|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Ti is legyetek készen…”
Lukács
evangéliuma 12. fejezet 35-43.
„»35Legyen derekatok felövezve, és lámpásotok meggyújtva.
36Ti pedig legyetek hasonlók az olyan emberekhez, akik
várják, mikor tér vissza uruk a menyegzőről, hogy amikor megérkezik és
zörget, azonnal ajtót nyithassanak neki.
37Boldogok azok a szolgák, akiket az úr, amikor
megérkezik virrasztva talál. Bizony, mondom néktek, hogy felövezi magát,
asztalhoz ülteti őket, odamegy, és felszolgál nekik.
38És ha a második vagy ha a harmadik őrváltáskor
érkezik is meg, és virrasztva találja őket: boldogok azok a szolgák!
39Azt pedig jegyezzétek meg, hogy ha tudná a ház ura:
melyik órában jön a tolvaj, nem hagyná, hogy betörjön a házába.
40Ti is legyetek készen, mert abban az órában jön el az
Emberfia, amikor nem is gondoljátok!«
41Péter ekkor megkérdezte: »Uram, nekünk mondod ezt a
példázatot, vagy mindenkinek?«
42Az Úr így válaszolt: »Ki tehát a hű és okos sáfár,
akit az úr szolgái fölé rendel, hogy idejében kiadja élelmüket?
43Boldog az a szolga, akit, amikor megérkezik az úr,
ilyen munkában talál!«”
Imádkozzunk
Könyörülő Istenünk, Édesatyánk a Jézus Krisztus
által! Áldunk és magasztalunk Téged az ünnep lehetőségéért, a nyugodalom
napjának megszenteléséért, az Előtted való megállásért. Azért a vágyakozásért,
amit szívünkbe oltottál, égő vágyat adtál a mi szívünkbe a Te szent Igéd iránt,
hogy keressük a mi helyünket, küldetésünket, rendeltetésünket családban,
gyülekezetben, munkahelyen, az élet minden területén, jelét adva annak,
hogy drágák vagyunk Neked. Te a Te egyszülött Fiadat adtad értünk, és
megváltottál bennünket az atyáinktól örökölt hiábavaló élettől. Kérjük
Tőled az önismeret drága ajándékát, hisz sokszor nagy gondunk az önismeret
hiánya, s ebből fakad sokszor az önbecsülés hiánya. Bocsáss meg nekünk
Urunk, hogy sokszor idegen szóra, idegen érdekek kiszolgálóira figyelünk,
és nem hallgatunk Rád, a minden jó adomány és tökéletes ajándék Urára, az
élő Istenre, s kit elküldtél: Jézusra. Fogadj kebledre és kegyelmedbe
bennünket ezen a napon is, és taníts úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs
szívhez jussunk. Urunk csak a bölcs szívvel rendelkezők, a Reád figyelők, a
Neked engedelmeskedők és az életük fölötti uralmat Neked átadók tudnak
bölcsen szólni és úgy szolgálni, hogy a Te nevedre dicsőség, mireánk és
környezetünkre áldás térjen. Ezen az ünnepnapon, ezen a vasárnapon, ezen a
különleges alkalmon ezért könyörgünk Hozzád, hogy tégy bennünket engedelmes
igehallgatókká és engedelmes, bölcs cselekvőié akaratodnak. Uradért, a
Jézus Krisztusért taníts bennünket a Te nagyságos dolgaidra és tégy
alkalmassá minket arra, hogy egy Lélekért se érjen vádja minket, hogy
miattunk nem ismertek meg Téged. Ámen.
Ébredj, bizonyságtévő Lélek!
A várfalakra őrök álljanak,
Kik bátran szólnak s harcra
készek,
Ha éj borul le, vagy ha kél a
nap,
Hívásuk zengjen messze
szerteszét,
Az Úrhoz gyűjtve népek
seregét!
396. dicséret 1. vers
Márk írása
szerinti evangélium 10. rész 42-45.
„42De Jézus odahívta őket, és így szólt hozzájuk:
»Tudjátok, hogy azok, akik a népek fejedelmeinek számítanak, uralkodnak
rajtuk, és nagyjaik hatalmaskodnak rajtuk.
43De nem így van közöttetek, hanem aki naggyá akar
lenni közöttetek, az legyen szolgátok;
44és aki első akar lenni közöttetek, az legyen mindenki
rabszolgája.
45Mert az Emberfia sem azért jött, hogy neki
szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért.«”
Szeretett Gyülekezet, kedves Testvéreim!
Valóban ez a mai vasárnap szokatlan annyiból, hogy
nem a megszokott igehirdetőt látja maga előtt a gyülekezet. Nekünk is
szokatlan, akik vendégségbe jövünk egyházlátogatói szolgálatot végezni,
mert van minden gyülekezetnek egy szellemisége, van, illetve lenni kellene
minden gyülekezetnek egy lelkiségének, és a megfelelés kényszere ott van
bennünk. Minden alkalommal énnekem ez a meggyőződésem, amikor igehallgató
voltam is, volt egy elvárásom, s azt hiszem mindannyian, valamilyen
elvárással jövünk az Isten színe elé; szeretnénk kapni valamit. Valóban
ajándékozó Istenünk van, aki gazdag mindenben és mindenekben, Ő mennynek és
földnek az Ura, aki olyan adományokkal ajándékozhat meg bennünket, amit
senkitől nem kaphatunk. De ugyanakkor ott van, és ott kell legyen bennünk
az a szent felelősség is, hogy nemcsak mi kérünk, nemcsak nekünk vannak
kérdéseink, hanem Isten is megkérdez bennünket a mi lelkiállapotunk felől,
a mi szolgálatunk felől. Arról, hogy van e hivatás- és küldetéstudatunk,
arról, hogy milyen értékrend szerint éljük a mi életünket, mert vannak,
akik csak tengődnek, tolják a napokat egymás után, és egy fő kérdésük van,
valahogy túlélni, valahogy megélni, valahogy talpon maradni. Tehát ez a
három jelző, amit említettem, azokra vonatkozik elsősorban, akik e világ
szerint élnek. De mi, akik Isten szövetségébe tartozó gyermekek vagyunk,
nekünk olyan fontos kérdésekre kell választ adni, mint elhívás, hivatás, bűnbánat, megtérés, újjászületés. Ezek azok a
nagyon fontos dolgok, amelyek nyugtalanítanak és foglalkoztatnak bennünket,
hogy vajon mit mond rólunk a mi
Urunk? Mert általában arra is gondolnunk kell, hogy mit mondanak rólunk
az emberek; mert sokszor nem látjuk magunkat a magunk valóságában, többet
gondolunk magunkról, mint akik vagyunk. Ezért a helyes mérték szempontjából
fontos, hogy szolgatársaknak, családnak, gyülekezeti tagoknak mi a
véleménye rólunk. Aztán, ami nagyon fontos még ezekben a dolgokban az, hogy
kérdezzük meg az Urat arról, hogy helyünkön
vagyunk-e? Napjainkban olyan kevesen érzik magukat helyükön. Olyan sok
a nyugtalanságra okot adó tényező. És az még szomorúbb, hogy nem is keresik
a megnyugtató és nekik megfelelő választ sorskérdéseikben. Az Isten Igéjét
kell segítségül hívnunk, Ő tanítson, Ő bátorítson, Ő emeljen fel bennünket
akár a közönyösségből, akár a kényelemszeretetből, akár abból a helytelen
kegyességi beállítottságból, hogy csak kapni szeretnénk.
Éppen ezért választottam a mai nap témájául a
sáfárságot, mert tulajdonképpen az a lényeg, amit Jézus mond rólunk, és Ő
azt mondja az Ő mindenkori tanítványairól: ti sáfárok vagytok. Az már egy
elég szomorú dolog, hogy olyan időket éltünk át, amikor a sáfárság
gondolata és gyakorlata idegen volt a mi népünk életében. Ezért fontos
feleleveníteni a bibliai értékrend szövegösszefüggés tekintetében azt, hogy
mit tekintett Jézus sáfárnak, mit értett ez alatt, amikor azt mondja, hogy
házanépem gondviselőivé teszlek titeket. És itt mindenképpen el kell
gondolkoznunk azon, hogy Jézus az Isten házanépéről, az Isten ügyéről, az
evangélium ügyéről, az Isten országáról és az üdvösségről beszél. Ebből
kell látnunk, hogy Jézus bizonyságtételében ez a legfontosabb. És a mi
életünkben is ezeknek a kérdéseknek kell a legfontosabbá válnia. Vagy ahogy
a Márta és Mária példázatában Jézus beszél róla: az egy szükséges dolog. Ami semmivel nem pótolható, ami nagyon
fontos.
Azért választottam alapigéül a Márk evangéliumából
ezt a rövid szakaszt, mert a sáfárságnak rosszul értelmezett formájáról
tesz Jézus bizonyságot. Kik előtt? A tanítványai előtt, a tizenkettő előtt,
amikor cím és rangkórság, önzés, maguk reklámozása, maguk egymástól
különbnek tétele bűnével fertőztettek meg.
Ki vagyok én? Erre a kérdésre sokszor sokféleképpen
adunk választ. Sokszor úgy, hogy leértékeljük magunkat, annyira átérezzük a
méltatlanságunkat. Másszor pedig a világi értékrend szerint hivatalban,
rangban, anyagi előmenetelben való dicsekvéssel, kérkedéssel, vagy éppen
családunk, összeköttetésünk, vagy éppen meglévő erkölcsi, anyagi, szellemi
tőkénk fitogtatásával adjuk jelét annak, hogy mi nem a pleps-ből valók
vagyunk, mi kiválasztottak vagyunk. Ez a kiválasztottsági tudat bizony
felelősséggel jár, elkötelezéssel jár mindannyiunk életében. Ami a helyes
mérték, a helyes irányultság e tekintetben, arra kapunk feleletet ebből a
felolvasott igeszakaszból, hogy akik közületek erre a sáfárságra
elhivattak, azoknak az a kitüntetés, az a megtisztelő megbízatása, hogy
szolgáljanak. Úgy vagyunk itt együtt, akik értjük, jól értjük, és
cselekedni akarjuk az Isten akaratát, hogy mindannyian sáfárok vagyunk, függetlenül
attól, hogy ki hány talentumot kapott, attól, hogy ki hol, milyen
körülmények között éli az ő életét. Mindannyiunkat átjár a felelősség
tudata, hogy egyszer az örök Bíró előtt meg kell állnunk, és el kell
számolni a talentumokkal, el kell számolni az idővel, az erővel, a
képességgel, a lehetőségekkel, amiket elmulasztottunk, a
bizonyságtételekkel, amiket nem tettünk meg, el kell számolnunk azzal, hogy
kiálltunk-e sorsfordító nehéz időkben.
Utóbbi évtizedről, másfél évtizedről ezt a jelzőt
mondták nagyon sokszor és nagyon sokan, hogy történelmi időket élünk. S
milyen szomorúan kell látnunk, hogy azokat a lehetőségeket, amiket kaptunk
az Isten kegyelméből, eljátszottuk. Úgy is, mint egyház, úgy is, mint egyén,
úgy is, mint család, úgy is, mint gyülekezet. Sokszor. Ez szégyenkezéssel
és pironkodással kell, hogy bennünket eltöltsön, mert nem beszélhetünk úgy
róla, hogy mások vittek rossz utakra minket. Hagytuk magunkat félrevezetni.
Hagytuk magunkat letéríteni az Isten által kijelölt útról azáltal, hogy azokat
az értékeket, evangéliumi értékeket, anyagi értékeket, lelki, szellemi
értékeket nem tárjuk fel úgy, nem őrizzük úgy, és nem adjuk tovább úgy,
ahogy azt kellene. Ez a legnagyobb felelősség a mi életünkben, hogy nagyon
távol állunk a pátriárkák és az ószövetségi kegyesség azon elemeitől,
amiben az áll, hogy “mondd el fiaidnak, tanítsd őket”.
És hogy miért jutottunk ide, népünk gyülekezetein ezt
látom, hogy ez maradt el. Ez az őszinte tényfeltárás. Az apák részéről
elsősorban, mert áttestálták a gyermeknevelést az anyákra, akik egyébként
is túlterheltek voltak. A mi szolgavoltunk mély alázatra kell, hogy intsen
bennünket: nem vagyok ura semminek, nem vagyok ura sem az időmnek, sem az
erőmnek, nem vagyok ura a talentumoknak sem, mindent csak megbízatásra kaptam.
A sáfárságnak ez a tudata járja át mindannyiunk szívét. Ugyanakkor, amikor
ez a visszatekintés megtörténik életünkben, hogy mennyi mulasztás, mennyi
felelősség vagy mennyi felelőtlenség volt életünkben bizonyos helyzetekben,
körülmények között, akkor Isten adja nekünk Krisztus érdeméért, ezekből a
megterheltségekből, megkötözöttségekből való feloldozást, a megújulást, a
megtisztulást, és mindannak ellenére, hogy méltatlanok vagyunk erre a
sáfárságra, méltatlanok a szolgálatra, azt mondja nekünk az Úr: Ismét
megbízlak. Ez a megbízatás meghatározott időre szól. Sokszor ez sem
tudatosul bennünk. Meghatározott időre, meghatározott helyre, meghatározott
körülményekre.
Nemrég olvastam egy könyvet, Vass Albert könyvét, ez
a címe: Elvész a nyom. Ő az emigrációban élők gondjával, nyomorúságával
foglalkozik elsősorban és üzen haza nekünk ezekkel az írásokkal a bátor
helytállásra, a hinni, a tenni akarásra, arra, hogy ne árusítsuk ki
értékeinket, ragaszkodjunk múltunkhoz, jelenünkhöz és jövendőnkhöz, ami
Isten akaratából adatik nekünk. S ebben a számomra fontos írásban egy
lelkipásztor vallomásával kezdődik ez a könyv, aki Erdélyben kezdte a
szolgálatait. Baradlay tiszteletesről van szó, a neve is sokatmondó. Hogy
unokája vagy dédunokája lehetett-e a kőszívű embernek, ez már nem lényeges.
De az lényeges, ahogyan Erdélyből, a börtönből kiszabadított ember, ez a
lelkipásztor Amerikába távozik, az ottani magyaroknak lesz a lelkipásztora,
lelkigondozója, és nyugdíjazásakor döbben rá arra, amikor egy mérleget
készít, amikor értékeli az ő egész életét és szolgálatát, hogy mit tett ő
tulajdonképpen, hogyan telt el az ő élete, mit nem tett meg, és mi az, ami
terheli.
Valóban azért fontos a számadásnak ez a tudata
mindannyiunk életében, mert a nyugtalan lelkiismeret sokszor azzal hozható
összefüggésbe, hogy nem tesszük meg ezt az egyéni mérleget. Az egyházközség
hivatalból minden esztendőben elkészíti ezt a mérleget, statisztikát,
számadatokat közöl. Nekünk is meg kell tenni ezt a mérlegkészítést egyéni
felelősséggel, Isten előtti alázattal, és azzal a reménységgel, hogy amit
elmulasztottunk, amit nem tettünk meg, ami elterhel bennünket a jelen és a
jövő tekintetében, hogyan tehetjük jóvá. Azt hiszem, hogy nem a cselekedeti
bűnök a mi nagy bűneink elsősorban, hanem a mulasztásos bűnök, amit nem
tettünk meg. Nem tudunk építeni, nem tudunk élni a lehetőségekkel, látjuk,
jelen körülményeink között legtöbb esetben ez a szomorú tapasztalat, és
tapasztaljuk másrészről, hogy mennyire semmibe vesznek bennünket, mennyire
munkálkodik a Sátán a maga tudatromboló, és akár történelmi, akár szellemi,
lelki kincseinket lejárató magatartásával. Hát ilyen körülmények között
éljük a mi életünket. Amire nekünk kérdést és feleletet kell adni az az, hogy
mi tartozik ebből reánk, hogyan állunk meg mi ebben a küzdelemben. A
legtöbb ember azt mondja, hogy sodortatunk. Túlélésre játszunk. De milyen
túlélés az, amikor majd minket vádolnak a mi gyermekeink és unokáink, hogy
miattunk nem ismerték meg az Istent? Azt hiszem nem lesz nyugalmunk.
A felolvasott üzenetben inkább a pozitív
kicsengésével találkozunk a sáfárnak – de nem árt, hogyha a negatív oldalát
is látjuk a dolgoknak –, itt a hű sáfárról beszél Jézus. Tehát azzal a
reménységgel vagyunk itt, hogy mi mindenben hűeknek kell, hogy
találtassunk. Tehát az a legfontosabb, amit kérhetünk a mi Urunktól, hogy
tegyen bennünket hűséges, engedelmes szolgáivá. Kegyelemből, hit által,
mint az ő gyermekei, hadd tegyük nyilvánvalóvá azt a mindennapokban… és itt
nem lehet különbséget tenni, hogy anyagi, lelki, szellemi világ, nem lehet
különbséget tenni – és ez a mi nyomorúságunk –, hogy elválasztjuk a szent
időt az életszentségtől, mintha csak itt kellene szentül élni és az Istenre
figyelni. Ez a hétköznapokban való, tehát munkahelyen, családban való helytállás,
bizonyságtétel sokszor elhomályosodik a mi református népünk egészségi
gyakorlatában, és emiatt nem csodálkozhatunk azon, hogy gyökértelenné
válnak sokan, vagy megszokások rabjaivá; vagy éppen olyan elvárások vannak
sokakban, hogy én megadtam az Istennek, ami jár neki. Mint ahogy a farizeusi
kegyesség is erre épült: böjtöltem, adakoztam, a szent időkben ott voltam;
akkor nyugodtan várom majd a bemenetelt az Isten országába. Holott ez
egészen nem így működik. Ezért fontos, hogy azokat az igazi lelki kincseket,
értékeket, amelyeket az Isten nekünk adott, ránk bízott, azokat az Ő
akarata szerint tudjuk felhasználni. Az Úr Ura akar lenni a mi egész
életünknek, anyagi, lelki és szellemi javainknak egyaránt, és azt akarja,
hogy a gyengében erősebb legyen a hit, az erőtlen megerősödjön, és
mindannyiunk felelősségét növelje azáltal, hogy ne altassuk magunkat, és ne
áltassuk magunkat azzal a Káini kérdéssel: „avagy őrzője vagyok-e én az én
atyámfiának?”. Jóllehet, hogy sokan tiltakoznak ez ellen, amikor számon kérünk,
amikor emlékeztetünk és figyelmeztetünk arra, hogy a számadás
elkerülhetetlen. Az igaz Bíró az ajtó előtt áll. A sáfárság tehát az élet
minden területére vonatkozik. Anyagi ügyeinkre is, nem lehet elzárt ez a
terület sem az Úr előtt. Nem foglalhatunk le, nem tarthatunk vissza a
magunk számára ezekből sem. Nem mondhatjuk: ez az enyém, ezzel úgy
rendelkezem, ahogyan akarok. Milyen szomorúan hallom sokszor
gyülekezeteinkben, presbitériumi tagok által is azt, hogy ez az én
magánügyem. Ez nem tartozik senkire. Azok nem lettek sáfárok, akik így
beszélnek. Azok nem tudják, hogy a Krisztus testének tagja életében nincs
magánügy. Mindannyiunkra tartozik, mindannyiunk öröme, hogyha valaki megáll
a hitben, bátor hitvalló, és olyan szolgálatot végez, ami az Isten ügyének
gyarapodását jelenti. És mindannyiunk szégyene, amikor közülünk valaki nem
teljesíti a Felségesnek tett fogadásait. Ami ránk tartozik a Krisztus
bizonyságtételéből, az, hogy egyetlen totális helyes igény van a mi Urunk,
Jézus Krisztus részéről, hogy egészen, feltétel nélkül adjuk oda magunkat
neki, az Ő szolgálatára. És ami ugyancsak nagyon fontos a szolgálatban,
tehát a sáfárkodásban, az anyagi, szellemi dolgokhoz való
viszonyulásunkban, hogy mire adunk, mennyit adunk, hogyan adjuk. Mert lehet
számítással, lehet kényszerből dolgokat tenni, de az igazi sáfár, az
önként, hálából ad és tesz, és nem mérlegel, hogy kinek mennyit, ki érdemli
meg, és ki nem érdemli meg. Mert tudjuk, hogy mindez a mi Urunk előtt nyilvántartásban
szerepel, és fontos a mi életünkben az, hogy ne válasszon el Tőle, a mi
Urunktól semmi, se vagyon, se egyéni érvényesülés, se emberi dicsőség keresése,
se család, se bálvány.
S ami az egész történetnek a lényege, hogy a sáfár
várja Urának visszajövetelét. Nem tudjuk, hogy mikor lesz az, nem tudjuk,
hogy milyen körülmények között. Bár jelzések vannak a végső időkről szóló
Jézusi bizonyságtételben róla, de mindenképpen úgy kell élnünk, hogy a mi
időnkben. És ha a viszonyítást nézzük, a 70 vagy 80 esztendőt a 90. zsoltárból,
akkor mindannyiunknak minél előbb el kell a mérleget készíteni: Mi van még
hátra? Nem az évek számára kell itt gondolni elsősorban, hanem a feladatokra,
az elvégzendő munkára. Mi az, ami még nyugtalanítja az én szívemet?
Gyermekeim, unokáim sorsa – és itt nem a hivatali ranglétrán, nem a
tudományos fokozatok elérésén kell nekünk elsősorban aggodalmaskodnunk: hogy
még csak két diplomája van, közben pedig az üdvösséggel nem törődik. Tehát
az üdvösség szempontjából kell nézni mindent, ez a legfontosabb, amit
Kálvin Jánostól megtanulhatunk, mindent az üdvösség szempontjából
szemlélni. Ez kell, hogy ránk vonatkozzon. Ezt a gyakorlatot, ezt az
életvitelt kell követnünk ahhoz, hogy nyugodtan hajthassuk le fejünket a
síri álomra abban a reménységben, hogy az az Isten, aki feltámasztotta
Jézust a halálból, minket is feltámaszt, s halandó testünket
halhatatlanságba öltöztetve általvisz az ő örök dicsőségébe. Ebbe a
reménységbe, ebbe az ígéretbe kapaszkodjunk bele. Jézus ígéri az ő
mindenkori tanítványainak, hogy „a ti
munkátok nem hiábavaló az Úrban”, tehát amire én ösztönözni, buzdítani,
serkenteni szeretném a nagyerdei gyülekezetet, az egy “Halleluja” énekben
van megfogalmazva; a Halleluja ének a 372-es az énekeskönyvben. Viktor
János áldott életű, áldott emlékezetű teológiai professzor, lelkipásztor
írta ezt az éneket, aminek ez a lényege, hogy munkára fel: „El gyáva
kétség, hitvány félelem! Szolgálhat itt bármily erőtlen, az Úr veled.
Nyugtot ne várj, amíg meg nem alkonyul, míg nem hangzik feléd: szolgám
elég! Boldog ki mind halálig hű marad, mily mély öröm és béke várja őt az
Úr előtt. Az Úr megsegíti a benne bízókat.” Kiemeltem ebből a szép énekből
részeket, de értsük jól, és kérjük a mi Urunkat arra, hogy amíg az éjszaka
el nem jő, amíg a lehetőség el nem vétetik tőlünk, addig mindannyian
munkálkodjunk az Úr ügyéért és egymás javára, épülésére. Ámen.
Mily drágák a te tanácsid,
Ha megnézem gondolatid,
Számtalan soknak találom,
Ha kimondani akarom;
Többnek lelem én a fövénynél,
Mely sok a tengerparton
széjjel.
139. zsoltár 10. vers
Imádkozzunk
Szerető mennyei Édesatyánk! Megilletődötten borulunk
le színed előtt és köszönjük meg, hogy van szavad, üzeneted hozzánk.
Köszönjük, hogy emlékeztetsz mulasztásainkra és adsz erőt ahhoz, hogy
felülemelkedjünk, felülkerekedjünk a rontás erőin, a bűn megkötözöttségén,
azon a közömbösségen, ami sokszor körülvesz bennünket, azon az
akaratgyengeségen, ami sokszor ránk is ránk nyomja bélyegét. Köszönjük,
hogy ezt a felülről kapott erőt érezzük magunkon végigjárni, és érezzük
azt, hogy ez erő által tartást adsz nekünk. Nem ingadozó nádszállakra van
neked szükséged Urunk, nem pislákoló gyertyabelekre. Bár sokszor azok
vagyunk, és mégsem vetsz meg bennünket. Köszönjük, hogy ez alkalommal is
erősíteni akartál, fel akarsz bennünket övezni mennyei erővel, mennyei
üzenettel, szent küldetéssel, és akarod, hogy a Neked tetsző élettel a mi
világosságunk, a Tőled kapott fényünk ki ne aludjon, el ne halványuljon,
hanem mindig erősödjön, hogy mindannyian a magunk őrhelyein, családjában,
munkahelyén, gyülekezetében őrállókká avattassunk Te általad.
Köszönjük, hogy a sáfárságról tanítottál bennünket e
mai napon. Add, hogy bölcs és hű sáfáraid lehessünk és maradhassunk életünk
minden idejében. A mi Urunk Jézus Krisztus érdeméért kérünk, hallgass meg,
áldj meg, szentelj meg bennünket, és add, hogy hozzákezdjünk minél előbb
azoknak a mulasztásoknak a kijavítására, amik terhelnek bennünket, mert az
idő rövid, az idő sürget, s nem tudjuk mely órában hívsz haza bennünket a
földi küzdőterekről. Ámen.
„Istennek
megáldó és megszentelő kegyelme legyen és maradjon mindig mivelünk.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|