|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
ÉRDEKLŐDÉSTŐL ELKÖTELEZETTSÉGIG 4.
Szolgáljatok egymásnak!
Korinthusbeliekhez írott első
levél 12. fejezet 1-11. vers [1Korinthus 12:1-11]
„1A lelki ajándékokra nézve pedig, testvéreim, nem
szeretném, ha tudatlanok lennétek.
2Tudjátok, hogy amikor pogányok voltatok, ellenállhatatlanul
vitt és sodort valami benneteket a néma bálványokhoz.
3Ezért tudtotokra adom, hogy senki sem mondja: „Jézus
átkozott”, aki Isten Lelke által szól; és senki sem mondhatja: „Jézus Úr”,
csakis a Szentlélek által.
4A kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak,
de a Lélek ugyanaz.
5Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az Úr
ugyanaz.
6És különbségek vannak az isteni erő
megnyilvánulásaiban is, de Isten, aki mindezt véghezviszi mindenkiben,
ugyanaz.
7A Lélek megnyilvánulása pedig mindenkinek azért
adatik, hogy használjon vele.
8Mert némelyik a Lélek által a bölcsesség igéjét
kapta, a másik az ismeret igéjét, ugyanazon Lélek által.
9Egyik ugyanattól a Lélektől a hitet, a másik
ugyanazon Lélek által a gyógyítások kegyelmi ajándékait.
10Van, aki az isteni erők munkáit vagy a prófétálást
kapta; van, aki lelkek megkülönböztetését, a nyelveken való szólást, vagy
pedig a nyelveken való szólás magyarázását kapta.
11De mindezt egy és ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy
osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja.”
Ima
Örök
dicsőségben uralkodó Istenünk, mennyei Atyánk!
Magasztalunk Téged menny és föld Teremtője. Egyedül Téged
illet dicséret, dicsőség, tisztesség és hálaadás. Megköszönjük, hogy ezen a
szép reggelen is felragyogott előttünk a Te hatalmas kegyelmed, napjainkhoz
napokat toldasz, megújítasz bennünket a dolgos hétköznapok után éltető Igéddel.
Bocsásd meg, hogy nem vagyunk méltók gondviselésedre. Sokszor észre sem
vesszük körülölelő szereteted. Életünk lényege felett elsiklunk,
hiábavalóságra pazaroljuk Tőled kapott napjainkat, pedig tudjuk, hogy a mi
Urunk elhívott bennünket az Ő népéhez, és aki az Ő ügyét szolgálja, arra a
mi Teremtőnknek gondja van. Kérünk Téged, éleszd fel szívünkben a
felelősséget másokért. Láttasd meg velünk testvéreink szükségét, indíts
bennünket Lelked által egymás terhének hordozására. Add meg Urunk, hogy
lételemünk legyen alázattal szolgálni, a Szentlélek tiszta gyümölcseit
teremni. Így, közösen leborulva előtted, Jézus Krisztus szent nevében
kérjük, áldd meg az Ige hirdetőjét, az Ige hallgatását, befogadását és
megtartását. Ámen.
Mi szívünket, kegyes Isten,
Igaz hitben, reménységben
Kiváltképen erősíted,
Hogy bízhassunk csak tebenned.
Te isteni jóvoltodat,
Ismerhessük hatalmadat,
Melyet hozzánk megmutattál,
Mikor érettünk áldoztál.
Keresztyéni egyességben,
Nevednek szentelésében,
Szent igédnek értelmében,
Tarts meg minket mindvégiglen.
291. dicséret
2., 3. és 8. vers
Péter apostol első levele 4.
fejezet 7-11. vers [1Péter 4:7-11]
„7Mindennek a vége pedig már közel van: legyetek tehát
bölcsek és józanok, hogy imádkozhassatok.
8Mindenekelőtt az egymás iránti szeretet legyen
kitartó bennetek, mert a szeretet sok bűnt elfedez.
9Legyetek egymással vendégszeretők zúgolódás nélkül.
10Ki milyen lelki ajándékot kapott, úgy szolgáljatok
azzal egymásnak, mint Isten sokféle kegyelmének jó sáfárai:
11ha valaki prédikál, úgy mondja szavait, mint Isten
igéit, ha valaki szolgál, úgy szolgáljon, mint aki azt az Istentől kapott
erővel végzi, hogy mindenkor az Isten dicsőíttessék Jézus Krisztus által,
akié a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen.”
Szeretett
Testvérek!
Nagyon sokszor elhangzik, gyakran mi magunk is
mondjuk, hogy felgyorsult világban élünk. És ez a világ egyúttal a
lehetőségek sokaságát adja elénk. Sokkal többet, mint a régebbi nemzedékek
idején. És részben ezért is, nagyon sokszor tapasztalhatjuk (talán magunkon
is), hogy sokan időzavarban szenvedve kapkodnak jobbra-balra. Mindent
szeretnének látni, mindent akarnak hallani, mindent tudni akarnak, mindent
markolni akarnak, mindent birtokolni akarnak, semmiből nem akarnak
kimaradni. S aki sokat markol, keveset fog. És ezt átélve, nagyon sok
emberben ott van egy belső félelem, egy belső feszültség, hogy miről fogok
lemaradni, mi az, amit elveszítek, mi az, ami nem lesz az enyém. És
minderre még sok-sok lapáttal rátesz a reklámoknak mai lehetősége (hiszen
reklám mindig volt a történelemben), de a lehetőségei a reklámozásnak is sokkal-sokkal
nagyobbak, sokkal tudatosabbak és úton-útfélen ostromolnak, elénk
tolakodnak. És akkor fölmerül a nagy kérdés, hogy ezt a kevés időt, amink
van, mire és hogyan lehet jól felhasználni. Mire és hogyan érdemes az
időnket szánni? Mert azt, mindenki érzi és tudja, hogy a nagyon sokféle
lehetőséget nem tudjuk egyszerre markolni, birtokolni, megragadni. De akkor
ez azt is jelenti, hogy valamiről le kell mondani, valami eleve nem lehet
annyira fontos, vagy ne legyen annyira fontos számunkra. Mert mindent nem
tudunk. És a modern embernek ez a legnagyobb dilemmája, legnagyobb
problémája, hogy mégis mindent szeretne! És rohan, lót, fut, szalad,
hajszolja magát, és közben talán csak évek, évtizedek múlva veszi észre,
hogy miközben azt hitte, hogy nagy rohanásában, szaladásában nagyon sokat
sikerült markolni, aközben ujjai közül, keze közül, kezéből, életéből
nagyon sok minden ki is potyogott. Ettől még inkább félni fog, még inkább
aggodalmaskodik, még inkább kétségeskedik a mai ember.
A fölolvasott bibliai szakaszunk Péter
bizonyságtételéből így kezdődött: „Mindennek
a vége pedig már közel van”. Na még csak ez hiányzik! Még a Biblia is
erre emlékeztessen bennünket, hogy mindennek a vége közel van? Többféleképpen
is gondolhatunk erre, akár a Krisztus visszajövetele, akár más
összefüggésben, akár egyszerűen csak úgy, hogy ne dicsekedjünk a holnapi
nappal, mert nem tudjuk, hogy mit hoz az reánk. De mindennek vége közel van?
Akkor mit csináljunk?
A fölolvasott szakaszunkból észrevehettük: van szó az Úrral való közösségről, van szó az egymással való közösségről, és
van szó a szolgálatról. Igen, az
Úrral való közösség. Most lehet, hogy feltűnik, nincs itt az írásvetítő. De
talán majdnem mindenkinek a kezében ott van egy kis lapocska, amit a
kijáratnál kézbe kaphatott vagy fölvehetett, hiszen tudom, hogy ami ide ki
lett vetítve, az messziről, hátulról, vagy nem olyan szemüveggel nézve nem
mindig volt látható, éppen ezért immáron kézbe is adtam, meg azért is, hogy
nyugodtan, otthon is át lehessen gondolni mindent. Az Úr újra és újra meg
akar szólítani bennünket, hogy ne csak alkalmi érdeklődők legyünk, sőt ne
csupán templomlátogatók, hanem az Úrral közösségbe kerüljünk.
Péter erről így beszélt: „…legyetek tehát bölcsek és józanok, hogy imádkozhassatok”. Itt
az Úrral való személyes közösséget
hangsúlyozza az apostol. Ugyanakkor ebből az is kiderül, hogy ne áltassátok
magatokat hamis reményekkel. Mert a világ mindig táplálja, mindig nyomja a
maga ígéreteit, reményt keltő szövegeit. Az apostol már 2000 évvel ezelőtt
arra figyelmeztette az akkori keresztyéneket: legyetek bölcsek és józanok!
Nem kell minden után rohangálni. Nem kell minden áron mindent megszerezni,
és nem kell, mert nem tudod megszerezni, nem kell emiatt feszültségben
élni. „Legyetek bölcsek és józanok,
hogy imádkozhassatok.” Figyeljük meg, nem azt mondja egyszerűen, hogy
imádkozzatok; hanem, hogy az imádságainknak komoly akadálya lehet, ha nincs
ott bennünk a józanság. Ha vagy a világvége pánikhangulata tör ki rajtunk,
vagy eluralkodik rajtunk, hogy lemaradtunk ebben a világban a versenyben,
és nekünk alig jut valami, rohanjunk még többet – tehát akkor kevesebb idő
marad csendre. Az apostol arra figyelmeztet, hogy az Úrral való közösség,
az sok józanságot igényel. Gondoljátok végig alaposan és nyugodtan mindazt,
ami körülvesz titeket, legyetek bölcsek, hogy tudjatok imádkozni. Hiszen
mindig jönnek a hangzatos szavak, reményt keltő szövegek és szlogenek – de
miben érdemes, kiben érdemes reménykedni? Az Úrral való közösség ad
stabilitást az embernek.
De lépjünk tovább, hiszen erről a korábbi
vasárnapokon részben volt szó. Fölolvasott szakaszunkban az apostol tovább
fűzi, egy lépéssel tovább lép, tovább fűzi a gondolatot, tudniillik az egymással való közösségről
beszél. És mi is a múlt vasárnap néztük, láttuk, így fogalmaztam meg,
rajzoltuk föl, vagy vetítettük ki, hogy rendszeresen gyülekezetbe járva,
gyülekezeti tagként, a gyülekezethez tartozzunk. Ne csak meglátogassuk a
templomot.
Ahogyan évekkel ezelőtt történt: egy anyuka sétált
gyermekével. Én valahol itt voltam a templomkertben, hallottam, amit
beszélt. A gyermek megkérdezte, hogy anyu mi ez a nagy ház? – a Bolyai
utcai templom lett volna ez a nagy ház. Mondta: hát ez a templom. – És itt
ki lakik? – Hát az Isten. És a gyermek utána így folytatta: és mondd anyu,
őt mikor fogjuk meglátogatni?
Igen, már ez is nagy dolog, de a látogatás, azért az
egy gesztus. Az a közösségvállalásnak egy nagyon alacsony szintje.
Elmegyünk, meglátogatjuk időnként a rokonainkat. De nem velük lakunk, nem
együtt főzünk minden nap, ők a maguk családi életét élik. Nos, közösséget
vállalni egymással. Igen, ez a gyülekezet belső közössége, ha koncentrikus
körökben ábrázoljuk, akkor egy körrel beljebb vagyunk. Nem csak elmegyünk
meglátogatni (és sokan elmennek meglátogatni a templomot), hanem az ott
lévőkkel közösséget vállalni.
Péter apostol így fogalmazta ezt meg: „az egymás iránti szeretet legyen kitartó
bennetek”. Ez sokkal több, mint ugyanazon épületbe ellátogatni. Hát
elmegyünk egy stadionba, elmegyünk egy nagy csarnokba, vagy elmegyünk a
piacra – mindenhol sokan vannak! De nem életre szóló közösség az. Alkalmi,
szükségszerű dolog.
„Az egymás iránti szeretet legyen kitartó
bennetek” – bátorította
már a korai gyülekezetet is Péter apostol. „Mert a szeretet sok bűnt elfedez” – ez nem dogmatikai tétel,
ezzel nem oldja föl Péter a bűnbánat és a megbocsátás bibliai tanítását.
Másvalamiről beszél: a szeretet, majd Pál apostol is hasonlóan fogalmaz, a szeretet tud elfedezni. Vagyis
nem mindig a másik hibájáról beszélni, és nem minden apró dolgot kikürtölni,
és mondani és mondani, és mindig csak a mások hibájáról beszélni, mert
ezzel nem gyógyítunk, ezzel nem segítünk. A szeretet sok bűnt elfedez, ez
azt is jelenti, hogy egymást tudni kell elfogadni és elhordozni.
„A szeretet
kitartó legyen bennetek” – egy másik területét említi ennek az apostol,
amikor azt mondja, hogy a
vendégszeretet zúgolódás nélküli legyen. A világunk egy kicsit
változott ahhoz képest, ahogy a korai keresztyének éltek, de mégis érthető.
Részben üldöztetések idején, amikor menekülni kellett valakiknek, például a
hitük miatt, és befogadta valaki; hát egyszer még adunk neki enni, de aztán
esetleg napokig rejtegetni, védeni valakit, akkor már könnyen megszólalhat
a zúgolódás: mit képzel ez, én fogom eltartani?
Közösséget vállalni, a szeretet közösségét az
üldözöttel – vagy abban az időben, amikor a mai értelemben nem volt
szervezett a gyülekezet, akkor nagyon sokszor, akár az apostolok és
munkatársaik is, mint vándor igehirdetők, prédikátorok mentek egyik
városból a másikba, néhány hetet, hónapot ott töltve, és befogadásuk a
gyülekezet közösségének szolgálata volt.
A zúgolódás nélkül való egymás iránti szeretet: közösséget
vállalni egymással. Ezen, koncentrikus kör vonatkozásában most egy picit
megint lépjünk tovább, és vegyük észre a fölolvasott bibliai szakaszunk
bizonyságtétele alapján, és ahogy hallottuk Pál apostol leveléből, amit a korinthusiaknak
írott: mi megajándékozott emberek
vagyunk. Megajándékozott emberek – Kitől? Miért? Mire?
Megajándékozottak vagyunk, és arról beszél a Biblia, hogy ki-ki amilyen ajándékot kapott,
lelki ajándékot kapott, azzal szolgáljon.
Szolgáljon, mert ezt ugyanazon Lélek, ugyanazon Úr adja a közösség
tagjainak.
Itt Péter két területet említ, a szóbeli és a
cselekedetbeli területet, nagyon röviden összefoglalva. Pál apostol
részletesebben sorolta előbb az 1Korinthus
12-ben; de még olvashatnánk hozzá a Római
levélből is és az Efezusi
levélből is. Vagyis ha ezeket összehasonlítjuk, összevetjük, akkor
egyértelműen látnunk kell, hogy a Szentírás a kegyelmi ajándékokról nem ad
teljes listát. Részben vannak átfedések ezek között, részben valamit csak
itt említenek, valamit csak ott említenek.
Megajándékozottak vagyunk lelki ajándékkal, kegyelmi
ajándékkal. A kegyelmi ajándék azt jelenti, hogy nem az én kiválóságomnak
az eredménye, ingyen kegyelemből kaptam, nem az érdemeim ezek, hanem az
Isten egyszerűen adta. Itt olvassuk: ha
prédikál úgy mondja, mint Isten szavait – mert különben minek; és aki szolgál úgy szolgáljon, mint aki
Istentől kapott erővel végzi – ebben benne van az is, hogy nemcsak a
magam mutogatására, benne van az is, hogy ne zúgolódással. Először nagy
lelkesedés, aztán a második vagy a harmadik napon már némi morgolódás,
utána zúgolódás? „Ha valaki szolgál, úgy
szolgáljon, mint aki azt az Istentől kapott erővel végzi.”
De beszél az Írás máshol a bölcsesség Igéjéről, az
ismeret Igéjéről, mint kegyelmi ajándékról: a hitről, a gyógyításról,
prófétálásról, lelkek megkülönböztetéséről és még sorolható tovább. Most
nem a részletei a fontosak, hanem hogy az Isten megajándékoz bennünket
különböző ajándékaival azért, hogy a közösség javára szolgáljunk. Ezt nem
ilyen átmeneti látogatóként, nem érdeklődőként, hanem a másikkal közösséget
vállalva lehet gyakorolni.
A kegyelmi ajándékok mellett említenünk kell még két
területet: a képességeket és a talentumokat is. A talentumokat
képességeink szerint adja az Úr; kinek-kinek különböző képességei vannak.
Azok is azért adattak, hogy szolgáljunk vele. És az Isten talentumokat, a
képességek arányában eszközöket ad, hogy azokkal szolgáljunk. Valamelyiket
mindegyikőnk kapott. Egyikőnk sem mondhatja, hogy: jaj, én nem tudom olyan
jól magyarázni az Igét, akkor én semmit nem csinálok! Mert én nem tudok mit
tenni a közösség javára! Mindannyian kaptunk valamit – valószínűleg többet
is –, akár lelki ajándékok vonatkozásában, akár a képességeinkre gondolunk,
akár a kapott eszközökre gondolunk, hiszen a talentum annak idején
tulajdonképpen a nemesfém mértékegysége volt, vagyis kicsit úgy is
mondhatnánk, hogy anyagi javakat is kaptunk, mindannyian tudunk tehát
valamivel szolgálni a közösségben.
A Szivárvány
decemberi számában, amikor az előző, illetve annak az esztendőnek az
eseményeiről egy rövid összefoglalót próbálunk leírni, abban újra és újra –
részben ismétlődés, mert folyamatosságról van szó –, próbálok sok mindent
fölsorolni, hogy észrevegyük, legalább egy évben egyszer észrevegyük, hogy
a közösségben mennyi terület, mennyi lehetőség van arra, hogy személy
szerint részt vegyünk nemcsak fogyasztóként, hanem a közösségben
szolgálatot végzőként, vállalóként. Olvasom úgy szó szerint, ahogy ott van:
„Gyülekezetünk nevében köszönöm lelkésztársaimnak, gyülekezeti gondnoknak,
kántoroknak, pénztárosnak, templomgondnoknak, hitoktatóknak,
csoportvezetőknek, a Presbitériumnak, a Szivárvány szerkesztőségének és
mindenkinek szívből, hitből, szeretetből való hűséges, önkéntes
szolgálatát.
Több mint 120-an végeztek havi rendszerességgel
különböző önkéntes feladatokat, és még sokan alkalmilag segítettek. Jó
példaként, és a közös munkálkodásra való további buzdításként – a teljesség
igénye nélkül – most is több mint hatvanféle ilyen területet megnevezek: igei
szolgálatok, bizonyságtételek, otthoni és gyülekezeti imádságok,
igeolvasások. Családlátogatások, otthonokban és kórházakban végzett
beteglátogatások, kórházi kántálás és szeretetszolgálati munkák.
Gyermekműsorok betanítása és előadása, szavalatok, énekkari szolgálatok,
zenei közreműködések, zenés áhítatokon való szolgálatok. Cikkek írása,
újságunk szerkesztése, nyomtatása, valamint sajtó termékek terjesztése,
honlap készítése, frissítése. Úrasztali jegyek adományozása, úrvacsorai
segítségek. Műszaki-gyakorlati munkák, javítások, templomkert gondozása,
virágok adományozása és templomi elhelyezése, takarítási segítségek. Hivatali,
irodai, könyvelési munkák, fénymásolások, körlevelek készítése, kézbesítése,
anyakönyvezés. Jegyzőkönyvek megírása, perselyadományok és azok
számbavétele. Anyagbeszerzés, mesteremberek mozgósítása, vásárlási
segítségek, szeretetvendégségek előkészítése, sütemények, természetbeni
adományok. Plakátkészítés, fényképezés, díszítés, varrás. Bizottsági
szolgálatok. Egyházfenntartói járulék, cél- és perselyes adományok. Utazások
szervezése, táboroztatási segítségek, vendégek fogadása, szállítások.
Hívogatások gyülekezeti alkalmakra, templomba érkezők fogadása,
elhelyezése, gyermekfelügyelet biztosítása a Kismamakörnek. Gyülekezetünk
keretein kívül végzett szolgálatok, alapítványi munkák. Jó szándékú építő
észrevételek, javaslatok. Szolgálatunk végzéséhez családunknak adott
segítségek. Egymás iránti türelem és szeretet” – ez is a teljesség igénye
nélkül volt.
Megajándékozottak vagyunk. És a közösséget
vállalásról, a szolgálatvállalásról szól a mai Igénk. És éppen ezért most
már kis fénymásolatban kézbe is adtam, akinél nincs, a kijáratnál majd
vegyen magához, sőt az igehirdetések igehelyei is ott vannak a lapon, és
ott van a gyülekezeti virág is, hogy ezt a kettőt egymásra helyezve lássuk,
hogy mit jelent a gyülekezeti alkalmak rendjében a tartalmi rész, a
koncentrikus körök világa.
Péter apostol mindezt így fogalmazta meg, és a mai igehirdetésnek
is az Érdeklődéstől elkötelezettségig
sorozaton belül, ennyi a címe: Szolgáljatok
egymásnak! Mert Péter így fogalmazta: „…úgy szolgáljatok azzal egymásnak”. Figyeljük meg a négy
kifejezést végezetül.
Úgy – Úgy, mint akiket Isten
hatalmazott fel. Ez is nagyon fontos. A szolgálat a gyülekezetben nem
önfejű ki vagyok, mi vagyok, magam mutogatása. Az különböző tv-showkba való, de nem az Isten népe
közösségébe. Úgy szolgáljatok, legfőbbképpen, ahogy itt olvastuk: hogy az Úr dicsőíttessék. Vagyis a
szolgálatnak pontosan megvan a célja: az Úr dicsőíttessék, az szolgálja a másik javát is. Ahol az
Úr nem dicsőíttetik, ott is lehet sok mindent csinálni, de az nem biztos,
hogy szolgálni fogja a másik javát.
Másodszor: azzal
szolgáljatok, azzal, amit az
Úrtól kaptunk. Merthogy sáfárok vagyunk. Megbízottak vagyunk, akár a
kegyelmi ajándékok világáról van szó, akár a képességeinkről van szó, akár
a nekünk adott talentumokról, az eszköztárról van szó. Azzal, amit az Úrtól
kaptunk – ez megint megvéd, ennek az ismerete és komolyan vétele az önfejű
dicsekedéstől. Hiszen megbízottak vagyunk. Azzal szolgáljunk, amit mi is
ajándékba kaptunk, hiszen ez nem a sajátunk.
A bevezetőben említett kérdéskör, hogy kevés időt
mire és hogyan lehet jól fölhasználni, hogy ne kapkodás, ne kétségbeesett
rohangálás legyen az életem – mindent meg akarok szerezni, semmiből nem
akarok kimaradni, mindent látni akarok, mindenhová el akarok menni, mindent
birtokolni akarok – és ez lehetetlen! De bolondíthatjuk magunkat és egymást
ilyen elképzelésekkel. Nos, azzal
szolgáljatok, amit ajándékként kaptatok az Istentől. Ez nem a magunk
erőfeszítése, hanem az Istentől nekünk adott lehetőségekkel való jó
sáfárkodás.
Harmadszor: szolgáljatok.
Vagyis legyünk csatornái annak, amit az Úr akar adni, árasztani mások felé.
Ahogyan nagyszerű, hogy van egy hatalmas víztorony, de ahhoz csövek
kellenek, hogy a lakásunkba eljusson a víz. Mert hogyha nem lennének
csövek, ez a hatalmas csőrendszer a városban, akkor a víz hozzánk nem jut
el. A mi életünk ilyen csatornája lehet és legyen annak, amit az Isten
szeretne adni és árasztani áldásként mások felé. Ez a szolgálat. Vagyis,
amit az Isten ad, rajtunk keresztül szeretné eljuttatni egymás felé is, és
a gyülekezet határán túlra is. Ez szolgálat. Ez nem a magam mutogatása, nem
az önzés világa, nem az én minden
áron való birtoklása, hogy mindent én
szerezzek meg, és egy észnélküli versenybe és egymás taposásába hajszoljuk
magunkat; hanem itt isteni áldás áradhat.
És negyedszer: egymásnak
szolgáljatok. Az apostoli tanítás nagyon komolyan és nagyon
határozottan figyelmeztet, itt a gyülekezeten belüliről van most szó.
Egymásnak, akik Krisztus-követők lettetek. Ezt nem szabad kijátszani a
gyülekezet határán kívülivel, de az Ige először is és mindenekelőtt a gyülekezet
közösségében végzett szolgálatra tanít. Aki a gyülekezet közösségében nem
tud, nem akar szolgálni, az kifele se nagyon fog mások felé jól szolgálni: egymásnak.
Vagyis legyőzve az önzést, legyőzve a kényelmességet, legyőzve azt, hogy – amit
személyválogatásnak nevezünk – én neki, hát neki nem! A szeretet, „az egymás iránti szeretet legyen
kitartó bennetek, mert a szeretet sok bűnt elfedez”, a személyválogatás
nélküli szolgálat a gyülekezet közösségén belül. Hiszen ez a közösség a
Krisztus teste. És aki nem tud, és nem akar a Krisztus testében szolgálni,
az a Krisztust gyalázza meg. Utána ne beszéljen arról, hogy ő Istent hiszi,
és az Istent szereti. Mert aki az Istent szereti, annak a felebarátját is
szeretnie kell – figyelmeztet János apostol.
És míg időnk van, amíg itt vagyunk ebben a testben,
amíg nem jött vissza még az Úr, addig szolgáljunk egymásnak. És egyszer csak
rádöbbenünk arra, hogy isteni áldások áradnak! Vagyis nem kell
kétségbeesnünk, hogy miről fogunk lemaradni. A legnagyobb lesz a miénk. A
többi harmad- és ötöd-rangú lehet, amivel a világ még ostromol bennünket.
Szeretett testvérem, vállald ezt a közösséget!
Vállald a szolgálati közösséget, hiszen igazán itt kezdődik a keresztyén
közösségnek az a plussza, az a többlete, ami a világ különböző nagyszerű
összejöveteleitől meg kell, hogy különböztessen bennünket azért, mert
rajtunk keresztül isteni erők, isteni áldás áradhat egymás felé, sőt majd a
gyülekezet határain kívülre is. És mindez akkor van helyén és rendjén, ha
így az Isten dicsőíttetik. Mert ezt észreveszik! Észreveszik a testvérek
is, észreveszik a gyülekezetben is, és szép lassan a világ is kezdi
észrevenni, hogy ez valami több, valamilyen más közösség, mint amilyeneket
emberek ismernek, és amiben tisztességesen közreműködnek a világban.
Szolgáljatok
egymásnak – a
szolgálat csak közösségvállalás által működik. Egymásnak szolgálni úgy,
hogy nem vállalom a másikkal a közösséget, az nem nagyon lehetséges; de úgy
és akkor tudom vállalni, ha szeretetem elfedezi, vagyis nem fölhánytorgatja
a másik gyengeségét, bűnét, és nem örökké kritikusan kibeszéli, hanem éppen
a szolgálat által próbálja tisztítani, gyógyítani még a másik életet is.
Vállaljuk tehát így az Isten népe közösségét. És vállaljuk mi így a
szolgálatot, hogy az Úr dicsőíttessék, rajtunk pedig áldása lehessen. Ámen.
Szeress jó reménységgel,
Mely nem ejt szégyenben;
Atyafi szeretettel
Építsél éltemben,
Hogy szívből szerethessem
Felebarátomat,
És ebben ne keressem
Csak az én hasznomat.
Engedd, hogy szent igédet
Bátran megvallhassam,
Tisztemben hűségemet
Néked megtarthassam;
Senki engem e földön
Tőled el ne vonjon,
Híveid seregében
Felséged megtartson.
493. dicséret
5. és 6. vers
Jöjjetek,
imádkozzunk!
Hálát
adunk Istenünk, hogy eltévedt teremtményeidet megkerested kegyelmeddel.
Magasztalunk, hogy megajándékoztál a veled való közösség áldásaival, és
hálát adunk, hogy Krisztus-követő életünket meghívtad a Te népeddel való
közösségbe, a gyülekezetbe.
Bocsásd meg Urunk, hogy még csak mindig fogyasztani
szeretnénk a testvérek szolgálata által felénk áradó áldásaidat. Bocsásd
meg, hogy még gyakran kifogásokat keresünk magunknak a szolgálat elől való
menekülésünkhöz. Segíts Urunk felismerni Tőled kapott képességeinket, hogy
azokkal szolgáljunk egymásnak. Segíts Urunk észrevenni és szolgálatra
fölajánlani a nekünk adott talentumokat, javakat a gyülekezet közösségében.
És segíts, hogy a mások által felismert kegyelmi ajándékainkkal szolgáljuk
a közösséget, hogy képességeink, talentumaink, kegyelmi ajándékaink
dicsőségedet hirdessék egymás számára, sőt az egész világ felé is.
Könyörgünk Urunk, Istenünk, gyülekezetünk testvéri
közösségben, szolgálatban való erősödéséért. Könyörgünk, hogy szolgáló
életünk és közösségünk Rád mutató jel legyen mindenkor, elsősorban városunk
javára.
És kérünk mennyei Atyánk, hogy irgalmas szereteteddel
vedd körül a testi-lelki betegségben, próbákban lévőket, a megfáradottakat,
az élet taposómalmában, vagy nagy rohanásában csalódottakat. Vedd körül
irgalmas szereteteddel a gyászoló szíveket, mindazokat, akik most
veszteséget éreznek, hogy Téged, az örökkévalót, az üdvözítőt és a vigasztaló,
gyógyító Urat keressék. És kérünk, segíts bennünket is, hogy gyógyító
szeretettel tudjunk egymás felé fordulni.
Urunk! Odaszánjuk magunkat a Te néped közösségének
szolgálatára. Segíts, hogy ez a hétköznapokban megvalósulhasson, egymás
javára és a Te dicsőségedre. Ámen.
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|