|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Jézust
szeretnénk látni”
Máté evangéliuma 20.
fejezet 20-28.
„Akkor odament hozzá
a Zebedeus fiainak anyja fiaival együtt, leborult előtte, és kérni akart
tőle valamit.
Jézus megkérdezte
tőle: »Mit akarsz?« Ő így felelt: »Mondd, hogy az én két fiam közül az
egyik jobb kezed, a másik bal kezed felől üljön a te országodban.«
Jézus így válaszolt:
»Nem tudjátok, mit kértek. Ki tudjátok-e inni azt a poharat, amelyet én
fogok kiinni?« Ők így feleltek: »Ki tudjuk.«
Erre ő ezt mondta
nekik: »Az én poharamat kiisszátok ugyan, de hogy ki üljön jobb és bal
kezem felől, azt nem az én dolgom megadni. Azok fogják megkapni, akiknek az
én Atyám elkészítette.«
Amikor ezt
meghallotta a többi tíz, megharagudott a két testvérre.
De Jézus magához
hívta őket, és ezt mondta: »Tudjátok, hogy a népek fejedelmei uralkodnak
rajtuk, és a nagyok hatalmaskodnak rajtuk.
De közöttetek ne így
legyen: hanem aki naggyá akar lenni közöttetek, az legyen a szolgátok, és
aki közöttetek első akar lenni, az legyen a rabszolgátok.
Mint ahogy az Emberfia
sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét
adja váltságul sokakért.”
Imádkozzunk
Drága mennyei Édesatyánk!
Köszönjük, hogy újra összegyűjtöttél minket, mint egy nagy családot, hogy a
Krisztusban kapott testvérekkel közösségben járulhassunk színed elé. Áldunk
Uram, mert az elmúlt héten is utánunk nyúltál szavaddal. Áldunk, mert a Te
szüntelen gondoskodásodnak köszönhetjük, hogy a gonosz nem
győzedelmeskedhetett felettünk. Kérünk, bocsásd meg nekünk, hogy amikor nehézségeink
támadnak, elfeledkezünk arról, hogy a Te kezedből csak jó jöhet. És ha nem
is az történik, amit mi szeretnénk, attól az még a mi javunkat
szolgálhatja. Köszönjük, hogy ma is beszélni akarsz velünk. Kérünk, áldd meg
az Ige hirdetőjét és nyisd meg szívünket, lelkünket, hogy ne csak
hallgassuk, de értsük is szavadat. Adj Uram alázatot, hogy szembe tudjunk
nézni saját tévelygő életünkkel. Adj bölcsességet, hogy Igéd fényében
vizsgálhassuk a világot és ne keressük azt, ami nincs, az arany középutat,
Krisztus és a világ elvárásai között. Segíts Uram, hogy lélekben
megerősödve induljunk majd innen tovább a Te utadon, a keskeny úton,
engedelmesen, és nem alkudozva. Jöjj Uram, légy most közöttünk, végy körül
Szentlelkeddel, emeld magadhoz szíveinket, és szólj hozzánk Uram, mert nagy
szükségünk van Rád. Ámen.
Szentlélek, imádunk mi
téged
Valljuk istenséged.
Hisszük, hogy az új ember
szíve
Saját kezed míve.
Te vagy a hitnek mind
szerzője,
Mind elvégezője,
Te gyújtasz szívünkben
világot,
Forró buzgóságot.
Szakaszd el hát most is
szívünket,
Minden érzésünket
A sok hiábavalóságtól,
E csalárd világtól,
Hogy az igének hallgatói
Legyünk megtartói;
Mely szívünkben gyökeret
verjen,
Gyümölcsöt teremjen.
377. dicséret 2. és 3. verse
János evangéliuma
12. fejezet 20-30.
„Néhány görög is
volt azok között, akik felmentek az ünnepre, hogy imádják az Istent.
Ezek odamentek
Fülöphöz, aki a galileai Bétsaidából való volt, és ezzel a kéréssel
fordultak hozzá: »Uram, Jézust szeretnénk látni.»
Fülöp elment, és
szólt Andrásnak, András és Fülöp elment, és szólt Jézusnak.
Jézus így válaszolt
nekik: »Eljött az óra, hogy megdicsőíttessék az Emberfia. Bizony, bizony,
mondom néktek: ha a búzaszem nem esik a földbe, és nem hal meg, egymaga
marad; de ha meghal, sokszoros termést hoz. Aki szereti az életét,
elveszti; aki pedig gyűlöli az életét e világon, örök életre őrzi meg azt.
Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az én
szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya. Most megrendült
az én lelkem. Kérjem azt: Atyám, ments meg ettől az órától engem? De hiszen
éppen ezért az óráért jöttem! Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet!«
Erre hang
hallatszott az égből: »Már megdicsőítettem, és ismét megdicsőítem.«
A sokaság pedig,
amely ott állt, és hallotta, azt mondta, hogy mennydörgés volt; mások
azonban így szóltak: »Angyal beszélt vele.«
Jézus megszólalt:
»Nem énértem hallatszott ez a hang, hanem tiértetek.«”.
Szeretett Testvérek!
Bizonyára örülnénk annak, hogyha hozzánk is jönnének emberek ilyen
kéréssel: látni akarjuk Jézust. Bizonyára örülnénk annak, ha jönnének
emberek vágyakozó szívvel, ha kereső lelkek jönnének hozzánk, hiszen ez
nagyon szép és nagyszerű, de vajon nem lennénk zavarban? Zavarunkban mit
mondanánk? Mit mondanánk embereknek, akik jönnek, hogy Jézust keresik? Mit
tudnánk elmondani róla, Jézusról nekik?
Látni akarjuk Jézust – és
akkor egy másik kérdés is megfogalmazódik bennünk. Ez a másik kérdés: vajon
milyen Jézust ismerhetnek meg általunk az emberek? Milyen Jézust
ismerhetnek meg általam, általad; a Nagyerdei Gyülekezet által milyen
Jézust ismerhetnek meg az emberek? A magyarországi református egyház
szolgálata által? A keresztyének szolgálata által? Csak egy tanítót, aki
mondott bölcseket, szépeket? Talán egy vallásalapítót? – és úgy berakják a
többiek közé a sorba, hiszen volt néhány vallásalapító, meg lesz is még a
világ történetében; vagy talán a még mindig karácsonyi kis Jézuskát, akit
nem hagyunk felnőni? Milyen Jézust ismerhetnek meg általunk az emberek?
Talán az inkvizíció által kompromittáltat? Milyen Jézust mutatni föl? –
talán csak a Mária fiát? Milyen Jézust próbálunk ismertetni az emberekkel?
Vajon a magunk képére korlátozottat? Netalán torzítottat? Mert emberek
jönnek, figyelnek, néha kérdeznek, mit láthatnak, mit hallhatnak tőlünk?
Vajon nem torz néha? Nem hiányos? – és ezért torz néha Jézus-képünk? Hiszen
Jézusról maga Jézus adhat kijelentést. Jézusról az Írás ad kijelentést. A
Jézus-kép nem lehet azonos azzal, ami a mi vágyainkban, meg eddig meglévő
ismereteinkben megfogalmazódott.
Figyeljük meg, ezek a görög
származású, istenfélővé lett emberek a tanítványok közül ahhoz fordulnak,
aki görög nevet is viselt, és így Fülöp, a megszólított Fülöp elmegy
Andráshoz, és ketten együtt elmennek Jézushoz. Elmennek Jézushoz, viszik a
kérést. Itt vannak emberek, nem zsidó származásúak, nem az Ószövetségen
nevelkedettek, de istenfélő emberek, és szeretnék látni az Urat. Elmennek
Jézushoz, és egy egészen megdöbbentő dolog történik. Valami hasonló, mint a
Nikodémus történetben. Ott is a teológiai professzor, ahogy ma mondhatnánk,
ez a kegyes, vallásilag nagyon művelt nagytanácstag, tekintélyes ember
elmegy Jézushoz és kezdi mondani: „Jó Mester. Tudjuk, hogy Istentől
jöttél, mert senki nem teheti azokat a jeleket, amelyeket te teszel, ha
nincs vele az Isten”. Aztán nem tudjuk, hogy tovább mit akart mondani,
mert Jézus megszólal: – Nikodémus! Térjünk a tárgyra. – „Szükség néktek
újonnan születnetek.” Nagyon szépek a vallásos gondolataid, meg ezek az
elismerő, felvezető mondataid, de térjünk a lényegre. Mert az összes többi,
amiről kérdeznél, vagy beszélnél, azok a részletek. Nem is biztos, hogy a
legfontosabbak.
Nos, itt is valami hasonló
történik. Odamegy Fülöp és András Jézushoz azzal – hogy őket megkeresték –,
hogy „Mester téged szeretnének látni ezek a görög származású istenfélő
emberek”. Akkor Jézus nem azt mondja, hogy „na hol vannak? Vezessetek oda,
itt vagyok.” Hanem Jézus így válaszolt: „Eljött az óra, hogy
megdicsőíttessék az ember fia. Bizony, bizony mondom néktek, ha a búzaszem
nem esik a földbe és nem hal meg, egymaga marad, de ha meghal sokszoros
termést hoz.” Hát de nem ez volt a kérdés! – mondhatnánk. Hát ezeknek
az embereknek az volt a kérése, kérdése, hogy hol láthatnánk Jézust?
Reménység szerint akkor hallhatnánk is. És Jézus válaszol; válaszol Fülöp
és András kérdésére, amit ezek a görögök tettek föl; válaszol a kérésre, de
tovább lép; többet mond el, a lényeget mondja el, mert nem biztos, hogy a
kérdés a lényegre irányul. Jézus válaszában arról beszélt, milyen Jézust
kellene meglátnotok? Milyen az igazi Jézus? Jézus nem arról beszél, hogy a
görögök milyen Jézust szeretnének látni. És nem arról beszél Jézus, hogy
„Fülöp, András, tebenned milyen Jézus-kép él? Hát menjetek, aztán mondjatok
nekik valamit.” Hanem Jézus elkezd beszélni arról, hogy kicsoda ő, miért
jött ő, mi az ő küldetése. A lényegről kezd beszélni, eléggé megdöbbentően.
Ahogy Nikodémusnál is nem kezdett bölcs teológiai vitákba, pedig biztos,
hogy Nikodémus szívesen benne lett volna, hanem azt mondta: „Szükség
néktek újonnan születnetek.”. Ha ez nem történik meg, a többiről
fölösleges beszélgetnünk. Jöttek ezek az érdeklődő,
kereső emberek, jött Fülöp és András közvetíteni, és Jézus elkezd arról
beszélni, hogy az emberfia megdicsőíttetik… elkezd arról beszélni, hogy a
búzaszem a földbe esik… És talán Fülöp és András magában gondolkozott,
talán vakaródzott ott egy kicsit, hogy „most nem mezőgazdasági eligazításra
jöttünk!”. Hát most menjünk vissza és mondjuk a görögöknek, hogy ha a
búzaszem a földbe esik, vagy nem esik a földbe, akkor mi lesz? Mit fognak
mondani ezek a görögök? „Hát csalódtunk, hát mi nem ilyen Jézust
képzeltünk!” Most Jézus válaszát figyeljük meg: „Ha meghal…” –
Most jöttünk, élve szeretnénk látni ezt a Jézust! Miért beszél ő itt
meghalásról? Igen. Jézus arról beszél, amit már elmondott tanítványainak: „az
ember fia a gonoszok kezére adatik, megölik, de harmadnapra föltámad és
majd meg is dicsőíttetik”. Jézus elkezd beszélni arról, hogy tudjátok
nagyon jól… – hiszen az a társadalom erősen mezőgazdasági társadalom volt
–, tudjátok nagyon jól, hogy a búzaszem, ha nem kerül a földbe, akkor
egyedül marad. Ha a földbe kerül, ugyan ott meghal, elrothad, de kalász
lesz. Sokszoros termést hoz. Ha sajnálod a földbe vetni a gabonamagot, nem
lesz sokszoros termés. És az a kevés is, ami volt, amit eddig sajnáltál
halálba adni, az is el fog fogyni. Ezt nagyon jól értették. Hát így lehet
élni, így lesz holnap, holnapután kenyerünk! Hogy igenis, nem szabad
görcsösen markolni: de ezt nem adom, ezt most el fogom fogyasztani! – hanem
tudni kell halálba adni. Jézus arról beszél, hogy ő meghal. Arról beszél,
amit majd föltámadása után a tanítványainak így mond: „szükséges, hogy
az emberfia szenvedjen, meghaljon és föltámadjon”. Ennek így kellett
lennie, és megnyitotta a szemüket, hogy értsék az Írásokat. Mindez
helyettünk és érettünk történt. Vagyis: Én azért jöttem, hogy meghaljak,
hogy megváltótok legyen; én azért jöttem, hogy halálommal sokszoros termést
hozzak: hogy megbékéljünk az Atyával, hogy megbékéljünk önmagunkkal, hogy
megbékéljünk a felebarátunkkal. Azért jöttem, hogy általam, halálom és
föltámadásom által megigazíttassunk, hogy az Isten előtt a mi életünk
rendben legyen. Én azért jöttem, hogy örök életre nyissam meg az utat
számotokra, és nemcsak azért, hogy most itt bölcs dolgokat mondjak,
életvezetési jó tanácsokat adjak – ezek sem ártanak néha, van a
Szentírásban sok ilyen is –, de hiába adok életvezetési tanácsokat, amikor
meghalunk, akkor ezek csak ideig-óráig valók. Ha a búzaszem a földbe esik,
meghal, de sokszoros termést hoz.
Ezután Jézus arról szól,
hogy „aki nekem szolgál, engem kövessen”. Aki Krisztusnak akar
szolgálni, az nekem szolgálva csak úgy tud cselekedni, ha követ is engem.
Engem, aki magamat a búzaszemhez hasonlítottam. Követ engem!
Hogy fogalmazza meg? „Aki
szereti az életét elveszti.” Másik helyen ugye így olvassuk: „aki
meg akarja tartani az életét elveszti”. És a mi világunk arról szól,
hogy hogyan kell megtartani az életedet még néhány nappal talán megtoldva.
A mi világunk arról szól, hiszen Krisztus nélkül nem lehet mást mondani,
minthogy „valahogy még most, gyorsan markolni, megragadni, birtokolni,
fogyasztani”. Jézus pedig arról beszél: ha az életedet így bálványozod, el
fogod veszíteni; elveszíted az egészet. Ez az egoista gondolkozásmód és
életmód, ez az önzés, ez a csak fogyasztásra épülő gondolkozásmód és
életstílus azt jelenti, hogy egyedül maradsz. És igaz ez úgy is, hogy ha
egy nemzet csak fogyasztani akar, akkor ugyan pillanatnyilag lehet
életszínvonalat emelni, mert gyorsan hiteleket veszünk föl – beruházásokat
nem nagyon csinálunk –, és szétosztjuk a nép között; És népszerű kormány
vagyunk! És mit fogsz holnap enni? És a gyermeked hogy fizeti ki az
adósságot? Aki nem akar beruházni, vagyis mindarról, ami most van és
megfogható, mindannak egy részéről nem hajlandó lemondani, nem hajlandó
halálba adni, befektetni, ott nem lesz sokszoros termés. Ha egy család nem
hajlandó gyermekeket vállalni, akkor egyedül fog maradni. És a végén még az
is kérdés lesz, hogy lesz-e elég munkás az egyházi szeretetotthonokban és a
szociális otthonokban, hogy az egyedül maradott időseket gondozza, ha alig
fognak megszületni, mert nem mondok le semmiről, amit most megszerezhetek,
és amit most birtokolhatok. Jézus azt mondja, „aki szereti az életét
– tudniillik ilyen bálványozó módon –, el fogja veszíteni”. El fogja
veszíteni azért is, mert vannak tolvajok is, van moly is, van infláció is,
és egyedül marad. El fogja veszíteni azért is, mert önmegvalósító harcokban
emésztjük magunkat és egymást. Ezt nagyon sokszor életszínvonal-emelésnek
nevezzük, hogy még magunkat is megtévesszük. A mindenáron való
életszínvonal-emelés az azt jelenti, hogy az életet veszítjük el pontosan;
az a nép a jövőjét veszíti el; az a család a jövőjét veszíti el. Hogyha a
családfákat néznénk, akkor egyre szomorúbban kellene látni a kihaló
családokat, ahol még két-három generációval ezelőtt a hat-nyolc gyermek
megszületett; fölnevelhették talán mindet, talán nem mindet, de fölneveltek
több gyermeket. És amikor napjainkban marad egy gyermek, mert nem is
született meg több – bár születhetett volna –, akkor görcsösen reszketünk,
mert ő az egyetlen reménységünk. Vigyázzunk! Aki most akarja, mindenáron
akarja, szeretné megtartani az életét, el fogja veszíteni. Aki pedig most
mer meghalni, áldozatot hozni, mer egy kicsit lemondani arról, amit most
birtokolhat – hogy megosszam gyermekekkel, másokkal, közösséggel –, ott
sokszoros termés lesz. Nagyon megdöbbentő, ahogy itt az evangélista
beszámol: „Most megrendült az én lelkem” – mondja Jézus. „Kérjem
azt: Atyám, ments meg ettől az órától engem? De hiszen éppen ezért az
óráért jöttem!” Azért jöttem, hogy meghaljak, hogy sokszoros termés
legyen. Az élet igazán ott gazdagodik ki, ahol tudjuk magunkat, időnk,
energiánk egy részét másokért halálba adni. Jézus halálba megy a mi
megváltásunkért és örök életünkért – ezt mi nem tudjuk! De tudnunk kell
lemondani. Vagyis nem csupán a mi magunk életét szeretni, hogy pillanatnyilag
valahogy még megtartsuk egy ideig, hanem úgy, hogy mások javára lehessünk.
Jézus utána még keményebben fogalmaz, amikor azt mondja, „aki gyűlöli
életét e világon, örök életre őrzi meg”. Vagyis aki tudja a második
helyre tenni önmagát, hogy szolgáljon másoknak, akinek az életcélja nem ő
maga, hanem mások, az tartja meg életét; és hogyha mindezt a Krisztus
szerint teszi, akkor a Krisztus által örök életre őrzi meg. Csak az áldozat
által van igazi élet. A mi világunk nem ezt hirdeti. A mi világunk azt hirdeti
– mert ez érdeke bizonyos üzleti köröknek –, hogy fogyassz, mindent
birtokolj, dobálj el mindent és vegyed az újat, és közben el fogod
veszíteni az életedet. Jézus azt mondja, hogy „aki nekem szolgál, engem
kövessen”. Engem, aki áldozatot hoztam azért, hogy az áldozat által
legyen sokszoros termés. Nem lehet Jézust úgy követni, hogy csak magam
vagyok és csak önzően magamnak élek. Hiába imádkozgatok közben, meg Bibliát
olvasok, még templomba is járhatok, ez nem azonos a Jézus-követéssel. Az
önmagát megüresítő, szolgai formát fölvevő Jézust nem lehet uralkodóan
követni. Milyen szép volt a Zebedeus fiainak anyja! A gyermekei jövőjét
szeretné bebiztosítani. „Uram, hogyha majd a Dávid trónjára itt a földön
beülsz; Uram, ha majd nagy lesz Izráel, majd ha te leszel a miniszterelnök,
két oldaladon a két legjobb pozíciót a fiaimnak”. Egy imádkozó asszony! –
de nem érti Jézust. Jézushoz jött, de nem Jézus-követő. Csak a maga és itt
még gyermekei életének a pillanatnyi megtartását, karrierjét akarja
munkálni.
Szeretett Testvérek! Mit
csinálunk akkor, ha jönnek emberek, és azt mondják: „Szeretnénk látni
Jézust”? – Te templomba járó ember vagy, beszélj már nekünk Jézusról! Mit
fogunk mondani? A magunk gondolatait? A magunk elképzeléseit? Vagy zavarba
jövünk, és nem is nagyon tudunk mit mondani? Az apostol az egyik helyen így
fogalmazza meg, hogy „…kiábrázolódjék bennünk a Krisztus”. Igen. Ha
a búzaszem nem esik a földbe és nem hal meg, egymaga marad. De ha meghal,
sokszoros termést hoz. Ne vétkes magamat akarjam mindenáron megvalósítani,
hanem Isten akarata valósuljon meg bennem. Ne vétkes magamat akarjam
mindenáron megvalósítani még úgy is, hogy imádkozok ezért az Istenhez – nem
fog ebben segíteni az Úr egyébként, mert ez akarata ellen való imádság;
hanem az Isten akarata valósuljon meg bennem. Az önmagát odaadó, a
szolgálni jövő Jézust nem követhetjük úgy, hogy mi meg hatalmaskodni
akarunk; mi akarunk mindent birtokolni, most bezsebelni, mert az életünket
akarjuk megtartani, és közben elveszítjük az életet. Nem véletlen tehát,
hogy haljak meg a bűnnek, hogy éljek a Krisztusnak. Nem véletlen
tehát, hogy ennek az önző, egoista gondolkozásmódnak, önbálványozásnak a
célja ma az élet, egészség megtartása – lassan isteni cél, és közben
elveszítjük. Semmit nem hoztunk a világba, és semmit nem viszünk ki, mégis
oly görcsösen ragaszkodunk ahhoz a néhány dologhoz, amit ajándékba ad az
Isten, de elveszítjük a legnagyobbat, Krisztust, és benne az örök életet.
Jöttek ezek az emberek, és Fülöp, András ment Jézushoz, „látni akarnak
téged”. És Jézus azt mondja: András, Fülöp! Milyen Jézust fogtok ti neki
mutatni? Jézus elmondja, hogy ő kicsoda és miért jött. András, Fülöp! Ne
arról beszéljetek amit ti gondoltok! Ne úgy állítsatok be engem, mint
Zebedeus fiainak az anyja, hogy majd menedzseljem a fiainak a jövőjét. Nem
ezért jöttem. Ez torz Jézus-kép. Meghalni a bűnnek, önző
gondolkodásmódunknak, hogy élhessünk a Krisztusnak. Vagyis Jézus nem a
menedzserem, hanem az üdvözítőm akar lenni. Néha, és került az én kezembe
is már olyan könyv, amerikai, magukat keresztyénnek nevező emberek
közössége írta, ahol arra tanítanak, hogy hogyan kell kikövetelni mindent
magamnak az Úrtól; szinte a technikáját – csak igeellenesen. Egyébként
rengeteg bibliai idézet van a könyvben. Most megtartani az életet, nekem
jár a pénz, jár, követeld, így meg úgy kell az Istent kényszeríteni rá.
Ezzel csak egy baj van: hogy elfelejtkeztek arról a Jézusról, aki azt
mondta, ő búzaszem, ő azért jött, hogy az ő életét adja, hogy sok termést
hozzon. És ennek a Jézusnak nem lehetnek egoista, önző, csak a maguk életét
megtartani akaró tanítványai, mert hogyha valaki Jézusnak akar szolgálni,
Jézus azt mondja, hogy „engem kövessen”. Ne csak szépen beszéljen,
Bibliát idézzen, imádkozzon, sőt még követelőddzön nálam imádságaiban. Az
áldozatos szolgálat hoz sokszoros termést. De mielőtt azt gondolnánk, hogy
„Ez olyan rettenetes, hát szörnyű, ennyit lemondani!”, gondoljuk csak
végig. Jézus hallgatói ezt nagyon jól értették, ha akarták, hiszen benne
voltak a mezőgazdaságban nap mint nap. Egy normális gazda nem ette és
etette meg a teljes termést a saját családjával, mert “most egyél, igyál én
lelkem”, hanem a megfelelő mennyiséget félretette, a földbe vetette, pedig
tudta, hogy ott elrohad; de tudta, hogy akkor lesznek új kalászok, és akkor
lesz igazán holnap, és az élet úgy nyílik meg távlatosan. Vagyis lemondott,
áldozatot hozott, de valójában ezt örömmel tette. A mi életünkben legyen
meg ez az öröm. Jézus azt mondja, „kérhetném az Atyától, hogy mentsen meg
engem ettől”, de Jézus azt mondja, hogy „hát ezért küldettem”. Akkor mi
hogyan leszünk Jézus-követők, ha mindig meg akarunk menekülni az
áldozathozataltól? Hogy szolgálunk mi Jézusnak? Jézusnak szolgálunk, hogyha
nem követjük Őt? A búzaszem a földbe esik, akkor sokszoros termést hoz. Ez
az isteni törvényszerűség. És ezen nagy áldása van az Úrnak. Aki szereti az
életét elveszti, aki pedig gyűlöli életét e világon (tehát nem
bálványozza), az örök életre őrzi meg. Ámen.
Hű
pásztorunk, vezesd a te árva nyájadat,
E
földi útvesztőben te mutass jó utat;
Szent
nyomdokodba lépve, a menny felé megyünk,
Ó,
halhatatlan Ige, vezérünk, Mesterünk.
Mert
boldog az az ember, ki dicsér tégedet,
És
kóstolgatja mindennap szent beszédedet;
Hát
legeltesd igéddel bolygó nyájadat,
És
terelgesd lelkeddel juhocskáidat.
Szent
Lelked töltsd ránk ki, mint hajnal harmatát,
És
adj fejünkre tőled nyert ékes koronát,
Hogy
áldozatra felgyúlt megszentelt életünk
Oltárodon
elégjen, Királyunk, Mesterünk!
229. dicséret
Imádkozzunk
Bocsásd meg Istenünk, hogy
a Tőled áldásként kapottakat, erőt, szeretteinket, felebarátainkat,
gyülekezetet, nagyrészt önző céljaink megvalósítására próbáltuk
felhasználni, és így közösséget rombolva egyre inkább egyedül maradtunk, és
a Krisztus nevére is szégyent hoztunk. Segíts Urunk, hogy merjünk a bűnnek
meghalva egyedül Neked élni és Általad élni. Önző, önmagunkat dédelgető
vágyaink megvalósítása helyett egyre inkább egymásért és egymás javára
cselekedni. Segíts Urunk, hogy szolgáló életünk sokszoros gyümölcsöt
teremve dicsőítse a Te nevedet, és legyen vonzó a Te utad sokak számára.
Könyörgünk felebarátainkért, akik önmegvalósító programjaikat kergetve
egyre inkább egyedül maradtak, egyre inkább panaszkodnak csalódottságukban;
könyörgünk, segíts, hogy Krisztusra mutató életünk, Krisztusnak szolgáló és
Őt követő életünk útjelző tábla lehessen számukra is az életre. És könyörgünk
azokért, akiknek gondolatait, érzéseit betegség, gyász, búcsúzás, az élet
nehéz próbatétele tölti most ki. Segítsd őket és segíts bennünket is, hogy
tudjunk együtt Rád nézni. Rád, az érettünk szenvedett, meghalt, de
föltámadott Úrra, hogy Benned és Általad új értelme legyen életünknek,
földi munkáinknak. Könyörgünk gyülekezetünk, egyházunk újulásáért, hogy
igaz bibliai Jézus, Jézus-kép hirdettessék szavakban, szolgálatokban,
életünkben. Segíts Urunk, hogy fölismerjük, az élet igazi útja az áldozatos
szolgálat, amelyre Te sok áldást adsz. Segíts, hogy ezen az úton kövessük
Mesterünket. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|