|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Fenyítés példaadással
Korinthusbeliekhez
írott második levél 6. rész 1-13. vers
2Korinthus
6:1-13
1Vele együtt munkálkodva intünk is titeket; úgy
éljetek, mint akik nem hiába kapták az Isten kegyelmét.
2Mert ő mondja: „A kegyelem idején meghallgattalak, és
az üdvösség napján megsegítettelek. Íme, most van a kegyelme ideje! Íme,
most van az üdvösség napja!”
3Senkinek semmiféle megütközést nem okozunk, hogy ne
szidalmazzák szolgálatunkat,
4hanem úgy ajánljuk magunkat mindenben, mint Isten
szolgái: sok tűrésben, nyomorúságban, szükségben, szorongattatásban,
5verésekben, bebörtönzésben, fáradozásban,
virrasztásban, böjtölésben,
6tisztaságban, ismeretben, türelemben, jóságban,
Szentlélekben, képmutatás nélküli szeretetben,
7az igazság igéjével, Isten erejével, az igazság jobb
és bal felől való fegyvereivel,
8dicsőségben és gyalázatban, rossz hírben és jó
hírben, mint ámítók és igazak,
9mint ismeretlenek és jól ismertek, mint halálra
váltak, és íme, élők, mint megfenyítettek és meg nem öltek,
10mint szomorkodók, de mindig örvendezők, mint
szegények, de sokakat gazdagítók, mint akiknek nincsen semmijük, és akiké
mégis minden.
11Szánk megnyílt, szívünk kitárult előttetek,
korinthusiak:
12nem a mi szívünkben van kevés hely számotokra, hanem
a ti szívetekben van kevés hely számunkra.
13Viszonzásul pedig, mint gyermekeimhez szólok:
tárjátok ki ti is szíveteket.
Imádkozzunk:
Uram, köszönöm a sok jót, melyet adtál, de én nem
vettem észre. Köszönöm az áldást, melyet átokként éltem meg. Jobbíts meg
Uram, és bocsásd meg az észrevétlenül elkövetett bűneimet. Adj éles látást
a jóra, a szépre és a rosszra egyaránt. Adj kezembe seprűt, hogy a koszt
kiseperjem életemből, és adj erőt, hitet, hogy viselhessem a rám kiszabott
terhet. Ámen.
234.
dicséretünk 2. és 3. vers
Jer, Világosság, ragyogj fel
nekünk,
Hogy csak Krisztus légyen
mesterünk,
El ne hagyjuk őt, mi hű
Megváltónkat,
Aki népének örökséget ad.
Könyörüljél.
Ó Szeretet, áraszd ránk
meleged,
Hadd kóstoljuk édességedet;
Tiszta szívből mindenkit hadd
szeressünk,
Egyességben és békében
éljünk.
Könyörüljél.
Pál apostolnak a Korinthusbeliekhez írott első levele
4. rész, a 14. verstől a fejezet végéig:
1Korinthus
4:14-21
14Nem azért írom ezeket, hogy megszégyenítselek
titeket, hanem azért, hogy intselek, mint szeretett gyermekeimet.
15Ha tanítómesteretek sok ezer volna is a Krisztusban,
atyátok azonban nincs sok: mert az evangélium által én vagyok a ti atyátok
a Krisztus Jézusban.
16Kérlek, tehát, titeket: legyetek az én követőim
17Ezért küldtem el hozzátok Timóteust, aki szeretett és
hű gyermekem az Úrban, aki emlékeztetni fog titeket arra: hogyan élek
Krisztus Jézusban, és hogyan tanítok minden gyülekezetben.
18Egyesek azonban úgy felfuvalkodtak, mintha nem
készülnénk hozzátok.
19Pedig ha az Úr akarja, hamarosan elmegyek, és meg
fogom ismerni a felfuvalkodottaknak nem a beszédét, hanem az erejét.
20Mert nem beszédben áll az Isten országa, hanem
erőben.
21Mit akartok? Bottal menjek hozzátok, vagy szeretettel
és szelíd lélekkel?
„Mindenfelé az
a hír járja”
– folytatódik tovább a levél –, hogy
közöttetek paráznaság van, mégpedig olyan, amilyen még a pogányok között
sem fordul elő.” Pedig abban
az időben, az apostoli korban, a tömegtájékoztatás gyerekcipőben járt.
Mégis, eljutott Pál apostolhoz a korinthusi gyülekezetben keletkezett
szakadásoknak, belső feszültségeknek a híre. Eljutott Pál apostolhoz a
súlyos erkölcsi botlásoknak is a híre. Ezért – így folytatódik a mai
újszövetségi szakaszban – „Mindenfelé
az a hír járja”. És az apostol nem emiatt szomorodott meg igazán, hanem
azért, hogy a korinthusi gyülekezet nem szomorodott meg a belső hibák, a
belső szakadások, a belső feszültségek, a cégéres bűnök miatt. És nem
törekedtek mindezeknek az eltávolítására. Az apostol, az előbb hallottuk: „szelíd lélekkel dajkálgattunk titeket”.
Itt azt kérdezi tőlük: „Bottal menjek
hozzátok, vagy szeretettel és szelíd lélekkel?” Elég kemény mondat.
Kemény mondat, de nyilvánvaló, hogy a határozott fenyítés az, amit itt az
apostol megemlít, vagy pedig a szeretet határozott szelídségével: Melyik
kell nektek? Nálatok melyik működik? Melyik hatásos? Melyik szót értitek?
Azonban, mielőtt az apostol elmenne, és legfőbbképpen bottal menne el,
nézzük meg, hogyan próbálta gyógyítani a korinthusi gyülekezet betegségét.
Egészen megdöbbentő, de a felolvasott szakaszunk
egyértelműen elénk állítja, hogy mit cselekedett az apostol. Először is,
megírja, hogy Timóteust elküldjük, és Timóteus emlékeztet majd titeket az apostol példájára. Vagyis mindjárt
az elején, a föltett kérdésre, hogy hogyan próbálja gyógyítani a korinthusi
gyülekezet betegségeit az apostol, már megadhatjuk a választ röviden: példaadással. De nézzük
részletesebben. A példaadást majd Timóteus fogja elétek tenni, úgy, hogy
Pál apostol nem magáról ír, magáról beszél, hanem azt mondja, kérdezzétek
meg Timóteust, faggassátok ki Timóteust, milyen ez a Pál? Hogyan él ez a
Pál? Figyeljük meg, ezt írja az apostol: „Ezért küldtem el hozzátok Timóteust, aki szeretett hű gyermekem az
Úrban, aki emlékeztetni fog titeket arra: hogyan élek Krisztus Jézusban, és
hogyan tanítok minden gyülekezetben.” Figyeljük meg a sorrendet, nem a
tanítás van elől, hanem, hogy hogyan élek. Az életem példaadásáról
faggassátok ki Timóteust. Én nem leszek ott. Kérdezgessétek Timóteust,
milyen ez a Pál, hogy viselkedik ez a Pál, hogy él ez a Pál? És majd
másodsorban, hogy hogyan tanít. Általában a gyülekezetekben nagyon sokszor
észre lehet venni, hogy nem a tanítással van az igazi gond, hanem a
cselekvéssel. Ott van a nagyobb hiányosság. Nos, hogyan élek Krisztusban?
Pál apostol úgy próbálja gyógyítani először a korinthusi gyülekezetben
keletkezett súlyos szakadásokat és erkölcsi botlásokat, hogy Timóteuson
keresztül önmagát állítja oda
példaként. Aki pedig példaként odaállítja magát valakik elé, az nagy
céltábla lesz. Immár tudatosan felvállalt céltábla lesz, mert nagyítóval,
árgus szemekkel fogják vizsgálni, hogy hol lehetne benne is találni egy
kicsi botlást, mert akkor az fölment bennünket nagy botlásaink alól. Mégis,
az apostol fölvállalja. Timóteust faggassátok ki, hogy én hogyan élek. Mert
annak már híre van, hogy Ti hogyan éltek. Sajnos. Nos, akkor próbáljatok
már másmilyen mintát is látni. Viszont a korinthusi gyülekezetnek írt másik
levélben az apostol azért elég sok mindent leír arról, hogy ő hogyan él és
munkálkodik. A megdöbbentő az, hogy a Szentírásban található gyülekezetek,
már ahová leveleket írt Pál apostol, ezen gyülekezetek közül a korinthusi
gyülekezet volt az, amelyik nagyon is sokra tartotta magát. Nagyon lelki
gyülekezetnek képzelte magát. Ez az a gyülekezet, ahol a nyelveken szólás
az, amit némelyek mérceként állítottak, hogy azok az igazi hívő emberek. És
Pál apostolnak ezzel a gyülekezettel van a legtöbb gondja. Mai szakaszunk,
amit ezekben a napokban olvashatunk a Bibliaolvasó kalauz szerint, erről
szól. A korinthusi gyülekezet az, ahol szakadások
vannak, frakcióznak: én Pálé vagyok, én Kéfásé, én Apollósé, mi meg a
Krisztusé. A korinthusi gyülekezet az, ahol a cégéres bűnök ott vannak, és
a gyülekezet nyugodtan ül. Sőt, némelyek már-már követendő példának látják.
Ennek a gyülekezetnek a gyógyítására az apostol azt mondja: na akkor
kérdezgessétek ki Timóteust, mert nem tanítani akarok először is, hanem
példát akarok adni nektek. De a másik Korinthusi levélből tudunk idézni.
Többször bebörtönöztek, többször megvertek az evangéliumért – írja Pál –,
többször szenvedtem hajótörést, veszedelemben voltam rablók között,
veszedelemben voltam pogányok között, veszedelemben voltam áltestvérek
között. Áltestvérek között.
Aztán az összes gyülekezet gondja ott van. Egy hosszú felsorolásból
említettem csupán néhányat, hogy valóban önmagát adta az apostol, ahogy előbb
a keresztelési igében hallottuk. Nem csupán a tanítást odaadta, itt van,
csináljátok, hanem önmagát áldozatként is, szenvedést is felvállalva adta
oda az evangélium szolgálatára. Ő maga vall arról, hogy cserépedény test
vagyunk, de így lesz nyilvánvalóvá az Isten rendkívüli ereje bennünk és
általunk.
A mi világunkat nagyon kísérti a siker. Erről szól a
világ, még inkább, mint régebben. Hogy lehet sikeres az ember? Vigyázzunk,
a Biblia sikerről nem beszél. Más az áldás, és más a siker. A siker az az,
amit én kitaposok magamnak. Ha kell a másikból is, hogy én legyek sikeres.
A siker az, amit az Úr Isten nélkül csinálunk. Az áldás pedig az, amikor az
ember az Istentől kapott feladatát hűséggel végzi, és az Isten ad rá
áldást. Mert hiába fáradoznak a ház építői, ha az Úr nem építi a házat. A
mi világunk nagyon a sikerről beszél, ennek technikáit tanítják, és nem
egyszer kezd megjelenni keresztyén köntösben ez a gondolat. A korinthusi
gyülekezet magát sikeres gyülekezetnek képzelte. És a korinthusi gyülekezet
volt az a gyülekezet, amelyikkel a legtöbbet kellett bajlódnia az
apostolnak, mert a legtöbb baj velük volt. Van mit tanulnunk, tehát,
mielőtt azt képzelnénk, hogy sikeres gyülekezet vagyunk. Pál apostol hogy
adja példaként magát oda a korinthusiak elé, a gőgös korinthusi
keresztyének elé? Azt mondja, hogy a hívő ember nem futamodik meg a
feladatok elől, a hívő ember nem futamodik el a terhek hordozása elől, a
hívő ember nem futamodik ki a gyülekezetből, mert ez ilyen, az olyan, amaz
meg amolyan, én csalódtam, én ezekkel nem vállalok közösséget, majd én
kiválasztom magamnak az a néhány hívő embert, aki szerintem hívő ember. Ott
is csalódni fog kölcsönösen mindenki egymásban. Ez nem a Krisztus útja.
Vallásos, csak nem az evangélium útja. Az apostol, igenis felvállalja a
gyülekezetet, a korinthusi gyülekezetet is felvállalja, nem azt mondja,
hogy szégyellem, megtagadlak. Szégyellem egyáltalán, hogy valamikor
kapcsolatba kerültünk, hanem elkezd velük bajlódni. Mint a jó szülő, hogy
bajlódik azzal a gyerekkel is, sőt azzal még többet olykor, aki a problémás
gyerek. Ez a gyülekezet problémás gyülekezet volt. Az igazán nagy baj az
volt, hogy magukról azt hitték, hogy ők a problémamentes gyülekezet. A
szent gyógyító írt, bizony ők is kérhetnék, hogy lássanak. Az apostol azt
mondja: Korinthusiak, ne azokra figyeljetek, akik hangoskodnak, akik
sikeres hívők és nagyot buknak, hanem azokra figyeljetek, akik felvállalták
a Krisztus útját. Krisztus mit vállalt föl? „Noha Istennel egyenlő volt, önmagát megüresítette, szolgai formát
vett fel, hozzánk hasonlóvá lévén” – a Krisztus fölvállalta a szenvedést,
és csak azután ült az Atya jobbjára a dicsőségbe. A siker-teológia arról
szól, hogy szenvedés és minden probléma, küzdelem nélkül sikeresnek lenni,
hogy lehet ezt kitaposni, az Úr Istentől is kierőszakolni? Az áldás nem így
van. Ha mi Jézust valljuk mesterünknek, ha magunkat keresztyénnek nevezzük,
akkor ha Jézus keresztet vett fel érettünk, akkor vegyük fel a keresztet,
és ne a keresztek ledobálásával akarjunk mi könnyen hívők lenni, mert akkor
eltévedtünk, nagyon rossz irányba indultunk el. Az Apostol nem futamodott
meg, vállalta a börtönt, vállalta a megverést, a hajótörést, a szenvedést,
a veszedelmet rablók, pogányok, még az áltestvérek között is. És vállalta a
korinthusi gyülekezetet. Nem azt mondta, hogy veletek nem foglalkozok. Csak
azzal a gyülekezettel foglalkozok, amelyik a legrendesebb az általam
alapított gyülekezetek közül. Az ördög nagyon sokszor megkísért ezzel hívő
embert, gyülekezetet, hogy majd a sikeres gyülekezethez, az általam jónak
gondolt gyülekezethez, ahhoz tartozok, a többihez semmi közöm. Aki ezen az
úton indul el, félő, hogy már háttal lesz lassan a Krisztusnak.
Azután Pál apostol azt mondja: Timóteust elküldöm, és
Timóteus emlékeztetni fog titeket arra, hogy hogyan tanítok. Újra hangsúlyozom: először élete példáját adja,
és azután a tanítást. Mert a korinthusiak tudták az evangéliumot, csak nem
engedelmeskedtek neki. Maguk csináltak maguknak vallást, bizonyos
értelemben. Hogyan tanítok? Hogyha egy kicsit olvasgatjuk az apostoli leveleket,
akkor észrevehetjük, a római gyülekezetnek, a fővárosban, a dicsőséges,
fényes fővárosban lévő gyülekezetnek írja Pál apostol: „Nem szégyellem az evangéliumot” – ott sem, a kultúra, a
hatalom fellegvárában, Rómában sem – szégyellem hirdetni. Nem szégyellem az
evangéliumot. Az előbb olvasott igénkben így volt, hogy hogyan tanítok minden gyülekezetben, nem az
általunk kiválasztott kegyesek közösségében. Minden gyülekezetben. Aki hívő
ember, annak vállalnia kell a másik hívőt. Aki nem vállalja a másik hívőt,
az óvodás. (Erre majd később visszatérek.)
Hogyan tanítok minden gyülekezetben? Úgy, tehát, hogy
nem vonultam félre, részre hajlás nélkül, személyválogatás nélkül, a
bajokat is fölvállalva, titeket is, korinthusiak. Ezért írom a levelet. Ez
az apostoli példa. Tanítok a zsinagógákban, és tanítok a fő téren,
tanítottam azokat, akik vallásos nevelést kaptak, és tanítom azokat, akik
az akkori világ kultúráján nevelkedtek, és nem kaptak még ószövetségi
nevelést sem. De tanítok tömlöcben is, a rabszolgát is tanítom, és nem
szégyellem Onézimoszt, (a Filemonhoz írott levélre gondolunk), vagy éppen
ugyanebben a Korinthusi levélben, amit most olvasunk, nemsoká fogjuk
olvasni: „mindenkinek mindenné
lettem, hogy némelyeket megnyerjek az evangéliumnak.” Ez az apostoli
tanítás mintája. Erről tud majd nektek beszélni Timóteus. Pál nyugodtan
fölvállalja azt, hogy a háta mögött beszélhetnek. Ő maga kezdeményezi.
Elküldtem hozzátok Timóteust, és ő elmondja, hogy hogyan élek meg hogyan
tanítok. De én nem leszek jelen. Kérdezgessétek! Mert ti rossz mintát
kezdtek követni. A most olvasott igeszakaszunkban egy nagyon pici tanítás
is van, egész pontosan ez már csak emlékeztetés – az Isten országáról.
Emlékezteti a korinthusiakat az Isten országáról, nevezetesen, hogy az
Isten országa elsősorban nem hangzatos szavak, nem nagy hitvallások, nagy
keresztyén dumák, hanem az Isten országa cselekedetekben nyilvánul meg,
erőben nyilvánul meg. Márpedig egymást elhordozni sok erő kell. Ahhoz nem
kell sok erő, hogy ott hagyjam a problémás embereket, hogy kilépjek egy
házasságból, ahhoz nem kell sok erő, hogy ott hagyjak egy gyülekezetet, és
azt mondjam, hogy nem bajlódom ilyen emberekkel, én csak azokkal leszek
együtt, akik engem szeretnek, akik pont ugyanúgy gondolkoznak, mint én.
Csak egy gond van: ez nem a Krisztus útja. Ez az emberi személyválogatás
útja. És hány gyülekezet ment tönkre ekkora nagy buzgóságban. Az apostol
emlékezteti őket, nem beszédben áll az Isten országa, erőben. Ezért is
először azt mondja, hogy Timóteust kikérdezgethetitek: hogyan élek a Krisztusban? Aztán arról is,
hogy hogyan tanítok? Nem azt,
hogy mit? Azt tudták a korinthusiak. Hogyan
tanítok? Mindenkit fölvállalva tanítok, odahajolva tanítok, ha kell,
újra ott leszek. Gyógyítgatom a sebeket, építem a közösséget. Igen, ehhez
kell erő. Szenvedjétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ahogyan az
Úr is megbocsátott nektek. Ehhez kell erő. És az Isten országa erő, nem
fényes külsőséges vallásosság. A gyenge hit és a nagy én, amikor így
összeadódik, közösséget rombol. Ez nem a Krisztus útja. És itt szeretnék
visszatérni, amikor az előbb azt mondtam, hogy vannak, (és vigyázzunk, hogy
nehogy ebbe essünk bele), hogy azt hisszük, hogy hitben nagykorúak vagyunk,
és óvodások vagyunk. Óvodások. Az Isten országa tehát erő – olvassuk az
igében -, igazság, békesség, Szentlélek által való öröm. Ehhez, bizony,
szenvedni is kell, ahogyan a Krisztus szenvedett érettünk. Ez nem a siker
útja, hanem az isteni áldások útja. A siker útja valameddig vezet, és
nagyot bukik. Mert ott mindenki sikeres akar lenni, és tapossák egymást az
emberek. Az áldás útja pedig az, mert aki magát meg akarja menteni, meg
akarja tartani, az elveszíti, aki pedig a Krisztus követésének útján indul
el, ahogyan a juhok nagy pásztorát kihozta a halálból az Úr, és az Atya
jobbján ül, úgy elvisz abba a dicsőségbe. De ez keresztvállalás nélkül nem
megy. Spurgeon így fogalmazta ezt meg: „Aki hisz a keresztben, annak magára
is kell vennie a keresztet.” És Testvérek, mi sokszor kereszt vagyunk
egymás számára. Mert el kell tudni szenvedni egymást. Okozunk ilyen
szenvedéseket is egymásnak. De ha a Krisztus vállalt minket, akkor nekünk
nincs más utunk. És ha mi áldást szeretnénk és isteni dicsőséget, nem pedig
sikert, akkor a Krisztus útján kell járni.
A korinthusi gyülekezet, amelyik azt hitte, hogy
nagyon jó gyülekezet, nagyon beteg gyülekezet volt. Mi hát az apostoli
terápia első lépése? Két szó. Most már kimondom: „Legyetek követőim!” Pál
apostol kétszer írt ilyet. Ő emberek követésére nem nagyon buzdított, de
itt most leírta, a korinthusi gyülekezetnek írta mind a kétszer. Az egyiket
most olvastuk, a másik majd nem soká olvasható lesz, ott egy kicsit
hosszabb: „Legyetek követőim, amint
én is a Krisztusé.” Pál apostol úgy próbál gyógyítani, hogy példát ad.
Ne a felfuvalkodott botránkoztatókra figyeljetek, ne a pótcselekvésbe
menekült vallásosokra figyeljetek, hanem a jobb – nem tökéletes, de jobb – példákra figyeljetek. Bizony
nem egyszer előfordul, hogy hívő emberként belemenekülünk, így mondtam,
pótcselekvésbe, vallásos pótcselekvésbe. Emlékezzünk, sokan ismerjük a
Szentírásból azt a történetet, amikor ott a Jákób-kútjánál a tanítványok
elmennek a közeli kis városba valami kenyeret venni, Jézus ott marad, jön
egy asszony vízért, beszélgetés lesz, és a beszélgetésben nyilvánvalóvá
válik az asszonynak múltja, Jézus leleplezi, erre ledöbben, és rájön, hogy
erről ne beszéljünk, mert én nem akarok megváltozni. És ekkor nagyon
vallásos lesz az asszony: Hol kell imádni az Istent? A mi atyáink azt
mondják, Samáriában, ezen a hegyen, a ti atyáitok azt mondják
Jeruzsálemben, a Templom-hegyen kell imádni az Istent. Hol kell imádni az
Istent? Ez a vallásos pótcselekvés. Amikor az Isten igéjének nem akarok
engedelmeskedni, de helyette csinálok mást, ami egyébként vallásos. Ne
ezekre figyeljünk. A mi világunk vallásos piacán elég nagy a felhozatal
ilyenből is, a vallásos pótcselekvések világából. Az apostol azt mondja, ne
ezekre figyeljetek már, Korinthusiak, ne azokra figyeljetek a
gyülekezetben, akik csak botránkoztatnak. Hát mindenfelé ez a hír járja! És
ti még ezekre figyeltek? Nem úgy, hogy gyógyítani szeretnétek, hanem
már-már vonzó lesz nektek? Ez lesz a minta? Hanem az igét fogadjátok engedelmesen.
Ha az igét engedelmesen akarjátok fogadni, akkor pedig a jobb példákat kell
követni. Nem tökéleteseket, mert nincs tökéletes, de jobb példákat. És itt
azért meri az apostol ezt leírni, hogy „Legyetek követőim.” Ezt csak a
korinthusiaknak írta, egy ilyen szituációban írta. A korinthusiaknak akkora
volt a feje, olyan okosak voltak az Isten dolgaiból, csak elég keveset
cselekedtek meg belőle. És ez óvodás viselkedés. Mit mond Pál apostol? Azt
mondja Pál apostol: Mint a kisgyermeknek, amit mondunk, bár tud már a lábán
menni, tudná, hogy ez a járda, az a kövesút, de nem megbízható, és akkor
azt mondja, hogy add ide a kezed, és kövess! Gyere velem! Ez az óvodás
viselkedés még. És bizony lesüllyedhetünk ide. A kisgyermek is
felháborodik, mert ő tud menni, de felelőtlenül is tud viselkedni. Pál
apostol azt mondja: Bottal menjek, vagy szelíd lélekkel? Én inkább a
példámat adom oda, én tudok az úton menni. Adjátok ide a kezeteket, aztán
kövessetek. Lehet, hogy magatokról többet képzeltetek, de eltévedtetek.
Akkor nem szégyellek titeket. Segíteni akarok. „Legyetek követőim!” A hitben érettek, azok vállalják a
közösség gyógyítását. A hitben éretlenek vagy betegek, azok kiszaladnak
mindig minden közösségből. Ennyit mond az apostol: Kérlek titeket, legyetek
követőim. Ámen.
Mindenható Istenünk! Hatalmadat dicsőíti a természet,
a madarak éneke. Hálát adunk, hogy Jézusban megváltottál minket,
magasztalunk, hogy elindulhattunk a Krisztus-követés útján, hogy néped,
gyülekezeted közösségébe állítottál, hogy a megszentelődés útján akarsz
vezetni minket. De bocsásd meg egyéni és közösségi engedetlenségeinket,
felfuvalkodottságainkat, bűneinket, amelyeket még sokszor nem is
szégyellünk, bocsásd meg a feladatok, a terhek, a szolgálatok, az egymás
elhordozása alól az elmenekülést, bocsásd meg, amikor így torzul
kegyességünk, és mi azt hisszük, hogy rendben van életünk. Bocsásd meg
erkölcsi botlásainkat, ítélkezésre, elkülönülésre hajló téves gondolatainkat,
bocsásd meg, amikor elfelejtjük, hogy a funkció nem azonos a frakcióval. Segíts,
Urunk, Szentlelkeddel, hogy a teljes Írásra figyeljünk, annak üzenetét
válogatás nélkül szívünkbe fogadjuk. Segíts, Urunk, hogy minden evangélium
szerinti jó élet-példára figyeljünk, és azokat tartsuk követésre méltónak,
ha már magunk nem tudunk egyenesen járni. Segíts, Urunk, hogy hitünk,
életünk legyen másoknak jó példává, sőt, közösséget gyógyítóvá. Könyörgünk
gyülekezetünkért, gyülekezetünk különböző kiscsoportjaiért, hogy az egy
test közösségében egymás épülését szolgáljuk.
Könyörgünk a tervezett női konferenciáért, annak
áldásaiért. Kérünk, a mai napon különösképpen édesanyákért, nagymamákért,
hogy a Te kegyelmes szeretetedet megtapasztalhassák, és valami kicsit
megérezhessenek a mi szeretetünkből és hálánkból is.
Könyörgünk ifjúságunkért, a drog kísértéseivel
szemben segíts bennünket evangéliumi örvendező élet jó példáinak a
felmutatására.
Kérünk nyári táborozásunkért, hogy a gyülekezeti
közösséget hétköznapokban is megéljük, elvállalva egymást.
És könyörgünk azokért, akik nehezebb próbák alatt
vannak betegség, gyász miatt, akik nagyobb terhet hordoznak, mint talán mi,
hogy tudjanak Benned és Általad vigasztalódni, gyógyulni, és mi pedig
készek legyünk, amit mi tudunk, azt megtenni segítségükre.
Urunk Istenünk, köszönjük, hogy a Te országod építésébe
hívtál bennünket. Segíts, hogy az erő, a Te országod igazsága, békessége, a
Szentlélek által való öröm töltsön be bennünket. Urunk, segíts bennünket,
hogy a Krisztus-követés útján minden engedelmes jó példa bennünket is
bátorítson, hogy az egy test közösségében egymást is erősíthessük. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|