|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Mi miért keressük Jézust?
Pál levele a
Rómabeliekhez 8. fejezet 9-17. vers
9Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek
szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a Krisztus Lelke,
az nem az övé.
10Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a test a bűn
miatt halott, a Lélek életet ad az igazság által.
11Ha pedig annak Lelke lakik bennetek, aki
feltámasztotta Jézust a halottak közül, akkor az, aki feltámasztotta a
Krisztus Jézust a halottak közül, életre kelti halandó testeteket is a
bennetek lakó Lelke által.
12Ezért, testvéreim, adósok vagyunk, de nem a testnek,
hogy test szerint éljünk.
13Mert ha test szerint éltek, meg kell halnotok, de ha
a Lélek által megölitek a test cselekedeteit, élni fogtok.
14Akiket pedig Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai.
15Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét
féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: ”Abbá, Atya!”
16Maga a Lélek tesz bizonyságot a mi lelkünkkel együtt
arról, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk.
17Ha pedig gyermekek, akkor örökösök is: örökösei
Istennek és örököstársai Krisztusnak, ha vele együtt szenvedünk, hogy vele
együtt meg is dicsőüljünk.
Hallottuk az apostoli bizonyságtételt, imádkozzunk!
Urunk, Istenünk! Meghajtjuk előtted fejünket, és
hálatelt szívvel hozzád fordulunk, mert ennyien összegyűlhettünk ma a Te
nevedben. Köszönjük, hogy a gyülekezeti közösségben bármikor nyíltan együtt
lehetünk veled, és nem félve, bujkálva kell összegyűlnünk valamelyikünk
pincéjében. Köszönjük, hogy nyíltan beszélhetünk rólad a világnak,
embertársainknak, akik még nem ismernek téged. Ugyanakkor megvalljuk neked,
hogy a mások felé irányuló rólad szóló megvallásaink közepette nagyon
sokszor törékeny a mi hitünk benned, a bizalom irántad. És azt is
megvalljuk, hogy néha az ismereteink is kevésnek bizonyulnak. Így kérünk
azért, hogy Te gazdagíts meg minket, adj töretlen hitet és állandó bizalmat
feléd, amelyben megerősödve lehetünk hiteles tanítványaid, és lehetünk
együtt hiteles közösség. Ezért kérünk, mindnyájunkért, folyamatos lelki
növekedést, amelyből táplálkozva mások felé élő bizonyságaiddá válhatunk.
Légy itt velünk a mai istentiszteletünkön. Add, hogy Igéd és magyarázata a
feléd nyitott szívünkben megmaradhasson és gyarapíthasson bennünket. Ámen.
Hű pásztorunk, vezesd a te
árva nyájadat,
E földi útvesztőben te mutass
jó utat:
Szent nyomdokodba lépve a
menny felé megyünk,
Ó halhatatlan Ige, vezérünk,
Mesterünk.
Mert boldog az az ember, ki dicsér
tégedet,
És kóstolgatja mindennap
szent beszédedet;
Hát legeltessed igéddel
bolygó nyájadat,
És terelgessed Lelkeddel
juhocskáidat.
Szentlelkedet töltsd ránk ki,
mint hajnal harmatát,
És adj fejünkre tőled nyert
ékes koronát,
Hogy áldozatra felgyúlt,
megszentelt életünk
Oltárodon elégjen, Királyunk,
Mesterünk!
229. dicséret mindegyik verse
János evangéliuma
12. fejezet 17-26. vers
17A sokaság, amely vele volt, amikor Lázárt kihívta a
sírból, és feltámasztotta a halálból, most bizonyságot tett mellette.
18Elébe is azért vonult ki a sokaság, mert hallották,
hogy ezt a jelt tette.
19A farizeusok pedig így szóltak egymáshoz: „Látjátok,
hogy semmit sem tudtok elérni: íme a világ őt követi!”
20Néhány görög is volt azok között, akik felmentek az
ünnepre, hogy imádják az Istent.
21Ezek odamentek Fülöphöz, aki a galileai Bétsaidából
való volt, és ezzel a kéréssel fordultak hozzá: „Uram, Jézust szeretnénk
látni.”
22Fülöp elment, és szólt Andrásnak, András és Fülöp
elment, és szólt Jézusnak.
23Jézus így válaszolt nekik: „Eljött az óra, hogy
megdicsőíttessék az Emberfia.
24Bizony, bizony, mondom néktek: ha a búzaszem nem esik
a földbe, és nem hal meg, egymaga marad; de ha meghal, sokszoros termést
hoz.
25Aki szereti az életét, elveszti; aki pedig gyűlöli az
életét e világon, örök életre őrzi meg azt.
26Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én
vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt
megbecsüli az Atya.
Szeretett Testvérek!
Bizonyára voltunk már talán mindnyájan olyan
helyzetben, amikor nagy tömeg volt… talán ráadásul még nem is nagyon
voltunk ismerősök azon a területen, és szerettünk volna valakit megtalálni.
Ilyenkor nehéz dolgunk van, ilyenkor kicsit elveszettnek érezzük magunkat,
kicsit reménytelennek látszik az ügy: egy nagy sokadalomban megtalálni
valakit, akit még nem is láttunk soha, nem is ismertünk, csak hallottunk
róla. Ilyenkor nagyon fontos, hogyha sikerül kapcsolódási pontot találni.
Ha sikerül valakit vagy valakiket találni, aki ismeri azt a valakit, akit
segítségül hívhatunk, hogy jöjjön, és segítsen nekünk, vezessen oda bennünket
ahhoz a valakihez, akit mi még arcról nem ismerünk, de akivel szeretnénk
találkozni. Nagyon fontos ilyenkor – ahogy nem valami szép magyarsággal, de
hasonló helyzetben mondanánk – a kontaktszemély kérdése. Van-e valaki, aki
a kapcsolatot teremtheti, akivel a kapcsolat tartható lesz?
Fölolvasott bibliai szakaszunkban bizonyos görögökről
van szó, akik Jézust szerették volna látni. Nagy valószínűséggel valahol a
Jordán környékéről, annak túlpartjáról, ahol voltak görög települések is,
valószínűleg onnan jöhettek – istenfélőkké lettek már, és Jézust szerették
volna látni. Ezek az emberek, akik följöttek az ünnepre, Jézust látni, ezek
a személyek ilyen helyzetben voltak. Jézust, akit nem ismertek arcról, de szerettek
volna vele találkozni, mert sokat hallottak róla. Ők is valahol azok közé
tartozhattak, akikről az evangélista följegyzi, hogy sokan (sokaság) ment
föl, mert hallották tudniillik a jelt, Lázár feltámasztását. Mit tettek?
Hát azt, amit valószínűleg mi is tettünk volna, vagy teszünk hasonló
helyzetben. Keresni kell valakit, valakiket, akik segítségül tudnak lenni.
És vajon miért nem Péterhez mentek? Miért nem Jánoshoz? Miért éppen
Fülöphöz, aki majd Andrásnak szól. Miért? Miért Fülöphöz volt bizalmuk?
Nagy valószínűséggel azért, mert egyáltalán már az, hogy Fülöp és András
görög névként ismerős volt, már jelentett valamit, de leginkább azért, mert
Bétsaidába valók – valahol arról a vidékről, ahonnan ők is jöttek. Talán
őt, Fülöpöt ismerték.
Tegyük föl magunk számára a kérdést: mi mennyire
szoktunk, mennyire vállaljuk ezt a Fülöp-féle szolgálatot? A Fülöp-féle
szolgálatot, nevezetesen valakit, aki érdeklődik, aki keres, megpróbáljuk
segíteni, hogy céljához érkezzen. Mi nagyon sokszor úgy gondoljuk – akik
már nagyon otthonosan mozgunk ebben az épületben, akik otthonosan mozgunk a
gyülekezetben, otthonosan mozgunk az egyházban –, mi úgy gondoljuk, hogy
nyitva a templomajtó, és akkora szeretettel várjuk őket (csak ne üljenek a
helyünkre)! Akkor miért nem jönnek? Gondoljuk már bele magunkat, amikor mi
is valami idegen helyre megyünk, ha nem vagyunk járatosak, vajon mi olyan
rettenetes nagy lendülettel mennénk be? Mi is keressük azokat a pontokat,
ami ismerős egy kicsit, azokat a személyeket, legalább egyet találjunk,
akit ismerünk, és akit segítségül hívhatunk, hogy nekünk segítsen, vezessen
bennünket. Bizony az első kérdés a mi számunkra, amikor mi misszióról
akarunk beszélni, hogy azt a fajta Fülöp-féle szolgálatot észrevesszük-e,
és fölvállaljuk-e? Nagyon sokszor találkozok azzal, amikor azt mondják
gyülekezeti tagok: én nem tudok olyan szépen beszélni, nem olyan nagy a
bibliaismeretem, nem… nem… nem… Ez lehet, hogy igaz. De Fülöp mit kellett,
hogy tegyen? Odavezetni Jézushoz. Most még csak fizikailag. Odavezetni. Ott
abban a sokadalomban eligazítani, segítségül lenni. Melyikünk az, aki ezt
nem tudja? Hogy valahova elvezessen. Még most csak fizikailag, hogy társ
legyek, hogy társakká legyünk azoknak, akik bizonytalanul, de jönnek és
keresnek. Vajon az a személy nem tudunk lenni, akik ezt a fajta kapcsolatot
próbálják majd segíteni? Ugyanakkor tapasztalom, hogy szoktunk ilyet tenni.
Jó néhányszor volt már, hogy valami előőrsöt küldött valaki: te szoktál
odajárni, kérdezd már meg a tiszteletes úrékat – ő nem jön először. Először
küld valakit. Nem baj. Ez nagyon fontos szolgálat. És melyikünk az, aki ne
tudna ilyet tenni, hogy így segítségül legyen az első lépések, egészen
pontosan nem is az első lépések, mert ezek már istenfélő görögök, de Jézus
felé az első lépések vonatkozásában?
Aztán a felolvasott történetünk másik fontos kérdése
az, hogy miért akarták, miért akarják az emberek Jézust látni? Mert ez sem
mindegy. Ez kiderül a fölolvasott szakaszunkból, mert ebben a szakaszban
látszólag van egy nagy törés. De menjünk sorba. Miért akarták Jézust látni?
Az evangélista följegyzi, hogy sokan azért, mert hallották a jelt, hogy
Lázárt föltámasztotta – Hát ezt a valakit csak meg fogjuk nézni, ki ez!
Igen, az emberi kíváncsiság, az, sokszor így működik. És ez még önmagában nem
baj. Aztán lehet, hogy azért akarták, hogy a Jézus ellenfelei, a farizeusok
is már egymás között erről beszélnek, hogy látjátok, hogy semmit sem tudtok
Jézussal szemben elérni, hát az egész világ őt követi. Ha most az emberek
arrafelé mennek, most Jézus a téma. Ő van a címlapon. Hát nem maradhatunk
ki belőle. Akkor már nekünk is meg kell látnunk. Vajon meddig követnék
Jézust, akit csak látni akarnak? És vajon ki követné Jézust? Aki csak látni
akarja, mert valami szenzációsat hallott róla? Jézus már híres ember volt,
híre volt, faluról falura, városról városra járva. De vajon kit akartak
látni? A rabbit, a tanítót, akiről még az ellenfelei is azt tartják, hogy
ember így még nem tanított? Ez is jó dolog már, de vajon csak ennyi? Vagy a
csodatevőt? Esetleg, ki tudja, még lehet, hogy nekem is szükségem lehet egy
ilyen főgyógyító mesterre? Miért akarták, vagy akarják Jézust látni
emberek? Először azonban tegyük fel magunk számára a kérdést, mi miért
keressük Jézust? És miért ajánljuk másoknak Jézust? – Tudod, már minden
orvost végig próbáltál, hát esetleg már imádkozhatnál is. Az nem árt, de csak
ezért? Most van valami baj, betegség, nem tudtak segíteni, most ebből az
egy dologból segítsen ki az Isten, aztán tovább nem kell.
Mi miért keressük, és miért ajánljuk Jézust, a mi
Urunkat? Csak ennyiért? Vagy többért? Amikor Fülöp szól Andrásnak, és aztán
szólnak Jézusnak, akkor egy egészen megdöbbentő fordulat következik. Vajon
mit tettünk volna ilyen helyzetben? Amikor jönnek érdeklődő emberek, Jézus
így válaszol: „Eljött az óra, hogy
megdicsőíttessék az Emberfia. Bizony, bizony, mondom néktek: ha a búzaszem
nem esik a földbe, és nem hal meg, egymaga marad; de ha meghal, sokszoros
termést hoz.” Micsoda? Nem azt olvassuk, hogy Jézus most örült, és
hálát adott Istennek, hogy most már nemcsak Ábrahám utódai, nemcsak a
nemzet fiai, már a görögök is jönnek? Hú micsoda tömeg van itt! Nem szólt
illetékes szervezetnek, hogy egy négyzetméter területre hány embert
szoktatok számolni, hogy meg tudjuk becsülni, mekkora a tömeg? Nem. Jézus
elkezd arról beszélni, amiről beszélt már korábban is tanítványainak, hogy
az Emberfia a gonoszok kezére adatik, megölik, de harmadnapra föltámad.
Hogy? Hát most jönnek ezek az emberek… Mester, most vezetjük ide a
görögöket, téged akarnak látni! Hát ilyen kiábrándító dolgokat fogsz
mondani? Jézus válasza küldetése lényegére irányítja a figyelmet. A
lényegről beszéljünk. Ez nagyon szép, hogy érdeklődik, nagyon szép, hogy
Isten létét hiszi. Nagyon szép, hogy idáig segítettetek, én mondom akkor a
lényeget. A lényeg pedig a búzaszem. Ez a lényeg. Akkor is ez a lényeg, hogyha
egykor a tanítványok sem nagyon értették, sőt, volt a tanítványok közül,
aki azt mondta: Mentsen Uram, ez nem lehet! Ilyen Messiás nem kell, aki
meghal. A föltámadást már nem is nagyon hallották, valószínűleg. Mint ahogy
ma is sok embernek kellene Isten, talán még Jézus is, de a feltámadás, az
örökélet, ez már nem kell. Hát akkor a lényeg nem kell. Jézus válasza tehát
nem a kísérő jelek, nem a csodák, amiért sokan elindultak akkor, hanem
megpróbálja továbbvezetni őket. Idáig Fülöp és András vezette fizikai
értelemben és szellemileg is ezeket a görögöket, és most Jézus továbbviszi
őket az ismeret, a Messiás-ismeret és a hit útján. A lényeg pedig a
búzaszem. A búzaszem, amelyik földbe kell, hogy essen, meghal, és így hoz
sok gyümölcsöt. Na ez a mi jóemberünknek nem tetszik. Meghalni, azt nem! Ez
nem tetszik. De gyümölcstermés másképp nem lesz. Ha nem esik a földbe, ha
nem akar a földbe esni, ha nem akarja vállalni ezt, hogy meghal, akkor
egyedül marad. Lehet, hogy mutogathatja magát ott a magtárban, hogy én már
öt éve itt vagyok. De egyedül marad. Ha viszont engedi, hogy a földbe
kerüljön, el fog rothadni. Meg fog halni, de gyümölcsöt terem, mégpedig
sokszoros termést. Én ezért küldettem. Aki Jézust akarja látni, ezt a
Jézust lássa! Ezt, az ilyen Jézust. Ne csupán a messiási kísérő jeleket,
hanem a megváltó isteni szeretetet. És nem véletlen, hogy Jézus nagyon
határozottan beszél, és a többi evangélista is elmondja nagyon
hangsúlyosan, hogy aki szereti az életét, aki meg akarja menteni, tartani
az ő életét, el fogja veszíteni. Akármit csinálunk, ezt az életet
elveszítjük. Előbb-utóbb kukacok jönnek. De nem az, ami a számítógépen. El
fogjuk veszíteni. A kérdés az, hogy odaadjuk-e önként az Úr szolgálatára,
mert akkor gyümölcsöt is fog teremni, amíg élek. Aki meg akarja menteni a
maga életét a maga önzésében, az reménytelen vállalkozásba kezdett. Jézus
szavait elég sarkosan tudjuk magyarra fordítani, általában így fordítjuk,
hogy „aki meg nem gyűlöli a saját életét”. Igen, amíg nem jövünk rá arra,
hogy a mi földi életünknek igazán az örök élet összefüggésében van értelme
és igazi tartalma, addig mentegethetjük magunkat, meg vigyázgathatunk itt
magunkra, de nem sok haszna lesz az életünknek. Értjük mi a jézusi
küldetést? És ezt a Jézust hirdetjük mi? Ehhez a Jézushoz próbálunk
vezetni? Vagy csak ahhoz az Úrhoz, aki egy bajból segítsen ki bennünket? És
Jézus itt a megdicsőülésről beszél. Eljött az óra – ezzel kezdődött a
válasz. Eljött annak az ideje, amiért ebbe a világba küldettem, jöttem.
Eljött annak az ideje, hogy az Emberfia keresztre kerül. És eljött annak az
ideje, hogy a juhok nagy pásztorát kihozza a halálból a Mennyei Atyánk,
eljött annak az ideje, hogy az Emberfia Messiás megdicsőíttessék, és Jézus
ezen engedelmes szolgálata által megdicsőíti az Atyát. Hú, de szeretjük a
dicsőséget! De szeretjük! Erről szól a világunk. És mi hívő emberek is
szeretünk dicsfényben fürödni. Csak az a dicsőség megint nagyon mulandó. A
címlap-sztorik, azok csak címlap-sztorik. Most ott van. Nem sokáig lesz
ott. Jön helyette más. Igaz, hogy valaki egyszer olyasmit is mondott:
mindegy, hogy mit írnak rólam, csak rólam írjanak. Hát azért, én úgy gondolom,
hogy nem mindegy. De még akkor is le fogunk kerülni a címlapról.
Bármennyire keressük e világban a dicsőséget, a dicsőség az a búzaszem-élet.
Mert van dicsőség. Igen, először is Jézus azzal, hogy önmagát a halálba
adja, és a juhoknak pásztorát kihozza a Mennyei Atya a halálból, éppen
ezáltal, még ezek a görögök is, meg más népek fiai is, és mi is a
gyülekezet, a krisztustest tagjaivá válhattunk. Sok gyümölcsöt termett az ő
engedelmes halála. Igen, megdicsőítette az Atya az Emberfiát. És ma is a
gyülekezetben akarja megdicsőíteni a krisztustest által. Hogyan tekintünk
mi a gyülekezetre, mi hívő emberek, gyülekezeti tagok? Egy szervezetet
látunk csupán? Merthogy a világ azt látja, az többé-kevésbé érthető, bár ez
is a mi bűnünk. De mi hogy tekintünk a gyülekezetre? Csupán egy szervezetet
látunk, vagy az Isten művét? Aki a világ kezdetétől fogva annak végéig Igéje
és Szentlelke által egy gyülekezetet hívott ki, és ezt őrzi, ezt megtartja,
és hogy ennek én is élő tagja lehetek? Így tekintünk mi a gyülekezetre?
És végül Jézus teljes sorsában osztozik a tanítvány
is. Teljes sorsában. Mert megrettenhetünk: meghalni, odaadni magunkat a
szolgálat útjára? Igen, Jézussal együtt. Vagyis, hogy magvetéssé legyen az
életünk. Az életünknek igazi tartalmat, igazi értelmet ez ad, hogy így
gyümölcsöt teremjen. Mi mentegethetjük magunkat: mert karriert építgetünk,
meg sok mindent csinálhatunk, de igazi értelmet életünknek az ad, hogyha
magvetéssé válunk mi magunk is. Mindezzel kapcsolatosan mit ígért Jézus?
Hogy „ahol én vagyok, ott lesz az én
szolgám is.” Ott lesz. Igen, a szolgálat útján elveszíthetjük,
feláldozhatjuk életünket, mert ha nem ott, akkor máshol áldozzuk fel, és
máshol veszítjük el, de ha a szolgálat útján a Krisztus követésében
áldozzuk föl, adjuk oda a mi életünket, akkor gyümölcsöt fog teremni, és
megbecsüli azokat az Atya – ígéri Jézus. Vajon melyik a több: címlap-sztoriként
esetleg valahol hírnevessé válni, vagy Isten által megbecsült szolgának
lenni? Melyik az, ami bennünket igazán mozgat?
Makkai Sándor annak idején „Az egyház
missziói munkája”
c. művében többek között ezt írja: „A gyülekezeti misszió közösségében
ismeretlen fogalom a szereplés. Csak a szolgálat ismeretes. A szereplés az
egyén érvényesülését, feltűnését, ünneplését jelenti. Természetéből
következőleg mindig színjátszás. Mert a szereplő nem a maga teljes és igazi
valóját, hanem csak az előnyös oldalát mutogatja benne. A szerepléshez az
emberek gratulálni szoktak, és a szereplők ezt el is várják. A szolgálatban
az egyén mellékes. Benne az ügy, a munka, illetve annak lelkülete és
mozgató parancsa a fontos egyedül. Ezért a szolgálat őszinte és komoly
valóság. Érette nem gratuláció, hanem Istennek adandó köszönet jár, a
háládatosság kifejezése.” „Ahol én
vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt
megbecsüli az Atya.” Mulandó dicsőség helyett ez az örök megbecsülés
mozgasson bennünket. Arra tekintsünk. És a mulandó részletnek is akkor lesz
értelme, ha egészben gondolkodunk. Az örök élet teljességében, egészében
kell szemlélnünk földi életünket. Akkor még annak is értelme lesz, amit
egyébként nem nagyon értünk. És annak is igazi gyümölcse lesz, amitől talán
először egy pillanatra megriadunk.
Micsoda erőforrás ez! – az értelmes szolgáló élethez.
Azt a Mestert követni, aki magát búzaszemként odaadta. Abba az üdvözítő
tervbe belesimulni, amely örök életet munkál – bennünk, és általunk
másokban is. És lehetünk így Fülöpökké is, akik oda próbálnak segíteni,
vezetni embereket Jézushoz. És lehetnénk Fülöpökké úgy, hogy a mi Urunk folytatja
ezt, hogy ne csak a Lázárt feltámasztó szenzációs Jézust keressük, hanem az
élet fejedelmét. Azt, aki önmagát megüresítette, szolgai formát vett fel.
Az önmagát feláldozó Jézust látva legyünk készen az áldozatkész, szolgáló
életre. Ámen.
360 dicséret 6.
verse
Adjad,
Úr Jézus, hogy még e világban
Sátorozván
is, ama mennyországban
Részt
vehessünk, s mint tulajdonunkkal,
Szentül
éljünk mennyei jussunkkal,
És
hogy e földet jó cselekedettel,
Hálaadással,
buzgó tisztelettel,
Mint
lakos társai a szenteknek,
Pitvarivá
tégyük az egeknek.
Hálát adunk, Istenünk, azokért, akik a Te utadra
vezettek, tanítottak, segítettek bennünket. Magasztalunk Téged, hogy
Jézusban új életet, célt, feladatot kaptunk. És hálát adunk, Istenünk,
gyülekezeti közösségünkért, hogy egymást is erősíthetjük. Magasztalunk az
örök élet bizonyosságáért, mint hatalmas erőforrásért. Magasztalunk, hogy
mindez, Jézus önmagát miérettünk odaszánt életéért, kereszthaláláért,
föltámadásáért lehet. Vezess bennünket, Urunk, a szolgálat útján, hogy ne
önző vágyainkra tékozoljuk el életünket, erőnket, képességeinket, hogy ne
saját mulandó dicsőségünket keressük. Vezess bennünket, Urunk, hogy
magunkat, erőnket, szolgálatunkat egymás javára, lelki, szellemi
gazdagodására végezzük és szánjuk oda. És vezess bennünket, Urunk, hogy
általunk sokan hozzád találhassanak, és bűnbocsátó kegyelmed által
újjászületve örök életet nyerhessenek. És könyörgünk, Urunk, a hétköznapi
gondok, bajok, nyomorúságok, próbák között lévőkért, betegekért,
gyászolókért, a Te kegyelmes szereteted legyen számukra reménység,
erőforrás, gyógyulás, vigasztalás. Könyörgünk, Urunk Istenünk, nemzetünk
létszámban és lelkiekben való gyarapodásáért, könyörgünk mindazokért, akik
a hétköznapi életben munkát, munkahelyet nehezen találnak most, hogy legyen
erős reménységük, bizodalmuk, hűséges szorgalmuk, hogy megadassék nekik a
hétköznapi munka. Könyörgünk, Urunk Istenünk, városunkért, városunkban
lelki ébredésért, az itt szolgáló gyülekezetek közösségéért, hogy közösségi
szolgálatunk hozzád segíthessen sokakat. Odaszánjuk magunkat, hogy földi
életünknek igazi értelme, tartalma legyen a Te üdvözítő akaratod
teljesítésében. Hogy megdicsőíttessék bennünk és általunk is a Te neved.
Hogy sokan hozzád találjanak, és megújult életben gyümölcstermő életet
éljenek. Ámen.
„A békesség
Istene pedig, aki az örök szövetség vére által kihozta a halottak közül a
mi Urunk Jézus Krisztust, a juhok nagy pásztorát, tegyen készségessé
titeket minden jóra, akaratának teljesítésére, és munkálja bennünk azt, ami
kedves őelőtte Jézus Krisztus által, akinek dicsőség örökkön örökké.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|