|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Adjatok
hálát…”
Pál levele a
Filippiekhez 3:12-21
12Nem
mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál volnék, de igyekszem,
hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a Krisztus Jézus.
13Testvéreim,
én nem gondolom magamról, hogy már elértem, 14de egyet teszek:
ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve
futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban
adott jutalmáért.
15Akik
tehát tökéletesek vagyunk, így gondolkozzunk, és ha valamit másképpen
gondoltok, azt is kijelenti majd Isten nektek; 16ellenben, amire
eljutottunk, aszerint járjunk.
17Legyetek
követőim, testvéreim, és azokra figyeljetek, akik úgy élnek, ahogyan mi
példát adtunk nektek.
18Mert
sokan élnek másképpen: akikről sokszor mondtam nektek, most pedig sírva is
mondom, hogy ők a Krisztus keresztjének ellenségei; 19az ő végük
kárhozat, a hasuk az istenük, és azzal dicsekszenek, ami a gyalázatuk, mert
földi dolgokkal törődnek.
20Nekünk
pedig a mennyben van polgárjogunk, ahonnan az Úr Jézus Krisztust is várjuk
üdvözítőül, 21aki az ő dicsőséges testéhez hasonlóvá változtatja
a mi gyarló testünket, azzal az erővel, amellyel maga alá vethet
mindeneket.
Imádkozzunk
Köszönjük neked Urunk,
Istenünk, hogy ez esztendő utolsó gyülekezeti alkalmán itt lehetünk.
Köszönjük, hogy megtartottál, köszönjük, hogy megadtad, hogy
elérkezhessünk. Hálát adunk neked a gyülekezetért, a közösségért,
magasztalunk Téged a Te irgalmas kegyelmedért, bennünket tápláló Igédért, a
Te szavadért. Hálát adunk neked Urunk,
hogy bár nálad ezer esztendő, mint egy nap, egy nap, mint ezer esztendő,
mégis a mi földi időszámításunkban egy-egy határkőnél megállhatunk, hogy
egy kicsit jobban elgondoljuk, átgondoljuk életünket. Segíts ebben az
emlékezésben, hogy erőt merítsünk, hogy megújuljunk, hogy Téged
magasztaljunk. Ámen.
Kolosséiakhoz írott levél 1. fejezet 3-14
3Hálát
adunk mindenkor Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus Atyjának, amikor
értetek imádkozunk, 4mivel hallottunk a Krisztus Jézusba vetett
hitetekről és arról a szeretetről, amely valamennyi szent iránt él
bennetek.
5Hálát
adunk azért a reménységért is, amely készen van számotokra a mennyekben,
amelyről már előbb hallottatok az igazság beszédéből, az evangéliumból.
6Mert
ez hozzátok is eljutott, és ahogyan az egész világon gyümölcsöt terem és
növekedik, ugyanúgy közöttetek is, attól a naptól fogva, amelyen
meghallottátok, és igazán megismertétek az Isten kegyelmét.
7Így
tanultátok ezt Epafrásztól, szeretett szolgatársunktól, aki a Krisztus hű
szolgája értetek.
8Ő
hozta nekünk a jó hírt a Lélektől kapott szeretetetekről.
9Ezért
tehát, attól a naptól fogva, amelyen ezt meghallottuk, szüntelenül
imádkozunk és könyörgünk értetek, hogy tökéletesen ismerjétek meg az ő
akaratát minden lelki bölcsesség és belátás révén, 10hogy
élhessetek az Úrhoz méltóan, teljes mértékben az ő tetszésére, és
teremjetek gyümölcsöt mindenfajta jó cselekedettel, és növekedjetek az
Isten ismeretében.
11Erősödjetek
meg minden erővel az ő dicsőségének nagysága szerint a teljes
állhatatosságra és az örömmel viselt hosszú tűrésre.
12Adjatok
hálát az Atyának, aki alkalmassá tett titeket arra, hogy a szentek
örökségében, a világosságban részesüljetek.
13Ő
szabadított meg minket a sötétség hatalmából, és ő vitt át minket szeretett
Fiának országába, 14akiben van megváltásunk és bűneink
bocsánata.
Szeretett Testvérek!
Mi történt 2004-ben?
Mielőtt valaki megijedne: nem sorolom fel, de ezzel a kérdéssel gyakran
lehet találkozni így esztendő végén. Hiszen a különböző műsorok, újságok,
újságcikkek valamiféle áttekintést próbálnak adni: Mi történt 2004-ben? Ha
megfigyeljük ezeket az áttekintéseket, legyen ez a sportesemények, legyen a
történeti vagy kulturális események áttekintése… ha ezeket figyeljük, akkor
valamit észrevehetünk: eseményeket sorolnak. Valahogy talán így hangozna:
uniós csatlakozás, miniszterelnök-csere, olimpiai és Európa-bajnokság a
futballban, népszavazás, “Megasztár” vagy szökőár… Úgy szépen sorolgatnánk
egymás után felvillantva a képeket, mire egy pillanatra is
visszaemlékeznénk, már jön a következő kép.
Mi történt 2004-ben… –
személyes életünkben? Talán tudnánk mondani a munkával, az örömökkel,
szomorúságainkkal kapcsolatosan jó néhány eseményt. De csak eseményeket?
Hiszen, ha csak eseményeket látunk, akkor megkísérthet bennünket az
elbizakodottság, másik oldalról az elcsüggedés. Attól függ, hogy milyen
típusú eseményekből volt talán több; vagy érintett bennünket közelebbről.
És így megkísérthet bennünket az eltévelyedés is.
A kolosséiakhoz írt levél elejéről olvastam egy viszonylag
hosszabb részt, olyan megfogalmazásokat, olyan nagyon hosszú mondatokat,
hogy bizony jó, hogyha az ember szeme előtt ott van az írott Ige, mert csak
úgy első hallásra, kicsit kevés a fülünk és a felfogóképességünk. Álljon
most előttünk az apostoli példa és tanítson bennünket helyes emlékezésre.
Először is az apostol
börtönből írta ezt a levelet – vagyis, hogyha a személyes élet szemszögéből
nézzük az eseményeket, az apostolnak lett volna miért felháborodnia, lett
volna miért elszomorodnia, bánkódnia vagy zúgolódnia, panaszkodnia, mert
körülményei éppen nem a legjobbak voltak, amikor ez a levél
megfogalmazódott.
Aztán a kolosséi levélből,
ahogy ezt a közelmúltban tanulmányoztuk is Bibliakörön, kiderül két dolog.
Egyik oldalról jó híreket hozott Epafrász a kolosséi gyülekezetről, másik
oldalról pedig nem jó híreket: mert valakik – úgymond – teljességet ígértek
a Krisztus útján elindult embereknek, és a teljességet ígérgetés az
evangélium világában, az mindenféleképpen legalábbis téves hangsúly, olykor
már-már téves tanítás lesz. Az apostolnak tehát, lenne bőségesen oka arra,
hogy csak eseményeket lásson és elcsüggedjen: „Be vagyok zárva; Nem mehetek
oda; Nem lehetek ott; Nem taníthatok; Nem segíthetek; Szörnyű ez a világ;
Micsoda hatalom van most”! Másik oldalról, mondhatná azt is: „Hála
Istennek, milyen nagyszerű, hogy Kolosséban ilyen gyülekezet van! – vannak
problémák is, de van gyülekezet”.
Az apostol nem vész el a bénító részletekben – és ez nagyon fontos!
Már itt az elején szeretném hangsúlyozni, nem vész el a bénítólag ható
részletekben, vagy netalán ‘nem száll el’ bizonyos részleteket látva és
hallva. Másik oldalról pedig: nem felejti el ezeket a részleteket, és nem
lesz fanatikussá. Mind a kettőnek megvan a veszélye. Megvan a veszélye
életünkben, hogy a részletek, a rengeteg esemény és a világ minden részéről
ránk zúduló információ közepette már összefüggéseket nem látunk, csak
állandóan az eseményeket – és az események betemetnek. Nem tudjuk
feldolgozni… nem tudjuk értelmezni azokat. Csak úgy érezzük, hogy el
vagyunk veszve.
De lehet egy másik kísértés
is, hogy mindezek közepette, esetlegesen vallási fanatikusként jelenjünk
meg, vagy jelenjenek meg némelyek, és meg nem alapozott, egyébként
kegyesnek látszó tanításokat kezdjenek hirdetni. Mert az események nyomása
és szorítása alatt, a nehezen értelmezhető, a nehezen feldolgozható,
sokféle esemény nyomása alatt, nagyon sok ember roskadozik, és ilyenkor
nyitottá válik fantasztikus, bár kegyesnek tűnő, de nem bibliai hangsúlyú
tanítások befogadására is. A vallási piacon ezért nagy a kínálat, mert nagy
a kereslet is. Rengeteg ember van, aki nem tudja feldolgozni az események
áradatát, és ezek közepette próbál keresni magának valamit, ami eltöltheti
az ő fejét, szívét – de ez nem biztos, hogy megoldás lesz.
Valaki, egy igehirdető,
százegynéhány évvel ezelőtt ezt írta:
„Rossz idők járnak –
mondják általában –, s ez valójában így is van. De ha szájtátva és
álmodozva sétálgatunk, akkor az idők örökké rosszak maradnak.”
Könnyű ma is kimondani:
„Rossz idők járnak”. Nemcsak földrengés és szökőár miatt, hanem az élet más
területét is, ha nézzük. Gyakran, ha a személyes gondokat nézi valaki,
megfogalmazhatja: „Rossz idők járnak”. De mielőtt bénítólag hatnának a
részletek, vagy mielőtt ‘elszállnánk’ bizonyos részletek kiemelése és így
eltorzítása által, nézzük meg, hogy az apostol mit csinál: „Hálát
adunk…” – írja –, és „Adjatok hálát…”. Vagyis, az események
feldolgozásához a ‘hálaadás szemüvegét’ ajánlja, – hogy jobban és
tisztábban lássunk. „Hálát adunk…” – írja –, és „Adjatok hálát…” –
szólítja meg a kolossébelieket. Figyeljük meg, hogy miért ad hálát, illetve
„adunk”, munkatársainkkal együtt; az apostol, miért írja mindezt? Mindjárt
észrevehetjük, hogyha a fölsorolást csak gyorsan egymásután ujjhegyre
szedjük: Hálát adunk… hogy a szentek örökségében részesülhetnek, mert az
Isten erre alkalmassá tette őket – mármint a kolossébelieket. Hálát
adunk, hogy Isten megszabadított a sötétség hatalmából. Hálát adunk,
hogy Isten az, aki átvitt, szeretett Fiának országába. Hálát adunk,
hogy Őbenne van a mi váltságunk és bűneink bocsánata. Hálát adunk,
hogy hozzátok is eljutott az evangélium – az Isten Igéje. Hálát
adunk, hogy számotokra is el van készítve a reménység.
Észrevehetjük, az eddigiek
arról szóltak, hogy az Úr mit cselekedett? Pál apostol nem kezdte
sorolgatni, hogy: uniós csatlakozás, miniszterelnök-csere, olimpia,
Európa-bajnokság, szökőár… Nem a korabeli eseményeket sorolja sorjában,
hogy aztán azok sodorják el őt, hanem arra figyel, először is: Mit cselekedett
az Isten? A mi emlékezéseinkből – valljuk be őszintén – sokszor az Úr marad ki; maradnak akkor csak az
események. Azokat pedig nem is biztos, hogy jól látjuk, és nem is biztos,
hogy mindet tudjuk, és hogy úgy tudjuk, ahogy történtek. Hiszen a
manipuláció az mindig megvolt a világban. És a hírek, információk, ilyen
vagy olyan célok szerinti adagolása mindig megvolt a világban – és lesz is.
Ahhoz tehát, hogy ezek a részletek meg ne bénítsanak bennünket, és ne
essünk kétségbe, de ne is ‘szálljunk el’ fanatikusan, ahhoz először is
szükséges megtanulnunk azt, ahogy az apostol tud emlékezni: Amit az Isten
cselekedett – a kolossébeliek életében, az apostol életében – az akkori
Római-birodalom valóságában. Vagyis, az örökkévalóság összefüggésében kezdi
majd a részleteket is nézni. Hiszen, így folytatja: „Hálát adunk
Krisztusba vetett hitetekért.” Kolossébeliek! – a ti Krisztusba vetett
hitetekért hálát adunk. Hálát adunk a szentek, mégpedig minden
szent, Krisztus követésére odaszentelt életű ember szeretetéért. Hálát
adunk a szentek iránti szeretetetekért. Hálát adunk, hogy az
evangélium közöttetek is gyümölcsöt termett. Vagyis itt jönnek az
emberi részletek. Itt már konkrét események szólalnak meg. És itt, már a
jelen van. Az előbb az Úr
tettei és örökkévaló összefüggése, aztán most utóbb a korabeli hívő
emberek, a kolosséi gyülekezet cselekedetei, vagyis a jelen. Az apostol
tehát látja a jelent, és nem csak eseményeket; és a jelent látja az
örökkévaló összefüggésekben. Itt olyan jó dolgokat mond, hálát is ad értük…
„Hálát adunk kolossébeliek hitetekért”; hálát adott a szentek iránti
szeretetükért; gyümölcsöző életükért. És ha visszaemlékezünk még a
fölolvasott igeszakaszra, mégis így folytatódik, hogy „Szüntelen
imádkozunk értetek…”. Nem szállt el az apostol, hogy itt minden
tökéletes, minden szép és minden jó, és mindennel meg vagyok elégedve
kolossébeliek. Hanem azt mondja: mégis imádkozunk értetek. Miért imádkozik?
„Hogy tökéletesen ismerjétek meg az Ő akaratát… minden bölcsességben.”
Az előbb hálát adott, hogy megismerték, és most imádkozik, hogy tovább
mélyüljön ez az ismeret; hogy tökéletesebbé váljon az Isten akaratának
megismerése. Miért imádkozik mégis az apostol és munkatársai? – Hogy
éljetek teljes mértékben az Úrhoz
méltóan, az Ő tetszésére. Valakik, lehet, hogy a kolosséi gyülekezeten
belül, lehet, hogy kívülről, más közösségből érkezettek jöttek, akik arról
beszéltek, hogy a „teljes élet” a „teljes Krisztusi élet” – az úgy lesz,
ahogy mi mondjuk. És az apostol itt például emlékezteti őket, „igen, imádkozunk
azért, hogy éljetek teljes mértékben az Úrhoz méltóan és neki tetszően”. A
teljesség, az nem valamilyen misztikus dolog, amit majd valaki megad nektek
– mármint másik hívő ember vagy közösség, hanem erre hivattunk el. Azért
imádkozunk, hogy éljetek teljes mértékben az Úrhoz méltóan és az Ő
tetszésére. Ha valami teljességről lehet szó, akkor arról lehet, hogy
„teljes szív, teljes lélek, teljes erő és teljes elme”. De magadat szánd
oda, magunkat szánjuk oda, és ne kívülről várjuk, hogy majd valaki, valami teljességet
ad nekünk. „Szüntelen imádkozunk mégis – noha hálát adtunk
hitetekért, szeretetetekért és gyümölcsöző keresztyénéletetekért –, hogy
növekedjetek az Isten ismeretében.” „Mégis imádkozunk azért, hogy
teremjetek gyümölcsöt mindenfajta jó cselekedettel”. Az előbb adott
hálát az apostol ezért! – és most mégis így folytatja: „Imádkozunk…
– hiszen itt a jövőről van már szó –, hogy a ti életetek még
gyümölcsözőbb élet legyen.” „Imádkozunk azért, hogy erősödjetek
állhatatosságra és az örvendező hosszútűrésre.”
Az Újszövetség
bizonyságtétele szerint, de az Ószövetség is ugyanezt mondja, a hívő
életben rendkívül fontos az állhatatosság és rendkívül fontos a
hosszútűrés. A bibliai bizonyságtétel szerint a keresztyénélet nem
föllángolások, mint szalmaszál, hanem állhatatos Krisztus-követés. Közben a
világ, kedvező vagy kevésbé kedvezőbb lehetőségeket ad.
És azért imádkozik az
apostol a munkatársaival együtt, hogy a kolosséi gyülekezet tagjai, akikről
jó híreket hallott bőségesen, és veszélyes híreket is, erősödjenek meg az
állhatatosságra és az örömmel viselt hosszútűrésre.
Vajon mennyire vagyunk mi
állhatatosak a hitben; mennyire vagyunk állhatatosak a szolgálatban;
mennyire vagyunk állhatatosak az egymás szeretetében…? – vagy pedig, amikor
már egy kicsit jobban megismerjük egymást, akkor majd keresünk magunknak
más barátot a gyülekezetben vagy netalán annak a határán kívül? – „Mert nem
gondoltam, hogy te sem vagy tökéletes!” Az apostol azért könyörög, hogy még
állhatatosabbak legyenek, és tudjanak örvendezni a hosszútűrésben.
Szeretet Testvérek, az
apostol itt most előretekint, a jövőre néz, és a jövőért, a kolosséi
gyülekezet jövőjéért könyörög. Vagyis, hogyan emlékezzünk? Mi segíthet
nekünk az emlékezésben, amikor visszatekintünk a lassan elmúló 2004-es esztendőre?
Az, hogyha ott van ez a hálaadás, és ott van ez a könyörgés; ha ennek a
lelkülete tölt be bennünket. Így hallottuk az előbb a filippibeliekhez
írott levélben: „Nem mondom, hogy elértem, vagy hogy tökéletes volnék,
de igyekszem, mert megragadott engem a Krisztus.” Ez az egymást
kiegészítő látásmód, amire nagy szüksége van a hívő embernek.
Nem mondom, hogy
elértem… “Jaj, akkor bele lehet keseredni! Hát nem értem el!”
Az apostol azt mondja: „…de igyekszem”. Azt sem állítja magáról,
hogy “minden rendben van” – de odaszánja magát. Mit látunk itt az apostoli
példából? Látjuk a megtapasztalást, és látjuk a várakozást. A
megtapasztalás, hogy éppen akkor milyen volt a Római-birodalom, amelyik
többek között a börtönbe zárta az apostolt az evangélium hirdetése miatt.
Mondhatta volna az apostol: „Látjátok milyen a világ!” Ez volt az egyik
megtapasztalás. A másik megtapasztalás az volt, hogy “az evangélium
gyümölcsöt terem Kolosséban.” Egymásnak ellentmondó megtapasztalások: ez is
egy esemény, az is egy esemény. És az apostol mindegyiket látja. És
ugyanakkor pedig a Krisztusban való elhívás van előtte. Vagyis:
megtapasztalás és várakozás hogyan kerülhet egyensúlyba? – mert ez is egy
gyenge pontja sokszor hívő életünknek. Vagy a megtapasztalások, gondok,
bajok, nehézségek terhelnek le bennünket, vagy pedig a várakozás már-már
úgy elragad bennünket, hogy nem érezzük a realitásokat. Ez az apostoli
bizonyságtétel, úgy hozza egyensúlyba a kettőt, hogy a kettőt, a
megtapasztalást és a dicsőséges várakozást a reménység tartja egyensúlyban.
A reménység: „Nem mondom, hogy elértem, vagy tökéletes volnék, de
igyekszem.” Ezzel a reménységgel látja a jelent, és tekint a jövőre az
apostol. Merjük így látni mi is azt, amit átéltünk, ami történt 2004-ben,
mint már megtapasztalás, és amilyen várakozásunk van – és most itt az Isten
ígéreteire gondolok a várakozásban, nem a mi emberi kis terveinkre. Az
Isten ígéreteire tekintő várakozásunk akkor van egyensúlyban, akkor lesz
gyümölcsöző, ha ez a reménység. Így láthatjuk együtt a múltat, a jelent és
a jövőt. Az apostol látja a kolosséi gyülekezet múltját, látja a saját
múltját is, látja a jelent, annak eseményeit, és látja a jövőt: egyszerre
együtt mind a hármat. A keresztyénéletnek ez egy nagy kiváltsága, hogy
láthatjuk a tegnapot, a mát és a holnapot, és tudhatjuk, hogy Jézus
Krisztus ma és mindörökké ugyanaz. Ezért van reménységünk. Mert ha csak
magunkra nézünk, akkor bizony néha feladhatnánk. Ha csak a körülményekre
nézünk, akkor néha nagyon elkeseredhetnénk. Vagy esetleg, ha egy kicsit
jobban megy, akkor nagyon elszállhatna velünk a csikó és a ló – repül a
szekér. Együtt látni a tegnapot, a mát, a holnapot az Isten megbocsátó
kegyelmében.
Mi az, amit megtanulhatunk,
amikor emlékezünk és próbálunk előretekinteni: a részleteket mindig az
Úr irgalmas szeretetében lássuk. Ezért volnánk hívő emberek, többek
között. És ez lenne az a többlet, ami ott kellene, hogy legyen bennünk,
sőt, sugározzon belőlünk. Tehát a részleteket az Úr szeretetének egészében
látni.
Mivel kezdte az apostol? –
Hálát adunk, hogy az Isten a szentek örökségében részesít, erre alkalmassá
tett titeket… hogy megszabadított a sötétség hatalmából… hogy átvitt
szeretett Fiának országába… Hálát adunk, hogy Ő a mi váltságunk, bűneink
bocsánata – Vagyis, hogy mi az, amit az Isten cselekedett és
folyamatosan cselekszik.
Aztán beszélt arról, hogy
hálát adunk azért, hogy nálatok mi van: a Krisztusba vetett hitetek,
szentek iránti szeretetetek… Hálát adunk, hogy közöttetek gyümölcsöt terem
az evangélium. Részleteket együtt, egyszerre látni az Úr szeretetében. Vagyis: az EGÉSZBEN.
És végül, ha így együtt
látjuk, és az egészben szemléljük a részleteket, az – úgymond –
eseményeket, és nem csak az eseményeket magukban látjuk, és végképp nem
értjük a dolgokat, akkor hálásak lehetünk azért, amit az Úr cselekedett, még ha nem is mindig
mindent értünk azonnal, és odaszánhatjuk magunkat a megszentelődésre.
Merjünk így is
visszatekinteni az elmúlt esztendőre. És merjük mi is megtanulni az
apostoltól ezt a látásmódot, ezt a gondolkodásmódot, hogy nem pusztán
pillanatnyi eseményeket és azok sorát látja, hanem mindezeket az örökkévaló
Isten üdvözítő tervének nagy összefüggésében, annak fényében,
világosságában. Ezért van reménysége, ezért tud hálát adni, és ezért tud
fáradozni azért, hogy a kolosséi gyülekezet is még hűségesebb lehessen.
Lássuk így az esztendő eseményeit, örömeit és bánatait, megértett vagy meg
nem értett dolgait, és könyörögjünk mi is most, először az orgonaszó alatt
csöndben, szívünkben hálát adva, vagy kérve, vagy az Urat magasztalva. Ámen.
Imádkozzunk
Mennyei Atyánk! Egy
esztendő elmúlásakor hálát adunk az életért. Hálát adunk a nekünk
ajándékozott időért, lehetőségeinkért. Magasztalunk gondviselésedért,
bűnbocsátó kegyelmedért és üdvözítő tervedért. Köszönjük Urunk, Istenünk
életünket tanácsoló Igédet. Hálát adunk kezünk munkáira kapott áldásokért,
azok eredményeiért. Köszönjük szeretteinket. Hálát adunk az erőért és
egészségért. Köszönjük, hogy próbáinkban, gyászunkban is vigasztalásod
karolt át bennünket. Hálát adunk a hitben kapott testvérekért,
gyülekezetért.
Bocsásd meg Urunk
kishitűségeinket, mulasztásainkat, szeretetlenségeinket, amikor nem éltünk
jól a nekünk adott időben, nem éltünk Hozzád méltóan: házasságban,
családban, munkában. Bocsásd meg, amikor nem éltünk méltóan Tehozzád a
gyülekezetben. Bocsásd meg, amikor a határainkon túli testvéreink ellen
vétettünk. Bocsásd meg, amikor levettük tekintetünket üdvözítő tervedről,
és elhívó szavad nem juthatott el a mi szívünkig; amikor nem
engedelmeskedtünk, és így eltévedtünk a részletekben, nem tudtunk
kiigazodni a sokféle hang, vélemény, gondolat, sokféle gonoszság vagy nagy ígérgetés
közepette. Bocsásd meg, amikor nem voltunk a Te neved dicsőségére.
Segíts Urunk, hogy ha még
időt adsz nekünk, hogy amit ha lehet, azt jóvá tudjuk tenni. Segíts a
megszentelődésben továbbhaladni. Segíts, hogy a szeretet cselekedeteiben
megerősödhessünk. Segíts, hogy hirdessük újjászülő kegyelmedet népünk
közösségében. És kérünk, segíts bennünket, hogy készek és alkalmasabbak
legyünk gyülekezeti közösségünk építésére, hogy a testvérszeretetet
gyakorolva Rólad tegyünk bizonyságot.
Urunk, Istenünk Neked adunk
hálát, Téged magasztalunk mindazért, amit már most áldásként ismerhettünk
fel. De azokért is, az eseményekért, amelyeket pillanatnyilag nem éreztünk,
nem láttunk áldásnak. Urunk, köszönjük mindazt, amit kegyelmedből
kaphattunk. Bocsásd meg, ami bennünket terhel, és segíts, hogy a nékünk
ajándékozott elkövetkezendő időben jobban, hűségesebben éljünk – a Te
dicsőségedre. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|