|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Mit tegyünk?
Hallgassuk meg Istennek hozzánk szóló szavát, ami meg
van írva János evangéliumában a 20.
részben a 11-23. versig ekképpen:
János 20:11-23
11Mária pedig a sírbolton kívül állt és sírt. Amint ott
sírt, behajolt a sírboltba, 12és látta, hogy két angyal ül ott
fehérben, ahol előbb Jézus teste feküdt; az egyik fejtől, a másik meg
lábtól.
13Azok így szóltak hozzá: »Asszony, miért sírsz?« Ő ezt
felelte nekik: »Mert elvitték az én Uramat, és nem tudom, hova tették.«
14Amikor ezt mondta, hátrafordult, és látta, hogy Jézus
ott áll, de nem ismerte fel, hogy Jézus az.
15Jézus így szólt hozzá: »Asszony, miért sírsz? Kit
keresel?« Ő azt gondolta, hogy a kertész az, ezért így szólt hozzá: »Uram,
ha te vitted el őt, mondd meg nekem, hova tetted, és én elhozom.«
16Jézus nevén szólította: »Mária!« Az megfordult, és
így szólt hozzá héberül: »Rabbuni!« - ami azt jelenti: Mester.
17Jézus ezt mondta neki: »Ne érints engem, mert még nem
mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik:
Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti
Istenetekhez.«
18Elment a magdalai Mária, és hírül adta a
tanítványoknak: »Láttam az Urat!«, és hogy ezeket mondta neki.
19Aznap, amikor beesteledett, a hét első napján, ott
ahol összegyűltek a tanítványok, bár a zsidóktól való félelem miatt az
ajtók zárva voltak, eljött Jézus, megállt középen, és így szólt hozzájuk:
»Békesség néktek!«
20És miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az
oldalát. A tanítványok megörültek, hogy látják az Urat.
21Jézus erre ismét ezt mondta nekik: »Békesség néktek!
Ahogyan engem elküldött az Atya, én is elküldelek titeket.«
22Ezt mondván, rájuk lehelt, és így folytatta:
»Vegyetek Szentlelket!
23Akiknek megbocsátjátok a bűneit, azok bocsánatot
nyernek, akikéit pedig megtartjátok, azoknak a bűnei megmaradnak.«”
Meghallva a húsvéti örömhírt, csendesedjünk el és imádkozzunk:
Mindenható Istenünk! Áldunk és dicsőítünk Téged ezen
a szép húsvéti reggelen azért, hogy beteljesítetted ígéretedet és nem
hagytad Jézust a sírban, hanem feltámasztottad Őt a halálból.
Urunk dicsőítünk, hogy meghaltál a mi bűneinkért és
feltámadtál a megigazulásunkra.
Megvalljuk bűnbánattal Urunk, hogy oly sok kétely
kapcsolódik ehhez a hitvallásunkhoz. Megvalljuk, hogy olyan nehezen hiszünk
el sok mindent, amit az Írásokból olvasunk, s amit Benned hívőktől hallunk.
Könyörülj rajtunk és segíts felemelnünk a
tekintetünket Tereád. Engedd meglátnunk üres sírodat, és meghallanunk
Neked, az élőnek, hozzánk szóló szavadat. Legyen most mindnyájunk számára a
feltámadásod legfőbb bizonyítéka az, hogy egészen személyesen és meggyőzően
megszólítasz itt minket. Ajándékozz meg bennünket Urunk Igéddel, amivel
rendet teremtesz a fejünkben, a szívünkben, az életünkben, amivel helyünkre
állítasz minket.
Kérünk most, hogy Szentlelked által munkálkodj
közöttünk és bennünk, hogy ne legyen üres a húsvétunk, hanem legyen egy
szent, és személyes találkozás Veled, aki élsz és uralkodsz örökkön örökké.
Ámen.
Az Ige hirdetésére készülve énekeljük a 485. dicséret első 3 versét:
Jézus Krisztus szép fényes hajnal,
Ki feltámadsz új világgal,
És megáldasz minden jókkal.
Te vagy nékünk egy reménységünk,
Isten előtt közbenjárónk,
Szép koronánk, ékességünk.
Világosítsd a mi szívünket:
Ismerhessünk meg tégedet:
Tanulhassuk szent igédet.
Az Apostolok
cselekedeteiről írott könyv 2. fejezetéből olvassuk, halljuk tovább az Igét
a 22-23-24. verset, valamint a 37. verstől következők így szólnak:
Ap. Csel.
2:22-24; 37-47
22Izráelita férfiak, halljátok meg ezeket az igéket! A
názáreti Jézust, azt a férfiút, akit az Isten igazolt előttetek erőkkel,
csodákkal és jelekkel, amelyeket általa tett az Isten közöttetek, ahogyan
magatok is tudjátok,
23azt, aki az Isten elhatározott döntése és terve
szerint adatott oda, ti a pogányok keze által felszegeztétek és megöltétek.
24De őt az Isten, miután feloldotta a halál fájdalmait,
feltámasztotta, mivel lehetetlen volt, hogy a halál fogva tartsa őt.
37Amikor ezt hallották, mintha szíven találták volna
őket, ezt kérdezték Pétertől és a többi apostoltól: »Mit tegyünk,
atyámfiai, férfiak?«
38Péter így válaszolt: »Térjetek meg, és
keresztelkedjetek meg valamennyien Jézus Krisztus nevében, bűneitek
bocsánatára, és megkapjátok a Szentlélek ajándékát.
39Mert tiétek ez az ígéret és gyermekeiteké, sőt
mindazoké is, akik távol vannak, akiket csak elhív magának az Úr, a mi
Istenünk.«
40Még más szavakkal is lelkükre beszélt, és így
kérlelte őket: »Szabaduljatok meg végre ettől az elfajult nemzedéktől!«
41Akik pedig hittek a beszédének, megkeresztelkedtek,
és azon a napon mintegy háromezer lélek csatlakozott hozzájuk.
42Ezek pedig kitartóan részt vettek az apostoli
tanításban, a közösségben, a kenyér megtörésében és az imádkozásban.
43Félelem támadt minden lélekben, és az apostolok által
sok csoda és jel történt.
44Mindazok pedig, akik hittek, együtt voltak, és
mindenük közös volt.
45Vagyonukat és javaikat eladták, szétosztották
mindenkinek: ahogyan éppen szükség volt rá.
46Napról napra állhatatosan, egy szívvel, egy lélekkel
voltak a templomban, és amikor házanként megtörték a kenyeret, örömmel és
tiszta szívvel részesültek az ételben;
47dicsérték az Istent, és kedvelte őket az egész nép.
Az Úr pedig napról napra növelte a gyülekezetet az üdvözülőkkel.”
Szeretett Testvérek!
Mikor szoktuk föltenni azt a
kérdést: mit tegyek? Mert előfordul életünkben többször is, hogy így
kérdezünk: most mit tegyünk?
Én úgy gondolom, hogy leginkább akkor, amikor valami
nagy horderejű esemény történik. Amikor valami rendkívüli dolog történik, akkor
föltesszük a kérdést: no és akkor most mit tegyünk? Mert ha a megszokott
események történnek, akkor szinte rutinszerűen, szinte megszokásból, szinte
gépiesen cselekszünk. Cselekszünk úgy, ahogy egy előző, hasonló helyzetben
is tettünk, mert már erre tudjuk, hogy hogyan szoktunk reagálni. Vagy: hogyan
illik reagálni.
Mit tegyünk? Akkor szoktuk
föltenni ezt a kérdést, amikor elbizonytalanodik az ember, amikor érzi,
hogy az eddig megszokott megoldási formák nem működnek. Nem lehet úgy
cselekedni, olyan rutinból, olyan megszokottan, olyan gépiesen, különösebb
gondolkozás és elkötelezettség nélkül.
Mit tegyünk? Akkor szoktuk
föltenni ezt a kérdést, amikor elképzeléseinkben, addigi hitünkben
elbizonytalanodunk. Amikor érezzük, hogy a régi módon nem folytatható. Nem
folytatható, újra kell gondolni mindent. Át kell gondolni, és megfontolt
választ kell adni.
Ezt kérdezték Jeruzsálemben
is. A fölolvasott bibliai szakaszunk szerint… És vannak, akik magukban
talán arra gondoltak, tiszteletes úr elnézte a bibliai szakaszt, hát ezt
inkább pünkösdkor szokták olvasni. Valóban pünkösdkor is olvashatnánk,
hiszen Péter első pünkösdkor elmondott prédikációjának néhány mondatát
olvastam föl. Nos, valami hasonló történt, és valami hasonló esemény miatt
tették föl a kérdést annak idején is a fölolvasott bibliai szakaszunkban: „Mit tegyünk?”.
De először emlékezzünk erre a
bizonyos pünkösdi prédikációra, annak néhány fontos mondatára. Mert
megdöbbentő, amiről Péter beszélt. Nem tudom, hogy ha ma ilyen egyértelműen
hangzanak prédikációk, jövő vasárnap vagy azután hány ember menne más
templomba:
– Ilyen kemény beszédeket ne mondjon nekünk senki!
Keresünk magunknak egy olyan valakit, aki a szájunk íze szerint beszél.
Merthogy amiről Péter beszél, ez nem mindennapi
dolog.
Emlékezzünk csak: „A
názáreti Jézust, azt a férfiút, akit az Isten igazolt előttetek erőkkel,
csodákkal és jelekkel…” Már ez sem olyan megszokott volt akkor. Hiszen
ne feledjük el, hogy mi történt néhány héttel előtte Jeruzsálemben; mi
történt nagypénteken. Majd Péter arról beszél, hogy mindezt magatok is
tudjátok. Tudjátok ki az a Jézus, tudjátok milyen jeleket tett, tudjátok,
hogy Messiás voltáról hogyan tett bizonyságot úgymond a csodáival, a
messiási jelekkel. Tudjátok, hogy erő volt, hiszen még az ellenségei is azt
mondták, hogy ember így még nem tanított. Más helyen azt olvassuk, hogy
erővel és hatalommal tanított, nem úgy, mint az írástudók és a farizeusok.
Magatok is tudjátok, hogy mi történt. Nem valami új dolgot fogok nektek
mondani. Aztán, ami történt, az az Isten elhatározott döntése és terve
szerint történt. No és itt jön az a kemény beszéd: „ti a pogányok keze által felszegeztétek és megöltétek”. Ti
öltétek meg – mondja Péter. Nem arról beszél, hogy ezek a rómaiak, hanem “ti”. A ti bűneitek miatt történt
mindez így. Hogyha ennyire nyilvánvalóan hangzik, hogy a ti bűneitek miatt
(nos erre utaltam az előbb), akkor lehet, hogy néhányan még a mai
keresztyének közül is másik templomba pártolnának, hátha ott nem beszélnek
a bűneikről. Csak olyan kis nyájas szeretetről mesélnek, mert az olyan jó
langyos víz, ott semmit nem kell megváltoznunk, ott minden folytatódhat
úgy, ahogy régen is volt.
Péter egyértelműen a
hallgatóság, a tömeg szemébe mondja, hogy timiattatok került a golgotai keresztre. Ezt már mi is
megszoktuk persze… olyan szépen el is énekeljük, de hogy komolyan is
vegyük, az néha kérdőjeles.
És ebben a beszédben utal még Péter arra, hogy „de Őt az Isten föltámasztotta…”. És
így még élesebb, hogy amit ti tettetek, azzal szemben az Isten Őt
föltámasztotta. Vagyis szembe mentetek az Istennel. Noha ez egy vallásos
tömeg volt, akiknek Péter beszélt. Nem istentagadó emberek sokasága állt
ott, hanem komoly, vallásos neveltetést kapott emberek, úgymond istenhívő
emberek, és ilyen határozottan, ilyen egyértelműen és keményen hangzott
Péter szava.
És igazán engem az ragadott meg a bibliai szakaszból –
elgondolkodtató –, hogy mi lett a beszéd következménye: amikor beszéltünk
Jézusról, akit az Isten igazolt erőkkel, hatalommal, jelekkel és csodákkal.
Mi lett a beszéd következménye, amikor elhangzott: ti magatok is tudjátok,
hogy timiattatok került a keresztre, és ti magatok is tudjátok, hogy az
Isten föltámasztotta Őt. Ti magatok is tudjátok, tanúi vagytok. Márpedig
nagyon jól tudjuk (a mózesi törvények szerint is vagy napjainkban is),
minden szó legalább két tanúval erősíttessék meg. Márpedig az
evangéliumokból és az apostoli levelekből tudjuk, hogy Jézusnak, a
föltámadottnak sok száz tanúja volt, akik találkoztak, beszéltek, akár
együtt ettek a föltámadottal. Ti magatok is tudjátok, egy letagadhatatlan
tény történt. Ti vagytok a tanúi mindannak, ami itt történt. Beleértve
Jézus föltámadását is.
Nos, elgondolkoztató a beszéd
következménye. Először is nem vitatták Jézus föltámadását. Ma, meg a
történelem folyamán, már sokszor: ó, hát ilyen mesék! Nem vitatták. Tudták,
maguk is tanúi voltak. Komolyan elfogadták. Péter tényekről beszél. Nem
hazudozik össze-vissza, vagy nem szép vágyakat mesélget, hanem történelmi
tényekről beszél. Letagadhatatlan, amiről Péter beszél, ez így van. Nincs
befütyülés, záptojások vagy rendes tojások nem repültek. Nem tüntet a
tömeg, nem hagyja ott egy része. Ezrek hallgatják Pétert, hiszen tudjuk,
hogy csak a megtérő háromezer lesz, akkor mekkora tömeg lehetett ott.
Aztán elgondolkoztató kell,
hogy legyen az is, hogy nem hárítják el, amikor Péter arról beszél, hogy „ti a pogányok keze által keresztre
szegeztétek Jézust”. És a tömeg nem kezd el kiabálni:
– Nem mi voltunk, nem mi voltunk! A rómaiak voltak!
Nem mentegetik magukat. Vagyis ha ti magatok is tudjátok,
hogy mi történt, az eseményeket maga a tömeg igazolja. Sok ezer ember
igazolja. Mégpedig olyan összefüggésben, amikor előtte a prédikátor azt
mondja, hogy ti szegeztétek keresztre
– hát, hogyha nekünk ennyire szemünkbe mondják a bűnünket, akkor mi valljuk
be, hogy igen hamar azt keressük, hogy tudnánk a másik néhány bűnét
legalább ellensúlyozásként felsorolni. És a tömeg nem fütyül, a tömeg nem
fojtja Péterbe a szót, hanem hallgatja tovább. Elképesztő, ami itt
történik. Nem sokszor történt ilyen a történelemben.
Aztán elgondolkoztató kell,
hogy legyen az is, hogy nem mentegetőznek, hogy mi rendes, dolgos emberek
vagyunk. Pedig biztos, hogy sok rendes, dolgos ember volt ott. Napjainkban
nagyon sokan ezzel próbálják áltatni magukat – mondjuk ki magyarul: esnek a
kísértő csapdájába –, hogy mi rendes, dolgos emberek vagyunk. Igaz, hogy
nem járunk templomba, igaz, hogy mi nem gyakoroljuk a vallásunkat, de mi
rendes, derék, becsületes emberek vagyunk. Ezzel együtt gyönyörűen el lehet
kárhozni. Az, hogy derék, becsületes, szorgalmas emberek vagyunk, közben
bennünk dolgozik a halálos kór… a halálos kórral szemben nem a derék,
becsületes szorgalmatosság, hanem az orvos-keresés a normális lépés.
Segítséget kell keresni, amíg lehet. Nem elég magunkat azzal ringatni, hogy
hát lehet, hogy csak néhány hónap van hátra, de én addig még gyorsan,
szorgalmasan dolgozok.
Elképesztő, ami itt történik.
Sok ezres sokaság hallgatja Pétert Jézus keresztre-feszítéséről, Jézus
föltámadásáról, és nem egyszerűen csak az eseményekről. De érdekes: ez timiattatok
volt így – és nem állnak elő azzal, amivel a mai ember előáll: mi rendes,
becsületes, dolgos emberek vagyunk! Legyetek azok. De ne csapjátok be
magatokat! A bűn miatt beteg embernek sürgősen orvosra van szüksége. Lelki
orvosra van szüksége.
Nos figyeljük meg. Mi az
tehát, amit nem tettek? Nem tagadták a föltámadás tényét. Nem hárították át
a felelősséget, és nem mentegetőztek jóságukkal. Hanem mi az, amit tettek?
Föltették a kérdést: „mit tegyünk?”.
És Péter elmondja: változzatok meg. Változtassátok meg életetek irányát.
Térjetek meg – ahogy olvastuk az Igében. Péter elmondja, hogy mit kell
tenni. És mi lesz a válasz? Nyílván nem mindenki, de háromezer ember
Krisztus-követővé lesz; egy ilyen beszéd után, amelyik arról szól, hogy ti
szegeztétek keresztre, háromezer ember megtért. Mert föltették őszintén az
élet legfontosabb kérdését: mit tegyünk? Itt nem lehet mellébeszélni, mert
az halálosan veszedelmes. És látható változások történtek,
megkeresztelkedtek, gyülekezet jön létre – méghozzá nem is pici, hanem egy
hatalmas gyülekezet jön létre.
Krisztus föltámadott – ma is
ez hirdettetik. Akkor mit ne
tegyünk? Mit ne tegyünk mi mai emberek? Az isteni tényeket ma is értelmetlen, veszélyes tagadni. Ki kell
mondanunk: ép értelemmel nem is lehet. Aminek sok ezer ember tanúja van, és
ők maguk elfogadják még ilyen kemény, megtérésre hívó prédikáció után is,
mint amit Péter mondott. Hiszen Péter azt mondja, ti magatok vagytok a tanúi,
nem lehet mellébeszélni. És nem jelentkezik a tömeg, hogy tanúsítjuk, nem
úgy volt, ahogy mondod. Te csak vallásos meséket mondasz. Az isteni
tényeket, értelmetlen és veszélyes tagadni.
Aztán mi az, amit ne tegyünk?
Értelmetlen a föltámadásról szóló
elméleti vita. Nagyon kevés haszna van. Hogy kezdjük? Hogy lehet… nem
lehet… Hát embereknél lehetetlen, ez teljesen természetes. Az Istennél
minden lehetséges. Ez is teljesen természetes. Innen kezdve nincs miről
vitatkozni. Értelmetlen. Olyan veszélyes, mint a halálos betegnek
vitatkozni az egészségügy reformjáról. Neki orvosra van szüksége, de gyorsan.
És magát oda kell bíznia.
Mit ne tegyünk? Itt egy
világtörténelmi jelentőségű eseményről van szó. Ha tehát világtörténelmi
jelentőségű eseményről van szó, akkor ebből
a jóból nem szabad kimaradni. Le lehet késni a filmsorozat következő
részéről – nem sokat fogunk veszíteni. Le lehet késni sok mindenről, amit
ma kínál a világ. De egy ilyen világtörténelmi jelentőségű eseményből
kimaradni végzetes hiba.
Mit tegyünk? Mert Krisztus föltámadott. Egy óriási tömeg, sok
ezres tömeg érzi, itt olyan dolgok történtek, hogy a régi sablonok nem
folytathatók. Nem működik. Az eddig bevált vallásos szokásaink szerint sem
lehet folytatni az életet. Itt radikálisan
újra kell gondolni mindent. Azt is mondhatnánk, újra kell gombolni a
kabátot. És megteszik sokan.
Mit tegyünk? Ez az egyetlen
és értelmes lépés, amit ilyen helyzetben lehet tenni. Ha itt ilyen
világtörténelmi hatású esemény történik, ha az Isten ilyen nyilvánvaló
dolgot cselekszik, akkor itt félre az okoskodást, félre azt, hogy hat iga
ökröt vettem, meg az autómat még nem próbáltam ki, meg még a családomat nem
látogattam meg… meg még… . Itt az alapvető kérdésre feleletet kell, de
gyorsan találnunk. És nem Istennek kell megváltozni, bár nagyon sok
vallásos ember vallása erről szól. Istent csinálni a magam képére és
hasonlatosságára. Akiben csalódni fog – ezt, ahogy mondani szokták: írásba
merem adni. Hanem nekünk kell megváltoznunk.
A „mit tegyünk?” az
egyértelműen jelzi, hogy itt nekünk kell változni, és nem az Istennek.
Vagyis a föltámadás fényében újra kell gondolni életünket, céljainkat,
értékrendünket, kapcsolatainkat, reményeinket. Mindent újra kell gondolni.
Nem lehet, életveszélyes a régi sablonok szerint, a régi vallásos sablonjaink
szerint tovább folytatni. Az ottani sok ezres tömeg bizonyíték erre.
Rájöttek, nem folytatható úgy tovább, ahogy eddig hittünk.
Mit tegyünk? Haljunk meg…,
haljunk meg a bűnnek. És támadjunk fel a Krisztussal – ahogy ezt mondani
szoktuk. Vagyis kezdjünk egy új életet a Krisztussal. Mert bűneink, a
halálos kór csak Jézus által rendezhetők. Hagyjunk el tehát minden
önmegváltó kísérletet. Hagyjuk el, hogy mi rendes, dolgos emberek vagyunk –
és akkor itt minden rendben van. Semmi nincs rendben. Az, hogy rendes,
dolgos emberek vagyunk, az bőségesen elég arra, hogy elvesszünk. Mert nem
ez a megtartatás, hogy szorgalmas vagyok. Hanem Jézus Krisztus által van az
üdvösségünk. Ezenkívül legyek szorgalmas és tisztességes, és hat napon át
munkálkodjak. De ahhoz nincs üdvösséges ígéret, hogy ha hat napon át
tisztességesen dolgozunk, akkor üdvösség lesz. Üdvösséges ígéret egyedül a
föltámadott Krisztusban való hit által van. Ezért minden önmegváltó
kísérletet, de minden más félelmet is el kell hagynunk. És mivel jövőnk, ha
Krisztus mellett döntünk… Ha a Föltámadott mellett döntünk, jövőnk és örök
életünk Krisztus által biztos, ezért felszabadult szívvel követhetjük Őt.
Ma nagyon sok ember görcsöl, mindenféle tanfolyamon,
kurzuson részt vesz, ahol valami kis élettel kapcsolatos dolgot ígérnek
neki. Mert érzi, hogy az hogy tisztességes próbálok lenni, ez még kevés. Az
élet valami másról is szól, sőt igazán többről szól. A Krisztus-követő
ember szíve szabadul föl. És hogyha fölszabadultunk, akkor szánjuk oda
életünket a legnagyszerűbb hitnek. Embereket Jézushoz vezetni: az életnek
ez a legnagyszerűbb értelme. Minden más csak a létfenntartásunkat
szolgálja. De igazán értelmet az ad, örökkévaló értelmet és gyümölcsöt, ha
Jézushoz vezetünk embereket. Ha csak magunkat akarjuk vallásilag egy kicsit
táplálni, ez szép, de még ez is kevés. Ennél nagyobb küldetést kaptunk.
Krisztus által új, örvendező életre segíteni embereket.
Mit tegyünk? Krisztus föltámadott. Radikálisan újat
kell kezdenünk. Ennél lejjebb nem adhatjuk. Mert ennél többet kínál. És a
Krisztus föltámadása által sokkal többet kínál nekünk az Isten.
Szeretett Testvérek!
Akkor szoktuk föltenni a kérdést, hogy mit tegyünk,
ha nagy horderejű, nagy hatású események történnek; amikor ezek az események
mindent megkérdőjelezik, ami eddig olyan megszokott volt. Merjük magunkat
odaszánni fölszabadult szívvel, mint hívő emberek, és mint gyülekezet az Úr
szolgálatára, hogy sokak föltegyék a kérdést: „mit tegyünk?”, és
újjászülessenek. Hogy újabb és újabb gyülekezetek alakuljanak, mert ez az
igazi értelme földi létünknek. Ámen.
Jertek imádkozzunk!
Istenünk! Megvalljuk, hogy mi is gyakran abban
ringatjuk magunkat, hogy igyekszünk tisztességesen élni, dolgozni,
családunkat szeretni. Sőt még hiszünk Benned, és úgy gondoljuk mi, így
minden elég.
Bocsásd meg, hogy ritkán kérdezünk meg Téged, hogy
mit cselekedjünk? Mert Te a legnagyobbat cselekedted. Bocsásd meg, hogy
olykor észre sem vesszük, hogy már a világ sodor bennünket a maga útján.
Bocsásd meg, hogy néha elmenekülünk az élet értelmének keresése elől a napi
rohanásunkban. És bocsásd meg Urunk, hogy olykor belemenekülünk a magunk
vallásosnak gondolt jóságába. Magasztalunk, hogy amit mi elrontottunk
engedetlenségünkkel, azt Te Krisztus által újjá tudod teremteni a mi
életünkben is. Magasztalunk, hogy kész vagy minden megtérőnek megbocsátani.
Téged dicsőítünk, hogy Krisztus föltámadásának fényében földi életünknek
csodálatos, új, örökkévaló távlatot nyitottál. Segíts, hogy Krisztus által
új életben járjunk. Segíts, hogy erőnket, időnket, képességeinket,
világmegváltó terved szolgálatába állítsuk. Segíts, hogy így igazi, új
értelme, célja, tartalma legyen életünknek.
Így könyörgünk a betegeinkért, gyászoló szívekért,
hogy a föltámadás fénye ragyogja be nehéz napjaikat. Könyörgünk, hogy a
hitben, engedelmességben megújult keresztyének, gyülekezetek élete örömöt,
reményt sugározzon tovább környezetükben.
Így szánjuk oda magunkat személyesen és közösségünket
is, világmegváltó terved szolgálatára. Urunk! Te vezess bennünket. Urunk!
Veled megyünk. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|