|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Ki, kit vezessen?
„Boldog ember az, aki az Urat féli, sok örömet talál parancsolataiban.
Kegyelem néktek és békesség Istentől, a mi Atyánktól,
a mi Urunk Jézus Krisztustól” Ámen.
Lukács
evangéliuma 9. fejezet 51-56. vers
„51Amikor
közeledett felemeltetésének ideje, elhatározta, hogy felmegy Jeruzsálembe,
52és követeket küldött maga előtt. Azok útnak indultak,
és betértek a samaritánusok egyik falujába, hogy szállást készítsenek neki.
53De nem fogadták be, mivel Jeruzsálembe szándékozott
menni.
54Látva ezt tanítványai, Jakab és János így szóltak:
»Uram, akarod-e, hogy ezt mondjuk: Szálljon le tűz az égből, és égesse meg
őket!?«
55De Jézus feléjük fordult, megdorgálta őket, (és ezt
mondta: »Nem tudjátok, milyen lélek van bennetek, 56mert az
Emberfia nem azért jött, hogy az emberek életét elveszítse, hanem hogy
megmentse.«) Aztán elmentek egy másik faluba.”
Imádkozzunk:
Mennyei Édesatyánk, az Úr Jézus Krisztus által!
Hála van a szívünkben, hogy új reggelre, új
esztendőre ébredhettünk fel.
Köszönjük, hogy megújítod rajtunk a Te kegyelmedet
napról napra, évről évre.
Köszönjük, hogy körülvettél minket jó és rossz
napokban szereteteddel.
Így kérünk Téged, járj előttünk és vezess minket, légy
mellettünk, hogy kezünket a Te kezedbe tehessük. Így kérünk azokért, akik
most nehéz szívvel kezdik el ezt az évet.
Köszönjük, hogy ma is a Te megmentő szeretetedet
kínálod az értünk küldött Fiad által.
Kérünk Téged, segíts mindannyiónkat még odaadóbb
életre, még tisztább látásra.
Kérünk, tisztítsd indulatainkat azok iránt is,
akiknek a viselkedése talán az elmúlt évben nem tetszett nekünk. Segíts,
hogy nem tüzet kérjünk rájuk, mint a Te tanítványaid, hanem a Te megmentő
szeretetedet kérjük az ő életükre is.
Kérünk azokért, akik még nem ismernek Téged, és nélküled
kezdik ezt az új esztendőt.
Tedd Lelked által sokak számára a Te kegyelmed
megtalálásának évévé 2008-at is.
Áldd és szenteld meg most a mi Igére figyelésünket,
áldd és szenteld meg életünket, hogy az elkövetkezendő időben Rád
mutathassunk.
Fiadért kérünk, hallgass meg minket, Ámen.
Zsoltárok
könyve 139. fejezet 17-24 vers.
„17Mily
drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!
18Számolgatom, de több a homokszemeknél, s a végén is
csak nálad vagyok.
19Bár megölnéd, Istenem, a bűnöst, és távoznának tőlem
a vérontó emberek!
20Akik csalárdul beszélnek rólad, ellenségeid, hazugul
mondják ki nevedet.
21Ne gyűlöljem-e gyűlölőidet, URam? Ne utáljam-e
támadóidat?
22Határtalan gyűlölettel gyűlölöm őket, hiszen nekem is
ellenségeimmé lettek.
23Vizsgálj meg, Istenem, ismerd meg szívemet! Próbálj
meg, és ismerd meg gondolataimat!
24Nézd meg, nem járok-e téves úton, és vezess az
örökkévalóság útján!”
Istennek hála, 2008-at írhatunk. Hogyan tovább? A
naptár fordult, egy nap eltelt, elvileg ugyanúgy, ugyanannyi másodperccel,
mint a többi, csak a mi emberi rendünkben ezt egy kicsit jelesebben szoktuk
számon tartani.
Hogyan tovább? Ki vezessen? Ki, kit vezessen?
Különböző elképzelések vannak napjainkban is, ahogy a
zsoltáros idejében is voltak, hogy ki, kit vezessen. És ahogy napjainkban
is tapasztaljuk, ehhez hasonló régebbi időkben is volt, hogy szakmai érvek
helyett gyakran indulatok, esetleg személyeskedések lettek úrrá, és így
próbáltak dönteni emberek.
Ki, kit vezessen? Tavaly, tegnap este ugyanezt
a zsoltárt olvastuk, a 139. zsoltárt, annak az első felét. És miközben,
talán egy kicsit úgy éreztük az elmúlt esztendőben, hogy különböző
szorításokban élünk, aközben a zsoltáros megfogalmazta, bár ő is az emberi
lét, a társadalomi lét, gazdasági lét különböző szorításaiban élt annak
idején, megfogalmazta, hogy Istenem,
Te fogtál körül engem. Néha ezt is szorításnak érezzük, de a
zsoltáros eljutott odáig, hogy magasztallak
Téged. Eljutott odáig, hogy fölismerte, hogy ez a legnagyszerűbb,
hogy az Isten karol át bennünket, vesz körül bennünket. Ilyen emelkedett
gondolatig juthattunk el a zsoltárossal együtt tegnap, emlékezve az elmúlt
esztendőre: magasztallak Uram. És
ezekhez képest, hogyha a zsoltárt továbbolvassuk, megdöbbentő, hogy mivel
folytatódik: „Bár megölnéd, Istenem,
a bűnöst, és távoznának tőlem a vérontó emberek! Akik csalárdul beszélnek rólad,
ellenségeid, hazugul mondják ki nevedet. Ne gyűlöljem-e gyűlölőidet, URam?
Ne utáljam-e támadóidat? Határtalan gyűlölettel gyűlölöm őket…” Hú-ha! Hát
még nem is olyan régen, tavaly, szóval a zsoltár korábbi verseiben, még ezt
olvastuk, hogy „magasztallak Téged,
Uram”. És már meg felebarát-gyűlölő gondolatok szólalnak meg?
Ki, kit vezessen?
Bizony, itt most az emberi indulatok ötleteivel találkozunk. És a Szentírásban
többek között éppen az a csodálatos, hogy ennyire őszinte és ennyire
reális. Vannak, akik ezen botránkoznak meg, nyílván azért, mert valamilyen
álmodozó szép szavakat szeretnének. Számukra csak annyi a vallás – de ez
valószínű csak a maguk gyártotta vallás. Az Isten Igéje pedig reálisan
beszél Istenről és emberről. És amikor bizony rólunk van szó, akkor nem
csak szépeket olvasunk, hogy „a szeretet soha el nem fogy”, hogy „mi úgy
szeretjük egymást”. Hát nemcsak ezt olvassuk, mert akkor hazugság lenne a Szentírásban.
Fogalmazzuk meg tehát egyszerűen és
egyértelműen, hogy a zsoltárnak ezen
soraiban, hogy „Bár megölnéd Istenem
a bűnöst… Ne gyűlöljem gyűlölőidet? Határtalan gyűlölettel gyűlölöm…” –
itt a zsoltáros szeretné átvenni a vezetést az Isten kezéből a maga kezébe.
Ki kit vezessen?
Itt egy olyan szakasszal találkozunk a zsoltárban, ahol nem arról
van szó, hogy „körülfogtál Uram, Te határoztad meg, Te vezettél”, hanem
arról van szó, hogy „Uram majd én intézkedek! Uram majd én vezetek! Uram
majd én!”. És amikor én akarok,
akkor nagyon könnyen eljutunk ide, hogy gyűlölöm, mert még a megtért ember
életében is vannak óemberi indulatok. Újjászületés nélkül meg még több van
bennünk.
A zsoltáros szeretné Istent vezetni. És máris
föltehetjük újra a kérdést: ki kit
vezessen ebben az esztendőben? Mert alapvetően ettől függnek majd a
dolgok, hogy ki kit vezessen. Az ember akarja az Istent vezetni – legyen ez
a hívő ember –, vagy pedig engedjük, sőt kérjük, hogy az Isten vezessen
bennünket? A zsoltáros, aki még nem is olyan régen magasztalta az Urat,
hogy körülfogtál és így irányítottál, vezettél, óvtál, megtartottál, most
saját indulatai alapján beszél: „Bár
megölnéd a bűnöst!”. Igen, az emberiség örök problémája a bűneset óta,
hogy mit kezdjen a bűnnel. Az egész emberi történelem erről szól, az emberi
bűnről. És azokról a kísérletekről, amikkel próbáljuk átfesteni, eltakarni,
eltusolni, letagadni, esetleg törvényesíteni vagy legalábbis annak
látszatát adni.
Az igazi történelem, az igazi ember tragédiája ez,
hogy elfordultunk Istentől, és ez a bűn. És utána nem tudunk mit kezdeni
bűnös indulatainkkal.
A zsoltárosból kibuggyan: „Bár megölnéd a bűnöst…!”. Hát nem ez lenne a legegyszerűbb? –Uram,
vannak nehéz helyzetek, Uram, vannak emberek, akik gyűlölnek Téged… hát ezt
a kérdést roppant egyszerűen meg tudnád oldani, söpörd le a térképről.
Csak tegyük föl őszintén a kérdést, hányan maradunk
akkor ezen a földgolyón. Hányan maradunk, hogyha az Úr úgy intézkedne:
bűnös – lesöpörjük, nincs tovább. Öld meg a bűnöst! Akkor, melyikünk marad
majd életben? Merthogy a polgári törvénykönyv szerint mi tudunk különbséget
tenni egyikünk és másikunk között – ez a mi emberi világunk.
De a szent Isten előtt, ki az, aki nem bűnös?
Aztán a zsoltáros ilyeneket kér, ilyeneket akar az
Istenre ráerőszakolni, hogy „távozzanak tőlem, akik csalárdul mondják ki
nevedet”.
„Csalárdul
mondják ki nevedet” – mondja a zsoltáros – vagy hazugul
mondják ki, más fordítás szerint. „Csalárdul
beszélnek Rólad” – Istenről beszélnek. Évezredekkel ezelőtt a zsoltáros
ezzel a kérdéssel küzdött, viaskodott, hogy emberek Istenről beszélnek, de
csalárd módon, de hazug módon, de képmutatóan. És mi is ezzel küzdünk, és
2008-ban is fogunk ezzel küzdeni. Oly sokan vannak, akik Istenről
beszélnek, sőt bizonygatják, hogy hisznek Istenben, de egyáltalán nem
akarnak engedelmeskedni neki, és ilyen értelemben kicsit csalárd, kicsit
hazug ez a beszéd.
Távozzanak tőlem, akik csalárdul mondják ki nevedet. Mit
ígért Isten Ábrahámnak, hogyha jössz arra az útra, amire én hívlak? Azt,
hogy megáldalak. Ezt idáig még szívesen hallotta, gondolom Ábrahám is, és a
háza népe is, meg majd az utódai is, csakhogy folytatódik. „És megáldatnak benned a népek.” – azért
hívlak, és azért akarlak megáldani, mert az áldást szeretném a népek felé,
az egész világ felé eljuttatni. Izrael fiait is gyakran megkísértette az a
gondolat: mi kegyes istenfélő emberek vagyunk, és vannak csalárd, hazug, emberek
– távozzanak! Mi úgy, úgy megvagyunk magunkban, úgy a gyülekezetben
megvagyunk, bár netalán még ott is némely emberről azt mondanánk: hát, hogy
van ez? – távozzanak!
És akkor mi lesz az áldással, amit az Isten szeretne az
istenfélő emberen keresztül, a népén keresztül, az egyházon keresztül adni
az embereknek?
Mi lesz 2008-ban, ha mi netalán így gondolkoznánk: „Távozzanak
tőlem, akik hazugul beszélnek Istenről!”? Mi lesz keresztyénküldetésünkkel?
Mi lesz a misszióval?
„Ne gyűlöljem
gyűlölőidet?”
– már-már adná az Úr Isten szájába a zsoltáros a szavakat. „Uram, tudom,
hogy kell intézkedni, csak adjál már pöcsétet rá, hagyd már jóvá, és én akkor
azonnal intézkedem, és itt olyan rend lesz ebben a világban.”
Mit is hallottunk az előbb a Lukács evangéliuma 9.
fejezetéből? – amikor Jézus tanítványaival menni akar föl Jeruzsálembe,
Samárián keresztül kell menni, az a rövidebb út. Keresztül is megy Jézus. Ő
nem kerülte ki, mint sok kegyes, istenfélő inkább lement a Jordán völgyébe,
és óriási kerülőt tett! Nyolcszáz méteres szintkülönbséget is hajlandó volt
megmászni, de „nem megyek keresztül, holmi szamaritánusok falvain!”. Jézus
keresztülment. Jézus keresztülment, Jézus nem kivonult a világból, hanem a
sűrűjében ott volt. És amikor előre küldött néhány tanítványt, hogy estére
a közeli faluban valami szállást keressenek, és nem kaptak szállást –
milyen szolgálatra készek a tanítványok? ”Hát Uram, mégis gyalázat, nem
fogadnak be, ne kérjünk tüzet az égből? Uram mi intézkednénk, azért tegyél
már rá egy pöcsétet, hogy mehet a dolog. Uram, mi olyan rendet csinálunk
itt, olyan nagyszerű lesz ez a világ!” Egy-két szamaritánus falu eltűnik a
térképről, mindjárt jobb lesz a világ! – gondolná emberi indulataiban az
istenfélő ember.
A zsoltáros mit mond? „Ne gyűlöljem-e gyűlölőidet Uram, ne utáljam támadóidat?” Még a
válasz meg sem jön, máris mondja a zsoltáros: „határtalan gyűlölettel gyűlölöm őket”.
Hogy van? – „Szeresd
az Urat…” – és nem Jézus találta ki, hogy szeresd a felebarátodat,
hanem a mózesi törvényt idézte. Azt a törvényt, ami a zsoltárosnak is az Ige
volt. De mindig könnyebb nekünk úgy rendet csinálni ebben a világban, hogy
még az Úr Istent is belerángatnánk. Csak ebben semmi nem az Isten akarata,
hanem minden a magunké. Persze, hogy ennek a rendcsinálásnak – már a
történelemben láttuk nagyméretekben is, és bizonyára személyes életünkben
is láttuk –, ennek a rendcsinálásnak a következménye világháború,
családháború, perpatvar, még több baj.
Nem tisztább lesz a világ, hanem még több feszültség
keletkezik. A zsoltáros szeretné az Istent vezetni, tanácsadója akar lenni
az Úr Istennek. „Én tudom, hogy kell rendet csinálni!” Hány ember van ebben
az országban is, aki tudja, hogy kell itt rendet csinálni? Rendet csinálni
a gazdaságban, rendet csinálni a politikában, rendet csinálni a munkahelyen. „Majd én tudom!” – és
esetleg még az Úr Istent is szeretné még ebbe belerángatni.
„Határtalan
gyűlölettel gyűlölöm őket” – mondja a zsoltáros – nekem is ellenségeimmé lettek”.
És akkor mi van az ellenség szeretetével?
Ez az egyik, amit itt olvastunk. Újra hangsúlyozom,
az egyik. De nincs is olyan messze tőlünk ez.
És van egy másik vonulat is – de az előző egyik is le
van írva. Ezért hiteles többek között az Isten Igéje. Nem szépít. A
nagyszerű, Istent imádó, Őt magasztaló, a Neki hálát adó zsoltárosról is
leírja, amikor kifakad, amikor saját indulatai szerint szeretne cselekedni.
De van egy másik vonulat is, és ez kerekedik felül.
Megcsendesedik a zsoltáros, megcsendesedik, miután hirtelen kibukott belőle
az óemberi indulat. Megcsendesedik, és ilyeneket mond: „Vizsgálj meg, Istenem, ismerd meg szívemet! Próbálj meg, és ismerd
meg gondolataimat! Nézd meg, nem járok-e téves úton…!”
Nem járok-e téves úton? És hogyha visszaemlékezünk a
zsoltár elejére, a zsoltár ezzel kezdődött, tegnap ezt olvastuk: „Uram, Te megvizsgálsz, és ismersz
engem. Tudod, ha leülök vagy ha felállok…”.
Megvizsgálsz és ismersz, és a zsoltár végén a
zsoltáros megcsendesedik, és nem egyszerűen azt mondja: „hát tudom, hogy Te
megvizsgálsz, meg ismersz, mert Te mindenható vagy” –, hanem kéri, „engem
vizsgálj meg Uram”. Már nem másokról van szó, már nem az Isten nevét hazug
módon ajkukra vevőkről van szó, már nem az Istent gyűlölőkről van szó. Nem
azt mondja a zsoltáros, hogy „őket vizsgáld meg”, hanem azt mondja, hogy „vizsgálj meg engem, ismerd meg
szívemet, próbálj meg, ismerd meg gondolataimat, nem járok-e téves úton”.
A zsoltáros magába száll, és kezdi észrevenni, hogy az előbb olyanokat
mondtam, úgymond olyanokat kértem, olyanokra szerettem volna az Isten
áldását is megszerezni, ami teljesen idegen az Isten akaratától. És idegen
az istenfélő zsoltárostól is. De ha az óembert szabadon engedjük, akkor tud
ilyeneket mondani és kérni.
Mit mondott Jézus a tanítványoknak, amikor tüzet
akartak kérni? – Söpörjük le ezt a falut, útba van, nem fogadott be! Hát
azért mégis szörnyű, hogy ilyen emberek vannak! – „Nem tudjátok, hogy milyen Lélek lakik bennetek”. Nem tudjátok,
hogy mit beszéltek, gondolkozzatok már egy picit. Ne csupán a belső
indulatot engedjétek szabadon, és hirtelen első elragadtatásotokban azt
gondoljátok, hogy a saját ötletetek, gondolataitok alapján itt olyan rend
lesz mindjárt a világban. És mit olvastunk, Jézus mit csinált? Továbbment. Pedig
már esteledett. Pedig már esteledett – és abban az időben éjszaka vagy
estefele kint lenni, vándorolni, továbbmenni? Jézus továbbment, keresett
máshol szállást. És a szamaritánus falu időt kapott, életet kapott,
lehetőséget kapott. Még nem ítéletet, amit mi nagyon hamar kiosztanánk.
Odaérkezünk el a zsoltárossal együtt, ezzel zárul a
zsoltár: csodálatos magasság
ez. Egyik oldalról: „Nézd meg, nem
járok-e téves úton, és aztán vezess az örökkévalóság útján. Te vezess
Uram, Te vezess engem.
Jób könyvében is találunk hasonlót, amikor Jób
leülteti az Úr Istent a kispadra, mint a tanító a kisgyermeket – most
kioktatlak, most kérdezlek, beszélj Isten. Aztán az Úr Isten úgymond
visszakérdez: „Hol voltál, amikor a
földnek alapot vetettem? Mondd el, ha tudsz valami okosat!” És aztán
majd a Jób könyvének a végén Jób elérkezik odáig, hogy én ülök le Uram oda
a kispadba, és Te taníts engem – Én már az előbb szerettelek volna
kiosztani és kioktatni, hiszen mennyi szenvedésen kellett keresztülmenni:
elvetted a családomat, elvetted a vagyonomat, lehetetlen helyzetbe hoztál
egzisztenciális értelemben is, pedig én benned bíztam. Hát ez csupa
igazságtalanság! Majd én megmondom neked Úr Isten, hogy kell a világot
vezetni! – És aztán eljut oda Jób is, hogy „bocsánat Uram, nem szólok, én
ülök le oda, és Te vezess engem”.
A zsoltáros is Istentől kér vezetést. Szinte
önmagától is megriad, hogy ő, aki az előbb még az Urat magasztalta, hogy
körülfogtál karoddal, őbelőle jött mindez. Ez is belőle jött, hogy „gyűlölöm
határtalan gyűlölettel, kész vagyok minden pusztításra, csak csináljunk már
rendet Uram”? A zsoltáros Istentől kér vezetést – és ez is itt van a
zsoltárban, ezzel zárul a zsoltár. Félreteszi a zsoltáros az Istent
tanácsoló, kényszerítő indulatait.
Az Örökkévalótól, a Teremtőtől kér a teremtmény
vezetést, útmutatást. Ez egy hatalmas fordulat. Egy hatalmas fordulat az
előző indulatos kifakadás után. De szabad az Isten előtt – sehol máshol – de
szabad az Isten előtt még így kifakadni is. Ne másokra zúdítsuk ezt,
magunkba sem hagyjuk, mert mindegyiknek szomorú következménye lesz. Isten
előtt szabad még így kifakadni is, ha eljutunk odáig, ahová eljutott a
zsoltáros. Uram én nem értem itt a dolgokat, én intézkednék; aztán magába
száll, s azt mondja, Uram Te intézkedjél. Te vezess, mégpedig engem vezess.
A zsoltáros nem azt mondja, hogy „Uram, ezeket én tudom sorolni, hogy kiket
kellene – na őket vezessed! Mert szörnyű, milyen úton járnak, hogy
beszélnek! Milyen az indulatuk irántad és felém is!”. Nem, a zsoltáros azt
mondja: „vezess engem az örökkévalóság útján”.
Ez segít eligazodni a hétköznapokban. Ez az alázat
segít bennünket, mert különböző ötleteink, elképzeléseink igen hamar
jönnek. Emberi indulataink, személyeskedéseink igen gyorsan kifakadhatnak
belőlünk. De ez az alázat, Isten előtti alázat, ez segíthet eligazodni,
hogyha ki tudom mondani újra: Uram,
Te vezess engem.
Tegyük föl, tehát újra a kérdést! 2008 – Ki, kit
vezessen ebben az esztendőben?
Kinek a programja szerint akarunk élni 2008-ban hívő
emberként, gyülekezetként? A világ programja szerint? A bennünk is meg-megszólaló
óemberi indulat szerint akarunk rendet csinálni? Vagy pedig kimondjuk mi
is, mert fölismertük, és tudjuk, hogy egyedül ez jó nekünk: Te vezess Uram engem! Te vezess! Az
jó nekem, ha először is, az Úr iránti engedelmességben járok ebben az
esztendőben is. De ez lesz jó hatással a környezetemre is.
A samaritánus falura nem a tanítványi hirtelen
föllobbant indulat lett volna az áldás, hanem az a Jézus indulat, hogy „azért jöttem, hogy megkeressem és
megtartsam az elveszettet”.
Az lesz jó hatással a környezetemre is, családomra,
gyülekezetre, nemzetemre, ha hívőemberként, ha gyülekezetként 2008-ban az
Úr vezethet. Ha az Isten által vezethető ember maradok. Ha újra és újra el
tudok oda jutni, még ha előtte néha kifakadok is – csak az Isten előtt – ha
kifakadok is, de eljutok oda, hogy „vizsgálj meg Uram, nézd meg, nem
tévesek a gondolataim?” – mert kezdem érezni, valami olyanokat mondtam, ami
nem a Te akaratod szerint volt. Tehát az lesz jó egyedül, ha eljutok odáig:
vezess, mégpedig az örökkévalóság útján. Nem pillanatnyi megoldásokat – valahogy
essünk túl rajta –, hanem az örökkévalóság útján, ekkora távlatban vezess. Taníts meg arra, hogy a
dolgokat úgy nézzem, hogy az ne csak most tűnjön jónak, hanem holnap,
holnapután, tíz-húsz év múlva és az unokáim életében is áldás forrása
lehessen.
Egyházunk ezt az esztendőt a Biblia évének nevezte
el, és fogalmazzuk meg akkor végül is, hogy a Biblia évében különös
hangsúllyal és érdeklődéssel kutassuk Isten akaratát, hogy szeretetének
üzenete adjon lelki ébredést bennünk, körülöttünk, egyházunkban,
nemzetünkben.
Nézd meg Uram, nem járok-e
téves úton? Vezess engem az örökkévalóság útján. Induljunk erre az esztendőre,
ezzel az őszinte önvizsgálattal, és ezzel az őszinte, engedelmességre kész
rövid imádsággal. Ámen.
Ima
Hálát adunk Istenünk, hogy számlálhatjuk a napokat,
hónapokat, esztendőket, hogy elkezdhettünk egy újabb esztendőt, hogy
lehetnek terveink.
Segíts bennünket, hogy folyamatosan kutassuk,
keressük a Te tervedet, jobban megismerjük üdvösséges akaratodat személyes,
családi, gyülekezeti életünkre vonatkozó szándékodat.
Segíts, hogy egyre világosabban akarjuk megérteni
is. És segíts abban is, hogy
megértett akaratod szerint igyekezzünk élni, beszélni, cselekedni.
Óvj bennünket attól, hogy a magunk akaratát próbáljuk
Rád erőltetni.
Óvj bennünket, hogy ne akarjunk emberi, olykor
tisztátalan indulatokkal ebben a világban, életünkben gondolkozni,
cselekedni, és mindezekhez olykor még a Te Igédből is néhány mondatot
előrángatni.
Ebben az új esztendőben ígéreted szerinti áldásaidat
kérjük a megértett és engedelmes szívvel megcselekedett akaratodra.
Könyörgünk gyülekezetünk lelki erősödéséért, hogy
szolgálatunk által többen Hozzád térhessenek.
Könyörgünk gyarapodó gyülekezetünk számára épületeink
bővítéséért, a szükséges anyagiakért, megfelelő kivitelezőért, és
könyörgünk ebben az esztendőben, ez év elején nemzetünkért, hogy hitből
fakadó reményteljes és Rád mutató életünk által legyen lelki ébredés.
Taníts úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez
jussunk, és ebben az új évben is Te vezess minket.
Odaszánjuk magunkat a Te akaratod teljesítésére.
Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|