|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Épüljünk szeretetben
Galatákhoz
írott levél 6. fejezet 1-10. vers
„Testvéreim, ha
valakit tetten is érnek valamilyen bűnben, ti, akik lelki emberek vagytok,
igazítsátok helyre az ilyet szelíd lélekkel. De azért vigyázz magadra, hogy
kísértésbe ne essél.
Egymás terhét
hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét.
Mert ha valaki
azt gondolja, hogy ő valami, jóllehet semmi, megcsalja önmagát.
Mindenki a
saját tetteit vizsgálja meg, és akkor csakis a maga tetteivel dicsekedhet,
és nem a máséval.
Mert mindenki a
maga terhét hordozza.
Akit pedig az
igére tanítanak, az minden javából részesítse tanítóját.
Ne
tévelyegjetek: Istent nem lehet megcsúfolni. Hiszen amit vet az ember, azt
fogja aratni is: mert aki a testének vet, az a testből arat majd pusztulást;
aki pedig a Léleknek vet, a Lélekből fog aratni örök életet.
A jó
cselekvésében pedig ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha
meg nem lankadunk.
Ezért tehát,
míg időnk van, tegyünk jót mindenkivel, leginkább pedig azokkal, akik
testvéreink a hitben.”
Megszólított
bennünket az apostoli bizonyságtétel, imádkozzunk!
Áldunk és magasztalunk teremtő, gondviselő, megváltó
Urunk. Dicsőítünk teremtett világodért, amelyben gyönyörködhetünk
napról-napra. Köszönjük gondviselésedet, amellyel gondot viselsz teremtett
világodra és benne az emberre is. Gondod van ránk. Köszönjük megtartott
életünket. Köszönjük egészségünket, köszönjük gyógyulásunkat. Köszönjük
szeretteinket, megköszönjük a közösségeket, amelyekhez tartozhatunk.
Köszönjük a család közösségét, köszönjük a gyülekezet közösségét. Köszönjük
Urunk, hogy most is együtt lehetünk, hogy figyelhetünk Rád, a Te Igédre, a
Te tanításodra. Áldunk és dicsőítünk Urunk azért, hogy megváltottál
bennünket bűneinktől, és munkatársul választottál bennünket, bűnös
embereket. Köszönjük Urunk, hogy eszközök lehetünk mások életében, hogy Rád
találjanak, így vigasztalást nyerjenek rajtunk keresztül is. Ezért kérünk
most, hogy csendesítsd el a szívünket, add, hogy minden örömünket és
gondunkat most eléd tehessük, hogy csak Rád figyelhessünk. Te megtöltsd a
mi szívünket a Te szereteteddel, a Te üzeneteddel, a Te tisztaságoddal, a Te
erőddel, hogy így indulhassunk újra az elkövetkezendő hétre, annak
munkáira, szolgálatra. Tiéd legyen a dicsőség örökkön, örökké. Ámen.
A te áldott Szentlelked,
Kérlek, tőlem el ne vedd,
Sőt újítsd meg bennem,
hogy dícsérjem neved,
Szolgálhassak tenéked.
Reád bíztam magamat,
Te viseljed gondomat,
Igazgasd jó útra az én
lábaimat,
És minden szándékimat.
205. dicséret 9. és 10. vers
Efézusi levél 4.
fejezet 11-16. vers
„És ő »adott«
némelyeket apostolokul, másokat prófétákul, ismét másokat evangélistákul,
vagy pásztorokul és tanítókul, hogy felkészítse a szenteket a szolgálat
végzésére, a Krisztus testének építésére, míg eljutunk mindnyájan a hitnek
és az Isten Fia megismerésének egységére, a felnőttkorra, a Krisztus
teljességét elérő nagykorúságra, hogy többé ne legyünk kiskorúak, akik
mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak az emberek
csalásától, tévútra csábító ravaszságától; hanem az igazsághoz ragaszkodva
növekedjünk fel szeretetben mindenestől őhozzá, aki a fej, a Krisztus.
Az egész test
pedig az ő hatására egybeilleszkedve és összefogva, a különféle kapcsolatok
segítségével, és minden egyes rész saját adottságának megfelelően működve
gondoskodik önmaga növekedéséről, hogy épüljön szeretetben.”
Kedves Testvérek!
Nem tudom, hányszor szoktuk föltenni magunknak a
kérdést: mi életünknek az igazi célja, az igazi értelme? Mennyire
foglalkoztat ez, vagy pedig a napi feladatok, a napi rohanások sodornak
bennünket? Sodornak, és nem tudjuk néha pontosan, hogy merre sodornak el.
Mi lehet tehát, vagy mi életünknek egy igazi célja és
értelme?
Ha ezt a kérdést föltesszük, akkor eszünkbe kell,
hogy jusson Mózes első könyvéből az 5. fejezet. Az ötödik fejezetben
olyanokat olvasunk, amin sokan meg szoktak döbbenni, különösképpen azért,
mert nagy számokat, nagy életkorokat lehet ott olvasni. És ebben a
fölsorolásban (ahol Séf utódait olvastuk Nóéig), ebben a fölsorolásban, ami
állandóan ismétlődik: élt, nemzett, meghalt… élt, nemzett, meghalt… élt,
nemzett, meghalt…
Nos szándékosan nem soroltam a neveket, a legismerősebb
a Methuselah – vagy magyarosan Matuzsálem – neve ebben a
szakaszban szerepel. Ott az emberek azon szoktak megakadni, hogy mik ezek a
több száz esztendős úgymond életkorok. Pedig nem ezen van a lényeg. Illetve
ez egy kontra kifejezés, hiszen újra és újra észre kell vennünk, hogy
miközben úgymond hatalmas életkorok vannak, mégiscsak ez ismétlődik, hogy
élt, nemzett, meghalt… élt, nemzett, meghalt… élt, nemzett, meghalt. És
végül ez az egész sor az özönvízben tűnik el; minden úgymond hatalmas
életkorral, mindazzal, amit az ember célul a maga élete számára értelmül
választott, vagy kitűzött.
Ennyi lenne csak az élet? Mondhatnánk mai szavakkal:
felkelt, robotolt, evett, aludt… felkelt, robotolt, evett, aludt… felkelt,
robotolt, evett, aludt – ez az élet értelme? Ez lenne az élet célja? Dolgozunk,
hogy éppen fönntartsuk magunkat, és aztán ez robottá válik; néha mókuskerékszerűen
benne vagyunk, és már sodor, visz, visz, visz… és el is felejtjük néha
föltenni a kérdést: mi az értelme az életemnek, mi a célja az életemnek?
Mózes első könyve 5. fejezetében, ahol ezeket a
neveket olvassuk, és állandóan ez dübörög, ez a három szó ismétlődik, hogy élt, nemzett, meghalt… élt, nemzett,
meghalt; és mindegy, hogy rövidebb vagy hosszú az életkor, mert van ott
rövidebb is, nemcsak hosszú, mindegy, hogy mennyi, mindegyiknél ez van.
Kivéve egy, nevezetesen: Énók Istennel járt. Énókkal kapcsolatosan nem
ezt olvassuk, hogy élt, nemzett,
meghalt, hanem, hogy Istennel
járt. Minőségileg egészen más élet volt ez.
Nos, miért élünk? Mi életünknek az igazi értelme és
célja? Talán a zsoltáros szavával mondhatjuk, fogalmazhatjuk hívő
emberként: éljen az én lelkem, hogy
dicsérjen Téged. Vagy más szavakkal, életünk értelme, életünk igazi
célja, hogy az Isten dicsőségére
legyünk. Ez ad igazi tartalmat, igazi értelmet és igazi célt az életnek.
Az életben benne van természetesen, hogy élt, meg nemzett, meg meghalt, meg
dolgozott, meg evett. De az élet több és nagyobb lenne, mint csupán ez a
monoton ismétlődés. Éljen az én
lelkem, hogy dicsérjen Téged – mondja már az Ószövetség kegyes embere,
a zsoltáros.
Ki segíthet bennünket küldetésünk teljesítésében?
Hogy az Isten dicsőségére élhessünk. Ki segíthet ebben? Mert a világ nem
segít. A világ diktálja állandóan nagyon keményen ezt az élt, nemzett,
meghalt… élt, nemzett, meghalt… fölkeltél, dolgoztál, aztán valamit még
talán aludsz – néha sikerül néhány napot kiszakítani, és aztán minden
kezdődik elölről. Mások dirigálnak állandóan. És ez a mások az Úr? Vagy
csupán a környezet?
Nos, ki segíthet bennünket tehát küldetésünk teljesítésében,
hogy munkánkkal, fölkelésünkkel és lefekvésünkkel, gyermeknevelésünkkel és
egész életünkkel az Isten dicsőségét szolgáljuk.
A fölolvasott bibliai szakaszunk, az Efézusi levél 4.
fejezetéből, így kezdődött: „Ő (tudniillik az Úr) adott némelyeket apostolokul, másokat prófétákul,
ismét másokat evangélistákul, vagy pásztorokul és tanítókul…”. Ő adott; az Úr adott
némelyeket. Az Úr gondoskodott segítségről. Kiket adott? Ha erre a
fölsorolásra figyelünk, és itt érdekes nincs itt az, amivel máshol találkozunk,
más összefüggésben írt Pál apostol, tudniillik a püspök, ami ott, akkor még
egyszerűen gyülekezetvezetőt jelentett és nem egy nagy egyháztest vezetőjét;
nem találkozunk a presbiter, nem találkozunk a diakónus kifejezéssel, itt
apostolokról, prófétákról, evangélistákról, pásztorokról, tanítókról
hallunk. Ezeket nem kell egymás ellen kijátszani, más történeti
összefüggésben szólal meg az egyik, nevezetesen az Efézusi levél most
olvasott szakasza, és más, amit majd munkatársairól írt az apostol.
Tehát az Isten gondoskodott segítségről. Ez az első,
nagyon fontos, örvendetes üzenet. Gondoskodott segítségről, hogy
küldetésünk teljesítésére, hogy az Isten dicsőségére éljünk, erre fel
tudjunk készülni. Gondoskodott apostolokról, akik által van nekünk az Írás,
az Újszövetség. Igazán itt folytatódik, mert az apostoli szolgálat korhoz
kötött, Jézus korához, személyéhez kötött szolgálat volt. De ennek a
szolgálatnak a gyümölcseként többek között az Újszövetséget is kaptuk, és
benne és általa szólít, segít az Isten minket. Prófétákról történik utalás
az Ószövetségben is, de az Újszövetség népében az a fajta prófétaság, ahogy
az Ószövetségben van, az nem folytatódik, de folytatódik az Írás időszerű
megértése vonatkozásában, vagy evangélistákul, hogy hangsúlyozottan
megtérésre hívjanak embereket. Ő adott pásztorokul, tanítókul. Minden
pásztor tanító is, de nem minden tanító pásztor – hogyha nagyon röviden
fogalmaznánk meg azt, ami közös, és ami speciális ezekben a szolgálatokban.
Itt nem mai értelemben vett hivatalokról, munkahelyekről van szó, vagy
hivatásról. Ez az apostoli korban nem vált ilyen élesen szét, mint ahogy
napjainkra intézményesedett is mindez.
Ami fontos számunkra, hogy az Isten adott segítőket.
Gondoskodott róla, hogy legyenek segítők. És ezzel már a következő kérdésre
is egy szóval, de a feleletet próbáltam megadni. Miért adta őket? Miért
adott apostolokat, prófétákat, vagy éppen pásztorokat, tanítókat? Vagy majd
a másik levélben olvasunk presbiterekről, gyülekezeti vezetőkről, vagy éppen
diakónusokról.
Először is emlékezzünk arra, amit a reformáció hozott
újra elő – mert a korábbi évszázadokban elhomályosult –, nevezetesen az egyetemes papság, vagyis, hogy
mindenki közvetlenül, Krisztus által mehet az Atyához. Hiszen a középkorra,
annyira eltorzult mindez, hogy egy kizárólagos papi kaszt volt úgymond
közvetítő a hívők és az Isten között. A Biblia szerint viszont nincs, az
Újszövetség szerint nincs ilyen külön papi kaszt, ilyen közvetítő egyház,
hanem mindenki közvetlenül a Krisztus által mehet az Atyához. Ezt nevezzük
egyetemes papságnak. Azonban, hogy miért adta? Mellé szeretnék tenni egy
másik kifejezést: az egyetemes
szolgálat céljából adta. Mert az egyetemes papság az világos – bár még
ma is nagyon sokszor erősödnie kellene. De az egyetemes szolgálat,
nevezetesen, hogy minden keresztyén Krisztuson keresztül testre szabott
szolgálatot kap az emberek felé. Van lelkészi szolgálat, vagy ahogy a
Heidelbergi Káté vagy különösképpen és egyértelműebben a Második Helvét Hitvallás
erről bizonyságot tesz, van egyházi szolgálat, de ez nem közbenjáró
áldozati szolgálat. Hanem van az egyházi szolgálat mellett az egyetemes
szolgálat. Az egyetemes szolgálat, amelyben minden keresztyén ember beletartozik.
Mert nem csak egyetemes papság van, hogy mindannyian odaállhatunk, és oda
kell, hogy személy szerint álljunk, a mi Urunk elé. Jézus Krisztus által,
annak szolgálat és egyetemes.
Mi ennek a célja? A közvetlen cél az, hogy
felkészítse a szenteket a szolgálat végzésére. A szentek ugye az
újszövetségi szóhasználatban mindig a Krisztus követésére szentelt,
odaszánt életű embert jelent. Vagyis minden keresztyén ember szent. Nem
tökéletes, nem glóriás figura, hanem odaszánt, odaszentelt életű. Ez az
Újszövetségi ‘szent’ kifejezés. Ezért olvassuk szinte majdnem mindegyik apostoli
levél elején, hogy a gyülekezetet, amikor megszólítja, szent gyülekezetnek
nevezi.
Nos a közvetlen cél tehát – így olvastuk itt – „felkészítse a szenteket a szolgálat végzésére”. Felkészítse a gyülekezet
tagjait a szolgálat végzésére. Ezért adta az apostolokat, de ezért adta a
pásztorokat a gyülekezetbe, ezért adta a tanítókat a gyülekezetbe. Ez tehát
a közvetlen cél.
És van a végső cél, tudniillik a Krisztus testének, a
gyülekezetnek, az egyháznak az építése, mégpedig szeretetben, ahogy a
fölolvasott szakaszunk utolsó két kifejezése mondja: „épüljön szeretetben”.
Az egyik tehát a közvetlen cél, hogy felkészítse a szenteket a szolgálat
végzésére. Merthogy a szolgálat nem egy papi-elit kiváltsága. Még a
protestáns gyülekezetekben is nagyon sokszor ez a félig-meddig téves
elképzelés él. Hát van lelkész, vannak lelkészek, ők szolgálnak. Ha csak
ennyit gondolunk, akkor ez alig-alig bibliai. Hiszen kell, hogy legyenek
pásztorok – mondja az apostol – kell, hogy legyenek lelki tanítók – mondja
az apostol – de nem azért, hogy a gyülekezet helyett szolgáljanak, hanem,
hogy felkészítsék a gyülekezet tagjait a szolgálat végzésére. Az apostoli
tanítás szerint a szolgálatot nem a lelkészek végzik, nem a lelki tanítók
végzik, hanem a gyülekezet végzi. No itt jócskán van még miben megújulni
nekünk is! Jócskán van miben megújulni, mert nagyon sokszor a torz
évszázados tanítások következtében is, nagyon sokszor így gondoljuk, hogy
hát vannak, akiket szolgálatba állítottunk, ők szolgáljanak, és akkor mi
szépen meghallgatjuk.
Az Újszövetség szerint az egész gyülekezet szolgált.
És erre a szolgálatra kell, hogy felkészítsenek az elhívott szolgák,
pásztorok vagy tanítók. Vagyis Isten elhívott egész népének feladata a
szolgálat, és ezen belül van sajátos feladata a pásztoroknak, tanítóknak,
hogy felkészítsenek – ahogy itt
olvastuk. Vagyis felkészítsenek nem csupán az egyéni életszentség kimunkálására,
hanem felkészítsenek az Isten üdvtervének szolgálatára az egész világban.
Ez a gyülekezet hivatalos, elhívott szolgáinak a feladata. És nem az lenne,
amit nagyon sokan ma is elvárnak, hogy hát azért állítottuk őket oda, hogy
csinálja. Ez igaz, de ha a második része az, hogy mi pedig nem csinálunk
semmit, akkor nagyon nagy hiba van a keresztyénségünkkel és
gondolkozásunkkal.
A szolgálat megosztását kell látnunk, hiszen az
apostol arról beszélt, hogy pásztoroknak, lelki tanítóknak a feladata, hogy
felkészítse, hogy segítse a gyülekezet tagjait a szolgálat végzésében.
Vagyis a pásztor, a tanító nem kisajátítja a szolgálatot, hanem
megsokszorozza azáltal, hogy másokat felkészít. Hogy másokat megpróbál
helyzetbe hozni. Szolgálati helyzetbe hozni.
A feladat az, és a gyülekezet közösségében, a
gyülekezeti tagság előnyeihez éppen ez is hozzá tartozik, hogy az Isten így
akar képessé tenni, így akarja a népének tagjait képessé tenni a
szolgálatra. Nem úgy, hogy helyettük kiváló, vagy kevésbé kiváló néhány
hivatalos szolgát állít be, hanem úgy, hogy az elhívott szolgák
felkészítsék az egész gyülekezetet, minden tagot, hogy ki-ki a saját
területén szolgálhasson. Emlékezzünk a kegyelmi ajándékokra, a múlt
vasárnapi bibliai szakaszunkra. Azért adatott, hogy szolgáljunk vele. És
különböző ajándékaink adattak. Nincs egyenlőség és egyenlősdi. Különböző
ajándékaink adattak, és különböző szolgálataink vannak az élet
lekülönbözőbb területén, legyen az család, legyen az munkahely, legyen az a
baráti kör, vagy egészen sajátos missziói jellegű szolgálat.
Tegyük föl még azt a kérdést is, hogy tudniillik
kiket küldött, miért küldte utána, hogy hogyan segítenek? Itt egy
gyülekezetképet kell magunk előtt látni először is. A gyülekezet az nem egy
piramishoz hasonlítható, aminek itt úgymond az alján ott vannak a
gyülekezet tagjai, és valahol a csúcsán meg ott ül a lelkész – mintha a
helyi pápa lenne. Nem. Ez nem bibliai gondolkodásmód. Akkor se, hogyha
vannak, akik így és ilyenfajta egyháztervezetet próbálnak gyakorolni.
A bibliai gondolkozásmód a test képével van megfogalmazva. Emlékezzünk a múltkori bibliai
szakaszra. A testnek sok tagja van, különbözőek a tagok. A testen belül a
tagoknak különböző szolgálata van. A szív szolgálata az, vagy a tüdő
szolgálata az, hogy segítse a kezeket, a lábakat és a test összes többi
tagját, hogy a sajátos szolgálatukat tudják végezni. De a szív nem lehet
láb. A szív nem lehet kéz. De szív nélkül nem működik a láb, tehetetlen a
kéz, mert nem kap oxigént. A bibliai tanítás szerint a gyülekezet testhez
hasonló. Élő közösség, és nem egy piramis, aminek valahol a tetején van
valaki vagy valakik, akik ledirigálják az egész csapatot. Nagyon komolyan
kell vennünk, hogy mit tanít a Szentírás a gyülekezetről, az egyházról, és
nem szabad mindent, ami a történelemben odarakódott, meg hordalékként idekeveredett;
nem szabad mindent bibliainak gondolnunk, csak azért, mert ilyen is volt az
egyház történetében.
Ezek után tehát tegyük föl újra a kérdést, hogy
hogyan segítenek a sajátos szolgálatra elhívott emberek? Azok, akiknek az a
feladata, hogy felkészítsék a gyülekezetet, a gyülekezet tagjait, hogy azok
a szolgálatot végezzék. Először is a pásztorok, tanítók megmutatják, hogy
mi a hívők feladata és munkája.
Nagyon sok gyülekezetben nem így gondolkoznak. Pedig
ezt tanítja a Biblia. Nagyon sok gyülekezetben úgy gondolkoznak, hogy majd
megmondjuk a tiszteletes úrnak, hogy mit csináljon. A Biblia szerint azok,
akik pásztorként, tanítókként állíttattak oda, azoknak az a feladata, hogy
a hívők számára az ő feladatukat
mondják meg, mutassák meg. Ez egy egészen más gondolkozásmód.
Hogyan segítenek? Úgy segítenek pásztorok és tanítók,
hogy elhárítják a gyülekezet tagjai elől a szolgálatban megjelenő
akadályokat. Mert vannak ilyen akadályok. Megpróbálják elhárítani, nem
helyettük elvégezni a szolgálatot, hanem elhárítani az akadályokat.
Hogyan segíthetnek pásztorok és tanítók a gyülekezet
közösségében, hogy az egész közösség a maga szolgálatát végezhesse? Úgy,
hogy ha örvendezővé, ha vidámmá tudjuk tenni a gyülekezet tagjait az Úr
iránti engedelmes szolgálatra; hogyha nagyon hétköznapi szóval mondjuk,
meghozzuk a kedvet, hogy vedd észre, az Isten neked is adott feladatot és
szolgálatot, és hogy ezt merd bátran végezni.
Hogyan segíthetnek a pásztorok és tanítók? Úgy, hogy
amikor vannak csalódások, vannak meglankadások, akkor próbáljuk
megerősíteni a tagokat. Amikor azt mondtam, hogy megsokszorozza, nem
kisajátítja a gyülekezet hivatalos vezetése a szolgálatot, megsokszorozza, akkor arról van
szó, hogy úgy sokszorozódik meg a gyülekezet szolgálata, úgy lesz hatékony
egy gyülekezet szolgálata, hogyha a gyülekezet vezetésre elhívott tagjai
segítik a gyülekezeti tagokat, bátorítják a gyülekezeti tagokat, ha kell
egy-egy kudarc idején megpróbálják felemelni a gyülekezet tagjait, hogy
tudják, és örömmel végezzék tovább szolgálatukat. Nem azzal lesz erős a
gyülekezet, hogyha visszaveszi néhány ember a saját kezébe, és a többiek
csak ott nézik, hanem akkor, hogy ha megpróbálunk másokat felkészíteni. Ez
persze azt is jelenti, hogy bizalmat kell szavaznunk. Bizalmat kell
szavaznunk egymásnak.
Hogyan segíthetnek pásztorok és tanítók? Azon túl,
hogy a bibliai összefüggéseket megmutatják, hogy a gyülekezet életét és
szolgálatát Szentírás szerinti módon tanítják, azon túl, hogy ezt így
próbálják vezetni és irányítani, azon túl újra és újra szeretettel
bátorítani kell.
Sorozatunknak ez a címe: A gyülekezeti tagság előnyei.
Néhány héttel ezelőtt azzal kezdtem: a gyülekezeti
tagság teher, vagy áldás? Vagy más szóval én így mondtam most: előny. Teher, vagy előny? Ha valaki
számára az egyházból annyi marad, hogy egyházi adót kell fizetni, akkor
teher. Mert a gyülekezethez nincs köze, a gyülekezet küldetését nem érti, ő
maga nem igazán Krisztus-követő, akkor persze hogy teher. Miért adjak én
néhány forintot annak az egyháznak, amihez semmi közöm, és amelynek
küldetését nem is értem, meg nem is nagyon érdekel. De aki benne van a
gyülekezet közösségében, aki benne van egy élő test közösségében, az
fölfedezheti, hogy mennyi előnye, mennyi áldása van annak, hogy részese
vagyok a testnek, és nem csak kívülről szemlélem az egészet.
Igen a gyülekezeti tagságnak, a Krisztus-testhez való
tartozásnak lássuk az előnyeit, az áldásait. És ez a néhány vasárnap
töredékesen, de ebben is próbál segíteni.
Fogalmazzuk meg végül tehát a mai bibliai szakaszunk
alapján, hogy a gyülekezethez, a Krisztus-testhez való tartozásnak, milyen előnye
és így milyen áldása van. Igazi üdvösséges célt, értelmet ad az életünknek,
hogy ne csupán annyi legyen, amivel kezdtük az elején, hogy élt, nemzett,
meghalt… élt, nemzett, meghalt. Ugye némelyek viszonylag hosszú földi
életet élhettek, de valójában csak ennyi volt az egész: élt, nemzett,
meghalt. Vegyük észre, hogy az 1.Mózes 5-ben, ahol állandóan ez a három szó
ismétlődik, hogy “élt, nemzett, meghalt”, ez az állatokra is ugyanúgy igaz.
Élt, utódokat nemzett, és aztán meghalt.
Mi itt az ember? Hol van itt az a többlet, amit
kaptunk a teremtésben?
Nos, mi itt az igazi értelme és célja az életünknek?
Az, hogy a napi fönntartásunkat és családunk fönntartását munkáljuk? Ez egy
nagyon fontos, Istentől kapott feladat, de ennél sokkal nagyobb feladatunk van.
Vagyis: a gyülekezeti tagság előnyei tehát, hogy igazi üdvösséges célt, értelmet ad életünknek, munkánknak. A
gyülekezethez, a Krisztus-testhez való tartozásnak előnye és így áldása is,
ha ezt gyakoroljuk, hogy felkészít,
megbíz a szolgálattal. Hogy amikor elmész valakit meglátogatni, akkor
nem egyszerűen azért mégy el, mert szomszédasszony vagy. Azt a világ is
tudja csinálni. Hanem a Krisztus- test nevében, a gyülekezet nevében mégy
látogatni. Ez egy egészen más történet. Amikor a gyülekezet nevében, a
gyülekezet mintegy kinyújtott kezeként segítesz, az egészen más. Itt lesz
bizonyságtétellé, nem egyszerűen egy felebaráti nemes gesztus. Nos ebben,
és az ehhez hasonló szolgálatokban tehát felkészít a gyülekezet, és megbíz
a gyülekezet. Így tudok bekapcsolódni mindabba, amibe az Isten engem
hívott. És ebben a szolgálatban, a szolgálat végzésében – ami az egész
gyülekezet feladata – a gyülekezetem bátorít, megerősít, ha kell újra
felemel, örömmel tölt el.
Szeretett testvérek! Mennyire tudatos bennünk, hogy a
gyülekezethez való tartozásnak, mily sok áldása van, milyen sok előnye van?
Ez a néhány vasárnapi Ige hadd segítsen bennünket abban, hogy ez tudatosabb
legyen. Mert ha tudatosabb, akkor komolyabban is ragaszkodunk hozzá. És ha
tudatosabb, akkor tudjuk mások felé is ezt képviselni. Elmondani, hogy
miért nagyszerű dolog a Krisztus-test, az Isten népe, a gyülekezet
közösségébe tartozni.
Mai Igénk ezt mondja tehát, hogy a pásztorok, tanítók
azért maradtak a gyülekezetben, hogy felkészítsék a szenteket, a gyülekezet
tagjait a szolgálat végzésére, a Krisztus testének építésére. Itt egy
munkamegosztásról beszél az Ige. Mindannyiunknak van feladata, és ezen
belül van feladata azoknak, akik, ahogy mondani szoktuk, hivatalosan is
elhívottak a szolgálatra. Bátorítsuk és buzdítsuk egymást, hogy épüljön szeretettel
a gyülekezet. Ámen.
Kívánkozom én is hozzád
térni,
Segélj, Uram e szent célt
elérni,
Mert így lehet kegyelmedet
kérni,
Így lehet csak tőled azt
megnyerni.
Segélj, segélj, én édes
Istenem!
Néked adom s ajánlom ma
lelkem:
Kérlek, fogadd magadhoz,
Jézusom,
Idvességem s életem,
Krisztusom!
441. dicséretünk 10-11. és 12. verse
Magasztalunk Istenünk üdvösséges tervedért,
megváltónkért, Krisztusért, néped közösségéért, gyülekezetünkért. Hálát
adunk a gyülekezeti tagság áldásaiért, előnyeiért, hogy a Te házad népéhez
tartozhatunk. Hálát adunk, hogy erről ismerheti föl a világ, hogy hozzád
tartozunk, hogy hozzád tértünk, hogy ragaszkodunk a Te néped közösségéhez.
Hálát adunk Urunk, hogy a gyülekezet életében való folyamatos részvétel
által sok áldást akarsz adni nekünk. Hálát adunk Urunk, hogy a Krisztus
követésében segít a közösség. Köszönjük Urunk, hogy a gyülekezet
közösségében ügyelhetünk egymásra, a szeretetre, a jó cselekedetre
felbátorítva egymást. És hálát adunk Urunk, hogy a gyülekezetben fedezhetjük
fel és hasznosíthatjuk a Tőled kapott ajándékainkat. Hogy a Jézus nevében
végzett szolgálat örökkévaló jelentőségű. Hálát adunk Urunk, hogy a gyülekezet
és vezetői által felkészítesz bennünket egyen-egyenként a szolgálat
végzésére, és felkészíted népedet gyülekezetként küldetése teljesítésére.
Hálát adunk Urunk, hogy a vezetetők által megmutatod feladatainkat,
küldetésünk aktuális szolgálatait. És hálát adunk azért is Urunk, hogy
néped közösségében végzett szolgálatunk által adsz igazi célt, értelmet
földi napjainknak, életünknek.
Könyörgünk mindazokért, akik között élünk, mozgunk,
így könyörgünk szomszédokért, barátokért, így könyörgünk városunkért, és
kérünk azokért, akik különösképpen terhet hordoznak, betegekért,
gyászolókért, megfáradtakért, hogy talán éppen szolgálatunk,
bizonyságtételünk, bátorító szavunk által is vigasztalást, reménységet
találjanak.
És hálát adunk Urunk, hogy az építkezés szép
lendülettel halad, és könyörgünk, hogy az anyagi fedezet, amikorra
szükséges megadassék, hogy szolgálatunk, hogy építkezésünk gyermekeink,
unokáink és a város lelki épülését is munkálja.
Könyörgünk gyülekezeti nagytáborunkért, hogy sokan
együtt lehessünk a Te nevedben, és az egymás hite által való épülés csodáját
újra átéljük, hogy hazaérkezve, itthon áldássá legyünk az egész gyülekezet
számára.
Könyörgünk nemzetünkért, hogy a gyülekezet, a
gyülekezetek valóban Tőled való áldás csatornái lehessenek nemzetünk
megújulásában.
A mi Urunk Jézus Krisztusért cselekedj hatalmasan,
irgalmasan, a Te akaratod szerint. Ha magunkat odaszánjuk, Urunk mutasd
meg, hogy mit cselekedjünk, hogy dicsőségedre éljünk. Ámen.
„A reménység
Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes örömmel és békességgel,
hogy bővölködjetek a reménységben a Szentlélek által.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|