|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Istent dicsőítő hálaáldozat
Zsoltárok
könyve 50. rész 1-15; 23.
Ászáf zsoltára.
A hatalmas
Isten, az Úr szól, és hívja a földet napkelettől napnyugatig.
A tökéletes
szépségű Sionon ragyogva jelenik meg Isten.
Jön a mi
Istenünk, nem hallgat. Előtte emésztő tűz, körülötte hatalmas szélvihar.
Hívja az eget
odafent, és a földet, mert ítélni akarja népét.
Gyűljetek
hozzám, híveim, akik áldozattal kötöttetek szövetséget velem!
Igazságát
hirdesse az ég, mert ítéletet tart az Isten.
Hallgass,
népem, most én beszélek! Izráel, most téged intelek! Isten, a te Istened
vagyok én!
Nem feddelek
meg véresáldozataidért, sem állandóan előttem levő égőáldozataidért,
de nem fogadok
el házadból bikát, sem aklaidból bakokat.
Hiszen enyém az
erdő minden vadja, és ezernyi hegynek minden állata.
Ismerem a
hegyek minden madarát, enyém a mező vadja is.
Ha éhezném, nem
szólnék neked, mert enyém a világ és ami betölti.
Eszem-e a bikák
húsát, iszom-e a bakok vérét?
Hálaadással
áldozz Istennek, és teljesítsd a Felségesnek tett fogadalmaidat!
Hívj segítségül
engem a nyomorúság idején! És megszabadítlak, és te dicsőítesz engem.
Aki hálaadással
áldozik, az dicsőít engem, és aki ilyen úton jár, annak mutatom meg Isten
szabadítását. Ámen!
Imádkozzunk!
Végtelen irgalmú Atyánk! Imádunk és áldunk,
dicsőítünk és magasztalunk Téged, mert jó nekünk nevedet dicsérni,
magasztalni. És hálát adunk neked mindig és mindenkor azért a munkádért,
amit rajtunk naponként véghezviszel. Hálát adunk neked örömeinkért és
fájdalmainkért. Azért mert megsegítesz bennünket, és azért is, mert
megpróbálsz minket. Hálát adunk Urunk a növekedésért, gyarapodásért, hogy
növekedhetünk az ismeretben, a kegyelemben és a hitben. Hálát adunk neked
Urunk, a hozzánk forduló nagy szerelmedért is, és azért is, ha büntetsz.
Mert a bűntől megszomorodott szívvel megvalljuk neked, hogy vétkeztünk
ellened és embertársaink ellen napról-napra, és ezzel jogosan vontuk
magunkra a Te ítéletedet.
Krisztusért kérünk, Urunk, irgalmazz nekünk, és
irgalmadból küldd el hozzánk vigasztaló Szentlelkedet, hogy lágyítsa meg szívünket,
és tegye istentiszteletünket élővé és hatóvá, ahol Te szólsz hozzánk Igéd
által. Mert ha nem Te, ha Te nem szólsz, Atyánk, akkor hiábavaló minden
emberi szó.
Így kérünk Téged, Krisztus, a mi Urunk által, hallgasd
meg imádságunkat. Ámen.
Urunk Jézus, fordulj hozzánk,
Szent lelkedet ma töltsd ki ránk,
Kegyelmeddel minket segélj,
Az egy Igazságra vezérlj.
Nyisd meg szánkat hál’adásra,
Készítsd szívünk buzgóságra,
Hitünk és értelmünk neveljed,
Neved velünk ismertessed.
166. dicséret 1.-2. verse
2. Korinthusi
levél 9. fejezet 6-15. vers
Tudjuk pedig, hogy
aki szűken vet, szűken is arat, és aki bőven vet, bőven is arat.
Mindenki úgy
adjon, ahogyan előre eldöntötte szívében, ne kedvetlenül vagy
kényszerűségből, mert „a jókedvű adakozót szereti az Isten.”
Az Istennek
pedig van hatalma arra, hogy minden kegyelmét kiárassza rátok, hogy mindenütt
mindenkor minden szükségessel rendelkezzetek, és bőségben éljetek minden jó
cselekedetre.
Amint meg van
írva: „Bőkezűen osztott a szegényeknek, igazsága megmaradt örökké.”
Aki pedig magot
ad a magvetőnek, és eledelül kenyeret, megadja és megsokasítja
vetőmagotokat, és megszaporítja „igazságotok gyümölcsét.”
Így mindenben
meggazdagodtok a teljes tisztaszívűségre, amely hálaadást szül az Isten
iránt általunk.
Mert ennek a
szolgálatnak az ellátása nemcsak a szentek szükségleteit elégíti ki, hanem
sokakat hálaadásra indít az Isten iránt.
Mert e
szolgálat eredményességéért dicsőítik majd az Isten, azért az
engedelmességért, amellyel Krisztus evangéliumáról vallást tesztek, és
azért a jószívűségetekért, amely irántunk és mindenki iránt megnyilvánul.
És ők
könyörögnek is értetek, és vágyódnak utánatok, mivel Isten jósága bőven
kiáradt rátok.
Hála legyen az Istennek
kimondhatatlan ajándékaiért!
Szeretett Testvérek!
Gyakran találkozunk azzal a kifejezéssel, hogy jótékonyság, jótékony célú
rendezvény. Mi a jótékonyság, és mi a hálaáldozat? Mert nyilvánvalóan
érezzük, hogy van valami hasonlóság, de bizonyára érezzük azt is, igen
jelentős különbség is van a kettő között. Nemegyszer keresztyén körökben is
jótékonyságról és jótékonykodásról beszélnek, és talán kevésbé
hálaáldozatról.
Mi is hát a jótékonyság? – A
szükségbe, a bajba kerültek alkalmi megsegítése.
Jótékonyság? – A jótékonyság fakadhat együttérzésből,
szolidaritásból, de fakadhat nemegyszer sajnálatból is. Gyakran lehet tapasztalni,
hallani emberektől: „hát úgy megsajnáltam szegény bajbajutottakat! - akkor
adok valamit”. Ez nem elítélendő, csak ténymegállapításszerűen mondtam. A
jótékonyságot esetleg lehet törvényi kedvezménnyel is ösztönözni.
Gondoljunk arra, amikor az adóból jóvá lehet valamit írni. Vagy a
jótékonysággal kapcsolatosan azt is el kell mondanunk, hogy Krisztus-hit
nélkül is gyakorolható. A jótékonyság, a jótékonykodás az nem speciálisan
keresztyén dolog, hanem bárki gyakorolhatja azt. Alapvetően emberi humánumból
fakad és nemes cselekedet.
És akkor mi a
hálaáldozat? Merthogy mostanában a Korinthusi második levelet olvasva,
valami hálaáldozatról van szó; nem jótékonykodásról. Mi a hálaáldozat? – Válasz Isten áldozatos szeretetére. A
hálaáldozat, a jókedvű adakozás a szeretetből születik. Nem egyszerűen
együttérzésből, nem is sajnálatból, esetlegesen szolidaritásból – újra
mondom: ezek nem elítélendő, sőt dicséretes dolgok –, de a hálaáldozat, az
szeretetből fakad. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a hálaáldozat, az adakozás
a szeretet egyik nyelve. Így
fejezi ki magát, így mondja el, így teszi láthatóvá, megérthetővé azt, ami
ott van benne. Ugyanakkor hozzátehetjük azt is, hogy a hálaáldozatnál a
bibliai gondolkozás szerint a tervszerűség és a rendszeresség, az egy
nagyon fontos rész, nagyon fontos terület. Úgy is mondhatnánk, hogy az
adakozásnak, a hálaáldozatnak a lelke a tervszerűség, a rendszerűség,
rendszeresség. Vagyis nem egyszerűen az, hogy jött egy nagy vihar, a tévé
mutatott valamit, elmosott két házat – de megsajnáltuk őket, valamit
adjunk. Dicséretes és jó dolog, akik így és ezért fáradoznak. De a
hálaáldozat az nem egy alkalmi felbuzdulás. Az nem annyi és nem úgy kell,
hogy történjen, ahogy majd a tömegtájékoztatás éppen föl tudja kelteni
bennünk. Hogy is olvassuk mindezt? – „…először
magukat adták az Úrnak.” Na itt kezdődik az első nagy különbség a
jótékonykodás és a hálaáldozat között: „Először
önmagukat adták az Úrnak, azután nekünk az Isten akaratából” – írja Pál
apostol.
Hiszen itt arról van szó ugye, hogy Jeruzsálemben,
valószínűleg szárazság miatt ínséges idők jártak, a jeruzsálemi gyülekezet
éppen ezért nagyon nehéz anyagi helyzetbe került, és az úgymond európai
pogányokból, vagy nagyrészt pogányokból lett gyülekezetek segítséget
küldenek. Nos önmagukat adták először
az Úrnak: előbb Krisztus-követőkké lettek, előbb odaszánták magukat,
azután nekünk – írja az apostol.
A jótékonyság, vagy hálaáldozat? A hálaáldozattal
kapcsolatosan egyértelműen meg kell fogalmaznunk azt, amit az előbb a
Zsoltárok könyve 50. fejezetétől hallottunk, amikor arról beszél az Úr,
hogy övé minden. Istennek nincs
szüksége a mi pénzünkre. Nincs szüksége a mi munkánkra. Övé minden, és
hogyha akarja, kiveheti a kezünkből akár egész életünk munkáját. Hatalmában
van. Nem úgy van, ahogy sokan gondolják: „hogyha majd elég gazdag leszek,
akkor adok valamit az Isten ügyének”. Övé minden! A hívő ember így
szemléli a világot. Mi sáfársággal bízattunk meg. Nem a mienk, hanem ránk
bízatott az, ami van. Ez egy nagyon nagy különbség. A világ fiai általában
úgy gondolkoznak, hogy „ez az enyém, én dolgoztam meg érte!” A hívő ember
tudja, hogy kaptuk. Ránk bízatott: ideadta az Isten egy időre nekünk. Az
erőnktől kezdve az anyagi javakon át, a képességekkel folytatva, sok
mindennel kapcsolatosan tudnunk kell, és hittel ki kell mondanunk
alázatosan: igen, kaptuk, nincs mivel dicsekednünk. Bármikor elveszíthetjük,
és bármikor elveheti az Úr. Ő szabad és szuverén Úr. Bekövetkezhet az, ami
a Jób könyvében van: megáldotta keze munkáját, hatalmas vagyona volt, szép
családja volt, egészséges volt, istenfélő volt – és: elvesztette családját,
elrabolták vagyonát, és az egészsége is vészesen tönkrement: Na állsz-e még
a hitedben? – és nem egyszerűen a világ fiai mondták, hanem a feleség
mondta, kérdezte.
Istené minden, Istennek nincs szüksége a mi
adományunkra. Fordítva van a dolog. Teljesen fordítva van: nekünk van szükségünk arra, hogy a
mi életünket odaszánjuk hálaáldozatként. Mert ez az értelme az életnek. És
így egészen másképpen, szabadon tudunk tekinteni mindarra, ami ránk
bízatott – amire azt szoktuk mondani a világ nyelvén szólva, hogy ez az
enyém, ez a mienk, ezért én dolgoztam –, arról szabadon tudom mondani, hogy
az Isten most nálam helyezte el egy időre. Övé tehát minden. Neki nincs
szüksége a mi hálaáldozatunkra, de nekünk szükségünk van arra, hogy így
megélhessük igazán teremtmény-voltunkat, Istenhez tartozásunkat.
A hálaáldozat tehát Isten dicsőségét hirdető, hitvalló cselekedet. A jótékonyság
nem. Az ennél kevesebb. A jótékonyság segít az alkalmi szükségben, amire
szükség van, de a hálaáldozat lényegesen több ennél. Mielőtt megnéznénk, hogy
mi ez a lényegesen több, mert most a legfontosabbat említettem csupán az
Ige alapján, nevezetesen, hogy a hálaáldozat Isten dicsőségét hirdető,
hitvalló cselekedet; előtte nézzük meg, hogy miből lehet hálánkat kifejezni. Miből és hogyan élhetjük meg
mindezt?
Az apostol emlékezteti a korinthusi gyülekezetet,
hogy Isten ad lehetőséget mindannyiunknak a hálaáldozatra. Isten ad
lehetőséget. Először is a legnagyobbat adta: Jézus Krisztust. A
legnagyobbat adta, aki önmagát
megüresítette, szolgai formát vett fel, hozzánk hasonlóvá lett – kivéve
a bűnt. A legnagyobb ajándékot adta: „mert
úgy szerette e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz
őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen”. Az örök életet kínálja
föl a Krisztusban fölkínált kegyelem által nekünk az Isten. Ez sokkal több,
minthogy kezünk munkájával és orcánk verítékével valami kicsit meg tudunk
szerezni. Isten ad lehetőséget, mert az Isten, ajándékozó Isten. A
legnagyobbat, a legtöbbet, olyat, amit mi nem tudunk adni.
Nagyon érdemes fölfigyelni arra, hogy az apostol egy
rövid mondatban milyen tömören fogalmazza meg, tehát, hogy minden
jótéteményre készen legyünk, ezért: …minden
kegyelmét kiárasztja rátok, hogy mindenütt, mindenkor minden szükségessel
rendelkezzetek… minden jó cselekedetre”. Figyeljük meg ezt az újra
ismétlődő „minden”-t. Minden jótéteményét kiárasztja, minden kegyelmét, mindenütt, mindenkor minden szükségessel rendelkezzetek, minden jó cselekedetre – és itt nem
a perselypénzről van szó. Ha leszűkítjük erre csupán, akkor nem igazán és
jól értjük az Igét. Minden jócselekedetre készít föl az
Isten bennünket, és ebben nagyon sokféle lehetőségünk van.
Az Isten ad tehát lehetőséget a hálaáldozatra.
Először is: hogy megváltott minket – és életünket nem a magunk erejével,
izzadságával és körömszakadtáig kell bebiztosítani valahogy, mert mindjárt
vége az egésznek, és még nem élveztem ki az életet! –, hanem a Krisztusban
kaptunk életet és örök életet. Aki az ének szavával mondva: „érzem, hogy az örök élet már a földön az enyém lett” – aki ennek a bizonyosságában
él, az nem retteg attól, hogy még nem élveztem ki az életet, még nem
szereztem ennyit meg annyit, meg amannyit; mert tudja, hogy az élet sokkal
több ennél. Sokkal több, mint az öltözet, meg a táplálék, meg az öltözetben
a flanc, meg az egyéb dolgok, amik ma vannak, holnap nincsenek, és semmit
nem vihetünk magunkkal.
Nos, nézzük akkor: ezek után az apostol rámutat a
hálaáldozat hasznára – a hálaáldozat haszna. Az előbb így fogalmaztam meg:
a hálaáldozat Isten dicsőségét hirdető, hitvalló cselekedet. A jótékonyság
nem! A jótékonyság csak az emberre mutat; ezért lényegesen kevesebb, mint a
hálaáldozat. De annál – hogy tudniillik az Isten dicsőségét hirdeti –,
annál még több haszna van. Ebben össze lehet foglalni, hogy az Isten
dicsőségét hirdető, hitvalló tett… de nézzük részletesebben is, hogy hogyan
van mindez. Az apostol azt írja a korinthusi gyülekezetnek, amikor
bátorítja őket is Macedónia gyülekezeteivel példálózva, akik már nagyon
komolyan készülnek megsegíteni a jeruzsálemi gyülekezetet; nos amikor őket
bátorítja, rámutat a hálaáldozat hasznára.
Vegyük akkor újhegyre ezeket:
Isten
megsokasítja a magot, amit elvetett. A mezőgazdaságból veszi az apostol a képet. De hát
Jézus tanításából nagyon jól ismerjük, hányszor veszi onnan a képanyagot; amikor
azt mondja: hogy is van? Hát mit csináltok ti a kertben, a földeken?
Elvetitek a magot – hát tiszta őrültek vagytok! Inkább egyétek meg! Oda a
földbe, ahol el fog rohadni? – De miért vethetjük el a magot? Azért, mert
abban a biztos tudatban vethetjük el a magot, hogy a magban élet van, és
hogy ha földbe eresztjük, hogy elrothadjon, akkor harminc-, hatvan- és százannyit
hoz. Aki ezt nem hiszi, az nem fogja elvetni, az gyorsan megeszi. Nos azt
mondja az apostol: először is, a hálaáldozat haszna az, hogy ha mersz
vetni, ha mersz adni, azt az Isten megsokszorozza. Nemegyszer találkozom
azzal, amikor valaki ezt mondja: tiszteletes úr, nekem most csak ennyi
telik! Ami mag, azt az Isten megsokszorozza.
Aztán a hálaadásnak, a hálaáldozatnak a haszna: megnöveli igazságotok gyümölcsét – vagy mondhatnánk jutalmát. Ez egy
nagyon érdekes megfogalmazás az apostol részéről. Itt nem érdemekről van
szó, nehogy félreértsük, nem erről van szó. Mintegy megerősíti, kifejezi, kiábrázolja,
hogy a Krisztus által megváltott emberek vagyunk, hogy az ő igazságát
nekünk tulajdonította a mennyei Atya, és lám, megtermi a mi életünk ennek a
gyümölcsét. Ilyen értelemben az igazság gyümölcsét termi, „megnöveli igazságotokat” – írja az
apostol. Vagyis a hálaáldozat hitünkről is egyfajta vallomás.
Aztán az apostol, amikor bátorít a hálaáldozatra,
akkor arról is beszél, hogy a ti hálaáldozatotok – tudniillik Macedóniából,
vagy éppen most közelebbről, Korinthusból –, a Krisztus munkáját fogja hirdetni a jeruzsálemi gyülekezetben.
Fordítsuk le egyszerű szavakra. A jeruzsálemi anyagyülekezet zsidókból lett
gyülekezet. A korinthusi gyülekezet alapvetően már nem zsidókból, hanem a nemzetek
fiaiból – bibliai szóhasználattal: a pogányokból – lett gyülekezet. Nos a
zsidó-keresztyén gyülekezet tagjai láthatják azt, hogy hogyan munkálkodik
az Isten, hogyan munkálkodik az Isten Lelke a pogányok között is; például
Korinthusban. Visszaigazolja mindazt, amit az apostoli zsinat döntése
hozott, amikor is ajtót kell nyitni, mert az Isten ajtót nyitott a népek
felé. Bizonyítja tehát a Krisztus munkáját, annak valódiságát,
megtéréseteket, hogy az Isten nem csak Jeruzsálemben munkálkodik, hanem
Korinthusban is, Filippiben is, Efézusban és máshol is. Megtermi a maga
gyümölcsét: hogy összetartoztok. Hogy ugyanannak az Úrnak a követői
vagytok. Hogy egy nagy testnek,
az egyháznak vagytok tagjai. Bár különböző népekből választott, bár a Római
Birodalom különböző tartományaiban éltek. A hálaáldozat haszna, hogy
konkrétan segít a szükségbe került jeruzsálemi gyülekezeten. A jótékonyságnál
általában ez a haszon, és ez fontos dolog, hogy valamilyen
szükséghelyzetben segít. Itt az előbb már néhány más hasznát is említi az
apostol a hálaáldozatnak, de ezek között fontos, hogy segítségül lesz a jeruzsálemi gyülekezetnek, mert ők ínséges
időket élnek most. Tehát a konkrét szükségen is segíthet a hálaáldozat.
Az apostol rámutat arra is, hogy a hálaáldozatoknak
az is haszna, hogy másokat Isten
iránti hálára indít. Vagyis a jeruzsálemi gyülekezet tagjai az Istent
fogják magasztalni, hogy az Isten a ti szívetekben, a ti lelketekben – sok
száz kilométerrel messzebb élők lelkében, nem is ismerik fizikailag egymást
– elvégezte a maga munkáját, és ti készek vagytok szeretetben segíteni.
Isten iránti hálára indít, az Isten magasztalására indít. Az apostol néhány
területet említ, amikor bátorítja a korinthusi gyülekezetet, hogy a
hálaáldozatnak milyen gazdag haszna, gyümölcse van azon túl, hogy most
konkrétan a nehezebb helyzetben lévő jeruzsálemieken fogtok segíteni.
Végül fogalmazzuk meg akkor, hogy építő
hálaáldozatunk, vagyis a mai keresztyén ember cselekedete: építő hálaáldozatunk, Istent dicsőítő
misszió. Ma is ilyen misszió lehet, hogyha olyan célú a hálaáldozat,
akkor segít egy pillanatnyi szükségben lévő emberen. Segít – és ez
rendkívül szükséges és hasznos. De építő hálaáldozatunk segíthet a
pillanatnyi helyszűkén is, hogy egy közösség, egy gyülekezet tudjon élni,
még több szolgálatot tudjon végezni, és harminc-, hatvan- és százannyit
hoz, ilyen értelemben is. Mert hogyha helyet formálunk, helyet alakítunk
ki, ha helyiségeket, négyzetmétereket építünk, akkor ott különböző
szolgálatoknak, csoportoknak, közösségeknek helyet adunk, és így a lelki
munka még inkább kiterebélyesedhet. A hálaáldozatunk Istent dicsőítővé
válhat, hiszen talán éppen így formálunk elinduló, lélekben kereső,
érdeklődő embereknek helyet, ahova eljöhetnek, ahol az Isten Igéjével
kezdhetnek megismerkedni, ahol talán megszólíthatja és megragadhatja őket az
Isten Igéje. Megragadhatja őket az a szeretet, hogy itt van egy közösség, amelyik
nem csak magának épít, és magára gondol, hogy ő jól érezze magát, neki
legyen hol leülni, hanem legyen helye nekik is, akiket talán most nem is
ismerünk, de az Isten itt szeretne látni, mert meg akar szólítani.
Elindulási pont érdeklődőknek, keresőknek, és a mi hálaáldozatunk adta ezt.
Hálaáldozatunk Istent dicsőítő lehet, hiszen a közösségépítésnek is kell
hely. Kell hely, ahol a kapcsolatokat erősíthetjük a gyülekezeten belül is.
Hálaáldozatunk Istent dicsőítő generációs értelemben is, hiszen kevesen vannak
itt, akik 1975-ben is idejártak, amikor fölszentelték ezt az épületet.
Valakik megépítették. Megépítjük. A hálaáldozat az nem egyszerűen a
pillanatnyi szükségen segíthet, hanem annak hosszú távú, idői értelemben és
generációs értelemben is hosszú távú áldásai, és gyümölcse lehet. Vagyis
bizony gyerekeinknek és unokáinknak építünk. A hálaáldozatunk ilyen hosszú
távon is gyümölcsöző lesz, az a harminc-, hatvan- és százannyi ezt is
jelenti. Ebben az összefüggésben szolgálja tehát a holnapot és a holnaputánt,
és egy Istenre mutató, hívogató jel:
miért hoznak áldozatot emberek, egy gyülekezet, miért? Ezen, vannak ám,
akik elgondolkoznak. Elgondolkoztatja őket, és ilyen értelemben jellé lesz,
Istenre mutató jellé ez a fajta hálaáldozatunk is.
Jótékonyság, hálaáldozat? A jótékonyság alapvetően
emberi humánumból fakad. Nemes célért. Bizony szükség van rá ebben a
világban. A hálaáldozat az az Isten irántunk való szeretetéből táplálkozik,
és éppen ezért az Isten dicsőségét szolgálja. Ami pedig az Isten dicsőségét
szolgálja, az biztos, hogy jó nekünk embereknek. Fordítva nem biztos: ami
az ember dicsőségét szolgálja, az nem mindig jó az embernek.
Végezetül így fogalmaznám meg: a leghasznosabb
befektetés odaszánni hálából magunkat folyamatosan, és odaszánni hálából
adományunkat is – akár gyülekezeti otthont építve, akár más szolgálatot
végezve –, hogy az emberek üdvösségét szolgáljuk, hogy az Isten
dicsőíttessék általunk is. Ámen!
Reménységem neveli bennem
S bizonyossá tészen,
Hogy végre jutalmam énnékem
Örök élet lészen,
Melyre is készíti lelkemet
És hívja magához,
Hogy szabjam egész életemet
Szent akaratjához.
Uram, taníts gyarló éltemnek
Nagy bűnös voltára,
Ó vezess én árva fejemnek
Szabadítójára:
Magamat néki hadd adhassam
Lelki ajánlással,
Drága jóvoltát felválthassam
Méltó hál’adással.
201.
dicséret 5.-6.verse
Magasztalunk Istenünk teremtő hatalmadért, életért,
erőért, képességekért, kezünk munkáinak gyümölcséért. Téged dicsőítünk
Jézus Krisztusért, aki önmagát adta a keresztre érettünk, helyettünk, hogy
nékünk bűneinkre bocsánat és örök élet legyen, és magasztalunk, hogy Lelkednek
szentelő munkáját végzed bennünk, közöttünk és általunk is, hogy
gyülekezetet hívtál ki itt, formálsz, megtartasz, szolgálatba küldesz.
Magasztalunk, hogy életünket meggazdagító ajándékaiddal körülveszel.
Bocsásd meg, amikor elfogadjuk szeretetedet, minden adományodat, de nem
osztjuk meg másokkal. Bocsásd meg, hogy gyakran csak magunknak gyűjtögetünk
és ez ránk romlik, mint a pusztában a manna. Segíts, hogy ne csak alkalmilag,
sajnálatból jótékonykodjunk, hanem megértsük és továbbjárjuk a hálaáldozat
útját. És Urunk segíts, hogy hálaáldozatunk országodat építő, lelkeket az
örök életre megmentő szolgálattá legyen. Kérünk, Urunk, segíts, hogy
hálaáldozatunk által az elkezdett építkezésünk is eredményesen
befejeződhessen, hogy így, hálaáldozatunk minden formája Rád mutató jellé,
Téged dicsőítő hitvallássá legyen. Könyörgünk mindazokért, akik az élet
gondjaiban járnak. Kérünk gyászolókért, megszomorodottakért, hogy Igéd által
együtt vigasztalódjunk. Könyörgünk az élet értelmét keresőkért, hogy
szeretetedre felelő, hálaáldozatra kész életünk által nálad találják meg
életük értelmét, békességét, célját és igazi örömét. Urunk, mindent tőled
kaptunk, neked ajánljuk föl, szolgálja a Te dicsőségedet és legyen
üdvösséges sokaknak mindez. Ámen!
„Ti azonban
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdonba vett
népe vagytok, hogy annak nagy tetteit hirdessétek, aki a sötétségből az ő csodálatos
világosságára hívott el titeket.” Ámen!
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|