|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Ébredj fel…”
Efezusiakhoz
írott levél 5. fejezet 8-14.
„Mert egykor
sötétség voltatok, most azonban világosság vagytok az Úrban: éljetek úgy,
mint a világosság gyermekei.
A világosság
gyümölcse ugyanis csupa jóság, igazság és egyenesség.
Ítéljétek meg
tehát, mi kedves az Úrnak és ne vegyetek részt a sötétség haszontalan
cselekedeteiben, hanem inkább leplezzétek le ezeket.
Mert amiket
titokban tesznek, azokról még beszélni is szégyen, de mindaz, amit a
világosság leleplez, nyilvánvalóvá lesz.
Mert minden,
ami nyilvánvalóvá lett, az világos. Ezért mondja: »Ébredj fel, aki alszol,
támadj fel a halálból, és felragyog neked a Krisztus.«”
Imádkozzunk
Mennyei Édesatyánk!
Köszönjük a Te ébresztő szavaidat, köszönjük a Te Igédet,
köszönjük, hogy életre hívtál bennünket; és köszönjük, hogy ma reggel is
felébresztettél testben és lélekben, és itt lehetünk a Te házadban.
Különösképpen áldunk Téged, amikor lelkiképpen ébresztgetsz minket. Bocsáss
meg nekünk, ha mi újra és újra meglankadunk és megfáradunk. Bocsáss meg
nekünk, hogy aluszékonyak vagyunk, és nem mindig vagyunk elég elevenek. Így
kérjük Tőled most a Te Lelked elevenségét, segíts, hogy a régi formák most
is a Te élő jelenléteddel, szavaiddal teljenek meg. Add, hogy meg tudjuk
különböztetni a sötétség és a világosság cselekedeteit. Segíts, hogy a
világosság gyermekeiként járjunk már itt ebben a világban. Jézus
Krisztusért, aki a világ világossága, hallgass meg minket. Ámen.
Jelenések könyve
3. fejezet 1-6.
„A szárdiszi
gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az, akinél az Isten hét lelke és
a hét csillag van: Tudok cselekedeteidről, hogy az a neved, hogy élsz,
pedig halott vagy.
Ébredj fel, és
erősítsd meg a többieket, akik halófélben vannak, mert nem találtam
cselekedeteidet teljesnek az én Istenem előtt.
Emlékezzél
tehát vissza, hogyan kaptad és hallottad: tartsd meg azt, és térj meg! Ha
tehát nem ébredsz fel, eljövök, mint a tolvaj, és nem tudod, melyik órában
jövök el hozzád.
De vannak nálad
néhányan Szárdiszban, akik nem szennyezték be a ruhájukat, és fehérben
fognak járni velem együtt, mert méltók rá.
Aki győz, azt
öltöztetik fehér ruhába, annak a nevét nem törlöm ki az élet könyvéből,
hanem vallást teszek nevéről az én Atyám előtt és angyalai előtt.
Akinek van
füle, hallja meg, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek!”
Szeretett Testvérek! Férjem most a kistemplomi
gyülekezetben egyházlátogatást végez. A mi gyülekezetünkben is szokott
lenni egyházlátogatás, ahol más kollegák, illetve más gyülekezetből való
képviselők figyelik a gyülekezet életét; de még nagyobb dolog az, hogy
valaki most úgy van itt, hogy szól a mi gyülekezetünkhöz. Nagyon fontos,
hogy a hívők milyen képet festenek magukról kifelé, de még fontosabb az,
hogy mit szól hozzá az egyház Ura, az Úr Jézus. Gyülekezetlátogatás lehet
emberi módon, de lehet onnan felülről, az Úrtól, a mi Urunktól. Gyülekezetlátogatás
volt ott Szárdiszban is, hiszen az élő Úr szólította meg a gyülekezetet,
maga az Úr látogatta meg a szárdiszi gyülekezetet. És most, kicsit úgy
nézzük ezt a látogatást, hogy így akar köztünk is itt lenni, mint aki jól
ismeri a mi külső képünket is, ugyanakkor ismeri a belsőt is. Mi emberi
módon sok mindent elmondhatunk, de egyedül az Úr az, aki igazán lát
bennünket és megítél.
Három vonatkozásban szeretnék szólni most: mit is
láthat az Úr a világ életében,
mit láthat a mi gyülekezetünk
életében, és mit láthat személyesen
a mi életünkben? Először hadd kezdjük a tágabb vonulatról, tágabb
értelemben: mit láthat a világ életében az Úr? Elmondja: „…az a neved, hogy élsz, pedig halott
vagy”. Sok tekintetben mi külsőleg azt mutatjuk, hogy milyen szép a mi
világunk. Talán most az Európai Unióban még inkább fel akarjuk mutatni,
hogy milyen csodálatos, és ugyanakkor, más vonatkozásban, szakemberek is
beszélnek arról, hogy Európa válságban van. Nem gazdasági, nem különféle
más okot tudnak fölhozni, hanem azt hozzák föl, hogy erkölcsi válságban
van. És hogyha olvassuk hétről-hétre a Reformátusok Lapjában azt a
cikksorozatot, ami a mi világunk válságával foglalkozik, akkor
fölfigyelhetünk rá, hogy van gazdaságilag is fenyegető válság, van sok
tekintetben szellemileg is fenyegető válság, de a legnagyobb, amit most a
múlt heti számból szeretnék idézni, az a szellemi válság, amin változtatni,
amin újítani kellene. Így fogalmazott a mi testvérünk ebben a cikkben: „Az
előttünk álló mérhetetlen kihívások várhatólag hamarosan azt eredményezik,
hogy a veszély érzete és egyben a túlélés esélye Európa szellemi
újjászületéséhez vezet”. Bárcsak a próféta szólna a cikk írójából, hogy
Európa szellemi újjászületéséhez vezet, hiszen ez a vágyunk, ezt kívánjuk,
hogy Európa szellemileg újjászülessen. De ez a vágyunk, hogyha a lelki
újjászületésre gondolunk; ez a vágyunk a gyülekezetek életére nézve is,
hogy újjászülessenek gyülekezeteink. Ha meg akar maradni akár a református
egyház, akár az egész keresztyénség, akkor tudjuk nagyon jól, hogy újra meg
kell újulnia a gyülekezeteknek is, az egyháznak is. És ugyanez érvényes a
személyes életünkre is, és hiszem, hogy ez az Ige különösképpen ébresztőleg
hat, hogy ugyanígy meg kell újulnunk nekünk is, ha meg akarunk maradni
örvendező keresztyéneknek. Világunk válsága? Egyházunk válságai? Saját
életünk válságai? – Mind-mind megújulásért kiáltanak azért, hogy ne a
nevünk legyen az, hogy ‘élsz’, hanem az egész valónk.
Mit mondott az Úr a szárdiszi gyülekezetnek? „Az a neved, hogy élsz, pedig halott
vagy.” Szárdisz ott Kis-Ázsiában pedig egy híres gyülekezet volt, maga a
város is egy híres város volt. Talán túl súlyosnak érezzük ezt a minősítést
rávonatkozóan, hogy „az a neved, hogy
élsz, pedig halott vagy”. Történelme folyamán sokan irigyelték
Szárdiszt, ezt a várost, de volt két olyan nagyon válságos időszak, amikor
majdnem elpusztult; amikor éppen azon múlt, hogy nem pusztult el ez a
város, hogy voltak néhányan éberen, akik ki tudtak állni ezért a városért.
Tulajdonképpen a gyülekezetére is ez vonatkozik: sok tekintetben próbált
megélni a múltjából, próbált megélni az emlékeiből, de azt tudjuk, hogy emlékekből
élni csak ideig-óráig lehet, a múltból megélni csak ideig-óráig lehet, és
ez nem mindig az életet jelenti egy-egy gyülekezet számára. Éppen ez
jellemezte ezt a gyülekezetet, hogy kiüresedett mindaz, ami azelőtt igen
szép volt, ami azelőtt igenis kívánatos volt minden gyülekezet számára.
Szárdisznak a neve azt is jelenti, hogy ‘maradék’. És erre a szóra
figyelhetünk szinte az egész magyarázat során, hiszen kulcsfontosságú, hogy
Isten mindig hagy maradékot, mindig hagy olyan embereket, olyan közösségeket,
akik továbbvihetik, és a megújulás felé segíthetik a többieket. Így
lehetett Szárdiszban is erre hivatkozni, erre hivatkozott az Úr, hogy igen,
veszély van, az a neved, hogy élsz, pedig halott vagy, de ez nem azt
jelentette, hogy most már akkor vége mindennek; hanem vigyázz, innen kell
fölállni, és innen kell győzni, és innen kell megújulni. Tulajdonképpen
bármikor is hallunk akár lesújtó véleményt, ítéletet a Bibliából, mindig
arra kell gondolnunk, hogy az Isten figyelmeztetni akar, hogy vigyázz, mert
föl kell emelkedned, éberen kell maradnod. A halál állapota egy lehelettel
különbözik az élettől, azzal az utolsó lehelettel, ami még az élőben benne
van és a halottban már nincs benne. Még itt úgy látjuk ezt a halottnak
mondott egyházat, még benne van a lehetőség, még benne van az a lehetőség,
hogy újraéledjen. Ébredj föl! – mondja az Úr. Halottnak mondjuk azt, ami
kiüresedett, ami már csak test, és tudjuk, hogy már nincs benne a lélek.
Igen, hogyha a Krisztus-test, az egyház csak test, csak forma, csak külső
képződmény, akkor bizony mondhatjuk, hogy az a neved, hogy élsz, pedig
halott vagy. Mi hiányzik? Megint csak a Lélek hiányzik. Megint csak az a Lélek,
amit újra kell kérnünk, és megint kell kérnünk az Úrtól. Lehet olyan
állapot is, amikor még benne van az életlehetőség a tetszhalottban, de nem
mutatja mindazt, ami pedig az élet cselekedeteit jelentené.
Egy nagyon érdekes történetet hallottam Karl Mayról,
illetve az ő nagymamájáról. Az a Karl May, aki a Winnetout írta – az ő
nagymamájáról olvastam egy történetet. Ez már jó régen volt, tehát most már
egészen más az orvostudomány, és biztos, hogy nem történnek hasonló dolgok,
legalábbis itt a környezetünkben; de ott az történt, hogy ez a nagymama
egyszer csak rosszul lett, és szinte megbénult, szinte nem látszott semmi
életjel rajta, azt gondolták, hogy meghalt. Úgy is viselkedtek vele
szemben, lefektették és elkezdtek rendelkezni az ő temetéséről. És ez a
nagymama nem halt meg, hanem tetszhalott állapotban volt, amikor is nem
tudott mozogni és nem tudott beszélni, de mindent hallott, ami körülötte
volt. Mindent hallott, hallotta, hogy a koporsós méretet vesz róla, és
hasonlókat. És nem tudta kifejezni, hogy ő él. Már ki-ki búcsúzott tőle,
odament a kis unoka is, megszorította még utoljára a kezét a nagymamának,
és a nagymama akkor kétségbeesetten összeszedett annyi erőt, hogy
visszaszorította ezt a kézfogást a kis unokának. És akkor ez a kis unoka
felkiáltott, hogy él a nagymama, megfogta a kezemet. Ez a tetszhalott
állapot. És valóban jött is egy orvos és nem sokára életre keltették újra,
és még utána sok évig élt ezen a földön. Az jutott eszembe ezzel
kapcsolatosan, hogy folytatunk-e mi ilyen kétségbeesett harcot, hogy ha
fölismerjük, hogy a halál állapotába kerültünk szellemileg? Folytatunk-e mi
ilyen élni akarást akár gyülekezeti szinten, akár személyesen, hogy élni
akarunk, még mutatni akarjuk az élet cselekedeteit? Igen, veszélyessé
válhat a helyzet, úgy tűnhet, mintha csak a nevünk lenne élő, és ezt most
szellemi értelemben gondoljuk. A nevünk lehet keresztyén, de ha már nincs
bennünk az Isten Lelke, akkor igenis az a neved, hogy élsz és halott vagy.
Jézus akar újat, akar életet teremteni. Jairus leányához, amikor hívják,
már mindenki lemondott a kislányról. És akkor Jézus bemegy, és azt mondja: „a leányka nem halt meg, csak alszik.” Igen, az élet Ura még akár
az ilyennek mondott gyülekezetből, az ilyennek mondott keresztyénéletből is
tud életet újra adni. Erkölcsi halottnak is szoktuk mondani mindazokat,
akik már elvesztették, eljátszották az egzisztenciájukat. Gondoljunk csak a
tékozló fiúra, akinek már semmi jogalapja nem lenne, semmi lehetősége nem
lenne új életet kezdeni, de az atya visszafogadja és új életet ad neki.
Mostanában van egy barátság, ami haló-félben van saját életemben, és azon
gondolkoztam sokáig, hogy most ezt élesszük-e újra vagy hagyjam elsorvadni.
És azt kaptam, hogy újra kell kezdeni. Újra kell kezdeni mindaddig, amíg
van lehetőség, mindaddig, amíg van reménység az életre, akár egy emberi
kapcsolatra, akár egy sokkal nagyobb jelentőségű keresztyénéletre. Sajnos
megfertőzte a világunkat az a gondolkozás, hogy már, ami ‘le van írva’,
azzal ne foglalkozzunk. Nagyon sokan gondolkoznak úgy, hogy minden mindegy:
„Ha már én így vagyok, így is fogok maradni”. Egy lelkipásztor kérdezte meg
valakitől, hogy „Szerinted él az Isten?” Azt mondta, hogy „Lehet hogy él,
lehet, hogy nem.” „És engedelmeskedsz neki?” „Hát nem is tudom, hogy
akarok-e engedelmeskedni vagy nem.” – ez a ‘minden mindegy’. Ha van Isten,
ha nincs Isten, akkor is nekem mindegy. Ez a fajta gondolkozás, sajnos,
nagyon sokakat megfertőzött. Aztán a keresztyének között is van, magukat
keresztyénnek mondók között is van egyfajta bizonytalanság; ez is veszélyes
lehet, hogy most akkor én átmentem a halálból az életre vagy nem mentem át
a halálból az életre? Értjük? Van-e bűnbocsánatom vagy nincs? Krisztushoz
tértem vagy nem tértem hozzá? Igen, ez a bizonytalanság megint elronthatja
a helyzetünket, hogy valóban szükségem van nekem az Isten életet teremtő
Lelkére? És ami talán még járványosabb a mostani időkben, hogy mint akik
megbénultak, egyfajta lelki apátiában élnek sokan kiégett keresztyénként,
olyanokként, akik valamikor lobogtak az Úrért, valamikor adtak valamit, és
most pedig eltűnt minden az életükből. És tudjuk nagyon jól, hogy ha nincs
életkedvünk, akkor magunk körül is azt sugározzuk, akkor másoknak sem lesz
kedve. Ha nincs keresztyén életkedvünk, akkor ne csodálkozzunk rajta, ha a
világ nem vágyakozik keresztyénné lenni.
Szárdiszban valami hasonló történt és erre vonatkozik
az Úr ébresztő szava: „Ébredj fel…”.
Ébredj fel, mert erre van szükség. Persze aki túl jónak gondolja magát, nem
szereti az ébresztést. Nem szeretjük esetleg kora reggel sem az ébresztést,
de sokan morcosak arra is, hogyha lelki módon próbálja ébresztgetni valaki
őket.
Egy nagyon jó kis történet jött elém egy ismert
prédikátorról, evangelizáló testvérről. Ő ébresztgette a népet. Igen ám, de
voltak gyülekezeti tagok, akiknek ez nem tetszett. Különös módon fölfigyelt
egyvalakire, egy gazdag paraszt bácsira, aki nem szerette ezt az ébresztő
igehirdetést, és kifejezésre is juttatta. Igen ám, de egyszer beteg lett ez
a bácsi, és magához hívatta a papot, hogy a szokásos úrvacsorát magához
vegye. Közben azért kifejtette, hogy “én jó vagyok, nem félek senkitől” –
nyilván akkor az Istentől sem. És akkor a lelkész meg merte mondani, hogy
így, ilyen gondolkozással nem juthat a mennybe és otthagyta ezt a beteg
embert. Talán azt gondolnánk, szívtelen volt; talán azt gondolnánk, amit ők
is, hogy hát “már Ő sem segít semmit”. Ez a beteg ember elkezdett
gondolkozni. Gondolkozgatott, közben arra a megállapításra jutott, hogy “na
jó, hát lehet, hogy van egy-két bűnöm, lehet, hogy becsaptam egy-két embert
már életem során, az is lehet, hogy nem énekeltem mindig szívvel-lélekkel
az Úr dicséretére” – még egyszer el kellene hívni ezt a lelkészt és
elmondani ezeket a dolgokat neki. El is mondta, hogy ő ezekre a
megállapításokra jutott, és hát úgy gondolja, hogy neki talán itt van az
idő, hogy akkor meg kellene térni. A lelkész megint kedvesen, de mégis
határozottan szólt, hogy ez még nem az igazi. Ezt még csak a nyomorúság
hozta ki, hogy ezeket beismerte, még jó lenne ezen gondolkodni. És akkor
valóban pár nap múlva megint hívatta a lelkészt, és akkor már igazából
végiggondolva ezeket a dolgokat, bűnöket, mulasztásokat, az volt a kérése
ennek a betegnek, hogy menjünk együtt a Golgotára. Akkor jött rá arra, hogy
Jézusra van szüksége. Eddig csak az önmaga jóságát emlegette, hát “a lónak
is négy lába van” alapon, hát nekem is vannak bűneim, de nem igazán rázta
meg a bűneinek a tudata, és csak akkor, amikor már igencsak elgondolkozott,
jött rá arra, hogy „Uram légy
irgalmas nekem bűnösnek”, vagyis Jézus Krisztusra van szüksége.
Berzenkedhetünk az ébresztés ellen, berzenkedhetünk,
ha rámutat valamire az Úr az életünkben, de olyankor jó, ha magunkba
szállunk. És olyankor jó, hogyha elkezdünk gondolkozni azon, hogy vajon
miért is szólt? Vajon valóban nem találta az én cselekedeteimet teljesnek?
Hiszen itt arról van szó. A szárdisziaknak azt mondja: „…nem találtam a te cselekedeteidet teljesnek”. Hadd
gondolkodtasson most el Isten Szentlelke, mennyire találja teljesnek a mi
cselekedetünket. Komoly veszélyt jelent, hogyha alszunk akkor, amikor nem
kellene – mondjuk vezetés közben. Komoly veszélyt jelent, hogyha nincs ott
az őr, amikor ott kellene, hogy legyen egy várnak a védésében. Komoly
veszélyt jelent a keresztyén ember számára az alvás, az éberség hiánya,
amikor vigyázni és imádkozni kellene. Emlékezzünk a három tanítványra ott a
Gecsemáné kertben. „Vigyázzatok és
imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek, mert a lélek ugyan kész, de a
test erőtelen.”
Igen, az Isten figyelmeztetését mindig így fogadjuk: mi az, amiben nem találta teljesnek az
életemet? Mi az, ami még nincs rendben minden vonatkozásban? És a
megdöbbentő az, hogy nem arról van szó, hogy “na most akkor csak magaddal
foglalkozz”, hanem azt mondja az Ige: „Ébredj
fel és erősítsd meg a többieket, akik halófélben vannak…” – a maradék.
Aki észreveszi, hogy ébredni kell, annak máris feladata van. Annak máris
indulni kell a másik ember felé, bátorítani és erősíteni. Egy ma élő
professzor így fogalmaz: „Ha a keresztyénség meg akarja győzni a világot,
vissza kell térnie egyéni életgyökereihez, vagyis ébredj fel; másrészt
egyre táguló körökben kell odafordulnia a jelenkor kérdéseihez, a jelenkor
embereihez”. Egyre táguló körökben – ezt éreztem meg ebben az Igében, hogy
jó, ez Szárdisznak szólt, de szól az egész világ szellemi megújulásáról is,
beszél a gyülekezet megújulásáról és beszél a mi személyes megújulásunkról
is. Só és kovász kell, hogy legyen annak az élete, aki már felébredt. Nem
kivonulni kell, hogy „na akkor most már én itt hagyom a többieket, vagy itt
hagyom ezt a világot és majd élem a magam életét az Úrhoz közel” – hanem
feladatunk van. Erősítsd a többieket!
Sokszor van kifogásunk, hogy “hát gyenge vagyok én még ahhoz, meg én is
botladozok”, és hasonló kifogásaink vannak; de gondoljunk erre, hogy te,
aki talán saját magadban is gyengének érzed magad, tudsz erősíteni másokat.
Pál apostol így mondja ezt el, pedig őt azért erősnek gondoljuk: „Az én erőm erőtlenség által végeztetik
el”. És itt értjük meg azt, hogy „elég
az Úr kegyelme”; hogyha mi esetleg csak a külső körülményekre
gondolnánk, akkor ahhoz nem elég, de hogyha várjuk az Ő segítségét és
kapjuk az Ő Lelkének erejét, akkor már elég. Talán figyeltük, hogy először
kimondja általánosan az ítéletet az Úr a szárdiszi gyülekezetre: „…az a neved, hogy élsz pedig halott
vagy”, és utána pedig mégis vannak kivételek. Isten mégsem általánosít.
Mégis azt tudja mondani: „vannak nálad
néhányan, akik nem szennyezték be ruhájukat”. Vagyis, igen, vannak,
akik már meghallották ezt az ébresztő szót és erősítik a többieket. És ott
van az ígéret is, hogy aki győz, azt fehér ruhába öltözteti az Úr. Ebben az
az érdekes, ebben a képben, hogy Szárdisz arról is híres volt, hogy gyapjú
fehérítéssel foglalkozott; és ez a gyapjú fehérítés ugye azt sugallná
nekünk, hogy hát akkor tudnak ők maguknak fehér ruhát készíteni. De nem
ilyen fehér ruha kell az üdvösséghez, hanem majd Ő fog bennünket felöltöztetni.
Aki győz, azt öltöztetik fehér ruhába, és annak nevét nem törlik ki az élet
könyvéből. Isten nem általánosít. Különböző helyzetekben vagyunk, különböző
úton haladunk, de mindannyiunkra vonatkozik az ébresztés. Van, akit a
kezdeti ébresztés kell, hogy ébresszen, és van, akit az úton az
ellankadásban, a megfáradásban, a megkopásban kell, hogy megújítson az
Isten. Vagyis kérnünk kell, hogy a Lélek mutassa meg, mi az, ami most
számomra fontos? Mi az, amiben megítél most engem az Úr? Lehet, hogy azt
mondjuk, hogy “nem alszom én, elég aktív vagyok, végzem a szolgálataimat,
végzem a dolgaimat”. De akkor is vonatkozhat az, hogy „Megtettél mindent,
amit meg tudtál volna tenni?” Lehet, hogy azt mondják sokan, nekem van
hitem és van reménységem – és ez nagyon jó. De vajon látszik-e az életeden
az a keresztyén életkedv, amitől mások is megirigylik ezt az életet és
megkérdezik, hogy hogyan is követhetnénk Krisztust? Aztán lehet, hogy
kaptuk már a Lélek ajándékát, de vajon nem kopott-e meg sokszor a
kezünkben, mert nem használtuk elég jól? Vajon nem a tegnap mannájával
akarunk-e ma is élni? Isten újat akar mindannyiunk életében,
valamiféleképpen fiatalokéban és idősekében egyaránt. Lehet, hogy lenne
lehetőségünk erősíteni másokat, de kényelmesebb nem tenni. És aztán van,
amikor úgy tudunk az ébresztésre is berzenkedni, hogy mondják másnak ezt az
ébresztést – “én már elég jól ébren vagyok”. Ismerjük ezt az egymásra mutogatást.
És ezért kérem az Urat főként, de mindannyiunkat arra, hogy vegyük észre a
Lélek által, hogy mi az, ami nekünk szól, mi az, ami a mi ébresztésünkre
szól? És vajon igaz-e, hogy az a neved, hogy élsz, és keresztyén életed
van? Vagy az a neved, hogy élsz és halott vagy?
Mostanában sokat hallottam a dél-koreai ébredésről,
és nagyon sokat imádkozom is azért, hogy nálunk is elinduljon ez az
ébredés, ez a megújulás, hiszen ha szétnézünk a környezetünkben, láthatjuk,
hogy milyen nagy az elvilágiasodás; milyen nagy az eltávolodás az Úrtól. És
bármelyik beszámolót vagy bármelyik könyvet olvastam erről az ébredésről,
de legyen az más ébredés, akár a múlt században, akár a századunkban,
mind-mind arról beszél, hogy annak a magnak, akik már felébredtek,
felelőssége van ezen a téren. Az imádság felelőssége mindenképpen a miénk.
Imádkozni a megújulásért. Kérni az Urat a megújításért. Mindazok, akik már
megértették, mit jelent átmenni a halálból az életre, kell, hogy
imádkozzanak mások életre jutásáért. Aztán nagyon fontos megint az élő Igével
tápláltatni, nagyon fontos, hogy ne lankadjunk meg az Isten megismerésében,
ne lankadjunk meg az Ő szavának a tanulmányozásában. És nagyon fontos, amit
már említettem, hogy az életünk vonzó kell, hogy legyen. Vagyis legyen
kiírva ránk a keresztyén életkedvünk, hogy érdemes Krisztus-követő életet
élni ebben a világban. És legyen így vonzóvá a gyülekezet élete is
örvendezésünkben, legyen így vonzó a mi Isten-dicséretünk és
egymásszeretetünk is. „Akinek van
füle, hallja meg, mit mond a lélek a gyülekezeteknek.”
Imádkozzunk
Győzedelmes Urunk!
Áldunk Téged, hogy meglátogatsz minket, ma élő
egyházadat, és szeretnénk mi is győzedelmes egyház lenni. Szeretnénk mi is
egyen-egyenként és közösségileg is a Te győzteseid közé tartozni. Köszönjük
Neked, hogy tükröt tartasz elénk, hogy megláthassuk mi az, ami jó, és mi
az, ami még nincs rendben életünkben. Bocsáss meg nekünk, mint
gyülekezetnek, hogyha csak a formát tartottuk kívülre fontosnak, és nem
mindig volt benne igazi tartalom. Jöjj és töltsd meg azt igazi tartalommal
Lelked által. Bocsáss meg nekünk egyen-egyenként, amikor felületesen
gondolkoztunk, és nem volt igazi mélysége a mi hitünknek. Jöjj és adj
nekünk győzedelmes hitet. Bocsáss meg nekünk, hogy sokszor tűnt el
életünkből a keresztyén életkedv és reménység. Jöjj és vidámíts meg, jöjj
és vigasztalj meg a Te Szentlelkeddel. Kérünk Téged, hogy így tölts el
minket igazán a Te Szentlelkeddel, a Te Lelked tüzével, hogy merjünk és
akarjunk másokat is erősíteni, hogy ne csak a kopás látszódjon az
életünkön, hanem a Te tüzed, a Te Szentlelked ereje. Így kérünk, hogy
segíts bennünket erősíteni a hitben indulókat, és mindazokat, akik
megfáradtak a hitben.
Kérünk betegeinkért, akik testi fájdalmaikban valóban
erőtlennek érzik magukat, erősítsd őket lelkiképpen. Kérünk Téged a halál
révén állókért, adj nekik Benned való reménységet, és kérünk ápolókért,
betegápolókért és gyászolókért, hogy erősítsd őket, hogy testi-lelkiképpen
tudjanak ott lenni mindazok mellett, akiknek szükségük van rájuk.
Kérünk Urunk Téged egyházunkért. Adj megújulást, adj
ébredést a mi időnkben itt e földön, adj ébredést a mi városunkban, a mi
világunkban, segítsd az erkölcsi felemelkedést, de segítsd mindenképpen a
Te Lelked által való újjászületést sokak életében. Így kérünk Téged, hogy
szaporítsd a gyülekezetet is az üdvözülőkkel, és add Urunk, hogy ne
restüljünk meg ebben a szolgálatban. Hívjunk és bátorítsunk a Te
követésedre. Az Úr Jézus Krisztusért kérünk, hallgasd meg a mi
könyörgésünket és maradj mivelünk. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|