|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Uram, akit szeretsz, beteg”
János
evangéliuma 11. rész 1-19. vers
„Volt pedig egy
beteg ember, Lázár, Betániából, Máriának és testvérének, Mártának a
falujából.
Mária volt az,
aki megkente az Urat kenettel, és megtörölte a lábát a hajával: az ő
testvére, Lázár volt a beteg.
A nővérei
megüzenték Jézusnak: »Uram, íme, akit szeretsz, beteg.«
Amikor Jézus
ezt meghallotta, ezt mondta: »Ez a betegség nem halálos, hanem az Isten
dicsőségét szolgálja, hogy általa megdicsőüljön az Isten Fia.«
Jézus szerette
Mártát, ennek nővérét és Lázárt.
Amikor tehát
meghallotta, hogy beteg, két napig azon a helyen maradt, ahol volt, de
azután így szólt tanítványaihoz: »Menjünk ismét Júdeába!«
A tanítványok
ezt mondták neki: »Mester, most akartak megkövezni a zsidók, és ismét oda
mégy?«
Jézus így
válaszolt: »Nem tizenkét órája van-e a nappalnak? Ha valaki nappal jár, nem
botlik meg, mert látja a világ világosságát,
de ha valaki
éjjel jár, megbotlik, mert nincs világossága.«
Ezeket mondta
nekik, és azután hozzátette: »Lázár, a mi barátunk elaludt, de elmegyek,
hogy felébresszem.«
A tanítványok
ezt felelték rá: »Uram, ha elaludt, meggyógyul.«
Pedig Jézus a
haláláról beszélt, de ők azt gondolták, hogy álomba merülésről szól.
Akkor azután
Jézus nyíltan megmondta nekik: »Lázár meghalt, és örülök, hogy nem voltam
ott: tiértetek, hogy higgyetek. De menjünk el hozzá!«
Tamás, akit
Ikernek neveztek, azt mondta tanítványtársainak: »Menjünk el mi is, hogy
meghaljunk vele.«
Amikor aztán
Jézus odaért, megtudta, hogy már négy napja a sírban van.
Betánia pedig
közel, mintegy félórányira volt Jeruzsálemhez, ezért a zsidók közül sokan
elmentek Mártához és Máriához, hogy vigasztalják őket testvérük miatt.”
Meghallottuk Istenünk Igéjét, jöjjetek, imádkozzunk!
Mennyei Édesatyánk!
Minden reggelen megújítod rajtunk a Te kegyelmedet.
Így köszönjük most Neked ezt az új vasárnapot, a Veled és egymással való
találkozást. Jó nekünk dicsőíteni a Te nevedet és segítségül hívni Téged.
Olyan sok mindenért van hála a szívünkben, amivel megáldottál munkáinkban,
családunkban, gyermekeinkben. Köszönjük Neked, hogy olyan sok mindennel
megörvendeztetsz minket. Ugyanakkor olyan sok aggódás is van a mi
szívünkben, olyan sok nehézség is körül vesz minket nap mint nap.
Megvalljuk, hogy félünk sok mindentől, az erőszaktól, a betegségtől,
katasztrófáktól. És kérjük a Te segítségedet most különösképpen azokért,
akik nagyon mélyre kerültek az utóbbi időben, bajaik, betegségeik, gyászuk
miatt. Kérünk Téged, add a Te erődet azon az úton, amin járnunk kell. Add
azokhoz a próbákhoz, amikkel megpróbálsz minket, és adj nekünk engedelmes
szívet, adj csendes lelket. Taníts bennünket másokért élő áldozatos
szeretetre. Az Úr Jézus Krisztusért kérünk, hallgass meg minket. Ámen.
Krisztusom, kívüled nincs
kihez járulnom,
Ily beteg voltomban nincs
kitől gyógyulnom,
Nincs íly fekélyemből ki
által tisztulnom,
Veszélyes vermemből és
felszabadulnom.
Gyújtsd meg szövétnekét
áldott szent igédnek
És bennem virraszd fel napját
kegyelmednek:
Igaz útat mutass nékem, szegényednek,
Járhassak kedvére te szent
Felségednek.
226. dicséret 1. és 2. vers
János
evangéliuma 11. rész 3. és 4. vers
„A nővérei
megüzenték Jézusnak: »Uram, íme, akit szeretsz, beteg.«
Amikor Jézus
ezt meghallotta, ezt mondta: »Ez a betegség nem halálos, hanem az Isten
dicsőségét szolgálja, hogy általa megdicsőüljön az Isten Fia.«”
„Uram, íme,
akit szeretsz beteg”. Ki ne sóhajtott volna már így föl az Isten előtt? Kinek nincs
betege itt közöttünk?
És most egy pillanatra gondoljunk a mi betegeinkre:
hozzátartozóinkra, rokonainkra, családtagjainkra, de lehet barátokra.
Olyanokra, akiket talán otthon hagytunk, de olyanokra, akiket kórházban
hagytunk, olyanokra, akik messze vannak tőlünk és olyanokra, akik egészen
közel vannak. Ki ne sóhajtott volna még így föl: Uram, akit szeretsz,
beteg.
De ugyanígy magunk vonatkozásában is
fel-felsóhajtottunk már biztos, Uram, én is beteg vagyok, Uram
kiszolgáltatott helyzetbe kerültem.
Igen, a betegség felborít mindent egy családban, és
ezt figyelhetjük meg most Lázár feltámasztása történetében legelőször, hogy
ez a betegség, mennyire rendezi át a család addigi életét, ez a betegség
mennyire van hatással a körülötte, a beteg körül élőkre, sőt még messzebb
élőkre is.
Igen, a betegség felborítja a család megszokott
rendjét. Talán aki eddig dolgozott kiszolgáltatottá lesz. Nem írja az Igénk,
de elképzelhető, hogy Lázár családfenntartó is volt, a két testvérével
éltek együtt, és most a két testvérének is ez egy egészen más helyzet, hogy
Lázár beteg lett. Kiszolgáltatottá lesznek.
Aki beteg lesz, aztán körülötte forog mindenki. Akit
szeretünk és beteg, akkor szeretnénk neki megadni mindent, amire szüksége
van. Aztán odaférkőzik a szívünkbe a félelem, hogy elveszítjük. Odaférkőzik
az élet és halál kérdése, elgondolkodtat bennünket, aggódunk a másik miatt.
Vajon mennyi ideig tart a betegség, vajon felépülhet-e ebből a betegségből
valaki? És a családtagok, miközben talán a betegért aggódnak, azért
magukért is. Fölteszik a kérdést talán, hogy mi lesz velem? Mi lesz velem
most, hogy ápolni kell, és közben dolgoznom kell? Mi lesz velem, ha netán
egyedül maradok, vagy el kell veszítenem azt, aki most beteg?
Aztán a keresztyéneknek van még egy nagy kérdése ezen
felül, és benne van ebben a kijelentésben, hogy akit szeretsz beteg. Sokakat megkísért az a gondolat, hogy ha
én szeretem az Urat, akkor ő nekem köteles mindig a legjobbat adni. Sokan
úgy gondolkoznak, hogy akkor engem nem érhet semmi baj, nem érhet semmi
betegség. Sajnos ismerünk olyan embereket, akik éppen emiatt fordultak el
Istentől. Így szeret az Isten? Így szeret engem, hogy betegséget adott a
családban hozzátartozóimnak?
De van, akit meg egészen közel visz az Úrhoz az, hogyha
a családban betegség van. Akit szeretsz beteg – ez nem felejti el azt, hogy
az Isten szeretete nem attól függ, hogy mit adtál, az Isten szeretete örök.
Az Isten szeretete tudja, hogy mit cselekszik a mi életünkben.
Aztán idetolakszik az a gondolkozás is, hogy ha
szereted ezt az embert Uram, akkor meg kellene gyógyítani, akkor el kell,
hogy vedd róla, még hogyha megkapta is ezt a betegséget. Méltó, hogy megtedd neki. Ismerjük ezt a mondatot a Bibliából,
hiszen amikor a kapernaumi százados üzent Jézusért, mert a szolgája beteg,
akkor a körülötte levők elkezdik bizonygatni, hogy méltó ez az ember, hogy
megmentsd a szolgáját. Méltó rá, hiszen a zsinagógát is ő építtette nekünk.
És mi is így gondolkozunk sokszor, hogy persze, mi méltók vagyunk arra,
hogy Isten megmentsen minden bajtól. Az már más kérdés, hogy a százados nem
így fordul Jézushoz. A százados úgy fordul oda Jézushoz, hogy „nem vagyok méltó, hogy a hajlékomba
jöjj, hanem csak egy szót szólj, és meggyógyul az én szolgám”. A
századosnak a hite volt nagyobb, és nem az a büszkesége, hogy méltó vagyok
arra, hogy Isten ezt vagy azt cselekedje velem. Ha mi is ilyen csendes
szívvel tudunk odajárulni Isten elé: nem vagyok méltó, de üzenem, hogy akit
szeretsz beteg.
A testvérek üzennek Jézusnak: Uram, akit szeretsz
beteg. Ott van ebben az a nagy megadás, hogy igen, én nem tudok mit tenni,
odateszem a kezedbe az enyéimet. És nincs még itt az a felhangja ennek a
mondatnak, ami majd később egy kicsit jelentkezik Mária és Márta
gondolkozásában, nincs még itt a nagy elvárás, hogy méltók vagyunk arra,
hogy megtedd. Tulajdonképpen ez egy üzenet. Benne van valahol a
segítségkérés, de majd később lesz ott inkább a szemrehányás Jézus felé,
hogy ha itt lettél volna, nem halt volna meg a mi testvérünk. Most még
reménykednek, üzennek Jézusnak. Most még úgy üzennek, hogy jöjj. Nem
mondják ki, de valószínű nagyon várják, hogy Jézus jöjjön. Hiszen Jézus
nagyon szívesen volt a testvérek házában. Tudjuk, hogy többször is betért
ebbe a betániai otthonba. Az evangéliumi beszámoló is a legelején beszámol
arról, ami majd később lesz említve, hogy Mária volt az, aki megtörölte
Jézus lábait az ő saját hajával, miután megkente azt drága kenetekkel. Aztán
tudjuk azt is, hogy Márta szolgált föl egy alkalommal, Mária pedig
hallgatja Jézus beszédét. És valószínű még többször megjelent Jézus ebben a
házban. Tehát várják, valószínűleg gondolják, hogy eljön Jézus a beteg
hallatán. Ott lehet a gondolat, hogy a hit, hogy Jézus meg tudja gyógyítani
az ő betegüket. Üzentek Jézusnak.
És ma erre azt mondanánk, hogy mi is üzenhetünk, mi
is imádkozhatunk. Mai családtagok, a nagy kapkodásban, sokszor elfelejtenek
üzenni Jézusnak. Elfelejtenek az Úrhoz kiáltani, miközben kapkodnak a beteg
körül.
Gyermekkorom egyik legcsodálatosabb élménye, amikor
egy kicsiny gyermek élet-halál közt volt, és már üzentek az orvosért, és
már jött is a mentő, de láttam a szülőket leborulni és imádkozni. Együtt a
kettő. Üzentek az orvosért és üzentek Jézusért. Az áldott orvosért. És,
hogyha ez a kettő együtt van, akkor reménykedhetünk igazán a szabadításban.
Igen, kórházba menve, vagy otthon beteget ápolva üzenünk-e Jézusnak?
Aztán figyeljük meg, hogyan is viselkedünk mi a
betegséggel szemben. Valljuk be, hogy nehezen viseljük a betegséget.
Szeretnénk megspórolni a szenvedést, pedig Istennek célja van ezzel is.
Maga a beteg is nehezen viseli a szenvedést. De mi, a körülötte levők
nehezebben viseljük sokszor.
Egyik beteg mondta így el, hogy látta, hogy a
hozzátartozók milyen rémülten veszik körül, és ő kezdte el őket vigasztalni.
Ő kezdett el mosolyogni, és reményt kelteni közöttük.
Igen, mi hozzátartozók, hogy viselkedünk a betegek
mellett? Itt magáról a betegről, Lázárról nem sokat olvasunk. Nem tudjuk,
milyen betegsége van. Nem tudjuk, hogy hirtelen jött, nem tudjuk, hogy
mennyire veszélyes betegség. Jézus maga úgy beszél erről a betegségről,
hogy nem halálos, de persze ebbe bele kell vennünk azt, hogy Jézusnál
minden lehetséges.
Hogyan látjuk mi, mai emberek a beteg ember
helyzetét? Talán sokszor úgy, akiért orvosilag mindent meg kell tenni. De
nagyon sokszor sajnos eleve lemondanak róla emberek. Leírják sokszor a
betegeket.
A mai ember egyébként is túl könnyen megválik egy-egy
kicsorbult edénytől. Megválik sok mindentől, ami már nem olyan tökéletes.
És sokszor így a beteg emberről is úgy gondolkoznak sokan, hogy már nem tud
annyit tenni, mint eddig tudott. Vajon mi a haszna az életének?
Erre nézve egy csodálatos kis történetet olvastam egy
vízhordóról. Olyan vidékre gondoljunk most, ahol egy nagy boton két
edényben vitték a vizet, sokszor egészen magasra, sokszor egészen messzire.
De még talán köztünk is vannak olyanok, akik vittünk vizet a kútról két
kezünkben kannával. Most egy olyan emberre gondoljunk, aki vállára vette,
két cserépedényben vitte a vizet. És az egyik cserépedény teljesen ép volt.
A másik cserépedényen volt egy repedés. Mind a kettőt tele tette a kútnál,
igen ám, de mire fölért a hegyre a házához, addigra az egyik korsóban, ami
meg volt repedve, abban már csak fele annyi víz volt. Az ép korsó elkezdett
büszkélkedni a másiknak, hogy: na látod, én tele jöttem föl, te pedig csak
félig vagy. Aztán a repedt falú korsó is elkezdte magát szégyellni, s
mondta a vízhordónak, hogy hát akkor most már ideje lenne, hogy ha engem
félretennél. És akkor a vízhordó megmutatta neki azt az utat, amin jönni
szoktak, és megmutatta neki, hogy azon az oldalon, ahol a repedt falú korsó
jött, ott gyönyörűen virítanak a virágok. A másik oldalon pedig nem. Azt
mondta ennek a korsónak: nézd csak meg, mennyi gyönyörű virág van, ezzel
teszem tele minden nap az én házamat, ebben örvendezek minden nap. Ha te
nem lennél repedt falú, akkor ezek a virágok nem virítanának. De mivel te,
a fele vizet az úton elcsorgatod, ezek a virágok tudnak virítani.
Igen, sokszor az ép, az egészséges dicsekszik a
beteggel szemben. De hogy látjuk mi a beteget? Hogy látjuk mi azt, miközben
úgy látszik, hogy kevesebbet tesz, mégis Isten dicsőségére nagyon sokat is
tesz. Mégis az emberek vonatkozásában nagyon fontos lesz az élete. Így
válhat sokszor akár egy szenvedésünk is az Isten dicsőségére, a mi
betegségünk is.
Bár Lázár betegségéről semmit nem tudunk, mégis
tudjuk azt, hogy Jézusnál semmi sem lehetetlen. Nála fontos a beteg ember
éppen úgy, mint az egészséges. Hiszen most is azt mondják róla a testvérei:
„akit szeretsz beteg”. Akit
szeretsz, lehet egészséges és lehet beteg.
Jézus azt mondja, hogy „Ez a betegség nem halálos, hanem az Isten dicsőségét szolgálja,
hogy általa megdicsőüljön az Isten Fia”.
Az emberek sokszor szeretnék így fehéren-feketén
látni a dolgokat, és akkor, amikor a vakon születettnél megkérdezik Jézust,
hogy „ez vétkezett, vagy ennek a
szülei?” – vagyis ez a betegség kinek a bűne miatt van az emberen?
Akkor Jézus azt tudja mondani, hogy „sem
ez nem vétkezett, sem ennek a szülei, hanem hogy nyilvánvalóvá legyenek
rajta Isten cselekedetei”.
Mi sokszor próbálunk magyarázatot keresni, hogy
miért? Miért éppen ő? Miért éppen az, akit mi szeretünk? Miért éppen az,
aki nagyon szereti az Urat? Hát azért, hogy nyilvánvalóvá legyenek rajta az Isten cselekedetei.
Jézus már tudja, hogy mit fog cselekedni messiási
jelként. De Lázár feltámasztása miatt kerül majd végleges pecsét az ő
halálos ítéletére. Majd itt Lázár feltámasztása után olvassuk, hogy a
Nagytanács végleg elhatározza Jézus megöletését. Igen. Jel lesz a Lázár
feltámasztása, a Lázár meggyógyítása arra is, hogy Jézusban Isten
megdicsőíti az ő Fiát, hogy Jézus győzelmet arat a halál felett. Győzelmet
arat itt Lázár életében, és győzelmet arat majd a saját testében, saját
életében: nyilvánvalóvá legyenek az Isten cselekedetei, hogy megdicsőüljön
az Isten Fia. Ilyen sokszor dicsőült meg az Isten Fia. Milyen sok jel volt
a gyógyítások történetében, és mégsem mindegyik dicsőítette Őt.
A 6. versben azt olvassuk, hogy amikor tehát Jézus
meghallotta, hogy beteg, két napig
azon a helyen maradt, ahol volt. Talán megdöbbent bennünket ez a
gondolat. Jézus meghallotta, hogy Lázár beteg. Mi úgy folytatnánk valószínűleg,
hogy mindent otthagyva sietett hozzá. Így szeretnénk hallani, hogy megy a
szirénázó mentő. Megy gyorsan, hogy minél hamarabb a betegségében
megtalálja ezt a beteget. Elgondolkodtató, hogy Jézus miért maradt még két
napig ugyanazon a helyen.
János evangéliumában többször is előfordul, hogy
Jézus kifejti a tanítványai előtt, hogy „nem jött még el az én órám”. A kánai
menyegzőben is, amikor siettetni akarják, hogy cselekedj már, elfogyott a
bor, akkor azt mondja, hogy „nem jött
még el az én órám”. Nem siet, de nem is késik el. A maga idejében tud
cselekedni. És ahogy énekeltük az énekünkben, a segítség, ha kissé késik,
de ugyancsak eljön végre, a várakozás nekünk rosszul esik, de majd válik
idvességre.
Igen, mi sokszor szeretnénk siettetni az Istent.
Szeretnénk akár az üzengetésünkkel, az imádkozásainkkal siettetni, de ő
tudja az alkalmas időt, ő tudja azt, hogy mikor és hol tud és akar
segíteni, mi nehezen vesszük tudomásul, hogy várakoznunk kell.
A két nap rengeteg egy beteg ember életében. Két nap
a család életében is nagyon sok. Az aggódások, a félelmek megsokasodnak ez
alatt az idő alatt. Aztán jön a lemondás is, hogy már úgy sincsen segítség.
És talán éppen ezért várt Jézus, hogy még inkább nyilvánvalóvá legyen az
Isten ereje és hatalma a beteg emberen. Amikor már emberileg lehetetlen,
akkor tud, és akkor akar majd segíteni.
Ma is vannak nagyon sokan (akár az orvosok között
is), aki bevallják, hogy van helyzet, amikor ők már nem tudnak tovább
segíteni, de az Isten kezébe merik tenni a beteget.
Igen. Jézus nem siet, és nem késik el. Talán úgy
látják sokan ott a viharban a tengeren, hogy Jézus alszik a hajó aljában,
de a maga idejében föláll és lecsendesíti a tengert. Talán sokan
megkérdőjelezik, hogy Isten figyel rájuk akár egy nyomorúságban,
betegségben. De aztán Jézus feláll, és csendet teremt akár a mi lelkünkben,
gondolatainkban is.
Egy dologra érdemes még odafigyelni ebből a
szakaszból. Jézus, amikor először beszél Lázárról, azt mondja: „ez a betegség nem halálos”. Aztán
egy idő múlva azt mondja a tanítványoknak, hogy „gyertek, menjünk el, mert Lázár a mi testvérünk elaludt, és én
elmegyek, hogy felköltsem”. Elaludt. És aztán kicsit később pedig azt
mondja: „Lázár meghalt”. Hogy is
van ez? Először Jézus azt mondja, hogy nem halálos, aztán azt mondja, hogy
elaludt és én felköltöm. És aztán a tanítványok – miután kicsit félreértik
Jézus szavait – azt mondják, hogy ha alszik, mint beteg, hát akkor majd meg
is fog gyógyulni. De Jézus nem erre gondolt. Az alvást sokszor szoktuk akár
a halál megfelelőjeként is emlegetni. Akár szoktuk arra is említeni, amikor
valaki testiképpen alszik el örökre, de szoktuk úgy is, amikor lelkiképpen
vesz erőt az alvás valakin, és kell fölébreszteni, föltámasztani ebből az
alvásból. Spirituális értelemben ezt a lelki halált alvással is szoktuk
jellemezni.
Emlékezzünk az Efézusi
levélre, amikor azt
mondja az Ige, hogy „ébredj fel aki
aluszol, és támadj fel a halálból, és felragyog néked a Krisztus”.
Igen, Lázár valóban meghalt. De Jézus nagyon jól tudja,
hogy ez ott még Lázárnak csak átmeneti. Ez a Lázár életében, ez a halál még
nem a végleges halál, hanem ő majd tud segíteni rajta. Föl tudja
ébreszteni.
És kicsit arra is utal itt Jézus, hogy majd ő maga
is, (éppen a két nap is, erre is utal), hogy a több napi alvásban, halálban
levő is fölébredhet, föltámadhat. És Lázár feltámasztása ilyen értelemben
is milyen jó, hogy előttünk van, és milyen jó, hogy ott volt a tanítványok
előtt. Hiszen biztosíték arra, hogy Jézusnak van hatalma a halálból is
feltámasztani. De erről majd jövő vasárnap szeretnék többet szólni a
második résznek a magyarázataként.
Most még csak annyit, hogy az Efézusi levélben azt olvassuk még: „minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett a
Krisztussal együtt”. Most kicsit gondoljunk azokra, akik majd a fél
11-es istentiszteletre jönnek, akiket várunk, akik talán úgy érzik magukat,
hogy lelkileg vannak nagyon veszélyes helyzetben, élet-halál között.
Lelkileg vannak úgy, hogy halottak a vétkek miatt, hogy életre kelhessenek,
hogy sokan elgondolkozhassanak azon, hogy vajon hol is áll az én életem?
Mennyire vagyok beteg? Mennyire van szükségem az orvosra? Igen, a betegség,
a halál az itt maradóknak, a tanítványoknak azért kell – így mondja Jézus –
hogy higgyetek, hogy bízzatok az áldott orvosban.
Tamás – a tanítványok mostani szószólója – azt
mondja, menjünk el mi is, hiszen tudvalevő, hogy most, hogyha Jézus
visszamegy Júdeába, akkor ott nagyon veszélyes lesz a helyzete. Tamás azt
mondta: „Menjünk el mi is, hogy
meghaljunk vele”. Mert tudja azt nagyon jól, hogy ott akarták
megkövezni Jézust, és azt is tudja, hogy nagyon figyelik, hogy mit fog
tenni.
Igen, menjünk el mi is Jézus után, mert az irgalom
cselekedetei fontosak. Hogy kövessük Jézust abban, hogy szereti a beteget,
hogy kövessük abban, hogy igyekezzünk életre kelteni azt, ami életre
kelthető. Kövessük őt abban, hogy cselekedjük azt a szeretetet az emberek
között, amíg cselekedhetünk.
És még a 19. versre figyeljünk. Azt olvastuk, hogy a
zsidók közül sokan elmentek Máriához és Mártához, hogy vigasztalják őket
testvérük miatt. És most azt mondanánk, hogy persze mentek, mert ismert
személy volt Márta, Mária és Lázár, persze mentek, nemcsak a
legközvetlenebb ismerősök és barátok, hanem még a zsidók közül is sokan a
távolabbi ismerősök közül. És én arra gondoltam közben, hogy azért
félelmetes, amikor senki nem megy senkihez. Amikor kimondja az a betesda-tavi
beteg, hogy „nincs emberem”. És
nagyon sokan ki merik, ki tudják mondani, hogy nincs, aki közel legyen
hozzám betegségemben.
Jövő héten fogjuk olvasni a 88. Zsoltárt, ami így
fogalmaz: „elszakítottad (mármint
a betegség által Isten) tőlem
ismerőseimet, utálatossá tettél előttük. Elszakítottad tőlem jó barátaimat,
már csak a sötétség ismer engem”.
Gondoljunk azokra, akik a betegség miatt nagyon
egyedül maradnak. Mert jó az, hogyha mi társakat találunk. Jó az, hogy
sokan elmentek és vigasztalják őket testvérük miatt.
És most szeretném egy pillanatra a gyülekezeten
belülre irányítani a figyelmet. Sok betegünknél, gyászolónknál, igaz, hogy „sokan elmentek és vigasztalták őket”.
De szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy vannak a gyülekezeten belül
is, akik egyedül kell, hogy hordozzák a betegségüket. Mert nem tudunk róla,
vagy, mert nincs emberük, akik melléjük állnának. Jó lenne, hogyha úgy
üzennének az Úrnak, vagy üzennének a gyülekezetnek is, és jó lenne, hogyha
valóban sokan el tudnánk menni, hogy vigasztaljuk egymást, mert ebben
óriási erő van épp ott a betegágyon.
Sok mindenre tanít bennünket Lázár feltámasztásának
története, és majd még jövő vasárnap a fél 9-es istentiszteleten tovább
olvassuk, most legyen előttünk az: Uram,
akit szeretsz, sokan betegek. De legyen előttünk az is, hogy mi magunk
is el kell, hogy menjünk, hogy vigasztaljunk másokat. Ezt a vigasztaló
szeretetünket most fejezzük ki az énekünkben, és imádkozó lélekkel
énekeljük a 495. dicséretünk 3. és 4.
versét:
Könyörgök, Uram minden
emberekért,
De főképen a hív
keresztyénekért,
Minden rokonimért, kik téged
félnek,
Akik vagy itt, vagy messze
földön élnek,
Minden gonosztól őket te
őrízd meg,
És minden javaiddal látogasd
meg.
A szegény rabokat és
betegeket,
Kik inségükben óhajtnak
tégedet,
Uram, vígasztald meg bágyadt
szívükben,
Szenvedésükből mentsd ki
kegyelmesen:
És térítsd meg a szegény
bűnösöket,
Add, hogy jó véghez vigyük
életünket."
Imádkozzunk!
Irgalmas Istenünk!
Köszönjük azt a tudást, hogy Te számon tartod a mi
bolyongásainkat, ismered a mi könnyeinket. Te ismersz bennünket egészségben
és betegségben. Köszönjük, hogy különösen közel jössz hozzánk a szenvedés
idején. És áldunk Téged, hogy Jézus Krisztusban kegyelmet készítettél
nekünk. Bocsásd meg, ha mi nem látjuk meg a szenvedőket és nyomorultakat,
és nem hajolunk le hozzájuk. Add a Te szeretetedet a szívünkbe, hogy
cselekedjük az irgalmasság cselekedeteit. Bocsáss meg, és adj érzékelő,
halló füleket, hogy meghalljuk a közvetlen körülöttünk élők sóhajtását és
segélykérését, és ne tegyünk úgy, mintha nem hallottuk volna. Adj a szánkba
vigasztaló és bátorító szavakat, Igéket, ha beteget látogatunk, vagy
gyászolót vígasztalunk. Kérünk azokért, akiknek nincs emberük, nincs
családjuk, nincs látogatójuk, hogy legyünk mi a Te tanítványaid, akik
nevedben a legkisebbeket is látogatjuk, segítjük. Kérünk Téged
betegeinkért, akik üzennek neked, akik segítségül hívják a Te nevedet, hogy
békességet leljenek nálad akár gyógyultan, akár betegágyon maradva. Kérünk Téged
az Úr Jézusért, hallgass meg bennünket. Ámen.
„Az Isten
békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni a mi szívünket
és gondolatainkat a Krisztus Jézusban.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|