|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Istentől
való üzenet megtérésre hív
Ezékiel próféta
könyve 13. fejezet 8-19.
„8Ezért
így szól az én Uram, az ÚR: Mivel hiábavalóság a beszédetek és hazugság a
látomásotok, azért én ellenetek fordulok! - így szól az én Uram, az ÚR.
9Kezem
ránehezedik azokra a prófétákra, akik hiábavalóságot látnak, és hazugságot
jósolgatnak. Nem maradnak népem körében, nem írják be őket Izráel házának a
könyvébe, és nem jutnak el Izráel földjére. Akkor megtudjátok, hogy én, az
ÚR, Úr vagyok.
10Mivel
félrevezették népemet, amikor azt mondták, hogy békesség, pedig nincs
békesség; és ha a nép falat épít, ők bevakolják habarccsal, 11ezért
mondd meg a habarccsal vakolóknak, hogy ledől az. Ha majd ömlik a záporeső,
parancsomra jégeső esik, és szélvihar tör ki, 12akkor ledől a fal.
Tőletek pedig ezt kérdezik: Hova lett a vakolat, amellyel bevakoltátok?
13Ezért
így szól az én Uram, az ÚR: Izzó haragom miatt szélvihar tör ki, haragom
miatt záporeső ömlik, és jégesővel vetek véget neki izzó haragomban.
14Lerombolom
a falat, amelyet habarccsal vakoltatok, és a földre döntöm, úgyhogy
föltárul az alapja. Ledől, és vele együtt nektek is végetek lesz. Akkor
majd megtudjátok, hogy én vagyok az ÚR.
15Véget
vetek haragomban a falnak, és azoknak, akik azt habarccsal vakolták be, és
azt mondom majd nektek: Oda van a fal, és oda vannak a vakolói:
16Izráel
prófétái, akik Jeruzsálemnek prófétálgattak, és a békességről láttak
látomásokat, pedig nincs békesség! - így szól az én Uram, az ÚR.
17Te
pedig, emberfia, szegezd tekintetedet néped leányaira, akik a maguk
gondolatait prófétálják, és prófétálj ellenük!
18Ezt
mondd: Így szól az én URam, az ÚR: jaj azoknak, akik bűvös szalagokat
varrogatnak minden kéz csuklójára, és varázskendőket készítenek az emberek
fejére minden méretben, lelkekre vadászva! Lelkeket vadásztok népemből úgy,
hogy lelkeket biztattok élettel a magatok érdekében.
19Meggyaláztok
népem előtt néhány marék árpáért és néhány falat kenyérért azzal, hogy
halállal fenyegettek olyan lelkeket, akiknek nem kell meghalniuk, és
élettel biztattok olyan lelkeket, akik nem maradnak életben, mert
hazudoztok népemnek, az pedig hallgat a hazugságra.”
Imádkozzunk
Mindenható Istenünk! Hálát
adunk Neked azért, hogy ma meggyújthatjuk az adventi koszorú harmadik
gyertyáját. Hálát adunk azért, hogy összehívtál most bennünket, hogy
körülötted összegyülekezhessünk, a Te Igédre figyelhessünk, és így a Te
neved is dicsőíttessék. Urunk! Ítéletes szavakkal szóltál most hozzánk, de
bizonyára azért, mert nekünk erre van szükségünk. Te ezt látod jónak most a
mi életünkben. Kérünk, nézd el a mi bűneinket most Jézus Krisztus
érdeméért. Kérünk, hogy az adventi zsongásban a mi szívünk
elcsendesedhessen, és csak Rád figyelhessen, hogy az adventi készülődés
Neked szentelt idő lehessen. Kérünk azért, hogy ne csupán bevakolt
békességünk, hanem igazi, Tőled nyert békességünk lehessen, hogy így csak
Rád figyelhessünk. Segíts minket, hogy ne dőljünk be mi az álnokságnak és a
hamis prófétáknak, hanem Rád figyeljünk, és csak Rád hallgassunk. Kérünk,
hogy életünk Benned gyökerező élet lehessen, és a békességünket Tőled
nyerhessük el. Add, hogy tudjunk ezek között különbséget tenni, és az
igazit, a Tőled jövőt választani. Kérünk így most, hogy csitítsd el a mi
szívünket, az abban lévő gondolatokat, hogy Rád figyeljünk, és Téged kövessünk
most. Szentlelked által légy itt közöttünk. Ámen.
Jeremiás próféta
könyve 23:13-22.
13Samária
prófétáinál botrányos dolgot látok: a Baal nevében prófétálnak, és
félrevezetik népemet, Izráelt.
14Jeruzsálem
prófétáinál borzasztó dolgokat látok: házasságtörők, hazugságban élnek,
bátorítják a gonosztevőket, ezért senki sem tér meg gonoszságából. Olyanok
előttem mindnyájan, mint Sodoma, lakói pedig, mint Gomora.
15Így
szól tehát a Seregek URa a próféták ellen: Ürömmel etetem meg őket, és
méreggel itatom meg őket, mert Jeruzsálem prófétái terjesztik az
elvetemültséget az egész országban.
16Ezt
mondja a Seregek URa: Ne hallgassatok a nektek prófétáló próféták
beszédére; bolonddá tesznek benneteket! Saját szívük látomását hirdetik,
nem azt, amit az ÚR adott.
17Váltig
mondják azoknak, akik megvetik az ÚR igéjét: Békességetek lesz! És ezt
mondják minden megátalkodott szívű embernek: Nem jön rátok veszedelem!
18Mert
ki volt oly közel az ÚRhoz, hogy látta volna őt, és hallotta volna igéjét?
Ki figyelt igéjére, és ki hallgatta engedelmesen?
19Íme,
az ÚR forgószele, lángoló haragja árad, mint kavargó szélvész kavarog a
bűnösök feje fölött.
20Nem
szűnik meg az ÚR haragja, amíg el nem végzi, és meg nem valósítja szíve
szándékait. Az utolsó időben fogjátok fel ennek értelmét.
21Nem
küldtem ezeket a prófétákat, mégis úgy igyekeztek; nem szóltam hozzájuk,
mégis prófétáltak.
22Ha
közel álltak volna hozzám, akkor az én igéimet hirdették volna népemnek,
megtérítették volna őket gonosz útjukról és gaztetteikből.
Szeretett Testvérek!
Ezekben a hetekben, ezekben
a napokban felerősödött várakozások, vágyakozások vannak az emberek
szívében. Várakozás, vágyakozás, összetartozás családban, nemzetben;
várakozás, vágyakozás egységről, békességről, szeretetről. De egy bűneset
utáni világban hogyan lehetséges ez? Nyilvánvalóan megvan a felelőssége a
vezetőknek. Mert sok igazság van abban is, amit így szoktak mondani, hogy a
fejétől büdösödik a hal. De a mai bibliai szakaszunkban nemcsak a
vezetőkről, a prófétákról van szó, hanem szó van a népről is. Mit tehet a
nép? Mit tehetünk mi?
A fölolvasott bibliai
szakaszok, úgy Jeremiás könyvéből, mint Ezékiel próféta könyvéből
felolvasott szakasz közös volt abban, hogy némelyek előálltak és azt
hirdették: „Békesség néktek!” Nagyon szépen hangzik. Ezt tetszik. Ez
jó lenne. Bár így lenne! Mikor lesz végre békesség? De figyeljük meg, hogy
ezt a békességet, hogy mondják, kik mondják, miért mondják. Hiszen így
olvastuk: az Úr Igéjét folyamatosan megvető embereknek azt hirdetik, „Békességetek
lesz!” És itt van valami ellentmondás. Azután, a megátalkodott
szívűeknek, hogy „Nem jön rátok veszedelem!”. Tudniillik, Jeremiás
prófétának kellett megtérésre hívnia az Istentől nagyon eltávolodott,
egyébként magát vallásosnak tartó Izraelt, és ennek a népnek jelentős része
nem akart visszatérni az Úrhoz, nem vették komolyan az északról jövő
veszedelmet, az asszír Babilon birodalom veszélyét. Erre vonatkozott a
hamis próféták üzenete: békességetek lesz! Nem jön veszedelem! – mondták a
megátalkodott szívű népnek. Békességetek lesz, miközben az Isten igéjét
megvetik, miközben megátalkodott szívű a nép. Itt valami nincs rendben. De
milyen szépen hangzik: Békesség. És ki az, aki nem mondaná azt, „bár lenne
békesség!”? De vigyázzunk! Vajon, hogy lehet egy olyan népnek… hogy lehet
egy olyan országban, ahol egyre fogyatkozik a lakosság… ahol kérdés, hogy
mi lesz néhány évtized múlva, és ki termeli meg azokat a javakat, hogy a
gyermekek és a sok évtizedet ledolgozott emberek megkaphassák a
járandóságukat? Egy vészesen fogyatkozó nemzetben arról beszélni, hogy
lendületben az ország!? – Hova? A temetőbe? A nemzethalálba? Lendületben? –
de hova? Mert szépen hangzik. Bár lenne lendületben az ország, de miben és
hova? Valamikor azt mondták a próféták Izrael népének, a maga vesztébe
haladó népnek, „békességetek lesz!”. És Jeremiás kénytelen jönni és
mondani, mert az Úr ezzel terhelte el: prófétálj a hamis próféták ellen! –
akik olyanokat ígérnek, aminek nincs reális alapja. Békességetek lesz.
Persze. De vajon egy olyan országban, ahol az önzést bátor hazafiságnak
nevezik – ott lehet békesség? Vajon egy olyan országban, ahol az ünnepi
külsőségeket némelyek – mert nagy hasznot lehet belőle húzni –
túlhangsúlyozzák, és abba szinte belehajtják a népet, hogy a lényeg lassan
elvesszen – ott lehet békesség? Mert szépen hangzik, hogy „békességetek
legyen!” És milyen szépen hangzik: „Áldott, békés ünnepeket! Meg egy
békességes újesztendőt!” Hát ki ne szeretne? Mindenki. Ezért vezethető meg
sok ember. Vajon békesség lehet egy olyan országban, ahol a szabadosságot
személyiségi jognak tekintik és éltetik? Lesz itt békesség? Mert nem elég
óhajtani, és hamis úton járni.
Ezékiel próféta könyvéből
azt hallottuk: „népem hallgat a hazugságra”. És ez félelmetes.
Hallgat a hazugságra. És most nézzünk szembe, nem, mint vezetők bűne,
hanem, mint a nép egy-egy tagja. Mi mit tehetünk? Mert megvan a személyes
felelősségünk.
Azután Jeremiás kénytelen
ilyet hirdetni: „bolonddá tesznek benneteket”. Pedig az akkori
prófétáknak, hamis prófétáknak nem állt rendelkezésére a televízió, nem
állt rendelkezésére a sajtó teljes apparátusa, akkor csak szóban
mondhatták. Bolonddá tesznek benneteket – mondja az Úr. Miért? Azért, mert
ezek csak a saját szívük látomását hirdetik. A saját szívük látomását.
Ugyanakkor az Isten népének a Baál nevében szólnak. Idegen istenek nevében
szólnak, és közben békességet ígérnek. És van, aki csak ezt hallja meg
belőle: „hát békességet mondtak!” Ilyet olvasunk: félrevezetik a népet. Ha
valaki rosszul hallaná, Jeremiás könyvében olvastuk. 2600 évvel ezelőtt. De
nekünk is szól, nekünk a ma élő népnek. Vajon hagyjuk magunkat
félrevezetni? Mert a vágyainkat meglovagolják, vagy netalán az önzésünk
útján csapnak be bennünket? Hiszen békesség helyett csak nagyobb romlás
lesz. Mit tehetünk? Mit tehetünk mi, mint a nép egy tagja. Honnan ismerhető
fel az Isten szerint való prófécia, és hogyan ismerhető fel a hamis
prófécia? Mert itt nagyon könnyen és nagyon hamar fölmerülhet az, „jaj, hát
nekem nincs teológiai végzettségem… hát én nem tudom megkülönböztetni,
legfeljebb majd csak nagyon későn utána, hogy mikor csaptak be, egyébként
hangzatos, szép ígérettel. Biztos, hogy így van ez? Biztos, hogy
tehetetlenek vagyunk? Biztos, hogy semmit nem tehetünk, hogy semmi
felelősségünk nincs egyénenként? Az apostoli bizonyságtételt hívom
segítségül, amely így hangzik: „mindent vizsgáljatok meg, a jót
tartsátok meg”. Újra mondom, a mondat második felét egy kicsit most
átalakítva: mindent vizsgáljatok meg magatok körül, és utána majd még
egyszer mindent vizsgáljatok meg önmagatokban. Ha ezt a kettőt tesszük,
nagyon hamar rájövünk, hogy mikor tesznek bolonddá bennünket, mikor
vezetnek félre minket, mint ahogy annak idején két és félezer évvel ezelőtt
félrevezették, egyébként békességet hirdető, de saját látomásaikat,
vágyaikat és céljaikat hirdető, bizonyos hangadók.
Nézzük tehát először is,
hogy mit tehetünk? – egyénileg. Mindent vizsgáljatok meg magatok körül.
Ilyet olvastunk itt ezekről a hamis prófétákról, hogy hazudnak. De sokszor
halljuk napjainkban is! Mondja az egyik fél: az nem mondott igazat! Mondja
a másik: ez nem felel meg a valóságnak! És nagyon sok ember már-már bedugja
a fülét, mert már elege van belőle. De mielőtt eltévednénk teljesen,
vizsgáljuk meg közelebbről. Hazudnak… Miért mondja ezt Jeremiás a többiről?
– hát akkor a többi is mondhatná, hogy Jeremiás te hazudsz! Honnan lehet
felismerni? Hazudnak, mert emberi látomást Isten Igéjének állítják be –
erről lehetett felismerni az akkori hamis vallási vezetőket, a hamis
prófétai hangot. A saját emberi álmaikat, vágyaikat, netalán önző céljaikat
Isten Igéjének állították be. „Ezt az Úr mondja!” Az Úr meg azt mondta,
hogy „Nem beszéltem velük és nem küldtem őket. Ezt ők mondják!” Honnan
ismerhetjük fel? Nem küldtem őket – mondja az Úr. No, de hát honnan lehet
felismerni, mai vallásosan hangzó szólamok világában is, hogy mi az, ami az
Isten Igéje szerint való? Hát, aki a Baál nevében jön, aki embert, tárgyat,
bármit, Istenként tisztel és tiszteltet, az hiába mondja, hogy „békesség
nektek!”. Az hazudik, és nem az Isten szerint beszél. Aki a Baál nevében
szól. A korabeli nép nem vette észre, hogy egyik oldalról nagyon szépeket
duruzsoltak a fülébe, másik oldalról pedig idegen istenek kultuszára hívták
őket. Ez a kettő nem fér össze. És itt nem kell teológiai végzettség, hogy
fölismerjem, hogy valaki az Isten tiszteletére hív vagy tárgyak, eszmék,
emberek kultuszára hív. Nem elég néhány kegyes, vallásosnak tűnő mondatot
mondani, (sőt) nem elég egy-két bibliai igét idézni – attól még valaki
szolgálhat idegen istennek. És azt mindannyian tudjuk, hogy a
parancsolatokban, mit tanultunk: „Ne legyenek idegen isteneid!”.
Mindent vizsgáljatok meg magatok körül. Igen. Vizsgáljátok meg az életüket.
Az Úr Jeremiás által leleplezte a korabeli hamis vallási szónokokat,
prófétákat, amikor arról szólt, hogy nem hiteles az életük. Hazugok,
házasságtörők, a gonoszt bátorítják. Aki így él, az ne beszéljen
békességről. És legfőbbképpen ne beszéljen arról, hogy „az Úr békessége”.
Mert az már így nem hiteles. És ezt észre kell venni minden embernek, de
leginkább észre kell venni, és erről ismerhető föl a hamis próféta és az Úr
által küldött próféta közötti különbség: a hamis próféták nem hívnak
megtérésre. A hamis próféta nem fog beszélni a saját bűneinkről, csak
szépeket fog mondani. Az igazi próféta megtérésre hív. Bár mindannyian
nagyon jól tudjuk, és a hétköznapi életben komolyan vesszük, de amikor az
Isten ügyéről van szó, akkor mintha elfelejtenénk. Hiszen amikor súlyos
beteg vagyok, és nagyon fáj… és elmegyek az orvoshoz, és ő elkezdi
dicsérni, hogy „A kisujjam még, lám, milyen szépen mozog! Meg még a lábam
ujja is mind a tíz megvan!” Hát nem sokáig fogjuk hagyni, hogy az orvos
mellébeszéljen – pedig milyen szépet mondott! Beszélt arról, hogy még
néhány tagom ép és mozog, igaz, hogy alapvetően pár nap múlva meg fogok
halni, mert a szívemmel viszont súlyos bajok vannak. Vajon a szépeket mondó,
de aki nem akar bűnről és megtérésről tudni, az lehet az Istentől? Hiszen
az Úr visszatérésre hív, és a prófétának ez a feladata. Persze nem szívesen
halljuk, és nem könnyű közölni egy súlyos beteggel a valós állapotot, de
valahol, mégis muszáj, mert másképp nem lehet gyógyítani és megmenteni;
csak szép szavakkal a halálba engedni, de tulajdonképpen becsapni.
Mindent vizsgáljatok meg!
Hiszen itt a két prófétai szakasz egyértelműen tanítja a népet, hogy
mindent vizsgáljatok meg, és észre fogjátok venni, hogy mi az Isten Igéje
szerint való, és mi az, ami nagyon hangzatos, nagyon szép, de idegen az
Úrtól. Nagyon sokszor észrevehetjük azt is, hogy a hamisság nyüzsgéssel
pótolja az igazságot. A hamisság nyüzsgéssel… Rettenetes nagy látszólagos
tevékenységgel, hogy elterelje a saját és a mások figyelmét is a lényegről.
Hányszor előfordul, hogy betegek kezdünk lenni, és lázas tevékenységbe
kezdünk a szó szoros értelmében. Meg talán már lázasok is vagyunk, lázasan
kezdünk tevékenykedni, pedig akkor már nem azt kellene tenni. A hamisság
nagyon sokszor rettenetesen nyüzsög: ő az aktív, ő csinálja, és úgy néz ki,
mintha… de mégsem az Istentől van. Vagyis a próféta ne áltasson, hanem
mentsen. És ezt teológiai képzettség nélkül észre lehet venni, ki az, aki
áltat, szépeket mond alap nélkül, és ki az, aki megtérésre hív. Vagyis, a
bajok gyökeréről kezd beszélni, és nemcsak mázolja kívülről a roskadozó,
gyenge, rossz falat, ahogy Ezékiel könyvében olvastuk. „Fölrakjátok a
köveket, a hamis próféták odamennek, és szent mázzal bemázolják az
egészet.” Az Úr azt mondja, „majd én küldök esőt és jégesőt és záport”
(ebből elég kevés szokott lenni Izraelben), majd küldök, és alapjáig
szétmossa az egészet.
Mi a mi lehetőségünk? És mi
a mi felelősségünk? – azon túl, ami a vezetők felelőssége. De mi az, amit
mi tehetünk? Az Isten Igéje nem passzivitásról beszél, nem arról beszél,
hogy teljesen tehetetlenek vagyunk, és kiszolgáltatottak vagyunk. Hanem
arról beszél, hogy vizsgáljátok meg és vegyétek észre, hogy mi az, ami az
Isten Igéje szerint való, és mi az, ami csak hangzatok, szép szöveg, de
radikálisan ellentétes azzal.
És nézzük, mindent
vizsgáljunk meg magunkban is. Magunkban is. Mert ez a kettő összetartozik.
Mi mire hallgatunk szívesebben? Hiszen megdöbbentő a mondat, amikor Ezékielnél
ezt mondja az Úr: népem hallgat a hazugságra. A nyilvánvaló hazugságra.
Jönnek próféták a Baál nevében, idegen istenek nevében beszélnek szépeket,
a nép meg hallgat rá. Nem veszi észre az Isten népe, vagy nem akarja
észrevenni, hogy idegen istenek hirdetői – ahogy a Cselekedetek könyvében
az athéniek mondták. Mi mire hallgatunk szívesebben? Az ember a maga
ó-természeténél, ó-emberénél fogva szívesebben hallgat a langyos szép
szövegre. ‘Békességetek lesz. Ez a Jeremiás csak riogat itt titeket, nem jönnek
az asszírok, nincs itt semmi veszedelem!’ Némelyek nagyon nagy jólétben
élnek, igaz, hogy szociális bűnökkel volt tele az ország Jeremiás korában,
de mégis jöttek emberek, és azt mondták, ami a nép jelentős részének a
vágya volt. Vagyis, igaza van évszázadokkal később az apostolnak, amikor
azt mondja, hogy „a szívük vágya szerint gyűjtenek maguknak tanítókat”.
Azokra hallgatnak, akik olyat mondanak, amire úgy felszínesen vágyik az
ember. Vajon mi mire hallgatunk? A megtérésre hívó szóra, vagy a szépen
mázoló, mindent bemázoló, kegyes mázzal, kegyes szósszal, szöveggel és
szlogennel, és még néha vallási mondattal is leöntőkre, bemázolókra? – mert
ez a mi felelősségünk! Vajon kire hallgatunk? Azokra hallgatunk, akik a
Baál kedvéért, idegen, modern istenek kedvéért elhagyják az Istent és az Ő
akaratát? Ez nem a vezetők bűne, ez a miénk. És itt magunkat is meg kell
vizsgálni. Hiszen nagyon jól tudjuk, a vallásos máz nem tart meg. A rosszul
felrakott falakat, az alap nélküli építményt hiába vakolják és festik be
szépen, az repedezni fog és összedőlni fog. Tudnunk kell! Tudjuk persze. De
gyakorolnunk is kellene, hogy a vallásos máz sem tart meg. És a mi
felelősségünk az, amit egyértelműen mondott az Úr is a prófétai
kijelentésben, hogy ne hallgassatok a nektek prófétáló próféták beszédére.
Ne hallgassatok rájuk. Más dolog az, hogy hallanunk kell, de ne fogadjatok
szót. Ne hallgassunk a mázolókra – ahogy Ezékiel próféta prófétai képében
ezt hallottuk –, mert csak megtérés, és csak a megtért hívőember életében való
megújulás adhat igazi békességet. Különben lesz szép hangulatunk, nagyon
kedves jókívánságunk egymás felé, de minden marad a régiben. Vagy még
rosszabb lesz, mert az elnapolt betegség csak romlik. Az agyonhallgatott
betegség csak romlik.
Szeretett Testvérek! Így
adventben különösképpen fölerősödnek a békességre, a szeretetre, az
összetartozásra való vágyaink. Ez jó dolog. Csak vigyázzunk, nehogy
visszaélhessenek vele, nehogy becsapjanak bennünket, nehogy rászedjenek
bennünket, mert ahogy bő két és félezer évvel ezelőtt Jeremiás korában,
Ezékiel korában is megvolt ez a veszély, ma is megvan. Mit tehetünk mi
egyenként, mit tehet a nép? Ez a szakaszunk rólunk beszélt. Szólt a hamis
prófétákról, de most rólunk van szó. Vizsgáljunk meg mindent, és vegyük komolyan,
hogy az az Istentől való üzenet, amelyik megtérésre hív. Amelyik a bűnöket
elmázolja, elkenegeti, sőt erénynek tünteti föl, az biztos, hogy nem az
Istentől van, még ha eközben békességet ígérget is. A megtérés, a hitben
megújulás, az engedelmesség hoz igazi békességet. Ámen.
Imádkozzunk
Örökkévaló Isten! Az első
bűneset óta vágyódik teremtményeid szíve az igazi békességre, az igazi
szeretetre, az igazi közösségre. Megvalljuk, hogy gyakran azt hittük,
emberek, földi hatalmak, anyagi javak, modern technika, saját bölcsességünk
által békességre juthatunk. Megvalljuk, bizony többször bolonddá tettek
bennünket is emberi nagy ígérgetésekkel, de az igazi békesség nem lett a
miénk. Magasztalunk Urunk Istenünk, hogy lehajoltál, kegyelmet, bocsánatot
kínáltál. Magasztalunk, hogy az ünnep által is emlékeztetsz az igazi
békességet ajándékozó szeretetedre. Magasztalunk
Jézusért, Megváltónkért, az általa és benne hozott igazi békességért.
Segíts Urunk teljes szívvel Hozzád térni. Segíts hitben, engedelmességben megújulni,
és a Te békességedből élni. Segíts mindig felismerni az üres szólamok,
frázisok között a Te szelíd, újjáteremtő szavadat. Könyörgünk, segíts, hogy
ezt a szelíd, megtérésre, megújulásra, megváltozásra hívó szavadat
szívünkbe fogadjuk, hogy életünk a Te békességed által békességet adhasson
tovább. Könyörgünk betegekért, kérünk azokért, akik az elmúlt napokban
búcsúztak szerettüktől, gyászoló szívekért. Áldd meg életüket, hogy a
mélységből is tudjanak, s akarjanak Rád tekinteni. Áldd meg szívüket, hogy
keressék Nálad és Általad az élet értelmét és lelkük vigasztalását,
gyógyulását. Könyörgünk határon túli testvéreinkért, hogy a Te szereteted
gyógyítsa sokak elutasító szavazata általi sebeiket. Könyörgünk
keresztyénségünk megújulásáért, hogy ne csak szólamok hangozzanak, hanem
hitben, engedelmességben megújult szívek közössége tegyen róla
tanúbizonyságot ebben a világban. Ünnepi készülésünket és
ünnepszentelésünket a Te békességeddel áldd meg. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|