|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
„Jöjjetek énhozzám…” (2.)
Ézsaiás könyve 40. fejezet 25-31.
„25Kihez
hasonlíthatnátok engem, kivel mérhetnétek össze? - mondja a Szent.
26Tekintsetek föl a magasba, és nézzétek: ki teremtette
az ott levőket? Előhívja seregüket szám szerint, néven szólítja
mindnyájukat. Olyan hatalmas és erőteljes, hogy egy sem mert hiányozni.
27Miért mondod ezt, Jákób, miért beszélsz így, Izráel:
Rejtve van sorsom az ÚR előtt, nem kerül ügyem Isten elé.
28Hát nem tudod, vagy nem hallottad, hogy örökkévaló
Isten az ÚR? Ő a földkerekség teremtője, nem fárad el, és nem lankad el,
értelme kifürkészhetetlen.
29Erőt ad a megfáradtnak, és az erőtlent nagyon erőssé
teszi.
30Elfáradnak és ellankadnak az ifjak, még a
legkiválóbbak is megbotlanak.
31De akik az ÚRban bíznak, erejük megújul, szárnyra
kelnek, mint a sasok, futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak
el.”
Gondviselő jó
Atyánk a Jézus Krisztus által. Életnek Istene, seregeknek Ura, Téged szólítunk ezen
a délelőtti órán, és hálát adunk, hogy szent hajlékodnak küszöbét
átléphettük. Köszönjük Istenünk, hogy ma itt lehetünk, hogy eljöhettünk a
Te házadba, hogy feltöltekezhessünk az előttünk álló időszakra. Oly hosszú
az az idő, amit nélküled a hétköznapok harcaiban kell eltöltenünk. Nagyon
jó itt Nálad megtisztulni, és megnyugodni. Kérünk, bocsáss meg nekünk, amiért
sokszor elfordulunk Tőled hétköznapi vívódásaink során, és csak megyünk a
saját gondolatainkat követve, istentelen akaratunk szerint cselekedve, majd
keserűen tapasztaljuk meg, mit is jelent a Tőled való elfordulás, cselekedeteink
éktelen eredménye. Önkényességünk tévútra vezet minket, és gyűlölködés
magvait hinti szét közöttünk, aminek viszálykodás és terméketlenség az
eredménye. Egyedül oly kevesek vagyunk, csak Veled együttesen a Te
áldásoddal juthatunk győzelemre. De ezt nem mindig vagyunk képesek
beismerni. Mégis szelíden, türelmesen terelsz bennünket jó pásztor módjára Krisztus
áldott szavai által. Egyikünkről sem megfeledkezve Neked mindannyian
egyformán kedvesek vagyunk. A bűnök sokaságában, a könnyek világában, a
hitetlenség ködében szabadító, megtartó és megerősítő kegyelmeddel utánunk jössz.
Azért gyűltünk most egybe, hogy ránk helyezd boldogító igádat. Hálatelt szívvel
állunk most előtted. Kérünk, szólj hozzánk, mert szolgád hallja szódat.
Rombolj le minden akadályt szívünkben és lelkünkben, amely a Te Igéd elé
állhatna. Vágyakozó és szomjazó lelkünket Te töltsd be az Élet beszédével,
hogy a Te lábaidnál egyéni keresztjeinket letehessük, és egy megújított
lélekkel távozhassunk innen. Ajándékozz meg minket Szentlelked
jelenlétével. Kérünk, fogadd imádságunkat, nem a mi érdemünkért, hanem a mi
halálon győzedelmes URunk, Krisztusunk érdeméért. Ámen.
Személyes vallomásként,
bizonyságtételként Szarvasné Joó Anikó szól:
Szarvasné Joó Anikó vagyok. Magyar-történelem tanár
egy általános iskolában. És 5 éve a gyülekezet tagja.
Aki csodás megtérésről szeretne most hallani, vagy
hirtelen pálfordulásról, csalódni fog.
Az én utam teljesen hétköznapi. Lépcsőzetes, folyamatos,
tudatos és lassú.
Református családban születtem, de nem gyakorló
református családban. Egyetlen ember beszélt nekem Istenről, a
dédnagyanyám. 5-6 éves lehettem, amikor elvitt néhányszor templomba. Nem
értettem semmit a prédikációból, de nagyon megfogott a templom hangulata.
Az orgona hangja, az énekek. Szerettem vele menni. Az is feltűnt, hogy a
dédszüleim asztalán mindig ott hevert a Biblia éppen valahol kinyitva, és
rajta az olvasószemüveg.
Aztán eltelt 20 év. Fiatalon, mint mindenki, kerestem
az élet értelmét. Hol a kezdet, hol a vég, mi végre vagyunk a földön. Mi
értelme a körülöttem lévő világnak? A rendszerváltással aztán megnyíltak a
spirituális tanok csatornái. Tanultam asztrológiát, több évig jógáztam,
jártam rendszeresen reiki körbe. Mindegyik által sokat fejlődtem. Önismeretre
tanítottak, de a lényegről mindegyik hallgatott. Nem kaptam választ. Amit
kerestem, arra a választ itt, a gyülekezetben találtam meg. Hogy hogyan?
Teljesen hétköznapi módon.
Amikor a lányom kicsi volt, 2-3 éves, azt vettem
észre, hogy a vasárnapjaink úgy telnek, hogy míg a férjem dolgozik, én a tűzhelynél
állok, a gyermekem pedig nézi a TV-t. Pedagógusként ezt nem tudtam
elfogadni, rájöttem, hogy ez nem mehet tovább, valami értelmes elfoglaltságot
kell keresnem számára. Mi lehet az?
Egy olyan út, amely már több száz éve kiállta az idő
próbáját. Egy jó ismerősöm ajánlotta a vasárnap délelőtti gyerekórákat.
Elhoztam a lányomat. Én is sokáig ott ültem bent Ildikó néni óráin. Az
órákat izgalmasnak találtam, és magam is tanultam sokat. Aztán ahogy telt, múlt
az idő szerettem volna átülni ide a templomba, a felnőttek közé. Itt vajon
miről eshet szó?
Végre sikerült Ildikó néni rábeszélésének hála, és most
már a templomba jártam.
A prédikációkat hallgatva éreztem, hogy a
Biblia-ismeretem csak az általános műveltség szintjén mozog. Ezen segíteni
kell! Így tehát a Bibliaiskolába kezdtünk járni a férjemmel. Péntekenként,
esténként a nagyteremben hallgattuk tiszteletes úr szavait, és ha őszinte
akarok lenni, bizony elaludtam volna a fáradtságtól, hogyha nem találom érdekfeszítőnek
ezeket az eszmefuttatásokat, és nem izgalmasak a beszélgetések. De nagyon
sokat tanultunk.
A Biblia iskola befejeztével éreztük, hogy
nyilvánosan, és hivatalosan vállalni kell a hitünket. El kell köteleznünk
magunkat. Így aztán mind a ketten konfirmáltunk. És most itt vagyunk.
Miért a református egyház? Azért mert az őseim is
reformátusok voltak. Számomra fontos az, hogy ugyanazokat az énekeket
éneklem, mint az őseim. Hogy a család története újra visszakanyarodott a
helyes útra általam.
És miért a Nagyerdei Református Gyülekezet? Itt
találtam közösségre férjemmel együtt, itt befogadtak, elfogadtak bennünket
feltétel nélkül. Bátran merem vállalni, hogy megtaláltuk a helyünket.
Kiveszem a részem és férjem is a gyülekezet életéből. Ha kell, kerítést
festünk, ha kell, takarítunk, ha kell, egy tálca süteménnyel járulunk hozzá
a szeretetvendégséghez. És ki nem hagynánk a tábort vagy éppen a
gyülekezeti kirándulásokat. Egyszóval közösségre leltünk, egy nagy
családra.
Hogy mi változott azóta, mióta hitre jutottunk? Kívülről
semmi. A körülmények ugyanazok. Ugyanaz a munkahely, ugyanazok a problémák,
ugyanazok a kihívások, ugyanazok a nehézségek. De belülről nagyon sok
minden változott. Másképp élem meg az életem. A munkahelyemen a tanítást
már nem kötelezettségnek élem meg, hanem szolgálatnak, és nagyon komolyan
veszem. Meg tudok bocsátani másoknak, és magamnak is. El tudom fogadni a
jót és a rosszat is egyaránt. Tudok örülni annak, amim van. És hálát adok
mindennap Istennek azért, amit ajándékként nekem és nekünk ad. Hálás vagyok
a családomért, az egészségünkért, a munkámért, és még sorolhatnám. Isten
megadta a bölcsességet nekem, hogy elfogadjam, amin nem tudok változtatni. De
megadta az erőt is, hogy változtassak azon, amin képes vagyok változtatni.
Most itt egyedül állok, de nem vagyok egyedül, a férjemmel járjuk az utat.
És ez a lehető legnagyobb áldás, hogy egymást erősítjük.
Végezetül őszintén kívánom mindenkinek, hogy találja
meg a saját útját, mert minden út ugyanoda visz, ugyanahhoz a magaslathoz,
Istenhez.
„Jöjjetek
énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én
megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat és tanuljátok meg
tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok
lelketeknek. Mert az én igám boldogító és az én terhem könnyű, mondja
Jézus.”
Megrendítően szép, kedves ez a hívás. Csak ne lenne
benne ez a fránya szó, hogy IGA. „Jöjjetek…”
– hát ez nagyon kedves. Jöjjetek megfáradtak, akik nem kelletek a világnak,
csak útba vagytok, teher vagytok. Talán még magatoknak is. „Jöjjetek…” – milyen kedves ez.
Nemcsak a fülnek, hanem a szívnek is. „Megnyugvást
adok nektek.” De jó lenne ez! De mit csináljunk, ezzel az igá-val: „Vegyétek magatokra az én igámat…”. Hát eddig is cipeltünk
ilyet. Iga: kicsit rosszul
hangzik ez a kifejezés. Kicsit zavarja a gondolatainkat. Elbizonytalanít
bennünket. Mégis akkor Jézushoz kellene jönnünk? Vagy: na, íme, itt kibújik
a szög a zsákból, íme, itt elárulta magát Jézus, hogy Ő is csak egy a
vallási szélhámosok közül? Iga?
Igen, nekünk gyakran rosszul hangzik ez a kifejezés. Emlékezzünk, még
himnuszunkban is így hangzik: „majd töröktől rabigát vállainkra vettünk”. Iga: ezt szeretnénk levenni. Nem
kell! A beteges liberalizmus pedig mindentől szabadulni szeretne. Persze
nem tud. De ezzel hitegeti önmagát és azokat, akik bedőlnek neki. Iga: hát még Jézus is beszél egy
másik helyen az írástudókról, farizeusokról, amikor azt mondja, hogy
elhordozhatatlan terheket raknak az emberek vállára, de maguk az ujjukkal sem
akarják megmozdítani. Itt Jézus arra a hatszáz-egynéhány korabeli vallási
szabályra utal, amit kidolgoztak nagyon szépen az írástudók, a farizeusok, úgy
a Mózesi törvény mellé még odarakták, hogy így kell cselekedni… és úgy kell,
és amúgy kell, és csak akkor lesz minden rendben. Hozzá kell tenni, hogy
ehhez nagyon tisztes, nagyon biztos jó egzisztencia kellett, anyagi
egzisztencia, mert egyébként fizikailag teljesíthetetlen volt, de még ők
sem tudták volna teljesíteni. Jézus azt mondja, hogy elhordozhatatlan
terheket raknak az emberekre. Igen, ilyen ajánlattal gyakran találkozunk.
Na de akkor most mit csináljunk, ezzel az igá-val? Mert Jézus azt mondja, hogy vegyétek magatokra az én igámat. Ugorjuk
át ezt a mondatot? Ezt is mondta! De csak a szépet próbáljuk észrevenni?
Először is tisztázzuk magunkban, hogy a mi
nyelvünkben kétféle értelemben használjuk a kifejezést, hogy iga.
Kétféle iga van. Az iga eredetileg, és jó, hogyha városlakóként ezt
felidézzük magunknak, mert még ha már faluról származtunk is, a gépesített
világban kicsit elszoktunk tőle. Az iga eredetileg valójában a
teherhordozást segítő eszköz. Ez az eredeti jelentése. A teher hordozását segítő,
azt könnyebbé tevő eszköz. De az emberi bűneink miatt, sajnos van egy másik
jelentése is közöttünk. Torzulhat, rabságba taszító eszközzé és teherré. A „töröktől
rabigát vállainkra vettünk” – erre utalt többek között. Jézus itt arról
beszél, hogy az iga és a korabeli hallgató egy
mezőgazdasági társadalomból kerültek ki, ők nagyon jól értették, nekik nem
volt probléma ez, hogy az iga
a teher hordozását segítő eszköz. És még bevezetésként még azt is meg kell állapítanunk,
őszintén ki kell mondanunk, hogy az élet mindig terhekkel teljes. Az élet
terhekkel teljes. Illúzió azt gondolni, hogy lehet találni olyan életet,
életformát, a világon olyan helyet, olyan országot, ahol nincsenek terhek.
Már csak azért sem, mert saját magunkat magunkkal visszük, és az már bőven
elég teher. Akkor még nem beszéltünk a rossz gazdaságpolitikáról, nem
beszéltünk kisebbségi sorsról, nem beszéltünk vallási ilyen-olyan
gondolatokról. Az élet mindig terhekkel teljes. Ne azt keresd, ne azt
keressük, hogy hogyan lehetne ezektől megszabadulni. Van olyan, amitől meg
kell persze, ezt ne értsük félre, hanem, hogy hogyan lehet elhordozni azt,
amit el kell hordozni. Az IGA, az, teherhordozást segítő eszköz.
Mielőtt azonban a Jézus igájáról egy kicsit részletesebben
is szó lenne, nézzük meg a mi emberi kísérleteinket; ahogyan mi próbáljuk a
terheket hordozni. Egy ősi zsoltárral, vagy Kecskeméti Végh Mihály szövegével,
parafrázisával mondhatnánk – ahogy a Psalmus Hungaricusban van: „Hogyha énnékem szárnyam lett
volna, Mint az galamb elröpültem volna”. Az ÚR Isten nekünk nem adott
szárnyat. Úgyhogy ez nem működik. Lehet vágyakozni, de nem ad szárnyakat.
Aztán, milyen emberi kísérleteink vannak? Van, aki
megpróbálja homokba dugni a fejét, nem akar tudomást venni a különböző
terhekről. De ettől még ezek vannak, ezektől még szenved. Az emberi kísérletek
között ott van az is, amikor erőnket pazarolva lázadozunk, zúgolódunk, még
az ÚR Istent is emlegetjük: „rettenetes, hát, ha van Isten, akkor miért
engedi ezeket a terheket?”
És most ne részletezzük külön, hogy mi az, amit
magunknak csináltunk, és mi az, ami az élettel együtt jár. Pazaroljuk az
erőt, ha csak zúgolódunk. Pazaroljuk meglévő energiáinkat, hogyha
össze-vissza lázadozunk. Van, aki pedig, és talán elég sokan ilyenek vannak,
akik magányosan roskadozva cipelik a terhet. És lehet, hogy a költővel
szólva azt mondják, amikor már úgy a nap kezd lenyugodni: „Hála Isten! este van megin’. Mával is fogyott a földi kín.”
Megoldás vagy csupán emberi kísérletek… Még egyet
hadd említsek a sok közül. Amikor megpróbáljuk összecserélni a „hámot” és
az „igát”. Az egyik a lónak jó, a másik az ökörnek kell. Állatokról
beszélek, nem embert minősítek. Mert az egyik a lónak testhez illő, hogy
neki tudjon feszülni, és terhet tudjon vinni. Ha azt a tehenekre raknánk,
rettenetes lenne. De ha az igát, a jármot a lóra tennénk rá, megölnénk. Nem
sok terhet tudna vinni. Bizony mi gyakran össze akarjuk cserélni. Úgy
gondoljuk, hogy: „Hát könnyen beszélsz te! Bezzeg ha az én helyemben lennél!
Én is könnyebben tudnám csinálni, ha a te helyedben lennék.”
Vannak emberi kísérleteink, mert a terheket valahogy
hordozni kellene. De ha így próbálkozunk csupán, még jobban elfáradunk. A
végén belekeseredünk. Összeroppanunk.
Mi lesz hát akkor a terhekkel? Valaki így szólt: „Jöjjetek énhozzám, akik megfáradtatok
és meg vagytok terhelve!” Jöjjetek! Segíteni szeretnék. „Jöjjetek énhozzám – hangzott a múltvasárnap
– megfáradtak.” Nem a kiválók,
akik úgy gondoljátok, hogy semmi gond – hát visszük ezt ma még. Majd holnap
roskadozol. És az se biztos, hogy jó irányba mész. Jézus azt mondja:
Jöjjetek énhozzám, adjátok el fogva tartóitok rabigáját. Jöjjetek énhozzám,
hagyjátok el a rátok nem illő igát, amivel némelyek segíteni akartak, és így
még több terhet tettek a nyakatokba, mintha összecserélnénk az igavonóknál
a segítő eszközt.
Mit mond hát Jézus? Azt mondja, hogy akik hozzám
jöttök, a következő lépés az, hogy „vegyétek
magatokra az én igámat”. Mindjárt az elején tisztázzuk: Jézus nem újabb
rabságot, vagy újabb terhet akar adni. De ha hozzám jöttök, segíteni úgy
tudok, ha az én igámat elveszitek. Mert a terhek hordozásához akarok segítséget
kínálni. Nem azt ígéri Jézus, hogy ha jössz, ha engem követsz, ha bennem bízol,
akkor soha semmi teher, baj, nyomorúság nem lesz életedben. Hanem azt ígéri,
hogy tudok segíteni. A segítés egyik fontos mozzanata, hogy ehhez alkalmas
eszköz, a teherhordozáshoz alkalmas segítő eszköz kell. Mégpedig hozzám
illő. Nem a másikhoz illő. Neki megint egy személyre szabott segítő eszköz
kell.
„Vegyétek
magatokra az én igámat.” Jézus nem azt mondja, hogy vegyétek fel az igát és
vigyétek. És legfőképpen nem azt mondja, hogy vedd fel az igát, aztán
roskadj alatta. Jézus nem azt mondja, hogy cipeld csak az igádat, én nem
figyelek oda, nem veszem észre, hogy segítségre szorulnál. Jézus azt
mondja, hogy az ÉN igámat vedd föl. Hogy? Az Övét? Az ÚR igát hordoz? Úgy
gondolom, nem igen találkoztunk még olyan valakivel, aki hívogatott volna,
és azt mondta volna, hogy ő hordoz terheket. Jézus azt mondja, hogy az én
igámat. Vagyis fordítsuk le: társunkká akar lenni a teherhordozásban. Az
iga, az, két személyes. Az egyik részében ott áll az ÚR. És a másik
részéhez mondja, hogy GYERE, és vigyük együtt! Társaddá akar lenni az ÚR a
teherhordozásban, mert a megosztott öröm, az, milyen? Az dupla öröm. És a
megosztott bánat, az fél bánat – mondják. És a megosztott teher? Ha nem
egyedül kell vinni és cipelni, hanem van valaki, aki hajlandó átvállalni
terhed jelentős részét, hogy veled együtt vigye. Nem nélküled, nem
nélkülem, velünk együtt! Társunkká akar lenni az ÚR a teherhordozásban,
mert a megosztott teher fél teher. Ez az iga,
ugye már jobban hangzik? Ez már jobban hangzik, egészen másképpen, minthogy
„töröktől rabigát vállainkra vettünk”. Vagy saját bűneinknek a rabjai
vagyunk? Vagy szenvedélyeink rabjai vagyunk? És cipeljük következményeit.
Jézus azt mondja: Jöjjetek énhozzám
és vegyétek magatokra a teherhordozásban segítő igát. Van eszköz, ami segít,
és van társ. Ő maga! És ezek után érthető az, amit ígér: „megnyugvást találtok a lelketeknek”.
Nem ott valahol a pusztába, ahova sikerült „elrepülni szárnyak nélkül”. Nem
megnyugvást úgy, hogy homokba dugtam a fejem, és egy órára, egy fél napra
megpróbálok úgy tenni, mintha nem létezne a világ, és semmi gond nem lenne.
Nem úgy lesz megnyugvás, hogy jól kizúgolódtam magam, meg kilázadoztam
magam, az ÚR Istent is kiosztottam, kiadtam magamból a gőzt. Ez egy pár
órára elég, ez a technika, de a terhek maradnak. A teherhordozáshoz
megfelelő segítőeszköz és megfelelő társ kell. És Jézus ezt ígéri! És ezért
meri mondani, hogy megnyugvást találtok lelketeknek. Ahhoz, hogy ezt az igát
fölvegyük, azonban valamit meg kell tanulnunk. Hogy ez az iga valóban teherhordozást segítő iga legyen. Hogy ne úgy legyen,
mint valamikor sok évezreddel ezelőtt, amikor egyszerűen csak a lovaknak a
nyakába kötötték úgymond a kötelet, és úgy rángatták, cipeltették vele a
szekeret – úgy nagyon keveset tudott húzni. De amikor kapott egy hámot,
akkor neki tudott feszülni.
Nos, meg kell tanulnunk ezt az igát helyesen használni. És Jézus azt
mondja: tanuljátok meg tőlem. Nem azt mondja, hogy menjetek el a paphoz;
nem azt mondja, hogy menjetek el a Tudományos Akadémiához. Azt mondja: éntőlem tanuljátok meg. Az én igámról van szó. Én hordozom, én
viszem, gyere ide mellém, és figyelj, tanuld el, hogy hogyan hordozható a
teher. Tanuljátok meg tőlem a használatát, mondja az ÚR.
Fogadjuk tehát szelíden az Atya akaratát. Hiszen
amikor arról beszél, hogy én szelíd vagyok, igen, a mennyei Atya akaratát
kereste, fogadta el az ÚR szelíden. Tanuljátok meg tőlem, hogy az Atya
iránt ilyen szelíd engedelmességgel legyetek, és simuljatok bele alázatosan
ebbe az igába, amiben én ott vagyok társként – mondja az ÚR. Ez személyre
szabott, ez illik ránk, nem másra, ránk! „Tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok.” Szelíd, a mennyei
Atya akaratát elfogadó, a feladatot felvállaló, és ahogy Pál apostol
mondja: „teljes erővel nekifeszülve
futok”. Belesimulok alázatosan, fölvállalom és viszem. És így érkezünk
el oda, hogy dacos, lázadó szívünk így átformálódik. És így érkezünk el
oda, hogy megnyugvást találtok lelketeknek. A körülmények ugyanazok
maradnak; a terhek jelentős része, kivéve például a megbocsátott bűnök, de
a feladatok, az élet terhei nagyrészt ugyanazok maradnak. Mégis megnyugvást
találtok lelketeknek. Vagyis megfáradt életed új lendületet kaphat. Fogadd
el az ÚR ajándékát. Ajándék! Fogadd el az ÚR ajándékaként a teherhordozást segítő
Jézusi igát. És fogadd el az
ÚR ajándékaként, hogy a teherhordozásban az ÚR társad akar lenni. És
megnyugvást találsz lelkednek. Ámen.
„Jöjjetek
énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én
megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg
tőlem, hogy szelíd vagyok, és alázatos szívű, és megnyugvást találtok a
lelketeknek. Mert az én igám boldogító, és az én terhem könnyű.” (Máté 11:28-30) Hálát adok
Istenem, hogy segítesz jobban megismerni önmagamat. Bocsásd meg, hogy bár
hittem létedben, mégis nélküled akartam megoldani életem kérdéseit. Segíts,
hogy elhagyva eddigi megkötözöttségeimet, az élet terheit, Veled járva
akarjam hordozni. Ámen.
Hálát adunk Istenünk, hogy bűnbocsátó kegyelmed által
új élettel ajándékoztál meg. Új célt, új reménységet, új feladatot adtál.
És mindehhez önmagadat segítségként. Bocsásd meg, amikor mégiscsak magunkra
akartunk támaszkodni. Bocsásd meg, amikor magunkat keresztyénnek vallottuk,
és mégiscsak panaszkodtunk, lázadoztunk, és így hitünkről rossz bizonyságot
tettünk.
Magasztalunk, hogy magadhoz hívsz és fogadsz, hogy
társunk akarsz lenni a teherhordozásban, hogy Tőled tanult szelídség és
alázatosság által könnyebb a terheket hordozni. Könyörgünk most az élet
igazi értelmét kereső barátainkért. Könyörgünk a különböző terhek alatt
roskadozókért, akik már sokféle utat kipróbáltak, de nem találtak társat a
teherhordozáshoz. Könyörgünk azokért, akik úgy érzik, hogy egyedül maradtak
talán a betegségben, talán a gyászban, talán munkahelyet keresve, talán
családi gondjaiban, vagy az élet más terheiben. És könyörgünk csalódott,
megfáradt nemzetünkért is. Odaszánjuk magunkat egyénileg és gyülekezetként
is a segítő szolgálatra, hogy a hit által Tőled kapott erővel, békességgel segíthessünk
a megfáradottaknak; hogy hozzád térhessenek, hogy hitben megújuljanak. Így
könyörgünk, hogy gyülekezeti alkalmaink, csoportjaink, gyermekek, fiatalok,
felnőttek közötti szolgálatunk legyen a Te kezedben alkalmassá formált
eszköz, hogy városunkban is lelki ébredés legyen. Ámen.
„Vegyétek magatokra az én
igámat, és tanuljátok meg Tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és
megnyugvást találtok a ti lelketeknek.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|