|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Van hatalma az Úrnak!
Zsoltárok
könyve 104. fejezet 1-9; 31-33.
1Áldjad, lelkem, az URat! URam, Istenem, igen nagy
vagy, fenségbe és méltóságba öltöztél, 2világosságot vettél
magadra, mint egy köpenyt. Ő az, aki sátorként feszítette ki az eget, 3palotáját
a vizek fölé építette, a felhőket tette kocsijává, szelek szárnyán jár.
4A szeleket tette követeivé, a lángoló tüzet
szolgájává.
5Szilárd alapokra helyezte a földet, hogy soha meg ne
inogjon.
6Mély vizekkel borítottad be, mint valami öltözettel,
a hegyeken is állt a víz.
7Dorgálásodra lefutottak, mennydörgő szavadra
elszéledtek.
8A hegyek fölemelkedtek, a völgyek lesüllyedtek oda,
ahol helyet készítettél nekik.
9Határt szabtál nekik, nem léphetik át, nem önthetik
el újból a földet.
31Dicsőség legyen az ÚRnak örökké! Örüljön alkotásainak
az ÚR!
32Tekintetétől reszket a föld, érintésétől füstölögnek
a hegyek.
33Éneklek az ÚRnak, amíg élek, zsoltárt zengek
Istenemnek, amíg csak leszek.
Óh mi kegyelmes Krisztusunk,
Ki vagy nékünk igazságunk,
Békességünk és váltságunk:
Kelljen, kérünk, imádságunk.
Mi szívünket, kegyes Isten,
Igaz hitben, reménységben
Kiváltképen erősítsed,
Hogy bízhassunk csak
tebenned.
Te isteni jóvoltodat,
Ismerhessük hatalmadat,
Melyet hozzánk megmutattál,
Mikor érettünk áldoztál.
291. dicséret 1-3. vers
Márk
evangéliuma 4. fejezet 35-41. vers
„35Ugyanezen
a napon, amikor este lett, így szólt hozzájuk: »Menjünk át a túlsó partra.«
36Miután tehát elbocsátották a sokaságot, magukkal
vitték őt, úgy, ahogy éppen a hajóban volt; de más hajók is voltak a
nyomában.
37Ekkor nagy szélvihar támadt, és a hullámok becsaptak
a hajóba, úgyhogy az már kezdett megtelni.
38Ő pedig a hajó hátsó részében volt, és a vánkoson
aludt. Ekkor felébresztették, és így szóltak hozzá: »Mester, nem törődsz
azzal, hogy elveszünk?«
39Ő pedig felkelt, ráparancsolt a szélre, és azt mondta
a tengernek: »Hallgass el, némulj meg!« És elállt a vihar, és nagy
csendesség lett.
40Akkor ezt mondta nekik: »Miért féltek ennyire? Miért
nincs hitetek?«
41Nagy félelem fogta el őket, és így szóltak egymáshoz:
»Ki ez, hogy a szél is, a tenger is engedelmeskedik neki?«”
Ki ez? Úgy gondolom, többször
jártunk már úgy életünkben, hogy magunkban, vagy hangosan kimondva azt
mondtuk: ki ez? Ismernem kellene valahonnan. Mintha láttam volna már!
Mintha találkoztam volna már vele! Vagy hallottam róla. De ki ez?
És ilyenkor (hogyha mondjuk közismertebb személyről
van szó), jól jön egy segítőeszköz. Lehet ez valaki, aki esetleg segít. De
segítség lehet az is, hogyha kézbe veszünk egy lexikont, vagy kézbe veszünk
egy olyan kötetet, amiben többfélét is lehet találni, és így kezdődik a
címe általában, hogy Ki
kicsoda…, mondjuk a magyar irodalomban, ki kicsoda a
sportban, ki kicsoda a politikában. Jól jön a segítség.
Nos Márk evangéliumának egyik sajátossága éppen az,
hogy újra és újra előjön ez a kérdés: ki ez, vagy kicsoda ez, ez a bizonyos
názáreti?
Az evangélium újra és újra fölteszi valamilyen
formában ezt a kérdést. De úgy gondolom, hogy nem csupán Márk
evangéliumának alapkérdése, hanem
azóta is nagyon sok embernek kérdése: kicsoda
ez a názáreti?
Nézzük a történetünket. Nagyon jól ismerjük, hálás
történet hittanórán; vagy esetleg a vasárnapi gyerekórán a gyerekeknél: lehet
rajzolni, színezni, elmesélni.
– Ó hát ezt ismerjük!
Igen?! Ismerjük a történetet? Persze magát a
történetet igen.
Érdemes észrevennünk először is, hogy a tanítványok
tanúsítják Jézus hatalmát (tudniillik, hogy mi történt). Az evangéliumi
beszámolók egyébként is nem vitatják Jézus hatalmát. Még az ellenfelek sem.
Itt is a korábbi szakaszokban, fejezetekben arról olvasunk, hogy Jézus
betegeket gyógyít, hogy hatalommal tanított. Most arról olvasunk, hogy a
természet erői fölött is hatalom adatott neki. Szól, s engedelmeskednek a
természet erői.
A történetünk először is tehát Isten győztes hatalmát
mutatja meg, másik oldalról pedig az élő hit példáját láthatjuk (tudniillik
vihar van), a genezáreti tavon felnőtt profi halászok kétségbeesetten
félnek, és Jézus nyugodtan alszik. Az élő hit példáját adja nekünk, aki
rábízza magát a mennyei Atyára. És akkor jöhet bármi vihar. Tud nyugodtan
aludni.
A tanítványok tehát tanúsítják, ami történt. Ezt nem
vitatják, ez nem kérdés. Vajon mi mit tudunk tanúsítani? Mik a mi
tapasztalataink?
Fölismertük, az ilyen belső
bizonyságtétel alapján, hogy Jézus a Krisztus. Fölismertük, hogy próféciák teljesedtek
be. Hogy áldozata helyettünk és érettünk is volt. Tanúsíthatjuk mi is, amit
az evangélium is elmond, hogy bűnösök, paráznák megváltoznak, megtérnek.
Hogy Zákeusok megváltoznak. Tanúsíthatjuk mi is, hogy szenvedélyek rabjai
szabadulnak. Itt a gyülekezetben is sokan tanúsíthatják, hogy életükben
ilyen nagy változást hozott az evangélium, a Krisztus megismerése, a
Krisztus követése. Tanúsíthatjuk gyülekezetként (bár nagyon különbözőek
vagyunk, sok mindenben másképp gondolkozunk, sőt nem is értünk egyet),
mégis tanúsíthatjuk, hogy ez a hatalom összetart egy népet, azon belül
egy-egy gyülekezetet, hogy összetart bennünket is. Pedig mennyi mindenben
nem értünk egyet. És sok mindenben nem is kell.
Mégis, hogy van gyülekezet, és hogy vagyunk mi is.
Igen, a tanítványok tanúsíthatják az eseményeket. Mi
is sok mindennek tanúi lehetünk. Mégsem tudnak válaszolni a legfontosabb
kérdésre: ki ez? Ki ez? Nem vitatják, hogy a szél elállt, hogy a tenger
lecsendesedett, hogy betegek gyógyulnak. Nem vitatják, hát átélői, tanúi
mind ennek. És mégis ez a történet, azon kevés történetek közé tartozik az
evangéliumokban, amelyik kérdéssel marad abba. Szokatlan. De érdemes
fölfigyelni rá. A történet vége felé ugyanis ezt olvastuk – miután
lecsendesítette a természet erőit –, akkor ezt mondta nekik: „Miért féltek ennyire? Miért nincs
hitetek? Nagy félelem fogta el őket, és így szóltak egymáshoz: »Ki ez, hogy
a szél is, a tenger is engedelmeskedik neki?«” S ezzel vége a
történetnek. Ki ez? És hol a felelet?
Úgy gondolom, nem véletlen mindez, mert bennünket is
megkérdez: ki ez? Nem tudnak válaszolni a tanítványok, akik átélték ott,
személyesen tapasztalták Jézus hatalmát. No jó, de akkor ki ez?
Érdemes fölfigyelnünk arra, hogy Márk evangéliumában
legalább 12-szer van olyan szakasz – és jegyezzük meg, Márk evangéliuma a
legrövidebb evangélium –, nos legalább 12-szer van olyan szakasz, ahol vagy
így direkt módon, mint a most olvasott történetünkben, ott van, hogy ki
ez?; vagy más módon, de ott van a kérdés Jézussal kapcsolatosan.
Van, amikor direktebben, van, amikor indirekt módon, néhányat hadd
említsek.
Mindjárt az első fejezetben,
Kapernaumban vagyunk, gyógyít, hatalommal van és álmélkodnak. Ki ez? De
ugyanez jelenik meg a 11. fejezetben is. Vagy az írástudók kérdezik a béna
meggyógyításakor (mindjárt a második fejezetben olvashatjuk): „Milyen hatalommal cselekszik?” Nem
azt vitatják, hogy meggyógyította. Ezt nem lehetetett ép ésszel vita
témájává tenni. Egyedül csak az a kérdés: milyen hatalommal? Merthogy van
hatalma, az biztos – ki lehet ez?
Vagy a harmadik fejezetben
saját családtagjai azt mondják, hogy Jézus magánkívül van. Mert ugye a
magánkívül lévő embert nem lehet beszámítani, nem lehet felelősségre vonni.
Jézus olyan dolgokat mondott, és olyan hatalommal szólt és tanított, hogy a
saját családja menteni próbálja; nem tudja, hogy kicsoda Jézus. Nem tudja.
És egyszerűen azt mondják, hogy magánkívül van. Olyan furcsa dolgokat mond.
Nem beszámítható.
Vagy a hatalmon lévők a 6.
fejezetben – Heródessel kapcsolatosan olvassuk azt, hogy amikor Jézus nyilvánosan
tanít, gyógyít, hatalma egyre nyilvánvalóbbá válik, egyre hírhedtebb lesz,
hírneve növekszik – mondja az evangélium. Olyannyira, hogy eljut Heródeshez
is, és Heródes, aki lefejeztette Keresztelő Jánost, megijedt, mert nem
tudták megmondani, hogy ki ez a názáreti, aki ilyen hatalommal tanít, aki
után tömegek mennek. Némelyek azt mondták, hogy valamelyik a próféták
közül, némelyek azt mondták, hogy biztos Keresztelő János támadt föl benne,
és ezért ilyen hatalommal cselekszik. És akkor Heródes megijed: hát én
fejeztettem le Keresztelő Jánost! Ki ez, aki után a tömegek mennek?
De gondolhatunk Názáretre is.
Szintén a 6. fejezetben olvassuk, amikor ott tanít, és akkor összesúgnak és
elkezdik kérdezni:
– Honnan vannak ezek a bölcsességek ennél? Hát ez a
József fia! Hát jó, jó, ha a József fia, de akkor
honnan van mindez? Hát nem végzett hittudományi egyetemet! Honnan van
mindez? Ki ez? Hát ismerjük! Hát persze, hogy ismerjük. Nem ismerjük! Ki
ez?
Aztán emlékezzünk egy másik
történetre, amit úgy szoktunk nevezni: Jézus a tengeren jár a Genezáreti
tavon, és tanítványai azt hiszik, hogy kísértetet látnak. Ott van az Úr, nyilvánvalóvá
teszi isteni hatalmát – de hogy ez lenne Jézus?! Valami kísértet. Nem
ismerik fel. Nem tudnak válaszolni a kérdésre, hogy ki ez.
De eszünkbe juthat, amikor a
farizeusok mennyei jelt követelnek Jézustól, miután már egy csomó messiási
jelt mutatott; ezután mennyei jel kell:
– Ki vagy te? Igazold magad! Mutass Istentől való
jelt!
Nem értik, vagy nem akarják érteni, hogy ki ez a
názáreti?
És még kettőt említsünk az
evangélium végéről – amikor a főpap kérdezi: „Te vagy a Krisztus, az Áldottnak Fia?”
Vagy szintén ott, amikor a világi
hatalom, a római birodalom helyi képviselője, Pilátus fordul oda Jézushoz: „Akkor mégis király vagy te?” Mi
vagy te?
Észre kell vennünk, az egész evangéliumon végigvibrál
ez a kérdés. Ki ez? És itt, a most olvasott bibliai szakaszunk is ezzel
marad abba: Ki ez, hogy a szelek, a vizek engednek neki. Hogy hatalma van.
Letagadhatatlanul isteni hatalma van. No jó, de akkor kicsoda ez?
Megdöbbentő, hogy a tanítványok átélik, tanúi, tanúsítják
a hatalmat, és mégis ezen gyötrődnek és vívódnak, hogy de akkor ki ez? Ki
ez a Jézus? Nekem, neked ki ez a Jézus? Mert mi is sok mindent el tudunk
mondani, sok mindent megtanultunk, sok mindent olvastunk, hallottunk. Sok
mindent átéltünk. De kicsoda ez a Jézus? Mit tudunk válaszolni? Neked
kicsoda Jézus? Ki ez?
Nem arról van szó, hogy mit tudunk Jézusról, hanem hogy ki ez?
Kicsoda nekem Jézus?
A történetünk szerint (egész pontosan Jézus szerint)
a legnagyobb veszély nem a vihar, amitől a tanítványok megijednek, az
edzettek, hiszen jó néhányan ott nőttek fel, és ott voltak előtte profi
halászok a Genezáreti tavon, ismerték a széljárást, a vízjárást.
Jézus szerint a legnagyobb veszély nem a vihar, hanem a
tanítványok kishitűsége. És ezen érdemes elgondolkoznunk. Mert mi szeretjük a vihart
igazi veszélyében: igen, a társadalmi körülmények… igen, a korábbi
évtizedekben, tetszik tudni, nem lehetett jönni… igen, nem lehetett
megkereszteltetni… a körülmények, tetszik tudni… Persze, tudjuk!
Csak a vihar? Csak a körülmények? Napjainkban pedig a
rohanás, a megélhetés: „de hát tetszik tudni… hát persze fontos, igen… meg
hisszük mi, de hát tetszik tudni…”
Persze! Sok mindent tudok, de azt én most nem mondom
el, hogy mivel kéne folytatni az ilyen, “tetszik tudni” mondatokat. Jézus
nem azt mondja a tanítványokkal kapcsolatosan, akik félnek: „hát igen
barátaim, ekkora vihar, ilyet még én sem láttam a Genezáreti tavon! Tényleg
rendkívüli, nehéz a helyzet!” – nem ezt mondja Jézus. Nem ad igazat a
tanítványoknak, akik a “tetszik tudni”-t mondanák. Hanem Jézus azt mondja
(az előbb ilyen szerényen fogalmaztam): miért vagytok ti kishitűek? Így
olvassuk: „Miért nincs hitetek?”
Ne a viharról beszéljetek! Hát itt van a hatalmas
mellettetek! Nem a viharral van a baj! Nem a körülményekkel van a baj! Nem
az élet nehézségeivel van a gond! Hanem azzal, hogy nincs hitetek.
Ne lett volna hitük a tanítványoknak? Hát persze, hogy
volt. De nem igazán élő hit volt ekkor. Mi is hiszünk. Persze, hogy
hiszünk. De vajon ki az, akiben hiszünk? Egy olyan valaki, akinek nincs
hatalma a vihar fölött? Olyan valakiben hiszünk, akinek nem adatott hatalom
mennyen és földön? Olyan valakiben hiszünk, aki egy rendszerrel szemben
tehetetlen? Mert akkor persze, hogy félünk. Persze, hogy megtorpanunk.
Ki ez, hogy a szelek, a vizek engednek neki? Kicsoda
nekünk Jézus? Valóban hatalmas Urunk és Gazdánk? Vagy kedvelt, szeretett
Urunk, aki hát nálunk egy kicsit nagyobb – no de azért a vihar! Meg a
társadalmi körülmények! Meg az ellenszél! Meg divat vagy nem divat hinni! Az igazi hit minden helyzetben számol
Isten hatalmával. Nem az Isten népével – az természetes! Hatalmával. Jézus
nem azt kérdezi a tanítványoktól: nem hiszitek, hogy itt vagyok,
hogy én vagyok? A tanítványok Jézus hatalmát vonták kétségbe. Abban nem
hittek igazán. Így csak a vihar maradt számukra.
Tudnak válaszolni tehát arra, hogy mi történt. De
arra, hogy ki ez a Jézus, nem igazán tudnak válaszolni. Mi is sok mindent
tudunk, de tudunk-e igazán válaszolni a kérdésre: ki ez? Már pedig ez az igazán döntő kérdés életünk
számára. Ettől a választól függ látásunk,
ettől a választól függnek tetteink,
ettől a választól függ a missziónk.
Amíg erre nem adunk evangéliumi választ, addig a többiről lehet aranyosan,
kedvesen és buzgón beszélgetnünk, de az csak emberi beszélgetés marad.
A választól, hogy ki ez a Jézus, akit mi Urunknak és Gazdánknak
vallunk, ettől függ tehát a látásunk, nevezetesen az életről, az élet
értelméről. Ettől függ. Hogy ki ez a Jézus számunkra, nevezetesen, hogy
hatalma van, ettől függ az élet értelmének megtalálása, ettől függ a
megtérés, az újjászületés, ettől függ a megszentelődés útján való
haladásunk, vagy helyben járásunk.
A választól, hogy ki ez a Jézus, függnek tetteink.
Hogy követjük Jézust, vagy amikor ilyen kellemesen, ilyen nyárvégi módon
elfogadható módon süt a nap, amikor olyan sima minden, amikor kellemesek a
hullámok, még jó lenne csobbanni is egyet benne, hát akkor igen. Akkor te
vagy a mi Urunk. No és ha vihar lesz? Akkor is követjük őt? Mint akinek
adatott a hatalom? A választól függ tehát, hogy mit cselekszünk. Hogy
ragaszkodunk-e népéhez. Vagy azt mondjuk: jó szándékú, de erőtelen
társaság. Jó szándékú, de álszent népség – ahogy némelyek mondanák róluk.
A választól függ a misszió. Hisszük, hogy hatalma van
az Úrnak ma is, hogy Zákeusok megváltozzanak? Hogy paráznák megtérjenek?
Hisszük, hogy hatalma van az Úrnak arra, hogy kutyából szalonna legyen?
Vagy az ellenkezőjét hisszük. Mert nagyon sok keresztyén ember mondta már
nekem: ó tiszteletes úr, annak fölösleges beszélni, kutyából nem lesz
szalonna. Barátom! Döntsd el akkor, ki a te Urad. Ha neked ilyen erőtelen
Urad van, jaj neked! Kiben hiszel? Ki az a Jézus, akire te hivatkozol, akit
állítólag követsz, és akinek a népéhez tartozol? Missziónk nem attól függ,
hogy van vihar vagy nincs vihar, ellenszél van, vagy nem ellenszél van, a
rendszer segít, vagy nem nagyon segít. Ez belekavarhat a dolgokba. A
misszió attól függ, hisszük-e, hogy az Úrnak hatalma van, mert eszerint
fogunk cselekedni.
És most, amikor szeretnénk néhány olyan vasárnapot
tartani, majd szeptember közepétől, amikor hívogatnánk barátainkat,
ismerőseinket, érdeklődőket – akkor milyen hittel tesszük ezt? Jó
szándékkal, szeretettel, buzgón, de alig-alig bízva abban, hogy valami
változás is lesz, valami eredmény is lesz? Nem
nagyon bízva abban az Úrban, akinek hatalma van, aki tud életeket
megragadni, megváltoztatni? A misszió nem a vihartól függ, ahol egy
gyülekezet a viharra, a körülményekre néz, misszió címszó idején nem jó
helyre tekint. A keresztyén ember, a gyülekezet csak az Úrra nézhet, akinek
hatalma van. A hatalmas Úrra, nem általában az Úrra, akinek annyi hatalmat
engedünk meg, amennyit a kis hitünk megenged. Annyi mozgásteret akarunk
megengedni neki. Hanem arra az Úrra, aki meg tud változtatni embereket.
Szeretett Testvérek! Végezetül: sokféle hatás,
sokféle hívás éri a mai embereket is. Vihar az mindig van. Szelek mindig
vannak. Nagyon sokszor szembe fújnak. Nagyon sokszor nehéznek látszik, de
mi a válaszunk a kérdésre: ki ez? Ezt nem lehet kikerülni.
Márk evangéliumában, ahogy említettem, legalább
tizenkétszer előjön ez a kérdés. Nem mindig ilyen direkt kérdés formájában.
De előjön. Néhányat föl is soroltam bizonyításként. Ki ez? Ha valóban az,
aki azt mondta, hogy „nékem adatott
minden hatalom mennyen és földön”, ha valóban a hatalmas Úr az én
életem gazdája, akkor ezt merjem megvallani. Nem az én kis hitemet, arról
mesélgetni, hanem a nagy gazdámról beszélni, akinek hatalma van.
Merjük bátran hívni az embereket. Merjük bátran hívni
Jézushoz az élet viharán hánykolódó barátainkat. Ne a szelekbe nézzünk,
hanem az Úrra nézzünk. Ha jó választ szeretnénk, hogy kapjanak az emberek,
akkor először nekünk kell személyesen megadnunk ezt a helyes választ, és
akkor hittel felajánlani segítségünket, szolgálatunkat személyesen, és
hittel fölajánlani gyülekezetként is. Fölajánlani, tudván: olyan Urunk van,
akinek van hatalma.
Volt már jó néhányszor, amikor nekem gyülekezeti
tagok magyarázták, hogy „tetszik tudni vele nem érdemes foglalkozni,
fölösleges az időt rá pazarolni. Tudná tiszteletes úr milyen a múltja! Nem
lesz ebből semmi.”
Ha én ezekre a gyülekezeti tagokra hallgattam volna,
akkor a lelkemen száradhatott volna, hogy nem térnek meg. A megtérés, a
megújulás, az az Úr hatalma által lehetséges. A hatalmas Úrban higgyek, és
a hatalmas Urat engedjem munkálkodni rajtam keresztül. Mert Isten volt az,
aki megbékéltette magával a világot, de ránk bízta a békéltetés
szolgálatát. Isten volt az. Ő a hatalmas.
Tegyük föl tehát a kérdést személy szerint magunknak
is: ki ez? Ki az, akit mi Urunknak, gazdánknak vallunk. Ha az, akinek
hatalma van minden fölött, ha olyan Úr, amilyenről az Írás beszél, akkor meg
bátran merjek bízni, bátran merjek szólni, és rábízni a többit arra az
Úrra, akinek van hatalma, mert még engem is meg tudott ragadni. Ha
életedben átélted és megtapasztaltad, ha átéltük és megtapasztaltuk, hogy
hatalma van az Úrnak, akkor Őhozzá hívjunk. A vihar meg hadd fújjon. Majd
az Úr a maga idejében, ahol kell, azt lecsendesíti. Ő elhárítja az
akadályokat. Az én kishitűségem ne legyen akadály. A gyülekezet, a közösség
kishitűsége ne legyen akadály. A történetünk nyitott. Miért féltek ennyire,
miért nincs hitetek? Ki ez, hogy a szél is, a tenger is engedelmeskedik
neki? Ő a győztes Úr, engedelmeskedjünk mi is neki, amikor emberhalászokká
akar tenni. Ámen.
Óh seregeknek Hatalmas
királya,
A nagy Istennek, Mi
teremtőnknek,
Gondviselőnknek Szerelmes szent
Fia:
Szent indulattal Minden hívő
lélek
Téged magasztal, Ó fő
bölcsesség,
Áldott Istenség! Én is, amíg
élek.
Azért már élünk Néked, nem
magunknak:
Hát úgy bánj velünk, Hogy
nagy örömmel
Szolgáljunk szívvel Néked, mi
Urunknak!
297. dicséretünk 1., 2., és
9. vers
Imádkozzunk!
Hálát adunk Teremtő Istenünk, hogy a természet
titkait kutathatjuk, hogy belecsodálkozhatunk teremtett világod célszerűségébe,
kicsi és nagy összefüggéseibe, hogy csodálhatjuk annak szépségét, és
hasznosíthatjuk magunk és mások javára. Magasztalunk, hogy kijelentetted
magadat a teremtett világban a próféták szavai által és legteljesebben
Jézus Krisztusban. És Téged dicsőítünk és magasztalunk a bűnbocsánatért, a
Krisztusban megszerzett örök életért. Megvalljuk, hogy mégis csak
töredékesen ismerjük Jézust, és életeket megújító hatalmát.
Segíts Urunk jobban látni a mi Urunk Jézus Krisztus
hatalmát. Segíts komolyabban hinni, hogy ma is életeket megváltoztató
szeretete hatalom, erő. Segíts Urunk, hogy bátrabban tegyünk vallást tapasztalatainkról.
És kérünk, segíts, hogy erősebb hittel hívogassunk a mi Urunkhoz, Jézushoz.
Segíts, hogy ha nem is értünk mindig mindent, akkor is a mi hatalmas
gazdánkhoz, Urunkhoz hívogassunk. És kérünk, segíts, hogy bátrabban
fölajánljuk segítő szolgálatainkat, bizonyságtételünket, közösségünket az
embereknek, akik az élet viharos tengerén hánykolódnak, biztos pontot,
megújulást, reménységet, új kezdetet keresnek.
Könyörgünk az András-szolgálatos alkalmakért. Kérünk
azokért, akiket Hozzád szeretnénk hívogatni, akikkel eddig is beszélgettünk
a Te dolgaidról, hogy legyen nyitott szívük irántad. És kérünk magunkért,
hogy befogadó és a közösségben megtartó gyülekezet legyünk. Könyörgünk
megfáradtakért, betegekért, gyászolókért, mindazokért, akik az élet különféle
terhei, bajai, nyomorúságai közepette járnak. Reménységet, vigasztalást,
bátorítást, megoldást keresnek, segíts, hogy tudjunk Rád mutatni a Te
megoldást adó hatalmadra.
Könyörgünk a nyári szünet végén, a tanév kezdetén
diákokért, tanítókért, hitoktatásért. Urunk odaszánjuk magunkat erre a
szolgálatra. Nálad van az áldás, Te áraszd azt Urunk.
És könyörgünk az átalakítási, felújítási munkákért,
hogy azok is továbbra is szép rendben folyhassanak. És kérünk, bátoríts
bennünket a még hiányzó anyagi fedezetért, melyet nálunk helyeztél el, hogy
amikor szükséges, rendelkezzünk mindezekkel. Odaszánjuk magunkat
személyesen, gyülekezetként is nemzetünk megújításának szolgálatára
azáltal, hogy a Te hatalmadat hirdetjük e világban.
Erősítsd hitünket, hogy Nálad, a hatalmas Úrnál, és
általad, a hatalmas Úr által minden lehetséges. Így adj megújulást, így adj
ébredést városunkban is. Ámen.
„A reménység
Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes örömmel és békességgel,
hogy bővölködjetek a reménységben a Szentlélek által.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|