|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Szívünk mélyén hordozzuk
Lukács evangéliuma 1. rész 46-55.
vers, Mária éneke
„46Mária
pedig ezt mondta: »Magasztalja lelkem az Urat, 47és az én lelkem
ujjong Isten, az én Megtartóm előtt, 48mert rátekintett
szolgálóleánya megalázott voltára: és íme, mostantól fogva boldognak mond
engem minden nemzedék, 49mert nagy dolgokat tett velem a
Hatalmas, és szent az ő neve, 50irgalma megmarad nemzedékről
nemzedékre az őt félőkön.
51Hatalmas dolgot cselekedett karjával, szétszórta a
szívük szándékában felfuvalkodottakat.
52Hatalmasokat döntött le trónjukról, és megalázottakat
emelt fel.
53Éhezőket látott el javakkal, és bővelkedőket küldött
el üres kézzel.
54Felkarolta szolgáját, Izráelt, hogy megemlékezzék
irgalmáról, 55amint kijelentette atyáinknak, Ábrahámnak és az ő
utódjának mindörökké.«”
Imádkozzunk:
Mennyei
Atyánk!
Mi benne vagyunk a hétköznapok forgatagában, benne
vagyunk gondjainkban, olykor engedetlenségünkben, bűneinkben. Benne vagyunk
családi életünkben, munkáinkban, és oly sokszor alig látunk messzebb, mint
1-2 órányit, esetleg 1-2 napot.
Oly sokszor szinte elmerülünk mindezekben, de
köszönjük Neked, hogy Te adsz hálanapokat.
Magasztalunk Téged azért, hogy most is Igéd által, és
az esztendő ünnepi rendje által távlatokat nyitsz meg előttünk.
Bocsásd meg nekünk, hogy mi mégis a napi gondokba
süllyedünk bele sokszor.
Bocsásd meg nekünk, hogy így gyakran kishitűkké is
lettünk.
Bocsásd meg fölöttébb való aggodalmaskodásunkat,
keserűségeinket, panaszkodásainkat, és teremts bennünk tiszta szívet.
Láttasd velünk évezredeken átvonuló, megvalósuló,
szabadító tettedet. Láttasd velünk mindazt, amit a történelemben az ember
megmentésére cselekedtél, és emlékeztess bennünket arra, amit személyes
életünkben elvégeztél az elmúlt években és évtizedekben.
Segíts bennünket most is Szentlelked által, hogy
lássunk Téged, a Szabadítót, hogy fölnézzünk a Te Szentedre, és ugyanakkor,
így erőt merítve cselekedjünk a hétköznapokban.
Szenteld meg nevedben való összegyülekezésünket,
ajándékozz meg bennünket nyitott szívvel, Rád figyelő engedelmességgel.
Ámen.
Lukács
evangéliuma 1 rész, 39-45. vers, Mária Erzsébetnél
„39Azokban
a napokban útra kelt Mária, és sietve elment a hegyvidékre, Júda egyik
városába.
40Bement Zakariás házába, és köszöntötte Erzsébetet.
41Amikor Erzsébet meghallotta Mária köszöntését,
megmozdult a magzat a méhében. Megtelt Erzsébet Szentlélekkel, 42és
hangos szóval kiáltotta: »Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a
te méhed gyümölcse!
43Hogyan is lehetséges ez, hogy az én Uram anyja jön el
énhozzám?
44Mert íme, amint felfogta fülem köszöntésed hangját,
ujjongva mozdult meg a magzat méhemben.
45Boldog, aki hitt, mert beteljesedik mindaz, amit az
Úr mondott neki.«”
Szeretett Testvérek!
Egyik kedves olvasmányom, Antoine de Saint-Exupéry: A KIS HERCEG című meseregénye, sok-sok igazságot rejt
magában. Most a várakozással, a találkozással kapcsolatosan azt a szakaszt
szeretném idézni, amikor a róka a kis hercegnek a következőket mondja: „Jobb lett volna, ha ugyanabban az
időben jössz. Ha például délután négykor érkezel majd, én már háromkor
elkezdek örülni. Minél előrébb halad az idő, annál boldogabb leszek. Négykor
már tele leszek izgalommal és aggodalommal; fölfedezem, milyen drága kincs
a boldogság. De ha csak úgy, akármikor jössz, sosem fogom tudni, hány órára
öltöztessem díszbe a szívemet… Szükség van bizonyos szertartásokra is”.
Én azt hiszem, máris nagyon sokféle gondolat indult
el bennünk, hiszen advent harmadik vasárnapja van, és tudjuk, hogy
nemsokára itt a karácsony, és már elkezdünk örülni az
ünnepnek.
Felismerték az atyák is, hogy szükség van ünnepekre.
Nem árt tudnunk, hogy a karácsonyt nem az elsők közt ünnepelték az első
keresztyének, hanem a húsvét volt a legfontosabb ünnepük, és majd csak
azután jelölték ki a karácsony ünneplését. Nekünk embereknek szükségünk van
arra, hogy mégis tartsuk valamihez magunkat, szükségünk van ünnepre, „szertartásokra”, ahogy itt a kis mondat
mondta, mert az ünnep nélküli emberek olyanok, mint akik hosszú utat
tesznek meg pihenő nélkül.
Igen, nekünk van szükségünk az ünnepekre, s nekünk
van szükségünk arra, hogy készítgessük magunkat az Úr érkezésére.
Azt mondja: „Minél előrébb halad az idő, annál boldogabb leszek. Négykor már
tele leszek izgalommal és aggodalommal”.
És valóban, semmihez sem fogható az a nap, amikor
karácsonyt ünneplünk, hiszen akkor egészen más valahogy mindenkinek az
érzésvilága.
Tudjam, hogy mikor jössz – hogy így készülhessünk az
Úr érkezésére.
Ünneplőbe öltöznek az utcák és a terek, ünneplőbe
öltöznek a lakások, ünneplőbe öltöznek az emberek, finom ételeket esznek,
és vajon, az amit itt úgy mond a kis történetünk, „hogy ünneplőbe öltöztessem a szívemet”, az nálunk, hogy valósul meg,
és a szívek hogyan öltöznek ünneplőbe?
Nagyon sokszor az a tapasztalat, hogy sokan már úgy
elfáradnak a többi dolognak az ünneplőbe öltöztetésén, hogy önmagukra már
nem jut idejük – a szívüknek a készítésére. Elfáradnak, mielőtt
ünnepelnének. Vagy lemondanak előre, hogy „egyáltalán lesz-e ünnepünk?”.
Mint az a hittanos gyermekem, aki azt mondta, hogy ő nem is örül a
karácsonynak, mert éppen most váltak el a szülei, és még nem tudja, hogy
hogyan fog ünnepelni. Aztán el kellett mondani, hogy a karácsony ünneplése
nem csupán a család ünneplése, hanem benne az Úr Jézus Krisztus ünneplése.
Igen sokan nem tudnak örülni, nem tudnak ünnepelni,
de a mi számunkra most az a fontos, és hiszem, hogy azért is vagyunk
együtt, hogy készüljünk együtt és készítsük a mi szívünket a találkozásra.
Úgy készüljünk a karácsonyra, mint akiknek máris van találkozásuk a
Krisztussal.
Felolvasott Igénkben két várakozó asszony találkozik,
két várandós asszony. Az élet legszebb várakozása az, amikor gyermeket
várhat egy asszony. És most ez a két asszony ebben a világtörténelmi
pillanatban találkozhat egymással. Megállnak egy időre, hogy együtt
ünnepelhessenek, hogy együtt örülhessenek. Mária ezért a találkozásért nagy
utat tett meg; sokat fáradt, mert szüksége van valakire, akivel
találkozhat, aki megérti.
Máriának angyal jelentette meg, hogy az ő rokona,
Erzsébet is gyermeket vár, és az a gyermek sem akárki lesz, hanem az
útkészítője az ő gyermekének. Aki majd tud vele együtt örülni, ahhoz megy
el most Mária. Nagy utat tett meg, nagy fáradságot vállalt ezért a
találkozásért. Erzsébetről pedig azt tudjuk, hogy nagyon örül annak, hogy
az Úr rátekintett, és koros volta ellenére gyermeket vár. Nagyon örül az
ígéretnek, amit Isten angyala Zakariásnak mondott el. De most azt látjuk
Erzsébet áldott állapotában, hogy ő elrejtőzik a kíváncsi szemek elől, öt
hónapra elrejtőzik az emberek elől. Talán azért, hogy magába szálljon,
talán, azért hogy így készüljön, így várja azt a prófétát, Keresztelő
Jánost, hogy így tudjon odafigyelni az Istenre. De ebben az elrejtőzésében,
bár sok-sok emberrel nincs kapcsolata, mégis valakit szívesen lát.
Máriát szívesen látja, hiszen valahol ez a két
asszony megérti, megérzi, hogy egymásra van szükségük. Biztos velünk is
előfordul, hogy valamikor nem közöljük mindazt, ami bennünk zajlik, de
amikor ráérzünk arra, hogy valakinek elmondhatom, valakivel bizalmas
lehetek, akkor pedig megérezzük azt a csodálatos találkozást, csodálatos
kapcsolatot, amit adhat Isten a mi számunkra is.
Erzsébet tisztában van azzal, hogy őt is nagy
feladatra választotta ki az Isten, hiszen azt mondja az előző részben a 25.
versben: „Ezt tette velem az Úr
azokban a napokban, amikor rám tekintett, hogy elvegye gyalázatomat az
emberek előtt”. Nagy dolog az,
hogy idős kora ellenére gyermeket szülhet. De nagy dolog az, hogy látja
ebben Isten kegyelmét, látja ebben, hogy Isten őt szemelte ki arra a
kegyelemre, hogy az övé legyen az útkészítő gyermek.
Aztán Mária is tudja, hogy ő is kegyelmet talált. Kegyelmet
talált, így mondja a Magnifikátban, a magasztaló énekében: „rátekintett szolgálóleánya megalázott
voltára”.
Ha figyeljük, ugyanaz az Ige, ugyanaz a szó: rám tekintett
– rátekintett az ő szolgálóleányára. Milyen csodálatos megérezni azt, hogy
Isten rátekint az emberre. Ez egy kiváltságos lehetőség, ami Máriáé és
Erzsébeté volt, de a mi számunkra is lehetséges, hiszen a mai várakozó és
ünnepelni vágyó keresztyének is érezhetik, hogy ránk tekintett az Úr.
Így mondja Ézsaiás próféta: „megszánta népét az Úr, és könyörül szegényein”.
Észreveszi a megváltásra szoruló embert, észreveszi a megalázottat és
szegényt, és elkészíti a megváltást.
Így tekint ránk az Úr most adventben; így tekint ránk
az Úr karácsonykor; így lehet boldog örömünk az, hogy velünk van az Úr,
Immánuel.
Találkozunk, hogy együtt örüljünk. Lehet, hogy sokat
fáradozunk érte, lehet, hogy nagy utat kell megtenni érte, lehet, hogy
feladjuk a háborítatlanságunkat, lehet, hogy előbújunk magányosságunkból.
Az is lehet, hogy másokat befogadunk magunkhoz; igen fontos a
rokonlátogatás, fontos a testvéri találkozás – de ebben megvan-e az, hogy
tudunk együtt örülni az Isten kegyelmének, az Isten kegyelmes
cselekedetének?
Két kegyelmet nyert asszony öröméről van itt szó. A
görögben a kegyelem és az öröm ugyanabból a gyökből származik. Vagyis aki
kegyelmet nyert, az egyúttal örvendező kell, hogy legyen. Örömet nyer az,
aki megérzi az Isten kegyelmét. És tudnak egymásnak örülni, és nem
féltékeny az idősebb nő a fiatalabbra, mert a fiatalabb még nagyobb
méltóságot, még nagyobb tisztességet nyert, és nem fölényes a fiatal, mert
még nagyobb méltóságot nyert, hanem meri az idősebb, meri a másik
asszonnyal való találkozást, tanulást is elfogadni.
Mária az angyaltól tudott Erzsébet áldott
állapotáról, Erzsébet viszont most szerez tudomást arról, hogy Máriában mi
zajlik. Most szerez tudomást a Szentlélek által, most tud meg mindent, és
ezért magasztalja az Istent. De tulajdonképpen mindkettő a Szentlélek műve,
mindkettő az Isten műve, az Isten munkája, hiszen Ő az, aki ígérte a mi
számunkra, hogy Isten országát közel hozza, s az Isten országa pedig
igazság, békesség és Szentlélek által való öröm lehet az ő számukra.
Szentlélek által való öröm – Erzsébeten ezt láthatjuk meg, mikor
meghallotta Mária köszöntését: „…akkor
megtelt Szentlélekkel és hangos szóval kiáltotta: Áldott vagy te az
asszonyok között!”.
Igen, a Szentlélek gyümölcse lehet a szeretet, ahogy az elmúlt
vasárnap hallottuk. A Szentlélek munkája, a Szentlélek gyümölcse lehet az öröm, ami a kegyelmet nyert
ember számára itt van közöttünk, itt lehet bennünk karácsonykor. De itt
lehet, már előre lehet örülni annak, hogy Isten kegyelmesen ránk tekintett.
Hogyha én tudom, hogy mikor érkezik valaki, már előre
örülök. Ez az advent lényege, előre
örvendezni annak, hogy Isten beteljesíti az Ő ígéreteit. Minél előrébb
halad az idő, annál inkább érezhetjük az Ő közelségét.
Mária köszöntésének először a szíve alatt élő magzat
örül, hiszen így fogja majd mondani Erzsébet: „ahogyan felfogta fülem köszöntésed hangját, ujjongva mozdult meg a
magzat méhemben”. Ezt sokan megmosolyogták, talán eddig; vagy lehet,
hogy még ma is sokan megmosolyogják, hogy Erzsébet így értelmezi, hogy az ő
magzata máris örül a Megváltónak. De éppen az elmúlt évek kutatásai
bizonyították – de tudtuk ezt már régen, csak most aláhúzza a tudomány –,
hogy anya és magzata között nemcsak testi kapcsolat van, hanem lelki
összeköttetés is, és a magzat érzékeli azokat a dolgokat, amik körülötte
zajlanak. Érzékeli a feszültséget és érzékeli a boldogságot, és így
érzékelhette a kis János azt, ami körülötte zajlik; a Jézus Krisztust hordozó
édesanya megjelenésében érzékelhette azt, hogy micsoda boldogság, ami most
itt körülöttük van.
Az ószövetségben is van egy hasonló példa, csak ott
ellenséges, ellentétes előjellel, amikor Rebeka méhében Ézsau és Jákob
máris vetélkedik; és akkor tudjuk, hogy ez a jövőre nézve milyen
következményekkel jár. Valóban viszálykodás lesz a két testvér között.
És most János, a kis magzat János tulajdonképpen
előre prófétál, hogy jelentősége van ennek az ujjongó megmozdulásnak,
mozgásnak, amikor előre prófétál arról, hogy itt van az eljövendő Messiás,
az eljövendő Isten Fia. Ha megmosolyognánk is, akkor is tudnunk kell, hogy
a Szentléleknek nem lehetetlen, hogy ezt megtegye, hogy valóban így értsük
ezt az ujjongó magzatmozgást, és ezt a próféciát, hogy igenis tudjuk, hogy
mi zajlik; hogy mi zajlik Máriában és hogyan jön el az Úr Jézus. Amit
Zakariásnak az angyal így mondott meg: „örülni
fogsz, és boldog leszel, és sokan örülnek majd az Ő születésének” – itt
János születéséről van szó. De mivel Zakariás nem hitt, most nem lehet
részese ennek a közös örömnek. Majd csak a beteljesedés után, amikor
megszületik a kis János, majd aztán örvendezhet ő is, amikor elmondja az ő
énekét, és azt mondja, hogy: „erős
Üdvözítőt támaszt nekünk a magasságos Isten”. Igen, talán sokszor
hihetetlen, de Isten, amit ígért beteljesíti sokkal gazdagabban, mint ahogy
azt mi kérni tudnánk, vagy gondolnánk.
Erzsébet és Mária tud előre örülni; az útkészítő
próféta anyja tud együtt örülni az Immánuelnek, a Messiásnak az anyjával.
Erzsébet a Szentlélek által értelmezi ezt a helyzetet, és azt mondja: „Áldott vagy te az asszonyok között…!”.
De fordíthatjuk úgy is, és úgy még inkább érthetjük: „áldottabb vagy te
minden asszonynál”; hiszen a Messiás anyja. A Messiás anyja olyan
kiváltságot kapott az Istentől, hogy hordozhatja a világra jövő Messiást: „…áldott a te méhednek gyümölcse!”.
Majd sokkal később egy ismeretlen asszony kiáltotta
Jézus után – talán ő is a Szentlélek által –, hogy „boldog az a méh, amely hordozott Téged”, és így érthetjük,
hogy igenis boldognak mondják Máriát, és boldognak mondja minden nemzet
Máriát ezért, mert megcselekedte vele Isten a csodát.
Így mondja Erzsébet, hogy „az én Uram anyja jön hozzám”. Az „Úr” megszólítás a messiást, illetve a királyokat illette csak
meg.
„Az én Uram
anyja”,
vagyis a nálam hatalmasabb, aki fog születni, annak az édesanyja van itt.
Egy ószövetségi előképet szeretnék újra említeni,
amikor is Dávid király kiállt így föl: „hogyan
jöhet hozzám az Úr ládája?”. Ő ebben a megdöbbenésében azt akarta
kifejezni, „hogy jövök én ahhoz, hogy az Úr ládája itt van”. És tudjuk,
hogy a frigyláda az Urat hordozta, az Úr jelenlétét jelentette az
embereknek. Valami ilyen van itt most előttünk, hogy az Urat hordozó Mária
van itt most Erzsébetnél, és azt mondja Erzsébet: „Hogyan jövök én ahhoz,
hogy itt van az én Uramnak az anyja, aki hordozza a Megváltót, a Messiást”.
Fölfedezem-e, hogy milyen drága kincs az, ami itt a számunkra közöltetik. Mai
hívők, ha belegondolunk abba, hogy testiképpen nem lehetünk a Megváltó
hordozói, mégis lehetünk lelkiképpen, hiszen milyen dicsőség az, amit
énekeltünk, hogy „testvéremül jött a
földre az Úr Jézus Krisztus”; hogy személyesen hozzád és hozzám jött el
ebbe a világba, „érted és értem
szállt a földre le” – majd ahogy énekeljük karácsonykor.
Így lehet az Úrban örülni, így lehet a Krisztushordozásban
örülni, ahogy örül ez a két asszony Isten ígéreteinek hordozásában, Isten
kegyelmének a hordozásában.
Azt mondja Erzsébet: „boldog aki
hitt”, mert beteljesedik minden, amit az Úr mondott neki. És figyeljünk
arra, hogy Erzsébet Máriát a hite miatt tartja boldognak. Nem csupán az eszköz
volta miatt, nem csupán amiatt, hogy hordozhatta az ő méhe a Megváltót,
hanem a hite miatt tartja nagyon boldognak, hiszen a Máriáról szóló
dicséret alapja az ő engedelmessége. „Boldognak
mond minden nemzedék”, mert engedelmeskedett az Istennek. Emlékezzünk
arra, mikor az angyal látogatta meg Máriát, akkor azt tudta mondani
engedelmesen „íme az Úr
szolgálóleánya, történjék velem a Te beszéded szerint”. Isten nem Mária
nélkül cselekszik, hanem a Mária engedelmességével és hitével cselekszik.
Szent Ágoston így ír róla: „Mária boldogabb, hogy elnyerte a
Krisztusban való hitet, anyasága mit sem használt volna neki, ha nem
boldogította volna, hogy előbb hordozhatta Krisztust a szívében, mintsem
testében.”
Előbb hordozta Krisztust a szívében, mint a testében.
És ez nagyon fontos, hiszen az ő engedelmességével előbb hordozhatta a
szívében, mint a testében. De hordozza a szívében ezután is, miután a
testében hordozza a Megváltót, hiszen majd elmondja az ő hálaénekét.
Mi énekeljük majd az ünnepen, hogy „Megváltóm, egy kérésemet nem vetheted
meg nékem, hogy szívem mélyén Tégedet hordozhatlak, remélem, és bölcsőd,
szállásod leszek, jövel hát, tölts el engemet, magaddal, nagy örömmel”. Testiképpen nem, de szív
tekintetében hordozhatjuk a mi Megváltónkat, hiszen ránk bízta az Isten,
hogy hordozzuk őt, hogy Krisztusiak legyünk, hogy keresztyének legyünk,
hogy Krisztus-követők legyünk.
Mária egy jelentéktelen városból, egy jelentéktelen
családból, de megkapja ezt a kiváltságot.
Talán ha úgy érezzük, hogy mi magunk is milyen
méltatlanok vagyunk, vagy jelentéktelenek vagyunk, de megkapjuk azt a
kiváltságot, hogy hordozhatjuk a Megváltót a szívünkben, hordozhatjuk azt,
aki minket felemel, aki minket bátorít.
„Boldog aki
hitt” –
mondja Erzsébet. Az öröm, hogyha betölt bennünket, felemel, magaslatokba
visz, és így lehet az, hogy Erzsébet, noha Máriához beszél, Mária mégsem
vissza Erzsébetnek válaszol, hanem egyenesen az Istennek, hiszen úgy
betölti az a boldogság, amit most nyert az Istentől, és amit nyert most
igazolásképpen Erzsébettől, hogy egyenesen Isten felé mondja az ő magasztaló
igéit, mondja az ő énekét.
„Boldog aki
hitt” –
mennyire vagyunk mi boldogok, mennyire vagyunk mi hitben erősek?
Egy evangelizáló lelkészről van feljegyezve, hogy
amikor már nem találta a szavakat Isten dicsőítésére, amikor már nem
találta a szavakat, hogy mit is mondjon még az Úrról, akkor felszakadt a
szívéből egy dicsőítő ének és a szószékről el kezdte énekelni.
Bevallom, nekem is volt már gondolatomban, de ettől
megkíméltem a gyülekezetet. És bennünk van ez a fajta gátlás, hogy nem
merem mondani, vagy nem merek úgy cselekedni, talán ahogy a Lélek indítaná,
és talán ahogy kellene Lélekkel telve cselekedni.
Tegnap egy csodálatos hangversenyen voltunk, és ott
olyan kórusművek is hangzottak el, amiket annak idején én magam is
énekeltem. És beszéltük is egymás között, hogy milyen jó lenne együtt
énekelni a kórussal – hát az nem volt lehetséges most, mert voltak elegen,
jó sokan –, viszont belülről nagyon is jól lehetett együtt énekelni a
kórussal.
Aki érzett már hasonlót, tudja, miről beszélek. Belülről
a szív teljességéből valóban együtt lehetett lélegezni, együtt lehetett
dicsőíteni az Istent, azokkal a kórusirodalom gyöngyszemeivel, amik ott
elhangoztak. Belülről mi is magasztaljuk az Urat; ahogy költőtársunk, egy
gyülekezeti tagunk mondta: a mi szemérmes keresztyénségünk sokszor úgy
lefolytja a mi magasztalásunkat, szemérmes keresztyénségünk talán olyan
szégyenlőssé tesz bennünket, pedig engedni kellene jobban annak, hogy a
Lélek áradjon rajtunk keresztül. Igen, Mária annyira felszabadul, és
annyira eltölti őt ez az öröm, hogy mer magasztalni, mer magasztaló énekbe
kezdeni; és mer Istenhez szólni, a Lélek ihletettsége, a magasztalása viszi
őt. És nem véletlen, hogy a zeneszerzők olyan szívesen nyúltak ezekhez a
részekhez, nagyon sokan ismerjük, sok zeneszerzőtől ismerünk Mária
hálaéneket feldolgozó kórusművet.
Igen, Mária és Erzsébet adventi öröme a kegyelemnek
az öröme. A kegyelemnek az öröme, hogy magasztalhatjuk az Urat mindazért,
amit tett, amit értünk cselekedett. „Boldog,
aki hitt”. Boldog, aki hitt, mert tulajdonképpen a hit által érthetjük
meg, hogy mit cselekedett velünk a
kegyelmes Isten.
És mi is ez a boldogság? Valaki így fogalmaz: „Itt
lent egy darab mennyország, Isten ránk sugárzó kegyelme, boldog elrejtőzés
Őbenne, fénylő, megnyílt egekbe látás, ez a boldogság, ez az áldás”.
A napokban a hit hőseiről olvashatunk a Zsidókhoz írt
levélből. Mi is lehetünk a hit hősei, mi is lehetünk ilyen hit boldogjai, a
mi napjainkban, amikor boldogok lehetünk, ha hiszünk Őbenne, és ez az öröm
tölti el a mi szívünket.
Közel van az Úr, közel van az Úr érkezése, közel van
az ünnepünk, tudjuk, hogy mikor; mi kiszámíthatóan tudjuk, de hiszem, hogy
máskor is jön hozzánk az Úr, nemcsak az ünnepen.
Most a Jelenések könyvéből azzal az Igével zárom ezt
az igehirdetést, amikor azt mondja az Úr, hogy „bizony, hamar eljövök”. Merjük ráfelelni szívből, őszinte
várakozással: „Jövel Uram, Jézus”.
Ámen.
Imádkozzunk:
Magasztalunk mi is mennyei Édesatyánk, bár tudjuk,
hogy töredezett szavaink közel sem érnek ahhoz a magasztaláshoz, amit Te
érsz.
Magasztalunk, mint Megtartónkat, magasztalunk Téged,
Üdvözítőnket, és magasztalunk Téged azért, mert ránk tekintettél, elküldted
a Te Fiadat mi érettünk.
Magasztalunk Téged azért, hogy kegyelmet nyertünk.
Tudjuk, hogy nem érdemeink miatt, hanem azért mert szeretsz minket.
Kérünk Téged, Urunk, hogy taníts meg minket örülni,
taníts meg minket együtt örülni másokkal, taníts meg minket együtt örülni a
Te kegyelmednek, és taníts meg minket előre örülni reménységgel mindabban,
amit elkészítettél a Téged szeretőknek. Taníts meg minket örülni a Lélek
által, hogy meglássuk, mi az igazi kincs és boldogság.
Urunk, most várjuk az ünnepi találkozást
szeretteinkkel. Segíts bennünket, hogy merjünk kegyelmedről bizonyságot
tenni, merjünk magasztalni Téged családunkban, ismerőseink között is.
Várjuk az ünnepi találkozást a gyülekezetben, a
testvérekkel.
Megvalljuk, itt könnyebb együtt magasztalni Téged.
Kérünk Téged, Urunk, hogy Te ronts le minden
válaszfalat közülünk, hogy valóban szeretettel tudjunk együtt lenni.
És Te légy vigasztalója mindazoknak, akiknek most
nehéz az ünnepre való készülés, mert valaki már hiányozni fog a családból.
Kérünk Téged mindazokért, akik magányosan ünnepelnek,
érezzék meg akkor is a Te szeretetedet, és hogy velük vagy, és most a Te
Lelked által egy szívvel óhajtjuk, és hívunk Téged: „Jövel Uram, Jézus és
áldj meg minket”. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|