|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Misszió, de milyen eszközökkel?
Lekció: Efezus 6:10-20
Textus: 2Korinthus 10:3-5
Efezusi levél
6. fejezet 10-20. vers
„Végül pedig:
erősödjetek meg az Úrban és az ő hatalmas erejében.
Öltsétek
magatokra az Isten fegyverzetét, hogy megállhassatok az ördög
mesterkedéseivel szemben.
Mert a mi
harcunk nem test és vér ellen folyik, hanem erők és hatalmak ellen, a
sötétség világának urai és a gonoszság lelkei ellen, amelyek a mennyei
magasságban vannak.
Éppen ezért
vegyétek fel az Isten fegyverzetét, hogy ellenállhassatok a gonosz napon,
és mindent leküzdve megállhassatok.
Álljatok meg
tehát, felövezve derekatokat igazságszeretettel, és magatokra öltve a
megigazulás páncélját, felsaruzva a lábatokat a békesség evangéliuma
hirdetésének a készségével.
Vegyétek fel
mindenképpen a hit pajzsát, amellyel kiolthatjátok a gonosznak minden tüzes
nyilát.
Vegyétek fel az
üdvösség sisakját is, és a Lélek kardját, amely az Isten beszéde.
Minden
imádságotokban és könyörgésetekben imádkozzatok mindenkor a Lélek által.
Éppen azért legyetek éberek, teljes állhatatossággal könyörögve az összes
szentekért; és énértem is, hogy adassék nekem az ige, ha szóra nyitom a
számat, hogy bátran ismertessem meg az evangélium titkát, amelynek követe
vagyok a bilincsben is, hogy bátorságom legyen azt úgy hirdetni, ahogyan
kell.
2. Korinthusi
levél 10. fejezet 3-5. vers
„Mert testben
élünk, de nem test szerint hadakozunk;
hadakozásunk
fegyverei ugyanis nem testiek, hanem erősek az Isten kezében erődítmények
lerombolására.
Ezekkel
rombolunk le minden okoskodást és minden magaslatot, amelyet az Isten
ismeretével szemben emeltek, és foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus
iránti engedelmességre…”
Szeretett Testvérek!
Vajon mindig bolondság az, ami bolondságnak látszik?
Vagy: esetleg magasabb szintű ismeret szerinti logika és cselekvés?
Mindig bolondság az, ami bolondságnak látszik első
megközelítésre? Vagy: egészen másmilyen megközelítése a valóságnak; másmilyen,
mint amit addig alkalmaztak, addig ismertek az emberek.
Vajon, amikor Kolumbusz fejébe vette, hogy ő Indiába
megy, de nem keletre indul el, hanem nyugatra, nekivágva az
Atlanti-óceánnak, vajon hányan mutogatták ugyanazt, mint Jerikó lakói itt
az előbb a gyermekek jelenetében? – Ennek a Kristófnak valami baja van! Ilyen őrültséget! Hát ott le
fog egyszer zuhanni a világ végén! Hát ott nincs semmi! – Hiszen ugye hosszú
évezredeken keresztül volt egyfajta világkép, amit akkor tulajdonképpen
úgymond tudományos világképnek fogadtak el, és az emberek ehhez igazodtak.
Volt tehát egy világkép, és ez a világkép meghatározta az ember
gondolkozását. És kiderült, hogy ami bolondságnak látszott, az nem is
bolondság. Mert addig úgy gondolták, hogy a Föld az egy lapos tányér valami
nagy-nagy víz kellős közepén, akkor nyilvánvalóan ebben a gondolkozási
sémában, ez őrültség volt; őrültség volt elindulni nyugatra, mondván, hogy
a föld gömbölyű.
Nos, mindig bolondság az, ami bolondságnak látszik?
Eme kérdés után figyeljünk azokra a bibliai szakaszokra, amelyeket az előbb
olvastunk. Pál apostol a 2. Korinthusi levélben beszél arról, hogy
folyamatosan küzdelemben vagyunk. Folyamatosan egy lelki-szellemi harcban
vagyunk. Nevezetesen az istenellenes erők, az istenellenes gondolatok, az istenellenes
indulatok, melyeket erődítményekké épített ki az emberiség az elmúlt
évezredekben. Legalább olyan szellemi kőfalakat építettünk ki, mint Jerikó
falai voltak annak idején.
Egy küzdelemben vagyunk – a gőgös emberi okoskodással
szemben az Isten gondolatát hirdetni. Egy küzdelemben vagyunk benne, egy
olyan világban élve, amely világ teljesen kihagyja a maga gondolkozásából,
logikájából, világszemléletéből az Istent. De mielőtt elkezdenénk sajnálni
magunkat (hogy hát mi sajnos ilyen korban születtünk), ne feledjük el, a
bűneset óta ez mindig így volt. Mindig jelen volt ebben a világban, ha csak
az ószövetségi példákat nézzük, még a választott népen belül is jelen volt
ez a fajta gondolkozás: „nem megyünk
többet Istenhez, mi a magunk feje után járunk” – mondták az Istenhez
megtérésre hívó Jeremiásnak. Sőt, amikor Jeremiás mégis megtérésre hívott,
akkor azt mondták, ha nem hagyod abba, meg fogunk ölni – a saját rokonai!
az Isten nevében!
Benne élünk a világban, és ez a világ újra és újra
Istennel szemben akar okos lenni. Aztán egy folyamatos szellemi küzdelemben
vagyunk olyan értelemben is, hogy nagyon sokszor, nagyon lelkinek látszó,
de valójában álteoretikus gondolatok jelennek meg.
Olyan, úgymond Bibliára hivatkozó tanítások, gondolatok jelennek meg,
amelyek az egész Szentírás mérlegén nem állnak meg. Előjönnek mindig
emberek, akik magukat nagyon lelkinek, igazán csak magukat tartják az Isten
népének, de hogyha a Szentírást vesszük kézbe, akkor bizony jó néhány
kérdőjelet föl kell tennünk.
Emlékezzünk arra, hogy Pál apostol megfogalmazza
mindezt: a zsidók jelt kívánnak, a görögök bölcsességet keresnek. Ma is így
van. Némelyek jeleket akarnak látni, és hogyha úgymond ők nem veszik észre
az Istentől való jeleket, majd produkálnak valami lelkinek látszó jeleket;
mások bölcsességet keresnek, vagyis kizárólagosan az emberi értelem alapján
akarnak mindent megérteni, ami nem érthető meg, azt pedig lesöprik. Esetleg
bolondságnak minősítik.
Mielőtt félreértenénk: Pál apostol nem veti meg az
Istentől kapott értelmet. Nem erről van szó. Nem ítéli el a gondolkozást –
sőt, nem egyszer gondolkozásra hív, de nagyon keményen érvelve –, hanem az
apostol egy dologra nagyon figyelmeztet: értelmünket, véges ismeretünket ne
akarjuk mindenáron Istennel szemben használni. Ne Istennel dacolva
próbáljunk okosak lenni, mert az valószínűleg nekünk nem lesz jó.
Tehát miközben szellemi küzdelemben állunk, az
apostolt megvádolták többen – nem olvastam az előző néhány verset, mert
ebben a szövegösszefüggésben írja mindazt, amit hallottunk –, hogy testies
módon gondolkozik… hogy a levele ilyen, ha jelen van meg olyan… egyikszer
kemény, máskor meg nagyon erőtelen. És ebben a szöveg-összefüggésben
hangzik el az, hogy igen, testben élünk, de hadakozásunk fegyverei nem
testiek – nem testiek. Nem emberi indulatból származók. Nem az emberi
logika korlátai közé zártak. Bár ebben a világban és ebben a testben élünk.
Igen, hadakozásunk fegyverei nem testiek. Bizony az
egyház is a történelem folyamán többször belecsúszott abba, hogy látszólag
nemes cél érdekében, de külső, e világi eszközöket, módszereket, testi
eszközöket, módszereket próbált használni. Emlékezzünk arra, amit nagyon
röviden így szoktunk mondani, hogy tűzzel-vassal keresztyénné tette.
Vigyázzunk, mi ebből az evangéliumi módszer, és mi az, ami inkább politika
volt.
De európai történetünket, és így keresztyén
történetünket is, bizony befolyásolta ez a fajta gondolkozásmód, amikor az
állam a keresztyénségből ideológiát gyártva azt állami törvényekkel
kötelezte. Ez nem személyes meggyőződés volt, hanem az állami erőszak előtt
való főhajtás. Ennek aztán minden nyomorúsága is meghozta a maga
gyümölcsét. Hadakozásunk, ez a lelki-szellemi küzdelmünk nem testi, nem
testi módon. Hányszor jelent meg a történelemben már az anyagi érdekeltség
kérdése. Az anyagi érdekeltség, amelyet hogy ha mi is eszközként próbálunk
használni, akkor nem evangéliumi módon járunk el.
Gondoljunk azokra az időkre, amikor úgy lehetett
előrébb lépni, ha egy bizonyos színű piros könyvecskével rendelkezett
valaki. Nem az volt a kérdés, hogy azt hitte és vallotta-e! – legyen neki
olyan! Akkor ez fontosabb volt, mint a szakmai felkészültség. És bizony,
hányszor volt, hogy a világ is az anyagi érdekeltséggel próbált embereket
szerezni (ezzel nem megnyerte, csak átmenetileg magához édesgette).
És vajon, hogyha az egyház csinál ilyet? Az Igéből
egyértelműen tudnunk kell, hogy nem lehet. Nem jó, hogyha statisztikára
dolgozunk. Nem jó, hogyha úgy gondolkozunk, a lényeg, hogy eggyel több név
legyen a keresztelési anyakönyvben, a lényeg, hogy eggyel több név legyen a
konfirmációi anyakönyvben. Hogy mi a tartalom? Óh, hát azt hagyjuk, csak
legyen meg. Ez nagyon testies gondolkozás, amikor a látszatra és a
látszatért cselekszünk.
Nem ügyeskedve! – mert bizony nagyon sokszor testi
módszer az, amikor mi a saját emberi ügyeskedésünkkel akarjuk előrébb vinni
az Isten ügyét, minthogyha az Ige nem lenne élő és ható. Az Isten ránk bízta
a békéltetés szolgálatát, de amikor mi is úgy próbálunk cselekedni… Talán
Ábrahám-Sára történetére visszautalhatok, hiszen szinte mindannyian
ismerjük: „a megígért nagy névből semmi nem lesz, hiszen egy szem gyermek
sem született, az Úr Isten tehetetlen, mi már megöregedtünk, valami nagy
hiba történt, majd mi besegítünk”. Jövünk mi testi, emberi megoldással: „itt
van a szolgálóm, szülessen tőle, megvan az ígéret, megvan a gyermek”. Tehát
megszületett a gyermek, minden családi tragédiájával együtt. Amikor testi
módon gondolkozunk – látszólag az Isten ügyéért – amikor netalán szülői
terrort próbálunk alkalmazni, olyanfajta kényszert, ami utána ellenszenvet
válthat ki az Igével szemben egy-egy gyermeknél és fiatalnál; amikor
árukapcsolást csinálunk. Árukapcsolást, ami ismert. A közelmúlt
történelmében is volt, de hogyha a keresztyén ember is ezt csinálja, akkor
rettenetes nagy baj van. Árukapcsolás, amikor: vigyed névadóra a gyermeket!
És emlékezzünk (mondjuk a 70-es években), a gyermek nevére megkapta a
betétkönyvet, 400 Ft benne volt (ez akkor nem kis pénz volt!), csak ne vidd
el megkereszteltetni. Árukapcsolás. Fizetünk, hogy más irányba menjél. De
vajon, hogyha az egyház csinál ilyet? Merthogy a világ a maga módján
gondolkozik, ez természetes. De vajon mi ilyen testi módon próbálunk
gondolkozni?
Jó néhányszor találkoztam már azzal, amikor
nagyszülők, szülők a következőképpen érveltek: hát nagyon szeretném, hogy
az unokám, vagy a gyermekem konfirmáljon, de hát nem akar! Beígértem neki
egy jó nagy ajándékot, csak menjen el. Elment. Igen, miközben hallotta az
Isten Igéjét ott, aközben ő egy egész más tanítást kapott. Amiért
megfizetnek, azt hajlandó vagyok csinálni. Így nagyon nehéz személyes
meggyőződésre és hitre segíteni egy fiatalt, amikor ő előtte be lett
injekciózva egy másmilyen testies gondolkozással. Az nem baj, ha majd
utólag meglepetésként kapott valamit – emlékeztetőül. De ha előre
megvásárolom, akkor ne higgyem, hogy az Isten ügyét segítettem. Sőt! Félő,
hogy ártottam neki.
Hadakozásunk fegyverei nem testiek – írja az apostol.
Ilyen árukapcsolással, ilyen megvesztegetéssel nem lehet evangéliumot
hirdetni. De az sem jó (és ezzel is találkoztam már jó néhányszor), amikor
úgy próbálunk cselekedni: „az Isten áldását házasságkötésedre csak akkor
kérheted, hogyha még van három hónap, de gyorsan konfirmálsz”. És mi van,
ha három hónap alatt nem jutott hitre? Akkor az Úr Isten színe előtt
ünnepélyesen hazudtatjuk? Nemes célért, de testi okoskodással. Bizony
hadakozásunk fegyverei nem testiek.
Aztán olykor lehet találkozni ebben a világban olyan
fajta vallásosnak látszó jelenséggel, ahol tulajdonképpen pszihoterrort
alkalmaznak. Olyan nyomásnak tesznek ki embereket, olyan lelki-szellemi
nyomásnak, amely nem egyezik az evangéliummal. Bár hivatkoznak a Bibliára.
Vajon nem testies-e a gondolkozásunk, amikor az Úr
Istent mumusnak használjuk például a gyermeknevelésben? – hiszen torz istenképet
alakítunk ki benne. Vagy, amikor összemossuk azt, amit nem szabad
összemosni? Vajon mennyire szabad ott a lelkiismeret, ahol az egyház a
munkáltató (mondjuk egy-egy intézményben): „megtarthatod a helyedet, hogyha
egy-két éven belül konfirmálsz”. És mi van, ha lelkileg nem érett be
közben? A cél szép: hitre segíteni – de nem testi, e világi okoskodás és
munkamódszer ez? Márpedig nem koronáztatik meg, aki nem szabályszerűen küzd
– mondja az Ige.
Ha nem testi módszerekkel – no, de hát akkor hogyan?
Hát akkor hogyan fog terjedni az evangélium? Akkor hogyan töltsük be a
küldetésünket? Az apostol így fogalmazott (merthogy megvádolták, hogy testies
módszerekkel cselekszik): „mert
testben élünk, de nem test szerint hadakozunk. Hadakozásunk fegyverei
ugyanis nem testiek, hanem erősek az Isten kezében”. Van erős, úgymond eszköz,
de nem a mi testi okoskodásunk. „Erősek
az Isten kezében erődítmények lerombolására. Ezekkel rombolunk le minden
okoskodást és minden magaslatot, amelyet Isten ismeretével szemben emeltek,
és foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre”
– írja az apostol. Tehát: „erősek az
Isten kezében erődítmények lerombolására”, meg „magaslatok” lerombolására. Itt az erődítmény, ez egy katonai
kifejezés. Ahogyan Jerikónak komoly, hadászati szempontból abban az időben
komoly kőfalai voltak. A magaslat kifejezés pedig, ugye a kánaáni pogány
népek magas dombon egy-egy nagy zöld bujafa alatt (ahogy az ószövetségi
fordításban ezt olvassuk), tehát egy nagyon szép, termékenynek látszó fa
alatt végezte a maga termékenységkultuszát. A magaslat kifejezés, az a
pogányság szolgálatát jelentette. Nos, erődítmények, istenellenes
gondolatok, és istenellenes magaslatok lerombolásáról beszél az apostol. De
amikor lerombolásról beszél, akkor nem ágyukról beszél, nem tankokról, nem
pénzzel, vagy egyébbel való megvesztegetésről és lefizetésről beszél.
Itt érkeztünk el oda, ami az 1. Korinthusi levél-ben nagyon szépen meg van fogalmazva
– ahogy az apostol mindjárt a levél első fejezetében kezdi:
„Mert a
keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk,
akik üdvözülünk, Istennek ereje.
Mert meg van
írva: »Elvesztem a bölcsek bölcsességét, és az értelmesek értelmét
elvetem.«
Hol a bölcs?
Hol az írástudó? Hol e világ vitázója? Nem tette-e bolondsággá Isten a
világ bölcsességét?
Mivel tehát a
világ a saját bölcsessége útján nem ismerte meg Istent a maga
bölcsességében, tetszett Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által
üdvözítse a hívőket.
És miközben a
zsidók jelt kívánnak, a görögök pedig bölcsességet keresnek, mi a
megfeszített Krisztust hirdetjük, aki a zsidóknak ugyan megütközés, a
pogányoknak pedig bolondság, de maguknak az elhívottaknak, zsidóknak és
görögöknek egyaránt, az Isten ereje és az Isten bölcsessége.
Mert az Isten
»bolondsága« bölcsebb az emberek bölcsességénél, és az Isten »erőtlensége«
erősebb az emberek erejénél.”
Aki gyors lovában bízik (ahogy énekeltük), az az
evangélium szolgálatában nem jó úton jár. Ha önmagunkban bízunk, és földi,
emberi, testi eszközöket, tisztátalan eszközöket akarunk fölhasználni, nem
jó úton járunk.
Mit tegyünk hát? Az Efézusi
levél-ből hallottuk az Igét, hogy a Lélek kardját vegyük föl. Az
összes többi – a római katona öltözetét veszi képként az apostol – védekező
eszköz volt. A Lélek kardja, vagyis az Isten Igéje az, ami védekező és úgymond támadó – a Lélek kardja – ahogy az Írás
nevezi.
Igen, nagyon komolyan kell vennünk, hogy az Isten Igéje élő és ható. És vagy
hisszük, vagy ha nem hisszük, akkor elkezdünk testi módszerekkel besegíteni
az Úr Istennek.
Aztán hogyan küzdjünk? Az imádsággal. Annak nyilvános és titkos erejével. Bizony nagyon
igaza van korunk egyik neves igehirdetőjének, amikor többek között ezt
írja: „abba kellene hagynunk ezt az imát, Uram áldd meg, amit teszek” – azt
mondja, ezt hagyjuk abba. Viszont el kellene kezdenünk egy másmilyen
imádságot: „Uram segíts azt tenni, amit megáldasz”. A kettő nem azonos. Az
egyik arról szól: „majd én tudom,
majd én Uram, és adjál rá
áldást!” – bármilyen eszközöket vetek is be, netalán evangéliumellenes
módszereket –, vagyis „majd én diktálok, Te meg csak nyomjad az áldást!”.
Vagyis olyan helyre szeretnénk áldást kérni, szerezni, ahova az Isten nem ígért.
És akkor csodálkozunk, hogy az imádságunk nem hallgattatik meg. Egész
pontosan nem teljesítik, mert hallani hallja, de nem teljesíttetik.
Bizony többször kellene azért imádkoznunk, Uram
segíts azt tenni, amire áldást ígértél. Úgy cselekedni, ahová áldást ígértél.
És akkor megdöbbenve tapasztaljuk, hogy valóban imádságmeghallgató az Úr.
Hát nem arra tanított, hogy „legyen
meg a te akaratod”? Ugye erre tanított az Úr? Akkor merjük ezt komolyan
venni.
Bizony, a bolondságnak látszó igehirdetés,
bizonyságtétel eszközét használja föl az Isten – annak látszik. Emberileg
annak, bolondságnak – azonban az Isten ereje és hatalma. Mennyire vesszük
mi komolyan, hogy a Lélek kardja, az
Isten Igéje? Mennyire vesszük komolyan, hogy „a szél fú, ahová akar, zúgását hallod, nem tudod, honnan jön… így
van mindenki, aki Lélektől született”. Vagy csak mi akarjuk valahogy
hitre segíteni, erőltetni az embereket? És elfeledjük, és nem engedjük,
hogy az Isten Lelke munkálkodhasson? Hát micsoda bolondságot kellett
csinálni! „Kerüljétek körbe a várost!” – csöndben. Hát bizony erre nézegettek
a jerikóbeliek először, „ilyen karnevált régen láttunk”. Másnap is ugyanez
történt. Érdekes. Talán a harmadiknál már elkezdtek gondolkozni: nem valami
hadi csel, az ellenség elaltatása ez? De bizonyára előbb-utóbb elérkeztek
oda, amit a gyerekek próbáltak mutatni, hogy csúfolták őket. Mi kellett
ahhoz, hogy a negyedik, az ötödik napon is, minden kardot és egyebet
félretéve? „Menjetek, és azt tegyétek, amit mondok”. Ráadásul: maradjatok
csöndben. Látszólag tétlenül, de hitből, engedelmesen. És a hetedik nap
kürtölése – micsoda őrültség! Mondjuk a csatában, ilyen előfordul, hogy
megriasszuk az ellenfelet. Bizony bolondságnak látszik sok minden. Mégis,
mivel ez az Isten bölcsessége szerinti, magasabb bölcsesség szerinti út,
föl kell tennünk a kérdést, mit tegyünk hát? Nyilvánvaló, bizony van ebben,
amit be kell vallanunk, amit mint bűnt, mint engedetlenséget, mint rossz
módszert, mert gyakran testies eszközökkel, tisztátalan indítékokkal és
eszközökkel próbáltunk jó célú evangéliumi hirdetést. A bűnvallásunk mellett nagyon
komolyan kell vennünk, hogy meg kell
tanulnunk a misszió evangéliumi
szabályait. Mert nem minden volt, amit az egyház csinált az elmúlt 2000
évben, evangélium szerinti.
És végül inspiráljon bennünket erősebb hitre, hiszen ide érkeztünk vissza – ez hitkérdés.
Elhiszem-e, hogy az Isten Igéje élő
és ható? Elhiszem-e, hogy nem tér
vissza üresen? Elhiszem-e, hogy ahogy az Úr mondja, arra ad áldást? És
cselekszek-e úgy?
Lerombolni a
pogány istenellenes magaslatokat, és építeni az Isten akaratát és országát.
Azt mondja az apostol, hogy „foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre”.
Itt ez egyúttal egy nagyon komoly értelmi tevékenység is. Nem veti el az
apostol az emberi értelmet, hanem az evangélium szolgálatába hívja és
állítja. És nem olvastam, de ezzel kezdődik ez a gondolati egység a második
Korinthusi levél-ben, nevezetesen,
amikor az apostolt megvádolták a maga szolgálatában, hogy testies módon,
erősen, vagy erőtlenül szolgál, vagy írja leveleit, ezt írja: „a Krisztus szelídségével és
gyöngédségével kérlek titeket”. Igen, határozottan, az evangéliumhoz
ragaszkodva, de a Krisztus szelídségével és gyöngédségével.
Szeretett Testvérek!
Testben járunk, élünk ebben a világban. És miközben
szeretnénk az evangéliumot hirdetni, továbbadni, merjük komolyan venni,
hogy nem mindegy hogyan cselekszünk. Így fogalmaztam magam számára az
igehirdetés címét: Misszió, de
milyen eszközökkel? Milyen módon?
Merjünk mi is imádkozni és úgy cselekedni: Uram
segíts azt tenni, amit megáldasz. Ámen.
Kész már az én szívem néked
énekelni,
Kész most jóvoltodért nagy
hálákat adni,
És mindenek előtt téged
megvallani,
A te szent nevedet örökké
dícsérni.
Kelj fel azért mostan, én
nagy dicsőségem,
Légy mindenben nékem kedves
segítségem,
Erőtlenségemben légy én
erősségem
És veszedelmemben légy oltalmam
nékem.
Én felmagasztalom
irgalmasságodat,
Mindenkoron vallom te igazságodat,
Mind ez egész földön
hatalmasságodat:
Mindenkor hirdetem a te
jóvoltodat.
256. dicséret 6, 7, 8. vers
Jöjjetek, imádkozzunk!
Magasztalunk Istenünk, hogy Te voltál az, aki
megbékéltetted magaddal a világot Jézus Krisztus által, nem tulajdonítván
nekünk vétkeinket. És ránk bíztad alkalmatlanságunk ellenére a békéltetés
szolgálatát.
Bocsásd meg nekünk, hogy az evangélium hirdetését
gyakran testies módon, tisztátalan eszközökkel és céllal végeztük. Bocsásd
meg nekünk, amikor nem Krisztushoz, hanem magunkhoz akartuk vonzani a
tanítványokat. Bocsásd meg nekünk, amikor az ingyen kegyelmet olcsó
kegyelemmé tettük.
Segíts Urunk, hogy erős hittel bízzunk az Ige
életeket megváltoztató erejében. Segíts, hogy engedjünk Lelked újjászülető
hatalmának, amellyel a mi életünket megváltoztatod, és megújítod, hogy
valóban sokan Hozzád térhessenek. És segíts azt tenni, amit megáldasz.
Könyörgünk így megújuló misszióslátásért és
elkötelezettségért, evangélium szerinti szolgálatért. Így kérünk, áldj meg
bennünket is, újra és újra Igéd által vezess minket az engedelmesség
útjára. Kérünk Urunk, hogy amikor készülünk, és együtt leszünk a
gyülekezeti nagytáborban, egyre inkább keressük a Te akaratodat, a Tőled ígért
áldásokat. És könyörgünk azért is, indíts föl bennünket, hogy anyagi
nehézség, akadály miatt ne maradjon egyetlenegy vágyakozó lélek se itthon,
hogy tudjunk segíteni. Könyörgünk épületünk bővítésének lehetőségéért. És
kérünk Urunk mindazokért, akik Hozzád fordulnak mélységből, betegségből,
erőtlenségből vagy gyászból, akik Téged keresnek. Használd föl a mi
életünket is, hogy valóban Hozzád találjanak, hitben megújuljanak, vigasztalódjanak.
Magunkat odaszánjuk Urunk, vezess bennünket, hogy evangélium szerint
szolgáljunk a Te dicsőségedre és sokak üdvösségére. Ámen.
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|