|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Meggazdagító lemondás öröme
Filippiekhez írott
levél 2. fejezet 5- 11.
„5Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban
is megvolt: 6mert ő Isten formájában lévén nem tekintette
zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, 7hanem megüresítette
önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és
magatartásában is embernek bizonyult; 8megalázta magát, és
engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.
9Ezért
fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki,
amely minden névnél nagyobb, 10hogy Jézus nevére minden térd
meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké; 11és minden
nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.”
Imádkozzunk
Kegyelmes Istenünk!
Köszönjük, hogy újra itt lehetünk, és énekszóban az előbb elmondtuk, hogy
„Téged keresni legfőbb öröm és vígasság; Nincsen több lelki igazság, mint
téged követni.” Hálásak vagyunk, Urunk, hogy utakat készítettél, hálásak
vagyunk, hogy szent hajlékokat készítettél, de leginkább hálásak vagyunk,
mert közösségben ismerhetünk Téged Szent Fiad miatt. Olyan jó nekünk Téged
megszólítani, Téged, akit nagybetűvel írunk, aki a leghatalmasabb vagy ezen
a földön. Köszönjük Urunk, hogy hatalmad e földre is kisugárzott, hogy
hatalmad nem csak a teremtésben, annak csodáiban, a teremtettség rendjében,
szépségében és jóságában valósult meg; mert Te hűséges voltál, ha mi
hűtlenek voltunk is, Te gondoskodtál, és szerető Atyánk voltál akkor is,
amikor bűnt követtünk el és ennek örökségét viseltük. Köszönjük, hogy
megnyílhatott Jézus által újra az út a mennyországba, és köszönjük, hogy
ahol út nyílik, oda szabad rálépnünk. Az útra rálépve Hozzád juthatunk, és
megismerhetjük a teljes örömöt. Köszönjük a mai alkalmat, ahol levethetünk
bűnt, Rád rakhatunk terheket, és felszabadultan mehetünk tovább a Te
utadon. Így kérünk Lelked által, légy közöttünk, teremts közöttünk
közösséget, és a menny felé vivő úton erőt, tudást, szeretetet közölj
velünk. Krisztusért kérünk, hallgass meg minket! Ámen.
János szerinti
evangélium 14. fejezet 25-29.
„25Elmondom ezeket nektek, amíg veletek vagyok.
26A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az Atya,
ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit én
mondtam nektek.
27Békességet hagyok nektek: az én békességemet adom nektek, de nem
úgy adom nektek, ahogyan a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, ne
is csüggedjen.
28Hallottátok, hogy én megmondtam nektek: elmegyek, és visszajövök
hozzátok. Ha szeretnétek engem, örülnétek, hogy elmegyek az Atyához, mert
az Atya nagyobb nálam.
29Most mondom ezt nektek, mielőtt megtörténik, hogy ha majd
megtörténik, higgyetek.”
Szeretett Testvérek!
Ha az embereket
megkérdeznénk, hogy mit gondolnak a böjtről, így böjt első vasárnapján,
akkor lehet, hogy valakik azt mondanák: „hát igen, sajnos ilyet is
kitaláltak, és így, különösen ebben az évben, igen rövid lett a farsang”.
Lehet, hogy mások azt mondanák, „valamifajta étkezési szokásról van szó”.
Némelyek szerint ez olyan vallási és talán étkezési, vagy talán másra is
kiterjedő szokás. Némelyek azt mondanák, ez egy fölösleges lemondás,
valakik kitalálták – és a vélemények bizonyára még sokfélék lennének.
Mit mondott Jézus, amikor a
kortársak böjtöltek? – a kortársak, akik közül némelyek úgy böjtöltek, hogy
komoran néztek, eltorzították az arcukat, hogy lássák az emberek, hogy most
ők böjtölnek. Mert hadd lássák, milyen kegyes, szent emberek! Jézus
határozottan arról beszél: amikor böjtölsz, ilyet ne csinálj! Először is
nem tartozik másokra, másodszor a böjtnek nem ez a lényege, sőt,
határozottan nem ez. Szinte arról beszél Jézus, hogy ünneplőben legyél, és
ünneplő arccal, érzéssel tedd mindezt. Vagyis feltehetjük a kérdést az
elmúlt öt vasárnap örömről szóló, mégpedig a János evangéliuma szerinti
örömről szóló igehirdetések után, most böjt első vasárnapján, hogy az öröm
és a böjt hogy viszonyul egymáshoz? Egyáltalán megfér a kettő együtt?
Mert olyasmit lehet tapasztalni, hogy sokak gondolkozásmódjában ez úgy
jelenik meg, hogy van az öröm, világi formájában ezt most farsangnak
nevezték, aztán jön az egyház által hirdetett böjt, amikor valami szürke,
önsanyargató időszak kezdődne. Hiszen sokan elfelejtették, hogy mindaz, ami
valamikor gyakorlattá lett, az Jézus szenvedésére való lelki
felkészülést segítené,
ha valóban azért történik.
A felolvasott bibliai szakaszunk
szintén János evangéliumából, még mindig beszél az örömről. Nem arról az
általános kegyelem világában kapott örömről, amire a múlt alkalommal is
utalást tettem, hanem a tanítványi örömről. Arról az örömről, amiről a múlt
alkalommal egyenesen ezt olvastuk Jézustól: „amit senki nem vehet el
tőletek”. Mert nem a földi mulandó világban kapott, általános
kegyelemben kapott ajándékoktól függ. Jézus beszél itt most az örömről,
azonban ez a megfogalmazás, amit itt hallottunk – előbb a tanítványait
készíti az Ő mennybemenetelére, készíti szenvedései miatt, halála miatti
néhány napos távollétére –, Jézus arról szól itt: „Ha szeretnétek engem, örülnétek…” Hogy szeretjük mi az Urat,
hogy eljuthassunk az örömhöz? Hogyan szeretjük mi az Urat? Vajon nem
pillanatnyi, rövidtávú vágyaink szerint? Vajon nem a pillanatnyi érdekeink
szerint szeretjük mi az Urat? Vajon – mondjuk ki keményebben – nem hívő
önzésünkből, kicsinyes vágyainkból szeretjük mi az Urat legtöbbször? És
ebből következik, hogyha nem teljesíti a vágyainkat, netalán már önzésünkbe
hajló vágyainkat, akkor teljesen fel vagyunk háborodva. Emlékezzünk néhány
bibliai példára, és közben gondolkozhatunk azon, hogy a mi életünkben nem
történt-e, nem történik-e valami hasonló? Hogy tudniillik, Jézus kénytelen
lenne azt mondani, hogy „Ha szeretnétek engem…”. Ha szeretnétek… Hát a tanítványok
nem szerették az Urat? Persze, szerették. Nem mindegy, hogy milyen
indítékból. Nem mindegy hogyan? Mi nem szeretjük a Krisztust? Szeretjük, de
nem mindegy, hogy milyen indítékból és hogyan? Mert a mondat második fele
az elsőtől függ. „Ha szeretnétek
engem, örülnétek” – mondja Jézus –, hogy én az Atyához megyek.
Nos, bibliai példákat, a tanítványok életéből vett példákat szeretnék
hozni, hogy közben magunkra is gondolhassunk. Emlékezzünk, az általunk
utólag “Megdicsőülés hegyé”-nek nevezett helyszínre, eseményre; emlékezzünk
arra, amikor előállt Péter a három nevében, az ott lévő három tanítvány
nevében: „Mester, jó nekünk itt lennünk, építsünk három hajlékot”.
Ott lent küszködnek – mint a történetből kiderül: a többiek nem tudtak
meggyógyítani beteget, lent a szürke világ, a hétköznapi gondok –, „nekünk
itt olyan jó, már-már a Paradicsomban éreztük magunkat, olyan látomásunk
lehetett itt, ahogyan Te az Ószövetség nagyjaival beszéltél. Jó nekünk itt
lenni! Mi maradjunk itt! Mindig ez legyen!”
Vagy gondoljunk egy másik
szituációra: Jézus a kortársaktól eltérően, keresztülment Samárián, nem
kerülte ki őket. És ahogy haladnak keresztül Samárián, kezd esteledni, és
szállást kellene keresni. De abban a faluban nem volt Jeruzsálembe menőknek szállás. Szállás lett volna
biztos, de azoknak, akikkel nem igazán volt jó a kapcsolat, azoknak nem. És
akkor előáll az egyik tanítvány: „Mester, akarod, hogy tüzet kérjünk erre a
falura, hát nem fogadott be Téged és minket?” – mennyire szeretik az Urat!
Hogy lángolnak érte! „Uram, nem fogadtak be Téged, meg hát minket se.
Ítélet rájuk!” – mi intézkedünk, csak bólints rá. Mintha szeretnék az Urat
– pedig nem nagyon tudták, milyen lélek beszél belőlük.
Vagy emlékezzünk, éppen
amikor Jézus kezd arról beszélni, hogy „az
emberfia gonoszok kezére adatik, megölik, de harmadnapra feltámad”,
akkor a nagy tanítványi szeretet tüzében, meg a meg nem értés indulatával
Péter előugrik: „Mentsen Uram, Isten,
ez nem lehet!” Nem értik! Ne törjünk pálcát azonnal fölötte, mert mi
közel kétezer év távlatából, és az egész Szentírás kijelentései alapján már
érthetjük jobban, de ott, akkor az üdvözítés történetének azon fázisában,
amikor Jézus arról kezd beszélni, hogy őt megölik, hogy a gonoszok kezére
adatik, nem fért bele még a tanítványok gondolkozásába – hát milyen Messiás
az, akit a gonoszok megölhetnek? Hát mekkora Úr az, akit az emberi
gonoszság legyőzhet? Uram, ez nem lehet! Mentsen meg az Isten ettől! És
Jézus kénytelen mondani Péternek: valami nincs rendben a gondolkozásoddal.
Pétert nem küldi el, de azt mondja, hogy „Távozz tőlem sátán!” Csak ember szerint gondolkozunk. Igen.
Vajon jól értjük mi az Úr akaratát? Miközben azt mondjuk, hogy szeretjük az
Urat, milyen indítékok, és milyen megértés vezérel bennünket? Nem vagyunk
mi is néha hasonló helyzetben? Uram, szeretlek Téged! Aztán kiderül, hogy
magamat jobban. És csak a magam gondolatai szerint próbálok szeretni. Jézus azt mondja a tanítványoknak –
és ez egy megdöbbentő fölvezetés –, „ha szeretnétek engem…”. Hát nem
szerették? Szerették. Már hónapok, évek óta vele járnak, vele örültek, és
vele szenvedték el hogy „a rókáknak
barlangjuk van, az égi madaraknak fészkük, és az ember fiának nincs fejét
hová lehajtani.” Jézus mégis azt mondja: „ha szeretnétek engem –
ha igazán szeretnétek engem –, örülnétek, hogy elmegyek az
Atyához”. Örülnétek? Minek? Hogy „elmegyek az Atyához”? Hogy itt hagysz
bennünket? Hát mit lehet ennek örülni? Megint nem értették még az Urat. Nem
értették, hogy hogy lehet annak örülni, hogy az Úr elmegy; hogy lehet annak
örülni, hogy itt maradunk; hogy magunkra maradunk? Jézus mégis azt mondja: „Ha szeretnétek engem, örülnétek, hogy
elmegyek az Atyához – és itt van egy nagyon megdöbbentő rövid félmondat
–, mert az Atya nagyobb nálam.” És
ha valaki félreértené, és a
Szentháromság titkai körül kezdene elakadni, hogy akkor hogy is van?
Nagyobb az Atya? Jól kell értenünk, a szövegösszefüggés szerint kell értenünk,
az evangélium szerint szabad értenünk mindig csak az Igét, hiszen itt a
küldő és a küldött kapcsolatáról van szó. A küldő, aki a Fiút küldi el a
világba, aki fölvállalja a küldött szerepet, a küldetést. És így, ilyen
értelemben nagyobb; most nagyobb. Nagyobb olyan értelemben is, ahogy
hallottuk az előbb a Filippi levélből: noha Istennel egyenlő volt, önmagát
megüresítette, és szolgai formát vett fel hozzánk hasonlóvá lévén.
Lemondott arról az isteni hatalomról, annak mindig való gyakorlásáról, legfőképpen
önmagáért való gyakorlásáról, amivel egyébként rendelkezett: „Elmegyek az Atyához,
aki küldött engem; Én úgy cselekszem, ahogy az Atya parancsolta
nekem.”
Örülnétek, ha szeretnétek
engem – ha igazán, ha megértettétek volna már, miért jöttem ebbe a világba,
mi az én küldetésem. De mit lehet ennek örülni? Lehet annak örülni, hogy le
kell mondanunk a Jézussal való fizikai találkozás és közelség nagyszerű
élményéről? Lehet annak örülni, amikor le kell mondanunk valamiről? Vagy
valahol megint nem teljesen értjük az Urat? Hiszen Jézus, tulajdonképpen a
lemondás öröméről beszél. És a fogyasztói társadalom világában még nagyobb
gond ez a kérdés. Lemondani valamiről, amit meg lehet kaparintani? Amit
nekünk akarnak eladni? Amit ránk akarnak sózni, hogy boldogabb leszel, és
az életszínvonalad magasabb lesz, hogyha még ezt is megszerzed? És a
lemondás öröméről beszélni? – hát ez a fejlődés kerékkötője! Jézus, amikor
arról beszél, hogy „elmegyek az Atyához, és örülnetek kellene, hogy az
Atyához megyek”, akkor tulajdonképpen az
Atyához való menetele az ígéretek – a Jézus ígéreteinek –
beteljesedésének a záloga. Ha ezt észrevesszük, akkor máris kezdjük
jobban látni és érteni, hogy igen, örülni kellene. Az Atyához menetele
ígéreteinek záloga. Hiszen itt az előbb fölolvasott igeszakaszban több mindent
megígért Jézus: a Szentlélek ígérete, akit elküld az Atya az én
nevemben, vagyis nem maradtok egyedül. A Szentlélek küldetik, aki „megtanít
titeket mindenre, aki eszetekbe juttatja mindazt, amit én mondtam nektek”
– vagyis Jézus Atyához menetele ígéreteinek a záloga, hogy ezek be fognak
teljesülni. Azután itt hangzik el a sokak által nagyon szeretett és ismert
Ige: „Az én békességemet adom nektek; de nem úgy adom nektek,
ahogyan a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, és ne féljen.” Ez
valóság lesz, hogyha én az Atyához megyek. Aztán Jézus beszél arról, hogy
elmegyek, de visszajövök hozzátok. Igen, Atyához menetele ígéretei beteljesülésének a záloga.
Hiszen elmegy, mert a tanítványok között lassan befejezi földi küldetését,
és elmegy, hogy az Atyánál folytassa érettünk való küldetését,
közbenjárását. Ha ő elmehet az Atyához, ha visszamehet az Atyához, akkor
igaz mindaz, amit eddig tett; és hogyha ígéri, hogy visszajön, akkor igaz
mindaz, amit ígért a Szentlélekről, a Lélek munkájáról, a békességről, amit
adok nektek.
Lemondás öröme? – Mi öröm
lehet abban, hogy le kell mondani a tanítványoknak a fizikai közelségről –
a naponkénti fizikai közelségről –, a Mesterrel való együtt járás nagyszerű
lehetőségéről? Pedig ez a meggazdagító lemondás! – és itt már nagyon közel
van az öröm a böjt igazi értelméhez. Mert „ne nézzetek komoran, ha
böjtöltök!” – mondja Jézus; ünnepeljetek, ha valamiért böjtöltök! A böjt nem öncélú önsanyargatás! – ennek
semmi értelme nincs. A meggazdagító lemondás a böjt igazi értelme.
És itt Jézus valami hasonlóról beszél; pedig nem mondta, hogy böjtöltök, de
nélkülözni fogtok engem, de lemondotok a naponkénti fizikai találkozás
lehetőségéről, mert én elmegyek az Atyához, és majd visszajövök.
Szeretett Testvérek!
Fogalmazzuk meg, tehát, ezzel lezárva, az „Örömötök teljessé legyen”
sorozatot most már teljesen, és így összekapcsolva az öröm és a böjt
világát, értelmét és jelentését, nos, foglaljuk össze néhány fontos
mondatban a magunk számára, mit jelenthet ma az, amit így fogalmaztam meg,
hogy a lemondás öröme?
Ott a Gecsemáné kertben,
amikor Jézus vért verejtékezve, imádkozva készül a golgotai keresztre, ott
példát adott nekünk. „Atyám, ha
lehetséges, múljék el tőlem a keserű pohár, de mindazonáltal ne az én
akaratom legyen meg, hanem a Te akaratod legyen meg.” Lemondani arról,
amit pillanatnyilag én jónak gondoltam, hogy megkapjak egy nagyobbat, egy
még jobbat. Ne az én akaratom, hanem a Tied. De hát az Úri imádságban is
így tanított, hogy – többek között – ezt mondjátok, így, ilyen lelkülettel
imádkozzatok: „Legyen meg a Te
akaratod, Uram!” Az Úri imádság fele nem a mi akaratunkról szól, nem a
mi akaratunk megvalósulásáért való könyörgés. Fele arról szól, a mi
kenyerünkről szól és a többi közvetlenül bennünket érintő életkérdésről. De
fele annak az imádságnak arról szól, hogy az Úr akarata legyen meg. A
meggazdagító lemondás – azt mondja Jézus – „ha szeretnétek engem”.
Majdnem, hogy sértő a mondat. „Hát, Uram, mit gondolsz, hobbiból
mászkáltunk veled már lassan három éve? Sütkéreztünk, amikor ötezer embert
megvendégeltél a Te dicsőségedben? Meg hát aztán veled gyötrődtünk, amikor
meg akartak ölni, meg amikor nem fogadtak be. Hát mit gondolsz Te, nem
szeretünk?” Ha igazán szeretnétek, ha igazán értenétek, hogy mi az Úr
akarata, ha igazán látnátok, hogy milyen nagy az Atya – így fogalmaznám
meg, hogy Isten ötletgazdag a
megoldásokban. Ne korlátozzam már a magam szűk ötleteivel! Az Isten
sokkal jobban és sokkal többféleképpen tud megoldani ügyeket, mint ahogy én
el tudom képzelni; és esetleg ki akarom erőltetni, hogy csak úgy, abban a
bizonyos egy variációban lehet ebből a bajból kijönni, ezt a dolgot
megoldani. Hányszor ezért nincs örömünk? Az Isten nagyszerű megoldást
készít egy olyan élethelyzetben, aminek a megoldásáért könyörögtünk és
segítségét kértük, nekünk meg volt egy nagyon kis gyarló ötletecskénk, és
azt akartuk mindenáron az Úrral megvalósíttatni. Az Úr nem azt valósította
meg, egy sokkal nagyobbat, azt meg nem akarjuk észrevenni. Nem tudunk
lemondani a magunk nagyszerű, törpe, pici, rövidlátó ötletéről, hogy
megtapasztalhassuk a sokkal nagyobbat és nagyszerűbbet. Isten ötletgazdag a
megoldásokban, és ne korlátozzam, mert akkor a magam örömét fogom
korlátozni, és kisebbé tenni. Egyik énekünkben így szoktuk ezt énekelni,
hogy „Értsem és szeressem elrendelt utamat.” Értsem és szeressem. Nem arról énekelünk, hogy értsem és
szeressem, amit én kitaláltam; hanem amit Te rendeltél, amit Te adsz nekem.
Így tapasztalhatjuk meg, hogy kisebb pillanatnyi örömtől a teljesebb felé
akar vezetni bennünket az Isten. Sokkal többet és
sokkal nagyobbat akar nekünk adni, de ahhoz tudni kell letenni a kezünkből
az apró kis régi játékainkat. És hányszor vagyunk nagy gyerekek? Hiszen a
kisgyermek, vannak játékai, azokkal játszik, és amikor kap új, nagy
játékot, akkor mindegyik kellene; Kellene a régi is, azt nem teszi le a
kezéből, természetesen az új, nagy játékot is szeretné fölmarkolni, és
minden kipotyog a kezéből. Mi is sokszor így vagyunk. Az Isten sokkal
nagyobb dolgokat akar adni, csak azt mondja, hogy tedd már le azt, ami
eddig volt, hogy átvehesd azt, amit most akarok adni, mert különben mindent
a földre fogsz pottyantani. Azt is, amit tegnap adtam, és tegnap volt öröm,
és az sem lesz a tied, amit ma akarok adni. Tudjak lemondani a
kisebbről, a pillanatnyi örömről, mert Ő teljesebb felé akar vezetni engem.
Lehet a meggazdagító
lemondás örömében élni. „Ha szeretnétek engem, örülnétek, hogy az Atyához
megyek” – mondja Jézus. Ha igazán szeretjük az Urat, nagy, sőt, nagyobb
dolgokat fogunk látni! – ahogy az egyik helyen valakinek mondja ezt az Úr.
Még nagyobb dolgot is fogsz látni! Nem csak azt, hogy rádöbbentél, hogy én
láttalak ott a fügefa alatt, ennél sokkal nagyobb dolgokat fogsz látni. És
miközben ezt a sokkal többet
és ezt a sokkal nagyobbat akarja az Úr nekünk adni, a
tanítványokat arra próbálja segíteni, hogy ne csupán abban gondolkozzatok,
ami most van, ami pillanatnyilag milyen jó nekünk együtt, hanem az Isten
üdvözítő nagy tervében gondolkozzatok, mondhatnánk – csak ma nagyon
elcsépelt a kifejezés –, hogy globálisan gondolkozni, és lokálisan
cselekedni. Vagyis a nagy üdvözítő összefüggésre figyelve szeretni az Urat,
és az ebből megértett mostani, időszerű, helyi Isteni akaratot pedig
megcselekedni.
Hogyan szeretjük mi az
Urat? Örömünk ettől függ? És bár furcsának tűnik, de – úgymond – a lemondás, a böjt, a valamiről való
lemondás, nagy öröm forrása lehet. Szeressük hát úgy az Urat, ahogyan a már említett énekben
szoktuk néha énekelni (az 512-ben), hogy
értsem és szeressem elrendelt utamat. Hogyha nem csupán görcsösen a
magunk gondolatához, a magunk kegyességéhez, a magunk eddigi igeismeretéhez
és látásához ragaszkodunk, akkor sokkal nagyobb dolgokat láthatunk. És
sokkal nagyobb feladatokra hív el az Isten. És itt zárul a sorozat, hogy
„Örömötök teljessé legyen” – a János szerinti tanítványi örömről szóló
sorozat. Keresztelő Jánossal kezdtem: János, akire te mutattál, az a
Názáreti – mindenki hozzá megy! – és János azt mondja: örülök… örülök, mert
neki növekedni kell, nekem pedig alábbszállni; örömöm volt, hogy beállhattam
az Isten mezején a munkába, vagy az Isten szőlőjébe és végezhettem azt az
útkészítő szolgálatot, amit rám bízott az Úr; és örömöm, hogy most
láthatom, hogy ez volt az értelme, hogy van folytatása. Növekedjen hát a
Krisztus bennünk is! És szeressük így a növekvő, a nagyobb Urat, hogy sok
örömünk legyen! Ámen.
„Áll
a Krisztus szent keresztje Elmúlás és rom felett,
Krisztusban
beteljesedve Látom üdvösségemet.
Bánt
a sok gond, űz a bánat, Tört remény, vagy félelem:
Ő
nem hágy el, bíztatást ad: Békesség van én velem.
Boldogságnak
napja süt rám; Jóság, fény jár útamon:
A
keresztfa ragyogásán Fényesebb lesz szép napom.
Áldássá
lesz ott az átok, Megbékéltet a kereszt;
El
nem múló boldogságod, Békességed ott keresd!
230.
dicséret 1-4. vers
Imádkozzunk
Magasztalunk Istenünk
teremtő hatalmad csodáiért, gondviselő szereteted jeleiért, Krisztusban
megváltó kegyelmedért, és magasztalunk a tanítványi örömökért, melyeket
senki sem vehet el tőlünk. Bocsásd meg, amikor kishitűségünkkel,
rövidlátásunkkal, hívő önzésünkkel magunkat szegényítettük meg; mert nem
akartuk engedni, hogy úgy cselekedj javunkra, üdvösségesen, ahogy Te
bölcsebbnek látod. Segíts igazán szeretni Téged, hogy nagyobb dolgokat
cselekedhess közöttünk, velünk és általunk. Segíts lemondani kicsinyes,
önző terveinkről, hogy felragyoghasson dicsőséged jobban. Segíts így, és
taníts így bennünket a lemondás örömében élni, hogy még nagyobb örömben
lehessen részünk.
Könyörgünk személyes
életünk megújulásáért, könyörgünk gyülekezetünk újulásáért, kérünk gyülekezeti
épületeink és szolgálataink bővüléséért, hogy ezzel az örvendező lélekkel
tudjunk járni és cselekedni.
És könyörgünk erőtlenekért,
betegekért és gyászolókért, hogy mélységből, hogy nyomorúságból, hogy a
beszűkült perspektívából nézzenek Rád, mert Nálad örök életre nyíló
távlatok vannak.
És könyörgünk, hogy a
megterített asztalod mellett újra átéljük az elfogadás, a Te befogadó,
kegyelmes, irgalmas szereteted csodáját és örömét.
Urunk segíts, taníts minket
jól szeretni Téged, hogy örömünk legyen Tebenned. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|