|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Meddig késünk még?
Filippiekhez
írott levél 3. fejezet 7-14.
„7Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem
a Krisztusért.
8Sőt most is kárnak ítélek mindent Krisztus Jézus, az
én Uram ismeretének páratlan nagyságáért. Őérte kárba veszni hagytam, és
szemétnek ítélek mindent, hogy Krisztust megnyerjem.
9Hogy kitűnjék rólam őáltala: nincsen saját igazságom
a törvény alapján, hanem a Krisztusba vetett hit által van igazságom
Istentől a hit alapján,
10hogy megismerjem őt és feltámadása erejét, valamint a
szenvedéseiben való részesedést, hasonlóvá lévén az ő halálához,
11hogy valamiképpen eljussak a halottak közül való
feltámadásra.
12Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál
volnék, de igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a
Krisztus Jézus.
13Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már
elértem,
14de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve,
ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten
mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.”
Hallottuk az
apostoli bizonyságtételt, lélekben elcsendesedve imádkozzunk:
Drága jó Urunk! Szerető mennyei Atyánk!
Csöndes, szívünk mélyén fakadó imádságban szólítunk,
hogy együtt dicsőíthessünk, magasztalhassunk Téged, és örvendezhessünk,
tanulhassunk a Te néped közösségében. Kevés az értelmünk, hogy felfogja
végtelen szereteted mélységeit, megérthesse cselekedeteid minden részletét.
Köszönjük, hogy mégis gyarlóságunk ellenére is fiaidnak mondhatjuk
magunkat, és fiadként részesei lehetünk annak az örökségnek, amit
Krisztusban számunkra készítettél. Köszönjük az otthonunkként számunkra
rendelt gyönyörű bolygót, a Földet, és az azt körülvevő mennyországot. S
köszönjük, hogy méltatlan mivoltunkat nem tekintve egy még csodálatosabb
mennyei otthon várja ígéreted szerint a Krisztust Uruknak vallókat. S
köszönjük az örökül ránk maradt élő és ható Igét, a szent Igét, mely szólít
és indít az evangélium hirdetésére mindnyájunkat. Bocsásd meg, hogy sokszor
kell csalódnod bennünk. Bocsásd meg, ha Fiadhoz méltatlanul élünk, és
szégyent hozunk az atyai házra. Segíts Szentlelked által elfogadni és
szívünkbe zárni Pál apostol igaz példáját, és szüntelenül buzdíts minél
hívebben követni a Krisztus által.
Áld meg e gyülekezetet, hogy Igédtől erősödjön,
épüljön, és meglássa a Te akaratodat. Szentlelked által légy velünk,
Krisztus nevéért kérünk. Ámen.
Siess keresztyén, lelki jót
hallani,
Régi törvényből harcolni,
tanulni,
Az igaz hite mellett mint
kell bajt vívni,
Krisztusban bízni.
Mert nem hiába ezt az ó törvénybe,
Próféták írták Biblia
könyvébe:
Szép tanulság ez most az új
törvénybe,
Mi eleinkbe.
Jól tudja földön ezt minden
keresztyén:
Nem csak fegyverrel oltalmaz
az Isten.
Ezt minden népnek tudására
adom:
Istenünk vagyon!
161. dicséret 1-3. vers
Józsué könyve
18. fejezet 1-10. vers
„1Izráel fiainak egész közössége összegyűlt Silóban.
Ott helyezték el a kijelentés sátrát, miután meghódolt előttük az ország.
2De maradt Izráel fiai között még hét törzs,
amelyeknek nem osztottak örökséget.
3Azért ezt mondta Józsué Izráel fiainak: Meddig késtek
még elmenni és birtokba venni azt a földet, amelyet nektek adott atyáitok
Istene, az ÚR?
4Jelöljetek ki törzsenként három férfit, hogy
elküldjem őket. Induljanak el, járják be az országot, készítsenek róla
leírást örökségüknek megfelelően, majd jöjjenek el hozzám.
5Azután osszák fel maguk között hét részre. Júda
maradjon meg a maga területén délen, József háza is maradjon meg a maga
területén északon.
6Ti tehát készítsetek leírást arról a földről, a hét
birtokrészről, és hozzátok ide hozzám, hogy kisorsoljam közöttetek
Istenünknek, az ÚRnak színe előtt.
7De a lévitáknak nincs birtokrésze köztetek, mert az
ÚR papi szolgálata az ő örökségük. Gád, Rúben és a Manassé-törzs fele pedig
már megkapta örökségét a Jordánon túl keleten, amit Mózes, az ÚR szolgája adott
nekik.
8El is indultak azok a férfiak, és elmentek. Amikor
útra keltek, megparancsolta nekik Józsué, hogy készítsenek leírást az
országról. Ezt mondta: Menjetek el, járjátok be az országot, és készítsetek
róla leírást! Azután térjetek vissza hozzám, és én kisorsolom köztetek itt,
Silóban, az ÚR színe előtt.
9Elmentek tehát a férfiak, bejárták az országot, és
egy könyvben leírást készítettek a városokról és a hét birtokrészről.
Azután visszamentek Józsuéhoz a silói táborba.
10Józsué pedig sorsot vetett nekik Silóban, az ÚR színe
előtt, és felosztotta ott Józsué a földet Izráel fiai között; mindenki
megkapta a maga részét.”
A 3. verset
olvasom újra:
„Azért ezt
mondta Józsué Izráel fiainak: Meddig késtek még elmenni és birtokba venni
azt a földet, amelyet nektek adott Atyátok Istene, az Úr?”
Egyik költőnk egyik versének utolsó sorai így
hangzanak:
Mi mindig mindenről elkésünk,
Késő az álmunk, a sikerünk,
Révünk, nyugalmunk, ölelésünk,
Mi mindig mindenről elkésünk.
Talán vannak, akik már rájöttek, Ady Endre „Akik mindig mindenről elkésnek”
című versének utolsó versszakát olvastam. Rólunk, nemzetünkről írja, mintha
mi mindig elkésnénk, mintha mindenről elkésnénk.
Vajon ez a megállapítás a mai keresztyénségről is
igaz? Rólunk, mai keresztyénekről is ugyanezt leírhatná, elmondhatná a
költő, hogy mi mindig, mindenről elkésünk?
Egy igen régi történetet olvastam az előbb Józsué
könyvéből, és ebben a történetben az Isten ajándékáról, az Isten
adományáról olvashattunk „…amelyet
nektek adott Atyáitok Istene, az Úr”.
Először is tehát emlékeztet bennünket ez a bibliai
szakasz Istenre, a gazdag Istenre, az ajándékozó Istenre. Arra az Istenre,
aki ígéreteket tesz, ígéreteihez hű, és nemzedékről nemzedékre beteljesíti
ígéreteit. Néha sok idő telik el, de az Isten ígéretei beteljesednek. Ő nem
a mi óránk szerint és nem a mi 70, avagy 80 esztendőnk szerint cselekszik.
Emlékezzünk az Ábrahámnak tett ígéretre: „Megáldalak, megáldatnak benned a népek,
miután nagy néppé teszlek”. Egy ígéret, és ezt az ígéretet évszázadok,
évezredek alatt teljesíti be az Úr. De Ábrahámnak kellett megtenni az első
lépéseket és a következő nemzedéknek; Izsáknak a maga lépéseit, és Jákóbnak
szintén a maga lépéseit. Ebben a nagy ígéretben és a beteljesülő
ígéretekben minden nemzedéknek megvan a maga feladata. „Ábrahám hagyjad
atyáid földjét, jöjj arra a földre, ahová én hívlak” – ez az Ábrahám
feladata. Hogy odahagyja atyái bálványait, és az Istennek engedelmeskedjen.
Aztán eltelik sok-sok év, jön az egyiptomi időszak. Először a jólét, majd a
nyomorúság, és az egyiptomi szolgaságból a szabadulás, a pusztai vándorlás,
a „menjünk vissza Egyiptomba, ott húsos fazekak vannak” – az egyiptomiak
számára, és nem a rabszolga nép számára. Jönnek a zúgolódások, sok minden
jön, évszázadok telnek el, és elérkeztünk a most fölolvasott bibliai
szakasz korához, Józsué korához, a honfoglalás…??? Hiszen az ígéret földje
ezért ígéret földje: „amelyet nektek
adott atyáitok Istene, az Úr”. És most eljött az az idő, amikor
birtokba kellene venni. Amikor az Isten ajándékát át kellene venni.
És nézzük tovább… Nézzük az egyház életét, nézzük a
mi életünket. Isten gazdagon ajándékozó Isten, ígéreteit beteljesítő Isten.
Hiszen bűnbocsánatot, hiszen kegyelmet ígért és ajándékoz a megtérőnek.
Hiszen – ahogy Jézus mondja: „az én
békességemet adom néktek, nem úgy, ahogy a világ adja, ne nyugtalankodjék a
ti szívetek, és ne féljen”. Új életet ajándékoz a Krisztusban, egy
egészen új szakasz kezdődhet el; az eltévedt ember megtérése után az Isten
szolgálatot ajándékoz, feladatot ajándékoz nekünk. Értelmet ad életünknek,
közösséggel, Vele és népével való közösséggel akar megajándékozni, örömmel
akar megajándékozni, és sorolhatnám… és az örök élettel. Az Isten, ajándékozó
Isten: amit nekünk ígért az Isten.
És azt is látjuk (ez egy hosszabb és másik történet
lenne már), hogy Isten még ítéleteiben is kegyelmes. Olykor az egyiken
ítélet és az a másikon kegyelem. Hiszen Izráel fiait is megbünteti
engedetlenségük idején, mikor az asszírok kezébe adja.
Nos, így érkeztünk el a kérdéshez, amit Józsué föltesz
saját kortársainak: „meddig késtek
még elmenni és birtokba venni azt a földet, amelyet nektek adott Atyáitok
Istene, az Úr?”. Meddig késtek még megismerni azt, amit az Isten nektek
készített? Meddig? Mindig elkésni akarunk? Lemaradni akarunk? Meddig késtek
még, kérdezte kortársait. Menjetek el, járjátok be, ismerjétek meg és
vegyétek birtokba, amit az Isten nektek készített.
A törzsek közül néhány törzs már ott volt a kánaáni
városok között, nyájait legeltetve. A hét kisebb törzs meg ott toporgott
körülöttük és nem mozdultak. Nem mentek tovább. Amit az Isten nekik ígért,
és az évek, évtizedek, évszázadok alatt nekik akart adni, azt nem akarják
megismerni, vagy nem merik, nem indulnak el. Józsué kénytelen
figyelmeztetni őket, „menjetek már, ismerjétek már meg!”. Ehhez azonban ki
kell mozdulni. Ki kell mozdulni a megszokottból, oda kell hagyni, ahogy
egykor Ábrahámnak is oda kellett hagyni atyáik földjét, a megszokottat a
bálványokkal együtt, hogy megismerhesse azt, amit kap. Hányszor vagyunk olyan
kisgyermekek mi is hívő emberként, ahogy a kisgyermek játszik a maga kis
régi megszokott játékaival, aztán megérkezik a vendég, ajándékot hoz. Odajön
– a kis régi ajándékai a kezében, de azt le nem tenné –, „Add ide!”, és
akkor minden a földre potyog. Ahhoz, hogy átvehessük, amit az Isten készít,
ahhoz le kell tenni a bálványokat, el kell engedni a biztosnak látszó
mulandó bálványokat. Ahhoz, hogy átvegyük, amit az Isten készít, ahhoz
tudni kell letenni a tegnapit és a tegnapelőttit, amit az Isten adott
nekünk. Mert az Úr ma és holnap újabb dolgokkal szeretne megajándékozni.
Hogy van mindez? Meddig késtek még megismerni?
Mozduljatok már ki! És ez bizony ránk is érvényes. Ki merünk e mozdulni a
megszokottból, keresztyénségünk megszokott sablonjaiból? Ki merünk-e
mozdulni abból, ami egyébként tegnap az Isten ajándéka volt? – de az a
tegnap volt. Vagy mi is mannát halmozunk? A tegnapi mannából akarunk élni,
közben az Úr azt mondta, hogy holnap is kaptok. „Holnap is gondoskodni
fogok rólatok.”
A tegnapi megvan még. Egyházunk egyik nyomorúsága,
hogy mindig a múltjából akar élni. Azért hálát kellene adni, jó példáit
szabad követni. De nem lehet a múltunkból élni. Jézus nem azt mondta, hogy „bízzál
bennem és ragadj ott le”. Hanem azt mondta, hogy „jöjj és kövess engem”. Jöjj, újabb és újabb dolgokat fogsz
megismerni. Még inkább megismerheted az Isten hatalmát, szeretetét és
irgalmát. Mozduljatok már ki, mondja Józsué kortársainak, a hét törzsnek,
menjetek már, hát legalább ismerjétek meg mi az, amit az Isten nektek
készített. Az a Józsué mondja, aki annak idején tagja volt annak a kis
küldöttségnek, amelyik Izráel vonulása idején Kánaán területére jött, és
Józsué és Káleb volt az, aki azt mondta, hogy jó föld az, ahogy az Isten
megígérte. Vannak nehézségek, de az Istenre kell nézni. Nem Anák fiaira,
nem az óriás emberekre kell nézni, nem az akadályokat kell nézni. Most ez a
Józsué mondja a többieknek: „menjetek már!”. Az Isten többet készített,
mint amennyit eddig megismertet velük és amennyi eddig az övék lett. Isten
ígéreteinek gazdagságát mennyire ismerjük? Mennyire ismerjük mindazt, amit
az Isten ígért a benne bízóknak? Mennyire ismerjük mi az Igét? Ha kevésbé,
akkor persze, hogy görcsösen ragaszkodunk tegnapi kegyességünk tegnapi
áldásaihoz. Az Úr pedig újakat akar adni. Meg akar gazdagítani. Ha a hívő
ember, ha a gyülekezet, ha egy egyház csak a múltjából akar élni, akkor
mindig a tegnapi mannákat szedi elő. Azért hálát adva magasztalni kell az
Urat. És hitben előre el kell indulni, hogy még inkább magasztalhassuk a
mai és majd a holnapi mannáért, amit holnap ajándékoz az Isten. Testi,
lelki, e múlandó világhoz tartozó ajándékait meg kell ismernünk. És meg
kell ismernünk az örök életre szóló ajándékát.
Józsué másik kérdése arra vonatkozik, „miért késtek
még birtokba venni?”. Nem egyszerűen csak „menjetek el és kukucskáljátok
meg, nézzétek meg, jaj de szép, és maradjatok a tegnapinál” – kishitűen.
Hanem megismerve, mintegy feltérképezve, „menjetek és vegyétek birtokba!”.
Nem elég látni milyen szép ajándékot hoztam, hanem le kell tenni a tegnapit,
és oda kell menni bizalommal, üres kézzel, hogy amit nekem hoztak, az az
enyém lesz.
Meddig késtek még birtokba venni? Emlékezzünk a Filippi
levélből Pál apostol bizonyságtételére. Azt mondja: „kárnak és szemétnek ítélek mindent a Krisztusban kapott
gazdagságért”. Mit ítél kárnak és szemétnek? Mi az, ami a Krisztusban
kapott kegyelemhez, új élethez képest olyan, mint a szemét? – értéktelen,
kicsi mértékű. Megdöbbentő. Olyan dolgokról beszél itt az apostol, ami mind
az Isten ajándéka volt. Tegnap és tegnapelőtt. Kegyes, istenfélő családban
nevelkedhetett fel. Farizeusi családban nevelkedhetett. Gamáliel papjának,
a kor leghíresebb teológiai tanárának lábainál tanulhatott. Ez mind az
Isten ajándéka. „Héber vagyok, a
héberek közül” – mondja. „Annak rendje-módja szerint a szövetség jelét,
a körülmetélést én is megkaptam.” Mind az Isten ajándéka. Tegnap és
tegnapelőtt. És most a Krisztusban mára és holnapra újabb és nagyobb
dolgokat akar adni az Isten. Erre mondja Pál: akkor leteszem a tegnapit, a
tegnapelőttit hálával, hogy átvehessem a mait és a holnapit.
Meddig késlekedtek még birtokba venni? – kérdezi
Józsué. Mit topogtok még itt egymás nyakán? Hiszen ott voltak a nagyobb
törzsek, ott voltak a kisebb törzsek, Izráel törzsei, ott egy kupacban.
Talán egymásban jobban bíztak, mint az Úrban? Az apostol bizony nagy példát
ad nekünk. Tudni kell elengedni azt, amit tegnap adott az Isten, hogy átvehessük
a mait és a holnapit.
Pál apostol életének hatalmas felismerése volt ez. És
utána mindehhez tartotta is magát. Mindez mozgatta őt. Átvenni, birtokba
venni azt, amit az Isten holnapra készített. Menni és cselekedni, vagyis
nem csupán elméleti tudás elmenni, megismerni a földet, lapozgatni a
Bibliát, jó sokat tanulni belőle, hanem gyakorolni is mindazt. Jézus azt
mondja, hogy „jöjj és kövess engem”. Az a Jézus mondta, aki faluról falura,
városról városra járt. Nem az a Jézus, aki leült ott a Genezáreti tó
partján a domboldalra, és aztán ott 3 évig tanított, osztogatta a kenyeret,
meg a halat, hanem az a Jézus, aki ment. Újra és újra ment. „Jöjj és kövess engem.” Nem azt
mondja, hogy gyere ide, ülj le, és aztán itt idegyökerezel, és semmit nem
fogsz utána tovább lépni – hanem „jöjj”. Az a Jézus, aki azt mondta, hogy „a rókáknak barlangjuk van – ők
ahhoz kötik magukat –, a madaraknak
fészkük van, az ember fiának nincs fejét hová lehajtania”. Igen, ez a
Jézus hív. Itt egy állandó mozgás van, az isteni cselekvő Isten, nem
valahol letelepedő, és onnan aztán senki nem mozdíthat meg. „Vegyétek már
át, vegyétek már birtokba, amit az Isten néktek akar adni.” Ismeret,
megismerni, és utána hittel kinyújtani kezünket, és átvenni, mert így
tapasztalhatjuk meg, hogy aki tegnap hatalmas volt, az ma is az. Így
tapasztalhatjuk meg, hogy Jézus Krisztus tegnap és ma is mindörökké
ugyanaz. Ha mi mindig csak a tegnapból akarunk élni, akkor csak
megszegényedünk, és másokat is megszegényítünk. Mert az Isten mára és
holnapra fölkínált ajándékait mi sem vesszük át, így másoknak se adhatjuk
tovább.
Szeretett Testvérek!
Tegyük föl a kérdést végül magunknak: meddig késünk még, keresztyén
emberként?
Fontos tanítás tehát a mi számunkra, hogy e földön
elsősorban nem birtokunk van, mármint a telekkönyvnél bejegyzett birtokunk
(olyat is ad az Isten), de itt minden az Úré. Hanem itt küldetésünk és
szolgálatunk van. A cselekvő Isten munkájába állhatunk be. Erre hív az
Isten bennünket. Küldetésünk és szolgálatunk van. Itt semmi nem a miénk.
Egy időre lehet, hogy a nevünkre íratjuk a telekkönyvnél, mert ugye most
már ilyen is van néhány száz éve. Nem a miénk. Az életünket kaptuk, az
erőnket kaptuk, a képességeinket kaptuk, a gyermekeinket kaptuk, semmit nem
hoztunk, és semmit ki nem viszünk ebből a világból. De itt igenis az Isten
ajándékaként küldetésünk és szolgálatunk van. Beállni a cselekvő Isten
munkájába. Azt mondja Jézus: „az én
Atyám munkálkodik, én is munkálkodom”. Ez a Jézus hit követése. Merjük
megtanulni mindezt mi is.
Minden törzs megkapta a maga örökségét, de észre kell
vennünk, hogy itt sem a telekkönyv az érdekes, bár ezért képesek vagyunk,
akár napjainkban is képesek, fegyverrel lövöldözni egymást, hanem ez
feladat, ez szolgálat. „Megáldatnak
benned a népek.” Még mindig a tegnaphoz akarunk ragaszkodni. Azt
akarjuk lemerevíteni. Ha kell, rakétákat is küldeni egymás ellen. Pedig nem
erről van szó. Hogy a népek megáldassanak, ez a tervem. Erre gyere és
mozdulj Izráel. Erre gyere és mozdulj keresztyén és egyház.
Igen, az Isten ajándékait szeretné átadni nekünk, de
ez feladat. Ez a legnagyobb ajándék, hogy így értelme van az életnek.
Meddig késünk még? Bűnbánatra is hív ez a két
fölolvasott bibliai szakasz, jó lehet időben bő évezred elválasztja
egymástól az eseményeket; Józsué korában és az apostoli kor. Mégis
bűnbánatra hív, hiszen kishitűségünkben mi is képesek vagyunk alábecsülni
az Isten hatalmát, ajándékait, ahogyan ott is kishitűek voltak, ezért egy
lépést nem léptek tovább. Gyakran tétlenül, sült galambot várunk. Pedig nem
ezt kellene. Ha sült galambot várunk, akkor ebből zúgolódás lesz: hát nem
jön! Az Isten sült galambot nem küld. De hív és fölszerel a szolgálatra. A
kegyelmi ajándékokat is ezért adja, hogy szolgáljunk azokkal. Bűnbánattal
be kell ismerni, hogy hányszor úrrá lesz rajtunk a kishitűség, és így
megállunk.
Bűnbánattal be kell ismerni, hogy hányszor
halogatásaink miatt magunk is, de mások is megszegényednek. Mert amit az
Isten ad, mi nem vettük át. Azért adta, hogy tovább adjuk, és nincs mit
tovább adni. Legfeljebb a tegnapi mannát emlegetjük. Az meg nem kell
másnap, az már nem kívánatos.
És mind a két fölolvasott bibliai Ige inspiráljon és
mozdítson meg bennünket. Mert először is megkérdez: vajon mi „mindig
mindenről elkésünk, késő az álmunk, a sikerünk, révünk, nyugalmunk,
ölelésünk”? Vagy pedig meghalljuk a hívó szót, hittel lépünk, kinyújtjuk a
kezünket, és átvesszük, amit az Isten egy időre nálunk akar elhelyezni,
hogy azzal szolgáljunk, és áldássá legyünk. Bátorítson bennünket mindkét
Ige, erre a hitből fakadó engedelmességre. Legyen a mi életünk, mint
megajándékozott élet, másokat meggazdagító életté. Legyen a mi hitünk,
keresztyénségünk, személyes hitünk és gyülekezeti közösségi életünk is
nemzetünket meggazdagító élet. Mert az Isten sok mindent nálunk helyez el
egy időre, hogy ezzel szolgáljuk népünket is. Az alkalmakat áron is meg
kell vennünk létünkkel. Meddig vártok még? Meddig halogatjátok még? Meddig
késlekedtek még? – kérdezte Józsué. És bizony a mai egyházak is megkérdezik,
és bennünket is megkérdeznek: meddig várunk még tegnapi babérjainkon
ücsörögve, mire várunk? Amikor az Isten kész, hogy ígéretét beteljesítse
rajtunk, és általunk is kész, hogy ajándékozzon, hogy mi is tovább
adhassuk. Legyen nagy bátorítás, hogy ilyen Urunk van. És erősödjünk meg az
engedelmes hitben, hogy áldássá legyünk. Ámen.
Lám Istennek angyala mind
tábort jár,
Az istenfélő emberek körül
jár.
Az Istentől azért ki oltalmat
vár,
Útaiban mindenütt az nagy jól
jár.
Segítségül azért Istent
hívjátok,
Ő jóvoltát kóstoljátok, lássátok!
Igen nagy-jó, azt bizonnyal
tudjátok:
Benne bízó emberek mind
boldogok.
Valamiglen élsz ez árnyék
világban,
Szánt-szándékkal ne élj a
gonoszságban,
Sőt életed foglaljad minden
jóban,
Hogy lakozzál Istennek
oltalmában.
254. dicséret 4., 5., 6. vers
Imádkozzunk
Magasztalunk Istenünk, mert Tiéd az egész világ.
Dicsőítünk ajándékozó, kegyelmes szeretetedért, és Téged magasztalunk, hogy
megtérve hozzád tartozhatunk Tehozzád és a Te népedhez. Áldunk Téged, hogy
ígéreteidet megtartó, hűséges Úr vagy, hogy ajándékozó Isten vagy, hogy
ajándékaiddal jól sáfárkodjunk. Bocsásd meg gyakori kishitűségeinket, aggodalmaskodásainkat,
hogy válaszunkat, odaszánásunkat gyakran halogatjuk, hogy nem vesszük át,
nem ragadjuk meg nekünk fölkínált ajándékaidat és így szegényes életünkben,
ráadásul, gyakran zúgolódunk ellened. Bátoríts lelkeddel, erősítsd hitünket
Igéddel, ösztönözz a hit hőseinek jó példáival bennünket, a hitből fakadó
bátor lépésekre, hogy igyekezzünk jobban megismerni Téged, igyekezzünk
erősebben bízni Benned, és megragadni ajándékaidat. És bátoríts bennünket,
hogy áldássá lehessünk nemzetünk, egyházunk, gyülekezetünk, családunk
számára.
Könyörgünk most a Református Világtalálkozó
alkalmaiért határon innen és túl, és könyörgünk a debreceni rendezvényekért,
az itteni ifjúsági találkozók programjaiért és a záró alkalomért. A Te
áldásodat kérjük mindezekre.
Urunk Istenünk! Segíts bennünket, hogy ne csupán a
tegnapra nézzünk, azért inkább hálát adjunk, hanem nézzünk Reád, előre, a
holnapra és mindarra, amire hívsz, hogy együtt lépjünk Veled, hogy hitből
cselekedjünk és áldássá legyünk.
Ámen.
„A reménység
Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes örömmel és békességgel,
hogy bővölködjetek a reménységben a Szentlélek által.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|