|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
András-szolgálat
Missziói összefogás
Korinthusbeliekhez
írott 1. levél 3. fejezet 1-11.
„1Én tehát, testvéreim, nem szólhattam hozzátok úgy,
mint lelkiekhez, hanem csak úgy, mint testiekhez, mint a Krisztusban
kiskorúakhoz.
2Tejjel tápláltalak titeket, nem kemény eledellel,
mert még nem bírtátok volna el. Sőt még most sem bírjátok el,
3mert még testiek vagytok. Amikor ugyanis irigység és
viszálykodás van közöttetek, nem testiek vagytok-e, és nem emberi módon
viselkedtek-e?
4Ha az egyik ezt mondja: »Én Pálé vagyok«, a másik
pedig azt: »Én Apollósé«, nem emberi módon beszéltek-e?
5Hát ki az az Apollós, és ki az a Pál? Szolgák csupán,
akik által hívővé lettetek; mégpedig ki-ki úgy szolgál, ahogy megadta neki
az Úr.
6Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az
Isten adta.
7Úgyhogy az sem számít, aki ültet, az sem, aki öntöz,
hanem csak Isten, aki a növekedést adja.
8Aki ültet, és aki öntöz: egyek, és mindegyik majd a
maga jutalmát kapja fáradozásához méltóan.
9Mert mi Isten munkatársai vagyunk, ti pedig Isten
szántóföldje, Isten épülete vagytok.
10Az Istentől nekem adott kegyelem szerint, mint bölcs
építőmester, alapot vetettem, de más épít rá. Vigyázzon azonban mindenki,
hogyan épít rá.
11Mert más alapot senki sem vethet a meglevőn kívül,
amely a Jézus Krisztus.”
Ima
Istenem! Köszönöm, hogy ma itt lehetünk együtt.
Köszönöm, hogy gondot fordítottál ránk az elmúlt héten akkor is, ha mi nem
mindig voltunk erre méltók. Segíts, hogy Rád figyelve egyre inkább
megismerjük a Te akaratod, hogy egyre jobban meg tudjuk ismerni teremtett
világod törvényét, s egyre jobban oda tudjunk figyelni környezetünkre, a
minket körülvevő emberekre. Segíts, hogy felismerjük azokat a helyzeteket,
amikor Rólad tehetünk bizonyságot a mindennapokban. Te adj erőt, hogy félre
tudjuk tenni előítéleteinket, kishitűségünket, ha kereső emberekkel
találkozunk, akik még nem ismernek Téged. Mutasd meg nekünk, ha segítséget
kell kérnünk egymástól, hogy másoknak segíthessünk útkeresésükben. Uram
segíts, hogy ma is tanulhassunk a Te Igédből. Légy közöttünk. Ámen.
Óh mely boldog ember az,
Ki téged élő, igaz,
Egy Istent megismerhet,
És te szent hajlékodban
Lélekben, igazságban
Dícsérhet és tisztelhet.
Ó mi istenünk,
Adtad e boldogságot nekünk;
Adjad, hogy ismerhessünk
Még jobban,
Naponként dícsérhessünk
Buzgóbban!
Szentlelkedet hozzánk e végre
Küldd el segítségre!
153. dicséret
János szerinti
evangélium 12. fejezet 19-26.
„19A farizeusok pedig így szóltak egymáshoz: »Látjátok,
hogy semmit sem tudtok elérni: íme, a világ őt követi!«
20Néhány görög is volt azok között, akik felmentek az
ünnepre, hogy imádják az Istent.
21Ezek odamentek Fülöphöz, aki a galileai Bétsaidából
való volt, és ezzel a kéréssel fordultak hozzá: »Uram, Jézust szeretnénk
látni.«
22Fülöp elment, és szólt Andrásnak, András és Fülöp
elment, és szólt Jézusnak.
23Jézus így válaszolt nekik: »Eljött az óra, hogy
megdicsőíttessék az Emberfia.
24Bizony, bizony, mondom néktek: ha a búzaszem nem esik
a földbe, és nem hal meg, egymaga marad; de ha meghal, sokszoros termést
hoz.
25Aki szereti az életét, elveszti; aki pedig gyűlöli az
életét e világon, örök életre őrzi meg azt.
26Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én
vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt
megbecsüli az Atya.«”
Szeretett Testvérek!
Kétféle tendenciát vehetünk észre ebben a világban. Az
egyik (sokan így fogalmazzák meg): az emberek eltávolodtak az egyházaktól,
eltávolodtak a vallástól. Van benne igazság.
De a másik is igaz, hogy ugyanakkor hatalmas
spirituális éhség van ebben a világban. A kérdés az, hogy ezt észrevesszük-e?
Észrevesszük-e mi, keresztyén emberek? Az éhség jele nagyon jól látható.
Gondoljunk arra, hogy milyen keletje van a horoszkópoknak. Az újságok
jelentős része közöl, mert a modern embernek Isten nem kell, de babonás
dolgokban hajlandó hinni. És megveszi.
Vagy gondoljunk különböző misztikusnak tűnő keleti
kultuszokra, vagy éppen keletről nyugatra került és onnan hozzánk
visszacsorgott szemfényvesztésre, amit valamilyen kurzusként, tanfolyamként
jó pénzért meghirdetnek, és az emberek (mert hát, ha valamiért fizetni
kell, akkor biztos érték) készek fizetni érte.
De másféle jelei is vannak. Sokkal nagyobb tömeg
éhes, mint akik ilyen pótlékok után szaladgálnak és kapkodnak. Az nyilvánvaló,
hogy ez a fajta éhség (ez a spirituális éhség) ez nem azonos az egyház
iránti éhséggel. Ez ne tévesszen meg bennünket.
A fölolvasott történetünkben fölmentek jó néhányan
Jeruzsálembe a nagy ünnepre, és ott a hatalmas sokaságban, ott voltak ezek
a bizonyos görögök is, és ezzel a kéréssel állnak oda Jézus egyik
tanítványához: „Jézust szeretnénk látni”.
Ez már egy igen pontosan megfogalmazott kérés: Jézust látni.
Tegyük fel magunk számára a kérdést (mert meg kell
kérdezni magunktól őszintén): mi mit, kit láttatunk? Ha ránk figyelnek, ha
bennünket figyelnek az emberek, akkor vajon kit fognak fölismerni? Kit
látnak meg? Valóban Jézust, vagy ma is sokan szeretnék látni a valóságos
Jézust, de nem a Da Vinci-kód féle zöldségeket, amiben nagyon sok minden
tényszerűen egyszerűen nem igaz. De ez az írói szabadság az megvan
mindenkinek. Azt tiszteletben kell tartani. De ne ebből tájékozódjunk.
Jézust szeretnék látni – vajon a mi életünk olyan,
hogy valóban Jézust fogják meglátni? vagy a mi életünk is nagyon sokszor
mindenféle zöldséget vallásosnak és néhol bibliainak gondol?
Ott voltak ezek az emberek Jeruzsálemben. Az Egyiptomból
való szabadulás nagy ünnepe van. Istenfélő emberek voltak. Bár nagy
valószínűséggel nem zsidó eredetűek, lehet, hogy azok; mármint hogy őseik
pár száz éve elkerültek onnan, ők maguk átvették a görög kultúrát, mint
kései leszármazottak, de inkább valószínűbb, hogy igazi görögök voltak,
akik betelepültek arra a vidékre. Nos, ezek a görögök kikhez fordultak,
kihez fordultak? Látszólag nagyon egyszerűen csak leír az evangélista
néhány eseményt, de nagyon fontos tanulságok vannak benne. Kihez fordultak
tehát ezek az akkor kereső, érdeklődő emberek? Azok az emberek, akik
fölmentek a jeruzsálemi templomba, akikben volt vallásos nyitottság.
Először is észre kell vennünk, hogy a meglévő emberi
kapcsolataikat használják föl. Ez a világ legtermészetesebb dolga. Néha mi
mégsem élünk jól vele. A legtermészetesebb: a meglévő kapcsolatokat
használják föl. Miért állítottam ezt? Azért, mert azt is észre kell vennünk
a Szentírásból, hogy a tanítványok közül Fülöpnek és Andrásnak van görög
neve, és csak a görög nevükön említi a Szentírás őket. Míg tudunk arról,
hogy Saul és Pál, vagy tudunk Péterről, a Simon Péterről, Kéfásról. Nos
Fülöp és András görög nevükön szerepel az evangéliumban. Aztán azt is tudjuk,
hogy Betsaidából valók, és Betsaida bizonyos értelemben határvidéknek
számított. Földrajzi, politikai, a korabeli fönnhatóság, politikai
fönnhatóság szempontjából, kulturális szempontból határvidék volt, bár
kissé északon Izraelben, ahogy a Jordán eléri a tavat. És ott, azon a
környéken már voltak görög telepes városok.
Nos, ezek az Írásban röviden görögöknek nevezett
valakik, ezek megtalálják Fülöpöt. Nyílván beszélt görögül. Nyílván voltak
korábban is emberi kapcsolatai nemcsak Izrael fiaival, akik közül Fülöp is
származott, és András is, hanem a közelében élő, illetve közelükben élő
görögökhöz is voltak kapcsolataik. Nos, hozzá fordultak. Fülöphöz fordultak
ezek a kereső emberek. Ez a világ legtermészetesebb dolga. Mi is, hogyha
valami segítségre van szükségünk – hacsak nem valami nagy baleset történt,
vagy az autó lerobbant az országúton, mert akkor egy ismeretlen autónak is
intünk, hogyha tud, segítsen –, de ha nem ilyen vészhelyzet van, akkor az
ismerőseinkhez szoktunk fordulni. Azokhoz fordulunk, akiket valamelyest
ismerünk, valamelyest egy nyelvet beszélünk, van bizonyos kapcsolatunk.
Nagyobb a bizalmunk. Könnyebb szót érteni.
Nos, ezek a görögök így fordulnak Fülöphöz. És azt is
hozzá kell tennünk, hogy ha az evangéliumokat tanulmányozzuk, akkor
kirajzolódhat előttünk Fülöp és András személyisége. Fülöp inkább
kezdeményező típusú ember volt. András pedig inkább problémamegoldó típusú
ember volt. Ha megnézzük a történeteket, ahol ők szerepelnek, akkor ez
valamelyest fölismerhető. És Fülöphöz fordulnak, aki nem olyan, mint
András. Másabb habitusú, másabb beállítottságú. Van, ami Fülöpnek erőssége,
van, ami Andrásnak az erőssége.
Ami most számunkra fontos, hogy a kapcsolatuk (mert
az egyéniségük különböző), nyílván másabb volt. És másabb feladatra és
szolgálatra voltak alkalmasak, de mindegyik szolgálat fontos. És még halkan
azt is megjegyezhetjük, hogy tulajdonképpen ebben a történetben egy
pillanatra föltárul a pogány világ kapuja, mármint az evangélium, a misszió
szempontjából. Emlékezzünk, az úgynevezett virágvasárnapi történet végén,
ezt olvashatjuk, a nép korabeli kegyes vezetői, a farizeusok így beszéltek
egymás között: „Látjátok, hogy semmit
sem tudtok elérni: íme, a világ őt követi!” – a világ Jézus után megy.
Már korábban tudniillik elhatározták, hogy megölik, sok mindent próbáltak
Jézus és követői ellen tenni, de „látjátok, hogy Jézus után mennek”. És
ezután a mondat után következik a történetünk. Nevezetesen, hogy oda, a
Jeruzsálemi Templomba, az ünnepre följövő sokaság között vannak nem zsidó
eredetű emberek, vannak például görögök, hallottak valamit Jézusról: látni
szeretnék. Szeretnének tovább menni. Van éhség az emberekben. Olyanokban is,
akiről nem gondolnánk. És néha olyanokban nincs, akiről meg azt hisszük,
hogy nagyon van.
Nézzük a másik fontos mozzanatot. Fülöpöt
megszólították: látni szeretnénk Jézust. Pedig látták a szép templomot, műemlékként
is meg lehetett volna mutatni már akkor is, mert impozáns épület volt. Ma
nagyon sok ember összetéveszti – azt hiszi, hogyha egy műemléktemplomot
megnéz, akkor ő keresztyén. Még nem – de lehet, hogy már érdeklődő.
Aztán ott volt a szertartás. Pompás volt, nagyszerű
volt, annak egy részén a pogányok udvaráig bemehettek a nem zsidó emberek
is, egy részét láthatták, és egy részében részt vehettek. És ezek az
emberek Jézust akarták látni.
A mi világunkban is gyakran van ilyen tévedés, és
látnunk kell ezt a különbséget, hogy valóban Jézusra lenne szüksége az
embereknek. Vajon mi, kit mutatunk és kire mutatunk?
Nos Fülöp, akihez odamennek, hogy segíts, szeretnénk
Jézussal találkozni. Fülöp mit csinál? Nagyon érdekes, nem azt olvassuk,
hogy „Fülöp boldogan odament Jézushoz és mondta: Uram, itt vannak ezek a
görögök, egy pár percet szánj már rájuk”. Hanem Fülöp odamegy Andráshoz, a
tanítványtárshoz és András segítségét kéri. És még érdekesebb, ahogy
folytatódik itt a mondat, mert utána a két ember neve megcserélődik. Fülöp
ment Andráshoz, szólt Andrásnak, és így olvassuk: „András és Fülöp elment és szólt Jézusnak”. Vagyis a
kezdeményezés Fülöptől jött, de a problémamegoldást már András vezeti le.
Ott már András neve előrébb került. Ez csak kis apróság, de fontos dolgokra
utal. És erre még később érdemes lesz visszatérnünk.
Most egyelőre lássuk azt, hogy Fülöp nem sajátítja ki
ezt a szolgálatot, nem mondja azt, hogy „na végre odamehetek Jézushoz és
megmondhatom: idenézz! idehoztam ezeket az embereket”; hanem nyitott, kész
elfogadni a segítséget, sőt ő maga egyenesen megy, ő kezdeményezi, ő keresi
meg Andrást, hogy „gyere, együtt menjünk Jézushoz”. Nem tudjuk pontosan a
szándékot, lehet, hogy az egyéniségükből fakadt, lehet, hogy benne volt az
is, hogy talán nagyobb súlya a kérésnek, ha ketten megyünk. Nem tudjuk
pontosan. De hogy így történt, ezt olvashatjuk. Nagyon fontos az is, hogy
Fülöp vállalja Andrást és András vállalja Fülöpöt. András nem azt mondja: „ha
már elkezdted, most már fejezd be”. „Ha már fölvállaltad ezeket a
görögöket, akkor most már vidd oda Jézushoz”. Hanem András hajlandó
társulni, segíteni Fülöpnek. Fülöp maga kéri tulajdonképpen ezt a
segítséget.
Érdemes észrevenni, hogy időt, energiát mer odaszánni,
sőt nevét meri adni ehhez az akcióhoz András is. Nem azt mondja, „most már
intézd te, van még nekem sok páciensem”. Hanem együtt mennek. Az evangélium
nem mondja el a történet befejezését, ezt nem tudjuk. De a mi számunkra
most ez az első szakasz, ami nagyon izgalmas, és nagyon tanulságos lehet.
És akkor itt kanyarodjunk vissza, hogy óriási
spirituális éhség van a mai Magyarországon is. Hiszen egy ateista
propaganda rombolni sokat tudott, de jobbat adni nem tudott. Ezt nem most
kell látnunk, ezt évtizedekkel ezelőtt is szomorúan tapasztaltuk. Vagyis,
egy szellemi, lelki vákuum keletkezett, és abba mindig könnyebben benyomul
bármi. Nos, ebben a lelki, szellemi éhségben, ami létezik a mai
Magyarországon, ebben… azon lehet vitatkozni, hogy ennek a tartalma, a
mélysége milyen. Lehet azon is vitatkozni, hogy mennyire őszinte, mennyire
formális, némelyeknél érdek, de most nem ez a fontos. Létezik. Egyre
nagyobb ez az éhség. És nekünk keresztyéneknek azt is észre kell vennünk,
hogy a felénk elmondott egyházkritika, részben a keresés burkolt szava is.
Nem megsértődni kell, hogyha valaki a maga kritikáját kezdi sorolni, ha
hitről van szó, ha Istenről van szó. Ha már egyáltalán ezeket tudja mondani
(most mennyire van igaza, vagy mennyire nincs, ez egy másik kérdés, adtunk
sokszor alapot arra, hogy igaza is legyen), de észre kell vennünk, ha
ezeket sorolja, ez azt jelenti, hogy ő már keresett. Ő már figyelt, ő
tájékozódott, ő megfigyelt bennünket, hogy milyenek vagyunk, és természetes
dolog, hogy néha takaróként elkezdi mondani a mi vétkeinket, mert addig se
kell arról beszélni, hogy akkor menjek-e tovább, akkor legyek-e
Jézus-követő. Az egyházkritika az emberek részéről már a keresés szavát is
jelenti, miközben mi sokszor úgy érzékeljük, hogy elutasít. De valójában a
háttérben legtöbbször ott van a keresés. Hiszen, ha valakit abszolút nem
érdekel a futball, akkor fogalma sincs, hogy kikből áll a Loki. És nem
tudja, hogy melyik volt a legutóbbi meccs. Akit egy kicsit érdekel, akár
csak kritikusként is, az úgy félig rajta tartja a szemét. Nincs ott minden
meccsen, nem is fog mindent megnézni, de azért valamit kapizsgál. Mert
érdekli őt egy kicsit. És akkor elmondja a kritikáját (vagy igaza van, vagy
nincs, vagy részben), de ez már azt jelenti, hogy azért nyitott, van benne
érdeklődés.
Ne ijedjünk meg, amikor tehát egyfajta egyházkritikát
kapunk a hívó szóra válaszul. Vegyük észre, hogy ebben és e-mögött, ott van
egyfajta keresés. Lehet, hogy másik oldalról ez takarózás is, de ez most
megint egy másik kérdéskör.
Ezek a görögök
Jézust akarták látni. Nem azzal jöttek Fülöphöz, hogy „Figyelj Fülöp, még ott a
szentek szentjébe is szívesen bemennék (ahova a zsidó ember se mehetett be,
csak a főpap egyszer egy évbe), egy kis segítséget adjál már, hogy még egy-két
ilyen érdekességet lássak” – nem ezzel ment be. Jézust szeretnénk látni. A lényeget. A lényeget szeretnénk
látni.
Igen, mert őszintén be kell ismernünk, hogy gyakran
mi is eltakarjuk, vagy eltakarhatjuk, nemcsak a világ!, az emberek elől az
evangélium lényegét. És helyette periférikus dolgokat, a valláshoz
valamelyest, vagy olykor egyáltalán nem kapcsolódó dolgokat mutatunk.
Hiszen ha torzult vallásos szokásokat is gyakorlunk, ha álszentek vagyunk,
akkor nem Jézust fogják látni, hanem minket, és köszönik szépen, nem kell.
Csak félő, hogy akkor az Úr sem kell, mert még nem tudnak igazán
különbséget tenni, hogy ilyen a gazdánk, vagy csak mi vagyunk rossz
tanítványok.
Ebben a spirituális éhségben, ami ma is létezik, ma
is rengeteg görög szaladgál Debrecenben is. Keres! Csak mi nem mindig
értjük a szavukat. Nos, ebben a keresésben gyakran eltakarhatjuk Jézust, az
evangéliumi lényeget, amikor például a kegyelem helyett elkezdünk
vallásosnak látszó törvényes előírásokat követelni emberektől. Amikor
szomorúan kell hallani bizonyos gyülekezetektől, hogy csak az ítélkezés szava
marad meg: hogy öltözött föl? Miért így jött ide? Ahelyett, hogy örült
volna, hogy idejött.
Jézus nem tette szóvá egyetlenegy hozzá menőnek sem,
hogy hogy van felöltözve. Mi nagyon hamar egy kettő, három vagy tíz év
múlva bekövetkezhető eredményt feltétellé szeretnénk tenni. És innen kezdve
mi is félreértettük az Igét.
Ebben a spirituális vákuumban és éhségben (ami
bennünket is körülvesz, hiszen nagyon sok ilyen görög létezik Debrecenben),
segítenünk kellene. Segítenünk kellene ezeknek az embereknek, mert nagyon
sokan nem igazán tudják, hogy kit kellene keresni. Segítenünk kellene, mert
nagyon sokan nem tudják jól
feltenni a kérdést. Nagyon sokan meg se tudják fogalmazni pontosan, hogy
mi, ki hiányzik nekik, csak érzik, hogy valami hiányzik az életükből. És
ebben is segítenünk kell. Nem mindenki tudja azonnal azt mondani, mint a
görögök, hogy „Jézust szeretnénk
látni”; nem kellenek most itt a vallási szokások, meg egyéb
érdekességek: Jézust! Ezt nem
mindenki tudja mondani. Pedig csak jó kérdésre lehet jó választ adni.
Bizony nagyon sokszor a kérdésfeltevésben már segítenünk kell, hogy a
lényeg irányába próbáljanak tájékozódni, hogy hol kaphatnak igazán hiteles
feleletet. És ezért rendkívül fontos, hogy újra és újra a Szentírásra mutassunk.
Rendkívül fontos, hiszen innen van ma a
bizonyságtétel. Az Ige által szólít
meg az Isten bennünket. Ez a forrás, ez az alap, ez a zsinórmérce.
Segítenünk kell ma is, továbbvezetni is, mert nem elég azt mondanunk: ott a
Biblia, olvasd! A magyar társadalom jelentős része ma már annyira
analfabéta szellemileg, hogy nem érti, mit olvas, csak a szavakat érti.
Vagyis el kell kezdenünk az alapoknál segíteni. Ez olyan, mint amikor a
családunk az asztalnál beszélget, a felnőttek beszélgetnek, és akkor
egyszer csak megszólal az asztalnál szintén ott ülő, mondjuk 8-10 éves
gyermek: miről beszéltek, mi ez? Nem érti. Mi olyan szavakat, kifejezéseket
használunk a magunk munkahelyéről, szakmájából, amit ő nem ért. A szavak
egy részét érti, és egy idő múlva elvesztette a fonalat. Úgy érzi, hogy ő
ott idegen. Ma nagyon sok ember így van körülöttünk. A továbblépésben is
segítenünk kell.
Nos mai Fülöpök, mai Andrások! Hogy írja Pál apostol
a korinthusi gyülekezetnek? „Én
ültettem, Apollós (egy fiatalabb munkatársa) öntözte, a növekedést meg Isten adta”. Fülöp jött Andráshoz.
András és Fülöp ment és szólt Jézusnak. Ezt nem tudjuk megtenni? Ehhez nem
kell teológiai képzettség, hogy valakit egy lépéssel tovább segítsünk.
Igen, így kapcsolódik össze a szolgálatunk. És a mai
igehirdetésnek az András-szolgálat sorozatban ezt a címet adtam: Missziói összefogás. Fülöp és
András összefog, hogy segítsen a görögöknek. Így kell nekünk is összefognunk
a ma lelkileg éhes, őszintén vagy olykor nem mindig őszintén, de kereső
felebarátaink segítésére. És számítsunk arra, hogy lesznek még útitársak,
akik az általunk elkezdett szolgálatba bekapcsolódnak. Emlékezzünk vissza,
korábban Andrást útitársnak neveztem, Keresztelő Jánost útjelző táblának
neveztem, mert olyan szolgálatot teljesítettek.
A Szivárvány
tábori számában az utolsó oldalon van egy cikk „Élesben” címmel. Az nem a
táborban történt, de a tábori témához kapcsolódik, a hitvallástételhez.
Hogy nevezetesen a vonaton egy útitárs… és milyen nehezen és milyen soká
jutottunk el oda, hogy hitbeli dolgok is szóba kerüljenek. És jött a
kritika az útitárs részéről, az egyházkritika, és végül, mielőtt Kőbányán
leszálltam – írja a cikk szerzője – néhány mondatot tudtam elmondani, hogy
én az általad nagyon kritizált egyházban nagyon jól érzem magam, mert ott
van közösség, ott van lelki táplálék. De igazán azért említem ezt a cikket,
mert az utolsó mondata nagyon is kapcsolódik az előbb olvasott bibliai Igéhez:
nem tudom elég volt-e, amit mondtam, sok volt, kevés volt? – írja ott az
egyik gyülekezeti tagunk – ezt nem tudom. Két dolgot tudok, hogy
remélhetőleg lesznek még ennek a valakinek újabb emberei, akik majd tovább
tudják folytatni… mert én leszálltam Kőbányán, nem tudtunk tovább
beszélgetni. És a másik, hogy az Isten végzi a maga munkáját.
Szeretett Testvérek, mai Fülöpök és Andrások, merjük
komolyan venni, hogy egyikünk ültet, másik öntöz. Merjük komolyan venni,
hogy az egyikünk talán kezdeményező, a másik a problémamegoldó. Merjük
komolyan venni, hogy össze kell fognunk. Merjük komolyan venni az
érdeklődőket, a keresőket. Merjük komolyan venni, hogy a kritikájuk mögött
nagyon sokszor komoly érdeklődés lapul. Merjünk összefogni, és higgyük,
hogy az Isten Szentlelke előttünk is munkálkodott benne, meg most is, és
utánunk is, amikor talán mi már nem tudunk nekik segíteni, fog munkálkodni
és ad majd újabb segítőket. És merjük így kérni és elfogadni egymás
segítségét is, hogy így segíthessünk a mai magyar görögöknek, a mai magyar
kereső felebarátainknak. Hogy
eljuthassanak oda, hogy végre a jó kérdést és kívánságot fogalmazzák meg: Jézust szeretnénk látni. Ebben
tehetünk egy, két, három lépést, hogy majd láthassák. Ámen.
Száma nincsen, Uram,
jótéteményidnek,
Vége, hossza nincsen
kegyelmességednek;
Azért magasztallak felette
mindennek,
Mert hiszen én lelkem te
ígéretednek.
Kész mindenha lelkem néked
énekelni,
Mind e világ előtt rólad
vallást tenni,
Sok jótételidért néked hálát
adni,
Örökkön örökké tégedet
dícsérni.
451. dicséret 1. és 4. vers
Ima
Magasztalunk Istenünk, hogy Jézus által
megbékéltetted magaddal a világot, és hogy ránk bíztad a békéltetés
szolgálatát.
Megvalljuk, hogy önmagunkban erőtlenek, alkalmatlanok
vagyunk erre a szolgálatra. Megvalljuk, hogy személyes hibáinkkal olykor
elhomályosítottuk szereteted jó hírét.
És megvalljuk, hogy gyülekezeti, egyházi életünk
torzulásaival pedig, olykor megbotránkoztattunk embereket.
Bocsásd meg mindezeket nekünk, Krisztusért.
Könyörgünk, segíts, hogy észrevegyük mások lelki
segélykiáltását.
Segíts Urunk, hogy az élet értelmét keresőknek legyünk
Feléd mutató útjelző tábla; másoknak pedig útitársaivá váljunk.
Könyörgünk, segíts, hogy saját képességeink korlátait
felismerve és beismerve, merjünk, akarjunk testvéreinktől is segítséget
kérni, hogy sokakat Hozzád vezethessünk. Könyörgünk Urunk, segíts, hogy
gyülekezetünk tagjaiként is merjünk összefogni a szolgálatban.
Könyörgünk így mindazokért, akik az élet mélységeiben
járnak, talán szívükben gyászt hordoznak, talán betegágyon vannak, talán
munka nélkül az életet reménytelennek látják, talán más gondok, családi
feszültségek keserítik őket.
Könyörgünk mindazokért, akik számára szükség lenne vigasztalásra,
az életben reménységre, igazi célra, megoldásra.
Segíts Urunk, hogy gyülekezeti közösségünk, most
induló gyülekezeti tanévünk, minden kiscsoportos foglalkozásunk is áldásos
legyen; áldásos számunkra, hogy áldássá lehessünk másoknak.
Különösen kérünk most az általunk megszólított, jövő
vasárnapi istentiszteletünkre hívogatott barátainkért, rokonainkért,
ismerőseinkért.
Kérünk, hogy amit bennük elkezdtél, szereteteddel
végezd tovább, bennünket pedig szerényen tégy bölccsé, és tégy alázatossá,
hogy egy-egy lépésben segítőtársaid lehessünk. Áldd meg az akkor elhangzó
bizonyságtételeket, hogy egyre többen Jézust akarják látni, megismerni.
Hogy föltámadjon a vágy sokakban megismerni a kijelentett szavadat, a
Szentírást, és általa egy új, örvendező életet találni. Erre odaszánjuk
magunkat. Használd fel a mi életünket sokak javára. Ámen.
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, Szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|