|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Az ajtó előtt
állok…”
Máté 10:34-42
„34Ne
gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet hozzak a földre. Nem
azért jöttem, hogy békességet hozzak, hanem hogy kardot.
35Azért
jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a leányt anyjával, a
menyet anyósával,
36és
így az embernek ellensége lesz a háza népe.
37Aki
jobban szereti apját vagy anyját, mint engem, az nem méltó hozzám;
aki jobban szereti fiát vagy leányát, mint engem, az nem méltó
hozzám;
38és
aki nem veszi fel keresztjét, és nem követ engem, nem méltó hozzám.
39Aki
megtalálja életét, az elveszti azt, aki pedig elveszti életét
énértem, az megtalálja azt.
40„Aki
titeket befogad, az engem fogad be, és aki engem fogad be, az azt
fogadja be, aki elküldött engem.
41Aki
befogad egy prófétát azért, mert az próféta, prófétának járó
jutalmat kap; aki pedig egy igaz embert fogad be azért, mert az
igaz, igaz embernek járó jutalmat kap.
42Aki
pedig csak egyetlen pohár friss vizet ad inni egynek e kicsinyek
közül, mert az tanítvány: bizony, mondom néktek, semmiképpen sem
fogja elveszteni jutalmát.”
Imádkozzunk!
Mindenható
Atyánk! Magasztalunk Téged, mert örömteli napokat adtál az elmúlt
héten. Hálát adunk Neked, mert van a mennyeit megelőzően földi
otthonunk és otthonunkban családunk. Hálásak vagyunk, mert
karácsonykor meglátogathattak régen látott rokonok, és mi magunk is
kopogtathattunk és vendégeskedtünk ismerőseinknél, és együtt
ünnepelhettünk keresztyén testvéreinkkel szerte e világon. Sokunkban
újra megszületett Egyszülötted. Kérünk Krisztusunk maradj bennünk,
maradj köztünk. Őszintén énekeltük adventben: "Óh Jézusom,
szegényed kér, vár, epedve hív: Te készítsd el: tenéked lesz
otthonod e szív. Jer hű szívembe hát! Habár szegény e szállás, De
mindörökre hálás, Úgy áldja Krisztusát." Bevalljuk, hogy annyira
őszinte ez az ének, annyira szegény a mi szívünk, hogy talán éppen
az ünnepen, vagy lehet, hogy éppen tegnap este, éjszaka, nem volt
elég türelmünk, nem szerettük eléggé azokat, akik mellettünk élnek,
nem szerethetjük eléggé mellettünk élő feleségünket, férjünket,
gyermekeinket, szüleinket. Bocsásd meg ezt is nekünk és kérünk most
itt, lelked által tisztíts és nevelj, taníts és növelj minket.
Hallgass meg Urunk Szent Fiadért, akinek nevében összegyülekeztünk.
Ámen.
Lukács 4:38-39;
Jelenések könyve 3:20
38A
zsinagógából eltávozva elment Simon házába. Simon anyósát pedig
magas láz gyötörte, és szóltak az érdekében Jézusnak.
39Jézus
ekkor fölébe hajolva ráparancsolt a lázra, mire a láz elhagyta az
asszonyt. Ő pedig azonnal felkelt, és szolgált nekik.
„Íme, az ajtó
előtt állok, és zörgetek: ha valaki meghallja a hangomat, és
kinyitja az ajtót, bemegyek ahhoz, és vele vacsorálok, ő pedig
énvelem.”
Kedves
Testvérek!
Egy hete a
legszebb ünnepünk volt. Egy hete ünnepelhettük Krisztus testet
öltését, a karácsonyt. Mi családunkkal megkaphattuk azt az
ajándékot, hogy Kárpátalján voltunk és beleláttunk sok dologba. Itt
is voltak talán olyan gyülekezeti tagok, olyan látogatók Szenteste,
akik nem teljes családjukkal voltak itt. Ott még érdekesebb a
helyzet, hiszen nemcsak felekezeti különbség van, hanem nemzetiségi
is. Sok családban egy hete a szenteste nem egy együtt töltött ünnep
volt, vagy legalább abból egy óra, másfél óra, hanem olyan ünnep,
ahol az egyik tag itt volt, a másik pedig otthon. Holott mindenkinek
a legnagyobb ünnepe, az év legszebb ünnepe a karácsony. Ez ünnepe
lehet egy ukránnak, egy orosznak, és ünnepe lehet egy magyarnak is…
ünnepe lehet a görög katolikusnak, a római katolikusnak, ünnepe
lehet a reformátusnak, és ünnepe lehet a kisegyházakhoz járóknak is.
A karácsony mindenkinek az
ünnepe akar
lenni, és mégis feszültségek vannak sok otthonban ilyenkor. Én mégis
azt mondom, hogy nem ez a legnagyobb békétlenség, amikor az egyik
fél más nemzetiségű vagy az egyik fél más felekezetű. A legnagyobb
békétlenség akkor van egy családban, ha az egyik hívő, a másik nem
hívő – de mind a kettőnek a legszebb ünnepe a karácsony. Az egyiknek
azért, mert ilyenkor több mosolyt lát, ilyenkor ajándékot adhat és
kaphat, ilyenkor jobb élni e földön. A másiknak is ugyanezekért, de
még valamiért. Azért, mert az Isten közénk jött, emberré lett, a
leges-legközelebb jött, hogy segítségét adja életünkhöz. Az egyik
fél otthon marad, a másik eljön szenteste az istentiszteletre, és
valami többlettel távozik. Valamivel több a szentestéje… és
amikor hazamegy, meglátja házastársát vagy a közelében élőket, akik
talán éppen a TV-t nézik, vagy játszanak. Több annak, aki hisz és
több lehet annak, aki hisz.
Most
megkérdezem: családjainkban ott volt-e Krisztus karácsonykor? Akik
itt voltak Szenteste vagy bármelyik másik templomban, hazavitték-e
magukkal Krisztust? – mert Krisztus szállást keresett. Mert volt
Mária és József, a Szent család tagjai, akik kopogtattak, addig
kopogtattak, amíg megtalálták a megfelelő szállást. Nem nagy
palotákban, nem nagy házakban, nem nagy kereskedőknél, hanem egy
egyszerű jászolban. De ők kopogtattak, ők nyitogatták az ajtókat,
még ha nem engedték is be őket, így jutottak el a jászolhoz, ahol
megszületett a gyermek. Mi vajon hazavittük-e? Mi vajon
találkoztunk-e itt, vagy bárhol máshol karácsonykor az Úr Jézussal?
Mai igénk segít, és ha lehet egész évre utat mutathat nekünk, hogyan
jöhet be otthonainkba Jézus.
„A zsinagógából
eltávozva elment Simon házába.”
– így kezdődött
a mai igeszakasz. Nincs benne a magyar fordításban az, ami az
eredeti görög szövegben benne van, és amivel kezdődik az egész
mondat: "azonnal". Azonnal, mihelyt a zsinagógából kilépett,
Simon házába ment. Nem tétovázott, nem is olvastunk arról, hogy
Simon hívta-e. Nem olvasunk arról, hogy beteg volt az anyós és azért
hívta, nem olvasunk ilyet. Egy szombati nap volt, zsinagógai tanítás
és meghívja a rabbi. Nem szokatlan dolog ez, hiszen ma is vannak,
akik vasárnaponként elhívják a lelkipásztort magukhoz. Ott sem volt
szokatlan. Simon elhívja. Nem olvassuk azt, hogy milyen szavakkal,
nem olvassuk azt, hogy milyen okkal. Úgy tűnik Jézus ok és
hívás nélkül képes családokba belépni. Legyen ez az első
nagy gondolat.
Felolvastam egy
gyönyörű igét, amit adventben elő szoktunk venni: „Íme, az ajtó
előtt állok, és zörgetek: ha valaki meghallja a hangomat, és
kinyitja az ajtót, bemegyek ahhoz, és vele vacsorálok, ő pedig
énvelem.” Ebben a gyönyörű igében is van három üzenet.
Jézus az ajtó előtt áll. Nem múlt időt használ itt az ige,
hanem azt, hogy az ajtó előtt áll. Mindig ott áll, adventben,
karácsonyban, munkanapon és újévkor is. Mindig az ajtó előtt áll.
Nem lehet semmibe venni az ő jelenlétét, még ebben a világban sem,
ahol keveset beszélnek az Igéről – hitelesen, hiteltelenül –,
keveset hallják gyermekeink a Jézus nevét, és keveset gondolkozunk
az ő útmutatásairól. Mégis azt olvassuk és tapasztaljuk 2000 éve,
hogy Jézus az ajtó előtt áll. Családi otthonok ajtaja előtt, emberi
szívek ajtaja előtt mindig ott áll.
A második
gondolat, hogy zörget. Nem inaktív, nemcsak nézegeti
az ajtót. Nem olyan, hogy megnézi, hogy ki az az ember, akihez
kopogtat, és aszerint, hogy éppen milyen az az ember, elfordul, vagy
mosolyog, vagy szomorkodik. Még mi hívő emberek is, ahogy a másik
emberre nézünk, milyen sokszor csak az ajtót nézzük, milyen a
festmény, milyen a külalak, milyen anyagból van. Jézus nem azt nézi
az emberekben, hogy ki milyen, hogy kinek milyen a felépítése, a
stílusa, a lelkisége. Jézus minden emberi szív ajtaja előtt áll és
zörget. Ő megtehetné, hogy ítél, de ő maga mondja, hogy mi se
ítéljünk, hiszen ő sem ítél. Jézus nem ítél, nem válogatja meg, hogy
kinek az ajtaja előtt akar zörgetni. Mindig, minden emberi szív
ajtaja előtt zörget.
És a harmadik
gondolat: valaki meghallja az ő hangját és kinyitja az ajtót,
ahhoz megy be. Nem erőszakoskodik, nem töri be az ajtót, pedig
megtehetné. Neki van rá hatalma. De ő nem rabszolgákat akar és nem
is robotokat. Ő olyan embereket szeretne látni és olyan emberekkel
szeretne együtt vacsorázni, közösségben lenni, akik maguk nyitják ki
az ajtót. Ő nem tolvaj, ő nem fegyveres. A maga fegyverével jön, de
azt várja, hogy belülről nyissuk ki az ajtót. Ő mindig ott áll az
ajtó előtt, mindig zörget, és nem erőszakoskodik, szelíd és
alázatos. Tőlünk függ, hogy beengedjük-e.
Simon beengedte
Jézust a házába. Még nem tudjuk miért, milyen okból. Jézus a
zsinagóga, a templom után, szombati napon egy családi otthonba ment.
Kíváncsi vagyok, innen mi hova megyünk, és hogy megyünk? Mert
ez a fontosabb! Bemegy Simon házába Jézus. Ott állt az ajtó előtt,
nem kellett zörgetnie, már nyitották is az ajtót. És milyen érdekes,
ami bent történt: Simon anyósát pedig magas láz gyötörte, és
szóltak az érdekében Jézusnak. Jézus megjelenik egy családi
otthonban és a lényegről lesz szó. Olyan kíváncsi vagyok, hogy az
elmúlt héten, amikor oly sok rokonnal találkozhattunk, és
ismerőssel, baráttal, talán olyanokkal is, akikkel egész évben nem…
rendezett körülmények, megterített asztal, szép karácsonyfa,
illatozó sütemények, nagyon finom ételek – és aki betér, vajon miről
hall? Olyan kíváncsi lennék, hogy egy-egy otthonban miről
beszélgettünk: talán egy új autó lehetőségéről, talán munkahelyi
problémákról, talán nehéz gazdasági helyzetről, s talán voltak olyan
otthonok, ahol az Európai Unióról? De ez a lényeg? Jézus bemegy az
egyszerű Simon házába. Azért mondom, hogy egyszerű, mert még nem az
apostolról van szó. Nem Péter apostol házába ment, hanem valaki
házába, aki meghívta őt a zsinagóga után az otthonába. (Lukács
szerint az 5. fejezetben fog egy csodálatos halfogásnak részesévé
válni Péter és az 5. rész 10. versében hangzik el az ige:
„emberhalásszá teszlek téged”.) Egy egyszerű hívőről van szó,
Simonról, aki behívta Jézust az otthonába. És miről beszélgetnek? –
a lényegről. Talán egy elzárt kicsi helyiségben ott gyötrődött, ott
szenvedett magas láztól az asszony. Nem tudjuk mi a betegsége, de az
eredetiben ilyen szavak vannak: gyötrődik, szorongatva van, nagyon
beteg. És a lényeget mondják el a vendégnek. Nem söprik a szőnyeg
alá, ahogy mi szoktuk még akár a legközelebbi családtagjaink előtt
is a problémáinkat; ahol Jézus van, ott a lényegről van szó.
Odamennek Jézushoz és elmondják: magas láz gyötri ebben az otthonban
az egyik családtagot. S itt jön a következő szép gondolat: Bíznak
abban, hogy a vendég, a rabbi, tud cselekedni. Mai világunkban oly
kevesen hisznek a cselekvő Jézusban, oly kevesen hisznek a
Mindenható Istenben.
Ifisekkel
néztünk 30-án egy filmet és abban arról volt szó, hogy egy mai ember
nem hisz Isten mindenhatóságában. Erre az Isten azt teszi, hogy 7
nap 7 órára átadja a hatalmát neki. Természetesen a főszereplő, az
emberünk nem tud megbirkózni a feladattal, holott csak korlátozott
hatalmat ad neki az Isten. Egyszerű imádságokat nem tud
meghallgatni, amelyek másodpercenként özönlik el a gondolatait. Nem
tud rájuk választ adni, nem tud cselekedni, csak önzően magának
cselekszik, és amikor egy ember a maga érdekeit nézi, másoknak
sokszor rosszat tesz. És így egy hét alatt óriási katasztrófákat,
ínségeket és nyomorúságot okozott. De 7 nap és 7 óra múlva az Isten
elvette, visszavette a hatalmát. Az kellett ehhez, hogy a főszereplő
rádöbbenjen, van valaki, aki sokkal hatalmasabb és tud cselekedni.
Mai világunkban tényleg ez egy óriási probléma. Még ha ki is
mondjuk, de nem hisszük el, és legfőképpen nem vagyunk hűek a
Mindenható Istenhez.
Jézus bement
Simon házába, ott a lényegről hallott, mert bíztak benne és ő
cselekedett. Olyan gyönyörű ismét az itteni görög ige: amikor
ráparancsol a lázra, a láz azonnal, azon nyomban – így van az
eredetiben – eltűnik. A felolvasott két versben [Lukács evangéliuma
4:38,39] háromszor található meg ez az idői tény: 1) azonnal
ment a zsinagóga után, 2) azonnal elment a láz az asszonyból,
és 3) azonnal szolgált az asszony. Ma sokan gondolkozunk az
időről. Gondolkozunk, mit várhatunk ettől az évtől, eszünkbe juthat
az elmúlt év, hozunk magunkkal kötelességeket és hozunk magunkkal
vágyakat. Nem gondolkozunk-e túl sokat az időről? És nem
komolytalanul fogjuk-e fel az időt, amiben élünk. Nem e csak mindig
gondolkozunk a jövőről, a holnapról, a délutánról, a jövő hétről, a
jövő félévről, a jövő évről. Nem vagyunk-e mi is olyanok, mint a
példázatbeli gazda, aki tárolni akar csak, és nem élni és nem
fogyasztani. Ebben a két versben háromszor található meg, hogy
azonnal cselekedett Jézus. Mert ez az élet: az azonnali
cselekvés.
És akkor néhány
tanács: hogyan jöhet a mi otthonainkba is Jézus? Azonnal
cselekedjünk, ha meghalljuk az Isten szavát. Amikor kemencéből
húzzák ki a kenyeret, a testi kenyeret, és az még párolog szinte,
akkor a legfinomabb. A pusztai vándorlásban a mannát kapó nép hiába
akart előre gondolkozni, hiába akart holnapra eltenni, és hiába
voltak olyanok, akik a kis tarisznyájukba több marokkal is raktak el
a fehérkalács ízű égi adományból, azt olvassuk Mózesnél, másodnapján
megbüdösödött, megkukacosodott a manna. Égi ajándék volt, de csak
egy napra.
Kedves
Testvérek! Van, amikor szól az Isten, és konkrétan megmondja, mit
kell tenni, és mi mégis gondolkozunk. Akár már hazamenve
megváltoztatjuk a belső üzenetet. Okoskodunk, hogy nem kell az;
félénkek vagyunk, nem kell oda bekopogtatni; nem kell feltárcsázni a
telefonszámot, nincs arra őneki szüksége; nem kell abból a sok
pénzemből adni, majd ad más. Az idő tényleg nagyon fontos az
életünkben, de higgyük már el, fontos volt Jézusnak is. Ő azonnal
cselekedett, amikor szükség volt rá. És mi el is várjuk tőle ma is,
hogy ha velünk gond van, cselekedjen azonnal. De vajon mi
cselekszünk-e azonnal? Főleg annak, aki mellettünk él. Péter anyósa
meggyógyulhatott, mert Péter behívta Jézust az otthonba. Nekünk,
akik itt vagyunk, vannak-e otthonainkban olyanok, akik talán pont
ma, pont vasárnap és pont istentisztelet után várnak valami
reménységet, és pont tőlünk. Azonnal, nem holnap és nem holnapután,
nem vasárnap és nem egy hét múlva, amit meghallottam január elsején.
Azonnal!
Kedves
Testvérek! A keresztyénségben vannak örömök és vannak nehézségek. A
keresztyén hívő, megtért ember nem lesz mentes nyomorúságtól,
szenvedéstől. És ez így igazságos. Mert milyen igazságtalan lenne
az, ha ‘nem hívő’ testvéreink – és most gondoljunk akár a
családtagjainkra is –, hogy mennyire igazságtalan lenne, hogy aki
nem hisz, szenvedésében egyedül van, én pedig, aki hiszek az
Istenben, nem szenvednék. Mert igenis Jób is tudott szenvedni. És a
kulcsszó, hogy Isten előtt, Istennel tudott mindent átélni. És ha
lecsupaszítjuk a keresztyénséget, ez a mi evangéliumunk. Van
társunk, méghozzá mindenható társunk van. Higgyük el, hogy
családtagunk, amikor oly sokszor furcsán néz ránk, ha a templomból
hazamegyünk, vagy oly furcsán néz ránk, hogyha Jézusról vagy
Istenről beszélünk, szenved. És jobban szenved, mint mi. Nekünk is
vannak harcaink, de már Jézusért. Őnekik is megvannak a harcaik, és
futnak meg és szenvednek sok felesleges időt, napot, szenvedést.
Higgyük el, bármekkora is a mi szenvedésünk, vagy gyötrelmünk, vagy
nyomorúságunk, nekünk szívünk, lelkünk mélyén már van egy mustármag,
már van segítségünk. És van társunk, aki mellettünk él, bár testileg
mellettünk él, de magányos. Őszintén kell továbbadni az üzenetet, és
van, hogy nem szóban. Az a teljes, ha tett és szó együtt jár, de
először talán élni kellene keresztyénként. Őszintén lehet átadni az
evangéliumot, még azt is akár, hogyha most egy kicsit nehezebb hinni
Istenben. És amit már említettem, nemcsak azonnal kell cselekedni,
nemcsak őszintén, hanem tudni kell, hogy az Isten segít. Bízni kell
az Ő mindenhatóságában. És tudni kell, hogy nem a lekopogásban van
az erő, tudni kell, hogy nem a Sátán az egyetlen úr, bár felettünk
úr, de ha valaki megfogja az Isten kezét, akkor igenis győzelem az ő
osztályrésze. Ezt tudni kell mindennap, minden völgy, minden
szenvedés közepette. Aki ezt tudja, annak már van egy társa,
méghozzá a helyén van, az Istennek rendelt helyen. És ha valakinek
az Isten alakú űrje be van töltve Istennel, annak élete a helyére
kerül. Annak élete és a körülötte lévők élete is a helyére kerül.
Számomra is döbbenet, hogy az én családomban is, hogy működik az
Isten. Nem a szavaim által, nem tudom miért, az Ő Lelke által.
Családtagjainknak is lehet reménysége. Mi vagyunk a kulcs, amely
segítheti, hogy az ő szívük ajtaján is le legyen nyomva a kilincs.
Sokszor nem könnyű, sokszor leszünk álságosak, sokszor kapjuk meg az
őszinte kritikát, hogy bár te hívő vagy, mégis milyen az életed?! De
ne adjuk fel. Ha a helyén van Jézus, az Istennek rendelt helyen,
akkor a saját életünk is a helyére kerül, és a körülöttünk élők
élete is.
Hadd fejezzem
be egy történettel, amely igaz történet. A “Vetés és aratás”
ingyenes újság ez évi 3. számában olvasható. Egy Északi tenger
mellett élő lelkész megkérdezte gyülekezetének egy idősebb tagját,
hogy hogyan lett hívő. Az idős bácsika – János – elmondta, hogy ő 30
éve tért meg, és azóta van igazi élete. És kérdezte a lelkész, hogy
elmesélné-e, hogy hogyan történt ez a megtérés. És a bácsika azt
mondta, hogy egy prédikáció hatására. Hát, mondta a lelkész, az nem
csoda, hiszen azért vannak a prédikációk, hogy az emberek közel
kerüljenek Jézushoz. De a bácsika azt mondta, hogy ezt a prédikációt
ő nem hallotta, hanem látta. Felkeltette a figyelmét a lelkésznek és
megkérte, hogy mondja el röviden a történetet. Én most ezt olvasom
fel:
„A feleségem és
én bizonyos tekintetben egyformák voltunk, mind a ketten
méregzsákok, ezért gyakran szembekerültünk egymással. Azután ő
megtért. Legalábbis ezt állította. Én azonban nem sokat vettem észre
ebből, mert nemsokára minden a régi mederbe tért vissza. Feleségem
eljárt az istentiszteletekre, sőt otthon Bibliát olvasott és
imádkozott is. Ezenkívül prédikált nekem az istentelenségemről, és
azt mondta, hogy térjek meg. Néha még sírt is, hogy megtérésre
bírjon, de gondolkodásmódja és indulatai nem változtak meg. Sokszor
teljes erőmből ingereltem őt, mert álszent élete nem volt ínyemre.
Csak pár szó kellett és a háborúság máris megkezdődött közöttünk.
Utána sírhatott akármennyit, ezek a könnyek semmiféle benyomást nem
tettek rám.
– Hát nem
akarsz János megtérni? - kérdezte egy napon újra, amikor
istentiszteletről jött haza.
– Mire térjek
meg? - kérdeztem felháborodva.
– Új életre.
– Miért? Neked
talán van új életed? - kérdeztem.
– Igen. Azt
hiszem. Ne rám és ne ránk nézz János, mi gyenge emberek vagyunk, és
sokszor nem változunk meg. Az Istent nézd.
– Az Istent nem
láthatom - feleltem - téged pedig láthatlak, és a te keresztyénséged
nekem nem kell.
Egyszer aztán,
karácsony körül megint istentiszteletről jött haza, de ezen az estén
majdnem megijedtem tőle. Az arca fehér volt, mint a fal. Egy szót
sem szólt. Így telt el csendben néhány nap. Attól féltem, hogy
elveszti az eszét. Amikor egy nap bent ültem, hogy kijavítsam a
hálóimat – az Északi tenger mellett halász volt –, bejött és leült
mellém. Szeme csodálatos fényben ragyogott, alig bírtam ránézni.
Megfogta a kezemet és így szólt.
– János! Én
Istentől bocsánatot kértem, mert az ő nevére szégyent hoztam.
Szentnek neveztem magamat, miközben olyan kevés szentség volt
bennem.
Nagyon
kellemetlenül kezdtem magamat érezni és ekkor megszólalt.
– Tőled is
bocsánatot akarok kérni.
Soha nem voltam
még nagyobb kínban. Sokkal könnyebb lett volna, ha jól összeszid és
veszekszik. De ettől a naptól kezdve a feleségem meghalt. Meghalt a
bűnnek. Így lehetett egy halott asszony, egy bűnnek meghalt asszony
az én életem legszebb prédikációja. És hogy nem lett-e mérges? Hát
persze, volt olyan, hogy mindent elkövettem, hogy felingereljem. Az
elején észrevettem, hogy van benne felindultság, de olyan erőt
kapott, a Szentlélek úgy megerősítette, amilyet sohasem tapasztaltam
azelőtt. Olyan volt, mintha el volna rejtve egy mennyei hatalom
által, mintha páncél vette volna körül, amin az én gonoszságom sem
tudott áthatolni. Nagyon nehéz volt az én szentségtelen
természetemnek, hogy naponta egy olyan arcot kellett látnom, amit,
mint egy szent fátyol, isteni békesség és isteni öröm vett körül. Én
mindig rosszabb lettem, de ez egyáltalán nem ingatta meg a
feleségemet. A végén odáig ment a dolog, hogy szinte már gyűlöltem
őt. Gyűlöltem Istent is, aki benne lakott, mert megítélt engem
szavak nélkül. Ez keresztyénség volt, ezt már megértettem. Nem
kellett már többé prédikálnia, mert ő maga volt a prédikáció. Több
évig éltem együtt ezzel a prédikációval és ez egyre szebb lett. A
végén olyan erősen hatott rám, hogy meg kellett térnem.”
Kedves
Testvérek! Legyen a mi keresztyén életünk is ilyen. Szavaink mögött
legyen élet, s életünkben legyen tudás, hogy ha kell, szavakkal is
tudjunk róla bizonyságot tenni a legnehezebb terepen, de a
legbensőségesebb terepen, a családjainkban. Mert nem gyarlóság azt
mondani, hogy aki komolyan veszi Jézust és megtért, igenis nagyon
fontos, a legfontosabb családom üdvössége. Nem gyarlóság azt
mondani, hogy őszintén vágyom arra Istenem, hogy szavaidat én is
tettekké tudjam váltani, és saját családomban legyen mindenki
megtért ember. Adjon ehhez Isten erőt, és adjon időt ebben az évben
is erre. Ámen.
„Mit tettem
és hirdettem én,
Azt kövesd
szóban, tettben,
Az Úr
országát építvén
És
dicsőségét egyben.
Ne hagyd,
hogy hívság s emberek
Megrontsák
lelki kincsedet:
Ez légyen
örök részed!”
(298.
dicséret 10. vers)
Mindenható
Atyánk! Sokszor kimondjuk e jelzőt, de nem gondolunk bele mit is
jelent a Te mindenhatóságod. Pedig Te Szent Fiadban minden
korábbinál közelebb jöttél hozzánk és megértetted velünk ki is vagy
Te. Szent Fiad volt az, aki ma is otthonaink előtt áll, akár most
istentiszteletről hazatérve. Könyörgünk azokért, akiket egy életre
kaptunk. Könyörgünk Tőled távollévő feleségért, férjért, gyermekért,
szülőkért, nagyszülőkért, unokákért, dédunokákért. Add, hogy ebben
az évben jobban oda tudjunk figyelni őrájuk. Add, hogy segíthessük
az ő lelki ajtóik kilincsének lenyomását. Imádkozunk a bővebb
családi kötelékeinkért, imádkozunk a gyülekezetben kapott újfajta
testvéri és nagycsaládos kapcsolatokért. Eléd visszük magyarságunk
nagy családjának ügyeit. Kérünk, evangéliumoddal bátorítsd a
trianoni árvákat. Kérünk, itt az anyaországban is tisztogasd a
politikai berkeket, az üzleti életet, add, hogy mindenki azzal
tudjon foglalkozni, amire Te hívtad el. Könyörgünk gyülekezetünkért.
Könyörgünk református egyházunkért és keresztyénségünkért. Add, hogy
minél többen segítsenek be Téged otthonaikba, és add, hogy minél
többen lehessenek akár diakóniai bizottság tagjai is. Könyörgünk
azokért, akik viszik, és állandóan viszik a Te nevedet családi
otthonokba. Adj nekik megújulást, új gondolatokat, Szentlélek adta
erőt, és könyörgünk, hogy tettekké váljanak a gyönyörű sorok:
"Jézus, vígasságom! Esdekelve várom Áldó szavadat! A Te jelenléted
Megvidámít, éltet, Bátor szívet ad." Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|