|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Örömmel dicsőítsük az Urat!
Zsoltárok könyve 8. fejezet
1A karmesternek: »A szőlőtaposók« kezdetű ének
dallamára. Dávid zsoltára.
2Ó, URunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész
földön, az égen is megmutattad fenségedet!
3Gyermekek és csecsemők szája által is építed
hatalmadat ellenfeleiddel szemben, hogy elnémítsd az ellenséget és a
bosszúállót.
4Ha látom az eget, kezed alkotását, a holdat és a
csillagokat, amelyeket ráhelyeztél, 5micsoda a halandó - mondom
-, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá?
6Kevéssel tetted őt kisebbé Istennél, dicsőséggel és
méltósággal koronáztad meg.
7Úrrá tetted kezed alkotásain, mindent a lába alá
vetettél:
8a juhokat és marhákat mind, még a mezei vadakat is,
9az ég madarait, a tenger halait, amelyek a tenger
ösvényein járnak.
Ó, URunk, mi
Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön!
Imádkozzunk:
Mennyei Urunk! Hálatelt szívvel állunk meg előtted.
Magasztalunk a sok jóért, amit az elmúlt napokban is készítettél nekünk.
Köszönjük, hogy minden nap megszólítottál. Hálásak vagyunk, hogy ma is
összegyűjtöttél minket a veled való találkozásra. De meg kell valljuk,
ezekre mind érdemtelenek vagyunk. Sokszor inkább saját gyarapodásunkat
szolgáljuk, mint a Tied. Sokszor csak akkor hívunk, ha baj van. Akkor kell segítséged,
ha már nem tudunk mit tenni. Ha munkánk eredménytelen, Tőled várjuk a
megoldást, ha magunktól nem megy, sokszor álszerényen meghúzódunk, és Rád
mutogatunk, hangoztatva: hiába építik a munkások a házat, ha az Úr nem
építi azt. Sokszor elfelejtjük, hogy nélküled kezdtünk bele. Sokszor csak a
terv része vagy, nem a tervező. Bocsásd meg ezt nekünk, és kérünk, folyton
emlékeztess minket, hogy a Te házadat akarjuk először építeni. Nálunk lelj
otthonra. Kérünk, küldd Szentlelked ma is ránk, hogy felébressze bennünk a
mérhetetlen vágyat Igéd hallására, megértésére és annak megtartására. Jézus
Krisztusért, a Te szent Fiadért kérünk, hallgass meg minket. Ámen.
Szent vagy örökké, Atya Úr
Isten,
A magas mennyekben,
Ki teremtettél És
megtartottál
E nyomorult testben.
Szent a mi Urunk, Úr Jézus
Krisztus,
Kit értünk bocsátál,
Kivel megváltál, hogy testünk
miatt
Lelkünk el ne vesszen.
Szent a Szentlélek, ki az
Atyával
Egy és a Fiúval,
Aki vigasztal és tanít minket
Az örök életre.
Szentség, dicsőség, légyen
tisztesség
A Szentháromságnak,
Ki uralkodik egy Istenségben
Most és mind örökké.
241. dicséret
Jelenések
könyve 7. rész 9-12. vers
9Ezek után láttam: íme, nagy sokaság volt ott, amelyet
megszámlálni senki sem tudott, minden nemzetből és törzsből, népből és
nyelvből; a trónus előtt és a Bárány előtt álltak fehér ruhába öltözve,
kezükben pedig pálmaágak, 10és hatalmas hangon kiáltottak: »Az
üdvösség a mi Istenünké, aki a trónuson ül, és a Bárányé!«
11Az angyalok mind ott álltak a trónus, a vének és a
négy élőlény körül, arcra borultak a trónus előtt, és imádták Istent 12eképpen:
»Ámen! Az áldás, a dicsőség és a bölcsesség, a hálaadás és a tisztesség, a
hatalom és az erő a mi Istenünké örökkön-örökké. Ámen.«
Szeretett Testvérek!
A Zsoltárok könyvéből olvasott Ige, és most a Jelenések
könyvéből olvasott Ige egy óriási feszültséget rejt magában. A Zsoltárok
könyvében a 8. zsoltár a teremtésről, a teremtett világról, a benne
teremtett emberről szól, és a Jelenések könyvében pedig azt láthatjuk, hogy
már a megdicsőült szentek imádják az Urat.
A teremtés csodájától a mennyei dicsőségbe való bepillantásig vezet az út a
kereszten át. Pünkösd után most hadd legyen az a mi gondolatunk, kérdésünk,
hogy hogyan él Isten népe, az egyház e kettő között, a teremtéstől a
megdicsőülésig. Hogyan élhet a mai gyülekezet ezzel az ajándékkal, amit a 8.
zsoltár így mond, hogy mily felséges az Úr neve, és az embert milyen nagy
dicsőségre teremtette erre a világra, és abban, amit láthatunk majd a
mennyei dicsőségben a trónus körül, a megdicsőült Úr Krisztus trónusa körül.
A 8. zsoltárt, amikor olvastam, akkor egy csodálatos
gondolatsor jutott eszembe, amit Mahatma Gandhi mondott egyszer, most ebből olvasok:
„A kozmoszban az élet három
környezetben fejlődött ki. Mindegyik sajátos, elkülönült génkóddal
rendelkezik. A tengerben élnek a csendes, néma halak, a szárazföldön élő
állatok kiáltanak, üvöltenek, bőgnek. Az eget benépesítő madarak énekelnek.
A csönd a tenger sajátja, a szárazföldé a kiáltás, az égé pedig az ének. Az
ember azonban mindháromnak részese. Magában hordozza a tenger mélységét, a
föld terhét és az egek magasságát. Ezért az ember egyszerre csönd, kiáltás
és ének. Mindehhez hozzá lehet tenni, hogy ma a transzcendencia nélküli
embernek csak a kiáltás marad meg, mert nem akar több lenni, mint a puszta
föld, és megpróbálja megváltoztatni a tenger mélységeit és az ég
magasságát. Musica Sacra, de meggyőződésem szerint minden értékes zene
viszont visszaadja neki a maga teljességét. Újra megtanítja neki a csöndet,
az éneket, föltárja benne a tenger mélységeit, s megtanítja őt a
szárnyalásra. A szíveket felemelvén újból megzendíti az eltemetett dallamot,
az embert kiszabadítja a mindennapok cselekvései közül, és helyreállítja
benne a mélységet, a magasságot, a csöndet és az éneket.”
Ebben a feszültségben és ebben a sokszínűségben
láthatjuk magunkat, láthatjuk akár a zsoltáríró vallomása alapján, hogy
hogyan is dicsőíti a Teremtő Istent a természet, a teremtett világ és benne
az ember. „Mily felséges a te neved az egész földön” – mondja a 8. zsoltár – és a 8. zsoltár írója a
teremtett világ mögött látja a Teremtő Istent. Nem természet-imádatról van
itt szó, hiszen manapság sokan Isten nélkül belecsúsznak ebbe, hogy a
természetet imádják. De nem csak manapság, hiszen már Pál apostol is írt
erről a Római levélben, hogy a teremtő Isten imádatát felcserélték a
teremtett dolgok imádatával emberek. Mindig ott volt ez a kísértés, de
ilyen szemléletben, hogyha mi a teremtett világ mögött láthatjuk az Istent,
a hatalmas Istent, akkor ez nem szabad, hogy előforduljon a mi életünkben.
Ha látom az eget, kezed alkotásait, a holdat és a csillagokat, akkor láthatom
mögötte, fölötte a hatalmasabb Istent és nem kell nekem az ég, a csillagok
állásának megfelelően gondolkodnom, hanem Isten szerint gondolkozhatok. Azt
is látni kell, hogy Isten az ember számára egy különleges helyet adott,
amit kifejezett ez a kis gondolatsor is, hogy egy olyan különleges helyet,
hogy részünk van a teremtett világban, de részünk van a teremtett világban,
a láthatatlan világ dolgaiban is, részünk lehet az Isten láthatatlan
világában is. Na most nézzük a láthatót, hiszen azt mondta a mi zsoltárunk:
„Úrrá tetted kezed alkotásain, mindent a lábai alá
vetettél: a juhokat és marhákat mind, még a mezei vadakat is, az ég
madarait, a tenger halait…”. A kozmosz a maga módján dicsőíti az Istent, és látja
ezeket a rétegeket, látja ezeket a különböző lehetőségeket, amiben
dicsőítheti a teremtett világ az Istent. De dicsőíthetjük mi magunk is, a
tenger mélysége és titokzatossága éppen úgy, mint a föld kincsei,
állatvilága, a természet csodálatos volta, és a levegőnek, a levegő-égnek a
nélkülözhetetlensége a benne éneklő madarakkal együtt.
Szentgyörgyi Albertnek az imádsága jutott eszembe,
amiben így imádkozik: Uram fölfedted előttünk az anyagban rejlő energia
titkát, hogy munkánkat könnyebbé és az életet magasztossá tegyük. Megtanítottál
a hangnál is sebesebb utazásra, hogy a távolság ne válasszon el többé
embertől embert. Munkánk gyümölcsét, a lövedékké sűrített energiát mi
eljuttatjuk a Föld legtávolabbi sarkaiba, hogy egymást nyomorúságba és
pusztulásba taszítsuk. Hogy a letarolt földről kiirtsunk minden élőt. Uram,
ne hagyd, hogy leromboljam az élet templomát! Engedd, hogy hasznomra váljék
a tudás, hogy hasznossá legyek általa. Adj méltóságot rövid napjaimnak.
Sokszor az ember magát fosztja meg mindattól a
méltóságtól, amit Isten neki ajándékozott. Mi magunk fosztottuk meg
magunkat attól a méltóságunktól, hogy alkothatunk, hogy őrzőivé, vigyázóivá
tett minket Isten a Földnek, hogy jól éljünk vele. És igen, ott kell lenni
a bűnbánatunknak, hogy nem mindig élünk jól a nekünk adott dicsőséggel. Nem
mindig élünk jól azzal a lehetőséggel, amit Isten adott számunkra. És ott
van a másik nagyon fontos, amire most ráirányíthatjuk a figyelmünket: a
mennyben megszámlálhatatlan sokaság dicsőíti a megdicsőült, a győztes Úr
Jézus Krisztust, és ott van az a feltartóztathatatlan dicsőítés, ami mindig
szól, ami mindig ott van a mennyországban. „Az üdvösség a
mi Istenünké, aki a trónuson ül, és a Bárányé!” A győztes Úrnak szól ez a
dicsőítés, az Úr Jézus Krisztusnak, aki noha „Isten
formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem
megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett,
és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és
engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig. Ezért fel is
magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely
minden névnél nagyobb, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon,
mennyeieké, földieké és földalattiaké; és minden nyelv vallja, hogy Jézus
Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére”.
Hadd legyen ott ebben a feszültségben a kérdés:
hogyan veszek részt ebben a dicsőítésben? – a teremtő Isten dicsőítésében,
és a megváltó győztes Úr Jézus Krisztusnak megadandó dicsőítésben.
Mahatma Gandhi gondolataiban volt egy ilyen mondat
is, érdemes rá kitérnünk: a transzcendencia nélküli embernek – vagyis az
Istent a gondolataiból kizáró embernek – csak a földi kiáltás lehetősége
maradt meg. Nem akar több lenni, mint a puszta föld. Megpróbálja
megváltoztatni a tenger mélységeit és az ég magasságát. Talán a természet
szépségeit látja, de nem látja mögötte a teremtő Istent. Mai világunkban
különösen veszélyes, hogy a sok mesterséges kép és hang azt sugallja, hogy
mindent az ember alkot ebben a világban, és elfedi sokszor a
transzcendencia nélkül élő ember elől az Isten dicsőségét. Rossz látni,
amikor bedugott füllel megy valaki a Nagyerdőn, a természetben. Nem arról
beszélek, amikor a busz zaját nem akarja valaki hallani, hanem amikor a
madarak éneklését nem akarja valaki hallani. Ehelyett valami mesterséges
éneket vagy zenét szólaltat meg a fülében. Nem akarja meglátni és
meghallani a teremtő Isten dicsőségét. Hozzátársul ehhez a gondolkozáshoz
az “együnk, igyunk, holnap úgyis meghalunk” -gondolkozás, amikor csak ennek
a földi életnek rendezkedik be valaki. De még sajnos sokakat keresztyén
voltukban is veszélyeztet ez a sok minden, ami mesterségesen körülvesz minket,
különösképpen városon, amikor talán csak a betonházakat látjuk, és nem
vesszük észre az apró madárkákat vagy bogarakat, vagy a fáknak vagy virágoknak
a szépségét.
Erről valaki így írt: Vakok vagyunk, nem vesszük észre
csodáidat és teremtett világod szépségét. Elfelejtettünk csodálkozni, nem
látjuk meg azokat, akik árnyékban vagy sötétben vannak, a szenvedőket és a
nyomorultakat. Nem merünk mélybe tekinteni; tégy minket látóvá Urunk.
De „micsoda az
ember, hogy gondod van rá?” – teszi föl a 8. zsoltár a
kérdést. Ki vagyok én, hogy ebben a feszültségben, a teremtett világ
teremtési rendjében, de valahol vágyakozva és várakozva a mennyei
dicsőségre, most itt ezen a földön élek. Milyen dicsőséggel és méltósággal
koronázott meg minket az Úr Isten? Észrevesszük-e, hogy úrrá tett minket
olyan sok mindenen, keze alkotásain, mindent a lábunk alá vetett. Nem
azért, hogy visszaéljünk vele, hanem azért, hogy jól éljünk vele. Az ember
így magában hordozza tehát a tenger mélységét, vagyis a csöndet, a földnek
a terhét, a kiáltást és az egek magasságát, az éneket, a dicsőítést. A Pünkösd
utáni, de a Lélek vezetése alatt álló ember lehetőségei ezek. Lehetőség
lehet számunkra a csönd, a csönddel való élés. Sokan vágynak a csendre, de
vannak, akiket zavar a csend. Mire is jó a csend? Jó a csend, hogy
elgondolkozhatunk, szemlélődhetünk. Fontos lenne megtanulni a mai rohanó
világban ezt, szoktuk emlegetni, hogy csendben is tudjunk maradni, akár
szavak nélkül is tudjunk maradni. Elmélyedni valamiben, csodálni az Isten
dolgait. Milyen jó, amikor így tudunk akár a természetben üldögélni vagy
sétálni, kirándulni. Amikor mélyebbre láthatunk, mint amit a rohanásban
sokszor felületesen élünk csak meg. És a mi beszédünk is tartalmasabbá
válik, ha csendben is tudunk maradni. Nem csak a felületes csevegés van
jelen az életünkben, hanem a tartalmas gondolatok is megjelenhetnek. A
csend alkalmas arra, hogy búvárkodjunk. A búvárkodás szerelmesei tudják,
hogy mennyi mindent rejt még a tenger mélye. Természetfilmekből sokszor talán
mi is rácsodálkozunk arra, amit számunkra fölhoznak onnan. De ugyanígy
mennyi mindent rejt még számunkra az Isten világa, az Isten Igéje, az Isten
beszéde. Van-e időnk, és vesszük-e a fáradságot arra, hogy búvárkodjunk a
Bibliában, hogy keressük jobban az Isten akaratát, hogy keressük mindazokat
a kincseket az Istennél, amire ő el akar vezetni minket. Felhozni mindazt
onnan, amire szükségünk van. A vasárnap sokak számára ma ugyanazt jelenti,
mint a hétköznap: valamit csinálni kell, valamit gyorsan még meg kell
tenni. Talán sokak ugyanolyan rohanásban vannak, és nem tudják, milyen jó
nekünk csendben ülni és az Istenre figyelni, az Istenre hallgatni. Boldog
ember az, aki ezt megtapasztalta, hogy milyen jó a csendben Istenre
figyelni.
És ugyanannak a valakinek a sorait olvasom újra: Sokszor
süketek vagyunk, nem halljuk meg a csendes beszédet, zajhoz és lármához
szoktunk. Nem halljuk meg mások sóhajtásait, megkínzottak néma sikolyát. Tégy
minket hallóvá, Urunk!
És aki felismerte, hogy Isten szeretete ilyen mélységes,
milyen nagy, milyen óriási, akkor az tudja, hogy onnan mindig van mit
felhozni. Ahogy az apostol fogalmaz: „Mily nagy az Isten szeretetének szélessége, hosszúsága,
mélysége és magassága!” És ebből az óriási
szeretetből meríthetünk újra és újra, érdemes ebben a szeretetben elmerülni
és aztán fölhozni belőle mindazt, ami mások számára is jó.
A második dolog, hogy mienk a föld terhe, kiáltása. A
földkerekség urává is tette Isten az embert, de ugyanígy a mindennapok
terhét is érezhetjük naponta. Talán sokszor halljuk azt is, hogy nehéz az
élet terhe, és akkor kiálthatunk a mi Istenünkhöz. A földnek a lehetősége a
kiáltás. Kiáltott a jerikói vak, amikor meghallotta, hogy Jézus ott van a
közelben, és le akarták némítani. És akkor azt olvassuk, hogy ő egyre
jobban kiáltozott és meghallotta az Úr. A mi lehetőségünk az Úrhoz
kiáltani. A mi lehetőségünk a mi lelki terheink alatt a kétségbeesett ember
számára, hogy megnyugvásért kiáltson. A félelmek között bajban és gyászban
levő embernek kiáltani a szabadító Istenhez, tudva, hogy nála van segítség.
Kiálthatunk bizalommal az Atyához, mert a fiúság lelkét kaptuk. Ahogy
bizalommal szól a gyermek a szüleihez, ugyanolyan bizalommal vagy még
nagyobbal, feltétlen bizalommal szólhatunk mi, kiálthatunk a mi Atyánkhoz.
Azt mondja a Római levél, hogy aki által kiáltjuk, hogy “Abbá”, azaz Atya,
Atyánknak szólítjuk őt a Miatyánktól kezdve sok-sok imádságunkban, hiszen
tudjuk, hogy valóban ő a mi mennyei Atyánk. Kiálthatunk tehát segélyt
kérően, de kiálthatunk örömmel is – erről valamikor elfeledkezünk.
Kiálthatunk örömmel, mint a virágvasárnapi tömeg, amikor hozsánnát kiáltott
az Úr Jézus Krisztusnak, aki királyként vonult be Jeruzsálembe. Kiálthatunk
a hála szavaival, és azt olvastuk a Jelenések könyvében, hogy ott is
hangosan kiáltották, hogy az Úré az erő, a dicsőség, a felség, a hatalom.
Kiálthatunk hálát adva azért, hogy megismerhettük ezt az Urat, és ilyen
nagy az Úr kegyelme.
„Micsoda a halandó,
hogy törődsz vele? És az ember fia, hogy gondod van rá?” És itt most megint legyen egy icipici bűnbánat – vagy kinek
milyen –, hogy mennyire tudunk mi alázattal kiáltani az Isten felé. Ugye
azt olvastuk a 8. zsoltárban, hogy Isten kevéssel tett kisebbé önmagánál
bennünket. Kevéssel tett kisebbé a mennyei lényeknél bennünket, és mi pedig
oly sokszor nagyobbra tartjuk magunkat. És nem ott van-e a baj, amikor nem
tudunk dicsőíteni? Amit szebben fogalmaznék meg, látványosan, hiszen a
Jelenések könyvében azt olvastuk, és énekeinkben is benne van, az énekelt
énekünkben is benne van, hogy az angyalok le merik tenni a koronájukat a
mennyei trónusnál; és az ember sokszor nem meri letenni azt a koronát, amit
pedig Istentől kapott, azt a dicsőséget, amit le kellene tennünk, hogy
valóban azzal az alázattal tudjunk közelíteni. Az angyalok Isten dicsősége
láttán leteszik koronájukat, azaz elismerik, hogy Isten a nagyobb, a
hatalmasabb. Az ember képtelen erre, sőt sokszor inkább magát isteníteni
képes mindenki előtt. És még van, mikor Isten előtt is.
És ez átvezet bennünket a 3. viszonylatba, amikor is
a levegőről, az énekről, a dicsőítésről van szó. Hiszen milyen csodálatos,
hogy kaptunk lehetőséget arra, hogy akár szavainkkal, akár éneklésünkkel
dicsőítsük a mi mennyei Atyánkat. Van egy kis gyerekének, amit szívesen
énekeltek gyermekeink:
A madarak
énekelve dicsérik az Urat,
A hegyek,
fák és völgyek dicsérik az Urat,
A virágok
szépsége magasztalják Őt,
Hát te
hogyne dicsérnéd Őt?
Igen, a teremtett világ sokszor megszégyenítő módon
dicsőíti az Istent, és nekünk sokszor föl kell tenni a kérdést, hogy te
miért nem? Te hogyne dicsérnéd? Neked mennyivel több okod van arra, hogy
dicsérd Őt. És meg is adja a lehetőséget Isten arra, hogy dicsőítsük Őt.
Megtanít szárnyalásra. Sokszor, talán amikor földi dolgok nyomasztanak
minket, még akkor is lehet lelkünkben szárnyalni, akkor is lehet
dicsőítenünk az Istent, hiszen felemeli a mi szívünket, kiszabadítja a
mindennapok cselekvései közül, és helyreállíthatja bennünk a mélységet, a
magasságot, a csöndet és az éneket. Vajon mennyire van a helyén a mi
életünkben így a csönd, a kiáltás és az ének? Mennyire tudjuk mi magunk
megadni a dicsőséget a mi Urunknak, teremtő Istenünknek? Ahogy a zsoltáros
mondta: „Urunk, mi Urunk, mily felséges
a Te neved az egész földön?” És mennyire tudjuk a mennyei seregekkel már itt e földön
dicsőíteni Őt? Az üdvösség a mi Istenünké, aki a trónuson ül és a Bárányé.
Az áldás, a dicsőség és a bölcsesség, a hálaadás és a tisztesség, a hatalom
és az erő a mi Istenünké, örökkön-örökké. Ebbe a vég nélküli ünneplésbe
akar bekapcsolni minket az Isten istentiszteleteinken, de egész életünkben
is, úgy legyen. Ámen.
Meghódol lelkem tenéked, nagy
Felség,
Szentháromságban ki vagy egy
Istenség.
Csak téged illet minden
tisztesség,
Mert téged ural az egész föld
s ég.
Imádlak én is téged,
Teremtőmet,
Gondviselőmet és Idvezítőmet,
Megszentelőmet s erősítőmet:
Én Istenemet, egy Segítőmet.
Imádlak téged, Urát
kezdetemnek,
Urát végemnek s egész
életemnek,
Fő szerző okát a természetnek,
Halálnak Urát és kegyelemnek.
Imádlak téged, egyedül
Uramat,
Nem vetem másban én
bizodalmamat;
Mikor imádlak, halld meg én
szómat,
Írd be könyvedbe hódolásomat.
251. dicséret 1, 6-8. vers
Jöjjetek,
imádkozzunk!
Szent vagy, szent vagy, szent vagy, mindenható
Istenünk. Áldunk Téged bölcsességedért, mellyel ezt a világot formáltad. A
teremtett mindenség is Rólad beszél, és boldog az, aki megláthatja a Te
nagyságodat. Bocsáss meg nekünk, ha mi elmegyünk sokszor csodáid mellett,
és már nagyon megszoktuk, hogy minden rendben zajlik a természetben. És
bocsáss meg, amikor mi magunk felelőtlenül rongáljuk, szennyezzük világunkat
és ezzel a Te teremtésed ellen is vétünk. Méltó vagy megöletett Bárányunk,
hogy végy tőlünk tiszteletet, mert Tied az erő és a hatalom, a bölcsesség
és a gazdagság. Segíts minket, hogy valóban Téged tartsunk Mesterünknek, Megváltónknak,
és híven kövessünk Téged. Segíts, hogy bennünk is az az indulat legyen,
amivel szerethetünk és szolgálhatunk másoknak. Szentlélek Istenünk, vágyva vágyunk
arra, hogy töltsd be a mi életünket, gondolatainkat, hogy segítségeddel jól
élhessünk mindazzal, amit nekünk adtál. Segíts, hogy a csöndben tudjunk
igazán kincseket találni, segíts minket a kiáltásban, hogy imádságunkban
jól és jót kérjünk. Így kiáltunk most másokért, így kiáltunk gyászolókért,
hogy tudjanak vigasztalást nyerni Igédből. Így kiáltunk betegeinkért, a Te
gyógyító erődért, Te adj erőt az őket gondozóknak és segítőknek is. Így
kiáltunk lelki terheket hordozókért, hogy tudjanak Téged magasztalni,
benned bízni, hozzád folyamodni. Segíts minket a dicsőítésben, hogy merjük
letenni koronánkat, és tiszta alázattal hódoljunk már itt e földön Neked,
és majd pedig a Te országodban a mennyei szentekkel együtt. Urunk Istenünk,
szeretünk Téged, áldunk Téged, dicsőítünk Téged, és a Te áldásodat kérjük
életünkre. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|