|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Követőink
példává lettek
Thesszalonikabeliekhez
írott 1. levél 2. fejezet 1-12.
1Hiszen
magatok tudjátok, testvéreim, hogy nem hiába jártunk nálatok.
2Sőt
amint tudjátok, miután előbb szenvedés és bántalmazás ért minket
Filippiben, a mi Istenünktől bátorságot kaptunk arra, hogy nyíltan
hirdessük nektek az Isten evangéliumát sok tusakodás közben.
3Mert
a mi igehirdetésünk nem tévelygésből ered, nem is tisztátalan szándékból,
nem is álnokságból.
4Hanem
mivel az Isten ítélt minket alkalmasnak arra, hogy ránk bízza az
evangéliumot, úgy hirdetjük azt, mint akik nem az embereknek akarnak
tetszeni, hanem a szívünket vizsgáló Istennek.
5Hiszen,
mint tudjátok, soha sem léptünk fel hízelgő beszéddel, sem leplezett
kapzsisággal, Isten a tanúnk: 6nem is vártunk emberektől
dicsőséget, sem tőletek, sem másoktól.
7Mint
Krisztus apostolai élhettünk volna tekintélyünkkel, mégis olyan szelíden
léptünk fel közöttetek, mint ahogyan az anya dajkálja gyermekeit.
8Mivel
így vonzódtunk hozzátok, készek voltunk odaadni nektek nemcsak az Isten
evangéliumát, hanem a saját lelkünket is, mert annyira megszerettünk
titeket.
9Hiszen
emlékeztek, testvéreink, a mi fáradozásunkra és vesződségünkre: éjjel és
nappal dolgoztunk, hogy senkit meg ne terheljünk nálatok, és úgy hirdettük
nektek az Isten evangéliumát.
10Ti
vagytok a tanúim és az Isten: milyen szentek, igazak és feddhetetlenek
voltunk közöttetek, akik hisztek.
11Aminthogy
azt is tudjátok, hogy mint gyermekeit az apa, mindenkit egyenként 12intettünk
és buzdítottunk, és kérve kértünk titeket: éljetek az Istenhez méltó módon,
aki az ő országába és dicsőségébe hív titeket.
Imádkozzunk
Drága Istenünk! Fel sem
foghatjuk, hogy milyen csodálatos dolog az, hogy a Te országodba hívsz
minket, annyira méltatlan módon tudunk néha élni. Kérlek Uram, bocsásd meg
nekünk gyengeségeinket, bocsásd meg nekünk, hogy annyira könnyen haragra
gerjedünk, kis apróságokon úgy el tudunk csúszni, és el tudunk tévelyedni a
Te utadról. Hálát adunk Neked, hogy Te most is itt vagy köztünk, és most is
fel akarsz minket emelni, és vissza akarsz húzni az útra. Uram, Istenem!
Magasztallak Téged, hogy mindig újra és újra utánunk jössz, és mindig fel
akarsz minket emelni. Istenem hálát adok Neked II. János Pál pápa életéért.
Köszönjük Neked, hogy ő példa lehetett előttünk, és ablakokat
nyitogathatott még utolsó szavaival is, amin keresztül a mennyország fénye
bevilágíthatta a mi életünket is. Kérünk Téged, hogy bár mindenki olyan kis
aprónak érzi magát, mégis tudjunk ablakok lenni. Kérlek Téged, hogy hadd
lehessünk mi is a mi saját helyünkön, ahova tettél minket, ilyen ablakok,
amin keresztül a Te fényed beragyoghatja a világot és mások életét. Uram!
Kérlek Téged, hogy áldd meg ezt az istentiszteletet. Add, hogy minden
dolgot, ami megkötözi a gondolatainkat, minden előítéletet, minden
elvárást, ami elvonhatja a figyelmünket Terólad, azt vegyél el tőlünk, és
tisztíts meg minket teljesen, hogy a Te Igéd hasson a mi szívünkbe. Kérlek,
áldd meg az Ige hirdetőjét is, hogy a Te Szentlelked által tudjon ma szólni
hozzánk. Ámen.
Csodálatos
Felség, Hadd dicsérlek téged:
Hadd
szolgáljon lelkem Néked!
Angyaloknak
módján Színed előtt állván
Bárcsak
mindig orcád látnám!
Add
nékem Mindenben Te kedvedben járnom,
Istenem,
Királyom!
Általjársz
Te mindent; Rám ragyogni engedd
Életadó,
áldott Lelked!
Mint
a kis virág is Magától kibomlik,
Rá
ha csöndes fényed omlik:
Hagyj
Uram, Vidáman Fényességed látnom
S
országod munkálnim!
165.
dicséret 3. és 4. vers
Thesszalonikabeliekhez
írott első levél 1. fejezet 5-10.
5Mert
a mi evangéliumunk nemcsak szavakban jutott el hozzátok, hanem erővel,
Szentlélekkel és teljes bizonyossággal is. Ti is tudjátok, hogyan éltünk
közöttetek, a ti érdeketekben, 6ti pedig a mi követőinkké
lettetek, és az Úréi, amikor sok zaklatás ellenére a Szentlélek örömével
fogadtátok be az igét.
7Példává
is lettetek minden hívő számára Macedóniában és Akhájában, 8mert
tőletek terjedt tovább az Úr beszéde, de nemcsak Macedóniába és Akhájába,
hanem mindenhová eljutott a ti Istenbe vetett hitetek híre. Szükségtelen is
erről bármit mondanunk, 9mert ők maguk beszélik rólunk, milyen
fogadtatásban volt részünk nálatok, és hogy miként tértetek meg a
bálványoktól az Istenhez, hogy az élő és igaz Istennek szolgáljatok, 10és
várjátok a mennyből Jézust, az ő Fiát, akit feltámasztott a halottak közül,
aki megszabadít minket az eljövendő haragtól.
Szeretett Testvérek!
A hívő ember számára újra
és újra, a gyülekezet számára újra és újra kérdés kell, hogy legyen, hogyan
terjedhet az evangélium? Különböző próbálkozások voltak, vannak napjainkban
is. De igaza van egy korábbi neves igehirdetőnek, amikor ezt írta: „Mihelyt
azt gondoljuk, hogy többre megyünk, ha a régi evangéliumot kiegészítjük a
magunk okoskodásaival, nagy nehézségekbe ütközünk. Ha pótszerünk és
műfogásunk pillanatnyi eredménnyel kecsegtet is, ez legfeljebb gomba vagy
üvegházi növény lehet. De semmi esetre sem az Isten dicsőségére plántált
fa.”
Műfogások vagy pótszerek,
hogy úgymond az evangéliumot hatékonyabbá tegyük. Az evangélium élő és ható.
Nyílván nem mindegy a módszer. De hogyan terjedhet az evangélium?
Nézzük, a Thesszalonikai levél, melyet
mostanában kezdünk olvasni újszövetségi Igeként, mire tanít bennünket? Mire
látunk példát belőle?
Először is az apostol
szavai alapján föl tehetjük azt a kérdést: hogyan éltünk közöttetek? Az
apostol emlékeztette a thesszalonikai gyülekezetet mindarra, ami ott
korábban történt. És az apostol megfogalmaz néhány nagyon fontos
szempontot, ami ma is legalább annyira fontos és legalább annyira szükségszerű,
mint akkor volt. Az első: nem embereknek, hanem Istennek akartunk
tetszeni. Ezt sokszor a hívő ember is, sokszor az egyház is szem elől
téveszti. Megpróbál embereknek tetszeni. Akkor eljuthatunk látványos
dolgokhoz, néha show-műsorig, de ez nem azt jelenti, hogy az evangélium
került a középpontba. Amikor embereknek akarunk tetszeni, akkor a
kiszolgálás, az emberi vágyak kiszolgálásának a határmezsgyéjére sodródhat
az egyház, és ez a fajta kiszolgálás legtöbbször az evangélium kárára, de
pillanatnyi népszerűségre (mármint a mi népszerűségünkre) szolgál. Komolyan
kell vennünk azt, amire az apostolok példát adtak. A Cselekedetek könyvében
olvashatunk róla, amikor a korabeli Nagytanács megtiltja nekik, hogy a
Krisztus nevében prédikáljanak, akkor ők fölteszik a kérdést: Istennek kell
engedni vagy embereknek? Ki a nagyobb? Ezt egyszer s mindenkorra el kellene
döntenie az egyháznak is. Nekünk hívő embereknek is. Ha embereknek akarunk
tetszeni, pillanatnyi népszerűséget, átmeneti népszerűséget el lehet érni,
és az evangéliumot eközben el lehet takarni. Az apostol emlékeztette a
thesszalonikai gyülekezetet: nem embereknek, hanem az Istennek akartunk
tetszeni. Mi következett ebből? – „Nem hízelgő beszéddel és nem
leplezett kapzsisággal…” Az evangélium nem üzlet, de az evangélium nem
is arra való, hogy az evangélium helyett csak emberek szája íze szerint
kezdjünk udvarolni. Az apostol nagyon komolyan vette mindezt.
Hogyan éltünk közöttetek? „Apostoli
tekintélyünkkel nem éltünk vissza, szelíden léptünk fel” – írja az
apostol. És mindezekre majd később: „Ti
vagytok a tanúim és az Isten”, hogy
ez így volt – így hivatkozik. Apostoli tekintélyünk ellenére szelíden
léptünk fel. Ez rendkívül fontos. Az evangélium mindig csorbát
szenvedett az egyház története folyamán, amikor az egyház a világi
hatalommal túlságosan közeli kapcsolatba került – elfogadta a világi
hatalom karját, hogy belékarol az egyházba –, mert innen kezdve a világ
kezdett diktálni, akár pénzügyi módon, akár politikai eszközökkel, olykor
keresztyénséget erőltető törvényekkel is. Ez nem az evangélium útja.
Semmiféleképpen nem az. Akkor sem, hogyha ezen idő alatt – korábbi
évszázadokra gondoljunk vissza –, esetleg katedrálisokat tudtunk építeni.
Föl lehet lapozni régi jegyzőkönyveket, és bizony lehet látni mit jelentett
az, amikor az egyház a világi hatalom támogató segítségét és törvényes
erejét fölhasználva kényszerítette ki az emberekből, hogy fölépüljenek
katedrálisok. Ez megtörtént bármely felekezetben. Az apostol azt mondja:
még az apostoli tekintélyünkkel sem éltünk vissza, nemhogy külső világi
erőt igénybevettünk volna; hanem szelíden léptünk fel közöttetek. Erre két
nagyszerű képet használ. Az egyik az anya: „…ahogyan az anya dajkálgatja
gyermekeit”. Másik oldalról pedig: apaként „intettünk és
buzdítottunk”. Mind a kettőre szükség van. Szükség van arra is, hogy
dajkálni tudjunk, mert van, amikor azt kell; és szükség van arra is, hogy
inteni és feddeni is tudjunk népszerűség keresgetés helyett.
Hogyan éltünk közöttetek? –
„Nemcsak az evangéliumot, hanem a lelkünket is odaadtuk.” Lehet,
hogy igaz, lehet, hogy szép, ami hirdettetik, de az apostol azt mondja, mi
a lelkünket is adtuk. Vagyis szív szerint, szívből magunkat a ti
szolgálatotokra rendelve szóltunk. Ehhez hozzátartozott az is, hogy éjjel
és nappal dolgoztunk, hogy ne terheljünk titeket. Vagyis, Thesszalonikában
indul a keresztyén misszió, megtérések történnek, kezd egy kis közösség
formálódni, és az apostol és munkatársai Szilvánusz és Timóteus, hogy
fönntartsák magukat, nem terhelték
még ezt a kicsiny gyülekezetet; hanem részben például a Filippiek
segítségéből, részben pedig, Pál maga írja: sátorponyva készítő
tudományomat, szaktudásomat fölhasználva dolgoztam, hogy magamat eltartsam,
és az evangéliumot hirdethessem. Viszont egy gyülekezet nem maradhat ilyen
kiskorúságban, hogy majd helyette mások végzik a szolgálatot. De az elején
még ezt is megtette az apostol érettük. Így foglalja össze: szentül,
igazán, feddhetetlenül éltünk, és erre ti vagytok a tanúk
thesszalonikabeliek és az Úr.
Hogyan terjedhet az
evangélium? Először is mindezt kell észrevennünk, hogy hogyan éltek és
szolgáltak az evangélium hirdetői.
Tegyük fel a másik kérdést
az evangélium terjedését vizsgálva. Milyen fogadtatásban volt részük Pálnak
és munkatársainak Thesszalonikában? Mi történt ott? Ilyet olvastunk: befogadták
az Igét zaklatás ellenére. Mai szavakkal szólva: amikor nem volt divat
keresztyénné lenni, Krisztuskövetőkké lettek. És nemcsak akkor, amikor
éppen az adott római hatalom kicsit türelmesebb volt. Zaklatások ellenére
is befogadtátok az Igét, sőt örömmel fogadtátok be. A keresztyén
élethez nagyon lényegesen hozzátartozik ez az öröm – mert ez még tud
misszionálni.
Hogyan fogadták az Igét? Megtértek
a bálványoktól és az Istennek szolgáltak. Radikális változások
történtek emberek életében. Nemcsak szép szertartást csináltak; nemcsak
elmondták az elmondandót, letudták vallásos kötelezettségüket, hanem
radikális életváltozások következtek be. Bálványok szolgálatát elhagyva az
Isten szolgálatára indultak el emberek.
Milyen fogadtatás volt Thesszalonikában?
Követőinkké lettetek és az Úr követőivé. Figyeljük meg ezt a kettős
megfogalmazást. Ezt nagyon sokan ma sem akarják komolyan venni. Az
egyházzal szemben elvárásaik vannak, bizonyos szolgáltatásokat az egyház a
szája íze szerint teljesítsen; de azt elfelejtik, hogy és nekik, mit mond
az Isten Igéje, és nekik, miben kellene megváltozniuk.
„Követőinkké
lettetek és az Úréi.” Aki Krisztus-követő lesz, az kell, hogy
tartozzon a Krisztus népéhez, gyülekezethez. Aki ezt nem akarja komolyan
venni, az nem Krisztus-követő. Bár lehet, hogy Isten létében hisz, de nem
veszi komolyan az Úr parancsát. Jézus soha nem arról beszél a sokaságnak,
hogy “majd ha nagyon ráértek, akkor néha gondoljatok a vallásra is, meg
énrám is; meg azért higgyétek, hogy én létezem” – hanem azt mondta, hogy „Jöjj
és kövess engem!”. Aki Krisztus-követővé lesz, az tartozik a többi
keresztyénhez is. Az apostol így fogalmazza: „Követőinkké lettetek és az
Úréi.” Aki ugyanazon pásztort nevezi pásztorának, ahhoz a nyájhoz kell,
hogy tartozzon. Mert egyébként csak üres szólam az egész. És
Thesszalonikában bekövetkezett: a Thesszalonikában megtért emberek
vállalták a közösséget egymással, és vállalták a közösséget Pállal,
Timóteussal és Szilvánusszal. Gyülekezetet alkottak. Nem pedig, úgy
egyedileg otthon azt mondták, hogy “én is hiszem az Istent”. Azt az ördögök
is hiszik – mondja a Szentírás. Az nem keresztyénség, hogy Isten létét
hiszi valaki. Ott kezdődik a keresztyénség, amikor a bálványok szolgálatát
elhagyom, és Krisztus-követővé leszek. De akkor az közösségbe vezet engem!
Milyen fogadtatásban volt
részünk? Erővel, teljes bizonyossággal fogadták az Igét a
thesszalonikabeliek. Noha elég hamar Pál és munkatársai továbbmentek a
következő nagyvárosba és ott hirdették az evangéliumot, itt
Thesszalonikában maradt(!) gyülekezet; nem hullott szét, nem semmisült meg!
Nem átmeneti felbuzdulás volt, nem egy nagyszerű program volt! – hogy “volt
itt néhány ember, olyan szépeket mondott valami Krisztusról, olyan érdekes
volt, elmentünk, meghallgattuk”. A virágkarneválra is el szoktunk menni,
szép és érdekes, de az még nem keresztyénközösség. Ha ennyinek tekinti
valaki, akkor még mindig nem értette meg az Isten szavát.
Hogyan terjedhet az
evangélium? Egy harmadik vonatkozást is föl kell tennünk, hogy
megvizsgáljuk az előbbi leírást. „Tőletek terjedt tovább az Úr beszéde…”
– írja az apostol. Figyeljük meg, Pál és munkatársai Thesszalonikából egy
idő múlva továbbmennek következő nagyvárosba, és ott is hirdetik az
evangéliumot. És nem erről beszél most az apostol. Nem arról beszél az
apostol, hogy igen, Thesszalonikában hirdettük, ti befogadtátok, és az
evangélium továbbterjedt, mert mi továbbmentünk és továbbhirdettük; hanem
arról ír az apostol, hogy rajtatok keresztül terjedt tovább, tőletek
terjedt tovább az evangélium. Pálékon keresztül is máshol, de most nem
erről van szó. Arról van szó, hogy emberek megtértek, létrejött egy
gyülekezet, és a gyülekezet misszionálni kezdett. Amelyik gyülekezet nem
misszionál, az jobb esetben vegetál, rosszabb esetben már haldoklik.
Tőletek terjedt tovább thesszalonikaiak az Úr beszéde… olyannyira, hogy így
olvassuk: „…mindenhova eljutott Istenbe vetett hitetek híre”. Nem
Pálé, nem Szilvánuszé, nem Timóteusé; nem az ő hírük, hanem a
Thesszalonikában történt megtérések, gyülekezetformálódás és gyülekezeti
közösség híre jutott el messzi. Olyannyira, hogy az apostol ilyet ír, ezt
olvastuk az előbb: „szükségtelen is erről bármit mondanunk” –
mármint nekünk. Annyira híre van annak, hogy Krisztus-követőkké lettetek.
Mert ők beszélik… mármint a többi tartományban és a többi városban beszélik
rólatok Thesszalonikabeliek, hogy milyen fogadtatásban volt részünk, és
hogyan tértetek meg a bálványoktól az élő Istenhez.
Hogyan terjedt tovább az
evangélium? Így. Nem arról olvasunk: “És jött aranyszájú Szent Jánosként
Pál” – vagy Timóteus vagy Szilvánusz. Az sem árt, hogyha vannak ilyenek, és
az Úr azokat is föl akarja használni. De az evangélium terjedésével
kapcsolatosan ezt kell észrevennünk. Nem is olyan régen jött létre egy
gyülekezet és már messze városokban híre van. Ott hallja Pál apostol, hogy
Thesszalonikában hívő emberek vannak, megtérések történtek. Gyülekezet van.
Öröm van. Odahagyták a bálványaikat, és az Istennek szolgálnak. Úgy, hogy
Pál egyértelműen, nyíltan le meri írni: „Példává is lettetek minden hívő
számára…” Thesszalonikabeli gyülekezet lett példává. És végül, ehhez a
harmadik kérdéskörhöz még hozzá tehetjük: Istennek szolgálva várták
vissza a föltámadott Krisztust.
Hogyan terjedhet az
evangélium? Nyílván nem mindegy a módszer sem, ezekről is tanít az írás. De
itt, sok minden mást kell észrevennünk. Először is a Krisztus által
megragadott szívű emberek szóljanak. Mert úgy lesz hiteles. Lehet a
szerelemről sok bölcs, nagyszerű dolgot leírni a könyvekben, és nem is árt
leírni. De ettől még senki nem lesz szerelmes. És, hogy őbenne mit jelent
az, hogy valaki iránt szerelemre gyulladt, azt nem a könyvek tudják leírni,
ezt ő éli át. Pál apostol írja az egyik helyen, hogy megragadott engem a
Krisztus és én is igyekszem, hogy megragadjam. A megragadott szívű ember
tud így szólni, és az szóljon. Sőt az nemcsak szólni fog, mert amit itt
olvastunk, ez gyakorlatilag nem nagyon a beszédről, hanem az életről szól.
Hogyan terjedhet az
evangélium? Nemcsak szavakkal, hanem valóban a példa erejével. „Mert
a mi evangéliumunk nemcsak szavakban jutott el hozzátok, hanem erővel,
szentlélekkel és teljes bizonyossággal is.” Fontosak a szavak, de
legalább annyira fontos a példa. A
példaadás, a megélt evangélium.
Hogyan terjedhet az
evangélium napjainkban? Úgy, hogy a megtérés látható változásokat,
életváltozást hoz az ember életében. És ezt észreveszik az emberek.
Észreveszik, hogy magamat, mást: pénzt, vagyont, karriert, a világot vagy
éppen valamit bálványozva éltem; az volt az életem középpontja vagy
Krisztus középpontúvá lettem. Ezt nem kell kiírni magunkra nagybetűvel, hogy:
„Megtértem, keresztyén vagyok, ha nem látnád!” – rettenetes baj, ha nem
veszik észre. A megtérés látható életváltozást hoz az egyén életében, és a
megtértek közössége, a gyülekezet élete vonatkozásában is. És így terjed az
evangélium. A hiteles példa
fölerősíti a szavak által megfogalmazott üzenetet; mintegy pecsét lehet
azon. Az evangélium úgy terjed, hogy aki Krisztus-követő lett, aki
megragadott szívű ember lett, az keresi a másik hívő embert; az
gyülekezetbe akar tartozni, az egy pásztor népéhez akar tartozni, élő
közösséget alkot. Mert élő közösség, élő gyülekezet lesz vonzó! Egyébként
hiába mondjuk az igaz evangéliumot! Bár az Ige önmagában nem tér vissza
üresen. De ha nem vonzó a mi életünk és közösségünk, akkor egyik oldalról
mondjuk az Igét, másik oldalról rontjuk ugyanannak az Igének az építő
hatását.
Az élő közösség misszionál.
Az első jeruzsálemi gyülekezetről olvassuk a Cselekedetek könyvében: „Együtt
voltak naponta a templomban, az imádságban, a kenyér megtörésében, az
Úrvacsorai közösségben, az Úr pedig szaporította a gyülekezetet az
üdvözülőkkel”. Erről van szó.
Hogyan terjedhet az
evangélium? Úgy, hogy ez egy folyamat. Igazán engem, ebből a szakaszból ez
ragadott meg a legjobban, hogy itt egy folyamatról van szó. Mi pedig a mi
világunktól átvéve nagyon hajlunk arra, hogy kampányok legyenek. A
keresztyénélet az nem kampány. A kampány az egy időszakos dolog, amikor
valamire ráhajtanak. Ez nem baj, csak a keresztyén élet az folyamat. Az nem
“néha fölbuzdulunk, aztán egy-két hónapig, évig semmi”. A misszió folyamat.
És így fogalmaztam meg magamban, ezen Ige alapján az igehirdetés címét: Követőink
példává lettek. Hiszen Pál, Szilvánusz és Timóteus példa volt. Hogyan
éltünk közöttetek? Az előbb elemeztük végig, milyen példaadó módon éltek és
Thesszalonikában emberek megtértek, hívőkké lettek, és az ő életük és
közösségük lett példává mások számára. A példa mozgósít, a példa segít; és
aztán a példa újabb példa, és megint egy újabb példa. Vagyis: követőink
példává lettek – írhatná az apostol, ezekkel a szavakkal is. Tehát a
keresztyén bizonyságtétel, az evangélium terjedése, az egy folyamat.
Missziói folyamatról van szó. Lehetnek benne kiemelkedő szakaszok, de az
rettenetes, hogyha úgy csináljuk, hogy minden évben legyen egy nap. Van a
víznek egy világnapja, van a földnek, van a levegőnek – hát legyen az
evangéliumnak is egy nap! Akkor igyekszünk mindent beleadni. Nem baj, ha
lesz egy ilyen nap. Az a baj, ha nincs 364 nap. Itt folyamatot látunk. Az
evangélium terjed. Vagyis jó példát követve legyek vonzó példává. És jó
példát követve legyünk vonzó példává.
Az evangélium így terjed. A mi gondolatainkban nem igazán ez van. A
mi gondolatainkban be kell vallani, hogy nagyrészt az van, hogy “de jó
lenne, ha jönne már egy világhírű prédikátor, és lennének nagy
megtéréseink”. Nem baj, ha ilyen történik. Jó ha ilyen történik. A baj az,
hogyha 364 nap alatt mi meg semmit nem csináltunk. Ez a baj. És ezért
erőtelen a keresztyénség. És ezért erőtelen a misszió is napjainkban, mert
mi magunk nem akarjuk komolyan venni, hogy az evangélium hirdetése,
terjedése, ez folyamat. Követőink példává lettek. A mi életünk számára is
valakik hozták el az evangéliumot, példává lettek nekünk, legyen a mi
életünk is példává, hogy mások számára odaéljük egyénileg és közösségileg
is az evangéliumot. A többit meg merjük rábízni az Isten Szentlelkére, mert
azt már az Isten végzi el. De nekünk kell úgy élnünk és úgy szólnunk, hogy
példává lehessünk. Ámen.
Szeress
jó reménységgel,
Mely
nem ejt szégyenben:
Atyafi
szeretettel
Építsél
éltemben,
Hogy
szívből szerethessem
Felebarátomat,
És
ebben ne keressem
Csak
az én hasznomat.
Engedd,
hogy szent Igédet
Bátran
megvallhassam,
Tisztemben
hűségemet
Néked
megtarthassam;
Senki
engem e földön
Tőled
el ne vonjon,
Híveid
seregében
Felséged
megtartson.
493.
dicséret 5. és 6. vers
Imádkozzunk
Magasztalunk Istenünk, hogy
irántunk való szeretetedet nemcsak kijelentetted szavakkal, hanem Jézus
szenvedése által bizonyítottad; és hogy ránk bíztad az örömhír
továbbadását. Bocsásd meg, hogy kegyelmedet ugyan elfogadtuk, de gyakran
alig látszott ebből valami életünkben. Bocsásd meg, hogy kevés volt a
keresztyén öröm és a szent derű bennünk. Bocsásd meg, hogy ritkán lettünk
vonzó példává mások számára. Bocsásd meg, hogy inkább olcsó trükkökkel
akartuk pótolni a hiteles élet jó bizonyságtételét. Segíts Urunk hitben,
engedelmességben, örömben megújult életre. Segíts, hogy gyülekezeti
közösségben egymást szeretettel erősítve szolgáljunk dicsőségedre, hogy
gyülekezetünk különböző generációinak bizonyságtétele sokakat megragadhasson.
Segíts Urunk, hogy készek legyünk befogadni a keresőket, a világ zaján
megfáradtakat. És segíts, hogy sok hiteles keresztyén család élete legyen
vonzó példa. Könyörgünk erőtlenekért, betegségben járókért, a gyászoló
szívekért, hogy az élet mélységeiből Reád, a gyógyítóra, a vigasztalóra, a
hatalmasra, a feltámadott Úrra tudjanak nézni; és erősítsd hitben őket,
hogy legyen lelküknek, életüknek gyógyulása, vigasztalása. Könyörgünk
nemzetünk lelki, erkölcsi felemelkedéséért határon innen és túl. És könyörgünk
most a Római Katolikus Egyház közösségéért, hogy találjon olyan új vezetőt,
aki a vallásos hagyományoknál jobban tiszteli a teljes bibliai tanítást, és
így egyháza Ige szerinti megújulását fogja munkálni. Könyörgünk a
felekezetekért, hogy mindannyiunk élete egyre inkább hiteles és vonzó
legyen, hogy az evangélium terjedhessen sokak javára, élete megváltozására,
üdvösségére, a Te dicsőségedre Urunk. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|