|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Az ÚR az én pásztorom”
„Az Isten, a mi
Urunknak a Jézus Krisztusnak Atyja, a minden vigasztalásnak és irgalomnak
Istene, aki megvigasztal minket minden nyomorúságunkban, hogy mi is megvigasztaljuk
a nyomorúságban lévőket azzal a vigasztalással, mellyel Isten vigasztalt
meg bennünket.”
Ámen.
János
evangéliuma 14. fejezet 15-27.
15„Ha szerettek engem, megtartjátok az én
parancsolataimat,
én pedig kérni
fogom az Atyát, és másik Pártfogót ad nektek, hogy veletek legyen
mindörökké:
az igazság
Lelkét, akit a világ nem kaphat meg, mert nem látja őt, nem is ismeri; ti
azonban ismeritek őt, mert nálatok lakik, sőt bennetek lesz.”
„Nem hagylak
titeket árván, eljövök hozzátok.
Még egy kis
idő, és a világ többé nem lát engem, de ti megláttok, mert én élek, és ti
is élni fogtok.
Azon a napon
megtudjátok, hogy én az Atyámban vagyok, ti énbennem, én pedig tibennetek.
Aki befogadja
parancsolataimat, és megtartja azokat, az szeret engem, aki pedig szeret
engem, azt szeretni fogja az én Atyám; én is szeretni fogom őt, és
kijelentem neki magamat.”
Így szólt hozzá
Júdás, de nem az Iskáriótes: „Uram, miért van az, hogy nekünk akarod
kijelenti magadat, és nem a világnak?”
Jézus így
válaszolt: „Ha valaki szeret engem, az megtartja az én igémet; azt pedig az
én Atyám is szeretni fogja, és elmegyünk hozzá, és szállást készítünk
magunknak nála.
Aki nem szeret
engem, nem tartja meg az én igémet. Az az ige pedig, amelyet hallotok, nem
az enyém, hanem az Atyáé, aki elküldött engem.”
„Elmondom ezeket nektek, amíg veletek
vagyok.
A Pártfogó
pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az Atya, ő tanít majd meg
titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit én mondtam nektek.
Békességet
hagyok nektek: az én békességemet adom nektek; de nem úgy adom nektek,
ahogyan a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen.”
Imádkozzunk!
Hálát adunk mennyei Atyánk, hogy Te ma is szólsz
hozzánk szeretettel, biztatóan. Mekkora erőt sugároznak a Biblia szavai!
Mennyire jó a Te szeretetednek a sugarában élni, még akkor is, amikor
szomorúság, bánat ér minket. Bocsásd meg, ha ilyenkor elbizonytalankodunk.
Te tudod Urunk, hogy mire van szükségünk, és Te adod az erőt a nehézségek
elviselésére is. Gyászban, gondok között lehet igazán megérezni, hogy neked
mindennel célod van. Add Urunk, hogy elfogadjuk a te szent akaratodat, még
kétségbeejtő helyzetekben is, hogy megnyugodjunk abban, ami
megváltoztathatatlan és megtegyünk mindent, ami rajtunk múlik. Egyedül te
tudsz minket megvigasztalni. Köszönjük, hogy ehhez adtad a gyülekezet
közösségét, a testvéreket. Ha nem csak magunkra figyelünk, hanem megértők
vagyunk mások iránt, a saját terheinket is könnyebbnek érezzük. Ha őszinte
szívvel szolgálunk a gyülekezetben, ha együtt imádkozunk, megsokszorozódik
az erő, és örömmel, reménységgel élhetünk.
Kérünk, Szentlelkeddel segíts, hogy az irántad érzett
szeretetünkkel tudjuk megtartani parancsolataidat, és bízzunk ígéreteidben,
hogy ezáltal valóban ne nyugtalankodjék, ne csüggedjen el a mi szívünk,
hanem töltsön el minket a te békességed. Áldd meg Urunk mai istentiszteletünket,
és add, hogy az Ige eljusson a szívünkig. Maradj velünk, vezess minket most
és minden időben. Ámen.
Teremtő Istenünk,
Édes Atyánk nékünk,
Hatalmas vagy, irgalmad nagy,
Inségemben, szükségemben,
Kérlek, engem ne hagyj.
Szent Lélek Istenünk,
Vígasztaló Urunk,
Bátoríts meg, Oltalmazz meg,
Igaz hitben, Szerelmedben
Minden jókkal áldj meg!
238. dicséret 1. és 8. vers
Zsoltárok
könyve 23. fejezet 1-4. vers
1Dávid zsoltára. Az ÚR az én pásztorom, nem
szűkölködöm.
2Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet
engem.
3Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.
4Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek
semmi bajtól, mert te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.
Akinek az Úr a pásztora, azt Ő vezeti. És akit az Úr
vezethet, az megtapasztalja a füves legelőket, a csendes vizeket; az nem
szűkölködik, az elmondhatja Dáviddal együtt: „nem szűkölködöm”. És elmondhatja, elmondhatjuk másoknak, hogy
mivel az Úr a mi pásztorunk, nem szűkölködünk. Persze fölmerül a kérdés.
Annak, akinek az Úr a pásztora, aki füves legelőkön, csendes vizekhez jár,
aki azt mondja, hogy nem szűkölködik, annak csak jó dolga lenne? Annak az
életében nincsenek bajok, próbák, nyomorúságok, mélységek, szomorúságok,
veszedelmek? Sokan vannak, akik így gondolják. Sokan vannak, akik csak ezt
várják. Aki az Istenben bízik, annak az életében, akkor nem lesz, ne legyen
semmi veszedelem, baj, gyász, betegség, nyomorúság, erőtlenség. Annak csak
jó dolga legyen. Mert az Úr a pásztora. És ott a bárányoknak jó dolga van –
Dávid szerint. Sokan így gondolják.
Azonban a zsoltáros, a zsoltár közepétől más irányba
fordul, a pásztor felé fordul, merthogy eddig azt mondta, nem szűkölködöm
(mintha bárány beszélne a báránnyal), most az Úr felé, a pásztor felé
fordul, és elkezd beszélni a veszélyekről. Ez egy érdekes fordulat a zsoltárban.
Nem ember mondja embernek, hanem az ember, a bárány mondja a pásztornak.
A fordulat másik része pedig az, hogy “a nem
szűkölködöm, a kies legelők, a csendes vizek” után most kiderül, hogy
veszélyek is vannak. Igen. Dávid ismerte, tudta mindezt, nem hallgatja el
mindezt. Beszél a veszélyekről. Így is fogalmazhatjuk meg, hogy minden
hegynek vannak völgyei, hasadékai, szakadékai. Ezt tudjuk mindannyian a
hétköznapokból – de valóban ennyire komolyan is gondoljuk? Hogy minden
hegynek vannak völgyei, hasadékai, hiszen
azok a legelők nagyrészt hegyi legelők voltak, ahol egykor a fiatal
Dávid pásztorkodott, és ahonnan veszi ezt a két anyagot, tapasztalatának,
hitének megfogalmazására. Igen, vannak völgyek, hasadékok. Vannak mélységek
is, nem csupán szép legelők. Ugyanakkor azt is mindannyian nagyon jól
tudjuk az eszünkkel (de vajon így is gondoljuk-e, különösen a küzdelmek
idején), hogy magasra csak lassan lehet följutni, eléggé változatos,
nemcsak gyönyörű, hanem olykor veszélyes szakaszon át. Lassan lehet
följutni. Ha föl akarunk a magasra, a magas hegyi legelőkre jutni – hiszen
az ilyen vidékeken ismerős az, hogy télen lehúzódnak a völgyekbe, nyáron
fölviszik a nyájat a magasabb legelőkre –, ha oda, a magasba szeretnénk
érkezni, akkor oda völgyeken át vezet az út. Valahogy úgy, mint a
szerpentin. Nem toronyiránt, mert az nagyon veszedelmes, az járhatatlan.
Minden hegynek vannak völgyei, hasadékai is. De a források, azok hol
vannak? Azok valahol a völgyekben, ott csörgedeznek a patakok. A forrásból
elinduló víz mosott magának egy völgyet. Ha valóban friss víz szükséges,
akkor ahhoz olykor le is kell menni. Mélyebbre is kell ereszkedni. És ahol
a víz, főleg ahol már patakká duzzadt a víz, ott néha igen veszélyes, szűk
szakaszokat mosott ki magának, szinte szakadékos falakat, függőleges
falakat, amelyek különösképpen veszélyesek, ha nem figyel oda a bárány.
Minden hegynek vannak völgyei. Igen, ezek a völgyek,
ezek a vízmosások, ezek az itt-ott már-már szakadékos területek viszont
olykor félelmetesek, nemcsak szépek. Félelmetesek, mert veszélyesek. És
veszélyes lehet az is, hogy olykor, a felduzzadt patakok, vagy a csúszós
sziklák, vagy a ragadozók világa között kell járni. Ott vezeti a pásztor a
nyáját. Viszi magasabbra, jobb, kiesebb legelőkre. Azt pedig csöndesen be
kell vallanunk, hogy mi irtózattal riadunk vissza a mélységektől. Félünk.
Amikor nem olyan sima minden, mint a Hortobágyon; amikor mélységek vannak,
szakadékos részek is vannak az úton.
Azonban a zsoltár egész bizonyságtételéből kicsendül,
hogy a pásztor ismeri a gyönyörű vidék, a tápláló vidék veszélyeit is. És
ez a nyáj számára vigasztaló és bátorító. A pásztor ismeri. Tudja azt is,
hogy hol van a csendes víz, vagy hol van kiesebb legelő, de tudja, hogy az
oda vezető út néha milyen veszélyes szakaszokon át vezet.
Mindezt magunk előtt látva még inkább nagy
bizonyságtétel, amikor Dávid azt mondja: nem félek a gonosztól. Hát nemcsak kies legelők, nemcsak csendes
víz? A Krisztus-követés az nem csak ilyen csendes, nyugalmas, biztonságos
kis sétálgatás, netalán ábrándozás? Hogy gonosz is van? Igen. Ezzel is
szembe kell néznünk, hogy van gonosz is. Vagyis megfogalmazhatjuk úgy is,
hogy Isten útjai is völgyeken át vezetnek magasra. Völgyeken át. Nem
egyenletesen, szépen, simán mindig emelkedik az út, hanem van emelkedő, van
mélység az út mellett, a hegyi ösvény mellett vannak kisebb-nagyobb
szakadékok is. Nem csupán patakok vannak ott.
Igen. Dávid azt mondja: „még ha a halál árnyéka völgyében járok is”. Egy bárány mond
ilyet? Aki az előbb még azt mondta, hogy nem szűkölködöm, mert az
Úr az én pásztorom, mert gondoskodik rólam? Igen. Mind a kettő igaz: „Még ha a halál árnyéka völgyében járok
is.” Mert ahhoz, hogy a patakot, vagy annak forrását, hogy a kiesebb
legelőket megtalálják, ahhoz néha veszélyes útszakaszokon kell keresztülmenni.
Néha félelmetes egy-egy ilyen szakasz. Néha a halál árnyéka ez. Ahogyan a
víz kimosta a sziklákat, és a sziklák közé sok helyen már nem tud besütni a
nap. Árnyékos rész, oda lezuhanni az nagyon veszedelmes dolog.
Ilyen úton is kell menni annak, akinek az Úr a
pásztora? Igen. Még ha a halál árnyéka völgyében járunk is… Nem azt mondja
Dávid, hogy mindig ott járunk. De van ilyen is. Még ha ott járok is: Te vezetsz. Te velem vagy. Dávid itt
már a pásztor felé fordulva mondja nagy tapasztalatát, hitvallását. Itt nem
a pásztor báránya mondja a gazdátlan másiknak, hogy én nem szűkölködöm, hogy
az én pásztorom elvisz a csendes vizekhez, és a jó legelőkre; hanem itt a
bárány, a pásztor felé fordulva vallja meg: te vezetsz, velem vagy, nem félek. De csak így igaz a nem
félek, ha előtte igaz az is, hogy te vezetsz, velem vagy, hogy én követem a
pásztor lábnyomát. Akkor lehet igaz, hogy nem félek. Noha félelmetes olykor
az út egy egész szakasza.
Jézus arról beszélt, hogy én elmegyek, de a vigasztalót,
a Szentlelket elküldöm, veletek marad. A halál sötét völgyének végén az
örökkévalóság kapuja. Ezeken a szakaszokon olykor szurdokszerű szakaszokon,
olykor veszélyes szakaszokon keresztül, azzal a bizonyossággal és
reménységgel mehet a nyáj, hogy a pásztor tudja hova visz, és tudja, hogy
ott, ezen a nehéz szakaszon túl, vagy forrásvíz van, vagy éppen kies
legelő. Amire nagy szüksége van a nyájnak. És Dávid arról is tudott, hogy
mivel vezetsz, mivel velem vagy, nem félek. Arról is tudott beszélni, hogy „megvigasztal engem”. Ezek szerint
vannak olyan szakaszok, ahol olykor talán szomorkodunk, félünk, esetleg
könnyet is hullatunk. „Megvigasztal
engem.” Nem arról beszél Dávid, hogy soha nem enged nehéz szakaszokba,
hanem arról, hogy a nehéz szakaszokban megvigasztal. Ez egy csodálatos
vallomás. Ez egy nagyszerű megtapasztalás.
De megfigyeltük, hogy hogyan vigasztal a pásztor?
Vesszővel és bottal. „Vessződ és
botod vígasztal meg.” Mi nagyon sokszor, valljuk be – olykor bízunk,
olykor nem, olykor engedelmesek vagyunk, máskor nem, sokszor engedetlenek
vagyunk – , de mi azt szeretnénk, hogyha úgy mindig csak simogatna az Úr
Isten: nem baj, nagyon gonosz, nagyon engedetlen, nagyon fafejű vagy, de
hát szeretlek, aztán nyugodtan folytasd az engedetlenséget. Nem. Dávid
arról beszél, megvigasztal engem vessződ és botod.
Nagyon érdekes ez a nyájjal kapcsolatosan használatos
eszköz. Ezt máshol nem használják. Vessződ
és botod? Igen. Az egyik, amit
itt vesszőnek fordít, a vékonyabb és hosszabb, a végén általában kampós bot
volt, ami a terelgetésre jó volt, kicsit igazítani, hogy ne menj arra. Jó
volt a számontartásra, ez az, amikor a botja alatt engedte be az éjszakai
szállásra őket, és egyenként így számon tudta tartani. Jó volt a
gondoskodásra, mert ezzel a bottal tudta a gyapját egy kicsit megnézni,
nincs e benne élősködő, nincs e benne valami egyéb, a bárány számára
veszélyes. Ez a vessződ és botod ez azt is jelentette, hogy a kicsiny
bárányt a bot kampós végével fogta meg, és tette oda az anyja mellé, mert
hogyha kézzel fogja meg, akkor esetleg nem fogadja el utána az anyja az
idegen szagot érezve, noha ez a pásztor.
Igen. Ez a bot, ez nem csak azért volt, hogy legyen
mire támaszkodni ott unalmában, hanem nagyon-nagyon sokszor használta a
pásztor. Ez a hosszútűrő, személyes gondoskodás eszköze.
És a másik, amit botnak fordítunk. Nagyon keményen
hangzik, de egy kicsit inkább így lehetne, hogy furkósbot. Csak ez egy – a
mi kultúránkban – kicsit mást is jelent, de mindenféleképpen egy rövid, a
végén valami keményebb fejű bot volt. Ez a tekintély, a hatalom, a
fegyelem, a védelem eszköze volt.
„Vessződ és
botod vigasztal meg engem.” Merthogy miről szól ez? Amíg a vessző és a bot
bennünket elér, az azt jelenti, hogy ott van a pásztor, az azt jelenti,
hogy még a közelében vagyunk, elérhető közelségben.
Néhány hete volt szó a hallható közelségről, hogy
hallom-e még a pásztor hívó szavát? Mert hogyha nagyon messze sodródok, nem
fogom hallani. Ezért veszélyes a nyájtól elmaradozni. De egész közel lenni,
elérhető közelségben lenni. A pásztor törődik velem, ott van a közelemben.
És így vagyok biztonságban. Ezért mondja Dávid, hogy nem félek. Amíg botja
ér, addig törődik velem, tapasztalom, hogy törődik velem, és ez a nagy vigasztalásom.
Amikor olykor esetleg egy kicsit oda is kólintott, az lehet, hogy egy
pillanatra fájt. De az azt jelenti, hogy a pásztor szeme rajtam van,
észrevette, hogy nem jó irányba kezdek sodródni, és onnan szeretne
visszaterelgetni. Dávid ki tudja mondani, hogy megvigasztal engem. Nem
arról beszél, hogy megvigasztal engem, hogy megszűnnek ezek a helyzetek.
Hanem arról beszél, hogy törődik velem.
Még „ha a halál
árnyéka völgyében járok is, nem félek…” – itt nem arról van szó, hogy
olyan nagyszerűen erős, olyan igazi keresztyén vagyok, hogy nekem meg sem kottyannak
a nehézségek; hanem, mert Te velem vagy. Az Úr közelségében lenni: „Ha az Isten velünk, kicsoda ellenünk?”
De mondhatnánk inkább: ha mi a pásztorral vagyunk, akkor kicsoda ellenünk? Akkor
nem kell félnünk. Pedig félelmetes sokszor az út.
Szeretett Testvérek!
Az alapvető kérdés ma is nem az, hogy sok, vagy kevés
a völgy, a szakadékos terület, a homály, az a szurdok, ahová alig tud
besütni a nap; nem ez, hogy ez sok vagy kevés az életünkben. Az igazi
alapvető kérdés az én magatartásom. Az én magatartásom, hogy hogyan megyek
át ezeken a szakaszokon. Ez a nagy kérdés.
Mi, be kell vallani, legtöbbször szeretnénk ezeket a
szakaszokat kiiktatni. Az Úr ne engedjen bele, ne vigyen ilyen utakon.
Pedig az alapvető kérdés az, hogy hogyan megyek át ezeken. Merthogy egy-egy
ilyen szakasz után kitárult a táj: legelő volt, a vizet találták meg, amire
meg nagy szüksége volt a nyájnak. Amelyik bárány és nyáj nem akart a halál
árnyéka völgyén, az ilyen szurdokszerű szakadékos, sziklás, keskeny
ösvényen átmenni a pásztor vezetésével, akkor az megfosztotta magát az ott
rejlő áldásoktól. Aki szeretne magasra érkezni, annak végig kell ezen
menni. Aki nem akar végigmenni, nem fog a magasra érkezni.
Attól függ tehát, hogy én hogyan gondolkozom, hogyan
fogok menni ezeken a szakaszokon. Folytonos lázadással? Panaszkodással?
Zúgolódással? Engedetlenül? Magamat megmakacsolva? Lemaradozva? Vagy pedig
engedelmes bizalommal: Te velem
vagy. De ez azt jelenti, hogy a bárány megy a pásztorral. A
biztonságot, a nyugalmat, a megvigasztaltatást nem az adja, hogy nincs
ilyen szakasz, hanem az, hogy a pásztorral járom ezt az utat is. Ez a vigasztalás
és ez az erőforrás. Nem az a vigasztalásunk, hogy nincs erőtlenség,
betegség, halál; hanem az, hogy a mi Urunk: Jézus Krisztus, a főpásztor. A
juhok nagy pásztorát kihozta a halálból az Isten, és mi az Ő nyája vagyunk.
Mi hozzá tartozunk. Engedelmes bizalommal járjunk tehát. Merjük mondani: „az Úr az én pásztorom”, és kövessük
lábnyomát. Menjünk vele, elfogadva olykor az élet nehezebb szakaszait is.
Ha vele megyünk, akkor kimondhatjuk: „velem
van, nem félek semmi bajtól”.
Az Úr az én
pásztorom.
Ámen.
Hagyjad az Úr Istenre,
Te minden útadat.
Ha bánt szíved keserve,
Ő néked nyugtot ad.
Ki az eget hordozza,
Oszlat felhőt szelet,
Napját rád is felhozza,
Atyád, ő áld, szeret.
Bízzál, bánatos lélek!
Mit bánt a bú, a gond?
Él még, ki annyi vészek
Torkából már kivont.
Bajodból kiment ő,
Szűnnek keserveid,
Rád még a jó Teremtő
Víg napot is derít.
265. dicséret 1. és 5. vers
Amikor ezekben a napokban, sokan, különös hangsúllyal
emlékeznek szeretteikre, Tóth
Máté Miklós testvérünk,
író, néhány verssel segít bennünket az emlékezésben:
Kedves Testvéreim!
Halottak napja következik, és én két drága asszonyra
fogok most emlékezni a verseimmel: az édesanyámra és a feleségemre, akikről
tudom, hogy csak időlegesen hagytak el, és biztos, hogy találkozni fogunk.
Éppen ezért, amíg a verseket mondom, kérem, hogy mindenki emlékezzen azon
szeretteire, akik változatlanul ott élnek a szívekben.
Anyám egy imádságban
Úgy képzelem el, hogy anyám lelke végül beköltözött
egy imádságba,
és abban szárnyalt fel az Isten közelébe.
Hiszen jól ismerte az utat.
Megannyi fohásszal járta be már azt hosszú élete
során,
míg aztán a legutolsóval vele ment maga is.
Mert úgy látta jónak,
ha most már közvetlen közelről szól a Mindenhatóhoz
az érdekünkben,
akik még itt maradtunk,
s akikért annyit imádkozott, hogy jobbak legyünk
belülről,
és a hitünkben is erősebbek.
De aztán a személyes találkozásban
mégis csak jobban bízott,
és hagyta, hogy a lelke beköltözzön egy imádságba,
és abból kilépve immár szemtől-szembe kérheti az
Urat,
hogy rá való tekintettel bocsássa meg a vétkeinket,
s legyen majd könyörületes hozzánk,
ha felettünk is ítélkezni fog,
amikor mi is a színe elé járulunk.
A lelked nem
alszik
Ugye drágám, a lelked nem alszik?
Hiszen odaát már nincsenek éjszakák,
és ébren vagy, amikor aludni térek.
Előtte elköszönök tőled
és megcsókolom a lelkedet,
mert tudom, hogy megérzed.
És aztán várom, hogy álmomban
ismét a testeddel együtt láthassalak,
úgy mint régen,
amikor a párnát a fejedre húzva elaludtál mellettem,
hogy a reggel is úgy talált rád.
Ugye emlékszel még erre?
Még akkor is, ha odaát már reggelek sincsenek.
Hiszen akkor olyan lenne ott is minden,
mint az itt hagyott élet.
De hát akkor miben is különbözne a másvilág,
melyről te már mindent tudsz.
De hiába is szeretném, hogy beszéld el nekem,
nem tehetnéd.
Még akkor sem, ha megtörhetnéd lelked hallgatását.
Isten megtiltotta, hogy elmond, mert úgy akarja,
hogy ezt mindenki maga tudja meg egyszer.
Fénnyé váltál
Akkor álltál mellém, mikor a szerencsecsillagom
már végképp elhomályosulni látszott.
És te egyetlen mosolyoddal fényessé tetted azt,
s attól kezdve veled együtt minden sikerült, amire
csak vágytam.
De közben nem vettem észre, hogy azalatt
a te csillagod, ez a tiszta ragyogású került
veszélybe,
mert onnan vontad el a fényt önzetlenül az enyémhez.
S ma már hiába akarnám – jaj de akarnám pedig –,
hogy a tőled kapott sugarakat visszaadjam.
Most már nincs rá szükséged,
mert magad is fénnyé váltál,
s nekem világítasz odaátról is,
hogy a hozzád vezető úton el ne tévelyedjek.
Ha levetkőzöm az életet,
tudom, hogy velem leszel majd,
ha rám kerül a sor, hogy ne féljek levetkőzni az
életet,
mint idejétmúlt alkalmi ruhát,
mely csak addig volt fontos a számomra,
amíg te láthattál benne.
Azóta már nem fordítok rá nagyobb gondot.
Hagyom megkopni. Így fényesebb.
És ha le kell vetnem, könnyedén teszem majd,
hiszen az életemtől lemeztelenedve
megszűnik az utolsó akadály is,
ami még köztünk áll.
Jöjjetek,
imádkozzunk:
Hálát adunk Istenünk, Pásztorunk a kies legelőkért, a
csendes vizekért, a nyugodt, napsütéses időszakokért, a kiegyensúlyozott
békés napokért. Bocsásd meg Urunk, hogy mi mindig ilyen úton szeretnénk
járni, bár tudjuk: a próbák, küzdelmek nélküli élet nagyon elkényelmesít,
és veszélyesen legyengít, tétlenné tesz. Bocsásd meg, hogy mi mégis
panaszkodunk, olykor fölháborodunk, ha viharok, próbák, sziklás utak, bajok
között vezetsz. Segíts Urunk, támogass bennünket az engedelmesség lelkével,
hogy mindig kövessünk Téged, a Pásztort. Ne adjuk fel a pillanatnyi
nehézségek, mulandó világunk akadályai miatt a hitben járást. Láttasd
velünk, a Krisztus feltámadása által azt, amit a Téged szeretőknek
készítettél. Te vigasztalj meg bennünket életünk küzdelmeiben; amikor
mélységekben is járni kell, hogy a magasra eljussunk. Könyörgünk most a
testben, lélekben erőtlenekért, hogy egymást bátorítva is erősödhessünk.
Könyörgünk magányosokért, hogy keressék a Veled, és keressük az egymással
való közösség áldásait. Különösképpen könyörgünk gyászolókért, akik szívében
friss a seb. Te légy gyógyító orvosuk. Könyörgünk azokért, akik régebb óta
hordoznak szívükben fájdalmat, hogy ne csupán az út nehézségét láthassák,
hanem fölnézzenek az Örökkévalóra, a láthatatlanokra, fölnézzenek Tereád.
Könyörgünk most a próbákban lévőkért, hogy áldássá lehessen számukra a
nyomorúság. Urunk, Istenünk! Te vigasztalj bennünket, hiszen Te ismered a mi
életünket, próbánkat, szomorúságunkat, annak okait, Te ismered a mi
gondolatainkat. Vezess bennünket. Vezess és segíts bennünket, hogy a
pásztorral járjunk, és így a kies legelők, vagy a halál árnyéka völgye
mindig a Veled való járás útja legyen, hogy megvigasztalhass, hogy másokat
is, hozzád hívjunk vigasztalódni. Ámen.
„A reménység
Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes örömmel és békességgel,
hogy bővölködjetek a reménységben a Szentlélek által.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|