|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Már most… és még nem
Filippiekhez
írott levél 3. fejezet 3-14. vers
„3Mert
mi vagyunk a körülmetéltek, akik Isten Lelke szerint szolgálunk, és
Krisztus Jézussal dicsekszünk, és nem a testben bizakodunk.
4Pedig nekem lehetne bizakodásom a testben is. Ha
másvalaki úgy gondolja, hogy testben bizakodhat, én méginkább: 5nyolcadik
napon metéltek körül, Izráel népéből, Benjámin törzséből származom, héber a
héberek közül, törvény szempontjából farizeus, 6buzgóság
szempontjából az egyház üldözője, a törvényben követelt igazság
szempontjából feddhetetlen voltam.
7Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem
a Krisztusért.
8Sőt most is kárnak ítélek mindent Krisztus Jézus, az
én Uram ismeretének páratlan nagyságáért. Őérte kárba veszni hagytam, és
szemétnek ítélek mindent, hogy Krisztust megnyerjem.
9Hogy kitűnjék rólam őáltala: nincsen saját igazságom
a törvény alapján, hanem a Krisztusba vetett hit által van igazságom
Istentől a hit alapján, 10hogy megismerjem őt és feltámadása
erejét, valamint a szenvedéseiben való részesedést, hasonlóvá lévén az ő
halálához, 11hogy valamiképpen eljussak a halottak közül való
feltámadásra.
12Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál
volnék, de igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a
Krisztus Jézus.
13Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem,
14de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig
előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei
elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.”
Az apostoli bizonyságétel után lélekben elcsendesedve
imádkozzunk:
Atyám! Hálát adunk Néked, hogy ma is összegyűjtöttél
bennünket a Te hajlékodba, hogy Néked hódoljunk, és Téged tiszteljünk.
Hálát adunk Néked, hogy az elmúlt héten is megtapasztalhattuk a
szeretetedet és kegyelmedet. Bocsáss meg, ha a hétköznapokban sokszor
elfelejtkeztünk Rólad, és köszönjük, hogy Te azért így is szeretsz bennünket.
Köszönjük, hogy Szent Igéddel tanítasz, formálsz minket. Köszönjük, hogy
üdvösségünk van az Úr Jézus által, és tudhatjuk, hogy már az örök élet itt
e földön a miénk lett. Köszönjük Úr Jézus, hogy Te a bűnösöknek és a
foglyoknak szabadulást hoztál. Atyám! Köszönjük, hogy Te előbb szerettél
minket, és hogy kiválasztottál bennünket a Te néped közé. Úr Jézus!
Köszönjük, hogy Szent véred adtad értünk, és köszönöm, hogy én is a Te
sebeidben meggyógyultam. Köszönjük, hogy Te vagy a mi gyógyítónk, áldott
orvosunk. Add, hogy mindnyájunk célja egy legyen, mint Pál apostolnak, hogy
megismerje őt és az ő feltámadásának erejét. Kérünk, tégy gyümölcstermővé
bennünket, add nekünk a tanítványság örömét. Add, hogy az alkalmas időt ne
szalasszuk el, hanem cselekedjünk és megkereshessünk egy-egy elveszett
szívet, hogy megpróbáljunk valamit továbbadni Belőled. Vezess Uram minket,
és segíts, hogy a keskeny úton az üdvösség felé haladva Téged minél jobban
megismerhessünk. Uram, légy a gyülekezetünk pásztoraival és minden tagjával.
Könyörgünk azokért, akik a Te világosságodat keresik. Könyörgünk a
betegekért, szenvedőkért. Te mutasd meg nekik, hogy csak Benned van a
remény, hogy a ma az ő számukra is az üdvösséget jelentheti. Köszönjük,
hogy nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott az embereknek az ég
alatt más, mint amely által üdvözülhetnének, csak a Jézus Krisztus. A Te
nevedet hívjuk segítségül Úr Jézus. Istenünk, átadjuk ma a szívünket Néked,
és kérünk, vedd kedvesen a mi istentiszteletünket. Atyám! Hallgasd meg a
szívek mélyén megfogalmazódott imádságokat is a Te Fiadért, a Jézus
Krisztusért kérünk. Ámen.
Ó vonj, Atyám, Fiadhoz engem,
Hogy szent Fiad is hozzád
elvigyen:
S míg jóvoltodat áldva
zengem,
Keblem Szentlelked hajléka
legyen:
Add békességed ízét érzeni
És dícséreted vígan zengeni!
Ha semmi mást nem kérek
tőled,
Csak amit Lelked által
kérhetek,
Te szükségim beteljesíted,
Mert Jézus hozzád útat
készített,
Ki gyötrelmével értem
áldozott
És üdvösséget jussomul
hozott.
228. dicséret 2. és 3. vers
Lukács
evangéliuma 19. fejezet 1-10. vers
1Ezután Jerikóba ért, és áthaladt rajta.
2Élt ott egy Zákeus nevű gazdag ember, aki fővámszedő
volt.
3Szerette volna látni, hogy ki az a Jézus, de
kistermetű lévén, nem láthatta a sokaságtól.
4Ezért előre futott és felmászott egy vadfügefára,
hogy lássa őt, mert arra kellett elmennie.
5Amikor Jézus odaért, felnézett, és így szólt hozzá:
»Zákeus, szállj le hamar, mert ma a te házadban kell megszállnom.«
6Ekkor sietve leszállt, és örömmel befogadta.
7Akik ezt látták, mindnyájan zúgolódtak, és így
szóltak: »Bűnös embernél szállt meg.«
8Zákeus pedig előállt, és ezt mondta az Úrnak: »Uram,
íme, vagyonom felét a szegényeknek adom, és ha valakitől valamit
kizsaroltam, a négyszeresét adom vissza neki.«
9Jézus így felelt neki: »Ma lett üdvössége ennek a
háznak: mivelhogy ő is Ábrahám fia.
10Mert az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és
megtartsa az elveszettet.«”
Üdvösség – vajon mire gondolhat ma az utca embere, ha
ezt a szót hallja: üdvösség. Vajon mire gondolunk mi, amikor ezt a jól
ismert, gyakran használt kifejezést halljuk.
Zákeus történetét immáron hatodszor, és most akkor
utoljára olvassuk, halljuk, és ebben a történetben van két kifejezés, amit
most befejezésül szeretnék idehozni.
Ez a két kifejezés ebben a rövid mondatban benne van:
„ma lett üdvössége ennek a háznak”
Ma – Ha a Lukács evangéliumát
olvassuk, különösképpen fölfigyelhetünk arra, hogy Lukács milyen nagy
hangsúllyal fogalmazza meg, szólaltatja meg, hogy ‘ma’. Nem holnap, nem
holnapután, nem majd, ha ráérünk, nem majd, ha nyugdíjasok leszünk: ma.
Hiszen emlékezzünk, mindjárt az evangélium elején a második fejezetben: „Üdvözítő született ma nektek”. Vagy gondoljunk a 4. fejezetben olvasható
történetre, amikor a zsinagógában Jézus fölolvassa a messiási próféciát, és
Lukács ennyit jegyez föl Jézusról, úgymond magyarázatként, prédikációként: „ma teljesedett be a fületek hallatára”. Ma. Meg is akadtak ezen a
názáretiek, hogy ez lenne Messiás?
Aztán eszünkbe kell, hogy jusson, Lukács evangéliumát
olvasgatva, a szenvedéstörténetből, a 23. fejezetből, amikor Jézus azt
mondja a megtérő latornak: „ma velem leszel a paradicsomban”. És Zákeus történetében: „ma a te házadban kell megszállnom”. És Zákeus történetében még
egyszer: „ma lett üdvössége ennek a háznak”.
Az, hogy ebben a történetben kétszer szerepel elég
hangsúlyos módon, ez azt is jelenti, hogy érdemes nekünk is elgondolkoznunk
mindezen. Ma, mert sürgetően fontos. Ma, mert életbevágóan fontos. Ma, mert
a holnap nincs a hatalmunkban, a holnap nincs a birtokunkban. Bár ugyan mi
tervezünk, és kell is, hogy tervezzünk, de nem a miénk a holnap. Nem
mondhatjuk felelősen azt, hogy ma
nem Uram ezért, meg ezért, meg ezért… de holnap. Mert mi van, ha nincs
holnapom már itt? Ma sürgetően fontos.
És érdekes… kicsit szomorú, hogy a mi világunk, a
mának élő világ, mennyire nem veszi komolyan mai döntéseit és mai
döntéseinek a következményeit. Egyik oldalról a mának él, mert ma kell
minden, ma akarok meggazdagodni, ma akarok sikeres lenni, ma, mert ki
tudja, hogy holnap nem más fogja-e megkaparintani előlem. Ma. És ez a
kizsákmányoló gondolkodásmód azt is jelenti, hogy miközben mának igyekszik
élni ez a világ, és ez elég erősen hat ránk is, valljuk be, ugyanakkor mai
döntéseit és annak következményeit a mi világunk nem veszi komolyan. Ma
kell sok energiahordozó, és azt azonnal ki kell termelni, mert ma… És hogy mi lesz belőlünk
holnap, mi marad a gyermekeinknek és az unokáinknak, ez nem érdekes. Ma
kell, de hogy holnap, holnapután mennyire lesz lakható még ez a föld, vagy
ennek a földnek már csak egy töredéke, ez nem érdekes. A mának élő ember
nem veszi komolyan, hogy amit ma csinál, annak következménye lesz holnap,
holnapután; következménye lesz tíz, húsz, ötven év múlva, és némely
következményt nem nagyon tudunk majd visszafordítani. Esetleg sok évtized
alatt lelassítani. Eszünkbe kell, hogy jusson, ahogyan Jézus ezt
megfogalmazza, és az evangélisták idézik, vagyis nagyon fontosnak
tartották: „Aki meg akarja menteni
életét, az elveszti, aki pedig elveszti az életét énértem, megtalálja”
– olvassuk Máténál.
Vagy gondoljunk arra, ahogy János elénk adja ezt,
Jézus szavait: „Aki szereti az
életét, elveszti; aki pedig gyűlöli az életét e világon, örök életre őrzi
meg azt”. Vajon amikor annyira ma
szeretjük az életünket, hogy minden ma kell, akkor milyen távolságra fogjuk
megőrizni az életünket? – akárcsak e jelenvaló világban is. Ezen nem nagyon
szoktunk gondolkozni, mert az önzésünk az sokszor erősebb.
„Ma a te
házadban kell…”
Jézus nem küldött emailt, nem hívta fel előző nap Zákeust, hogy „Figyelj,
holnap Jerikóban járok, gondolkozzál rajta, meg foglak szólítani, kapsz 24
órát!”.
Van olyan történet az Ószövetségben, ahol az egyik
király kap egy figyelmeztetést és nagy könyörgés után időt. Jézus arra jár,
és azt mondja, hogy ma döntsél.
És a mai döntésednek nagyon fontos következménye lesz, akárhogy döntesz.
A másik ma így hangzik Zákeus történetében: „Ma lett üdvössége ennek a háznak”.
Milyen megdöbbentő. Nem tudom mennyire gondoltuk végig, hogy Zákeusnak,
ennek a gazembernek, ennek a népnyúzónak, ennek, aki az idegen hatalmat
gátlástalanul kiszolgálja, csakhogy ma
meggazdagodhasson belőle – ennek ma
üdvössége lett? Hát és mi, derék becsületes, zsinagógába járó emberek!?
Hát miért nem nekünk mondja Jézus, hogy nekünk van ma üdvösségünk? És Jézus
Zákeusnak mondja. Nem tudjuk kikkel, és mit beszélhetett meg Jerikóban. Ezt
tudjuk: ma lett üdvössége.
És most figyeljünk az ‘üdvösség’ kifejezésre.
Figyeljünk arra, amit Jézus mondott, hiszen nem azt mondta Zákeusnak, hogy
Zákeus majd üdvösséged lesz – mert
megváltozol. Majd üdvösséged lesz, hogyha kiérdemled – mert azért szeretném
látni, hogy hogyan adod vissza a vagyonukat a szegényeknek; szeretném
látni, hogy hogyan fogod visszaadni azt, amit erőszakkal törvénytelenül
kizsaroltál az emberektől. Jézus, amikor Zákeus örömmel befogadja, azt
mondja: „ma üdvössége lett…”.
Üdvössége? Igen. Mert a mai döntés a mai naptól kezdve érvényes. Valljuk be
mi magunk is, gyakran úgy gondolkozunk az üdvösségről, az örök életről,
hogy „hát igen… talán lehet, valószínűleg, majd valamikor, majd ha
meghalunk”. Na meg hát „ki tudja pontosan, hogy lesz az?”. Jézus azt mondta
Zákeusnak: ma. És ma üdvössége lett. Van nekünk ilyen
bizonyosságunk? Mert akinek van ilyen bizonyossága, annak számára ez olyan
erőforrás, amihez képest a föld olaj- és egyéb energiakészlete nem sokat
ér.
A mai döntésed mától érvényes, nem csak majd egykor,
meg nem csak valahonnan lelki értelemben, hanem most, már azonnal
elkezdődött valami, amit Jézus üdvösségnek nevez.
Hogy is van ez a mi hétköznapi életünkben? – Két
fiatal házasságot köt. És akkor, furcsán néznénk egymásra, furcsán néznének
a házastársak egymásra, hogyha házasságot kötve másnap, következő héten,
még hónapok múlva is, valahogy úgy beszélnének, hogy „hát papírforma
szerint te vagy a házastársam, de hát ki tudja, majd meglátjuk, meg majd
hogyha bebizonyítod, majd öt-tíz-húsz év múlva, talán akkor tényleg azt
fogom mondani, hogy…”.
Jézus azt mondja: ma lett üdvösséged. Zákeus ezt nem
érdemelte. Jézus mégis kijelenti. Nem valamikor, messze megfoghatatlanul,
meg majd csak halálod után. Vagyis, amikor a Szentírás az üdvösségről
beszél… vagy János szóhasználata szerint az örök életről beszél, akkor ez a
Krisztusban való új élet összefoglalja e jelenvaló világban való életünket,
és az örök életben az üdvösségnek gondolt valamit, hogy már most ez a kettő
összetartozik, összekapcsolódik. Aki visszatért az ő teremtő Istenéhez, aki
megbékült a mennyei Atyával, aki így megbékült emberekkel, önmagával, aki
visszatalál az Isten népéhez, üdvössége van – mondja az Ige. Már most.
Persze hogy a házasság esztendei alatt még jobban megismerhetjük egymást,
még több mindent cselekedhetünk, bizonyíthatjuk házastársi hűségünket. De a
házasság, a házasság megkötésétől kezdve, onnan kezdve, hogy elköteleztük
magunkat: érvényes.
Ma lett üdvösséged – Mi ezzel a bizonyossággal élünk?
Mert a cselekedeteink, a gondolataink, a szavaink, annak erőtlensége,
gyakori bizonytalansága, mintha azt tükrözné, hogy mi üdvösség kérdésében
bizonytalanok vagyunk.
Ha pedig bizonytalanok vagyunk… „ha pedig bizonytalan a kürt zengése, kicsoda készül háborúra?”
Ha hívő emberek bizonytalanok üdvösség kérdésében, akkor ki fog hinni a szavunknak?
Miért higgyenek a szavunknak? – ha azt látják az emberek, hogy mi is teljes
bizonytalanságban vagyunk. Csak valami halvány reménykedésünk van? Ahol
Jézus ott van, aki az ő életébe beengedi az Isten bűnbocsátó, mentő szeretetét,
ott az üdvösség már most jelen van. Elkezdődött.
Mi nagyon sokszor hagyjuk kettészakítani az életet.
Van a mostani életünk, meg hát majd talán lesz örök életünk. A bibliai
gondolkozás nem szakítja ennyire szét.
Nem véletlen, hogy Jézus hozzáteszi: „ő is Ábrahám fia”. Igaz, hogy
megtagadta ezt a vérségi örökséget, megtagadta, hogy a hívő Ábrahám kései
leszármazottja, de most már vállalja ezt. Most már újra az Isten gyermekévé
lett. Most már hite szerint és élete szerint is.
Vagyis fogalmazzuk meg – és a mai igehirdetésnek ezt
a címet is adtam, hogy: Már most… és
még nem. Ennek a feszültségében, de ennek az áldásában élhetünk itt
most. Már most. Már most van bűneinkre bocsánat a Krisztusért.
És akkor ez felszabadító örömet kell, hogy jelentsen.
Ha megbékülhettem az örökkévaló Istennel, és Ő mennyei Atyám lett, akkor
nekem nem azért kell küzdeni, hogy valahogyan jó embernek mutassam már
magam az Úr Isten előtt, hogy valahogy kedves szemmel nézzen rám. Az Isten
befogadott, visszafogadott, akkor nekem örömöm kell, hogy legyen,
fölszabadulnak az energiáim. Nagyon sok ember, vallásos módon, azon
erőlködik, hogy jó ember próbáljon lenni, és ez az erőlködő, izzadtságszagú
jóemberség, ez senkinek nem vonzó. A kegyelemből
fölszabadult szív kell, hogy cselekedje a jót. És az már vonzó lesz.
Már most Isten életünk gazdája lett. Már most az
Isten népéhez tartozhatunk. Már most van békességünk, noha békétlen és
nyugtalan ez a világ… noha sok minden van, ami miatt aggodalmaskodhatunk…
noha van gyászunk, szomorúságunk… noha lassan testünk öregszik, és egyszer
észre kell venni, hogy már nem ugyanaz, mint régen. Már most van örömünk,
már most van üdvbizonyosságunk.
Gyakran tapasztalom keresztyén embereknél, hogy
üdvösség vonatkozásában bizonytalanok. Akkor mi mozgat bennünket, ha a
legfontosabb kérdésben bizonytalanok vagyunk? Hát ha valaki bizonytalan,
hogy ki a házastársa, akkor hogyan éli meg a házasságot?
Ha üdvösség kérdésében bizonytalan vagyok, akkor mi
mozgat? Mit élünk meg? Valami vágyakozást, valami jó-szándékot? Egy kicsit
erkölcsösebbek szeretnénk lenni? – ez mind dicséretes. Csak Jézus nem azért
jött! – hanem azért, hogy megváltson minket, hogy Benne és Általa legyen
békességünk és örömünk, és üdvösség vonatkozásában bizonyosságunk. Mert meg
vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem jelenvalók, sem
elkövetkezendő, sem hatalmasság, sem mélység, sem jelenvalók, semmi, semmi,
semmi nem választhat el az Isten irántunk való szeretetétől, amely
megjelent Jézus Krisztusban. Meg vagyunk mi erről győződve? Mert akkor ez
kell, hogy mozgasson, ez az erőforrásunk. És erre sóvárog a világ. Erre az
életre sóvárog a világ. Már most van bizonyosságunk, elénekeltük a 480.
dicséret első versében: „érzem, hogy
az örök élet, már e földön az enyém lett”. Elénekelni elénekeltük. De tényleg
így is tudjuk, így valljuk és így is érezzük? Mert akkor ennek is megvannak
a következményei. Az áldásos következményei.
Már most a Krisztus-követő embernek Krisztustól van
küldetése. Már most! De hozzá
kell tennünk az igazság másik oldalát is: még nem. Van, ami pedig a ‘még nem’ kategóriába tartozik. Még
nem lettünk tökéletesek. Zákeus azzal, hogy örömmel befogadta Jézust, nem
csak a házába, hanem az életébe, a szívébe is, és ezért teljesen
megváltozott az értékrendje Zákeusnak, ettől még Zákeus nem lett tökéletes.
Zákeus nem lett bűn nélkül való. Nagyon sokan úgy gondolják, hogy ha valaki
keresztyénné lesz, akkor annak bűn nélkül valóvá kell lenni. Nem tudunk
olyanná lenni. Nem lett tökéletes Zákeus, nem lett bűn nélkül való, mi sem
lettünk tökéletesek megtérésünkkel, és nem lettünk bűn nélkül való emberek.
Már most, mégis az Isten gyermekei lettünk, noha nem vagyunk még tökéletesek.
Már most megismertük az Isten bűnbocsátó kegyelmét és szeretetét, már most
megragadott bennünket – ahogy ezt Pál apostol a Filippibeli gyülekezetnek
írta –, de még nem színről-színre ismerjük, még nem teljesen ismerjük a mi
mennyei Atyánkat. Még töredékes az ismeretünk, még rész szerint való a
prófétálásunk – ahogy Pál apostol a Szeretethimnuszban
ezt nagyszerűen megfogalmazta. Már most a Krisztusban járunk és élünk, noha
ebben a testben kell élnünk. Nem mehetünk ki ebből a világból.
Üdvbizonyossággal, de mégis ebben a világban kell élnünk.
Jézus így imádkozott: „Atyám, nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy
őrizd meg őket a gonosztól”. Ebben a világban, de már nem e világ
szerint. Bár lehet, hogy mi is a zsoltárossal együtt mondanánk, hogy ha
énnékem szárnyam lett volna, én innen rég elrepültem volna. Az Úr
szárnyakat nem adott, de a Krisztusban új életet és üdvbizonyosságot adott.
Ne elvágyakozni akarjunk mindig a körülményektől. Azt a világ hívei is
tudják. Hanem az új élet örömében járjunk. Még nem hagyhatjuk itt e világot,
még ebben a testben járunk, annak minden korlátával, nyűgjével együtt,
minden erőtlenségével együtt. De már a Krisztusban járunk és élünk.
Még nem mindenki látja az Úr hatalmát, sajnos még a
mi életünkben sem mindig fedezik fel az Isten új életet formáló kegyelmes
szeretetének jeleit. Még nem… de mégis. Mégis ebben a világban odaszentelt
módon kell élnünk. Vagyis a megszentelődés útján lépésről-lépésre
előrehaladunk. Zákeusnak is volt még bűne bőven, de Jézus nem azt mondta,
hogy tudod, majd visszajövök 20 év múlva, aztán megnézem, hogy akkor hogy
is vannak a dolgok. Hanem azt mondta neki, a megtérőnek, hogy már most üdvösséged van.
Sokan meg is akadnak azon a jézusi kijelentésen, hogy
a latornak azt mondja: „ma velem
leszel a paradicsomban”. Mert sokszor mi is úgy gondolkozunk, mint a
világ – „Hát igen, ez olyan derék, böcsületes, rendös embör, hogy az Úr
Istennek kutyakötelessége őt üdvözíteni!”. Igaz, hogy Isten-tagadó. Jézus
nem erről beszél. Akkor nem kell a golgotai kereszt! Akkor az Úr tévedett,
akkor minek a krisztusi áldozat, hogyha mi ilyen derék, böcsületes,
rendességre törekedve azt gondoljuk, hogy az üdvbizonyossággal ez azonos
lesz.
Szeretett Testvérek!
Hogyan fogalmazta meg ezt Pál apostol? Hogyan írta
meg? – Bizakodhatnék, ha valaki bizakodhat a maga rendességében,
származásában, vallásosságában, hát én bizakodhattam volna. Aztán rá
kellett jönni, hogy ez így tévedés. Nem abban bizakodott, hanem a
Krisztusban. És a fölolvasott bibliai szakasz utolsó néhány sora így szólt:
„Nem mintha már elértem volna
mindezt, vagy már a célnál volnék, de igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert
engem is megragadott a Krisztus Jézus. Testvéreim! Én nem gondolom
magamról, hogy már elértem, de egyet teszek, ami mögöttem van, azt
elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél
felé Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.”
Fogalmazzuk meg tehát végül, a már most és még nem
reményteljes feszültségében élve: szolgáljunk
örömmel, mint akiknek van biztos jövőképük. Ámen.
426.
dicsérettel feleljünk először:
Már keresztem vállra vettem,
S érted mindent elhagyok.
Mindenem vagy, árva lettem,
Honja vesztett szív vagyok.
Vágyat, célt a múltnak adtam,
Nincs már bennem vak remény,
Mégis gazdag úr maradtam:
Isten és a menny enyém.
Ember bánthat és zavarhat:
Szíved áldott menedék:
Sorsom próbál és sanyargat:
Édes csenddel vár az ég.
Nincsen búm, mely könnyet
adjon,
Míg szerelmed van velem,
Nincs öröm, mely elragadjon,
Hogyha nem benned lelem.
Lelkem, teljes üdv a részed,
Hagyd a bút a gondot el:
Légy vidám, ha meg-megérzed,
Tenni kell még s tűrni kell.
Gondold el: ki Lelke éltet,
Milyen Atya mosolya:
Megváltód meghalt teérted:
Mit bánkódnál menny-fia?
Kegyelemből dicsőségbe
Szállj, hited majd szárnyat
ad,
S az örök menny fénykörébe
Bévezet majd szent Urad,
Véget ér itt küldetésed,
Elszáll vándor-életed,
Üdvösséggé lesz reményed,
Égi látássá hited.
Magasztalunk Istenünk, hogy az időt alkalommá
próbálod formálni számunkra. Alkalommá a hitre, megtérésre, szeretetre,
megújulásra, szolgálatra, hogy nyilvánvalóvá legyen életünk által életeket
megújító kegyelmed. Bocsásd meg, hogy a nekünk felkínált alkalmat, a
mindenkori mát, gyakran a világhoz hasonlóan önzésünkre, a holnap
megrövidítésére használtuk fel mi is. Segíts már most felismerni
jelenlétedet napjainkban. Segíts már most élni bűnbocsátó kegyelmedből.
Segíts már most békességben lennünk Veled és környezetünkkel. Segíts már
most múlandó világunkban az örök élet bizonyosságával járni. Segíts már
most megragadott szívű emberekként, de még nem tökéletesekként dicsőíteni
Téged. Segíts már most, bár még nem látunk testi szemekkel, és nem ismerünk
Téged színről-színre, mégis a hit erejével cselekedni. Segíts már most
üdvösségünk bizonyosságával betölteni Tőled való elhívatásunkat
családunkban, gyülekezetünkben, nemzetünkben. Segíts, bár még csak tükör
által homályosan látunk, és rész szerint való az ismeretünk, mégis már most
reménységet sugárzó keresztyénekként jó példát adni. Segíts, hogy a
szűkösebb lehetőségek között már most észrevegyük, és jól fölhasználjuk
mindazt, amit ma ajándékoztál, ma bíztál reánk. Segíts a ‘már most’ és ‘még
nem’ feszültségében dicsőségedre élni. Ámen.
„A reménység
Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes örömmel és békességgel,
hogy bővölködjetek a reménységben a Szentlélek által.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|