|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Hogyan adhatsz áldást?
Thesszalonikaibeliekhez
írott 1. levél 1. fejezet 2-10. vers
„2Hálát
adunk az Istennek mindenkor mindnyájatokért, amikor megemlékezünk rólatok
imádságainkban; mert szüntelenül 3emlegetjük a mi Istenünk és
Atyánk színe előtt hitből eredő munkátokat, szeretetből jövő
fáradozásotokat, és a mi Urunk Jézus Krisztus felől táplált reménységetek
állhatatosságát;
4mivel tudjuk, Istentől szeretett testvéreink, hogy
választottak vagytok.
5Mert a mi evangéliumunk nemcsak szavakban jutott el hozzátok,
hanem erővel, Szentlélekkel és teljes bizonyossággal is. Ti is tudjátok,
hogyan éltünk közöttetek, a ti érdeketekben, 6ti pedig a mi
követőinkké lettetek, és az Úréi, amikor sok zaklatás ellenére a Szentlélek
örömével fogadtátok be az igét.
7Példává is lettetek minden hívő számára Macedóniában
és Akhájában, 8mert tőletek terjedt tovább az Úr beszéde, de
nemcsak Macedóniába és Akhájába, hanem mindenhová eljutott a ti Istenbe
vetett hitetek híre. Szükségtelen is erről bármit mondanunk, 9mert
ők maguk beszélik rólunk, milyen fogadtatásban volt részünk nálatok, és
hogy miként tértetek meg a bálványoktól az Istenhez, hogy az élő és igaz
Istennek szolgáljatok, 10és várjátok a mennyből Jézust, az ő
Fiát, akit feltámasztott a halottak közül, aki megszabadít minket az
eljövendő haragtól.”
Imádkozzunk:
Hálát adunk mennyei Atyánk a szép májusi napokért, az
illatos virágokért, amivel köszönthetjük az édesanyákat. Köszönjük a
gondoskodó szeretetet, amit Te adtál a szívükbe. Hálásak vagyunk, hogy
rajtuk keresztül is utat mutattál nekünk. Áldunk Urunk azért is, hogy
nemcsak a thesszalonikai gyülekezet, hanem mi is láthatunk példákat az igaz
hitre, mert ez mindennél meggyőzőbb. Csak így válhatunk követőiddé, és így
szolgálhatunk Neked szeretetből. Bocsásd meg Istenünk, ha mindezek ellenére
nem tudjuk elkerülni a bűnöket. Sokszor elsodor a világ zaja, kétségbe
ejtenek a nehézségek, elkeserítenek a körülmények. A reménytelenséget
egyedül Te tudod reménnyé változtatni. Szentlelkeddel segíts, hogy lássuk a
jó utat a Biblia üzenetéből embereken, eseményeken keresztül. Add nekünk a
felismerés képességét, hogy megérthessük a nekünk szóló üzenetet. Így
tudunk hitből szolgálni, életünket Neked szánni, és másoknak példát
mutatni. Egyedül Benned bízhatunk, és általad valósulhat meg a hit, remény,
a szeretet, ez adhat örvendező életet. Add Urunk, hogy ez valósággá váljon
a most konfirmáló fiatalok életében is. Jézus nevében kérünk, hallgasd meg
könyörgésünket. Ámen.
Nem vagyunk mi magunkéi,
De Jézus vére bére
Lelkünk, testünk Istenéi
Az ő tiszteletére.
Urunk Jézus, jöjj most el,
Lelked által segíts fel!
Dicsőítünk mi testünkben,
Magasztalunk mi lelkünkben
173. dicséret
Krónikák 2.
könyve 27. fejezet 1-6. vers
„1Huszonöt
éves volt Jótám, amikor uralkodni kezdett, és tizenhat évig uralkodott
Jeruzsálemben. Anyja neve Jerúsá volt, Cádók leánya.
2Azt tette, amit helyesnek lát az ÚR. Egészen úgy
tett, ahogyan apja, Uzzijjá, csakhogy ő nem ment be az ÚR templomába. A nép
azonban továbbra is romlott volt.
3Ő építette meg az ÚR háza felső kapuját, sokat
épített a Várhegy kőfalán is.
4Júda hegyvidékén városokat épített ki, az erdőkben
pedig várakat és őrtornyokat épített.
5Harcolt az ammóniak királya ellen, és le is győzte.
Az ammóniak abban az esztendőben száz talentum ezüstöt, tízezer kór búzát
és tízezer kór árpát fizettek neki. Ugyanannyit küldtek neki az ammóniak a
második és a harmadik évben is.
6És hatalmassá lett Jótám, mert állhatatosan
Istenének, az ÚRnak az útján járt.”
Szeretett Testvérek!
A mi gyülekezeti, egyházi életünk rendje szerint, ezt
a keresztelést is a keresztelési anyakönyvünkbe bejegyezzük. Bejegyezzük
majd a fél 11-kor konfirmáló 27 fiatal nevét is a konfirmációs anyakönyvünkbe,
és a tegnapi esküvőket az esketési anyakönyvünkbe.
Vajon mit jegyezhetnek fel rólunk a mennyei
anyakönyvben? Vajon mi az, amit az Isten följegyezhet rólunk, milyen a mi
életünk, milyen a mi hitünk?
Egy régi történetet hallhattunk az előbb a Krónikák 2. könyvéből Jótámról.
Ahogy a Krónikák könyvét
olvassuk, egyik oldalról ez lehet a gondolatunk: régi történetek, régi
személyek (vagy 2700 évvel ezelőtt élt egy része). Mit tudunk mi velük
kezdeni? Ezek régi, egy más nép eseményei.
Azonban ha egy kicsit is gondolkozunk, azonnal
fölmerülhet már a kérdés, vajon 2700 év múlva rólunk mi marad meg? De ne
mondjunk ilyen nagy időt: száz év múlva, ki fog emlékezni egyen-egyenként
ránk? Kevesebbet mondjunk: 50 év múlva, ki fog ránk emlékezni? És
legfőbbképpen miért fog emlékezni? Akár a családban, legyenek gyermekek
vagy akár unokák, vagy rokonok, vagy az ismertségi körben, vagy még tágabb
körben – mi marad meg rólunk? Mert ezek az események itt, amiket itt a Krónikák könyvében olvashatunk, el
kell, hogy ezen gondolkoztassanak bennünket. Hiszen Jótámról, aki Júda
királya volt, szép dolgokat olvashatunk. Jótám az egyike azon kevés bibliai
szereplőknek, akiről csak jó dolgok vannak feljegyezve. Sok bibliai
szereplőről vannak jó dolgok, és vannak hibák, bűnök is. Nyílván nem arról
van szó, hogy Jótám tökéletes ember lett volna. De néhány mondat, rövid,
tömör mondat az, ami az ő egész életét jelzi, és fennmaradt. Mint ahogy az anyakönyvekben
lehet lapozgatni 100, 200 évvel ezelőtti bejegyzéseket, átnézni, vajon mi
marad rólunk néhány év múlva és évtized múlva?
Jótámról először is azt olvassuk: „Azt tette, amit helyesnek lát az Úr”. Ez a rövid megfogalmazás
többször ismétlődik a Krónikák könyvében. A krónikás többször így összegzi
egy-egy akkori bibliai személy istenfélelmét, hitét, Istennek tetsző
életét: „Azt tette, amit helyesnek lát
az Úr”.
Aztán itt van még egy érdekes megjegyzés: „Egészen úgy tett, ahogyan az apja, Uzzijjá”. Sőt, hogyha egy kicsit
visszább olvasunk, akkor mondhatnánk, hogy a nagyapja is így cselekedett.
És ez egy óriási dolog, amikor egy családban nemzedékek során keresztül
lehet ugyanazon jó dolgot elmondani. Nemzedékek során keresztül.
De van itt egy érdekes megjegyzés. Hogyha nem
olvassuk el az előtte lévő 8-10 verset, Uzzijjá történetét, akkor meg is
akadhatunk, mert így hangzik a mondat: „Egészen úgy
tett, ahogyan apja, Uzzijjá, csakhogy ő nem ment be az Úr templomába”. Mondhatnánk első hallásra, ez
egy modern fickó volt, ez már nem ment be a templomba. Csakhogy Uzzijjáról
(vagyis Jótám apjáról) azt olvassuk, hogy sok jó dolgot tett, aztán kicsit
fejébe szállt a dicsőség, meg a hatalom, és bement a templomba, ahol a
papokat félreállítva ő kezdte bemutatni az áldozatot. Csakhogy erre nem
volt jogosítványa. Neki nem ez volt a megbízatása. Erre utal itt a
krónikás, amikor följegyzi, hogy egészen úgy tett, ahogy apja (ez a pozitív
megfogalmazás). Uzzijjá életében is sok pozitív dolog volt, de az apa
életében volt egy nagy hiba, amikor is túllépte megbízatása határát, és
olyan területre merészkedett, ami nem az ő feladata volt. Nos ez nagyon
röviden jelzi, hogy tudniillik ezen szándékkal, ilyen szándékkal Jótám nem
ment be a templomba. De bement a templomba, csak nem azért, hogy a papi
áldozati szolgálatot ő maga kezébe vegye, kézi vezérléssel elintézzen
mindent. Ez a tény, hogy felismerte Jótám megbízatása határait, ez egy
nagyon fontos dolog. Fontos, hogy felismerjük azokat a határokat és
felelősségeket, amelyek nekünk adattak, akár szülőként, nagyszülőként: szülőként,
meddig szóljunk bele, és ahogy az évek telnek, mikor kevésbé a gyermek
dolgába; nagyszülőként, mennyire szóljunk bele a felnőtt gyermekeink
életébe. Mert nagy jószándékkal nagy hibákat is elkövethetünk, hogy mi a
feladatunk és mi a felelősségünk, és mi az, ami nem a mi feladatunk. Mi az,
amiért felelünk, bár másoknak kell végrehajtania. Ez különösen nehéz kérdés
szokott lenni. De itt, e-néhány rövid, tömör mondatból megérthetjük, hogy
Jótám felismerte megbízatása határait. A királyi feladatoknak is voltak
határai. Uzzijjá átlépte, és olyan területekre ment, ami nem az ő
megbízatása volt. Jótám nem lépte át és nem lett illetéktelen így.
Ha az ember keresi az Istentől kapott megbízatás
határait, akkor az Isten megajándékozza a világos felismeréssel. Világos
felismeréssel, hogy mit, meddig kell tennem, és mi az, amikor már nem az én
területem. És akkor oda ne menjek, abba ne avatkozzak bele. Amikor felnő a
gyermek, amikor családot alapít, akkor ne dirigálni akarjak. Ne én akarjam
irányítani őket. Ha tanácsot kérnek, akkor próbáljak bölcs tanácsot adni,
próbáljak értük imádkozni. Sok mindent tehetek, de direkt módon ne
avatkozzak be. És a példát sorolhatnánk, hogy mit jelent ez, amikre itt egy
esetet látunk, hogy Jótám fölismerte, mi az, amiben nem szabad az apámat
követni. Minden jó dologban követi, de abban, amiben illetéktelen területre
merészkedett az apa, abban Jótám nem követi. És mert Jótám fölismeri
megbízatása határait, ezért Isten megajándékozza a világos felismerésekkel
is. Talán egy kicsit ezért is van az, hogy Jótámról csak pozitív dolgokat
olvashatunk e rövid beszámolóban.
Különösképpen azért érdekes mindez, mert ha
megnézzük, hogy milyen volt a korszellem, milyen volt az a miliő, a tágabb
környezet, amikor Jótám élt, és hivatását be kellett töltenie egy picinyke
kis ország, Júda irányításában, akkor a következő mondatra figyelhetünk föl…
és egymásnak feszül ez a két mondat. Az egyik Jótámról szólt: „Azt tette, amit helyesnek lát az Úr”. A másik mondat: „A nép azonban továbbra is romlott volt”. Hogy az uralkodóról jó
példákat látunk, a levegőről jót olvasunk, és a nép továbbra is romlott
volt? Ez a romlottság, ha a korábbi történeteket is olvassuk – vagy Ézsaiás
könyvének mondjuk az első öt fejezetét, ami ugyanerről a korról szól –,
akkor látjuk, hogy ez a romlottság elsősorban vallási eltévelyedés volt, és
ebből mindig következik az erkölcsi eltévelyedés is. A romlottság – tudniillik
az Istenhez való hűség, szövetség vonatkozásában romlott meg a nép –,
amikor az Isten iránti hűség meglazul, akkor annak jönnek az erkölcsi
súlyos következményei is.
Ha Ézsaiás könyvét olvassuk el – hiszen Ézsaiás részben
éppen Uzzijjá és Jótám idején működött –, ha beleolvasunk Ézsaiás könyve
első fejezeteibe, akkor ott látjuk, hogy a nép az áldozóhalmokon is a
pogány szertartási helyeken is
áldozott, meg elment a templomba is.
Mind a kettőt. Sőt a szinkretizmus, a nagy keveredés, ami a mi világunkra
most nagyon jellemző, hogy összemosni a hiteket, mindent összekeverni, nos
ez nagyon jellemző volt akkor. Csakhogy ez 2700 évvel ezelőtt volt.
Az áldozóhalmokon is áldozott a nép, és ettől nyugodtan elment a templomba, nem
zavarta, hogy én az Úr vagyok, a te Istened, ne legyenek idegen isteneid.
Nyugodtan imádta az idegen bálványokat és nyugodtan elment a templomba
Istent imádni is.
Nem tudjuk, ez nem derül ki sem a Krónikák könyvéből,
sem mondjuk Ézsaiás könyvéből, hogy Jótám, a király, mennyit tehetett ezen
torzulások ellen. Ezt nem tudjuk. Nem beszél róla a Biblia, és más
forrásból pedig nem ismerjük az eseményeket. Ezt nem tudjuk. Biztos, hogy
próbált valamit tenni. Egy dolgot biztos nem tett, noha úgymond hatalma volt:
erőt kapva nem nyúlt bele a lelki, hitbeli kérdésekbe. Nem karhatalommal
próbálta megoldani a kérdést, hogy áldozóhalmokon nem szabad, templomba meg
kötelező. Ezt nem tette. Viszont amit tett, az az, hogy rajta, Jótámon
megtörtek ezek a hullámok. Nevezetesen a torzulások hullámai. A
szinkretizmusban, mindenféle vallási gondolatok összekeveredésében, mindebben
ő nem vett részt. Jótám azt tette, amit helyesnek lát az Úr. Ezt nem
erőszakolta rá állami hatalommal a népre, mert az úgy is csak formálisan
jön be, ezt már a történelem többször bebizonyította. Csak addig szokta a
nép úgymond elfogadni azt, amit hatalommal ráerőszakolnak, amíg az a
hatalom még létezik. Utána nagyrészt otthagyják. Otthagyják a templomot, ha
odakényszerítették, és otthagyják a pártokat, ha odakényszerítették.
Jótám, mi az, amit csinált? Az, hogy a nép
romlottsága, a korszellem, a divat nem tántorítja el Istentől. És ez egy
nagyon fontos mozzanat. Nem ahhoz igazodik, hogy a tömeg, a többség mit
csinál. Nagy gyarlóságunk, hogy mi nagyon sokszor a tömeghez igazodunk.
Mostanában már kevésbé, de a rendszerváltás utáni években nagyon sokan
beszéltek arról, bennünket lelkészeket meg rengetegszer kérdeztek: ugye
most divat templomba járni? Ugye most többen vannak maguknál is, mert most
divat? Mondom, ami divat, az el is fog múlni, pár év múlva azok már nem
lesznek itt. A hit az nem divat kérdése. A meggyőződésem nem lehet
korszellem kérdése, mert az nem meggyőződés, az sodródás.
Jótámot nem tántorította el az, hogy népe, népének
nagy része romlott volt hitbelileg, vallásilag, és sajnos erkölcsileg is.
Jótám ragaszkodott az Úrhoz, és igyekezett jó példát adni. Ez az, amit
megtehet. És ezt mindannyian megtehetjük, korszellem ide, korszellem oda.
Mert a korszellem az mindig valamilyen, de olyan korszellem nem volt és nem
is lesz, amelyikre azt mondhatnánk, hogy azt tették, amit helyesnek lát az
Úr. A korszellem mindig másmilyen. De nekünk nem a korszellemhez kell
igazodni, hanem az Úrhoz, és így megpróbálni befolyásolni a korszellemet.
Nos, Jótám annak ellenére megmaradt az Úr mellett,
hogy a nép továbbra is nagyon romlott volt. De nemcsak hogy megmaradt az Úr
mellett és igyekezett jó példát adni, hanem cselekvően igyekezett jó példát
adni.
Röviden így foglalhatjuk össze, amit ebben a tömör
beszámolóban az előbb olvashattunk, hogy sokat
épített Jótám.
Érdemes felfigyelni, néhány szóval jelöli csupán a
Szentírás a területeket. Az Úr házát
is javította (nevezetesen annak felső kapuja környékét), vagyis törődött a
templommal, hogy rendben legyen, hogy alkalmas legyen, betölthesse a funkcióját,
de ez alapján nem akart magának előjogokat, hogy azután illetéktelen
dolgokban cselekedjen, mint ahogyan az apja tette. Tehát az Úr háza.
Aztán azt olvassuk, hogy várakat, őrtornyokat, falakat, védőfalakat épített,
vagyis törődött a védelemmel, hogy a népét védje, biztonságban láthassa az
országot (mert sajnos mindig vannak háborúskodások).
És a harmadik terület a védelem után, azt olvassuk,
hogy városokat épített. A
városok alatt nem Debrecen méretű városokra kell gondolni, ezek pár száz
fős települések voltak, amiket városnak nevez már az ókor. Városokat
épített, vagyis az általános jóléthez igyekezett hozzájárulni. Három
terület. Ezen aktív volt. Tette, amit hivatalából kifolyólag kellett tennie,
és amit megtehetett. Nem tette azt, hogy úgymond karhatalommal templomba
kényszerítse a népet, de megtette, hogy a templom rendben legyen, megtette,
hogy a nép biztonságban élhessen. De mindjárt itt olvasunk arról, hogy az
ammoniak megtámadták őket. Tehát igyekezett a biztonságot garantálni, és
igyekezett segíteni az általános jólétet. Ez az, ami az ő feladata volt
királyként. Vagyis megbízatása szerint igyekezett maximumot adni. És
mielőtt azt mondanánk magunkban, no de hát mi nem vagyunk királyok! Hát
azok nem. Miniszterelnökök se vagyunk, valószínűleg nem is leszünk. De mindannyiunknak
van egy olyan területe, amelyik az illetékességi területem. Lehet, hogy ez
a család, valahol a munkahelyen is van egy illetékességi területünk, van
egy mozgásterünk a településen is, és nemzetünkért is van bizonyos
felelősségünk és mozgásterünk.
Megbízatása szerint tette, amit tennie kellett. Vajon
ezt megtesszük mi? Vagy azt mondjuk, hát ilyen a nép, itt nem lehet mit
csinálni! Egy fecske nem csinál nyarat! Jótám nem a korszellemhez
igazodott, nem ahhoz igazodott, hogy a tömeg mit csinál, hanem Jótám az
Úrhoz igyekezett igazodni, megbízatása szerint azt tenni, amit tennie kell.
És itt szeretnék megfogalmazni egy első hallásra
talán kicsit nehezen érthető mondatot, vagy furcsa mondatot. Jótámra
jellemző, és szerintem igen fontos, hogy a hívő emberre is jellemző legyen:
illúzión innen, de a pillanatnyi valóságon túl hitből cselekedett. Tehát illúzión innen. Mindig megvan
nagyon sok emberben az a gyarlóság, hogy illúziókat
kerget. Aztán rájön, hogy az nem megy, és akkor nem csinál semmit.
Utána meg csak panaszkodik. Illúziókat kerget, amit nem lehet elérni, mert
nincs itt az ideje, mert nem az ő feladata, mert, mert… és innen kezdve
passzivitásba megy.
A másik gyarlóságunk az, hogy a pillanatnyi valóságra nézünk, és azt
mondjuk, hogy itt nem lehet semmit csinálni… hát romlott a nép, hát ilyen a
helyzet, és akkor megint jön a pesszimizmus, esetleg csak a szóbeli
kritika. Jótám illúzión innen nem
légvárakat kerget és épít. Illúzión innen van, de nem is ragad bele a
pillanatnyi nyomorult valóságba, hogy itt úgy se lehet semmit se csinálni.
Ezért mondtam, hogy a pillanatnyi valóságon viszont túl a hit realitásával
cselekszik. Ezt néha nem könnyű megtalálnunk nekünk sem. Hogy illúziókon emerről
legyünk, de a pillanatnyi valóságon meg túl, ne ragadjunk bele a
pillanatnyilag nehéznek tűnő helyzetbe, az emberek ilyen-olyan
gondolkozásába, vélekedésébe, a korszellembe, hogy azon túllépjünk, és
hitből cselekedjünk. Ezért volt áldás Jótám életén.
A mai igehirdetésnek ezt a címet adtam: Hogyan
adhatsz áldást?
Ez a rövid kis beszámoló, amit Jótámról olvashattunk,
erre is feleletet ad, erre is tanít minket.
Anyakönyvbe bejegyezzük… És az Úr is számon tartja
cselekedeteinket. Nem érdemszerző módon, hanem mert feladatunk van.
Vajon mit jegyezhetnek fel rólam, rólad a mennyei
anyakönyvbe? Vajon mi maradhat meg rólam és rólad öt év múlva, 10, 20, 30,
50 vagy 100 év múlva, vagy már a nevünkre nem is emlékeznek, de amit
tettünk az még hat, mert emlékezzünk, hogy harmad és
negyediziglen irgalmasságot cselekszek azokkal, akik engem szeretnek – mondja a parancsolatban az
Úr. Három, négy generáción keresztül hathat a hívő élet; szülő, nagyszülő,
dédszülő élete, jó példája.
Mit jegyezhetnek fel rólad? Azt, hogy jól vagyon jó
és hű szolgám? Kevesen voltál hű… hű voltál. Nem az a kérdés, hogy mennyin,
mekkora a mozgástér. Valamilyen mozgástér és lehetőség mindannyiunknak van.
A kérdés az, hogy mennyire vagyunk hűségesek a nekünk adott mozgástérben?
Maradjon inkább kevés feljegyzés rólunk. Jótámból kevés maradt, de az mind
példaadó volt.
Hogyan kaphatunk tehát áldást? Hogyan lehet a mi
életünk másokat vezérlő lámpássá? A példaadó élet szabályát én így
fogalmaznám meg végül, ezt olvastuk Jótámról: „És hatalmassá
lett Jótám, mert állhatatosan Istenének, az Úrnak útján járt”. Tehát ha áldást szeretnénk
kapni, akkor állhatatosan az Isten
útján kell járnunk. Mert oda ígért áldást az Isten. Isten nem ígért
mindenhova áldást. Arra az útra ígért áldást, amire hív bennünket. Ha tehát
áldást szeretnénk kapni, akkor állhatatosak legyünk az Úr útján. Azt
cselekedjük, amit helyesnek lát az Úr. Függetlenül attól, hogy ez divatos
most, vagy nem divatos. Az egy másik kérdés. Cselekedni, amit az Úr
helyesnek lát, és így leszünk áldottá még a körülmények ellenére is. És így
leszünk áldássá a körülmény és a környezetünk számára is.
Jótámról néhány mondat van feljegyezve. És ez a
néhány mondat, íme milyen beszédes! Azt tette, amit helyesnek lát az Úr, a
nép azonban továbbra is romlott volt, viszont sokat épített, megbízatása
szerint tette, ami az ő feladata volt. Tegyük mi is, állhatatosan az Úr
útján járva, és az áldás nem marad
el. Isten áldást ígért az Ő útjára, legyünk így áldássá. Ámen.
Tarts meg minden időben
Minket az igaz hitben,
És igaz értelmében
A szent evangéliomnak:
Légyen foganatos köztünk
A te kegyes beszéded,
És minden jóra intésed.
Hogy sok népek tehozzzád
Megtérjenek bűnükből,
És téged szolgáljanak
Az ő szívükből-lelkükből:
Hogy mindenek imádjanak
S csak téged tiszteljenek,
Hogy örökké élhessenek."
378.
dicséret 6. és 7. vers
Imádság:
Hálát adunk Istenünk az előttünk járt nemzedékekért,
nagyszülőkért, szülőkért, hitükért, munkájukért, jó példájukért. És hogy
még gyengeségeik által is akarsz tanítani.
Magasztalunk Istenünk, hogy számon tartod életünket,
cselekedeteinket, hogy áldást szeretnél árasztani életünkre, és életünk
által környezetünkre. Magasztalunk, hogy mindezért tanácsolni, vezetni
akarod életünket.
Bocsásd meg amikor, bár hittünk Benned, de inkább
igazodtunk a kétes értékű korszellemhez és divathoz. Bocsásd meg, amikor
automatikusan a többséghez igazodtunk anélkül, hogy megvizsgáltuk volna,
hogy milyen úton járnak, és az tetszik-e neked Urunk.
Könyörgünk betegeinkért, könyörgünk megszomorodott
szívekért, hogy vigasztalójuk légy. Könyörgünk a gyülekezeti ház és
templombővítő építkezésünkért, és a még hiányzó anyagiakért, hogy
elcsüggedt népünk közösségében a jövőnek építhessünk. Könyörgünk most
konfirmációra készülő fiataljainkért, hogy a Te utadon járjanak, hogy
szeressenek jönni e gyülekezetbe, hogy nekik is építsünk itt helyeket,
termeket, hogy itt lehessenek. Könyörgünk gyülekezetünk egészéért, hogy állhatatosan
járjunk a Te utadon, hogy Tőled áldást kaphassunk. Könyörgünk nemzetünkben
ébredésért, megtérésekért, hogy erkölcsileg felemelkedve megerősödhessen
nemzetünk is. Urunk Istenünk! Tedd életünket áldássá. Odaszánjuk magunkat a
Te akaratod cselekvésére. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|