|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„A te
szavadra mégis…”
Lukács
5:1-11
1Amikor
egyszer a sokaság hozzá tódult, és hallgatta az Isten igéjét, ő a
Genezáret-tó partján állt. 2Meglátott két hajót, amely a
part mentén vesztegelt; a halászok éppen kiszálltak belőlük, és
hálóikat mosták. 3Ekkor beszállt az egyik hajóba, amelyik
Simoné volt, és megkérte, hogy vigye őt egy kissé beljebb a parttól,
azután leült, és a hajóból tanította a sokaságot. 4Miután
abbahagyta a beszédet, ezt mondta Simonnak: „Evezz a mélyre, és
vessétek ki hálóitokat fogásra!”
5Simon
így felelt: „Mester, egész éjszaka fáradtunk
ugyan, és semmit sem fogtunk, de a te szavadra mégis kivetem a
hálókat.” 6S amikor ezt megtették, olyan nagy tömeg halat
kerítettek be, hogy szakadoztak a hálóik; 7ezért intettek
társaiknak, akik a másik hajóban voltak, hogy jöjjenek és segítsenek
nekik. Azok pedig odamentek, és annyira megtöltötték mind a két
hajót, hogy majdnem elsüllyedtek.
8Simon
Péter ezt látva leborult Jézus lába elé, és így szólt: „Menj el
tőlem, mert bűnös ember vagyok, Uram!” 9A halfogás miatt
ugyanis nagy félelem fogta el őt és azokat, akik vele voltak és
segítettek; 10de ugyanígy Jakabot és Jánost, a Zebedeus
fiait is, akik társai voltak Simonnak. Jézus akkor így szólt
Simonhoz: „Ne félj, ezen túl emberhalász leszel!” 11Erre
kivonták a hajókat a partra, és mindent otthagyva követték őt.
Imádkozzunk!
Drága Mennyei
Atyánk! Hálatelt szívvel állunk most eléd az új év első vasárnapján.
Hálával tartozunk Neked Urunk mindazért a szeretetért, kegyelemért,
bátorításért, türelemért, jóságért, amit az elmúlt esztendőben Tőled
kaptunk. Belátjuk – és bizony Te is látod – hogy mi nem voltunk
méltók mind erre. Megszomorítottunk engedetlenségünkkel,
békétlenségünkkel, szeretetlenségünkkel, Tőled való
eltávolodásunkkal. Kérünk Mennyei Atyánk, bocsáss meg nekünk.
Köszönjük, hogy Szent Fiadért, Jézusért Te nem tartod számon
vétkeinket és nem aszerint ítélsz meg minket, ahogy megérdemelnénk.
Köszönjük, hogy a Te irgalmad nagy és a Hozzád töredelmes szívvel
forduló embert soha el nem taszítod. Sőt, Te azokat is újra és újra
hívod, akik távol vannak Tőled. Újra és újra zörgetsz a szívek
ajtaján, ahogy azt az újévi istentiszteleten is hallhattuk. Zörgetsz
és vársz. Kegyelmes Istenünk! Hadd könyörögjünk most a bezárt
ajtókért. Könyörgünk azokért, akik még sohasem engedtek be és
könyörgünk azokért is, akik már egyszer befogadtak, de most
megkeseredett lelkükkel, vagy elbizakodottságukkal mégis
kirekesztettek az életükből. Add, hogy a Te szavadra minden ajtó
kinyílhasson és a Te nevedre minden térd meghajoljon. Add, hogy a
már nyitott szívűek pedig, lehessenek a Te munkásaid,
emberhalászaid, hogy tovább adva a Te szeretetedet, engedelmes,
Neked tetsző élettel tudjanak Rád mutatni és így lelkeket vezetni
Hozzád. Segíts, hogy a Te szavadra az emberi szemmel reménytelennek
látszó esetekben mégis vessük ki a hit hálóját, mégis tudjunk szólni
és cselekedni a Tőled kapott reménység erejével. Kérünk Uram, adj az
elkövetkezendő esztendőre bőséges fogást az emberhalászatban. Adj
megtéréseket, megújult, bűntől megtisztult életeket. Ehhez kérjük
most a Te áldásodat egész nemzetünkre, egyházunkra, különösen
gyülekezetünkre, lelkészeinkre. Add Uram, hogy ezen az
istentiszteletünkön is tudjon szívekig érni a Te szavad, s így most
mi lehessünk halak a Te hálódban. Ámen.
Lukács
5:10
„Jézus akkor
így szólt Simonhoz: »Ne félj, ezen túl emberhalász leszel«.”
Szeretett
Testvérek!
Egy igen nehéz
napja van ma Simonnak. Nincs fogás, hálóikat mosogatják, ma már
reménytelennek tűnik az, hogy valamit is az asztalra tegyenek.
Nagyon sok családban ugyanis az aznapi bér, az aznapi lehetőség
benne rejlett a munkában. Nem tudjuk milyen anyagi körülmények
között volt Simon, hogy volt-e tartaléka, amiből a családját
fenntartotta volna. Mégis azt tudjuk, hogy ha a mi munkánk
eredménytelen, akkor elfog bennünket sokszor az aggódás, elfog
bennünket sokszor a félelem, hogy mi lesz velünk ezután, mi lesz a
családunkkal, mi lesz az életünkkel, egzisztenciánkkal? Jézus tanít
abból a hajóból, amiből kiszállt az eredménytelenül halászó Simon.
És azt sem tudjuk, hogy Simon mennyire figyelt oda arra a tanításra,
amit Jézus mondott – reméljük igen. Hálómosogatás közben is
odafigyelt, hiszen Jézus szava messze ért, és hisszük, hogy ezután,
ezért szólítja Péter Mesternek Jézust. De azt érezzük, hogy az eddig
eltelt idő Simon Péter számára Jézus nélkül, az éjszaka miatt, az
eredménytelen halászat miatt reménytelennek tűnt. Ahogy később
megfogalmazza: „Mester, egész éjszaka fáradtunk ugyan, és semmit
sem fogtunk…”. Milyen sokszor szorítja el a mi szívünket is
eredménytelenség vagy reménytelenség, milyen sokszor szorul el a mi
szívünk, amikor előre tekintünk, talán egy napra, talán egy évre,
vagy életünknek egy bizonyos szakaszára. És bizony sokak szájából
hallottam nemrégiben is, hiába dolgoztam, mégis úgy érzem
eredménytelen volt az életem. Nincs elismerés, nincs akár anyagi,
akár erkölcsi elismerés számomra. Sőt hallottam ilyen keserűséget
is, hiába neveltem föl gyermekeimet, rám sem néznek. Még nehezebb
volt azt hallanom, amikor azt mondta valaki, hogy ellenséges velem
szemben a gyermekem. Aztán olyat is kellett hallanom, hogy én
állandóan szaladok, futok, de semmi látszatja nincs az életemben,
semmi látszatja nincs a körülöttem levők életében, és ez így megy
évről évre. És eszembe jutott egy nem régen olvasott kis történet
egy fiatalember tollából származik:
"Tavasz volt,
de én a nyarat vártam, a meleget, a patakok hűs vizét. Nyár volt, de
én az őszt vártam, a színes leveleket és a hűvös száraz levegőt. Ősz
volt, de én a telet vártam, a ropogós havat és a karácsony örömét.
Eljött a tél, de én a tavaszt vártam, a rügyfakadást, a nap melegét.
Gyermek voltam, de felnőtt akartam lenni, szabad és önálló. Húsz
éves voltam, de harminc akartam lenni, érett és sokat ismerő.
Középkorú voltam, de húsz éves akartam lenni, ifjú és szabadlelkű.
Nyugdíjas lettem, de középkorú akartam lenni tevékeny élettel.
Életem elmúlt és sohasem kaptam meg, amit akartam."
Milyen jellemző
ez korunk emberére, sokakra. Ami van, azzal nem élünk igazán, és ami
pedig nincs, arra vágyakozunk. Vagy milyen jellemző az, hogy mindig
teszünk valamit, és mégsem tudjuk, hogy milyen irányban halad a mi
életünk. Ebben a felolvasott szakaszban Péter egyik napról a másikra
ugyanazt teszi: kimegy halászni, de tulajdonképpen ezt a
létfenntartás számára… és hogyha egy ilyen eredménytelen éjszaka
után számot vet magával, akkor csak a reménytelenséget érzi. Jézus
nélkül – hiszen eddig Jézus nélkül élt Péter is – valóban jellemző
lehet ez a teljes reménytelenség és teljes eredménytelenség érzése
is az életünknek. Olyan is előfordul, amikor azt hinnénk, hogy pedig
lenne mire büszkélkedni, lehetne valaki, valamire büszke. Nemrégen
egy híres színésztől olvastam egy önvallomást, amiben ő írta le egy
sikeres élet után, hogy „Mindaz, amit tettem hiábavaló volt, mert
csak életem utolsó részében ismertem meg, akiben életem értelmet
nyerhetett volna, életem utolsó szakaszában ismerhettem meg az Úr
Jézust, az igazi szeretetet. Jézus nélkül, Isten nélkül sokszor
ilyen reménytelennek, hiábavalónak tűnik minden. Így mondja a 90.
Zsoltár, hogy a mi életünk 70 avagy 80 esztendő és nagyobb részük
hiábavaló fáradtság, olyan gyorsan eltűnik, mintha repülnénk.
De a zsoltáríró nem marad meg ennyinél, hanem azt mondja, hogy
„Taníts minket úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez
jussunk”, hogy vegyük észre az életünk irányát, tanuljuk meg,
hogy merre kell haladnunk és kivel érdemes haladnunk. Péter kész
tanulni. Kész tanulni, mert amikor Jézus utasítja őt, hogy evezzen a
mélyre, azt mondja: „a Te szavadra mégis kivetem a hálót.”
Tulajdonképpen nem lenne köteles engedelmeskedni Jézusnak, az emberi
értelem ellene is mondana annak, hogy most ő engedelmeskedjen.
Hiszen lehet, hogy ha körbenézett és látta a halásztársait, akkor
úgy gondolkozhatott volna, hogy ezek mindjárt kinevetnek engem, hogy
olyat teszek, amit nem szoktunk: nappal kimenni halászni egy
eredménytelen éjszaka után, fáradtan, reménytelenül. És akkor Péter
azt tudja kimondani, „A Te szavadra mégis...” És ez a Te
szavadra mégis, sokszor meg kell, hogy ismétlődjön a hívő emberek
életében. Bár emberileg nem lenne indoka annak, hogy így
cselekszünk, de a Te szavadra mégis. Kockázatos most Péter
vállalkozása: mi lesz, hogyha nem sikerül? De ismerünk ehhez hasonló
kockázatos vállalkozásokat a Bibliából. Csak két nagyon ismerőset
említek. (1) Ilyen kockázatos volt Ábrahámnak otthagyni a földet, a
jól ismert földet és elmenni az idegenbe és vállalni azt a
kockázatot, hogy mi lesz, ha nem, ha nem úgy sikerül minden, ahogy
az Isten megígérte. Kockázatos, de az Úr szavára, az Úr ígéretére
elindul, és milyen jó, hogy elindult, mert így nyerte el az ígéret
beteljesedését. (2) Kockázatos volt Gedeon vállalkozása is, amikor
az Úr szavára lecsökkenti a hadseregét arra a háromszáz főre, pedig
hát emberileg azt gondolnánk, hogy többen jobban tudnának harcolni
az ellenség ellen. De Gedeon vállalja ezt a kockázatot, mert az Úr
mondja neki, hogy így kell, hogy cselekedjen. Igen. Mondhatnánk még
nagyon sok példát, amikor talán emberi ésszel nem így indokolnánk
meg a mi tevékenységünket, de az Úr szavára mégis kivetjük a mi
hálóinkat, mégis elindulunk. És kockázatos az is, hogy
keresztyénként elindultunk a Jézus követésének útján, de milyen jó,
hogy az Úr szavára mégis elindultunk. Jézus nagyon jól tudja, hogy
fogásra vetik ki a hálót. Jézus nagyon jól tudja, hogy nemhiába
indulnak el. Péter szívében még ott lehet a kételkedés, de Jézus
egyértelműen mondja: „evezz a mélyre”. Evezz a mélyre, próbáld meg
velem, próbáld meg az én nevemben és hidd el, hogy lesz eredménye.
Ezt, hogy evezz a mélyre, sokszor szoktuk kicsit allegorikusan,
átvitt értelemben használni: Jézussal menj mélyebbre, ne felületesen
gondolkodj, legyél kitartó, és ne elégedj meg egyszeri
próbálkozással…
És szólhat ez
az új évre is a mi számunkra. Tetted a dolgod eddig is? Tedd jobban!
Hitben jártál eddig is? Még mélyebben, még hűségesebben is lehet!
Figyeltél az Isten szavára? Olvasd még mélyebben, még alaposabban az
Isten igéjét! És sokakban talán már visszhangzik az evangéliumi
ébredési ének: „Mélyebbre benned mélyebbre még...” Igen, erre van
szükségünk újra és újra, hogy mélyebbre tudjunk menni a mi hitünk
útján az Istennel. A Jézus szavára mégis – annak ellenére, hogy
esetleg kimosolyognak, annak ellenére, hogy furcsán néznek ránk –,
tudjunk az Úr szavára cselekedni. És Jézus megmutatja magát. És
Jézus azzá lesz, amire Péternek most éppen szüksége van. Péternek
most a kételyei eloszlatására van leginkább szüksége. Most meg kell,
hogy mutassa az Úr, hogy őneki van hatalma minden felett. Péternek
most bizonyosságra van szüksége, és meg kell, hogy lássa, hogy a
Mester mindent megtehet. Talán figyeltük: nem Péter megy oda és
panaszkodik, hogy nem fogtunk semmit, hanem Jézus látja meg, hogy
nem fogtak semmit. Jézus látja meg, hogy most arra van szüksége
ennek a halásznak, hogy megbizonyosodjon, hogy az Úrral még a
legreménytelenebb vállalkozásunk is eredményes lehet. És ebből
megérezhetjük, megérthetjük, hogy Jézus észreveszi a mi
szükségeinket, és ő jön elébünk sok-sok szükségünkben, és ő az, aki
mindent megtehet.
Talán erre
rímelnek a mi gondolataink most. Nekünk nem az a problémánk, hogy
nem fogtunk halat. Talán nem is az a problémánk, hogy nem lesz mit
ennünk, hanem az a problémánk talán, hogy nincs egészségünk. És
akkor halljuk máris az igének a biztatását, az élő Isten bíztatását:
én az Úr vagyok a te gyógyítód. Vagy ha nincs bölcsességünk, akkor
halljuk, hogy ő a mi tanácsosunkká lesz. És akinek nincs
bölcsessége: kérje az Úrtól. Sokan mondják, hogy nincs erőm, gyenge
vagyok: akkor tudnunk kell, hogy ő a mi erősségünk. „Erős vár a mi
Istenünk.” És ő az erőnek és szeretetnek lelkét adja nekünk. És ha
nincs békességünk, akkor is rímelhet rá a karácsonyi evangélium: a
békesség fejedelme jött el közénk, hogy békességet teremtsen. Ha
nincs rendben a mi lelki életünk, akkor szólhat Jézus biztatása,
hogy „Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet, és Benne a céltalan
élet is megtalálja a célját. És hogyha nincs biztonságérzetünk,
akkor úgy jön felénk, mint Atya, aki kezében tart bennünket.
Érezzük, hogy milyen sokféleképpen kell, hogy kifejezzük, hogy ki a
mi számunkra az Úr? Mit jelent a mi számunkra az Úrnak a segítsége?
Talán eszünkbe jutott Ézsaiás próféta jövendölése, amikor azt
mondja, hogy „Hívják nevét csodálatosnak, tanácsosnak, erős
Istennek, békesség fejedelmének” És milyen jó, hogy ez mind eljött
hozzánk. És kinek-kinek meglátja az Úr, hogy mire van szüksége éppen
most. A csodálatos az, hogy az Úr Jézus keresi a lehetőséget, hogy
hol töltse be a mi hiányunkat, a mi szükségünket. Az Úr keresi a
helyzetet. Nem Péter panaszára indul el, hanem észreveszi Péter
szükségét. És észreveszi Zákeusnál majd, hogy neki van szüksége
orvosra… vagy amikor az Emmausi tanítványok reménytelenül mennek, és
melléjük szegődik, hogy bizonyosságuk legyen. Milyen jó nekünk
felismerni hétköznapi csodákban vagy éppen nagy-nagy
életkérdésekben, hogy Jézus ott jön felénk, ahol a legnagyobb
szükségünk van rá. Jó, hogyha már belecsodálkoztunk ebbe, különböző
helyzeteinkben. És olyan jó lenne, hogyha erre biztatnánk másokat
is, hogy lássuk meg Őt, lássák meg Őt, mint aki ott jön, ahol
szükség van a szabadítására. Egészen hétköznapi dolog ez a csoda,
ami most itt történik Péterrel. És mégis sokkal több, mert
bizonyosságot nyer belőle, hogy Jézus mindenek felett Úr. Hatalmas
szabadító. Péter látja Jézus nagyságát és megdöbbentő, amit tesz.
Hiszen ahelyett, hogy elkezdené most dicsőíteni, nem ez az első
reakciója, hanem elküldi magától. Azt mondja, hogy eredj el tőlem,
mert én bűnös ember vagyok. Látja Jézus hatalmát és látja a maga
kicsiségét, de még nem látja, hogy Jézus Megváltó tud lenni a
számára. Mennyire mai gondolkozás ez. Sokakkal kell találkoznunk a
mai világunkban, akik látják ugyan, hogy nem jó, ahogyan élnek,
mégsem akarnak találkozni az Úr Jézussal. Látják ugyan és vergődnek
bűnös életükben és mégsem közelítenek a Megváltó felé. Vagy ha talán
fölmutatjuk nekik, hogy Jézus tud szabadítani, akkor megfogalmazzák,
hogy „hagyjál engem békén, jól érzem magam”, pedig vergődik a
bűneiben. Gyermekeink tették ezt sokszor, hogy hagyjál békén, s
közben arra volt szüksége, hogy átöleljük, hogy megcsókoljuk.
Sokszor lelki értelemben is így igaz. Péter most szavaival azt
mondja, eredj el tőlem, mert én bűnös vagyok, ugyanakkor azt
kívánja, hogy Jézus megszabadítsa őt a bűneiből, a bűntudatából.
Szent Ágoston
így mondta, hogy bűnösségünk belátása megváltásunk kezdete, de csak
akkor, hogyha meglátjuk a Megváltót, Jézus Krisztust. Ha csak a
bűnösségünket látjuk, akkor egy olyan zsákutcában érezhetjük
magunkat, amiből nincsen kiút. De, ha meglátjuk az Úr Jézus
hatalmát, bűntörlő erejét, akkor van kiút, van szabadulás belőle.
Ezek a védekező mechanizmusok, amelyek beindulnak embereknél, bűneik
miatt, amikor sáncok mögé helyezkednek, akkor tulajdonképpen nem
rendezik életüket, de ha észreveszik a Megváltót, aki tud és akar
segíteni, akkor van kiút az életükből. Sokan csak védekeznek, védik
magukat, és nem fogadják el a Megváltást. Így mondhatjuk: ne védd
magad, ne csak mentegetőzz, hanem fogadd el a helyreigazítást! És az
a jó, hogy Jézus tudja, hogy mire van szüksége Péternek. És ez az
elutasítás, elküldés őt nem arra inti, hogy menjen el, hagyja ott
Pétert, hanem tudja, hogy arra van szüksége, hogy megszabadítsa
bűneiből. Hiszen azért jött az embernek fia, hogy megkeresse és
megmentse, ami elveszett. Péter majd ezt később érti meg igazán.
Most itt van a félelmével, aggódásával, bűntudatával, de az a jó,
hogy itt a Megváltó és mondja neki: „Én vagyok a te Megváltód!” Ez
most két szóban fejeződik ki: „ne félj!” Tudjuk, nagyon sokszor
szerepel a Bibliában. Valaki megszámolta, minden napra jut egy:
háromszázhatvanötször. És most itt van a mi számunkra is az év első
vasárnapján ez a „ne félj!” Itt volt karácsonykor is, amikor az
angyal azt mondta: „Ne féljetek, mert íme hirdetek nektek nagy
örömet, mely az egész népnek öröme lesz. Üdvözítő született ma
nektek, az Úr Krisztus a Dávid városában.” És ebben a két szóban,
hogy “ne félj!” Péter számára is benne van ez az üzenet. „Ne félj! –
mert én vagyok a te Megváltód!” Ahogy Isten „vagyok aki vagyok”,
megfogalmazással biztatta az ő népét, hogy számodra én leszek a
szabadító, én leszek az, amire szükséged van. Jézus itt, ezzel a két
szóval azt mondja el Péternek, hogy én vagyok a te megváltód. Jézus
először egész hétköznapi módon mutatta meg az erejét, a hatalmát, de
ez a különleges mód az ő szabadításának, az ő bűnbocsátó
szeretetének az útja, ez lesz Péter számára a fontos. A cél ezáltal
megvan Péter számára, nem kell a bűneiben vergődni, nem kell
céltalanul, reménytelenül élni, hanem meglesz az útirány, meglesz a
lehetőség. Ezen túl emberhalász leszel. Lehet, hogy nem lesz
könnyebb ez a halászat, mint volt az igazi kétkezi munka és talán
most még nem is érti igazán Péter, hogy mit jelent ez az ő számára.
Biztos lesznek majd ebben az emberhalászatban is kudarcok, mint
voltak ezek az éjszakák, talán amikor nem fogtak semmit. És Péterben
sokáig nincs még meg igazán ez a tudat, hogy mit is jelent
emberhalásznak lenni. De pünkösd után megérti. Amíg Jézussal együtt
van, talán úgy érzi, hogy ez a Jézus feladata, hogy hívjon magához
embereket, és Jézus meg is teszi, hozzá mennek is az emberek.
Pünkösd után meg kell látnia, meg kell értenie a lélek által, hogy
ez már az ő feladata is. Pünkösd után igaz lesz, amit énekelünk
pünkösdkor: „Egy halász, ha prédikál, fog sok ezer lelkeket.” Igen,
pünkösd után lesz igazán érhető a számára, hogy mit is jelent ez,
emberhalásznak lenni. Sokan pünkösd előtt élnek annak ellenére, hogy
keresztyénnek mondják magukat. Még mindig pünkösd nélkül élnek, a
Szentlélek ereje nélkül élnek, talán így nem értve, hogy mit is
jelent ez, hogy ember-halászat. Sokan behúzódnak a saját hitéletük
mélyére, szobácskájába, és kényelmesen élik a hitéletüket. De milyen
jó lenne megértenünk ma, hogy az emberhalászat többet jelent annál,
hogy én biztonságban vagyok. Az, hogy az Úr Jézus az ő követőjének
azt mondja, hogy emberhalászokká teszlek titeket, ez azt is jelenti,
hogy felelősségünk van másokért. Más emberekért, a körülöttünk
levőkért.
Nemrégen egy
ifjúsági ének szövege jutott a kezembe és ebben megrázóan ezt akarja
ez a szövegíró elmondani: „Nem látod, nem látod, hogy mennyi ember
elsüllyed? Nem törődsz vele, hogy a vízbe fulladnak? Becsukod a
szemed, és úgy teszel, mintha semmi dolgod nem lenne?” És ez újra és
újra előjön. Nem látod? Nem veszed észre, nem érzed a felelősséget,
hogy ez a te feladatod is? Igen, Péter sokáig kényelmesen élt Jézus
mellett. De pünkösd után a Szentlélek indítására elindult és igenis
meglátja, hogy szükség van a prédikálására, szükség van arra, hogy
ébresztgessen embereket, Krisztushoz hívjon.
Egy kis
történettel fejezem be. Egy hajós kapitány azzal ment a
legénységhez, hogy van egy jó és egy rossz hírem. A jó hír az, hogy
csodálatos hátszelünk van, óriási sebességgel mehetünk előre. A
rossz hírem viszont az, hogy nem jó a navigációs rendszer, nem
tudjuk, hogy merre haladunk. És ez engem arra gondolkodtatott el,
hogy sok ember így van ma. Megy, fut, rohan, csak nem tudja, hogy
merre, nem tudja az irányt. Nem jó a navigációs rendszere. S ezzel
ellentétben szeretném hirdetni és szeretném mondani az ige alapján,
hogy nekünk két jó hírünk van most, hogy van hátszelünk, van
segítségünk. Az Isten elküldte az ő Szentlelkét, amivel
emberhalászok lehetünk, amivel indulhatunk az ő szolgálatára. És a
másik jó hír, hogy jó a navigációs rendszer. Az Isten igéje ma is
útmutatást ad. Az Isten igéje most is biztos pont a mi számunkra és
tudhatjuk, hogy merre haladunk. Milyen jó lenne, hogy ha így
értenénk meg azt, hogy nemcsak Péter, hanem mindannyian
emberhalászok is vagyunk ebben a világban, és azért jött az Úr,
Péterhez is azért ment oda, hogy meglássa, hogy hol segíthet, hol
szabadíthat, és aztán, hogy utána, hogyan küldheti őt szolgálatba,
munkába. Van útmutatás és van szolgálat.
Jó lenne, ha ez
vezetne bennünket, ebben az évben, ami most következik ránk.
Ebben mutassunk
engedelmességet a 467. dicséretünk 4-5. versét énekelve. „Már
szolgád lettem Jézusom...”
Imádkozzunk!
Urunk Istenünk!
Sokszor érezzük magunkat alkalmatlannak emberek megnyerésére,
bűneink, gyengeségeink miatt. Köszönjük, hogy Te nem elküldesz
magadtól, hanem felemelsz, megbocsátod bűneinket és megerősítesz
hitünkben. Tudjuk, hogy a mi alkalmatos voltunk egyedül Tőled van,
és kérjük is, hogy tégy alkalmassá minket alkalomról alkalomra. Adj
készséget és engedelmességet, hogy ha Te küldesz és vezetsz, akkor
induljunk és cselekedjünk. Segíts leküzdeni gátlásainkat, amikor
nehezen jön a Te igéd a mi szánkra, mert talán félünk a gúnytól,
talán félünk a visszautasítástól, a kudarctól, és segíts bennünket,
hogy a lényegesről tudjunk szólni. Te adj szeretetet és felelősséget
a bűneiben elmerülők iránt, hogy meglássunk és megláttassuk, hogy
Rád van szükségük. Kérünk megfáradt, megterhelt testvéreinkért, te
gyógyítsd és erősítsd őket. Kérünk gyászolókért, Te vigasztald meg
őket és add a te békességedet nekik. Kérünk gyülekezetünkért, hogy
közösen hordozzuk az evangéliumod terjedésének ügyét. Újítsd meg a
te népedet Urunk, szerte a világon, adj felelősségérzetet
mindnyájiunknak. Újítsd meg a Magyarországi Református Egyházunk
vezetőit és tagjait Szentlelked által. Jézus Krisztusért kérünk,
hallgass meg minket. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|