|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Megszentelődés útján
Máté szerinti
evangélium 25. fejezet 1-13. vers
„Akkor hasonló lesz a mennyek országa a
tíz szűzhöz, akik fogták lámpásukat, és kimentek a vőlegény fogadására.
Öt közülük
balga volt, öt pedig okos.
A balgák
ugyanis amikor magukhoz vették lámpásukat, nem vittek magukkal olajat,
az okosak
viszont lámpásukkal együtt olajat is vittek korsóikban.
Mivel pedig a
vőlegény késett, mindnyájan elálmosodtak, és elaludtak.
Éjfélkor aztán
kiáltás hangzott: Íme, a vőlegény! Jöjjetek a fogadására!
Ekkor
felébredtek a szüzek mind, és rendbe hozták lámpásukat.
A balgák így
szóltak az okosakhoz: Adjatok nekünk az olajotokból, mert lámpásunk
kialszik.
Az okosak így
válaszoltak: Hátha nem lesz elég nekünk is meg nektek is: menjetek inkább a
kereskedőkhöz, és vegyetek magatoknak.
Amíg azok távol
voltak vásárolni, megjött a vőlegény, és akik készen voltak, bementek vele
a menyegzőre. Azután bezárták az ajtót.
Később
megérkezett a többi szűz is, és így szóltak: Uram, uram, nyiss ajtót
nekünk!
Ő azonban így válaszolt:
Bizony, mondom nektek, nem ismerlek titeket.
Vigyázzatok
tehát, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok!”
Imádkozzunk:
Urunk Istenünk! Magasztalunk Téged, hogy ismét itt
lehetünk, ismét eljöhettünk a Te házadba. Köszönjük, hogy szólni akarsz
hozzánk, és Szentlelked által minden nap munkálkodsz köztünk, segíted
mindennapjainkat, és segítesz megérteni, mi miért történik, és hogy mi a Te
akaratod. Te adsz erőt Urunk, hogy miután felismertük, hogy mi a célod
velünk, ne a múlt bajaival, hanem a jövő feladataival foglalkozzunk, és úgy
munkálkodjunk minden nap, hogy a Te célod felé haladjunk. Köszönjük, hogy
nem vagyunk egyedül a Te munkádban, hanem sokan vagyunk. Segíts, hogy a
közösségben egymást tudjuk segíteni, erősíteni és bátorítani. Köszönjük
Urunk, hogy összegyűlhettünk, hogy találkozhassunk egymással, és
találkozhassunk Teveled. Kérünk Téged, segíts elcsendesedni, hogy oda
tudjunk figyelni a Te szavadra, és meghalljuk és megértsük a Te akaratodat.
Jézus Krisztus nevéért kérünk, hallgasd meg a mi imádságunkat. Ámen.
Tökéletes volt minden
tekintetben,
Mind amit, Uram, teremtél
kezdetben.
Az ember testét te alkotád
szépen,
És lelkét épen.
Fertőbe estünk, Uram végy ki
onnan,
Szülvén minket Szentlelkeddel
újonnan:
Újítsd meg rajtunk, hogy
legyünk te néped,
Isteni képed.
209. dicséret 1
és 5. vers
Filippibeliekhez
írott levél 3. fejezet 12-17. vers
Nem mintha már
elértem volna mindezt, vagy már célnál volnék, de igyekszem, hogy meg is
ragadjam, mert engem is megragadott a Krisztus Jézus.
Testvéreim, én
nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet teszek: ami mögöttem van,
azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a
cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.
Akik tehát
tökéletesek vagyunk, így gondolkozzunk, és ha valamit másképpen gondoltok,
azt is kijelenti majd Isten nektek;
ellenben amire
eljutottunk, aszerint járjunk.
Legyetek
követőim, testvéreim, és azokra figyeljetek, akik úgy élnek, ahogyan mi
példát adtunk nektek.
Szeretett Testvérek!
Azt hiszem, mindannyian találkoztunk már azzal az
elvárással, azzal a gondolattal, amikor kívül-valók azt vetették a
szemünkre, hogy mi hívő emberek vagyunk, és milyen tökéletlenek vagyunk.
Hogy vannak vétkeink, vannak gyarlóságaink is. És úgy gondolom, hogy
találkoztunk már azzal is, amikor gyülekezeten belül, amikor keresztyének
között némelyek előálltak azzal, hogy tökéletesnek kell lenni, te nem vagy
az, de ha ezt meg azt csinálnád még, akkor tökéletessé leszel.
Hogy is van hát mindez? Hiszen életünk (személyes
életünk) és gyülekezeti közösségünk nem tökéletes. Ezt mindannyian
tapasztaljuk. Semmi újdonság nincs abban, ha valaki észreveszi és
megfogalmazza. A kérdés ezután izgalmas. Ha fölismertük a hiányosságokat,
akkor mit csinálunk? Vannak, akik nem tudják kezelni ezeket a
hiányosságokat, hibákat, tökéletlenségeket. Vagy nem jól tudják kezelni.
Az egyik veszély, hogy ez a vágyakozás ott van, és
helyes, hogy ott van ez a vágyakozás bennünk, és ez a fajta elvárás
másokban is, de a veszély ott van, hogy ha ebből a vágyakozásból egyfajta
percepcionista elképzelés alakul ki, vagyis egy olyan törvényeskedő rendet,
formát próbál valaki magának, másoknak kötelezőként előírni, amit hogyha
teljesítettél, akkor már tökéletes vagy. A veszély ott van, hogyha
valamifajta utópia ragad meg bennünket; mert az, hogy így tökéletesek
leszünk, ez utópia. De vannak még magukat keresztyénnek nevező emberek
között is ilyenek, és akadnak kisebb csoportosulások, olykor közösségek is,
amelyek ilyesmit tűznek a zászlajukra, és netalán már magukról is ezt
mondják. Mármint, hogy ők tökéletesek. Bizony ez a vágyakozás a
tökéletesebb életre, ez elvezethet oda, hogy bizonyos szélsőséges
gondolatok lesznek úrrá embereken, keresztyén embereken is, és szélsőséges,
úgymond vallásos gondolatokra, cselekedetekre ragadják magukat. Aztán
persze ítélkezve beszélnek a többiről, hogy azok még nem igazán
keresztyének.
Mi a bibliai üzenet? Filippiben is előálltak némelyek
a tökéletesség igényével, és magukat tökéletesnek gondolták. Így lenézték a
többieket, a gyülekezet többi tagját: ti tökéletlenek vagytok hitben,
cselekedetben, szentségben, de mi, mi tökéletesek vagyunk.
Pál apostol, amikor ír a gyülekezetnek, ezzel a
kérdéssel is foglalkozik. És ez a kérdés nem egyszerűen közel 2000 évvel
ezelőtt Filippiben volt kérdés. Ez mindig felüti a fejét. Mindig előjön.
Minden évszázadban, minden gyülekezetben megjelenik, napjainkban is ott
van. Mert egyik oldalról ott van az Írásban, már az Ószövetségben is: legyetek tökéletesek, a ti mennyei
Atyátok tökéletes. Maga Jézus is így élt. Az Újszövetségben is van szó
tökéletességről. Ott van bennünk ez a vágyakozás, és ez helyes vágyakozás a
tökéletesebb életre. A kérdés az, hogy ezek után mit mondunk, és mit
csinálunk?
Nos Pál apostol, milyen segítséget, útmutatást,
tanítást adott a Filippi gyülekezetnek, ahol ilyen kérdések is fölmerültek?
Mi hát a bibliai tanítás?
Először is: Pál apostol egyértelműen leszögezi (és
lehet, hogy ezért némelyek csalódtak is Filippiben, vagy talán ma is vannak,
akik csalódnak), a Krisztus megismerésével, a megtéréssel, az újjászületéssel
nem lettünk azonnal tökéletesek. Ez egy halott tétel. A megtérés nem azt
jelenti, hogy másnaptól tökéletes emberként ébredtünk föl, és tökéletes
emberként viselkedünk. És az, hogy nem lettünk tökéletessé azonnal, az nem
azt jelenti, hogy nem történt meg a megtérésünk, hogy nem történt meg a
belső lelki megváltozásunk. Tehát az egyik fontos alaptétel, hogy a
Krisztus megismerésével, a Krisztuskövetés útján való elindulással nem
lettünk azonnal tökéletesek. Aki magáról azt állítja, hogy az lett, az
hazudik, és akkor már nem tökéletes.
Persze, hogyha ezzel szembesülünk, akkor némelyek
elcsüggednek: – hát akkor ezért legyek keresztyén? Hát én tökéletes akartam
lenni! Hát ebből a nyomorult, minden bűnnel terhelt és megtelt világból
szerettem volna valami tökéleteset! És még a keresztyének sem tökéletesek?!
A gyülekezet se tökéletes?! Akkor minek menjek én oda? Tökéletlen ember van
egy rakás a világban!
Vannak, akikre csüggesztőleg hathat, de a realitással
akkor is szembe kell nézni. És nem kerülhetjük ki.
Filippiben némelyek úgy gondolták, hogy ha az
evangéliumot, a Krisztusi tanítást még kiegészítik néhány kis vallásos
szabállyal, és azt megtartják, akkor ezzel egy magasabb rendű
keresztyénséget értek el, és már tökéletesek. A megtoldott evangélium:
gyöngéd evangélium. Ha mi az evangéliumhoz, az Isten Igéjéhez hozzá akarunk
tenni a magunk részéről bármilyen jó szándékkal még valamit, akkor csak
megrontjuk azt az evangéliumot.
A másik nagyon fontos tanítás, amire az apostol
figyelmeztette a Filippibeli gyülekezetet, és a mindenkori gyülekezetet
figyelmezteti az Isten Igéje, az pedig az, hogy ebben a testben élve, soha
nem is leszünk tökéletesek. Az előbb az volt, hogy a megtéréssel nem
lettünk tökéletessé, ott másról van szó; de hozzá kell tennünk a másik
valóságot is: ebben a testben, ebben a földi életben soha nem is leszünk
tökéletesek. Aki a tökéletesség illúzióját kelti vagy ezt hirdeti, hogy azzá
leszel, azzá válhatsz ilyen vagy olyan kis vallásos trükk által, vagy ha
otthagyod azt a gyülekezetet, és a mi közösségünkhöz tartozol, az, vagy nem
tudja, mit beszél, vagy gonoszabb dolgokat művel. Nem leszünk tökéletessé
ebben az életben.
Akkor, miért legyünk keresztyének? Mit jelent
keresztyénnek lenni? Miért tartozzunk gyülekezethez? Vagy csak ezzel
mentegetik magukat a tökéletlen keresztyének? Ezzel mentegetik magukat a
tökéletlen gyülekezetek?
Pál apostol nagyon sajátságosan fogalmaz, hiszen azt
mondja: „Akik tehát tökéletesek
vagyunk, úgy gondolkozzunk” – ahogy itt leírta, és mindjárt megnézzük,
hogy mit is írt le az apostol. Tökéletesek
vagyunk – van egy kis irónia benne; Filippiben némelyek magukat
tökéletesnek gondolják – azt mondja Pál apostol, hát akkor mi, akik ilyen
tökéletesnek képzeljük magunkat.
Mivel kezdi az apostol? Először is azzal, hogy
kimondja: én magam nem vagyok tökéletes ember. Lehet, hogy némelyek ezt
képzelik magukról nálatok, a gyülekezetben. Tévednek. Én őszintén
beismerem, hogy nem vagyok tökéletes ember. De – megragadott engem a Krisztus;
de engem az isteni szeretet megragadott. Azt a Pált, azt a Saulból Pállá
lett valakit, aki egyébként ma így mondanánk, hogy nagyon komoly vallásos
neveltetést kapott. Nagyon buzgó volt a maga módján. A korabeli emberi
magyarázatok, vallásos magyarázatok szerint nagyon is tisztaságra
törekedett. A tiszták csoportjához tartozott, és mégis bekövetkezett az,
hogy szembefordult az Isten üdvözítő tervével. Az apostol tehát, aki kapott
vallásos neveltetést, aki istenfélő ember volt, nem ismerte föl az Isten
munkáját, a munkálkodó Istent, az éppen ott, akkor munkálkodó Istent. Csak
próbált a maga és a csoportja szerint valami nemesebb, tökéletesebb életet
élni. És a farizeusi csoport abban az időben megpróbálta kiegészíteni még a
mózesi törvényeket is, hogy “tökéletesebbek legyünk”.
Nos, az apostol valamikor így indult. Aztán le is
írja, hogy ebben a buzgóságban egész egyházüldöző lettem, szembe mentem az
Úr Istennel. Félelmetes dolog, amikor valaki az Istenre hivatkozik, és az
Úr Istennel megy szembe; amikor valaki a Bibliára hivatkozik: én nem ölök,
nem lopok, és ugyanakkor szembe van az Úr Istennel. Félelmetes önbecsapás.
De azt mondja Pál: utánam, még én utánam is utánam jött az isteni szeretet.
Az a bizonyos Damaszkuszi út, az egy akkora esemény volt az ő élete
számára, hogy ekkor ismerte föl az Isten időszerű akaratát, és onnan kezdve
már nemcsak a maga vallási buzgóságát és elképzelését, sőt nem azt, hanem
az Isten akaratát kereste, és azt igyekezett cselekedni. Utánam jött,
utánam hajolt, nekem is megbocsátott az Isten. Még engem is szeret az
Isten. Még engem is meg tud változtatni.
A következő, amit az apostol egyértelműen leír,
amikor próbálja helyre tenni a Filippi gyülekezetben jelentkezett
tökéletességgel kapcsolatos tökéletlen gondolatokat: „nem gondolom, hogy elértem”; én magamról nem mondom, hogy
elértem volna a tökéletességet. De itt nem áll meg, és ez nagyon fontos.
Nem fölmenti magát, hogy ebben az életben úgysem leszünk sosem tökéletesek
– mert nem leszünk azok. Nem mondom, hogy elértem: „de igyekszem”. No itt kezdődik a bibliai válasz a kérdésre.
Itt kezdődik a bibliai válasz, a bibliai út. Mit kell tehát tennünk, amikor
a Krisztus útján elindultunk, és rájövünk, hogy azért nem lettünk egyik
percről a másikra tökéletesek. És mit tegyünk, amikor kívülről is ezt
észrevételezik némelyek, hogy akadnak azért még vétkeink; hogy nem mindig
szeretettel cselekszünk és szólunk. Akkor mit tudjunk mondani?
Pál apostol azt írja a Filippi gyülekezetnek, és ezen
a Filippi gyülekezet egy része lehet, hogy kiakadt: „testvérek, én nem mondom, hogy elértem, vagy hogy tökéletes volnék”.
Az apostol se? Hát akkor ki? Igen, az apostol se tökéletes. De igyekszem –
folytatódik a mondat; de igyekszem. Nem csügged el Pál, amikor szembesül a
realitásokkal, és azt be is ismeri, és nem álltatja magát valami
tökéletesség illúziójával. Nem csügged el, nem mondja azt, hogy semmi
értelme nincs a Krisztus-követés útján járni, semmi értelme nincs
keresztyénnek lenni, gyülekezethez tartozni. De nem is ül képzelt
babérjainak a trónján: hogy én azért sokakhoz képest rendesebb vagyok! Hát
én azért Krisztus-követő vagyok! Nem ül kényelmesen ott, hogy most már
akkor mégiscsak rendben van nálam minden, mert hozzám képest milyenek a
többiek!
Hanem: és itt szembe kell néznünk egy igen fontos
kérdéssel: hol van az élet csúcsa? Ez a világ ad erre választ. És van
tulajdonképpen egy bibliai válasz is. A kettő nem teljesen azonos. Hol van
az élet csúcsa? Vannak, akik azt mondják, hát igen, szakmai sikereim
csúcsán vagyok. És ez idáig rendben van. De ez nem azonos az élet
csúcsával. Tudniillik akkor mi lesz utána? Ha szakmai sikereid csúcsán
tapasztalt, hozzáértő ember vagy, ez dicséretes, és adj hálát az Úr Istennek,
hogy ott tarthatsz. No de mi lesz utána? Utána már csak ilyen értéktelen
évek jönnek? Mi lesz az 50 és 50 fölöttiekkel, akik szakmailag nagy
tapasztalatokkal rendelkeznek, és alig tudnak elhelyezkedni, ebben a mai
szerencsétlen világban. Mert a félig képzett ember, akinek fele annyit kell
fizetni, az bizonyos cégeknek most jobban kell.
Hol van az élet csúcsa? Az egybeesik a szakmai
csúccsal? Hol van az élet csúcsa? Megszülettünk, gyermekek vagyunk,
egészségesek, szaladgálunk, fiatalok vagyunk, a világot meg akarjuk
váltani, most már diplománk is van, belelendültünk, minden van, erő van,
egészség van. Hol van? 30, 35, év? 40? Mehetek feljebb, 45, 50? Hol van?
Mert ez a világ így gondolkozik. És mi lesz akkor 60 év után? Mi lesz 70
után? Mi lesz 80 után? Akkor már egy fölösleges teher az ember? Hol van az
élet csúcsa?
Az apostol azt mondja: nem lettünk fölöslegesek.
Akkor sem, hogyha az egészségünk már nem a régi, akkor sem, hogyha ez a
világ félig-meddig leír (legalábbis szakmai szempontból), akkor se, hogyha,
hogyha… Merthogy az élet csúcsa igazán az nem itt van, hanem az túl az
életen. Ezért az egész földi pályafutásunknak van értelme.
A sportból vett egy példát az apostol: a versenyfutás
példáját hozza. A versenyfutás példáját – vigyázzunk persze, mert a példák,
meg a példázatok is általában egy-egy nézőpontból fontosak, ott segít, ott
világít meg valamit, és nem szabad minden részletet görcsösen
behelyettesíteni. Nos a versenysportból, a futásból veszi a példát az
apostol, és azt mondja, hogy van versenydíj. A versenydíj, a jutalom. Az
ókori olimpiáknál például a babérkoszorú a versenydíj. De mondjuk az 1000
méteres futásnál a versenydíjat, hol veszik át? Hát nem 200 méternél, nem
300-nál, nem 500-nál; mert a földi, világi gondolkozás szerint, ott van a
szakmai karrier csúcsa. Ott a legegészségesebb, a legerősebb és így tovább
az ember. A versenydíjat csak az veheti át, aki lefutotta az 1000 métert,
az egész távot. Ott van a csúcs.
A bibliai gondolkodás szerint, az Isten teremtő és
megváltó akarata szerint az egész földi pályát futjuk végig, és
versenydíjnak nevezi az üdvösséget. Nem kiérdemelt dologról van szó. No ez
az, amit nem szabad tovább behelyettesíteni, mert akkor félreértjük, és az
egész Szentírással szembemenő dolgokat fogalmazunk meg.
Az apostol ebből a szempontból használja a példát,
hogy a pályán végig futni. Hát vannak, akik nagyon gyorsan kezdenek, és
rosszul gazdálkodnak az erejükkel. Vannak életszakaszok, az elején még nagy
lendülettel rohanunk, szaladunk, csináljuk. Hogy is mondja már az
Ószövetség is?: „De akik az ÚRban
bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a sasok, futnak, és nem
lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak el”. Futnak, és végül járnak.
Mert a fizikai erő el fog fogyni. Már nem szárnyalnak sasként (legalábbis
fizikailag).
Nos az apostol előbb megjeleníti a versenyfutót, és
azt mondja: van versenydíj. Van, amit a célnál lehet átvenni. Akkor viszont
az egész pálya megfutása fontos, és ne dicsekedjen az, aki 200 méter után
vezet. Mert lehet, hogy rosszul gazdálkodik az erejével, és végig se tud
menni majd a pályán. Ezek részleges, viszonylagos elsőbbségek, eredmények.
Az élet igazi csúcsa az, hogy az örök életre hivattattunk el. Ez az igazi.
De ott végig kell mennünk a földi pályán. És így és ezért van értelme az
esztendőknek 40 év után, meg 50, meg 60, meg 80 után is. Végig menni. Akkor
is, hogyha végig csak járni tudunk fizikai értelemben, szárnyalni nem, mert
ehhez már nincs fizikai erőnk.
Az apostol tehát azt mondja, hogy igyekszem, ahogy a
versenyfutó igyekszik, hogy végig menjen a pályán a mennyei elhívás
szerint. Az apostol nem vonul ki ebből a világból, nem érzi magát
feleslegesnek, ezért börtönben is tudja a szolgálatát végezni, és akkor is,
amikor szabadlábon hirdetheti az evangéliumot. Mert az egész pályát látja a
szeme előtt, és a versenydíjra tekint, a célra tekint.
Ez az „igyekszem”,
az egyik oldalról jelenti tehát a bűnökkel szembeni, a kísértéssel szembeni
személyes harcot is. De másik oldalról jelenti azt is, hogy a szolgálatra
alkalmasabb legyek. Erre is igyekeznünk kell. A szolgálatra alkalmasabb
legyek. Megragadott a Krisztus, és megragadom. Az életnek így lesz igazán
értelme. Ezen belül kerülhet a helyére a szakmai karrier, ezen belül
kerülhet helyére a kevesebb vagy több esztendő, évtized, amennyi adatik a
földi pályafutás idején. Az is aranyérmet kap, aki 100 métert fut le, ha
100 métert kell futni; ahol 200 méter a versenyszám és végigmegy, az is
megkapja a versenydíjat, és aki a maratoni futást futja végig, annak is van
díja, pedig az egyik csak 100 métert futott, a másik meg negyven egynéhány
kilométert.
Mi nagyon sokszor csak úgy gondolkozunk: a világ
szerint. A szomorú az, ha keresztyénként is így gondolkozunk: derékba tört
az élete. E világ szerint valószínű, hogy ha 30, 40, 50 évesen elmegy valaki
a minden élők útján –, ha csak e világ szerint van csúcsa életünknek –, akkor
lehet, hogy a szakmai karrier előtt befejeződik e földi élete. De hogyha mi
látjuk az igazi értelmét, célját és csúcsát, amit az örökkévalóságban adhat
Isten, amit üdvösségnek nevezünk, akkor egész más fénybe kerül az egész
földi út erejével, ifjúságával, képzettségével, öregségével, testi
erőtlenségével, és egész más megvilágításba kerül a tökéletesség kérdése.
Hogy is van tehát akkor? Pál apostolt mi mozgatta?
Egyik oldalról a múltban – mármint élete korábbi szakaszában elnyert isteni
kegyelem, hogy az Isten még engem is szeret, és nekem is megbocsátott, noha
én egyenesen egyházüldöző voltam, olyan vakbuzgó vallásos lettem. Az
elnyert kegyelem. Másik oldalról pedig ez a bizonyos versenydíj mozgatja.
Előre néz, a célra néz, a mennyei jutalomra tekint. Ott van a csúcsa
igazán. Ott van ez a jutalom nekem. Vagyis, ha egy picit visszafelé tekint,
onnan is erőt tud nyerni a kapott kegyelemből, és hogyha az elhívásra
tekint, az is erősíti, motiválja az apostolt. Motiválja arra, hogy ugyan
nem vagyok tökéletes, én le merem írni, ki merem mondani. Lehet, hogy
Filippiben némelyek magukat tökéletesnek képzelik, én nem vagyok az, de
igyekszem, mi egy úton haladunk, a megszentelődés útján haladunk. És ne
csapjuk be magunkat, de ne is csüggedjünk el, mert mind a kettő veszély: hogy
többet képzelünk, vagy eleve feladjuk. Az apostolt a korábban kapott isteni
kegyelem, és a megígért biztos üdvösség, mint versenydíj (a sportból vett
példával szólva) motiválja, mozgatja, hogy szolgáljon. Merthogy az elhívás
egyúttal megbízás is. Így kapcsolódik össze a kettő egymáshoz. És így egész
más a tökéletesség kérdése. Ebben a földi életben az apostol odaszánja
magát az Úr akaratának cselekvésére, és ezért van ez a sajátságos
megfogalmazás az apostol részéről, hiszen ezt is olvastuk, ő írja: „testvéreim,
én nem gondolom magamról, hogy már elértem” – két perccel később ezt írja:
„akik tehát tökéletesek vagyunk”; de ez egy kicsit ironikus: így
gondolkozunk – tudniillik, hogy nem értük el. Az a tökéletes gondolkodás, a
pontos és reális gondolkodás önmagunkról, hogy látjuk és ismerjük, hogy még
nem értük el. Mi egy versenypályán vagyunk. És ezért, mert meghívott
bennünket az Isten, ezért haladunk.
És ezért fontos, hogy a mécsesek égjenek. És a kis
mécsesbe kevés kis olaj fért, ezért kellett vinni egy kis edényben is, hogy
ha hosszú ideig kell éjszaka világítani, legyen. És a példázatban olvasott
hölgyek egy része fölkészült a hosszabb pályafutásra az Úr várásában, a
másik meg nem készült föl.
Engedjük tehát, hogy az Úr munkálkodjon bennünk,
megszentelődésünkben. És engedjük, hogy szeretete által megragadott
emberként haladjunk ezen az úton: a megszentelődés útján. Ámen.
Te pedig, híveidnek
szemefénye,
Úr Jézus Krisztus, életem
reménye,
Vedd fel szolgádat erős
karodra,
És vigyázz énrám, gyenge
juhodra.
Oktass és taníts hathatós
igéddel,
Biztass, erősíts a te
Szentlelkeddel,
Hogy végre pályafutásom után
Hozzád mehessek az élet
útján.
292. dicséret 7. vers
Teremtő Istenünk! Vágyakozunk a szentebb, tisztább,
jobb, tökéletesebb életre, vágyakozunk egy tisztességesebb gyülekezetre,
vágyakozunk egy igazságosabb világra. De saját erőnkből nem tudunk
tökéletessé válni, és nem tudjuk gyülekezeti közösségünket sem tökéletessé
tenni. És benne kell élni egy olyan társadalomban, mely tele van
gyarlósággal és hibával. Bocsásd meg, amikor önmagunk is hazudjuk a szépet,
a jót. Bocsásd meg, amikor szélsőséges cselekedetek, elképzelések vonzanak,
akik szebbet ígérnek, bár ők sem tudják megadni. És bocsásd meg, amikor
magunk gyártotta vallásban kezdünk bizakodni, hogy azt hihessük és
mondhassuk magunkról, hogy mi már sokkal jobbak, mi már szinte tökéletesek
vagyunk. Segíts Urunk, Istenünk, hogy folyamatosan szemünk előtt legyen
üdvözítő terved, a mennyei elhívás, a mennyei cél. És segíts Urunk, hogy
életünket kitárva megváltó hatalmadat lássuk. Lássuk életünkben eddig
elvégzett munkádat. És segíts, hogy szereteted igazán megragadhassa
értelmünket, szívünket, hogy megragadott szívű emberként bízzuk életünket
Reád, és megragadott szívű emberként fussuk meg földi pályafutásunkat.
Odaszánjuk magunkat arra, hogy kegyelmedből élve másoknak is megbocsássunk.
Odaszánjuk magunkat arra, hogy elhívó szereteted által megragadott élettel
szolgáljunk felebarátaink javára a gyülekezet közösségében, a Te
dicsőségedre.
Urunk Istenünk! Gyülekezeti többgenerációs
nagytáborunkban is formálj bennünket, hogy haladjunk előre a megszentelődés
útján, hogy áldás legyen az a hét azoknak, akik ott lehetnek, és a kapott
áldásokat hazahozva megoszthassuk egymás között.
És könyörgünk azokért is, akik a földi életben napi
gondokkal küzdenek, azokért, akik betegséget hordoznak, azokért, akikre
talán egy-egy munkahely nem tart igényt, azokért is könyörgünk, akik úgy
érzik, hogy fölöslegessé váltak, akik elveszítették az élet értelmét és
célját szemük elől.
És könyörgünk a gyászolókért, akiknek emlékezni és
búcsúzni kellett, akik számára a földi élet sok dolga átértékelődött.
Segíts bennünket, hogy segíthessük, bátoríthassuk őket is, hogy együtt
keressük a Te akaratodat, együtt nézzünk föl Rád, és megújuljon hitünk a
mennyei elhívást, célt, versenydíjat látva.
És könyörgünk, Urunk, gyülekezetünk külső és belső
épüléséért, segíts, vezess, tanácsolj bennünket a megszentelődés útján a Te
lelked által. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|