|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
ÉRDEKLŐDÉSTŐL ELKÖTELEZETTSÉGIG 1.
Keresd a Legnagyobbat!
Rómabeliekhez írott
levél 1. fejezet 18-22. vers
18Isten
ugyanis haragját nyilatkoztatja ki a mennyből az emberek minden
hitetlensége és gonoszsága ellen, azok ellen, akik gonoszságukkal
feltartóztatják az igazságot.
19Mert
ami megismerhető az Istenből, az nyilvánvaló előttük, mivel Isten
nyilvánvalóvá tette számukra.
20Ami
ugyanis nem látható belőle: az ő örök hatalma és istensége, az a világ
teremtésétől fogva alkotásainak értelmes vizsgálata révén meglátható.
Ennélfogva nincs mentségük, 21hiszen megismerték
Istent, mégsem dicsőítették vagy áldották Istenként, hanem hiábavalóságokra
jutottak gondolkodásukban, és értetlen szívük elsötétedett.
22Akik
azt állították magukról, hogy bölcsek, azok bolonddá lettek, 23és
a halhatatlan Isten dicsőségét felcserélték emberek és madarak, négylábúak
és csúszómászók képével.
24Ezért
kiszolgáltatta őket az Isten szívük vágyai által a tisztátalanságnak, hogy
meggyalázzák egymás testét.
25Akik
az Isten igazságát hazugsággal cserélték fel, azok a teremtményt imádták és
szolgálták a Teremtő helyett, aki áldott mindörökké. Ámen.
26Ezért
Isten gyalázatos szenvedélyeknek szolgáltatta ki őket. Mint ahogy
asszonyaik felcserélték a természetes érintkezést a természetellenessel, 27ugyanúgy
a férfiak is elhagyták a női nemmel való természetes érintkezést, és egymás
iránt gerjedtek fel kívánságukban; férfiak férfiakkal fajtalankodtak, de el
is veszik tévelygésük méltó jutalmát önmagukban.
28És
mivel nem méltatták Istent arra, hogy megtartsák ismeretükben, Isten
kiszolgáltatta őket az erkölcsi ítéletre képtelen gondolkodásnak, hogy azt
tegyék, ami nem illik.
29Ezért
tele vannak mindenféle hamissággal, gonoszsággal, kapzsisággal,
viszálykodással, álnoksággal, rosszindulattal; besúgók, 30rágalmazók,
istengyűlölők, gőgösek, dicsekvők, találékonyak a rosszban, szüleiknek
engedetlenek, 31kíméletlenek, szószegők,
szeretetlenek és irgalmatlanok.
32Ők
ugyan megismerték Istennek azt az elhatározását, hogy akik ilyeneket
cselekszenek, méltók a halálra, mégis nem csak maguk cselekszik ezeket,
hanem azokkal is egyetértenek, akik ilyeneket művelnek.
Imádkozzunk!
Istenünk, Urunk!
Köszönjük, hogy nem hagytál
el, támogattál és tanácsoddal álltál mellettünk az előző napokban is.
Köszönjük az imahét áldásait, a más gyülekezetekkel, testvérekkel való
közösség lehetőségét, erejét és örömét. Kérünk, adj nekünk ebben további
növekedést, Benned való egységet, ami túlmutat ezen a héten időben, és
túlmutat azon, ahogyan mi közösséget tudunk vállalni másokkal. Úr Jézus! Te
az Atyától azt kérted, hogy a tanítványaid egységet alkossanak, hogy
meglássa a világ ezáltal eljöveteledet. Kérünk, nevelj minket egyességre,
mint Atyáddal egy Te vagy. És könyörgünk Urunk, adj nekünk növekedést abban
is, ahogyan felelősséget vállalunk másokért, a ránk bízottakért imádkozva
és cselekedve. Köszönjük, hogy ismerhetünk. Köszönjük, hogy kijelented
magad ma is Igéd és Szentlelked által. Köszönjük, hogy biztos pont lehetsz
az életünkben. Köszönjük, hogy itt lehetünk együtt Veled, Előtted. Te látsz
bennünket Urunk, látsz mindazokkal az adottságainkkal, melyekkel magunk és
mások számára hasznos, kiegyensúlyozott, a Te dicsőségedre való életet
élhetünk. Ugyanakkor látsz a gyengeségeinkkel és problémáinkkal, melyekkel
nehezen küzdünk, melyek sokszor maguk alá temetnek, Téged takarnak el mások
elől, a Te dicsőségedet fedik el. A világ, amelyben élünk, lényegét
tekintve az évezredek alatt nem változott, hisz nélküled az igazság helyére
a hazugság, az ember, az önfejűség kerül ma is. Urunk megvalljuk, mi is
sokszor eltévedünk, tanácstalanok vagyunk, megtévesztenek azok, akik
önmagukat, a saját gondolatukat hirdetik. De mustármaghitünkre alapozva
kérünk, szólíts meg, nevelj az igaz hitben, hogy élhessünk bölcsen. Ámen.
»Imádkozzatok
és buzgón kérjetek!«
Bűnös
voltunkért, Uram, ó ne vess meg!
Tiszta
szívet és Szentlelket adj nékünk,
Hallgass
meg Fiad nevébe, ha kérünk.
»Keressetek
buzgón és megtaláltok!« –
Téged
keresünk, Uram: hogy bűn s átok
Erőt
ne vegyen mi rajtunk, légy nékünk
Égi
útunk, igazságunk, életünk!
»Zörgessetek
buzgón Isten ajtaján!« –
Elfáradtunk,
Uram, e világ zaján;
Ó,
nyisd meg az égi béke szép honát,
Add,
hogy zenghessünk örök halleluját!
475.
dicséret 1-3. vers
Apostolok
cselekedetei 17. fejezet 22-34. vers
22Pál
ekkor kiállt az Areopágosz közepére, és így szólt: „Athéni férfiak, minden
tekintetben nagyon vallásos embereknek látlak titeket, 23mert
amikor bejártam és megtekintettem szentélyeiteket, találtam olyan oltárt
is, amelyre ez volt felírva: AZ ISMERETLEN ISTENNEK. Akit tehát ti
ismeretlenül tiszteltek, én azt hirdetem nektek.
24Az
Isten, aki teremtette a világot és mindazt, ami benne van, aki mennynek és
földnek Ura, nem lakik emberkéz alkotta templomokban, 25nem
szorul emberi kéz szolgálatára, mintha hiányt szenvedne valamiből; hiszen ő
ad mindenkinek életet, leheletet és mindent.
26Az
egész emberi nemzetséget is egy vérből teremtette, hogy lakjon a föld egész
felszínén; meghatározta elrendelt idejüket és lakóhelyük határait, 27hogy
keressék az Istent, hátha kitapinthatják és megtalálhatják, hiszen nincs is
messzire egyikünktől sem;
28mert
őbenne élünk, mozgunk és vagyunk. Ahogy a ti költőitek közül is mondták
némelyek: Bizony, az ő nemzetsége vagyunk.
29Mivel
tehát az Isten nemzetsége vagyunk, nem szabad azt hinnünk, hogy aranyhoz
vagy ezüsthöz vagy kőhöz, művészi alkotáshoz vagy emberi elképzeléshez
hasonló az istenség.
30A
tudatlanság időszakait ugyan elnézte Isten, de most azt hirdeti az
embereknek, hogy mindenki mindenütt térjen meg.
31Azért
rendelt egy napot, amelyen igazságos ítéletet mond majd az egész
földkerekség fölött egy férfi által, akit erre kiválasztott, akiről
bizonyságot adott mindenki előtt azáltal, hogy feltámasztotta a halálból.”
32Amikor
a halottak feltámadásáról hallottak, egyesek gúnyolódtak, mások pedig azt
mondták: „Majd meghallgatunk erről máskor is.”
33Pál
ezután eltávozott közülük.
34Néhány
férfi azonban csatlakozott hozzá, és hívővé lett: közöttük az areopágita
Dioniziosz is, egy Damarisz nevű asszony, és velük együtt mások.
Szeretett Testvérek!
Egy olyan történetet
olvastunk az előbb a Cselekedetek könyvéből,
ahol a vallási piac nagy felhozataláról volt szó. A nagy felhozatal, ami
megvolt régen is és napjainkban is. Akkor is voltak tárgyak, amelyeket az
ember könnyen, hamar a kultusz középpontjába emel. Voltak eszmék, amelyek
meghatározták az emberek gondolkozását. Voltak ideológiák, amelyeknek
odaszánták magukat némelyek. És voltak vallásos elképzelések, emberi
vallásos elképzelések, amelyek az ember gondolatai voltak. Vagyis, ha a
régieket nézzük, ha magunkba nézünk, a mai világunkra tekintünk, egyformán
azt látjuk, hogy mindenki odaszánta valaminek vagy valakinek magát. Ebben
nincs lényegi változás a világban. Odaszánta mindenki valaminek vagy
valakinek magát, vagy alárendelte magát valami vagy valaki parancsának,
igényeinek, elvárásának.
De mit jelent ez a
gyakorlatban? Ami életünk középpontjába kerül, az lesz a mi bálványunk,
avagy Istenünk. Ami életünk középpontjába kerülhet, az fog parancsolni
nekünk. Vagyis az időnket alapvetően annak megfelelően fogjuk majd
rendezni, szervezni. Ami az életünk középpontjába kerül, annak szánjuk az
életünket. Annak adjuk a képességünket, a tudásunkat. Ami az életünk
középpontjába kerül, annak adjuk a javainkat, a legtöbbet arra áldozunk.
Ami életünk középpontjába kerül, az fogja meghatározni a kapcsolatainkat: a
kapcsolatainkban kik fontosak, kikre nem figyelünk oda, kikkel nem ápolunk
kapcsolatot. Vagyis irányítani fog bennünket. Mi pedig vagy tudatos
döntéssel, vagy nem annyira tudatosan, de alárendeljük magunkat, odaszánjuk
magunkat, és valamilyen szinten elkötelezzük magunkat. Vagyis ilyen
értelemben minden ember elkötelezett ember, mert valamifajta úgymond
értékrend szerint próbál élni. A nagy kérdés az: kinek, minek érdemes
odaszánni magunkat? Kinek, minek érdemes elkötelezni magunkat? Ez az igazi
kérdés, és ez alól, bárhova fejlődik, bővül, gyarapodik a tudományos
ismeretünk, ezen kérdés alól egyetlenegy generáció sem menekül. Mert minden
újszülöttnek, minden felnövekvő fiatalnak, minden felnőttnek erre a
kérdésre válaszolni kell. Nem azért, mert a lelkész azt mondta a szószéken,
hanem mert az élet így működik. Életünket valami vagy valaki meghatározza.
Akkor kinek, minek érdemes
odaadni magunkat, elkötelezni magunkat? A fölolvasott bibliai szakaszunk alapján
persze először meg kell fogalmaznunk, hogy aki más vallását… (és a vallást
most idézőjelbe teszem, mert nagyon tágan használom), aki más vallását
támadja, darázsfészekben ül. De az érdeklődést fel lehet, és fel kell
kelteni. És majd ilyen vonatkozásban lesz mit tanulnunk Pál apostoltól,
athéni szolgálatából. Hiszen amikor Pál Athénban járt, az igen magas kultúrájú,
az adott korban magas civilizációjú Athénban, akkor azt olvassuk a korábbi
versekben: „háborgott a lelke, mert
látta, hogy a város tele van bálványokkal”. [Ap.csel 17:16]
És mielőtt azt gondolnánk, hogy „Ja igen, hát a régiek csináltak
istenszobrot, de hát az már a múlté!” Nem a múlté, mert a tárgyak
tisztelete, kultusza, az napjainkban is megvan. És mindig meglesz. Pál
lelke háborgott, mindazért, mind amiatt, amit látott. De mit csinált? Megdicséri
az athénieket. Nem furcsa? Megdicséri az athéni embereket: „nagyon vallásosnak látlak titeket”.
Meg is indokolja. A mi egyik nagy hibánk az szokott lenni a keresztyéni
bizonyságtételben, hogy megpróbáljuk lejáratni a másikat, annak ilyen vagy
olyan vallásos, vagy félig-meddig vallásos elképzelését, hogy a Krisztust
naggyá tegyük. Nem kell lejáratni. A Krisztus nagy nélküle is. Rá kell
mutatni majd a nagyobbra. Nos Pál megdicsérte őket. Megdicsérte: „Nagyon
vallásosnak látlak titeket, hiszen mindennek gondoltatok valami istent;
oltárt is készítettetek, aztán rájöttetek, hogy valami mégis sántít, sántít
ez az egész vallásos elképzelés: biztos, hogy van olyan isten még, akit mi
nem ismerünk, ezért biztos, ami biztos, hát az ismeretlen istennek is
legyen oltára – nehogy magunkra haragítsuk! Nehogy elvigye a szerencsénket!”
A modern ember is a számára ismeretlen istennek (az isten most kisbetűvel
volt mondva) csinál ilyen kultuszt, nehogy elvigye a szerencséjét – tudniillik,
hogyha nem tiszteli.
Nos az apostol, miután
megdicséri őket, vagyis kapcsolódik ahhoz a ponthoz, ahol lehet
kapcsolódni, akkor megpróbálja fölkelteni az érdeklődésüket. Megpróbálja
fölkelteni és gondolkozásra késztetni őket: Az ismeretlen isten? Ti is rájöttetek, hogy kell, hogy
legyen. Hogy mondják kortársaink? Hát valakinek azért kell lennie! Igen, csak
kortársainknak ez a valaki nagyrészt
ismeretlen isten; vagy isten,
aki ismeretlen még. Valakinek kell lennie! A mai gondolkodó ember
nemcsak Roden alkotása, amit a képen látunk, hanem a mai ember is; amikor
körülnéz ebben a mindenségben és látja ennek célszerűségét, nagyszerűségét,
törvényszerűségeit, gyönyörűségét, akkor zömében azt mondják: valakinek kell
lennie, mert célszerűség, törvényszerűség, ilyen összefüggés-rendszer,
ilyen egyensúly nem jön létre önmagától. Igen, valakinek kell lennie. Pál
apostol ehhez a ponthoz kapcsolódott annak idején, ott így volt
megfogalmazva: az általatok ismeretlen
istennek nevezett Valakiről beszélek nektek. Érdekel titeket?
Gondolkozzatok! Hallgassátok meg! Ahhoz a ponthoz kell kapcsolódni, ahol
lehet kapcsolódni a mai emberhez. Ezt bibliakörön éppen ezekben a hetekben
próbáljuk vizsgálni. És az apostol elindul abból, ami kézen fogható valóság
az akkoriaknak, és nekünk is sokszor abból kell elindulni, ahol tart,
amiben van a mai ember. Elindul a láthatóból, és arról kezd beszélni, hogy
az a bizonyos ismeretlen isten,
akiről én most beszélek nektek, az teremtette a földet, ezt a látható
valóságot és a mennyet. Érdekel titeket? Akartok tudni valamit, többet
arról, amiről beismeritek, hogy kellene tudni, de még nem tudhattatok.
Pál apostol miközben
kimondja, hogy arról az Istenről kezdek beszélni nektek, „aki mennyet és földet teremtett, és
mindent, ami abban van”, ezzel tulajdonképpen kritikát mondott: hiszen
akkor minden, amit mi Istennek kikiáltottunk, az nem lehet Isten! Az csak
teremtmény. De nem bántja direkt módon őket, hanem a nagyobbról kezd
beszélni. Ti csináltatok magatoknak valamilyen biztos pontnak gondolt
valamit – Nos van nagyobb! Van biztosabb, aki mindeneket teremtett. És
mivel mindennél nagyobb (még a bálványoknál is nagyobb), az ember csinálta
isteneknél is nagyobb, hát ezért „nem
lakik emberkéz alkotta templomokban” – mondja az apostol. Merthogy a
templomokra nem az Istennek van szüksége, hanem nekünk. Aztán azzal
folytatja, hogy „Ő adta az életet és
leheletet mindenkinek”. „Egy
vérből teremtette az egész emberiséget.” Az apostol megpróbálja a
kapcsolódási pontot megtalálva fölkelteni hallgatóinak az érdeklődését, és
nem beszél arról, hogy ők miben tévelyegtek. Arról beszél, hogy hova lehetne eljutni; a többről és nagyobbról
beszél. Hiszen nagyon komolyan kell vennünk, hogyha mi embereket Istenhez
akarunk vezetni, akkor az iránt kell érdeklődést mutatnunk, ami nekik is
fontos. Vagyis meg kell találni a kapcsolódási pontot: ami nekik is fontos. Legyen ez szomszéd vagy munkatárs, barát,
legyen alkalmilag egy-egy egyházi szertartásra, istentiszteletre betévedő felebarátunk
– egy alkalmi érdeklődő ember. Meg kell próbálnunk megkeresni azt a pontot,
ami neki fontos, ami őt érdekli, ahonnan továbbléphetünk. Így lehet megszólítani egy-egy embert. És Pál
nagyon tudatosan így cselekedett. Nekünk is tudatosabban kellene
cselekednünk. Vagyis, miközben erről szólt az apostol, tulajdonképpen
kimondta, hogy van segítség. Van
segítség, és ma a segítséget az Isten éppen a gyülekezet által szeretné
adni. A gyülekezet által, amit egy virággal, nyolc évvel ezelőtt rajzoltam
le először – egy budapesti gyülekezet csendes-hetén kértek meg szolgálatra
– aztán megjelent ez a Szivárvány
(2000) címlapján, meg a gyülekezeti teremben is látható volt, míg a fotók
ott voltak. De jóllehet az országban már jó néhány helyen használtam és
ismerik, mi itt nem igazán használtuk mindezt. A gyülekezeti alkalmak
vannak fölsorolva rajta… ami fontos lehet az egészben, hogy bizonyos
koncentrikus körök vannak, kisebbek és nagyobbak, és majd erre visszatérünk
még…
Van segítség, és ezt a segítséget rajtunk keresztül akarja
adni Isten a mai embernek is a gyülekezet által. Pál apostol nem véletlenül
mondja, „a tudatlanság idejét ugyan
elnézte Isten”, csak most már nem vagytok tudatlanok. Jöttem, szóltam.
Jöttem, hirdettem. Igen, „a
tudatlanság idejét ugyan elnézte Isten, de most megtérést parancsol
mindenkinek, mindenütt”. A mi feladatunk, hogy közel vigyük a számukra
ismeretlen Istent. Közel vigyük azokhoz a felebarátainkhoz, akiknek megvan
a maguk kis istene, annak oda is szánta magát, elkötelezte magát. A többre, a nagyobbra kell mutatnunk nekünk is. A többre, a nagyobbra.
Vagyis a mindeneket teremtő,
mindeneknek életet adó, mindenekre gondot viselő, mindeneket megváltó és
majd megítélő Úrra. Arra az Úrra, aki egy napon ítéletet mond mindenek
fölött. És tulajdonképpen itt az elkötelezés kérdéséhez érkeztünk.
Az elkötelezettség – elhagyni és ragaszkodni.
Elhagyni azt, ami eddig volt a mi bálványunk, amit kimondva, kimondatlanul,
de életünk középpontjába engedtünk, és ragaszkodni ahhoz a nagyobbhoz, az
Úrhoz.
Ezzel a főcímmel szeretnék
néhány vasárnap igetanulmányozást és igehirdetést végezni: Érdeklődéstől elkötelezettségig.
Érdeklődéstől elkötelezettségig. Mert minden gyülekezet, nemcsak úgy
különböző, hogy különböző tagokból áll: hogy vannak fiatalok, és még
fiatalabbak meg nagyon fiatalok; nem csak úgy vagyunk különbözőek, hogy
vannak hölgyek és férfiak; hogy jöttünk valahonnan, és most itt lakunk. Nem
csak úgy vagyunk különbözőek, hogy másféle képzettségünk, másféle
ismeretanyagunk, szaktudásunk van, hanem hitbeli igeismeretben is vannak
különbségek, és nagy különbségek vannak az odaszánás, az elkötelezettség
szintjén. És ezek a körök igazán ezt jelölik. És most csupán a külső körről
szólok.
A fölolvasott Ige, az
athéni prédikációja Pálnak, arról szól, hogy az alkalmilag érdeklődő embereket hogyan szólítsuk meg. Arról
szól, hogy ha valaki közöttünk most ilyen, aki alkalmi érdeklődő, akkor
szeretnénk segíteni. Szeretnénk a magunk készítette istenek világából
elvezetni ahhoz az Úrhoz, aki mindeneket teremtett.
Pál prédikációja ott, Athén
egyik nagy terén olyan eredménnyel járt, hogy egyesek hittek. Nem nagy
tömeg. De ezek, akik krisztuskövetőkké lettek, követték Pált. Követték az
apostolt, és ez azt is jelenti, hogy az elszánás vonatkozásában, az elkötelezettség
vonatkozásában haladnunk kell egyre komolyabban, Ige szerint, mert vannak
fokozatok. És mint gyülekezet is, minden gyülekezet ilyen értelemben is
különböző tagokból áll. Az odaszánásunk, az elkötelezettségünk mélysége sem
egyforma. Most Athén, vagy a mai Athén azt jelenti, hogy vannak alkalmilag
érdeklődők, és az Úr szeretné megszólítani őket. S a gyülekezeti virágunkban
ugyanezt, ezeket a köröket úgy látjuk, hogy… – hogyan tud segíteni a
gyülekezet? Úgy, hogy a személyes bizonyságtételeken túl, azok mellett
vannak olyan alkalmaink (külső kör nagy szirmaira kell gondolni), – ide
sorolom a hittanosok családi istentiszteletét, a bibliaiskolát, de bizonyos
értelemben a zenés áhítatot is, az iskolai hitoktatást vagy gyülekezeti
újságot, de bizony az örvendező alkalmak, mondjuk az esküvő, és a szomorú
alkalmak, a temetések is nagyon sokszor részben idetartoznak –, vagyis
sokféle ember van ott, közöttük érdeklődők.
Sokan érdeklődők. Ott, Athén terén, néhány keresztyén volt: Pál és
munkatársai. És voltak érdeklődők. Az érdeklődők közül némelyek krisztuskövetőkké
lettek. Némelyek pedig haboztak: „majd még meghallgatunk”, némelyek meg
gúnyolódtak. Igen, ma is vannak, akik haboznak, megismerték az igazságot,
de nem mernek dönteni az Úr
mellett, így maradnak a régiben.
Szeretett Testvérem! Ha
esetleg még inkább csak alkalmilag érdeklődő, nyitott, kereső ember vagy,
akkor merd elhagyni a múlandót, ami eddig határozta meg életedet. Merd
odahagyni a haszontalan, bálványként tisztelt gondolataidat, eszmédet,
tárgyaidat, és merj elindulni a krisztuskövetés útján. És akik elindultunk
ezen az úton, merjük magunkat odaszánni, merjük odaszánni, jobban
elkötelezni magunkat, mert előttünk is bőségesen van még lehetőség a
megszentelődésben. Lehet tovább
haladni. Kell tovább haladni:
hitben, ismeretben, nagykorúvá lenni. De ezekről majd a későbbi
vasárnapokon.
Így hívunk szeretettel, és
így hívjuk mindig szeretettel az alkalmi érdeklődőket, és így legyünk
készek segíteni, bátorítani, szolgálni, hogy az alkalmi érdeklődőkből a
számukra ismeretlen Isten ismertté válásával krisztuskövetők legyenek.
Krisztuskövetők, akik elindulnak, és akik haladhatnak tovább az Isten
megismerésében és a megszentelődésben. Ez a régi beszámoló, hogy ott
Athénben, ahol néhány keresztyén volt, vagyis sokkal rosszabb volt a
helyzet, mint ma Debrecenben!, mégis megszólal az evangélium. És egyszerre,
ez a régi beszámoló kettős értelemben szólít meg: az alkalmi érdeklődőt és
a már Krisztus útján járót. Az alkalmi érdeklődőt, hogy „Jöjj és dönts a Krisztus mellett!”.
Ha pedig elindultunk, szánjuk oda jobban!
magunkat. És erről a jobban-ról,
erről majd az elkövetkező vasárnapokon szóljon az Ige és vezessen tovább
bennünket. De értenünk is kell, és tudatosan élnünk is kell, nem csupán a
missziónak Páli példáját, hanem gyülekezeti életünk alkalmait,
lehetőségeit, mert azért vannak, hogy a bármelyik körön, a lelki, hitbeli
fejlődés, az elkötelezettség bármelyik szintjén álló embert az Isten Igéje
még előrébb vigye a megszentelődésben. Ámen.
Úr
Jézus, idvesség fejedelme,
Én
életemnek hű segedelme,
Megtérek
hozzád hálaadással,
Szent
neved áldom énekmondással,
Emlékezeted
elrejtem szívemben,
Rólad
éneklek egész életemben.
Téged
is kérlek, ó áldott Lélek,
Vezess
a jóban, amíglen élek,
Hogy
a bűnöknek épen meghaljak,
Szent
életet kövessek és valljak,
Hogy
az én Uram engem megkedveljen
És
végre bennem öröme beteljen.
430. dicséret 1. és 6. vers
Imádkozzunk!
Teremtő Istenünk! Tőled
elfordulva, üressé vált életünk pótlékok után kapkodva bálványokat
készített magának. És odaszántuk egykor magunkat hiábavalóságok
szolgálatára, és magunk is hiábavalóságokká lettünk.
Magasztalunk, hogy az élet
értelmét elvesztett teremtményeidet Jézusban megkerested, hogy általa
megismertetted magadat velünk.
Segíts Urunk felismerni modern
bálványaink hiábavalóságait, és segíts elhagyni életünket megrontó
bálványainkat. Segíts igent mondani hívó szavadra, és elindulni a Te
utadon, hogy ne csupán érdekeljen bennünket a vallás, a Biblia, hanem
életté legyen számunkra a Te beszéded. Segíts Urunk, hogy vágyakozzunk
Téged jobban megismerni, ha már elindultunk utadon.
Urunk Istenünk! Könyörgünk
magunkért és gyülekezetünkért, hogy alkalmasabbak legyünk a kereső,
érdeklődő felebarátaink hitre jutásának munkálására. Könyörgünk, hogy
magunkat népünk lelki megújulására odaszánva szolgáljuk a Te akaratodat.
Segíts Lelkeddel, hogy erősödjünk a hitben, az odaszánásban, az irántad
való elkötelezettségben, a hívő élet jócselekedeteiben, hogy dicsőségedre,
hogy felebarátaink javára élhessünk. Könyörgünk Urunk mindazokért, akik az
élet nyomorúságaiban, testi erőtlenségben, próbákban járnak. Könyörgünk
gyászolókért, hogy a nehéz napok, a küzdelmes, könnyes időszakok hozzád
segíthessenek közelebb. Hajolj hozzájuk, irgalmas szereteteddel Te törölj
könnyeket, gyógyíts életeket. És Urunk kérünk, áldd meg mindannyiunk
életét, hogy a ránk következő hét napjaiban Neked odaszántan, Téged
szolgáljunk. Ámen.
„Ti azonban választott nemzetség, királyi papság, nemzet, Isten
tulajdonba vett népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a
sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket.”
Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|