|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
ÉRDEKLŐDÉSTŐL ELKÖTELEZETTSÉGIG 2.
Igen, a megismert Úrnak!
János evangéliuma 4.
fejezet 14-30. vers
„14»…de
aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha többé meg nem
szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz benne.«
15Az
asszony erre ezt mondta: »Uram, add nekem azt a vizet, hogy ne szomjazzam
meg, és ne kelljen idejárnom meríteni.«
16Jézus
így szólt hozzá: »Menj el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!«
17Az
asszony így válaszolt: »Nincs férjem.« Jézus erre ezt mondta: »Jól mondtad,
hogy férjed nincs, 18mert öt férjed volt, és
akivel most élsz, nem férjed: ebben igazat mondtál.«
19Az
asszony ekkor így felelt: »Uram, látom, hogy próféta vagy.
20A
mi atyáink ezen a hegyen imádták az Istent, ti pedig azt mondjátok, hogy
Jeruzsálemben van az a hely, ahol Istent imádni kell.«
21Jézus
így válaszolt: »Higgy nekem asszony, hogy eljön az óra, amikor nem is ezen
a hegyen, nem is Jeruzsálemben imádjátok az Atyát.
22Ti
azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az
üdvösség a zsidók közül támad.
23De
eljön az óra, és az most van, amikor az igazi imádói lélekben és igazságban
imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres magának.
24Az
Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban kell
imádniuk.«
25Az
asszony így felelt: »Tudom, hogy eljön a Messiás, akit Krisztusnak
neveznek, és amikor eljön, kijelent nekünk mindent.«
26Jézus
ezt mondta neki: »Én vagyok az, aki veled beszélek.«
27Tanítványai
éppen ekkor jöttek meg, és csodálkoztak azon, hogy asszonnyal beszél, de
mégsem mondta egyikük sem: »Mit akarsz, vagy mit beszélsz vele?«
28Az
asszony pedig otthagyta korsóját, elment a városba, és szólt az embereknek:
29»Jöjjetek,
lássátok azt az embert, aki megmondott nekem mindent, amit tettem: vajon
nem ez-e a Krisztus?«
30Erre
azok elindultak a városból, és kimentek hozzá.”
Imádkozzunk
Urunk Istenünk! Hálát adunk
Neked az elmúlt hét minden áldásáért és próbájáért. Hálát adunk, hogy ha
gondjaink adódtak is, Te velünk voltál. Bocsáss meg, ha nem mindig Neked
tetszően viselkedtünk, ha nem vettük észre az alkalmakat, amelyeket
bizonyságtételre használhattunk volna fel. Uram Te segíts, hogy
mindennapjainkat úgy élhessük, hogy Téged keressünk, érdeklődő
embertársaink számára, az a Te szeretetedet mutathassa meg. Tudjuk, hogy ez
csak a Te segítségeddel és kegyelmed naponkénti elküldésével lehetséges.
Segíts minket abban, hogy országodat munkálhassuk, méltatlan voltunk
ellenére tégy minket alkalmassá vallástételre, hiszen már tudjuk, hogy
bűneinkkel csak Hozzád mehetünk. Hálát adok Uram, hogy a Te házadban otthon
lehetünk, hogy Te senkit sem taszítasz el magadtól, mindnyájunkhoz szólsz.
Kérlek Uram, ma is szólj hozzánk, és segíts minket, hogy érthessük és
megtarthassuk Igédet. Ámen.
Ó
mely boldog ember az,
Ki
téged, élő, igaz
Egy
Istent megismerhet,
És
te szent hajlékodban
Lélekben,
igazságban
Dicsérhet
és tisztelhet.
Ó
mi Istenünk,
Adtad
e boldogságot nekünk;
Adjad,
hogy ismerhessünk
Még
jobban,
Naponként
dicsérhessünk
Buzgóbban!
Szent
Lelkedet hozzánk e végre
Küldd
el segítségre!
153.
dicséret
János evangéliuma 6.
fejezet 56-69. vers
„56Aki
eszi az én testemet, és issza az én véremet, az énbennem marad, és én
őbenne.
57Ahogyan
engem az élő Atya küldött el, és én az Atya által élek, úgy az is, aki
engem eszik, élni fog énáltalam.
58Ez
az a kenyér, amely a mennyből szállt le; ez nem olyan, mint amilyet
atyáitok ettek, és mégis meghaltak: aki ezt a kenyeret eszi, élni fog
örökké.«
59Ezeket
a zsinagógában mondta, amikor Kapernaumban tanított.
60Tanítványai
közül sokan, amikor ezt hallották, így szóltak: »Kemény beszéd ez: ki
hallgathatja őt?«
61Mivel
pedig Jézus magától is tudta, hogy ezért zúgolódnak tanítványai, így szólt
hozzájuk: »Ez megbotránkoztat titeket?
62Hát
ha majd meglátjátok az Emberfiát felmenni oda, ahol előzőleg volt?
63A
lélek az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok a beszédek,
amelyeket én mondtam nektek: lélek és élet.
64De
vannak közöttetek néhányan, akik nem hisznek.« Mert Jézus kezdettől fogva
tudta, hogy kik azok, akik nem hisznek, és ki az, aki el fogja árulni őt.
65És
így folytatta: »Ezért mondtam nektek, hogy senki sem jöhet hozzám, ha nem
adta meg ezt neki az Atya.«
66Ettől
fogva tanítványai közül sokan visszavonultak, és nem jártak vele többé.
67Jézus
ekkor megkérdezte a tizenkettőtől: »Vajon ti is el akartok menni?«
68Simon
Péter így felelt: »Uram, kihez mennénk? Örök élet beszéde van nálad.
69És
mi hisszük és tudjuk, hogy te vagy az Istennek Szentje.«”
Szeretett Testvérek!
A fölolvasott evangéliumi
szakaszban többek között azzal találkoztunk, hogy sok látogató, sok ember,
ott volt Jézus körül. És érdemes megfigyelni, hogy az evangéliumban, csak
ebben a 6. fejezetben, János milyen árnyaltan írja le a Jézus körüli
sokaságot. Nagyon különbözőek az emberek: különböző indítékkal, különböző
elképzeléssel a szívükben voltak ott akkor, és ez ma is így van, meg így is
lesz. A mindenkori gyülekezet is mindig sokféle emberből állt, különböző indíték,
különböző elképzelés, elvárás, vágyakozás van a szívekben. Ha csak János evangéliuma 6. fejezetét
végignézzük, azzal a szemmel, hogy János, hogyan írja le a Jézus körül lévő
nagy tömeget, akkor megdöbbentő árnyaltságot látunk.
A 22. versben egyszerűen
csak ezt mondja: tömeg volt Jézus körül.
A 41. versben ilyet
olvastunk, hogy zsidók voltak ott.
A 30. versben jelkívánóknak
nevezi a jelenlévő sokaság egy részét. Ilyen jelkívánók mindig voltak, ma
is vannak, akik szeretnének látni valamit: „Láttunk néhány csodajelet! Hű,
menjünk! Itt lehet látni valamit!” A mai tömegtájékoztatás bizonyos
csatornáin, ezt az emberi vágyat használják ki arra, hogy felcsigázva
mindig valami rendkívülit, valami szenzációst, néha már-már gusztustalant
próbáljanak közvetíteni. Jelkívánók, csodát látók mindig voltak! Mindig
vannak, akik szenzációkra kíváncsiak! A lényeg nem érdekli őket, csak
mindig valami kis izgatót lássanak, halljanak!
A fejezet 43. és 61.
versében, két helyen is zúgolódóknak, morgolódóknak nevezi János a
Jézus körül megjelent emberek egy részét. Emlékezzünk (még majd
visszatérünk rá), ilyeneket olvashattunk, hogy némelyek magukban
zúgolódtak: „Kemény beszéd ez: ki hallgathatja őt?” János ezt is
leírja.
Aztán a 41. versben
némelyeket így jellemez: a vitatkozók. Akik nem őszinte érdeklődéssel, nyíltsággal, kérdésekkel
jöttek, hanem okoskodó, kötözködő kérdésekkel. Tudjuk, ha az evangéliumokat
megnézzük, jó néhányszor mentek így Jézushoz: „na egy jó fogós kérdéssel
most a sarokba szorítjuk, vitatkozzunk vele!” Nos Jézus körül nagy sokaság
van, ilyenek is voltak.
És voltak tanítványok.
Itt nem a tizenkettő értelmében használja János a kifejezést, hanem az
általános tág értelemben, a valóban Krisztus-követő embert a Szentírás
tanítványnak is nevezi.
Sokfélék voltak ott a Jézus
körüli sokadalomban. És a mai gyülekezetek is, meg a tegnapiak, meg a
holnapiak is, mindig igenis nagyon vegyesek. Ez önmagában nem baj, és ettől
ne rettenjen meg senki, de mint ténnyel
számolnunk kell. A templomlátogatók ma is nagyon vegyesek. Vannak, akik
inkább valami jelre várnak, valami csodát látnának, vannak, akik talán
őszinte érdeklődők – remélhetőleg ezek vannak többen –, de még többen vannak,
akik már tanítványok, de lehet, hogy vannak, akik csak magukban morgolódók,
mert valami nem úgy történik, ahogy ő elgondolja. Nagyon különbözőek
vagyunk. Nemcsak azért vagyunk különbözőek, mert vannak fiatalok és még
fiatalabbak, meg nagyon fiatalok; nemcsak azért vagyunk különbözőek, mert
ilyen és olyan hivatású munkánk, képzettségünk van. Különbözőek vagyunk
bibliaismeretünket nézve, különbözőek vagyunk kulturális hátteret nézve,
milyen családból, milyen hagyományokból jöttünk. De most igazán – a múlt
vasárnap is, és most is, és még az elkövetkező néhány vasárnap – az odaszánást, az elkötelezettséget
vizsgáljuk, és ebben is különbözőek vagyunk. Különböző az elkötelezettségi
szintje a mi életünknek, hitünknek.
Valóban, a felolvasott
igeszakasz bennünket is megkérdez: Mi van a mi szívünkben? És nézzük akkor
most sorban: A fölolvasott igeszakasz először is emlékeztet és figyelmeztet
bennünket arra, hogy Jézus kijelenti önmagát: „Én vagyok az a kenyér, amely a mennyből szállott le. Ha nem
eszitek az emberfia testét, nincs élet bennetek.” És amikor ezekről
kezd beszélni Jézus, akkor némelyek elkezdenek morgolódni: „Kemény
beszéd ez: ki hallgathatja?”.
„Nem ezt vártuk! – beszéljen egy kicsit a szeretetről, meg beszéljen arról,
ami nekünk tetszik… meg tegyen engedményeket!”
„Kemény beszéd, ki hallgathatja?” És
figyeljük meg az evangélium őszinteségét. Azt is leírja: „ettől kezdve sokan elhagyták Jézust”.
Nem jártak vele tovább. Nem szabad kétségbeesnünk, amikor gyülekezetből
lemorzsolódnak emberek. Ha egyértelműen a mi hibánkból, akkor igen! De
látnunk kell: Jézust is sokan otthagyták!
Mert nem arra voltak kíváncsiak, amit az Úr hozott, és mondott és adott,
hanem a saját elvárásaikat szerették volna viszontlátni vagy megkapni. És mert
nem minden történik úgy, akkor úgymond csalódtak és elmentek. És leírja az
evangélium. Nem szépíti a dolgot. Nem arról olvasunk, hogy Jézus szavára
mindenki Krisztus-követő lett. Ez szépítés lett volna, történelemhamisítás lett
volna. Itt nincs kilencvenkilenc százalékos választási eredmény; és ráadásul,
hogy kilencvenkilenc százalék pontosan ugyanazt akarta! A Biblia nagyon
őszinte. Őszintébb minden rendszernél. Őszintébb minden közvélemény-kutatásnál
és statisztikánál.
Kemény beszéd – pedig, Jézus nem tett semmi mást, mint
kijelentette önmagát, tanította hallgatóit. Úgyhogy vissza is kérdez Jézus:
„Ez megbotránkoztat titeket?” Már
nem bírjátok venni a tempót, a kanyart? Már elakadtatok? Hát mi lesz,
hogyha még ennél sokkal komolyabb dolgokról kezdek majd szólni nektek? Hogy
akartok Istenben hinni, hogyha az Isten cselekedetének a kezdő fokait már nem fogadjátok el?
És ezek után fölteszi a kérdést a tömeg felé, a tömegben lévő tanítványok
felé, a már Krisztus-követők felé, akik már elkötelezték magukat a Krisztus
követésére, és nemcsak jelkívánásra, meg „most ráérünk, nem tudunk mást
csinálni, hát menjünk és nézzük, halljuk…”: „Vajon ti is el akartok menni?” És mi a válasz? Mert ez a
kérdés, hogy „Vajon ti is el akartok
menni?”, ez a kérdés a felszínre hozza a belső elkötelezettségünket, az
odaszánásunkat. És Péter előáll – a tanítványok, tehát itt nem a
tizenkettőre, hanem azért a népesebb értelemben kell gondolni és érteni –,
előáll és válaszol. Válaszol, és azt mondja: „mi ismerjük, megismertük, hogy te vagy az Istennek szentje. Örök
élet beszéde van nálad.” Figyeljük meg először: „mi ismerjük”: vagy más fordítás szerint: „mi tudjuk”. Mit tudtak? Mit tudunk mi? Mi az, amit mi
ismerünk? A magunk vallásos elgondolásait tudjuk? Mert azokban csalódni
fogunk. Azok nem azonosak mindig az Úr akaratával. Már pedig nagyon fontos
az ismeret, nagyon fontos az Isten-ismeret, nagyon fontos az igeismeret.
Viszont igazi hitismeretre csak kijelentés által juthatunk el. Csak az
Isten Igéje által juthatunk el igazi hitismeretre. Nem a magunk vallásos
elképzelése, meg a szomszédasszonynak ilyen-olyan véleménye a fontos,
hanem, hogy mit mond az Úr
önmagáról. Nem a magunk elvárásai a fontosak, hanem, hogy az Úr önmagáról mit mond. Fontos tehát
ez az ismeret: fontos az Isten
megismerése. Az előbb szépen énekeltük ezt a 153. dicséretben. De mennyire
van ez így? Mert, ha nem igazi, nem mély, nem bibliai a Krisztus-ismeret,
akkor Jézusnak igaza lesz ránk vonatkozóan is, amit mondott a kortársak egy
részére: „Tévelyegtek, mert nem
ismeritek az Írásokat és az Isten hatalmát.” Nem ismeritek az Írásokat
és az Isten hatalmát! Vallásosak vagytok, de majdnem úgy, mint azok a
bizonyos athéniek, akikről a múlt alkalommal olvastunk, akik készítettek
maguknak vallást. És annak még a külső liturgikus keretét is megcsinálták
az oltárokkal együtt. Sőt, magukat bebiztosították, hogy az úgymond ismeretlen isten meg ne haragudjon: annak
is csinálunk oltárt! A keresztyénség nem ez: nem a magunk gyártotta
vallásos gondolatok gyakorlása. Mert akkor el fogunk tévedni! Akkor is,
hogyha közben templomlátogatók leszünk.
Mi ismerjük – mit ismerünk? De mindjárt hozzá kell
tennünk: az igeismeret még kevés.
Ez még nem Krisztus-követés. Az igeismeret még nem Krisztus-követés. De nem
lehet úgy Krisztust követni, hogy az Ő akaratát nem ismerjük! Akkor hogyan
fogjuk cselekedni ezt? Nem véletlen tehát, hogy Péter azt mondja: „mi ismerjük”. Vagy más fordítás így
adja vissza, hogy: „mi tudjuk, hogy
te vagy az Isten szentje – másik evangéliumban: „te vagy a Krisztus, te vagy a Messiás” –, hogy „Örök élet beszéde van nálad.”
De remélem, már többekben ott
mocorog: de hát egy szót kihagytam! Igen, eddig tudatosan. Mert Péter nem
annyit mondott, hogy „mi ismerjük,
hogy te vagy az Isten Szentje”: „mi hisszük”. És nagyon fontos: mi hisszük és tudjuk, vagy ismerjük.
Igen, ez a vallástétel. Itt mondjuk ki, hogy ‘és hogyan viszonyulunk a Te
akaratodhoz’; itt mondjuk ki, hogy ‘és követlek Téged’ – ez az elkötelezettség. De ha nem tudjuk,
hogy kit követünk, akkor nehéz
követni. Hogyha az állomáson fogadni kell egy számunkra nem ismert embert,
akkor, ezt hogy szokták megszervezni? Nyílván most már mobil is van, de hát
nem egyszer lehet látni állomásokon, hogy vagy egy feliratot tart a
kezében, vagy meg van beszélve, hogy hol fog állni, vagy milyen sapka lesz rajta.
Vagy a turistacsoportot egy városi forgatagban az idegenvezetők sokszor
hogy vezetnek? – egy esernyőt vagy valamit magasan tart, hogy a hátul lévő
is tudja, hol van az, akihez én
tartozom. Nehogy egy másik csoporthoz csapódjam, és kiderül, hogy egész
máshova visznek el engem. Tudnom kell, hogy hova tartozok, és vállalnom
kell ezt! Mi hisszük! – ez a
vallástétel. De mit hiszünk? És vissza kell kérdezni. Mi az, amit Péter
kimond? Péter nem azt mondja, hogy „hisszük a dogmákat! Hisszük a tant, az
egyházi tanítást.” Mert a keresztyén hit, az nem egy tan értelmi belátása
csupán. De nélküle meg tévelygés lesz! A keresztyén hit nem valamely tekintélyalapon
való elfogadás: „Hát, ha azt mondta a tiszteletes, akkor úgy van! Hát az
egyház azt mondja!”.
Amikor a tinédzserek fognak
bizonyságot tenni, inkább így mondom, emlékeztetni bennünket hitünk
alapigazságaira a Káté kérdés-feleletek által, nagy valószínűséggel el fog
hangzani, az a régi történetre utaló kérdés is, hogy mit hiszel – mi a
szénégető hit? A régi történet szerint, valahol a Dél-Alpokban egy erdei
embert, egy szénégetőt megkérdeztek, hogy mit hiszel? – Hát, amit az
egyház. – Na jó, jó, és az egyház mit hisz? – Azt nem tudom. Ezért mondják,
hogy ez a szénégető hit.
Péter, amikor bizonyságot
tesz, amikor válaszol Jézus kérdésére, hogy „Ti is el akartok menni? Mert nektek is más elképzelésetek van,
mint ami az Úr akarata?” – akkor azt mondja, hogy „mi hisszük és ismerjük”. A hit tehát nem egy tekintélyalapú
elfogadás, mármint földi emberi tekintély elfogadása. Ennél többről van
szó. Vegyük észre a fölolvasott történetünknek azt a fontos üzenetét, hogy
minden igazi hitvallástétel, minden vallástétel egy konkrét szituációból
indul el. Itt konkrétan az a helyzet, hogy sokféle ember van ebben a
tömegben Jézus körül, az egyik így viselkedik, a másik úgy, némelyek
morognak, némelyek elmennek, és akkor Jézus megkérdezi az ott maradókat: „Ti is el akartok menni?”. Mi iránt
vagytok elkötelezve? A magatok vágyai iránt vagytok elkötelezve, vagy a
kijelentés iránt vagytok elkötelezve? És ez az a konkrét szituáció, amikor
Péter előáll és mondja: „Uram, kihez
mennénk? Örök élet beszéde van nálad. És mi hisszük és tudjuk, hogy te vagy
az Istennek Szentje.” Mi hisszük
– Ez a személyes elkötelezettség.
Föl kell tehát végül
tennünk a kérdést: kihez mehetnénk?
Kihez mehetnénk? Ez az elkötelezettségi szint, amit itt az előbb láttunk.
A múlt vasárnapon olyan
bibliai szakaszt tanulmányoztunk, amely bibliai szakasz emlékeztetett arra,
hogy mindig vannak, hála Istennek ilyenek is, akik alkalmilag érdeklődők.
És most ugyanazt látjuk,
amit az előbb, csak más nézőpontból. Az előbbi koncentrikus körök az
elkötelezettségi szint fokozatait jelölték. Itt pedig, hogy milyen
gyülekezeti alkalmakkal próbálunk segíteni. A külső körben, amiket látunk,
végig (nem baj, ha hátulról nem tudjuk kiolvasni, majd írásban is kézbe
fogja kapni mindenki, illetve a 2000-es Szivárvány címlapján már ez látható
volt: a gyülekezeti virág)… a külső körben ott van az, azok az alkalmak,
amelyek az alkalmi érdeklődőket próbálják megszólítani. Hiszen ilyen lehet
akár a hitoktatás is, mert sajnos nagyon sokszor csak elküldi a szülő a
gyereket – ő maga ugyan nem jön, de legalább a gyerek érdeklődjön –, de
ilyen lehet, hogy valaki eljön vasárnap délután 5 órakor a Bolyai utcára
zenét hallgatni – de szól az Ige is. Ilyen lehet bizony nemegyszer, hogy
valaki eljön, mert egy ismerős temetése van – hát egyházi szertartás van, na
akkor meghallgatjuk, hogy mit mond a pap. Vagy talán egy esküvő! –templomi
esküvő van, lehet, hogy másképp nem tenném be a lábam. De hát most elmegyek
az ismerősöm esküvőjére. És ott szól az Ige.
A múlt alkalommal az ‘alkalmi
érdeklődők’ köréről volt szó, akiket meg kell próbálni közelebb segíteni az
Úrhoz. Most egy körrel beljebb vagyunk, és a gyülekezeti alkalmaink
vonatkozásában a ‘vasárnapi istentiszteletet’ és a ‘nagytábort’ írtam oda.
A vasárnapi istentiszteleteink… mondjuk így: ‘templomlátogatók’. Ha
visszagondolunk a korábbi koncentrikus körök kifejezésére: akik még nem
gyülekezeti tagok, de már nem alkalmilag találkoznak az Igével, hanem van
annyi vágy a szívükben, hogy jönnek, próbálják rendszeresen hallani az
Isten Igéjét és üzenetét. Igen, ez az elkötelezettség első foka. Hogy nem
alkalmilag tévedtem oda, hanem én magam jövök, szeretnék többet ismerni,
tudni. És hogyha… – mert mindig akad hála Istennek nálunk is jó néhány
ilyen arc –, hogyha valaki, kedves barátom így vagy itt, akkor téged is
megkérdez az Úr, és téged is meg akar szólítani, magához akar hívni. Merj
válaszolni, hogy „ismerni és hinni, hogy te vagy a Krisztus”. Merd
elkötelezni magadat, hogy nem alkalmilag, ameddig tetszik a dolog, addig
jövök; hanem jövök, mert kell az Isten Igéje nekem. Ne maradj jelkívánó,
csodaváró, ne legyél vitatkozó, okoskodó, ne csak látogató legyél, netalán
zúgolódó, morgolódó, ne olyan, aki aztán elsodródik, hanem aki engedi, hogy
szívéhez szóljon az Ige. Templomlátogatók – Még nem elkötelezett tagok egy
közösségben, de elindultak az úton. Igyekezz tehát megismerni a kijelentés
lényegét. Igyekezz megismerni a Krisztusról szóló bizonyságtételt. De ez az
Ige, ez a Krisztusi kijelentés, ez döntés elé állított: valamit mondani
kell. A vallástétel, az mindig konkrét szituációtól függ, abban kell, hogy
megszólaljon. Amikor Jézus megkérdezte az ott maradókat, még sokan voltak: „ti is el akartok menni?”, akkor
Péter érezte, hogy most valamit válaszolni kell. És ki merte mondani, hogy mi hisszük és tudjuk, hogy te vagy az
Isten Szentje. Nálad van az örök élet beszéde. Akkor kihez mehetnénk? Hova
menjünk? Nem találunk jobbat! Te vagy a legjobb! Te vagy a nagyszerű! Te
vagy a küldött Messiás!
Ennek a néhány részből álló
igehirdetési sorozatnak azt a főcímet adtam, hogy Érdeklődéstől elkötelezettségig. És a mainak pedig ennyit: Igen, a megismert Úrnak! Merj igent
mondani az Úr kérdésére, hívó szavára vagy rákérdezésére, hogy csak
látogató vagy viszonylag gyakran, vagy pedig valóban a Krisztus mellett
döntő ember. Merj dönteni! Merj igent mondani a Krisztusi hívó szóra! Mert
az elkötelezettség, az odaszánás neked
fontos.
És mi pedig, akik talán már
néhány éve, vagy sok évtizede igent mondtunk a hívó szóra, merjük komolyan
venni, hogy nagy szeretettel és türelemmel kell segíteni, hogy közelebb
kerüljenek az Úrhoz, hogy közelebb kerüljenek, és ne csupán
templomlátogatók legyenek emberek, hanem valóban Krisztus-követők. Ez pedig
a mi szolgálatunk és feladatunk. A hogyanjáról majd később lesz szó. Merjük
végiggondolni, merjük megérteni és komolyan venni, hogy gyülekezetünkben is
ennek a virágnak úgymond a koncentrikus köreiben elrendezett alkalmai azt
szolgálják, hogy az érdeklődésből Krisztus iránt elkötelezett, sőt szolgáló
emberek legyenek minél többen. Erre hívunk, és ebben próbálunk segíteni.
Ámen.
E
nagy királynak nálam is zálogja,
Igaz
hit által én is vagyok tagja,
Őtet
ismerem, mint fő Uramat
És
keresztyénnek vallom magamat.
Áldott
nevéről bátran vallást tészek,
Szent
törvényének követője lészek,
Lelkem
és testem hálaadással,
Nékie
vallom hív ajánlással.
292. dicséret 5. vers
Feleljünk imádságban az Igére:
Magasztalunk Istenünk, hogy
hosszú éveken át türelmes szeretettel munkálkodtál megtérésünkön. Magasztalunk,
hogy sokszor és sokféleképpen szólítottál, hívtál magadhoz bennünket.
Istenünk!
Bocsásd meg, hogy csak sok
idő után kezdtünk érdeklődni szavad iránt, hogy csak sok idő után
fordultunk Feléd.
Bocsásd meg, hogy sokáig
csak alkalmi érdeklődők voltunk, de hálát adunk Neked, hogy Te nem adtad
fel megmentő szereteted, hogy nem adtad fel üdvözítő akaratod
megvalósulását.
Hálát adunk Istenünk, hogy
most már templomlátogatóként rendszeresen vágyódunk szavad után.
Segíts Urunk, hogy jobban
megismerjük kegyelmedet. Segíts, hogy a Te akaratodra legyünk kíváncsiak,
az érdekeljen és ragadjon meg minket és ne a magunk elképzelése. Segíts
Urunk, hogy döntsünk melletted, igent mondjunk Neked hívó szavadra. Segíts,
hogy egyre jobban megismerjünk Téged, hogy életünket immár neked szánjuk,
elkötelezzük magunkat a Krisztus követésére. És kérünk, hogy segíts
bennünket, akik régebb óta próbálunk a Te utadon járni, hogy a mi életünk
és szolgálatunk alkalmas segítség lehessen sokak hitben való
elkötelezettségére.
Könyörgünk
gyülekezetünkért, a presbitérium szolgálatáért, könyörgünk, Te áldd meg a
vasárnapi templomi istentiszteleteket. Te áldj meg bennünket, akik sokan
összegyülekezünk ebben a házban. És könyörgünk, hogy Te áldd meg szerte a
templomi istentiszteleteket, hogy alkalmas eszköz legyen mindegyik arra,
hogy Téged jobban megismerjenek, és sokan magukat odaszánják Néked. És
könyörgünk Urunk, hogy mindazok, akik az élet különböző próbáiban járnak,
azok is Hozzád tudjanak, akarjanak fordulni. Így kérünk betegeinkért,
könyörgünk gyászoló testvéreinkért, mindazokért, akik az élet mélységeiben
járnak, hogy a mélységből Hozzád tudjanak fordulni, és a mi szeretetünk
segítség lehessen lelki gyógyulásukban. És könyörgünk Urunk, hogy Neked
szentelt életünk által nemzetünk is megújuljon. Ámen.
„A reménység Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes
örömmel és békességgel, hogy
bővölködjetek a reménységben a Szentlélek által.”
Ámen
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|