|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Mennyiség és/vagy minőség?
Korinthusbeliekhez
írott 1. levél 13. fejezet
„1Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet
pedig nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom.
2És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek
is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is,
úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok.
3És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem
tűzhalálra szánom, szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból.
4A szeretet türelmes, jóságos; a szeretet nem
irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát,
nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat.
6Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal.
7Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr.
8A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár
prófétálás: el fog töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog
szűnni; legyen ismeret: el fog töröltetni.
9Mert töredékes az ismeretünk és töredékes a
prófétálásunk.
10Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes.
11Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig férfivá
lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat.
12Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig
színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni,
ahogyan engem is megismert az Isten.
13Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e
három; ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet.”
Imádkozzunk!
Urunk, Istenünk! Szívünk hálaadásából jöttünk a Te
hajlékodba, hogy keressük a Veled való közösség kiváltképpen való alkalmát.
Szívünk örömével jöttünk a Te hajlékodba, mert szeretnénk találkozni a
hitben testvérekkel. Jöttünk a mi hálaadásunkkal, hogy megköszönjük az
elmúlt hét napjait, az erőt, munkáinkat, hogy megköszönjük munkáink
eredményét. Jöttünk, hogy elmondjuk előtted kérdéseinket, kiöntsük szívünk
keserűségét, bánatát, hogy elmondjuk mindazt, ami bennünket foglalkoztat.
Jöttünk családunkkal, vagy jöttünk egyedül. Jöttünk otthonunkból, mert
szeretnénk Veled és egymással közösségben lenni. Bocsásd meg mulasztásainkat.
Bocsásd meg, hogy az elmúlt héten gyakran nem akaratod szerint, nem
dicsőségedre és nem egymás javára éltünk. De kérünk, Szentlelkeddel segíts
bennünket, hogy a mi életünket odaszánjuk, hogy dicsőségedre lehessünk.
Legyen így áldás forrása nevedben való összegyülekezésünk. Ámen.
Felséges Atya Úr Isten,
Ez napnak ő kezdetiben
Könyörgünk: tarts meg
hitünkben.
És az igaz szeretetben.
Adjad, hogy nékünk éltünkben
Egymást szeretnünk
szívünkben;
Élhessünk nagy békességben,
És hitnek jó gyümölcsében.
492. dicséret 1. és 4. vers
Zsoltárok
könyve 133. fejezet
1Ó, mily szép és mily gyönyörűséges, ha a testvérek
egyetértésben élnek!
2Olyan ez, mint mikor a drága olaj a fejről lecsordul
a szakállra, Áron szakállára, amely leér köntöse gallérjára.
3Olyan, mint a Hermón harmatja, amely leszáll a Sion
hegyére. Csak oda küld az ÚR áldást és életet mindenkor.
Szeretett Testvérek!
Gyakran nehezen tudunk dönteni, vagy gyakran nem jól
választunk, nem jól döntünk a mennyiség és a minőség vonatkozásában.
A mai igehirdetésnek ezt a címet is adtam: Mennyiség és/vagy minőség?
A mi világunk, ami körülvesz bennünket, újra és újra
a mennyiség és növekedés bűvöletében él: Ki tud magasabb felhőkarcolót
építeni? Ki tud jobb és nagyobb fegyvereket készíteni? Ki tud egy egész
világot uralni? Ki tudja felvásárolni mások üzletét, megszerezni a piacot? A
mindenáron való növekedés bűvölete. A kérdés az: mire vezet mindez? Biztos,
hogy jó? Biztos, hogy ez lenne a mérce? Vagy talán egy kicsit árnyaltabban
kellene látnunk a világot? Népünk
nagy része pedig a megszorítások félelmében él. Nem a mindenáron
való gyarapodás, hanem, hogy mit miből lehet majd kifizetni. Mert ugyan
voltak hangzatos ígéretek, csak a realitás más. A valóság más. És érdekes
módon most kiderül a valóság. A mindenáron való növekedés, amikor „megyünk
és haladunk!”. Biztos, hogy ez mindig jó? Biztos, hogy ez valóságot
tartalmaz? Biztos, hogy ezzel használunk egy családnak, egy népnek vagy
bármilyen közösségnek?
Lehet mondani a százalékos mutatókat, hogy a gazdaság
hogy teljesít. Lehet beszélni arról, hogy… és megint százalékokat
hangoztatni. No, és a minőség? Biztos, hogy ami százalékokban több, az egyúttal
jobb is? Mert nagyon sok embert mintha megtévesztenének a számok. Ha
nagyobb számokat hall, még azt is elhiszi… jóllehet a pénztárcája az
ellenkezőjét mutatja.
Mit mond a Szentírás? Mit mond a Szentírás mennyiség,
minőség kérdésében? Vajon ugyanezt?
A fölolvasott bibliai szakaszunk egy rövid zsoltár, első
és utolsó verse így hangzik: „Ó, mily
szép és mily gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek! … Csak oda
küld az ÚR áldást és életet mindenkor” – mintha ez a zsoltár nem a
százalékokról beszélne. Nem a mindenáron való nagyobb számokról beszélne.
Jóllehet az Írás tud ezekről is. Emlékezzünk, amikor Jézus tanít, ott ama
domboldalon, és már lassan elmúlik a nap, és nem ettek; sok ezer ember kap
táplálékot, és az Írás följegyzi, hogy csak férfi hány ezer ember volt ott.
Vagy emlékezzünk a Cselekedetek könyve beszámolójára,
ahol a jeruzsálemi gyülekezetről (az első gyülekezetről) olvassuk: háromezren
térnek meg, keresztelkednek meg. Vagy olvassuk később: „az Úr pedig szaporította a gyülekezetet az üdvözülőkkel”.
Mennyiségi növekedés is van. Beszél erről is az Írás. De amit itt olvastunk
a zsoltárban, hogy „szép és
gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek”, ez nem a számok világa;
ez nem a mennyiség világa: ez a minőség – mert szebb. Lehetséges ez?
Lehetséges, hogy a testvérek, az Istenfélő emberek egyetértésben élnek? Nemcsak
szép óhaj? Nemcsak vágy?
Nagyon sokszor (emberileg érthető módon) találkozunk
azzal, hogy sok ember szívében ott van a vágy a szeretet után. Nem
véletlen, hogy az úgynevezett szeretethimnuszt, (amit az elsőnek
fölolvasott 1.Korinthusi levélben hallottunk), nagyon sokan szeretik, még a
Szentírást nem ismerők is. Csak az igazi összefüggését nem értik. Ott van a
vágy a szívünkben a minőség, a tartalom után; és nemcsak a mennyiség után.
De lehetséges ez? Lehetséges, hogy testvérek hitben,
testvérek egyetértsenek? Lehetséges ez? Vagy ez a keresztyének között is
csak egy naiv, szép vágy? De nem lehetséges?
Ugye nagyon jól tudnánk mondani, az Írást is idézve, „ki-ki a maga hasznát keresi”. És
ahol az emberek a maguk hasznát keresik, ott nem lehetséges az egyetértés;
ahol ki-ki saját önző vágyai szerint akarja intézni az ügyeket.
Betegesen individualista világunkban nem lehetséges
igazán az egyetértés, mert mindenki csak a maga jogairól beszél. A mi
világunk betegesen a saját jogairól beszél, mármint az egyének jogairól.
Minőség pedig, szeretet pedig csak ott lehet, ahol legalább ketten vannak.
Ahhoz közösség kell. Ha mindig csak a saját jogainkról beszélünk, akkor
csak rombolunk. Hosszútávon.
Akkor nem lehetséges? Nem lehetséges egy bűneset
utáni világban, hiszen ez az önzés, ez mindent tönkretesz? Vágyaink
ellenére? Igen, ha az önzés vezérel bennünket, akkor tönkremegy a házasság,
baj lesz a családban, baj lesz a társadalomban. Ha csak egy-egy csoport
akarja a maga gesztenyéjét sütögetni, kikapargatni, akkor ott nagy baj lesz
egy nép életében. De nagy baj lesz egy gyülekezet, az egyház életében is.
Bármennyire vágyakozunk a szép után, meg beszélünk a szeretetről – de ez
nem fog megvalósulni. Ha mindenki a maga akaratát erőlteti, ha mindenki a
maga igazságát (mondjuk pontosabban: a maga részigazságát erőlteti), akkor
itt nem lesz egyetértés. Akkor ez illúzió? Akkor maradjunk meg amellett,
hogy eljöttünk, hallottunk itt valami kicsit a szeretetről. De szép volt!
Aztán kimegyünk a templomajtón (netalán még ki se mentünk), és máris semmi
nem valósul meg mindebből? Csak olyan jó volt hallani!
Egyszer egy bizonyos temetésen évtizedekkel ezelőtt a
Tiszántúlon a lelkész igehirdetése után valaki szót kért és beszélt. A
részleteket most nem sorolom el, akkor lenne igazán érthető. Csak, hogy mi
volt a falu lakóinak a véleménye. Olyan szép volt, amit az a messziről jött
egykori munkatárs mondott, bár egy szó sem volt igaz belőle! – mondták a
falubeliek. De olyan szép volt! Igen, mert ott van a vágy mindenkiben, hogy
legyen szebb, legyen jobb, hogy szeressük egymást, hogy legyen egyetértés.
Aki ilyet mond, az nagyon könnyen be tudja zsongani az emberek egy részének
az agyát. De mi lesz a megvalósítással? Vagy csak ígérjük? Újra és újra ígérjük?
A zsoltár első és utolsó mondata: „Ó, mily szép és mily gyönyörűséges, ha a
testvérek egyetértésben élnek! … Csak oda küld az ÚR áldást és életet
mindenkor”. De ebben a rövid zsoltárban van két középső vers is, amit
most is kihagytam. Így szól: „Olyan
ez, mint mikor a drága olaj a fejről lecsordul a szakállra, Áron
szakállára, amely leér köntöse gallérjára. Olyan, mint a Hermón harmatja,
amely leszáll a Sion hegyére”. Mit kezdjünk mi ezzel a kenettel, olajjal, meg ezzel a harmattal?
Minek van ez itt? Mit mondhat ez számunkra? Vagy ezt hagyjuk ki? Maradjon
meg, hogy „milyen szép lenne, ha egyetértésben tudnánk lenni néha!”.
A Hermón harmatja leszáll, egészen a Sion hegyére – mondja
a zsoltáros. Emlékezzünk, képzeljük magunk elé Izrael térképét. Hermón fönt
van északon, egészen a határvidéken. A környék legmagasabb csúcsa, hegysége
olyannyira, hogy ott van hó is, ami nem jellemző azon a vidéken. És a Sion
hegye, a templomhegy ugye Jeruzsálemben van. Sok-sok 10 km-rel délebbre. És
azt mondja a zsoltáríró, hogy ha egyetértésben vannak az atyafiak, az
hasonlít ahhoz, minthogyha a Hermón harmatja valahol ott délen, egészen
Jeruzsálemig érezteti a hatását. Olyan áldás! Igen, hiszen ezek a magas
hegyek kicsalogatják a felhőkből a csapadékot. Hogyha megnézzük a térképet,
látjuk, onnan ered, arról a vidékről a Jordán, onnan, ahol a hegyekben több
a csapadék, sőt a legmagasabb csúcson mindig hó van, onnan források, folyók
eredhetnek; és a délebbi vidék (amely alapvetően száraz), és ahol igen nagy
a hőingadozás, akkor valami érdekeset vehetünk észre: a harmatot. Mi is
ismerjük, hogy nehéz, szárazabb időkben milyen nagy dolog, ha legalább
harmat van, ha az eső nem is nagyon jön. És ott, azon a vidéken különösen
fontos volt, életet jelentett a harmat, ha talán hónapokon keresztül eső
nem is volt. Valahol, a Hermónhoz is máshonnan érkezett a nedvesség, de ott
volt a csapadék és onnan ment tovább, egyfajta körforgás. Ez a hegység, ez
a hegyvidék kapta az éltető nedvességet, és a teremtés rendje szerint
valahogy továbbmegy, nem ott marad, nem tartja meg magának.
A zsoltáros valahol rácsodálkozik erre, hogy az Isten
áldása is ilyen: kapjuk, és áldásként tovább kell adni. Talán, ahogy a
folyó elviszi messzi, a szárazabb vidékre is azt, ami ott a hegyekben
hullott vagy harmatként majd visszajöhet, ami látszólag eltűnt.
Aztán ott van ez a bizonyos drága olaj. Az Ószövetség népénél ugye az volt a gyakorlat,
hogy amikor vendég érkezett messziről vagy közelebbről, jó meleg, még ennél
is melegebb időkben, poros utakon, amikor megérkezett, akkor megmosták a
lábát, felfrissítették, ehhez tartozott többek között az illatos olaj is,
hogy a fejét is rendbe hozza, fölfrissítse. És mindezt megtették, ez a
vendégfogadás kedves része volt. Egy kicsit ez olyan, minthogyha egy
hosszú-hosszú út, izzasztó út után megérkezik a vendég, és azt mondjuk
neki: figyelj, itt a fürdőszoba és frissítsd föl magad. Tudniillik, ha ő
fölfrissül, az visszahat ránk is. Ennek az illatos olajnak, a kenetnek az
illata a háziakra is jó hatással volt (bár a vendégnek szánták, hogy
fölfrissüljön). Igen, ez az egyetértés, ez a szeretet csak így működik.
Úgy, hogy önző vagyok, úgy, hogy csak én vagyok, csak nekem vannak jogaim,
így nem működik. Így nem lesz egyetértés és nem lesz szeretet. Mindezt
kapjuk és továbbadjuk. Ha nem adjuk tovább, ha nálunk elakad, akkor nem
lesz egyetértés.
De hogyan jöhet létre ez az egyetértés? Ma is el
fogjuk mondani vagy imádkozni az Úrtól tanult imádságot, amelynek az egyik
mondata így hangzik: Uram, legyen meg
a te akaratod. A mi világunk arról szól, legyen meg az én akaratom.
Legyen meg egy kormány akarata. Legyen meg egy nép akarata. Legyen meg egy
világhatalom akarata. Jézus arra tanította követőit: ha élni akartok, nemcsak
hogy tanuljátok meg, hanem kérjétek, imádkozzátok és éljétek, hogy a te
akaratod legyen meg Uram.
Ennek az egyetértésnek újra és újra meg kell
születnie. Az egyetértés nem olyan, hogy huszonöt évvel ezelőtt egyszer
egyetértettünk a családban. Ez jó dolog. No és az elmúlt huszonöt évben? Az
egyetértés nem olyan, hogy „valamelyik esztendőben a gyülekezeti nagytábor
záró estéjén majd elolvadtam a szeretettől, úgy egyetértettünk”. No és
utána? No és azóta? Az egyetértésnek újra és újra meg kell születnie. De
hogyan születhet meg? Mi az alapja? Először is, hogy ugyanaz legyen az
Urunk és Istenünk. Az egyetértés itt kezdődik. Mert hogyha más a mi Urunk,
ha bálványokat tisztelünk, legyenek ezek modernek vagy csak leporoltak,
akkor ott nem lehet egyetérteni. Ha valaki a számok bűvöletében él, és ha a
mindenáron való számokban növekedést hajszolja, akkor nem igazán tud
egyetérteni abban, aki a tartalomra, minőségre is szeretne hangsúlyt tenni.
Ha valóban az örökkévaló Isten az én Istenem és a te Istened, és többünk
Istene, ha valóban őt Atyánknak szólítjuk – akkor ugye mi testvérek
volnánk? Az egyetértés alapja itt kezdődik. Mert ugyan igaz, amit Jézus
mondott, hogy tudtok jó ajándékot adni még a bűneset utáni világban is
gyermekeiteknek (bár nem mindig még ott sem), de a bűneset utáni világban
is megmaradt az élet továbbadásához annyi, hogy igyekszünk szeretetben
nevelni, a magunk gondolata szerint jól nevelni gyermekeinket. De Jézus azt
mondja: „gonosz létetekre tudtok jó
ajándékot adni”. Mi nem jók vagyunk, és néha vétkezünk, hanem mi
elfordultunk az Istentől. De valamelyest tudunk jót tenni.
Nos, egy ilyen bűneset utáni világban, először is
vissza kell fordulni az Istenhez. Mert az egyetértés itt kezdődik. Ha ugyanaz
az Úr a mi Istenünk, akkor egymáshoz tartozunk. És akkor az Istentől kapott
áldásokat tovább kellene adni. Ez a következő lépés. Törekednünk kell a
belső tartalomra, a minőségre, amihez kell egyetértés. De egyetérteni, ugye
ahhoz legalább két ember kell. Aki csak önmagában tud és akar gondolkozni,
mint amilyen irányba tettlegesen halad a világ, ott nem lehet közösség. A
szeretethez legalább két ember kell. Egyszerre a kettő nem működik. Csak én
vagyok, csak nekem vannak jogaim! És a szeretet? Ki szeressen téged, ha
másnak nincs joga? Hogy valósuljon meg a szeretet és az egyetértés, ha a
másik ember nem is létezik, mert csak én létezem? Ahhoz, hogy egyetérthessünk,
ahhoz el kell fogadnunk egymást.
Az egyetértéshez hozzátartozik még az is, hogy
lényegi dolgokban kell egyetértenünk – egyetértés a közös hitben, az Úrban.
De a részletekben? Ott már az egymást gazdagító különbözőségeket el kell
fogadnunk az Isten akarata szerint. Mert nem minden másság Isten akarata
szerint való. De az egymást gazdagító, Isten akarata szerint való
különbözőségeket el kell fogadnunk. Az Úr nem akar egyenszürkéket. Az Úr
Jézus, amikor a tizenkettőt elhívta, és három éven keresztül nevelte,
tanította, formálta őket, elkészítette, hogy majd elküldje, hogy tegyenek
tanítvánnyá minden népet, akkor ezt nem úgy tette, hogy itt van a
tizenkettő, van egy sablon, és így belegyömöszölte mindegyiket. Pétert is,
aki néha igen furcsán viselkedett, Jánost is, aki néha szelídebb és halkabb
volt, vagy a végén kételkedő Tamást, vagy az inkább csak önmagára gondoló
Júdást. Nem préselte bele, hogy a túloldalon kijöjjön tizenkettő
tökéletesen egyforma ember; hanem mind a tizenkettőt nevelte. És ez a tizenkettő
különböző volt. Egy dologban egyek voltak, Krisztust követték. És ez a
fontos.
Azt mondja a zsoltáros: „szép és gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek”.
A mennyiség és a minőség tehát nem föltétlenül
ellentétei egymásnak. De nagyon komolyan végig kell gondolni, melyik hova
vezet. A mennyiség gyarapodásából ritkán csak bizonyos területeken várható,
de még ott sem automatikusan, minőség. De a minőség gyakrabban
eredményezhet mennyiségi növekedést is. Vagyis: csak azért, mert sokan
vagyunk együtt valahol, az még nem biztos, hogy közösség. Az nem biztos,
hogy minőségi együttlét.
Egy hadseregben is sokan vannak együtt, mert
odaparancsolták őket, vagy mert azt választották főfoglalkozásul. De ez még
nem föltétlen azt jelenti, hogy ott minőség is van az emberi
kapcsolatokban.
Lehet, hogy egy stadionban is sok tízezer ember van.
Csak az egyik fele az egyik csapatnak drukkol, a másik a másiknak. Nem
értenek egyet. Abban értenek egyet, hogy szeretik a focit.
„Szép és
gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek”. Fordítsuk le ezt végül a
magunk gyülekezeti nyelvére is. Egy-egy templomban összegyülekezünk
többen-kevesebben, összegyülekezünk sokan. Az Úr nevében való
összegyülekezésünk, az istentiszteletnek ez a formája egy nagy lehetőség.
Az, hogy sokan együtt vagyunk, ez egy nagy lehetőség, de a minőség irányában,
az egyetértés irányában, az egymás elfogadása irányába kell, hogy
haladjunk. Nem elég annak a bűvöletében élni, voltunk az első
istentiszteleten százhetvenen, a kertben harmincan vagy ötvenen ülnek, és
hogy itt a második istentiszteleten hányan vagyunk. Nem elég annyi, hogy
voltunk 450-en, vagy 500-an. Vajon belülről mi történt? És közöttünk mi
történt? De nem megvetendő – hiszen „menjetek
és tegyetek tanítvánnyá minden népet” – vagyis nem megvetendő a
mennyiség sem. Az istentisztelet különös alkalom és lehetőség a templomban,
hogy megéljük, újra megéljük, megvalósítva az egyetértést. És az
elkövetkező hét gyülekezeti táborában az, hogy 350-en együtt leszünk, ez
mennyiség. Milyen minőség fog megjelenni ott? Mennyire lesz egyetértés? Nem
egyformaság, hanem egyetértés az Úrban, az Isten akarata keresésében. Nagy
lehetőség ez, hogy ennyien vagyunk. De újra és újra oda kell figyelnünk
arra, hogy ennek a világnak elsősorban igazi keresztyénekre van szüksége,
másodsorban sokra.
De nem sokra jut ez a világ, ha sok névleges
keresztyén van és kevés minőségi hívő ember.
„Mily szép és
mily gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek.” Igaz, „csak oda küld az Úr áldást és életet mindenkor”. Valósuljon
meg újra és újra, most is a táborban, a hétköznapokban, ezután is ez az
egyetértés a közös Úrban, a közös hitben, egymást elfogadva és segítve.
Amit kaptunk az Istentől különböző ajándékokat, azokkal egymásnak
szolgáljunk, mert az életünk így lehet jel, így lehet áldás a világ
számára. Ámen.
490. dicséret 5-7.
versét énekeljük:
Te teremtettél bennünket:
Bírd hát jóra életünket;
Ne nézd gyarló esetünket:
Segéld erőtlenségünket.
Hogy mi csak tiéid légyünk,
Téged szüntelen dícsérjünk:
Légyen szeretet mi bennünk,
Egymás közt egyesek légyünk.
Oltsd meg patvarinknak tüzét,
Vedd el bűneinknek terhét:
Adj minékünk csendességet,
Lelki-testi békességet.
Téged magasztal Teremtő Istenünk egy virágszál
szépsége, a gyümölcsök zamata, a fák növekedése, az állatok sokasodása,
gyermekeink fejlődése, növekedése.
Bocsásd meg Urunk, amikor tönkretesszük teremtett
világodat a mindenáron való gazdasági növekedés bűvöletében. Bocsásd meg,
amikor önzésünkkel megrontjuk családi, emberi, gyülekezeti kapcsolatainkat.
Bocsásd meg, amikor a mindenáron való profit-szerzés oltárán igazi
értékeket áldozunk föl.
Urunk, Istenünk! Bocsásd meg nekünk, amikor azt
gondoljuk, hogy a mennyiségi gyarapodás automatikusan a családnak, egy
népnek, gyülekezetnek minőségibb életet, szeretetet, örömet is hozhat.
Segíts Urunk jobban bízni Benned. Segíts keresni a Te
akaratodat és egyetértenünk a Te akaratodban. Segíts, hogy elfogadjuk és
éljünk szeretetedből, és a Tőled kapott áldásokat továbbadjuk másoknak.
Segíts, hogy hitben, Veled közösségben legyünk, és így hitben
testvéreinkkel is szeretetközösségben, egyetértésben élve jellé és áldássá
lehessünk ebben a világban, betöltve küldetésünket. Segíts Urunk, hogy odafigyeljünk
a belső tartalomra, hiszen így szeretnéd áldásaidat bőven árasztani.
Könyörgünk a tegnap fölszentelt Tégláskerti új
református templomért, mindazokért, akik odajárnak, mindazokért, akiket odahívogatnál.
Legyen áldás a város azon részén ez a hajlék.
Könyörgünk erőtlenekért, betegekért és gyászolókért,
mindazokért, akik megszomorodtak, akik aggodalmak között élnek. Könyörgünk
mindazokért, akiknek nagyon be kell osztani a forintot. Könyörgünk mindazokért,
akik kétségek között vannak, hogy ne csupán lefele nézzenek a
nyomorúságokra, bajokra, hanem fölfele Reád. Hogy a mi életünk is valami
módon segítség lehessen nekik nehéz helyzetükben.
Könyörgünk Urunk, segíts bennünket, hogy áldásodat
továbbadjuk, hogy harmatként frissítsünk, jó illatú kenetként frissítsünk,
hogy a mi életünk, istentiszteletünk, most táborozásunk is ilyen áldás
forrása legyen, hogy a Tőled jövő áldás másokra is kiterjedhessen. Jézus
Krisztusért cselekedj bennünk és általunk, közöttünk gazdagon. Ámen.
„Ti azonban,
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|