|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„El ne fogyatkozzék a hited”
„Kegyelem
nékünk és békesség Istentől, a mi mennyei Atyánktól, és az Úr Jézus
Krisztustól.”
Ámen.
Szeretett Testvérek!
Ebben az ünnepi órában halljuk együtt Istenünk Igéjét
Lukács evangéliumából a 22. rész
24-30. verséig ekképpen:
Lukács 22:24-30
„24Ezután
versengés is támadt köztük arról, hogy ki a legnagyobb közöttük.
25Erre ő így felelt nekik: »A királyok uralkodnak
népeiken, és akik hatalmuk alá hajtják őket, jótevőknek hívatják magukat.
26Ti azonban ne így cselekedjetek, hanem aki a
legnagyobb közöttetek, olyan legyen, mint a legkisebb, és aki vezet, olyan
legyen, mint aki szolgál.
27Mert ki a nagyobb? Az, aki asztalnál ül, vagy aki
szolgál? Ugye az, aki az asztalnál ül? Én pedig olyan vagyok közöttetek,
mint aki szolgál.«
28 »Ti vagytok azok, akik megmaradtatok velem
kísértéseimben, 29és én rátok hagyom a királyságot, ahogyan az
én Atyám rám hagyta azt;30hogy egyetek és igyatok az én
asztalomnál az én országomban, és királyi székekbe ülve ítéljétek Izráel
tizenkét törzsét.«”
Imádkozzunk!
Mennyei Édesatyánk! Hálával a szívünkben állunk meg
előtted a Te hajlékodban, hiszen az elmúlt héten megtartottál,
megsegítettél, erőt adtál mindannyiunknak. Ott voltál örömteli
eseményeknél, új élet születésénél, mellettünk voltál a próbák idején is, a
betegágynál, erőt adtál szerettünk elengedésekor, tőle való búcsúzáskor.
Köszönjük, hogy Te a próbákhoz erőt is adsz. Köszönjük, hogy Te vigasztaló
Istenünk vagy.
Urunk Istenünk! Segíts emlékeznünk arra, hogy a
létünk a Te teremtő munkád ajándéka. Földi életünk is, s az örök élet a Te
szeretetednek ajándékai.
Hálát adva Neked Urunk a Krisztusban testvéreinkért
közösen esedezünk bűneink bocsánatáért. Megvalljuk Neked, hogy sokszor nem
vagyunk méltóak a Te szeretetedre, és kegyelmedre, gyakran vétkezünk
ellened szóval és tettel. Szükséges, hogy önvizsgálatot tartsunk, és éljünk
azzal a csodálatos kegyelemmel, amit Te a bűnvallás lehetősége által adtál
nekünk embereknek.
Bocsásd meg, hogy nem figyelünk eléggé Rád és ezáltal
embertársainkra sem. Sokszor nem vesszük észre, hogy a másiknak szüksége
lenne a mi segítségünkre. Talán nem anyagi segítségre, csak egy mosolyra,
egy szóra, egyetlen simogatásra, esetleg csak meghallgatásra. Gyakran
pontosan a mellettünk ülő családtagok, gyermekek, szülők, testvérek
gondjait nem látjuk, vagy nem akarjuk látni. Bocsásd ezt meg nekünk, és adj
nekünk nyitott szívet ennek meglátásához.
Urunk! Nyisd meg a szemünket, hadd lássuk, hol
szolgálhatunk. Taníts minket a szolgálatokhoz krisztusi alázatra, bölcsességre,
türelemre. Segíts, hogy Rád figyeljünk, bízzunk Benned, és a jót
cselekedjük. Segíts, hogy engedelmes szolgáid lehessünk és
megtapasztalhassuk milyen öröm a Te követednek lenni. Kérünk gyermeki
hittel, ajándékozz meg minket. Áldd meg az Ige hirdetőit, szólíts meg Igéddel,
és Szentlelked által munkálkodj bennünk. Ámen.
Készüljünk az igehirdetés meghallására a 161. dicséretünk első három versét
énekelve:
Siess keresztyén, lelki jót
hallani,
Régi törvényből harcolni
tanulni,
Az igaz hit mellett mint kell
bajt vívni,
Krisztusban bízni.
Mert nem hiába ezt az
ótörvénybe,
Próféták írták Biblia
könyvébe:
Szép tanulság ez most az új
törvénybe,
Mi eleinkbe.
Jól tudja földön ezt minden
keresztyén:
Nemcsak fegyverrel oltalmaz
az Isten.
Ezt minden népnek tudására
adom:
Istenünk vagyon!
Szeretett Testvérek!
Az Igét tovább olvasom Lukács evangéliumából.
Hallgassuk leülve buzgó figyelemmel. Lukács
evangéliumának a 22. részéből a 31. verstől így szól hozzánk Istenünk Igéje:
Lukács 22:31-37
„31
»Simon, Simon, íme, a Sátán kikért titeket, hogy megrostáljon, mint a
búzát, 32de én könyörögtem érted, hogy el ne fogyatkozzék a
hited: azért, ha majd megtérsz, erősítsd atyádfiait.«
33Ő erre így válaszolt: ”Uram, kész vagyok veled menni
akár a börtönbe, vagy a halálba is!«
34Jézus azonban ezt felelte: ”Mondom neked Péter: nem
szólal meg a kakas ma, amíg háromszor le nem tagadod, hogy ismersz engem.«
35Azután ezt kérdezte tőlük: »Amikor elküldtelek
titeket erszény, tarisznya és saru nélkül, volt-e hiányotok valamiben?«
»Semmiben« - válaszolták.
36Majd ezt mondta nekik: »Most azonban, akinek van
erszénye, vegye elő, ugyanúgy a tarisznyát is; és akinek nincs kardja, adja
el felsőruháját, és vegyen.
37Mert mondom nektek, hogy be kell teljesednie rajtam
annak, ami meg van írva: És a bűnösök közé sorolták. Mert ami felőlem
elrendeltetett, az most beteljesedik.«”
Újra olvasom a 31. verset: »Simon, Simon, íme, a Sátán kikért titeket, hogy megrostáljon, mint
a búzát, 32de én könyörögtem érted, hogy el ne fogyatkozzék a
hited…«
Egy hívő ember lelkipásztora elé állt és büszkén
mondta neki: nekem még soha nem volt harcom a Sátánnal. A lelkipásztor
megcsóválta a fejét, és azt mondta, hogy az baj; baj, mert akkor jóban van
veled. Nem szeretünk a Sátánról, ördögről, ítéletről beszélni, de újra és
újra látnunk kell, hogy igenis szembetalálkozunk vele: „Simon, Simon, a Sátán kikért titeket,
hogy megrostáljon, mint a búzát”. Igen, akinek nem volt harca a
Sátánnal, azt jelenti, hogy jóban van vele.
Péter azt gondolta, hogy őt nem érheti ilyen baj, ő
is elbizakodottan gondolkodott bizonyos értelemben az ördöggel, a Sátánnal
való harcáról. Ezt majd látni fogjuk a fogadkozásában. De nagyon jól tudjuk
a Biblia első lapjaitól kezdve, hogy ott van az ős ellenség; ott van, és
teszi a dolgát, és vádol és igyekszik félrevezetni az embereket. Sorra kéri
ki az embereket, akár népeket, hogy megkísértse és félrevezesse őket.
Az Édenkerttől Jóbon át még Jézus Krisztust is
megkísértette a Sátán, és azóta az Úr tanítványait, minket is.
Az előző fejezetben az utolsó vacsoráról olvashattunk,
és azt láttuk az Úr asztaláról olvasott szakaszban, hogy ott máris
versengés támad a tanítványok szívében; máris ott van a Sátán szétdobáló hatalma. Ott volt Jézusnak az egybeszerkesztő hatalma, hogy mindannyian vegyetek ebből, és mindannyian részesedjetek az én
kegyelmemben. És megjelenik a szétdobáló, a diabolosz, a Sátán, és azt
mondja, hogy ki lesz a nagyobb köztetek? Ki kell, hogy nagyobb legyen
köztetek? Versengés támad. Nem mondhatja senki, hogy őt még soha nem kísértette
a Sátán.
Jézus most figyelmezteti a tanítványait: vigyázzatok,
mert embert próbáló idők következnek. Vigyázzatok, mert tanítványt próbáló
idők következnek rátok. Péterhez intézi a szavait, de ugyanakkor úgy, mint
hogyha mindenkihez, az összes tanítványhoz szólna: „Simon, Simon, a Sátán kikért titeket”.
Elgondolkodtató, hogy miért szólította Pétert Jézus a
régi nevén. Pedig Jézus adta neki a Péter nevet. Jézus adta neki a ‘kőszikla’ nevet, és most szólítja
őt a régi nevén, hogy Simon, Simon!
Valószínű azért, mert minket is a régi nevünkön, a régi énünkön, az
óemberünkön keresztül kísért a Sátán. A lelki embert is kísérti, de tudja
nagyon jól a Sátán, hogy azt nehezebben éri el. A mi régi énünket sokkal
könnyebben meg tudja ingatni. „Simon, Simon – ez a régi név, az örökölt név
–, a kapott név, az új név, a kőszikla, az meg fog inogni. Nyomatékosan
szól Jézus. Kétszer említi a nevét. És ez mindig akkor történik a
Szentírásban, amikor nagyon nyomatékosan akar valamit mondani, nagyon meg
akarja szólítani az egyik ember a másikat. Itt az Úr az ő tanítványát.
Vigyázz Simon! Vigyázzatok tanítványok, mert olyan idők jönnek, amikor
különösképpen érzitek, hogy a Sátán kikér titeket.
Már az előző fejezetben is láttuk, hogy ott a
versengés. Tehát megvolt már. De most még erősebben fog rátok hatni ez a
kikérés.
Mit jelent az, hogy kikér? Kikérni attól lehet, akié
valaki. A Sátán ezzel elismeri, hogy nem az övé az élet, nem az övé a
tanítvány, nem vagyunk az övéi mi sem, hanem sokkal inkább tudhatja ő is,
hogy mi az Úréi vagyunk. Az Úré a föld és annak teljessége. Igen, kikérni
attól lehet, akiről tudjuk, hogy nagyobb, mint mi vagyunk. Akiről tudjuk,
hogy nagyobb hatalma van, és tudja ezt a Sátán is. Így érhető tetten ez Jób
könyvében különösképpen, amikor odamegy a Sátán Istenhez, és Isten megkérdezi,
hogy „Észrevetted-e szolgámat, Jóbot?
Nincs hozzá fogható a földön: feddhetetlen és becsületes ember, féli az
Istent, és kerüli a rosszat” – nála Istenfélőbb ember nem kell. És
akkor a Sátán persze így felel, hogy „hát még jó, hogy Istenfélő, hiszen
vagyona van, családja van, minden rendben van az életében” – a körülmények
is azt akarják számára lehetővé tenni, hogy ő istenfélő legyen. A Sátán nem
tudja felfogni, hogy Istent önmagáért is lehet imádni és szeretni. Azt
hiszi, hogy csupán a körülmények azok, amik befolyásolják az istenfélelmet.
Igen, ott is kikéri Jóbot a Sátán, és akkor Isten
annyit mond, hogy tehetsz vele bármit: „Mindenét
a kezedbe adom, csak rá magára nem vethetsz kezet”. És valóban így
történik. Elveszti gyermekeit, elveszti vagyonát, elveszti egészségét, ő
maga pedig megmarad. Mintha úgy éreznénk, ahogy itt Jézus mondja, hogy „a Sátán kikért titeket, de én
imádkoztam érted”. A Sátán kikérte Jóbot, de az Úr mégis megtartotta őt
hitében és istenfélelmében.
Igen, aki kitart a kísértésben, annak a Sátán
megadja, hogy észrevegyük az Isten hatalmát. Az Isten pedig megadja
számunkra a dicsőséget.
„A Sátán kikért
titeket, hogy megrostáljon, mint a búzát” – sokan szeretnénk kihagyni ezt. Sokan
szeretnénk sima úton járni. Gyakran feltett kérdés, hogy „Isten miért
engedi, hogy a Sátán ezt tegye?”. Idő kell ahhoz, hogy a diák ne azért
tanuljon, mert számon kérik. Idő kell ahhoz, hogy a munkás ne azért
dolgozzon, mert figyelik. El lehet jutni erre az állapotra, de nem azonnal.
Szükségünk van arra, hogy átessünk egy neveltetésen, egy nevelésen, lelki
értelemben is. Szükségünk van próbákra, rostálásra. S Jakab apostol már így
tudja mondani – ő is megharcolta a maga harcát –, hogy „Teljes örömnek tartsátok, ha különféle kísértésekbe estek, tudván,
hogy hitetek próbája állhatatosságot eredményez. Az állhatatosság pedig
tegye tökéletessé a cselekedetet…”.
Az elmúlt vasárnap Zakariás próféta könyvéből a
Bibliaolvasó vezérfonal szerint olvashattunk egy csodálatos történetet, ami
szintén hasonlóról beszél nekünk (Jósua főpap kegyelmet nyer):
„Azután
megmutatta nekem Jósua főpapot, aki az ÚR angyala előtt állt, meg a Sátánt,
aki jobb keze felől állt, és vádolta őt. Az ÚR angyala pedig ezt mondta a
Sátánnak: Dorgáljon meg téged az ÚR Sátán! Dorgáljon meg téged az ÚR Sátán,
aki Jeruzsálemet kiválasztotta! Hát nem tűzből kiragadott üszkös fadarab
ez? Józsua ugyanis piszkos ruhába öltözve állt az angyal előtt. Azután ezt
mondta az angyal az előtte állóknak: Vegyétek le róla a piszkos ruhát! Neki
pedig ezt mondta: Nézd! Elvettem a bűnödet, és díszes ruhába öltöztetlek
téged. Majd így szólt: Tegyetek a fejére tiszta süveget! Akkor tiszta
süveget tettek a fejére, és tiszta ruhába öltöztették, miközben az ÚR
angyala ott állt. És így figyelmeztette az ÚR angyala Jósuát: Ezt mondja a
Seregek URa: Ha az én utamon jársz, és ha teljesíted, amit rád bíztam,
akkor ítélkezhetsz házamban, és felügyelhetsz udvaraimra, sőt megengedem
neked, hogy az itt állók között járj-kelj”. [Zak. 3:1-7.]
Egy ószövetségi történet. Benne mindaz, ami itt is
lezajlik. A főpapot is vádolja a Sátán, ugyanakkor ott van, aki
megdorgálhatja a Sátánt, az Úr angyala. És ott van az, aki tiszta ruhába
öltöztetheti azt, aki hozzá folyamodik. Milyen csoda, hogy a Sátán kikér
ugyan, de az Úr igazságot szolgáltathat. A Sátán vádol, de van egy
ügyvédünk, aki védelmünkre kel. A vádlóval szemben nagyobb az ügyvédünk.
A Sátánnak a módszeréről egy tanulságos kis történet
beszél nekünk:
Az ördög magához hívatja a beosztottait. Kiküldi
őket, hogy térítse el az embereket Istentől és a hittől. És visszajönnek és
beszámolnak a munkájukról. Az első ilyen beosztott elmondja: Én mondtam az
embereknek, hogy nincs Isten, ne higgyenek benne.
A nagy ördög azt mondja, hogy ez nem jó módszer, hát
mindenki tudja, hogy van Isten.
A második azt mondja: Én elmondtam az embereknek,
hogy a Bibliát is emberek írták, és ne higgyenek neki. Nincs abban semmi
érdekes és jó.
Ez sem jó módszer, mondta a főnök, hiszen tudja
mindenki, hogy azért az Isten szavának van súlya és jelentősége.
A harmadik beosztott jön, és elkezdi mondani: én azt
mondtam az embereknek, hogy Isten van, és csodálatos dolgokat tesz, és
nagyon szép és jó, amit ő mond, de ne vedd még komolyan. Ráérsz még
komolyan venni. És ezt a beosztottját dicséri meg a főnök.
Igen. A Sátán kikér bennünket, hogy megrostáljon, és
azt akarja, hogy ne vegyük komolyan az Isten szavát. Azt akarja, hogy ne
kötelezd el magad még mellette. Azt akarja, hogy megingasson a döntés
fontosságában. Hány embert láttunk már, akit így ingatott meg, utolsó percben
talán a döntése előtt.
És most, amikor szembe kell nézni a tanítványoknak a
Jézus szenvedésével, akkor bizony nagyon nehéz idők jönnek rájuk. Pétert
sem kínozzák meg, hanem csak majd megkérdezik, hogy: „te is vele voltál?”. Majd megkérdezik, hogy „te is az Ő tanítványa voltál?”. És
azt mondja Jézus, hogy azt fogod megtagadni, hogy ismersz engem. Nem azt
fogod megtagadni, hogy Jézus nincs, hanem azt fogod majd megtagadni, hogy
ismersz engem.
Igen. A tanítványok hite, és egymás iránti hűsége és
Isten iránti hűsége is próbának lesz kitéve. Ha majd egyedül maradnak,
akkor mi történik velük. De aki kitart, az megtapasztalhatja, hogy Jézus
hatalma győz a Sátán felett.
A Jelenések könyvében olvashatjuk, amikor teljesen nyilvánvalóvá
lesz, hogy levettetik a Sátán az égből… így olvassuk a 12. részben [Jelenések
12:10-11]:
„…mert
levettetett testvéreink vádlója, aki a mi Istenünk színe előtt éjjel és
nappal vádolta őket. Legyőzték őt a Bárány vérével és bizonyságtételük
igéjével azok, akik nem kímélték életüket mindhalálig.”
A hatalom a mi Urunké, az Úr Jézus Krisztusé. És az,
aki a mi vádlónk, a mi testvéreink vádlója, az levettetik onnan. De
megdöbbentő, ahogy ír, a Jelenések könyve írója: „éjjel és nappal vádolta” az Isten gyermekeit. Éjjel és nappal
kikér bennünket a Sátán, hogy megrostáljon, mint a búzát. És ha
belegondolunk, rostában lenni nem is olyan jó annak a magnak, hiszen
szüntelen rázkódásban, szüntelen ütközésekben van, de mégis, aki nem hullik
ki, annak örök élete lesz.
Jézus azt mondja, hogy „én imádkoztam érted”. Péter elkezd fogadkozni: én kész vagyok
vele a halálba is menni, kész vagyok veled a börtönbe is menni. És tudjuk,
hogy erre is érvényes, amit énekeltünk: „Sok
szép ígéretem ó hányszor megtagadtam, a nagy fogadkozást, hogy csak tiéd
szívem”. Magunkba nézhetünk mi is, hogy milyen sokszor csak
fogadkoztunk, és nem tudtuk teljesíteni.
„Kész vagyok…” Vajon készek vagyunk? Egy
régi magyar énekünk így beszél erről: „Imhol
vagyok édes Uram, Istenem, Kész vagyok mindenben néked engednem, Szent
nevedért szörnyű halált szenvednem, Csak az igaz hitben ne hagy Tőled
elesnem”.
Ott valóságos veszélyről volt szó, és nagyon sokan
valóban hitükért halálba mentek. Nagyon sokan tudták teljesíteni ezt a
fogadkozásukat, hogy kész vagyok
veled. De nagyon sokszor van az, hogy mi hiába fogadkozunk, nem vagyunk
igazán készek. Egy szép vers így fogalmazza ezt meg: „Uram, tenéked sok a
Pétered, sokak a nagycsütörtök éjszakáid, hadd legyek hűséges Jánosod, aki
nem ígér, nem fogadkozik, de elkísér egészen a Golgotáig”.
Péternek még időre van szüksége. Azt mondja itt
Jézus: De majd, ha megtérsz, akkor majd valóban Isten felől gondolkozol. A
megtérés azt jelenti, hogy gondolkozásváltás. A gondolkozásunkban való
változás, hogy Isten kerüljön az első helyre az életünkben a középpontba.
És Jézus azt mondja, hogy Péternek még erre szüksége van. Van egy kis hite,
még nem fogyatkozott el, de az igazi elkötelezésre még várnia kell: „ha majd megtérsz…”. Ez fog
bekövetkezni majd pünkösdkor, amikor tudjuk, hogy mindent megért Péter is,
és aztán a Szentlélek erejével tud prédikálni másoknak, sokaknak, tud tanúskodni,
tud beszélni Jézusról.
Most még a tagadás fog következni. Most még a
fogadkozásnak az áthágása fog következni. Majd kimondja azt a fájdalmas
mondatot: nem is ismerem azt az embert. De majd jön a Szentlélek által,
amikor elmondhatja, hogy ismerem azt az embert, és hozzá tartozom. És ez az a csodálatos változás, ami a mi
életünkbe is be kell, hogy következzen. Jézus miközben figyelmeztet,
imádkozik érettünk: „Én imádkoztam
éretted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited”. A körülmények miatt, az
emberi módon való gondolkodás miatt, a félelem miatt, ami mindig bánthatja
a mi elkötelezettségünket.
Jézus nem engedi át teljesen a tanítványait a
Sátánnak. Tudja, hogy megpróbálja őket is, minket is a Sátán, de nem
fogyatkozhat el a mi hitünk. Maradjon meg egy kis mag, amiből újra éledhet…
az a nagyon jó dolog, az újjászületés megtörténhet. Beleenged ugyan a kísértésbe,
de tart erős kézzel és rajtunk tartja a kezét.
Jézus, amikor a Gecsemáné kertben imádkozott, akkor ő
maga is kérte a tanítványait, hogy vigyázzatok és imádkozzatok, hogy kísértésbe
ne jussatok. Sőt azért is kéri őket, hogy őérette is könyörögjenek.
Legyenek vele. Virrasszatok velem. Tudjuk, hogy a tanítványok ebben
megbuknak. De nekünk is megvan ez a felelősségünk, hogy imádkozhatunk
másokért, akik éppen most próbában vannak. Imádkozhatunk másokért, hogy
Isten adjon nekik elégséges erőt. Éreztük-e már, hogy nem vagyunk egyedül a
kísértéseinkben? Nem vagyunk egyedül a harcainkban? Jézus imádkozik
érettünk.
Pál apostol így fogalmazza ezt meg, hogy maga a Lélek
imádkozik érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. Igen, szükségünk van a
Lélek megerősítésére ahhoz, hogy megmaradjunk a hitben, megmaradjunk az
engedelmességben.
Jézus ügyvédként mindent megtesz azért, hogy mi
megmentessünk, hogy mi megszabaduljunk. Van a vádló (a Sátán), de aki csak
őrá néz, az elsüllyed. Aki látja az ügyvédet, aki látja, hogy az ügyvédnek
nagyobb a hatalma és nagyobb a jelentősége, akkor az bármilyen próbában
győzedelmeskedhet.
Jézus emlékezteti tanítványait, hogy már egyszer
elküldte őket, és akkor azt kérte tőlük, hogy ne vigyetek magatokkal se
erszényt, se tarisznyát, hanem csak menjetek úgy, ahogy vagytok, és ahol
fogadnak, oda menjetek be. Ez egy békességes küldés volt. De most azt
mondja nekik, hogy vigyetek magatokkal erszényt (vagyis pénzt), vigyetek
magatokkal tarisznyát (vagyis élelmet), vigyetek magatokkal kardot (vagyis
szükségetek lesz az önvédelemre), nem az erőszakra. S nagyon szeretném
mondani, hogy ez nem a szent háborúra való felszólítás, hanem olyan
értelemben kell nekünk a kard, ahogy arról Pál apostol az Efézusi levélben
beszél: „Vegyétek fel a Lélek
kardját, amely az Isten beszéde”. Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben, minden szentekért.
Ezt kevésbé szoktuk idézni itt az Efézusi levélben, amikor a Lélek
kardjáról van szó: Az Isten beszédét,
és a másokért való imádságot, minden szentekért imádkozván, minden időben.
Ez a tanítványok feladata és felelőssége, nem mások ellen vagdalkozni a Lélek
kardjával, az Igével, hanem másokért szólni és másokért imádkozni.
Azt mondja Jézus Péternek, hogy „ha majd megtérsz erősítsd meg a te atyádfiait”. Erősítsd a te atyádfiait. Nem csak
magunkért térünk meg, hanem aztán azért, hogy másokért is tudjunk élni.
A Jelenések könyvében így olvastuk: „Legyőzték őt (mármint a vádlót) a Bárány vérével és bizonyságtételük
igéjével azok, akik nem kímélték életüket mindhalálig”. Akik nem kímélték életüket mindhalálig.
Vagyis akik Krisztusért mertek a bizonyságtételükkel és az Isten Igéjével
másokért harcba szállni, mások üdvösségéért is valamit tenni.
A Sátán kikér minket ma is. Vádol minket éjjel és
nappal. De nagyobb a mi Urunk, aki imádkozik érettünk. És azért, hogy el ne fogyatkozzék a mi hitünk és
azért, hogy erősíthessük a mi
embertársainkat, atyánkfiait.
Erről így ír egy brazil ének – befejezésül ezt
idézem:
Isten hitet adhat, te viszont tanúskodhatsz.
Isten reményt adhat, te viszont testvéredbe bizalmat
önthetsz.
Isten szeretetet adhat, te megtaníthatod a másikat
szeretni.
Isten békét adhat, te támasza lehetsz annak, aki bizonytalan.
Isten az Úr, te megmutathatod másoknak.
Isten a fény, te mindenki szemében felvillanthatod.
Isten az élet, te felkeltheted másokban az élni
akarást.
Isten azt tudja cselekedni, ami lehetetlen. Te
megteheted a lehetségest.
Isten elegendő önmagának, de rád is számít.
Ámen.
338. dicséretünket
énekeljük az első 3 versével feleletként:
Lelki próbáimban, Jézus légy velem,
El ne tántorodjék tőled életem.
Félelem, ha bánt, vagy nyereség kísért,
Tőled elszakadnom ne hagy semmiért.
Ha e világ bája engem hívogat,
Nagy csalárdul kínál hitványságokat:
Szemem elé állítsd szenvedésidet,
Vérrel koronázott, szent keresztedet.
Tisztogass bár bajjal olykor engemet:
Kegyelmeddel szenteld szenvedésemet:
Bár e test erőtlen: te oltárodon
Keserű pohárral, hittel áldozom.
Jöjjetek,
imádkozzunk!
Mennyei Édesatyánk az Úr Jézus Krisztus által!
Áldunk Téged hatalmadért és erődért, amelyet
számtalanszor megláthattunk már. Ez a földi élet számunkra különféle
harcokat, próbákat ad újra és újra, és sokszor érezzük, hogy kevés az
erőnk. Jó megtapasztalni, hogy Te ilyenkor is velünk vagy. Segíts
Szentlelkeddel, hogy ne csak akkor áldjunk Téged, amikor jó dolgokat
élhetünk át, hanem a próbákban is. Segíts, hogy el ne tántorodjon Tőled a
mi életünk, és el ne fogyatkozzék a mi hitünk. Megvalljuk, hogy sokszor
keserített el már bennünket, amikor a Te ellenséged látszott győzni a mi
életünkön, és elbuktunk hitharcainkban. Kérjük, hogy ilyenkor is légy
mellettünk, és Teveled győzhessünk mesterkedéseivel szemben. Úr Jézus Krisztus
áldunk Téged, hogy Szent véred által megtisztítasz, és értünk, mint
megdicsőült Urunk, közbenjársz az Atyánál. Kérünk most azokért, akik
betegség vagy gyász miatt szenvednek, hadd láthassanak meg Téged, a halál
felett is győztes Urat, és ugyanakkor érezzék meg a Te személyes vigasztaló
erődet Szentlelked által. Tégy minket is, akik most a Te népedként együtt
vagyunk, mások előtt tanukká mindarról, amit Te tettél. A reménytelenek
számára erősítő testvérré, hogy sokan Benned reménykedjenek. Segíts, hogy
Rád mutassunk életünkkel, és a Te világosságodat adjuk tovább. Segíts
bennünket, hogy valóban a Te tanítványaidként másokért próbáljunk meg élni.
Így tisztogass meg bennünket ebben a böjti időben, hogy mint gyermekeid
állhassunk eléd az ünnepen. El ne fogyatkozzék, sőt növekedjen a mi hitünk
és engedelmességünk. Az Úr Jézus nevében kérünk, hallgass meg minket. Ámen.
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten
tulajdonba vett népe, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a
sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|