|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Mi az Urat szolgáljuk!
Efézusbeliekhez
írott levél 2. fejezet 1-10.
„1Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok
vétkeitek és bűneitek miatt,
2amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint;
igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a lélekhez, amely most
az engedetlenség fiaiban működik.
3Egykor mi is mindnyájan közöttük éltünk testünk
kívánságaival, követtük a test és az érzékek hajlamait, és a harag fiai
voltunk emberi természetünk szerint, éppenúgy, mint a többiek.
4De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy
szeretetéért, amellyel minket szeretett,
5minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt,
életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! -
6és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába
ültetett Krisztus Jézusért,
7hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének
mérhetetlen gazdagságát irántunk való jóságából Krisztus Jézusban.
8Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és
ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
9nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék.
10Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban
jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok
szerint éljünk.”
Ima
Mindenható Istenünk!
Hálát adunk Neked, hogy ma összegyűlhettünk ebben a
templomban. Köszönöm Neked, hogy ezen a nagy közösségen belül, amit nemzetnek
és országnak hívunk, adtál nekünk egy kis közösséget is, amit gyülekezetnek
hívunk. Köszönjük Neked, hogy ebben a gyülekezetben lehetünk. Köszönjük Neked,
hogy ezt nem felsőbb hatalom és országhatárok tartják össze, hanem a Te
szereteted, a mi egymás iránt érzett szeretetünk, a hitünk és irántad
érzett szeretetünk. Drága Istenem, köszönöm, hogy ide bárki jöhet, mindegy,
hogy milyen nyelven beszél, milyen anyagi vagy családi háttere van.
Köszönöm Neked, hogy ebbe a közösségbe akarsz minket is bevonni, Krisztus gyülekezetébe,
a keresztségen keresztül is. Drága Istenem, Te látod, hogy mennyire földiek
és gyarlók vagyunk, főleg, amikor őszintén magunkba nézünk, amikor egyedül
vagyunk és nem a közösségben; akkor szembesülünk önmagunkkal, hogy mennyire
„lehúz, megköt régi csüggedésünk” – ahogy az énekben is énekeltük –, hogy
mennyire hiábavalók a mi próbálkozásaink is. És mindig újra és újra
észrevesszük, hogy mennyire bűnösök vagyunk, hogy a test szerint élünk,
hogy a harag fiai vagyunk. Drága Istenem! Kérlek, hogy fel tudjunk nézni
ebből a bűnből, és meglássuk, hogy mekkora a Te kegyelmed, hogy a Te
kegyelmed még ezt is elviseli, a mi gyarlóságunkat, és ezt is befogadja.
Kérlek, erősítsd a mi hitünket, hogy ez tartson össze bennünket, és ez
hozzon el ide minket a templomba. Istenem! Kérlek, áldd meg a mai
istentiszteletet is. Add, hogy a te Szentlelked legyen közöttünk. Ámen.
Úr Jézus, mely igen drága,
A te igédnek világa,
Mely bölccsé tévén az elmét,
Szüli az Úrnak félelmét.
Gerjeszd fel most indulatunk,
Hogy míg igédre hallgatunk,
Végyen bennünk épületet
A hit, reménység és szeretet:
Tégy bölcsekké, tégy
szentekké!
154. dicséret
Józsué könyve
24. fejezet 14-24. vers
14Most azért az URat féljétek, és őt szolgáljátok
tökéletesen és igazán. Távolítsátok el azokat az isteneket, amelyeket
atyáitok szolgáltak a folyamon túl, meg Egyiptomban, és az URat
szolgáljátok!
15De ha nem tetszik nektek, hogy az URat szolgáljátok,
válasszátok ki még ma, hogy kit akartok szolgálni: akár azokat az
isteneket, akiket atyáitok szolgáltak a folyamon túl, akár az emóriak
isteneit, akiknek a földjén laktok. De én és az én házam népe az URat
szolgáljuk!
16Erre válaszolt a nép, és ezt mondta: Távol legyen tőlünk,
hogy elhagyjuk az URat, és más isteneket szolgáljunk!
17A mi Istenünk az ÚR! Ő hozott ki bennünket és
atyáinkat Egyiptom földjéről, a szolgaság házából, és azokat a nagy jeleket
tette szemünk láttára. Megőrzött bennünket minden úton, amelyen jártunk, és
minden nép között, ahol átvonultunk.
18Kiűzött előlünk az ÚR minden népet, az országban lakó
emóriakat is. Mi is az URat akarjuk szolgálni. Bizony, ő a mi Istenünk!
19Akkor Józsué ezt mondta a népnek: Nem tudjátok ti
szolgálni az URat, mert szent Isten ő, féltőn szerető Isten ő, nem tűri el
hitszegéseiteket és vétkeiteket!
20Ha majd elhagyjátok az URat, és idegen isteneket
szolgáltok, akkor ő újra meg újra csapást hoz rátok, és megsemmisít, ha
addig jót tett is veletek.
21A nép azonban ezt felelte Józsuénak: Nem! Mi az URat
akarjuk szolgálni!
22Ekkor így szólt Józsué a néphez: Magatok vagytok a
tanúi annak, hogy ti választottátok az URat, hogy őt szolgáljátok. Ők azt
mondták: Tanúi vagyunk.
23Most azért távolítsátok el az idegen isteneket,
amelyek köztetek vannak, és adjátok oda szíveteket az ÚRnak, Izráel
Istenének!
24A nép így felelt Józsuénak: Az URat, a mi Istenünket
fogjuk szolgálni, és az ő szavára hallgatunk.”
Szeretett Testvérek!
Ezekben a napokban igen sok ünnepi beszéd elhangzott.
Elhangzottak az ünnepi beszédek, bizonyára szépek voltak, reménység szerint
igazak is, de az is lehet, hogy nagyon sok hangzatos szólam volt benne, és
kevés gyakorlati valóság. Elhangzottak az ünnepi beszédek, lehet, hogy
pártoskodók voltak, lehet, hogy mindenki magának akart ebből az ünnepből is
valami fajta hasznot, politikai tőkét kovácsolni.
Ünnep – Lehet, hogy némelyek Istvánt emlegették,
mások kenyérről beszéltek, lehet, hogy némelyek az Uniót magyarázták, mások
magyarázták az elrontott gazdasági bizonyítványt, és próbálták megetetni
népünkkel, hogy ez mind jó nekünk, ami megszorítás címén, rossz vezetés
után a miénk lesz. Sok beszéd hangzott el biztos. Lehet, hogy volt közöttük
patetikus, lehet, hogy volt silány. Ünnep…
Aztán karneválozunk… Fél 9-kor is a fél gyülekezet
jutott el ide, némelyek a fél várost körülautózva, hogy ide érkezhessenek. És
most is (bár tudom, hogy a kertben ülnek), körülbelül a fél gyülekezet van
itt. Ünneplünk.
Szórakozunk? Vagy ahogy némelyek mondanák ma: valami
jó buli legyen legalább ezen a napon. És azután? És mi lesz az ünnep után?
Mi lesz azután, hogy volt augusztus 20-a? Hazamegyünk, még néhány mondatot
szólunk, mondunk, néhány kritikai észrevételt megteszünk, aztán ez is
elmúlik. Jönnek a hétköznapok, szürkék, egyformák, a régi kerékvágás és
minden megy tovább. Ennyi történik?
És elhangzanak prédikációk. Mire emlékszünk belőle?
De legfőbbképpen mennyi hasznunk lett belőle? Mennyit hasznosítottunk
abból, amik szószéken hangzottak el? Vagy már azt is ugyanúgy
elfelejtettük, mint a tegnapi vagy mai ilyen vagy olyan világi ünnepi beszédet?
Az előbb fölolvasott bibliai szakaszunkban ünnepi beszéd van. Nem volt
semmilyen hivatalos ünnep, de Józsué (a nép vezetője) érezvén, hogy telnek
az évek, az évtizedek fölötte, összehívja Izrael népét, összehívja a
vezetőket, beszél hozzájuk.
Először is nagyon tanulságos (ha végigolvastuk volna
a beszédet és nemcsak a legvégét), hogy mikről beszélt.
Az egyik: emlékeztette
Izrael fiait az Isten tetteire. Nem magyarázott bizonyítványt. Nem
akarta bebizonyítani, hogy amit elrontottunk, az nektek nagyon jó. Nem
akart szépeket mondani. Beszélt az Isten tetteiről, az Ábrahámnak adott ígéretről:
megáldalak, nagy néppé teszlek, és szeretném megáldani rajtad keresztül a
népeket. Jöjj, hagyd ott atyáid földjét, bálványait, isteneit, és jöjj arra
az útra, amire hívlak. Emlékeztette őket az Egyiptomból való szabadulásra,
a pusztai vándorlás nagy eseményeire, emlékeztette az Isten tetteire.
Másodszor: ez
a beszéd megmozdít. Nem csak szépen elmondta, hogy mi történt, hogy az
Isten mit cselekedett; hanem: „most
azért az Urat féljétek…”. Távolítsátok el az idegen isteneket magatok
közül. Mozgósított. Megszólított.
Harmadszor: példát
adott. Még pedig úgy adott példát, hogy a példaadás mondata így
kezdődik: de. Hívja a népet,
hogy szenteljék oda magukat az Úrnak, de bárhogy is választanak, ha
visszamennek a régi bálványokhoz, ha leporolják nagyapáik bálványait, és azokat veszik elő – mint a
modern ember szokta, a régi babonákat előveszi és azokban hisz –, ha így
választanátok, ha ez történne is, én
és az én házam népe az Urat szolgáljuk.
De igazán a folytatásra figyeljünk. Hogyan válaszolt
a nép erre a beszédre? Hogyan válaszolt arra, hogy Józsué emlékeztette a
népet az Isten tetteire? Hogyan válaszolt a nép arra, amikor megtérésre,
megújulásra, Istennek való odaszánásra hívta a népet? És hogyan válaszolt
arra, amikor magát és háza népét példának szánta oda? Nem azért, mert
tökéletes, hanem mert megvolt a
belső teljes odaszánás őbenne. A nép válasza: az Urat, a mi Istenünket fogjuk szolgálni – hú, de szépen
hangzik! Nagyon szép.
És ha megfigyeltük, a fölolvasott bibliai szakaszban
háromszor is elmondják: „mi az Urat szolgáljuk”.
„Távol legyen tőlünk, hogy mi elhajolunk az Úrtól.” Nagyon szép, és
önmagában helyes volt ez az ígéret. Valóban így lesz ünnepivé ez az
alkalom. Bár semmilyen jeles évforduló nem volt, amikor Józsué beszélt.
Szép, ünnepélyes mindez. A nép mondja: de mi az Urat szolgáljuk, de az Urat
szolgáljuk, de az Urat! És figyeljük meg, Józsué nem esik hasra, nem
mondja, hogy jaj de nagyszerűek vagytok. Nem mondja, hogy akkor én
nyugodtan elmehetek nyugdíjba, vagy nyugodtan meghalhatok, itt már minden
rendben van; Olyan jól dolgoztunk Uram, én, meg hát te, hogy itt most már
nagyszerű minden. Nem.
Megdöbbentő, hogy mit mond Józsué. És ez az, ami sok
ünnepi beszédből és napjainkból hiányzik, ami ott, akkor megvolt. A nép
mondja: „mi az Urat szolgáljuk… az
Urat szolgáljuk… az Urat szolgáljuk…” Eszünkbe juthat valami, ahol nem
a nép, ahol egy tanítvány nagy fogadkozása közben Jézus mondja, hogy „figyelj
csak, lesz egy éjszaka, amikor már hajnalodik, amikor a kakas elkezd
kukorékolni, és te háromszor megtagadsz engem”. Pedig nagy fogadkozást
tett: „Ha mindenki el is hagyna Uram, Jézus, én életre, halálra, veled
leszek”.
Hogy is van ez? Hát lehet, hogy kicsit úgy, mint az
egykori bábaasszony (egyszer idéztem már ezt a mondást): olyan szegény sose
voltam, hogy amit megígértem, meg ne ajánljam. Vajon nem ilyenek vagyunk
nem egyszer, hívő emberként is, hogy amit megígértünk, megajánljuk? Mert ígéretekből
gazdagok vagyunk. És gyakorlatból?
Józsué könyvét olvasgatva Arany János egyik versének
néhány sora került kezembe. Többek között így ír:
Mert csak száj kell és nagy torok,
Hogy rendin menjen a dolog.
Száj kell hozzá, hogyha raknak
Füst-alapot légváraknak;
Szájjal áldoz a közjóra
Az országnak dús lakója;
Hát a hazát - oh! azt pedig
Majd megeszik, úgy szeretik -
Mégse tettel: szájjal védik,
Pipálgatva örökkétig.
Mielőtt valaki eltévesztené, újra mondom, Arany János
írta, és nem napjainkban íródott ez a vers.
Hogy is van mindez? – Mi az Urat szolgáljuk. Józsué
beszél tovább, a nép belevág: „mi az
Urat szolgáljuk”. Óh de szép! És itt jön egy megdöbbentő fordulat:
Józsué nem örvendezik, nem dicséri a népet, nem hálálkodik az Úr Istennek:
Uram! Milyen nagyszerű! Úgy ígérgetnek!, hanem Józsué a már-már emelkedett
ünnepi pillanatban, a nép nagy ünnepi fogadkozása, ígérgetése közepette
ennyit mond: „nem tudjátok ti
szolgálni az Urat”. Hát nagy ünneprontás. Józsué elkezd beszélni a
valóságról. A nép már a fellegekben jár, könnyen lehet hangolni a tömeget.
Bár Józsué nem ezt tette. A nép a fellegekben jár, ígéri, mondja a maga
nagy vallását, Józsué meg csöndben megjegyzi: gyerekek! Ez nem megy. Ez
nagyrészt szöveg. „Nem tudjátok ti az
Urat szolgálni, mert szent Isten ő”. És nem tűri a hitszegést. Nem
tudjátok ti igazán mit beszéltek. Azt hiszitek, hogy Isten gyermekének
lenni, az Isten népéhez tartozni, ahhoz csak nagy száj kell, meg nagy torok,
és akkor minden rendben van? Ahhoz csak néhány ünnep kell? Azt hiszitek – mondhatnánk
–, hogy a hazafiság annyi, hogy egyszer-kétszer hű de nagyot mondtunk?!
Nem. Az Isten szent Isten, és nem tűri, hogy közben bálványoztok. Amit mondotok,
az szép, és elolvadna a szívem tőle, ha nem látnám, hogy nyugodtan
folytatjátok a magatok bálványainak a tiszteletét. Ez a bibliai realizmus.
Ez az emberismeret, ami Józsuéban is ott van, ez ott kell, hogy legyen
bennünk is. Önismeretként is, embereket vezetőkként is, gyülekezetként is,
egyházként is, és népként is. És nemzetünk vezetőiben is ott kellene, hogy
legyen.
Az Isten szent Isten. Itt nem lehet csak ígérgetni,
nagyokat mondani, háromszor mondani, sose szót fogadni; akkor, tessék a
bálványokat elhagyni! Mert két úrnak szolgálni nem lehet. Távolítsátok el
az idegen isteneket – mondja Józsué – amelyek köztetek vannak. Azt
hiszitek, hogy vak vagyok, azt hiszitek, hogy nem látom? Ott vannak a
bálványaitok, és miközben ígéritek magatokat az Úrnak, aközben szépen
bálványozott dolgaitok rabjai vagytok. Távolítsátok el a bálványokat, és
adjátok oda a szíveteket az Úrnak, ne csak a szátokat.
Nem véletlen mondja majd később a próféta, ahogy ott
az Úr adja neki: „ez a nép a szájával
közelget, de a szíve távol van”. Ez minden generációnak nagy kísértése,
nekünk is nagy kísértés. Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad odamondani,
elmondani, kimondani a szép ünnepélyes, vagy kevésbé ünnepélyes szavakat,
fogadalmakat, ígéreteket, hanem, hogy legyen
következménye, azt jelenti. A
gyakorlatban legyen következménye. Tessék eltávolítani a bálványokat.
Az Isten a kettőt együtt nem tűri. Mert vagy az igaz, amit mondotok, vagy
az, amit csináltok. Józsué emberismerete és őszintesége fölvállalja (még ha
népszerűtlen lesz is), fölvállalja, hogy az éppen belelkesült nagy vallási
fogadalmat tevő népének azt mondja: gyerekek, nem tudjátok, hát a
bálványoknak szolgáltok! Amíg a bálványaitokat nem teszitek félre, addig
nem tudtok elindulni az Úr útján. Adjátok oda szíveteket az Úrnak!
Hatalmas bátorítás van ebben a történetben, nagy
bátorítás. Egyik oldalról, hogy noha ilyen ez a nép, az Isten mégis irgalmas. Nagy
bátorítás, hogy Józsué nemcsak reálisan látja népe helyzetét. Nem csak jól
ismeri az emberi szívet, hanem ismeri az Isten irgalmát is. És ezt a kettőt
egyformán kell ismernünk. Legalább nekünk, keresztényeknek. Nem lehet, hogy
a szószékről csak minden a kegyelemről szóljon, mert az Isten szeret, de a
bűnről egy percig ne beszéljünk. Vagy csak mindig a törvényt mondani és a
kegyelemről semmit nem szólni. Ószövetségi nyelven: de a kegyelmes Isten
jelenik meg előttünk. Ebben a történetben csodálatos és fantasztikus az, és
nagyon-nagyon figyelemre méltó a mai keresztyén nemzedék számára, a mai
egyház számára is: reálisan lássuk az embereket. Reálisan lássuk önmagunkat. Ne képzeljünk többet magunkról, meg
hitünkről, meg engedelmességünkről, mint ahol tartunk. De reálisan lássuk az Úr nagy irgalmát és
kegyelmét.
Hiszen másik megdöbbentő ebben a történetben az, hogy
Józsué miután elmondta, hogy nagyon szép, amit ígérgettek, de hát látom,
hogy közben a bálványaitokat tisztelitek, akkor pedig nem tudjátok az Urat
szolgálni, mégis ezt olvastuk: így kötött szövetséget Józsué azon a napon
népe javára. Szövetséget kötött, az Isten és a nép közötti szövetség
megkötője lesz. Nincs itt valami ellentmondás? Nincs. Az Isten irgalmas
Isten és a hozzá térőt fogadja. Szövetséget köt Józsué. Nem azt mondja, „na
majd ha visszajöttök és tökéletesek lesztek, akkor szövetséget kötünk az Úrral”.
Nem jelenik meg az, ami a keresztyénséget mindig kísértette, meg fogja is
emberi gyarlóságunk miatt az a fajta perfekcionizmus, ami jó szándékból
indul, hogy ez a gyülekezet se jó, az a gyülekezet se jó, itt is van baj, ott
is van baj, na mi öten, nyolcan, tízen elvonulunk, és mi majd megcsináljuk
a tökéletes gyülekezetet. Az sem lesz tökéletes. A szándék jó, az
odaszentelés, a szentebb életre való szándék nagyon-nagyon fontos és jó. De
nem úgy lesz jobb, hogy odahagyjuk a többieket, hanem úgy, hogy jobban
odaszánjuk magunkat. Egyszerre hangzik tehát a reális beszéd, a valóságról
szóló beszéd és az Isten irgalmáról szóló beszéd. Ez a szövetség nem
egyenlő felek szövetsége. Itt nem arról van szó, hogy van a szent Isten és
a tökéletes nép, és most szövetséget kötöttem. Oly sokan, bibliaolvasó
emberek is oly sokan félreértik, miért Izraelt választotta Isten; pont
ezeket!? Hát olvasd testvérem: nem azért választottalak titeket – mondja az
Úr – mert minden népnél különbek lennétek. Nem! Azért, mert szeretlek. Az
Isten irgalmas Isten, és feladatra, szolgálatra választ, szövetségébe hív,
hogy felemeljen és megszenteljen. Nem azért hív a szövetségébe, mert most
már megérdemeltük, hanem azért, mert szükségünk van megszentelő irgalmára.
Mert nem tudjuk szolgálni az Urat. A szánkkal, azzal, hogy néha egész jól
mondjuk… de a gyakorlat az igen hiányos. Ha elbukunk is, az Isten az ő
kegyelméből talpra akar állítani minket.
Mai világunkban, ahol oly sok ünnepi szónoklat
elhangzik; vagy ünnep se kell hozzá és akkor is annyi beszéd hangzik:
világi helyen, néha szószékeken is, az egyházban is… mai világunkban
nagyon-nagyon szükséges lenne megtanulni ezt, és követni ezt, hogy reálisan
lássuk magunkat, és ne higgyük, hogy az ember alapjában véve jó, csak a
környezete rossz. A környezete elrontotta – mert ugye egymás környezete
vagyunk, akkor melyikünk a rossz, hogy engem elrontsanak? Ne higgyünk szép,
hangzatos, de téves szövegeknek, merjünk szembenézni a tényekkel. Merjünk
szembenézni azzal, hogy irgalomra szoruló nép vagyunk. Hogy az Isten irgalmából
élhetünk, és abból élhet és abból éljen az egyház. Ne a körülményektől
akarjunk függeni és ne a változó rendszerektől. Hanem az Isten irgalmas
kegyelméből.
Az ünnepi szövegekre ne hiszékenységgel feleljen
népünk. Legalább a keresztyén nép ne feleljen hiszékenységgel mindenféle
hangzatos szövegre, hanem vegyük észre egyszerre a kettőt, hogy hol tartunk
mi. Egyik oldalról: igen Uram, el nem hagylak, követlek Uram! Másik
oldalról az erőtlenségeinket, a mégis megtűrt bálványtiszteletünket, a
kétfele sántikálásunkat, ami miatt nem tudjuk, még annyira sem, amennyire
egyébként tehetnénk, szolgálni az Urat. Ez a bibliai realizmus nemhogy a
társadalomból hiányzik, kicsit egyházunkból is hiányzik. Belőlünk is
gyakran.
És a másik oldalról lássuk az Istent, az irgalmas
Istent, aki a szövetségébe hív, hogy felemeljen és megszenteljen. Nem, mert
megérdemeltük, hanem mert szeretne megszentelni minket. És hogyha Isten
népeként így szánjuk oda magunkat, akkor áldássá lehetünk nemzetünk számára
is. Ámen.
Szenteltessék meg te neved,
Azaz: mivelünk azt tegyed,
Hogy igazán megismerjünk
Téged féljünk és tiszteljünk,
Szemlélvén nagy bölcs
munkáid,
S minden tökéletességid.
Gondolatunk és beszédünk,
Sőt a mi egész életünk,
Úgy folyjon s úgy tündököljék,
Hogy mindenek megismerjék,
Hogy te vagy, szent Isten,
Atyánk,
Fiaidnak te vagy példánk.
483. dicséret 4. és 5. vers
Ima
Teremtő Istenünk!
Téged dicsőítenek a madarak, a virágok, az érett
búzakalászok. Bocsásd meg, hogy mi értelemmel, akarattal teremtett emberek,
mi meglopjuk dicsőségedet, és másnak adjuk, bálványoknak adjuk, azok előtt
hajladozunk. Bocsásd meg, hogy szájunkkal még dicsőítünk Téged, de szívünk
már gyakran távol van Tőled. Hálát adunk Istenünk, hogy Te mivel ismered
gyarlóságainkat, kegyelmes szövetségedbe hívsz bennünket. Szeretnéd
megbocsátani könnyelmű ígéreteinket, nagy fogadkozásainkat, és szeretnéd
megbocsátani engedetlenségeinket. Hálát adunk Urunk, hogy felkínálod
irgalmasan újjáteremtő hatalmadat, hogy a Te kegyelmedből van üdvösségünk;
hálát adunk, hogy felkínálod ezt az irgalmat, hogy odaszánás,
megszentelődés útján haladjunk előre. Segíts Urunk helyes önismeretre
bennünket, hogy éljünk a Te kegyelmes szövetségedben, a Te szavad szerint,
hogy ne engedjük, hogy megtévesszenek bennünket hangzatos, de nagyrészt
üres szavak és ígéretek. Könyörgünk személyes lelki megújulásunkért. Kérünk
gyülekezetünkért, hogy kegyelmedből élve végezzük szolgálatunkat, és így
legyünk áldássá. Könyörgünk Református Egyházunkért, most különösképpen a Világtalálkozó
még hátralévő eseményeiért, programjaiért, hogy egyházunk is elsősorban a Te
Igédre figyeljen, a Te akaratodat keresse, kutassa, igyekezzen cselekedni,
hogy a Te áldásodnak legyünk továbbadói. És így könyörgünk nemzetünkért,
hogy nemzetünk közösségében a megélt Ige, a Krisztus-követés jó példája
áldás forrássá lehessen sokak javára, hogy sokan bűnismeretre, bűnbánatra
jutva hozzád térjenek. Könyörgünk mindazokért, akik személyes életükben
hordoznak terheket, megfáradtak az élet küzdelmeiben, betegségekben járnak.
Könyörgünk a gyászolókért, akiknek búcsúzniuk kellett a közelmúltban.
Segítsd mindazokat, akik mélységekben járnak, hogy a mélységekből reád
föltekintsenek, nálad keressék vigasztalásukat, erőforrásukat. És
könyörgünk azokért, akik most úgy érzik, hogy jól megy a szekér, könyörgünk
azokért, akik örömök között járhatnak, hogy örömükben újra és újra Neked
adjanak, Neked adjunk hálát és dicsőséget. Magasztalunk Urunk, Istenünk
irgalmas szeretetedért, halkan, önmagunkat ismerve, erőtlenségeinket tudva,
de kegyelmedben bízva mi is odaszánjuk magunkat, szenteld meg életünket,
hogy áldássá legyünk. Ámen.
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|