajon az én szám íze szerint kellene alakítania a bánásmódját? Igen,
az ember sokszor azt szeretné, hogyha úgy történnének a dolgok, mint ahogy
ő elképzeli. Sokszor szeretnénk mi dirigálni az Istennek.
Visszatérve mai
történetünkre, a szőlőmunkások szerettek volna úgy élni, mintha övék lenne
a szőlő, és nem sáfárként, hűséggel szolgálni az Istennek. Amikor a gazda
küldi az ő szolgáit a neki járó termésért, nem akarnak számot adni, nem
akarják megadni a gazdának, ami a gazdáé. És a fülünkben csenghet az ezen a
héten olvasott Ige: „Adjátok meg tehát a császárnak, ami a császáré, és
Istennek, ami az Istené…”. [Mt. 22:21]
„Adjátok meg…!” – így mondta Jézus az őt kérdezőknek. Ezek a
szőlőmunkások úgy gondolják, hogy ön- bíráskodhatnak, úgy gondolják, hogy
ők majd kezükbe veszik az irányítást a gazda nélkül. A gazda által
elküldött szolgák közül kit megvertek, kit megköveztek, kit pedig megöltek.
Másodszor több szolgát is küld a gazda, és velük is ez történik. Jézus
tükröt tart ezzel Izrael népe vezetőinek, hogy hányszor, de hányszor
szembeszálltak az Isten követeivel, hányszor, de hányszor szembeszálltak az
Isten prófétáival, Isten embereivel. Isten szeretné számon kérni a
szövetségi hűséget az Ő népén, és ehelyett van hűtlenség, ehelyett – ahogy
Ézsaiás beszél – “kiáltó gazság” van Istennel szemben.
Nagyon sokszor olvasunk
arról, hogy nem hallgatnak a próféta szavára, s már ez maga szenvedés a
prófétának; amikor hiába mondja az Isten Igéjét, hiába teszi a küldetését,
mégsem figyelnek rá az emberek. De mondhatunk neveket, konkrét történeteket
is, amikor szembeszegülnek Isten szolgáival:
Így például Mózessel,
amikor lázadnak ellene. Végső soron Isten ellen lázadnak, Isten ellen
zúgolódnak, csak hát Mózesen csattan az ő zúgolódásuk.
De ugyanígy Jeremiás,
amikor meghirdeti az Isten ítéletét, akkor Jeremiással szállnak szembe, és
dobják őt egy ciszternába. Majd utána bujdosnia kell, nem tehet eleget
igazán prófétai hivatásának méltó körülmények között.
És említhetjük még
Keresztelő Jánost, aki, mert meg merte mondani a királynak a bűnét, ezért
aztán börtönbe került, majd később lefejezteti őt Heródes.
Lehetne még többeket,
lehetne még névteleneket sorolni, akik így, mint az Isten szolgái, hiába
kérnék számon a népen az Istennek való szövetséget és hűséget, nem azt
kapják, hanem elítélik őket, megverik, megkövezik, talán halálra is adják.
A ma embere
különösképpen ért ahhoz, hogy függetlenítse magát az Istentől. Ismerős azt
hiszem, hogy minden, amit Isten elhelyez ebben a világban, az kell; az két
kézzel kell, azt habzsolni kell, a szőlő az kell, de a kerítés, a Tízparancsolat
már nem – a korlátok már nem feltétlen. A védelem sem feltétlen, csak
amikor már esetleg saját fejjel a falnak megy valaki, vagy szakadékba
zuhan. A kerítés nem kell sokszor, elutasítja a mai ember, és úgy él
sok-sok ember, mintha soha senkinek nem tartozna számadással. Mintha soha
senkinek nem kellene számot adni az életéről.
Isten bánásmódjában, az
ószövetségi üdvkorszakban tehát ott voltak a próféták, a tanítók, de most
egy óriási különbség, egy óriási változás történik, amikor a próféták, az
emberi küldöttek után megjelenik az Isten Fia – amikor saját Fiát küldte el
a szolgákhoz, saját Fiát küldte el, hogy számon kérje, hogy mit is
cselekedtek. Tudják és érzik ott a gonosz szolgák, hogy ez más, mint az
előző volt, ez más, több annál, mint amit eddig láthattak, ami eddig
közelükbe ért. Kajafás, majd amikor Jézust kihallgatja a nagytanács előtt,
akkor így kérdez: „Az élő Istenre kényszerítelek, mondd meg nekünk,
vajon te vagy-e a Krisztus, az Isten Fia!”. [Mt.
26:63] Benne van ebben a mondatban, hogy sejti, tudja, hogy Jézus az
Isten Fia, csak nem meri vállalni, hogy mit is jelent az, hogy Jézus az
Isten Fia. Jézus csak annyit mond rá: „Te mondtad”. Sejted, tudod.
Tudod, hogy én vagyok az Isten Fia, mégsem mersz úgy élni, mégsem mered
vállalni, hogy akkor nem így kellene viselkedni velem.
Az Istennek
ellenszegülő ember sokszor érzi az Isten hatalmát. Nem véletlen az, hogy
annyira féltek sokszor akár hatalmak is, amikor az egyházzal szembe kellett
helyezkedniük, vagy hívőemberrel helyezkedtek szembe; akkor érezték, hogy
nem csupán világi hatalommal állnak szembe, hanem mögötte, igazi erő van.
Igen, sokan kihagyják a számításból a Gazdát, nem akarják elismerni az Ő
hatalmát. Bár sejtik, valahol mélyen ott van a tudatukban, de ehhez az
kellene, hogy elismerjék Őt, elfogadják Őt, és akkor éreznék és ismernék
meg az igazi hatalmát.
Egy másfajta
bánásmódról beszél Pál apostol a Galata
levélben: „De amikor eljött az idő teljessége, Isten elküldte
Fiát… hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy Isten fiaivá legyünk”
– hogy örököstársai lehessünk a Krisztusnak. A szolgák úgy gondolták, hogy
örököstársak lesznek, ha megölik az örököst. A szőlőn kívül megölték őt –
és ez egybecsenghet nekünk azzal, amit már tudunk az Úr Jézusról, hogy a
városon kívül, Jeruzsálemen kívül, a kapukon kívül, ott a Golgotán
keresztre adták, keresztre adtuk az Úr Jézust. Könnyen átháríthatjuk a
felelősséget, hiszen azt mondhatjuk, hogy mi nem voltunk ott; mi nem
voltunk ezek a gonosz szolgák; mi nem Kajafások vagyunk; mi nem Pilátusok vagyunk.
De jobb, hogyha bevalljuk, hogy bizony mi is sokszor úgy viselkedünk, vagy
úgy viselkedtünk régebben – Krisztushoz térésünk előtt – mint ezek a gonosz
szolgák. Ahogy az egyik nagypénteki énekünk mondja: „Jaj, vétkeimmel
vertelek keresztre…”.
Farkas József teológusunk így vall erről: „Jézus vérére
nem csak azért van szükség, hogy az Atyát kiengesztelje, hanem azért is,
hogy leleplezzen bennünket.” Hogy leleplezzen bennünket, hogy mi is
képesek, készek és hajlandók vagyunk istengyilkosságra. Hogyha a mi
hatalmunkat, a mi érdekeinket valami veszélyezteti, akkor könnyen
megtagadjuk Őt, könnyen keresztre adjuk Őt. Az istengyilkosság sem tudta
megváltoztatni azonban az Isten akaratát, az Isten üdvözítő tervét, mert Ő
mást gondolt. Mondhatjuk együtt Józseffel, aki a börtönből szabadulva ki
tudta mondani: „Ti gonoszt gondoltatok énrólam, Isten azonban jóra
gondolta azt fordítani”. Vagyis,
amit ezek a gonosz szolgák is, vagy mi is a mi vétkeinkkel, vagy az egész
embervilág a vétkeivel gonoszt gondolt, azt Isten jóra fordította, a mi
üdvösségünkre fordította, és az üdvösség útja éppen ennek a gyilkosságnak a
tükrében látható. Mi is ott vagyunk a csőcselék soraiban, felismerhetjük
magunkat. De jó az, hogyha el tudjuk mondani Pál apostollal – ő el tudta
mondani –, hogy „Egykor én is
Krisztust gyalázó és a Krisztus-követőket üldöző voltam, erőszakos ember
voltam, de most már nem. Isten hívnek ítélt és szolgálatra rendelt engem”.
Mielőtt még csak a gonosz szolgákat látnánk a negatív oldalon, értsük meg,
hogy mi is olyanok vagyunk, mi is keresztre adtuk a Krisztust, érettünk is
szenvedett kívül a kapukon, miattam is szenvedett, mert én sem
engedelmeskedtem neki mindig, és helyettem is szenvedett, mert engem
kellett volna, hogy a gazda kidobjon a szőlőjéből. De milyen jó tudnunk,
hogy mi ebben a bánásmódban, az Újszövetség bánásmódjában, az Istennél
kegyelmet találhatunk, ha ezt elismerjük, ha ezt látjuk, és az Ő
keresztjénél megvalljuk.
Mit fog tenni a
szőlősgazda? Az ott lévő emberek válaszukban saját maguk ellen szólnak.
Jézus azt mondja: „gonoszul veszti
majd el őket, és más munkásoknak adja a szőlőt”. A Jézust elutasító
néptől elvétetik a lehetőség, hogy továbbra is az Isten országát építsék.
Eddig az ő kezükben volt a nép, Izrael népének a vallási vezetése, de most
elvétetik tőlük, mert aki nem hallgat a Fiúra, az nem vezethet tovább. Aki
nem akar engedelmeskedni a Gazdának, attól elvétetik ez a lehetőség.
Jézus egy Ószövetségben
is használt képet mond: „Az a kő, amelyet az építők megvetettek, az lesz
a sarokkő”. [Zsoltárok 118:22]
Az akkori építésvezetők nem kérték ezt a követ. Kihagyták a terveikből a
sarokkövet, nem adtak helyet terveikben Jézusnak. De ez a kő – ahogy Pál
apostol beszél róla az Efézusi levélben
– „…akiben az egész épület egybeilleszkedik, és szent templommá
növekszik az Úrban…”. Aki tehát nem erre a kőre épít, az kimarad az
Isten országa építéséből; az kimarad, bármilyen jó ember, bármilyen
vallásos is.
Megdöbbentő az a
mondat, amit itt mond az Úr: „Aki erre a kőre esik, összezúzza magát,
akire pedig ez a kő ráesik, azt szétmorzsolja.” Kő lent, és kő fent. Az
első kép szerint a Földön járó Krisztus, a közöttünk járó Krisztus ott van,
és az ott lévő emberek belebotlanak. Meg kell, hogy lássák őt! De aki úgy
botlik bele, hogy nem tudja fölsegíteni az Úr, hogy nem akarja kérni az Úr
segítségét, az összetöretik.
És a ‘kő fent’, az
jelentheti azt, hogy a megdicsőült Krisztus majd eljön hatalommal és
dicsőséggel, és ebben az ítéletben fog szétmorzsoltatni mindaz, ami nem az
Úr akaratát cselekszi. Itt, ezen a Földön.
A kő, amelyet az építők
megvetettek, az lett a sarokkő. Isten bánásmódja változott ugyan,
gazdagodott az Újszövetségben, de mégis hasonlít, hiszen Isten megadott
mindent, minden korban, bármikor élő ember számára, hogy Vele kapcsolatban
lehessen. Mindent megtett. Megbízást ad az embernek, és hitet vár. Az
Ószövetségben a törvény által, az Újszövetségben Jézus Krisztus által kéri
és várja a mi igenünket, a mi viszonyulásunkat Őhozzá.
És azt is elmondhatjuk,
hogy az ember természeténél fogva függetleníteni akarja magát a Gazdától,
az Istentől, nem akar számot adni neki, de aki igazán megértette, hogy min
épülhet csak föl az élete, annak ezzel szembe kell néznie, és meg kell
változtatnia a gondolkozását. Azt tudjuk, hogy a világ hogyan bánik az
Isten szolgáival, azt tudjuk, hogy a világ hogy bánik az Isten Fiával, de
számunkra az a fontosabb kérdés, akik most itt együtt vagyunk, hogy mi hogyan bánunk a Fiúval, az Isten
küldöttével. Ahogyan a Fiút fogadjuk, attól függ az egész jövőnk. Ahogy Jézus
mondja: „Aki hisz a fiúban örök élete van, aki pedig nem hisz, immár
elkárhozott”. Ahogy fogadjuk a Fiút, attól függ az egész jövőnk. Ahogy
illeszkedünk a sarokkőre, építjük rá az életünket, attól függ az egész örök
életünk és az Isten szent temploma. Gondolkoztasson el bennünket most ez az
Ige, és gondolkoztasson el egy kis gondolat, a Jézus panasza, amit a
Lübecki Krisztus-szobor felirataként olvashatunk:
„Ti
mesternek hívtok és nem kérdeztek engem,
Útnak
neveztek, és nem jártok rajtam,
Világosságnak
hívtok és nem néztek rám,
Életnek
neveztek és nem kerestek engem,
Bölcsnek
hívtok és nem hívtok engem,
Hatalmasnak
neveztek és nem kértek engem,
Irgalmasnak
hívtok és nem bíztok bennem,
Igazságosnak
neveztek és nem féltek tőlem.”
Bárcsak ennek a fordítottja
lenne igaz mindannyiunk életében, hogy ha Mesternek hívjuk, akkor kérdezzük
Őt, ha Útnak nevezzük Őt, akkor járjunk rajta, ha Világosságnak hívjuk,
akkor nézzünk Reá. Ámen.
Imádkozzunk
Áldunk Téged mennyei Gazdánk,
hogy bölcsen és irgalmasan cselekedtél mindig és minden korban. Áldunk Téged,
mert tudjuk, hogy Te az üdvözítő szereteteddel mindig keresed az embert.
Köszönjük, hogy mindent megtettél értünk, hogy Veled közösségben éljünk.
Bocsáss meg, amikor függetleníteni akartuk magunkat Tőled, vagy bár
szánkkal vallottuk, mégsem voltunk engedelmesek. Kérünk azokért, akik még
teljesen kizárnak ma az életükből Téged. Add nekik a felismerést, hogy
Veled élni érdemes, és nemcsak ebben a földi életben, hanem az eljövendőben
is Veled lehetünk. Segíts, hogy a kapun kívül szenvedett Jézust meglátva,
nála békességre és új életre találjanak ma is. Kérünk Téged, segíts
mindazoknak, akik már fiúságra jutottunk, hogy Téged kérdezzünk, a Te
utadon járjunk, és Téged kövessünk. Szentlelkeddel segíts bennünket, légy
velünk, hogy Neked szolgálhassunk teljes szívvel. Kérünk Téged
betegeinkért, testi, lelki gondokkal küszködőkért, adj enyhülést, adj
gyógyulást, adj reménységet nekik, és add, hogy akár a betegágyon, de akkor
is, Veled közösségben lehessenek. Kérünk Téged Urunk egyházunkért, hogy
valóban az igazi sarokkőhöz illeszkedjen mindenben a mi egyházunk is,
vezetőségében és döntéseinkben mindenkor Téged kérdezzenek. Kérünk Téged így
gyülekezetünkért, építsd a Te anyaszentegyházadat itt közöttünk is, az Úr
Jézus Krisztusért. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|