| Vissza
az igehirdetésekhez | Vissza a
főoldalra |
„Engedjem, hogy kérdezgessenek?”
János evangéliuma
4. fejezet 13-26.
Jézus így
válaszolt a samáriai asszonynak: „Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik,
de aki abból a
vízből iszik, amelyet én adok neki, soha többé meg nem szomjazik, mert örök
életre buzgó víz forrásává lesz benne.”
Az asszony erre
ezt mondta: „Uram, add nekem azt a vizet, hogy ne szomjazzam meg, és ne
kelljen idejárnom meríteni.”
Jézus így szólt
hozzá: „Menj el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!”
Az asszony így
válaszolt: „Nincs férjem.” Jézus erre ezt mondta: „Jól mondtad, hogy férjed
nincs,
mert öt férjed
volt, és akivel most élsz, nem férjed. Ebben igazat mondtál.”
Az asszony
ekkor így felelt: „Uram, látom, hogy próféta vagy.
A mi atyáink
ezen a hegyen imádták az Istent, ti pedig azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben
van az a hely, ahol Istent imádni kell.”
Jézus így
válaszolt: „Higgy nekem asszony, hogy eljön az óra, amikor nem is ezen a
hegyen, nem is Jeruzsálemben imádjátok az Atyát.
Ti azt
imádjátok, akit nem ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az
üdvösség a zsidók közül támad.
De eljön az
óra, és az most van, amikor az igazi imádói lélekben és igazságban imádják
az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres magának.
Az Isten Lélek,
és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk.”
Az asszony így
felelt: „Tudom, hogy eljön a Messiás, akit Krisztusnak neveznek, és amikor
eljön, kijelent nekünk mindent.”
Jézus ezt
mondta: „Én vagyok az, aki veled beszélek.”
Imádkozzunk
Teremtő Istenünk!
Olyan jó nekünk éreznünk és látnunk, hogy Te nemcsak
a természetet, hanem bennünket is meg tudsz újítani, és újjá tudsz
teremteni. Hálát adunk Neked, hogy Te mindig készítesz alkalmat a Veled
való találkozásra. Te bármikor meg tudsz szólítani és rádöbbenteni minket
bűneinkre. Köszönjük Neked ezeket az élményeket, mert ilyenkor hitünk
erősödik. Kérünk Urunk, hogy lehessen most ez is egy ilyen alkalom, amikor
esedezünk Hozzád bűnbocsánatért, s Hozzád közelebb kerülünk, Hozzád
megtérünk. Mert mi olyan sokszor megszomorítunk Téged bűneinkkel, amikor
ellened, vagy embertársaink ellen vétkezünk. Kérünk, ezért könyörülj
rajtunk. Ugyanakkor segíts nekünk, hogy a Te tetszésedre élhessünk, és azt
cselekedjük, ami Neked örömöt okoz. Legyél Te az első, a legfontosabb a mi
életünkben. Kérünk azért, hogy légy most az Ige hirdetőjével és
hallgatóival is, hogy Szentlelked által Te légy a középpontban, akire
figyelünk. Ámen.
Ezékiel könyve
14. fejezet 1-11.
Egyszer
eljöttek hozzám Izráel vénei közül néhányan, és leültek előttem.
Akkor így szólt
hozzám az Úr igéje:
Emberfia! Ezek
az emberek szívükbe fogadták bálványaikat, és azon jár az eszük, ami bűnbe
viszi őket. Engedjem, hogy ezek kérdezgessenek engem?
Ezért beszélj
velük, és ezt mondd nekik: Így szól az én Uram, az Úr: Ha valaki Izráel
házából úgy megy a prófétához, hogy a szívébe fogadja bálványait, és azon
jár az esze, ami bűnbe viszi őt, annak én, az Úr, fogok válaszolni a sok
bálvány miatt.
Mert megragadom
Izráel házának a szívét, mindazokét, akik elidegenedtek tőlem bálványaik
kedvéért.
Ezért mondd
Izráel házának: Így szól az én Uram, az Úr: Térjetek meg, forduljatok el
bálványaitoktól, rá se nézzetek utálatos dolgaitokra!
Mert ha valaki
Izráel házából és az Izráelben lakó jövevények közül elidegenedik tőlem,
szívébe fogadja a bálványokat, azon jár az esze, ami őt bűnbe viszi, és úgy
megy a prófétához azért, hogy megkérdezzen engem, annak én, az Úr, fogok
válaszolni.
Szembefordulok
az ilyen emberrel, intő példává teszem, és kiirtom népem közül. Akkor
megtudjátok, hogy én vagyok az Úr.
Ha azt a
prófétát rászedik, és kijelentést ad, én, az Úr, hagyom, hogy rászedjék azt
a prófétát, de majd kinyújtom a kezem ellene, és kipusztítom népemből,
Izráelből.
A próféta éppen
olyan bűnös, mint aki megkérdezte. Bűnhődni fognak bűnükért,
hogy többé ne
tévelyedjék el tőlem Izráel háza, és ne tegyék magukat tisztátalanná
semmiféle vétkükkel. Akkor majd az én népem lesznek, én pedig Istenük
leszek – így szól az én Uram, az Úr.
Szeretett Testvérek!
Egy nagyvárosban élve gyakran kell hallanunk
szirénahangot, gyakran kell látnunk száguldó mentőautót, mert valahol
történt egy súlyos baleset, menni kell segíteni. Nos, egy ilyen súlyos
baleset után melyik műtétet végzik el először? Az életmentő műtétet, vagy
valamilyen kis plasztikai stoppolást, helyreigazítást? Minek föltenni ilyen
kérdést, ugye? Világos a válasz. De ha nagyon könnyen kimondjuk a választ,
akkor vigyázzunk, mert az Úr Isten számon kérheti rajtunk, hogy ugyanakkor
az ő ügyében miért gondolkozunk másképp? Miért van kettős mércénk? A mai
ószövetségi igeszakaszunk nagyon megdöbbentő és elgondolkoztató. Egyik
oldalról ezt olvastuk, hogy a prófétához jönnek Izráel vezetői közül
többen, akik a választott nép tagjai, a maguk módján istenfélő emberek,
jönnek a prófétához, kérdéseik vannak. És akkor az ember szíve úgy
megdobban: hát nem nagyszerű? – jönnek emberek, vannak kérdéseik, jönnek az
Isten emberéhez, jönnek a prófétához. Bár tolonganának ma az emberek, jönnének,
tennék föl a kérdéseiket! És mégis megdöbbentő, mert az Úr Isten mintegy
kérdezi a prófétát: engedjem, hogy ezek kérdezgessenek? Miért? Hát az Úr
Isten nem örül annak, hogyha mi jövünk és vannak kérdéseink? Mielőtt nagyon
könnyen és nagyon hamar rávágnánk, hogy „hát persze, mi nagyon örülünk, ha
jönnek emberek, és valamilyen vallásos kérdésük van”, előtte érdemes
megvizsgálnunk ezt a szakaszt egy kicsit részletesebben, és észrevennünk
ezt a belső feszültséget, ami itt van a mai Igénkben. És akkor talán
részben magyarázatot kapunk arra is, hogy ugyan van buzgóság bennünk, meg
próbálunk mi felelni, válaszolni, és mégis úgy érezzük, úgy látjuk, hogy gyakran szerény az eredmény. Vagy
mondjuk inkább másképpen, eredménytelenséget
látunk.
Fölmerül tehát akkor a felelősség kérdése. A felelősség
kérdése, hogy vajon mennyiben vagyunk mi részesek abban és felelősek abban,
hogy milyen eredmény lesz?
A mai szakaszunkban két válasz van és két válaszoló.
Ezt mindjárt észre kell venni. Tehát két válasz, kétféle válasz és két válaszoló. Az egyik válaszoló, az, a
próféta kell, hogy legyen, a próféta kell, hogy szóljon! Az egyik válaszoló
az egyház kell, hogy legyen! Válaszolókként mi hívő emberek kell, hogy
válaszoljunk! De mit? Mit válaszoljunk akkor, amikor jönnek emberek és
kérdeznek? Ezt mondd: térjetek meg! Ezékiel ezt az útmutatást, utasítást
kapta. Ezt mondd, bármit kérdeznek, hogy térjenek meg. Hiszen a
parancsolatokat tudják. Tudják a parancsolatokat, csak nem akarnak úgy
élni. Tudják a parancsolatokat, de nem akarnak úgy élni, ugyanakkor mégis eljönnek,
bizonygatják nagy vallásosságukat, sőt kérdezgetnek. Valami itt nincs
rendben. Mit mondj nekik? Azt mondd el nekik, hogy térjetek meg, az Isten
szeretne megkegyelmezni nektek. Mert úgy, ahogy vagytok, beleértve vallásos
érdeklődő kérdéseiteket és ugyanakkor bálványozásotokat, ez így nem tetszik
az Istennek. „Térjetek meg,
forduljatok el bálványaitoktól, rá se nézzetek utálatos dolgaitokra.” Nem túlságosan egyszerű ez? – ha
kérdések vagy kérdéseik vannak az embereknek, akkor mindig azt mondani, hogy
térjetek meg? Emlékezzünk csak, hogy majd néhány évszázaddal később, amikor
Jézushoz elmegy egy este egy teológus, egy jól képzett istenfélő, vezető
ember, Nikodémus, és elkezdi mondani: „Jó
Mester, tudjuk, hogy az Istentől jöttél, mert senki nem teheti ezeket a
jeleket, hacsak nem vele van az Isten”. Nagyon szép, helyes a
fölismerés, és Jézus nem hagyja tovább beszélni. Nem tudjuk meg az
evangéliumi beszámolóból, minek ment ez a Nikodémus Jézushoz? Mert Jézus
belevágott, Nikodémus nagyon szép, udvarias, egyébként tartalmilag helyes
mondatába, és azt mondta: „szükség
néktek újonnan születnetek”. Nikodémus, nagyon szép, amit mondtál, csak
nem ez a lényeg. Térjünk a lényegre. A lényeg az, hogy neked is, jól képzett, az Ószövetséget jól ismerő, tudós
embernek, neked a vallásos embernek meg
kell térned, újjá kell születned! De hát ugyanezt kapta útmutatásként
Ezékiel is, és ugyanezt adja elénk, a mai egyház elé is az Isten Igéje.
Vagyis melyik műtétet kell először elvégezni? Az
életmentőt, vagy stoppolgassunk itt-ott-amott, aztán vagy túléli a beteg
vagy nem? Vajon miről kell szólnunk? Bármiről, bármeddig, csak vallásosnak
látszódjon? – és közben nem hallja meg a megtérésre hívó szót, mert azt nem
mondjuk el neki; mert azt nem fogja kérdezni. Mást kérdezni fognak emberek.
És itt már fölmerül a felelősség kérdése. Ha nem azt mondjuk, amit az Isten
ránk bízott, akkor az Isten rajtunk is számon kéri. Ő meghal a maga vétke
miatt, és rajtunk is számon kéri.
Az egyik válaszoló tehát maga Ezékiel, a próféta, és
az egyik válaszoló ma az egyház, a mai hívő ember. És a másik válaszoló
kicsoda? A másik válaszoló maga az Úr. Erről beszélt neki, a prófétának: te
mondd el, hogy térjetek meg, hiszen ha nem fogadjátok el a megtérésre hívó
szót, akkor hiába beszélünk a többiről. Lesz kegyes csevegés, vallásilag
igen képzett és ugyanakkor a kárhozat útján haladó ember leszel. El kell
mondani a lényeget! Lehet, hogy
ott, a baleset után rokonok, ismerősök szeretnék megmondani, hogy most mit
tegyenek az orvosok. Az orvosnak tudnia kell, melyik az a műtét, amelyiket
legelőször meg kell tenni, mert különben ő lesz felelős azért, hogy ha nagy
baj következik. És nem menti föl, hogy közben csinált ő ezt, azt, amazt,
amit majd tizedrangúként meg kell tennünk.
Nos, a második válaszoló az Úr, azt mondja: annak én
fogok válaszolni, aki a megtérésre hívó szót nem veszi komolyan. Hiszen
hogy van a parancsolat? „Ne legyenek
idegen isteneid én előttem.” A Bibliaiskolán mondtam el… amikor a Tízparancsolattal
foglalkoztunk, hogy hogy szól a Tízparancsolat? – amikor általában picit
úgy rám néznek – „csak nem kívülről most el kéne mondanunk?” Mondom: hogy
szól a Tízparancsolat? És akkor elkezdenek idézni belőle. De igazán vegyünk észre belőle valamit:
a Tízparancsolat ennyi: „Én az Úr
vagyok a te Istened.” Így folytattam ott akkor, a többit ráadásul a
gyengébbek kedvéért még tíz pontban ki is fejtette az Úr Isten. Ha igaz az,
hogy én az Úr vagyok, a te Istened, akkor nem veszed hiába ajkadra a nevemet;
akkor megszenteled a nyugodalom napját; ha én az Úr vagyok, a te Istened,
akkor nem fogod tönkre tenni mindazt, amit az Isten tett; nem lopod meg és
sorolhatjuk tovább. Ha viszont én az Úr nem vagyok a Te Istened, akkor meg
miről beszélünk? Én megmenteni szeretnélek, nem pedig vallásos
érdeklődésedet keményszívűséged mellett kielégíteni. Én az Úr fogok
válaszolni annak, aki nem tartott engem a gazdájának, az Istenének. Tud
rólam, hallott rólam, még mondja is a parancsolatomat, csak nem fogadja el.
No, annak már én fogok válaszolni – mondja az Úr. Hiszen, ha nem vesszük
komolyan a megtérésre hívó szót, akkor a többi már nem sokat ér a mi
számunkra; megtérés nélkül nem fogjuk komolyan venni. Nincs mire építeni,
ha nem igaz az, hogy én az Úr vagyok a te Istened; akkor a többiről hiába
beszélünk, bár szép erkölcsjavító prédikáció lenne, de nem sok haszonnal
járna. Vagyis bekövetkezne az, amit Jézus így fogalmazott meg, hogy „gyöngyeiteket ne vessétek a disznók elé,
mert a sárba tapossák”. Nem értik, nem tudják, milyen kincs van ott.
Igen. Először mit kellett Ezékielnek mondani? És mire kell hívnia ma is az
egyháznak, a hívő embernek a többit? – Megtérésre. Ha ezt nem fogadod el,
akkor majd jön az Úr, már nem a kegyelmével, hanem az ítéletével, mert azt
választottad. És mi ne legyünk részesek abban, hogy éveken, évtizedeken
keresztül és vallásos csevegéssel kielégítjük az emberek ilyen-olyan
kérdését. Emlékezzünk csak, mit hallottunk az előbb János evangéliumából a
Samáriai asszony történetéből? Amikor odaérkezett a beszélgetés, Jézus
egyértelműen rámutatott, hogy milyen vagy, és meg kellene változni. Amikor
Jézus annyit mond, hogy: jó, akkor hívd ide a férjedet! – Nincs férjem. Azt
mondja Jézus: „Ebben igazat mondtál.”
Ezt a hangsúlyt vegyük észre. Ebben…
Ebben benne van az, hogy a többi az sajnos nem igaz. Ebben igazat mondtál,
nincs férjed; volt ugyan öt, akivel most élsz az nem az; amikor
ideérkeztünk, ott vagyunk a megtérés lehetőségénél. És ekkor, mint egy
modern ember, ez a samáriai asszony: ‘lapozzunk, Jézus’ – beszéljünk
másról. Lehet vallásos a dolog, de engem személyesen ne érintsen az ügy. –
Hol kell imádni az Istent? – A mi atyáink azt mondják, hogy itt kell
Samáriában. A ti atyáitok azt mondják, hogy a Sion hegyén kell imádni; hogy
Jeruzsálemben kell imádni. Én szívesen elbeszélgetek ilyen kérdésről, mert
én nem akarom imádni az Istent, de arról vitatkozhatunk, hogy hol kellene
egyébként imádni az Istent.
Nos. Azt mondja: én
az Úr fogok válaszolni. És ez nagyon figyelmeztető. Egyenesen így szól
az Úr: szembefordulok az ilyen
emberrel. Szembefordulok az ilyen emberrel, aki a szívében tartja a
bálványait, szembefordulok azzal az emberrel, aki nem akar elfordulni
bűneitől, sőt azon jár az esze, ami a bűnbe viszi. Mit mond az Úr? Most már
szembefordulok vele, elutasította a segítő kezet, akkor most már az
ítéletet választotta. Ez már az én
dolgom. Ezékiel, nem a te dolgod, hogy ítélkezzél. Egyház, nem a te
dolgod, hogy ítélkezzél. Hívő ember, nem a te dolgod, hogy ítélkezzél. Ez
nem a mi dolgunk. A mi dolgunk az, hogy meghirdessük, hogy az Isten
szeretne megkegyelmezni, ahhoz térjél meg. És amikor azt látjuk, hogy évek
óta mindenféle vallásos dologról szívesen hajlandó csevegni valaki – és mi
mindig benne vagyunk ebben a vallásos csevegésben –, de még azt nem
hallotta tőlünk sose, hogy ember! térjél már meg, akkor mi is vétkesek
leszünk az ő elvesztében. Ha meghallotta tőlünk és nem tér meg, az az ő
felelőssége. Az Úr azt mondja: szembefordulok az ilyen emberrel, intő
példává teszem. Ő választotta, ezt az utat választotta. Igen. Sokszor
megkísért bennünket is, hogy maradj a problémánál, és mentes leszel a
döntéstől. Még holnap is beszélgessünk erről egy kicsit, meg holnapután is.
Amikor Pál apostol Athénban tanított, prédikált,
akkor némelyek azt mondták: „mit akar ez a csacsogó mondani? – valami
feltámadást, meg valami idegen istenséget hirdet”. Mások azt mondták: „jó,
majd még meghallgatunk”. Néhányan hívővé lettek. „Még majd meghallgatunk;
Tudod mit? – hagyjuk abba ezt; Majd sohanapján; Majd sohanapján még
meghallgatom – maradj a problémánál, és mentes leszel a döntéstől.
Tehát két válasz hangzik el, és két válaszoló van.
Van egy bizonyos munka- megosztás. Ezt is észre kell vennünk. Van, amit az
Isten ránk bízott, rábízta a prófétára, rábízta az Isten a mai népére –
hogy hirdessük a megtérést; hogy az Isten szeretne megkegyelmezni; hogy
hagyd el bálványaidat, rá se nézz utálatos dolgaidra; ne azon járjon az
eszed, ami a bűnbe visz. Ez a mi dolgunk, hogy ezt hirdessük. Ha ezt nem
fogadja el valaki, akkor az Úrral találja szembe magát, de már nem a
kegyelmes Istennel, hanem az Isten ítéletével. Mi az, amit megtanulhatunk?
Mi az, ami önvizsgálatra segíthet minket? Mi az, ami inspirálhat bennünket?
Komolyan kell tehát venni, hogy vallásos kérdésekkel sem szabad takarózni.
Ez egy nagy veszteség lehet a mi számunkra és mások számára is – ha
vallásos kérdésekkel akarjuk eltakarni, hogy a lényegi kérdés szóba
kerüljön. Komolyan észre kell vennünk, hogy nekem is először a megtérésre
hívó szót kell elfogadni, hogy igaz legyen, hogy „én az Úr vagyok, a te Istened” és azután mindazt, ami erre
épül. És ezt kell hirdetnünk is. Ez nem azt jelenti persze, hogy soha
semmilyen más kérdésről nem lehet beszélni; de ha mi mindig hagyjuk, hogy a
lényegi kérdést kikerülje az a másik ember, és mindig partnerek vagyunk,
minden más, a vallásos kultúra világába tartozó kérdésről beszélni, de soha
nem hallja meg tőlünk a megtérésre hívó szót, akkor mi magunk is
bűnrészesek vagyunk. Ha az orvos, vagy az orvosi konzílium hagyja, hogy
valamelyik rokon szava döntsön, amelyik azt mondja, hogy “Jaj, hát az
életmentő műtétet azt ne tessenek már elvégezni, olyan csúnyán néz ki; itt
lement a bőr, tessenek már azzal foglalkozni; meg még van néhány ilyen kis
apró dolog, azzal tessenek már foglalkozni”. Ha ezt egy orvos elfogadja,
senki nem fogja fölmenteni őt, hogy közben a beteg meghalt. Vajon mi nem
vagyunk néha ilyenek? Mert erre lesz a hívás, erre vevő a világ, idáig még
van érdeklődés az emberekben. De átlépni ezt a határt, ezt nagyon nehezen
akarják.
Emlékezzünk a samáriai asszony és Jézus
beszélgetésére, amikor az asszony azt kérdezte, hogy „hol kell imádni az
Istent?” – igaz, hogy nem akarom, de szívesen beszélek róla, hogy hol;
vitatkozzunk egy kicsit. Akkor Jézus elmondja, hogy hogy kell imádni az Istent, nem azt, hogy hol. Lélekben és igazságban. Már a
lényegre tért. És aztán elsegíti oda ezt az asszonyt, hogy az asszony
kimondja: „Tudom, hogy eljön a
Messiás, akit Krisztusnak neveznek” Egész idáig elsegíti, nem hagyja
elmenni a beszélgetést a vakvilágba. És amikor maga az asszony kimondja,
hogy tudom, hogy eljön a Messiás, akit Krisztusnak neveznek, akkor Jézus
annyit mond: „Én vagyok… Én vagyok, aki veled beszélek.”
Vagyis megint visszaérkeztünk a döntéshez. Neked nem kell több ismeret. Nem
kell mindenféle egyéb kérdéssel most foglalkozni, most erre a legfontosabb
kérdésre válaszolj először, azután foglalkozhatunk a többivel, sőt! kell,
hogy foglalkozzunk. Bizony észre kell vennünk, hogy a helyes sorrend
gyakran kicsúszik, gyakran elvész, gyakran elvisznek bennünket. És mi
partnerek vagyunk, beszélgetünk, csevegünk, és közben a beteg örökre
elveszhet.
Mit kell tehát tennünk? Ezékiel, mit kell tenned?
Mondd el neki, hogy mi az életmentő üzenet! – ez a te dolgod. Egyház, mit
kell tenned? Nekünk ebben a világban az az első számú feladatunk, hogy tanítvánnyá tegyünk embereket, sőt
minden népet, és nem az, hogy félretéve a lényegi kérdést, egyéb
részletekről kiműveljük az emberi főket. Először szülessen újjá sok ember,
hogy utána tanítsuk őket – mert nagyon sok kérdés van, amiről kell
beszélnünk és nagyon sok kérdése lesz a megtérő embernek, és azokra felelni
kell. De a sorrendet nem cserélhetjük fel büntetlenül.
Merjük mi is komolyan venni, ha bennünket is
megragadott a Krisztusnak ez a szeretete, hogy ez a szeretet megragadhassa
a másik embert is. Merjük komolyan venni, hogy a gyógyulás útját az Úr
határozta meg. Hogy milyen műtétet kell legelőször elvégezni, azt az
orvosnak kell megmondania, és nem a mi közkívánságunkra és népszavazásra,
majd valamit csinálnak. Merjük komolyan venni, ha mi már megtapasztaltuk,
hogy mások is részesülhessenek az Isten megmentő kegyelméből.
Imádkozzunk
Magasztalunk Istenünk, hogy Te már akkor kerestél
minket, amikor erről mi semmit sem tudtunk, hogy Te már régóta szólítottad,
hívtad a mi életünket. Magasztalunk, hogy megmentésünkért mindent
megtettél, hogy az örök élet útját elkészítetted a Téged szeretőknek, és
magasztalunk, hogy mi is kereshettünk Téged, hogy kérdezhettünk Téged.
Magasztalunk, hogy a mi nem mindig bölcs kérdéseink közepette Te nem
felejtetted el az életmentő kérdést. Köszönjük, hogy Hozzád térhettünk,
gyermekeiddé lehettünk. Bocsásd meg, amikor viszont nem volt őszinte a
kérdésünk, amikor csak engedetlenségünket próbáltuk kérdéseinkkel
eltakargatni. Bocsásd meg, amikor bűneinket szerettük volna csupán vallásos
kérdéseinkkel ellensúlyozni. Segíts Urunk, a lényegest a tizedrangútól
megkülönböztetni. Előbb bűneinket megbánva Hozzád térni, és segíts előbb
megtérésre hívni embereket. Segíts Urunk, hogy ha a hit útján meg is
torpanunk, akkor is Hozzád forduljunk. Segíts, hogy talpra állhassunk, és
másoknak is segítségül lehessünk. Urunk Istenünk! Kérünk, hogy a házasság
kérdéseiről tegnap tartott missziói nap teremjen sok gyümölcsöt a
résztvevők életében. Kérünk, hogy minden igeolvasás, minden igemagyarázat
és minden beszélgetés legyen hasznos és gyümölcsöző sokak számára. Segíts,
Urunk, tisztán látni, hogy ahol a megtérésre van szükség, ott igazán arról
beszéljünk, és ahol a megszentelődés kérdéseiről kell szólni, ott készek
legyünk tanácsolni, bátorítani és válaszolni. Könyörgünk betegeinkért és
gyászoló szívekért is. Kérünk mindazokért, akik meg-megfáradnak az élet
küzdelmeiben, erősítsd őket, hogy tudjanak Rád nézni, és először az egy
szükséges dologra figyelni, hogy azután az élet terheiben valóban Általad
vigasztalódjanak és gyógyuljanak. Könyörgünk a konfirmációra készülő
gyermekeinkért, fiatalokért, hogy mindazt, amit megismertek, az ne csupán
ismeret és tudás legyen, hanem szívüket megragadó üzenet. Könyörgünk Európa
népeinek és nemzetünknek lelki újulásáért, hogy ne csupán okos nép legyünk,
hanem a Te Igéd által megszentelt életű nép. Köszönjük, Urunk, hogy Te
tudod mi az igazán fontos, mi az örökkévaló életre is fontos, és köszönjük,
hogy Te úgy szeretsz minket, hogy először az üdvösségeset szeretnéd
életünkben és sokak életében rendbe hozni, hogy azután a rész-szerint való
kérdésekkel is megbirkózhassunk. Ehhez adj bölcsességet, hogy mi is
eszerint végezzük missziói szolgálatunkat. Ámen.
| Vissza az igehirdetésekhez | Vissza a főoldalra |
|