|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
András-szolgálat 2.
„Odavitte Jézushoz”
Zsoltárok
könyve 122. fejezet
1Zarándokének. Dávidé. Örülök, ha ezt mondják nekem:
Az ÚR házába megyünk!
2Lábunk megáll kapuidban, Jeruzsálem.
3Jeruzsálem, te szépen épített város, részeid jól
illenek egymáshoz!
4Oda járnak a törzsek, az ÚR törzsei. Izráelnek szóló
rendelkezés az, hogy ott magasztalják az ÚR nevét.
5Mert ott állnak a bírói székek, Dávid házának székei.
6Kívánjatok békét Jeruzsálemnek! Legyenek boldogok,
akik téged szeretnek!
7Legyen békesség falaidon belül, legyen boldogság
palotáidban!
8Testvéreimért és barátaimért mondom: Békesség neked!
9Istenünknek, az ÚRnak a házáért is jót kívánok neked!
Szent törvényed fáklyája
Világoljon pályánkra!
Mert e földi úton, tudjuk, el
nem téved,
Ki híven követ téged.
Fogjad azért kezünket
S magad vezérelj minket:
Mert a te utadon Istenünkhöz
vezet
A hit, remény, szeretet.
442. dicséret 7. és 8. vers
János
evangéliuma 1. fejezet 35-42. vers
„35Másnap ismét ott állt János két tanítványával együtt,
36és rátekintve
Jézusra, aki arra járt, így szólt: »Íme, az Isten Báránya!«
37Meghallotta a két tanítvány, hogy ő ezt mondta, és
követték Jézust.
38Jézus megfordult, és amikor meglátta, hogy követik
őt, megszólította őket: »Mit kerestek?« Ők pedig ezt válaszolták: »Rabbi -
ami azt jelenti: Mester -, hol van a lakásod?«
39Ő így szólt: »Jöjjetek, és meglátjátok.« Elmentek
tehát, meglátták, hol lakik, és nála maradtak azon a napon; körülbelül
délután négy óra volt ekkor.
40A kettő közül, akik ezt hallották Jánostól és
követték őt, András, Simon Péter testvére volt az egyik.
41Ő mihelyt találkozott testvérével, Simonnal, ezt
mondta neki: »Megtaláltuk a Messiást» - (ami azt jelenti: Felkent).
42Odavitte Jézushoz, aki rátekintve így szólt: »Te
Simon vagy, Jóna fia: téged Kéfásnak fognak hívni« - (ami azt jelenti:
Kőszikla).
Szeretett Testvérek!
Nyár végén emlékezzünk újra vissza nyári eseményekre,
talán éppen egy kiránduláskor, vagy legfőbbképpen egy nagyobb, számunkra
még ismeretlen, vagy alig ismert városban való kiránduláskor, amikor
szerettük volna megnézni a várost, akkor alapvetően kétféle lehetőség állt
előttünk. Az egyik, hogy mi magunk megpróbáljuk felfedezni. Ennek van
izgalma, van szépsége, hogy megtaláltunk néhány fontos helyet, de van
veszélye is, mert lehet, hogy úgy eltévedünk (bár sok mindent látni
fogunk), csak éppen annak a városnak a legjellegzetesebb, legfontosabb
épületeit, helyszínét nem fogjuk megtalálni. És miután hazajöttünk, és
elmondjuk, hogy jártunk ott, és egy ismerős mondja: Jaj, én is! És láttad
ezt, meg ezt…? – Miről beszélsz? – És azt meg azt…? – Azt se láttam. De
láttunk sok minden mást, talán. A legfontosabbak kimaradtak.
A másik lehetőség az, hogy egy jártas vezetőt fogadok
fel, talán egy ott lakót, talán egy olyan valakit, aki többször járt már
ott, aki tudja pontosan mik azok, amelyeket érdemes megnézni, és
céltudatosan, célegyenesen odavezet, időveszteség nélkül. A maradék időben
még magunk is szétnézhetünk.
Nos, hogyan találhatnak Jézushoz az emberek ma? Alapvetően
ez a két lehetőség van. Az egyik, hogy ők maguk elindulnak, mert hiányzik
valami vagy valaki (ha már ezt fölismerték). Elindulnak és keresnek, és
sokféle zsákutcába beletévednek, sok mindent fölkínál ez a világ. A másik
lehetőség az, hogy tudniillik Jézushoz találjanak az emberek, hogy ha lesz
valaki, aki odaviszi, odavezeti őket. Céltudatosan, célegyenesen.
A mai igehirdetésnek
- ugyanazt az igeszakaszt
olvastam, mint a múlt vasárnap – ezt a címet adtam: Odavitte Jézushoz. Tudniillik András az ő testvérét.
Nézzük egy kicsit részletesebben. Mit is jelentett
ott, akkor, és mit jelenthet ma ez a két szó: odavitte Jézushoz. Először is van egy apró, másik kis
kifejezés, amelyre érdemes fölfigyelnünk, amikor is az Írás arról beszél,
hogy Keresztelő János szolgálata révén András megtudhatta ki a Messiás: „Íme, az Isten báránya”, és elindult
Jézus után András. Majd ezt olvassuk: „Ő
(tudniillik András) mihelyt
találkozott testvérével, Péterrel…”. Mihelyt találkozott – érdemes fölfigyelni, ez a kis apró
szócska utal valamire. András számára nagyon fontos volt, hogy Jézussal
találkozzon. Annyira fontos volt, hogy amikor az első alkalommal, majd
utána a testvérével találkozik, azonnal ezzel kezdi: „Megtaláltuk a Messiást”. Mihelyt
– ez árulkodik. Annyira élet-meghatározó volt, valószínűleg neki is,
nemcsak az evangélista Jánosnak. Merthogy az evangélista még azt is
följegyzi, hogy körülbelül délután 4 óra volt akkor. Évtizedek múlva még
arra is emlékezik, hogy amikor először Jézussal találkozott, akkor délután
4 óra körül lehetett az idő. Andrásnak is legalább ilyen fontos, élet-meghatározó
nagy élmény volt, amikor Jézussal találkozhatott először. Akkora élmény, nem
tudjuk mennyi idő múlva, találkozik a saját testvérével, és nem azt
kérdezi, hogy „hogy vagy?” – „Na és mi van a tyúkokkal, vagy éppen mi van a
mezőn, vagy éppen mi van a rokonokkal?” – ez mind nagyon fontos kérdés. Hanem
János följegyzi: „mihelyt a
testvérével találkozott”, azonnal azt mondta, hogy „Megtaláltuk a Messiást”. Mert ez ennyire fontos, meghatározó
volt Andrásnak, és éppen ezért úgy gondolta, hogy másnak is ennyire fontos
üzenet kell, hogy legyen, azzá kell, hogy váljon. Ezért először erről beszél. Nyílván
beszéltek másról is ők. Azt is nagyjából sejthetjük (az Írás egyéb
részeiből), hogy az a nemzedék, vagy azt a nemzedéket erősen foglalkoztatta
a Messiás-kérdés. Éppen az ószövetségi próféciák alapján is várták sokan a
Messiást. Vagyis volt ennek egyfajta előkészítése, amiben megszólal András
üzenete, hogy megtaláltuk a Messiást. Vagyis megtaláltuk az élet isteni
értelmét. Mert, ha ma ezzel megyünk oda a szomszédhoz, ismerőshöz:
megtaláltam a Messiást! Hát lehet, hogy ránk mosolyog, de lehet, hogy a
hátunk mögött nem fog mosolyogni. Vagy az ujjával a homlokára mutat: „hát a
szomszédnak valami baja van, hogy ez neki a legnagyobb öröm; más dolga
sincsen, minthogy ilyennel foglalkozzon”.
Ma lehet, hogy nem ezt kellene mondanunk, nem így
kellene megfogalmaznunk, hogy megtaláltuk a Messiást, mert nem értik a
kifejezést. Mégis azt kell mondanunk, csak először talán más szavakkal,
amit valamelyest értenek. Talán úgy, hogy megtaláltam az élet isteni értelmét. Mert azért ma is sokan
keresik. A mi világunkról általában úgy beszélnek, hogy elvallástalanodik.
Ez nem igaz, vagy nem pontos a kifejezés. Mert a mi világunkban sokan
eltávolodtak az egyháztól (ha egyáltalán addig közel voltak, vagy csak
névlegesen tekintették magukat annak), de nem távolodtak el a vallástól
tágabb értelemben. Más szavakkal mondom: iszonyatos spirituális éhség van
ebben a világban. Mert minden babonára vevő a világunk. Mutatja, hogy éhes
a világ. Keresnek valamit, vagy valakit (maguk sem tudják igazán, hogy
mit), valami értelmeset, valami jobbat, valami nagyszerűbbet, ezért
mindent, amit nagyon szépen eléjük tálalnak, könnyen bevehető számukra.
Tehát ma is van a világban, ha nem is Messiás-várakozó hangulat – bár néha
az is; gondoljunk a politikai küzdelmekre időnként, hogy szinte Messiásként
tekintenek egy-egy emberre vagy csoportra némelyek, és azt hiszik, hogy
akkor az ország lendületbe repül, fölemelkedik. Megtaláltam az élet isteni
értelmét. Talán egy kicsit érthető.
De az a lendület, ahogy András megszólal, az annyira
fontos lehetett, hogy János evangélista leírta, hogy „mihelyt találkozott a testvérével…” Nem egyszerűen azt
olvassuk: egyszer találkozott a testvérével és elmesélte neki, hogy
megtaláltam a Messiást. Pedig ez is jó hír lett volna. Mihelyt találkozott vele… Vajon nekünk ennyire fontos, ennyire
életet meghatározó a mi keresztyén hitünk? Hogy ilyen lendülettel, ilyen
belső átéléssel tudjuk és akarjuk mondani, vagy 28 kerülgetés után úgy
mellékesen, ha egyszer rákérdeznek, hogy te is templomba jársz? Hát igen.
Akkor már nincs ereje. Nem érzi, hogy nekem fontos. Akkor legfeljebb azt
mondja: hát igen, valaki nem tud mit kezdeni az élettel, aztán a vallás
felé fordul. András mihelyt találkozik, mondta neki.
A második, amire érdemes fölfigyelnünk most, ebből a
szempontból, hogy nemcsak mondta neki, a testvérének, Péternek, hanem odavitte Jézushoz. Odavitte.
Vegyük észre, hogy András is tudott második lenni, mint ahogy mestere Keresztelő
János. Hiszen Keresztelő János is nem magához hívott, hanem Jézusnak
készíti az utat, és Jézusra mutat, és engedte tanítványait, hogy most már
menjenek Jézus után. Mert János útjelző tábla volt, ahogy ő mondta: „kiáltó szó a pusztában”. Útjelző
tábla. Az útjelző tábla nem szokott velünk jönni az úton. Hát gondoljuk el,
hogy ha az összes útjelző táblát összeszednénk magunk után, hány utánfutó
vagy pótkocsi kellene, és a végén már alig bírnánk haladni, mások meg nem
találnának a célba. Az életben az Úr Isten állít útjelző táblákat
számunkra, akik nem jönnek velünk, mert nekik mások felé van feladata. De
erre majd még visszatérünk.
Odavitte Jézushoz, de tudott második lenni, ahogy
Keresztelő János: mutatott Jézusra,
és András ment tovább Jánostól Jézus felé.
Nos, András is tud második lenni, mert nem magához
hívja testvérét, Pétert, nem azt mondja, hogy „na ide figyelj, gyere csak,
majd én neked úgy elmagyarázom ezt a Messiás- ügyet – hanem odavitte
Jézushoz. Azt mondta: gyere, menjünk együtt Jézushoz.
Mit tanulhatunk meg mindebből? Több mindent. Először
is, megtanulhatjuk azt is, hogy annak ellenére, hogy a tanítványok közül
(mármint itt a testvérpárból) András az, aki először találkozik Jézussal és
lesz Jézus követője, az evangéliumok mégis rendszeresen úgy nevezik őt,
hogy Simon testvére. Úgymond a második, ilyen értelemben is. Nem Péterről
olvassuk azt, hogy András testvére. Pedig András, aki először lett keresztyén,
Krisztus-követő. Aztán majd a testvére is, tehát mondhatták volna: „ez az
András testvére, egy ilyen új figura itt nálunk”. De András elfogadja,
elviseli, hogy későbbi vonatkozásban – mert András nem a nagy beszélő volt,
a nagy prédikátor, hanem az odavivő, odavezető – őt nevezik Simon
testvérének, nem pedig Pétert nevezik András testvérének. Érdemes ezt is
észrevenni.
Odavitte
Jézushoz.
Vele ment, együtt csinálták, példa volt számára. Mi ebből a másik nagyon
fontos tanulság? Éppen ez. Nem elégséges a szó. Nagyon sokszor ez kevés.
Nagyon fontos mindegyik, a szóbeli is, de nagyon fontos a cselekedet is.
Vele menni, együtt menni, együtt csinálni.
És harmadszor, mi következik mindebből? – ezt mindenki meg tudja tenni. Ehhez
nem kell teológiai végzettség, ehhez nem kell nagy szókincs. A nehéz ajtó
is (ahogy az Ószövetség egyik nagy embere mondja): én nehéz ajtó vagyok
Uram! A nehezen beszélő is tud annyit mondani: gyere, veled megyek. Mint az
idegenvezető, aki végig megy az úton, és odavezeti az idegen városban a
fontos nevezetességhez az embert. Végig megy. Végig menni mindenki végig
tud, el tud menni oda. Veled megyek
– ezt mindenki meg tudja tenni. Vagyis nem mondhatja senki, egyetlenegy
Krisztus-követő sem, hogy „jaj, én nem tudom megtenni”.
„Én nem tudom neki úgy elmagyarázni az Igét, mint
valaki más” – majd valaki más elmagyarázza, vigyem el oda, ahhoz a valaki
máshoz. Vezessem el oda, ahhoz a valaki máshoz, aki majd folytatja ezt a
szolgálatot. Vagyis nagy bátorítás ez, a másodrendűség érzésével,
mondhatnánk talán azt is, hogy kisebbrendűséggel, ilyen érzéssel küzdő
embereknek. Nagy bátorítás ez.
András valószínűleg beszélőkéjét nézve elbújhatott
Péter mellett. Mégis András az, aki először Pétert Jézushoz viszi. És nem
Péter, aki hatalmas pünkösdi prédikációval ki tudott állni több ezer ember
elé. Nem Péter vitte Andrást Jézushoz. Vegyük észre a szolgálatot. Akiről
azt gondolnánk, hogy ő nem annyira alkalmas, ő viszi oda azt, aki majd
később nagy prédikátor lesz.
Nagy bátorítás tehát… aki úgy visszahúzódik, és „jaj
hát én, én nem tudok… én nem tudok olyan jól szólni, nem tudom olyan jól
elmondani, akkor semmit sem tudok csinálni”. Ez nem igaz. Odavinni, oda
tudom. Oda, ahhoz, aki majd segít elmondani. Aki talán jobban el tudja
magyarázni, el tudja beszélni, amit szükséges szóban elbeszélni.
Tehát harmadszor, észre kell vennünk, hogy vele ment, és most már kimondok egy
másik kifejezést, útitárs.
Keresztelő János útjelző tábla volt, András útitárs. Az evangéliumok,
amikor Andrást említik, mindig útitárs szerepben említik. Biztos
beszélgettek közben, az nem igaz, hogy némán mentek, de nem tudjuk, hogy
mit. Ami fontosabb volt, hogy vele ment. Nagyon fontos szolgálat ez.
Nemcsak beszélni, nem csak irányítani, nem csak küldeni – ez mind megint
nagyon fontos! –, hanem vele menni.
Keresztelő János útjelző tábla, ő nem ment vele, nem
ment Andrással. Jézusra mutatott: „Íme,
az Isten báránya”. Őt kell követni. És Keresztelő János ott maradt,
mert jöttek még emberek, akiknek szintén mutatta, hogy Jézust kell követni,
arra menjetek. Ez az útjelző szerep, szolgálat. Ez általában sokak számára
való szolgálat. Egy útjelző tábla mellett rengeteg ember elmegy, és
rengeteg embernek segítségül van egy útjelző tábla a maga rövid, tömör
információjával.
András az útitárs. Ő nem útjelző tábla, útitárs. Vele
megy, ez azt is jelenti, hogy keveseknek, de nekik nagyon fontos
szolgálatot ad. Keveseknek, mert egyszerre nem tudunk nagyon sok embernek
útitársa lenni. Ez időigényesebb, mint útjelző táblaként ott állni. Útitársnak
lenni, vele menni, végigmenni… Ez az András szerep, ez az András szolgálat.
Oda vitte Jézushoz. Nyílván keveseknek tudott így szolgálni, de nem a mennyiség
a kérdés. Mindegyikre szükség van, a Keresztelő Jánosféle útjelző szolgálatra és az
Andrásféle vele ment szolgálatra is.
Személyesen megy. Ez a személyre szóló figyelem. András, testvérét, ilyen
személyre szóló figyelemmel, gondoskodással viszi oda Jézushoz. Ez azt
jelenti, hogy több időt, több erőt áldozott Péterre. Ez azt jelenti, az ‘odavitte’,
hogy vállalta. Vállalta a testvérét. Vállaljuk a másik embert. Ez azt
jelenti, hogy… emlékezzünk csak, mit mondtak Jézusról: „bűnösök és paráznák barátja”. Együtt eszik ilyenekkel, meg
olyanokkal – fintorogtak az úgymond vallásos emberek. Igen, lehet, hogy
némelyek ma is fintorognak, hogyha vállalunk valakit, hogy odavigyük
Jézushoz. Mert „mit beszélget ezzel, mit fecsérli az idejét?” – ilyen
ember, úgyse lesz belőle semmi! Pedig ez egy nagyon fontos szolgálat.
Vállalni a másikat, és így életével is példaként vezetni, kalauzolni
Jézushoz.
Tegyük föl tehát végül a kérdést: mi napjainkban a mi András-szolgálatunk? Milyenek
a mi lehetőségeink? Mert lehetünk útjelző táblaszerűek, mint Keresztelő
János, és lehetünk Andrásszerűek, útitársai valakinek; hogy valakivel,
lehet, hogy az életben egy, két, három emberrel, lehet, hogy ez tizenkettő,
tizenöt lesz az életünk folyamán, de nem sok ezer ember, de vele menjünk.
Egy igehirdető egyszer ilyen kérdéseket tett föl:
akartok tapasztalatra szert tenni? Hittapasztalatra? Segítsetek másokon!
Akartok növekedni a kegyelemben? Segítsetek másokon! Akartok kiszabadulni a
csüggedés szorító karjából? Segítsetek másokon! Menjetek vele, akkor lesz
tapasztalat. Van ilyen lehetőségünk? Vagy csak a szószék magasságából
gondoljuk a missziót?
András-szolgálat
napjainkban,
András szolgálati lehetőségek napjainkban. Néhányat próbáljunk
összegyűjteni. Vajon nem András szolgálat-e az, amikor a kisgyermeked mellé este leülsz, és estéről estére bibliai
történeteket olvasol neki. Vagy ha már olvasni tud, akkor átbeszélgeted vele. Leülsz mellé –
ez időigényes, de András-szolgálati lehetőség szülőként, nagyszülőként is
gyakran. Én nagyon sok olyan felnőttel találkoztam, aki ugyan életében jó
nagy vargabetűt tett, míg visszatalált, s aztán elmondta, hogy nagyanyám
tanított imádkozni, ez volt az első élményem, amire visszaemlékszek.
Nagyanyám még olvasott nekem a Bibliából, amikor nyári szünetben nála
nyaraltam. Sokan elmondták. Ez volt az első magvetés az életükben. Mert
nagyanyám leült, és szánt rá időt. Anyám és apám rohant, mert mindent meg
akart vásárolni. És annyit dolgozott, csak velem nem foglalkozott.
András-szolgálati lehetőségek napjainkban, amikor együtt jövünk a gyülekezetbe.
Amikor együtt jövünk a templomba, amikor a gyülekezeti terem többször
zsúfolva lenne, hogy együtt, vele, hogy megfogom a gyermekem, a
kisgyermekem kezét, megfogom az unokám kezét, és azt mondom, „gyere, veled
megyek, ha kell lassabban, végighallgatom a fecsegéseidet az úton, de
gyere, odaviszlek”. Odaviszlek, ahol kapsz tanítást, bátorítást,
közösséget. Isten Igéjét másképp hallhatod, mint ahogy én tudom elmondani.
Elmegyek veled a gyülekezeti táborba, hogy lássad, és tanuljad és éljed a
közösséget.
Van András-szolgálati lehetőség napjainkban is. Csak
a mi világunk legfeljebb útjelző akar lenni. De András kevésbé. Vele menni
kevésbé, pedig bőséges lehetőségeink vannak, és akkor, ha tapasztalatokat
akarunk szerezni, akkor segítsünk így másokon. Elkísérni valakit, egy végre
érdeklődőt a gyülekezetbe. András-szolgálat. Lehet, hogy nem tudok
teológiailag nagyon nagy bölcs, mélyreható és mélyen szántó gondolatokat
elmondani, de azt mondom, gyere, én veled megyek. Elkísérlek, hogy ne félj,
ne legyél bátortalan, bizonytalan, hogy hol kell oda bemenni. Mit csináljak,
ha bementem… álljak, üljek… mikor mit kell csinálni? – gyere, ott leszek
melletted. Ne feledjük el, hogy ha el kell menni először egy orvosi
rendelőbe vagy kórházba, milyen jól esik, ha valaki velünk jön – pedig
felnőttek vagyunk –, aki kicsit járatosabb, meg akivel megoszthatom addig a
gondolataimat, egy kicsit kibeszélhetem az aggodalmaimat. Így vannak az
ismerőseink is, akiket szeretnénk egyszer elhozni a gyülekezetbe. Tele
vannak félelmekkel és aggodalmakkal. Sokszor hallottam már: Tiszteletes Úr,
én nem tudom, mikor kell felállni, leülni, én olyan bénán érzem ott magam,
hogyha a templomba el kell menni. Merthogy egy keresztelésre, egy esküvőre
el kell menni – nem magamtól mennék, csak illik. És tele vannak
félelmekkel. Vele menni – gyere, ne félj, látod, ott leszek melletted. Igen,
vannak András-szolgálati lehetőségeink ma is. Csak ez azt jelenti, hogy
magunkat oda kell szánni, vele kell menni, vállalni kell a másikat. Én se
vagyok tökéletes, úgyhogy nyugodtan vállalhatom a másik tökéletlent.
Vállalni a másikat. Vele menni ezt jelenti. Az útjelző tábla mellett
elszáguld a luxuskocsi, a trabant, vagy a lovas szekér eldöcög, vagy gyalog
elmennek. Az útjelző tábla nem tudja, hogy ki fogadja meg a tanácsot, vagy
ki köszöni meg, de Andrásként vele kell menni. Vállalni kell, legalább egy
időre a közösséget.
Szeretett Testvérek!
Szeptember 24.-ére, arra az istentiszteletre is
készülve, legyen nagy bátorítás, tanítás nekünk András, mert most
András-szolgálatot kellene végeznünk, hogy 24.-én a fél 11-es
istentiszteleten jó néhányan itt legyenek olyanok, akik lehet, hogy
egyszer-kétszer már eljöttek. Lehet, hogy amikor kellett! Sokszor mondják: „Ja, jártam én már a maga templomába,
az unokahúgom esküvőjén!” – mert kellett,
illet eljönni. „Nem az Ige miatt jöttem, nem azért, mert vágyakozom,
csak illet.” De, hogy most eljöjjön valaki, ahhoz igenis legyen bátorítás,
mindenki tud lépni. Nem könnyű. Mert ez azt jelenti, hogy egymást vállalni
kell. Nem tudjuk Péter mit mondott, azt tudjuk, hogy Péter ment. Elment
Andrással. Családon belüli misszió. Hú, de nehéz. A vér szerinti
testvérének mondta el először András, hogy megtaláltuk a Messiást, gyere
öreg, menjünk. És Péter ment. De tudjuk, van olyan is, amikor nem, amikor
Jézus szavára sem mennek. Mégis föl kell ajánlanunk András-szolgálatot.
Szeretett Testvérek!
Ha magunkat odaszánjuk, vállalva a másikat, ha vele
megyünk, akkor ezzel kifejezzük azt is, szavak nélkül is, hogy nekünk
fontos, nekünk öröm, nekünk békesség, nekünk élet az evangélium. Hát azért
szánom rád az időt és megyek veled, mert szeretném, ha te is megismerhetnéd
mindezt és ennek forrását.
Szeretett Testvérem! Lehetsz útjelző Keresztelő János
módjára, mert az is fontos szolgálat. De válhatsz útitárssá is, nem
prédikátorrá, útitárssá, mert az is fontos szolgálat. A többit meg bízzuk
rá az Úrra, mert ne feledjük el, ő munkálkodik. Ámen.
Szeress jó reménységgel,
Mely nem ejt szégyenben:
Atyafi szeretettel
Építsél éltemben,
Hogy szívből szerethessem
Felebarátomat,
És ebben ne keressem
Csak az én hasznomat.
Engedd, hogy szent Igédet
Bátran megvallhassam,
Tisztemben hűségemet
Néked megtarthassam:
Senki engem e földön
Tőled el ne vonjon,
Híveid seregében
Felséged megtartson.
493. dicséret 5. és 6. vers
Imádkozzunk
Hálát adunk Istenünk azokért a nagyszülőkért,
szülőkért, hitoktatókért, ifi-vezetőkért, lelkipásztorokért, hívő
emberekért, akik nem csak Rád mutatva feléd akartak irányítani, hanem
velünk jöttek életünk, lelki fejlődésünk egy-egy szakaszán. Magasztalunk
ezért is, hogy rendelted a gyülekezetet, hogy együtt, egymás hite által,
közös úton haladva éljünk, szolgáljunk.
Bocsásd meg Urunk, hogy szavainkkal,
cselekedeteinkkel nem mindig Rád mutattunk, mint jó útjelző táblák. Bocsásd
meg Urunk, hogy gyakran ugyan helyesen Rád mutattunk, de mi magunk nem
lettünk útitársaivá az élet értelmét kereső barátainknak. És kérünk,
bocsásd meg, hogy mindezekért olykor kereső, érdeklődő barátaink miattunk
bizonytalanodtak el.
Segíts Urunk, hogy kiváltságnak tekintsük, hogy
másokat Hozzád vihetünk. Segíts Urunk, hogy örömmel járjuk végig
barátainkkal, családtagjainkkal, gyermekeinkkel, unokáinkkal lelki
útkeresésüknek fázisait. Segíts Urunk, hogy mint általad megvigasztaltak
álljunk a gyászolók mellé szeretettel, és segíts, hogy útjelzőként
hívogassunk arra a napra, és útitársként imádságos szívvel elkísérjük,
elvezessük ismerőseinket a gyülekezetbe, amikor felnőttként megtértek
bizonyságtételét is hallgatják.
Kérünk Urunk, amikor odaszánjuk magunkat
erőtlenségeinkkel, bizonytalanságainkkal, csalódásainkkal is, és megvalljuk
olykor szolgálat vonatkozásában kishitűségeinket is, Te erősíts, Te tégy
alkalmassá, hogy útjelzőként vagy útitársként munkatársaid lehessünk mások
üdvösségére. Ámen.
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|