|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Isten uralkodik
Lekció: Római levél 8. fejezet 1-17.
1Nincs tehát most már semmiféle kárhoztató ítélet azok
ellen, akik a Krisztus Jézusban vannak, 2mivel az élet Lelkének
törvénye megszabadított téged Krisztus Jézusban a bűn és a halál
törvényétől.
3Amire ugyanis képtelen volt a törvény, mert erőtlen
volt a test miatt, azt tette meg Isten, amikor a bűn miatt tulajdon Fiát
küldte el a bűnös testhez hasonló formában, és kárhozatra ítélte a bűnt a
testben, 4hogy a törvény követelése teljesüljön bennünk, akik
nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint.
5Mert akik test szerint élnek, a test dolgaival törődnek,
akik pedig Lélek szerint, a Lélek dolgaival.
6A test törekvése halál, a Lélek törekvése
pedig élet és békesség, 7minthogy a test törekvése ellenségeskedés
Istennel, mert az Isten törvényének nem veti alá magát, és nem is tudja
magát alávetni.
8Akik pedig test szerint élnek, nem lehetnek kedvesek
Isten előtt.
9Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek
szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a Krisztus Lelke,
az nem az övé.
10Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a test a bűn miatt
halott, a Lélek életet ad az igazság által.
11Ha pedig annak Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta
Jézust a halottak közül, akkor az, aki feltámasztotta a Krisztus Jézust a
halottak közül, életre kelti halandó testeteket is a bennetek lakó Lelke
által.
12Ezért, testvéreim, adósok vagyunk, de nem a testnek,
hogy test szerint éljünk.
13Mert ha test szerint éltek, meg kell halnotok, de ha a
Lélek által megölitek a test cselekedeteit, élni fogtok.
14Akiket pedig Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai.
15Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét
féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: „Abbá, Atya!”
16Maga a Lélek tesz bizonyságot a mi lelkünkkel együtt
arról, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk.
17Ha pedig gyermekek, akkor örökösök is: örökösei
Istennek és örököstársai Krisztusnak, ha vele együtt szenvedünk, hogy vele
együtt meg is dicsőüljünk.
Szent vagy,
szent vagy, szent vagy mindenható Isten! Magasztalunk Téged a gyülekezet közösségében,
ki mindeneket csodálatosan formáltál, és teremtettél. Hálaadással
dicsőítjük nevedet, amikor teremtett világod szépségére és rendjére
tekintünk. Köszönjük URunk Istenünk, hogy rendet,
medret akarsz adni életünknek. Bocsásd meg, hogy a mi életünk mégis gyakran
parttalan, szertelen. Bocsásd meg nekünk, hogy mégis gyakran a magunk feje
után mentünk az elmúlt hét napjaiban is. Magasztalunk Téged, hogy a mi URunk Jézus Krisztusban jöttél miutánunk, hogy megbocsáss
nékünk. Magasztalunk URunk Jézus Krisztus
alázatos földi pályádért, a keresztért, és dicsőítünk Téged
föltámadásodért. Hogy Benned és általad bűneinkre van bocsánat, hogy van új
élet. És kérünk, hogy a Te lelkeddel e mai napon is támogass és vezess
bennünket. Támogass bennünket az engedelmesség lelkével. Vezess bennünket a
Te igéd, megértett akaratod szerint. Szenteld meg és álld meg nevedben való
összegyülekezésünket, URvacsorai közösségünket.
Hogy életünk megújulva Téged dicsőítsen. Ámen.
Textus: Ézsaiás könyve
6. fejezet 1-8.
1Uzzijjá király halála évében láttam az Urat, magasra
emelt trónon ülve. Palástja betöltötte a templomot.
2Szeráfok álltak mellette, hat-hat szárnya volt
mindegyiknek: kettővel arcát takarta el, kettővel lábát fedte be, kettővel pedig repült.
3Így kiáltott egyik a másiknak: Szent, szent, szent a
Seregek URa, dicsősége betölti az egész földet!
4A hangos kiáltástól megremegtek a küszöbök
eresztékei, és a templom megtelt füsttel.
5Ekkor megszólaltam: Jaj nekem! Elvesztem, mert
tisztátalan ajkú vagyok, és tisztátalan ajkú nép között lakom. Hiszen a
Királyt, a Seregek URát látták szemeim!
6És hozzám repült az egyik szeráf, kezében parázs
volt, amelyet fogóval vett le az oltárról.
7Számhoz érintette, és ezt mondta: Íme, ez
megérintette ajkadat, bűnöd el van véve, vétked meg van bocsátva.
8Majd az Úr szavát hallottam, aki ezt mondta: Kit
küldjek el, ki megy el követségünkben? Én ezt mondtam: Itt vagyok, engem
küldj!
Kedves
Testvérek, szeretett Gyülekezet!
Ézsaiás próféta látomása viharos gyorsaságú látomás,
és mégis felséges nyugalom tölti el. Minden a helyén van. Nincs kapkodás,
nincs tévesztés. Pontos leírások szólnak arról, hogy hogyan néztek ki a
szeráfok, milyen szöveggel szólalt meg az angyalok éneke. Megvannak a
mozdulatok, megvannak a kiáltások, és megvan a kiáltás hatása is. Látomást
kap a próféta, és feledhetetlenül belevésődik, mert egy olyan Isten-tiszteletben
részesül, amelyikben korábban nem. Csodálatos dolog így megajándékoztatni
az Isten-tisztelet élményével, amelyik nem a földön születik, nem olyan izzadtságos,
verejtékes, kigondolt, csinált, hanem a legeslegtermészetesebb.
Isten trónusa előtt szinte hömpölyög ez a nagy áradat, és csak egyetlen
uralkodó tétel, egyetlen istentiszteleti elem hangzik el, és ez szárnyal: a
sanctus (szanktusz): „Szent, szent, szent a Seregeknek Ura”.
Dicsősége betölti az egész földet. Ez valóban betölt mindent. Ez a folyamat
alapja, és eredménye. Ez a kezdete és a vége. Mert a háromszor szent Isten
örök egységének önazonosságának himnusza ez. Isten örök egysége, amelyik dicsőítendő
a mai napig. Nem véletlen, hogy ez az összekötő kapocs, ez az elem, a háromszor
szent Isten magasztalása, a régi ószövetségi istentisztelet, és az
őskeresztyén gyülekezet istentisztelete között. Ez átkerült, ezt örököltük,
ezt zengjük, és íme, az angolszász énekben mi is együtt zenghettük ma
reggel, hogy „Szent, szent, szent a Seregeknek
Ura”.
Igen, nem csoda, hogyha ez az Isten-magasztalás az a minta, amelyik
megmutatja nekünk, hogy hogyan kell készülnünk ama mennyei
istentiszteletre, mert itt már nincs helye az emberi szavaknak, a
sokféleségnek. Itt valóban egy szólammá összpontosul össze minden, egy nagy
“uniszóló”, amelyikben a próféta az igazi
istentiszteletben részesül.
Három mozzanatot szeretnék Ézsaiás látomásából
kiemelni, amelyik le is zárja azt a sorozatot, amelybe belekezdtünk
csütörtökön este. De aki nem tudott valami miatt itt lenni, annak is
üzenetet hordoz, hiszen Istennek Ézsaiással való találkozása három olyan
mozzanatot tartalmaz, amelyik, ha igazi az istentisztelet, akkor más-más
formában, de mindig ezzel a tartalommal szólal meg.
Az első dolog az, hogy a halandó uralkodók világában,
és a halandó emberek világában lehet találkozni a teljes felségében
megjelenő élő Istennel.
A második az, hogy a tisztátalan ajkú ember, amikor
találkozik ezzel a fenséges Istennel, akkor nem retten meg, hanem a megtisztító
Úrral van találkozása. És a megtisztított ember, ha igazán találkozott Istennel,
akkor rádöbben a küldetésére. A látomássorozat bevezetése megjelöli az
időpontot, hogy mikor is történt.
Uzzijjá király halálának éve fontos
dátum lett. De nem Uzzijjás király miatt. Hanem
Ézsaiás látomása miatt. Egy király halála valóban sohasem jár
észrevétlenül, mert sokszor egy egész ország gyászol. Szinte némafilmmé,
vagy állóképpé merevedik az ország, és tulajdonképpen volt is miért, mert
ahogyan a kevés följegyzés mondja: Uzzijjá, vagy Uzzijjás király igen jó uralkodó volt. Bővítette az
országot, az ő idejében megélénkült a kereskedelem, területeket, kikötőket
szerzett, ásványi kincseket tudtak előhozni. És amikor meghal a király,
akkor azért áll meg az idő az országban, mert most mi fogja követni? Milyen
jövendő? Ebből a helyzetből kell kilépnie Ézsaiásnak, ebből a
válsághelyzetből. És otthagyja a kortársak gondját, mert ebben a viharos
látomásban részesül. A halott király évében látja meg, és döbben rá, hogy
nem a halott királyuké a jövő, hanem az élő Istené. A Seregek Uráé. Ézsaiás ebből az állóképből
kilépve, lát egy mozgóképet. Egy történéssort, egy viharos látomást.
Az emberi nagyság, dicsőség elmúlhat. Lehet, hogy Uzzijjá király nagy volt, mégis keveset tudunk róla. Nagyságát
nem jelzi sok minden, a halál éve is e miatt maradt meg, mert tetszett
Istennek, ennyit hagyni a földi uralkodóból: egy dátum, és a próféta
látomása. A Seregek Ura nem
mérhető a földi uralkodókhoz, a halandókhoz. Ezeknek a törvényszerűségeivel
sem kíván számolni, és Ézsaiásnak ezt föl kell ismerni. Ézsaiás az
emberileg válsághelyzetnek mondható időszakban páratlan módon találkozott
ezzel az istentisztelet-élménnyel. Mert lehet, hogy Istent el lehet
felejteni egy időre, lehet, hogy Istenről le lehet mondani egy darabig, de
Ő utoléri az embert, és Ő megmutatja magát. Bizonyságát adja annak, hogy Ő
él, hogy Ő uralkodik, hogy Ő a helyén van. Magas trónon ül, úgy ahogy
Ézsaiás mondja. Felül minden fejedelmeken, hatalmasságokon, erőn és uraságon,
és minden néven, amely neveztetik a világon, és az elkövetkezendőkben is.
Ézsaiásnak látni kell, hogy Isten uralkodik, és prófétai kiállásának,
elindulásának, elhívásának ez a felismerés az alapja. A földi királyok
jönnek, mennek. Emberek születhetnek és meghalhatnak. Tehetséges és
tehetségtelen, középkorú és diktátor lelkületű emberek uralkodhatnak
fölöttünk egy darabig, de letűnnek. Elmennek a minden élők útján. És ezek
fölött uralkodik az ÚR. Ma is
uralkodik, és így van ez. Ez a háromszor szent Isten hordoz bennünket, és
ha jól vagyunk az istentiszteleten itt, ha helyesen gondolkodunk erről,
akkor minden istentisztelet ezt üzeni. Ez kell, hogy legyen az alaphang: Isten
uralkodik.
Másodszor: a tisztátalan ajkú Ézsaiás találkozott a
hozzá lehajló, megtisztító ÚR-ral. Ézsaiás
elhívása mutatja, hogy milyen hatása van egy ember életére annak, hogy az
Istennel igazán találkozik. Az Isten igazi szentségével. Leleplező
erejével. Isten szentségének jelenléte a bűnt, az igazságtalanságot, és a
tisztátalanságot leleplezi. Előtte minden föltárul. Istennel szembekerülve
kiderülnek a nyilvánvaló különbségek. Nemcsak ember és ember között, hanem
közöttem és Ő közötte. A földi hatalmak és a mennyei király között az Isten
tisztasága, és az ember indulatai között feltárul a magunk és a
környezetünk mindenféle fonáksága. És minél közelebb jön Isten, annál
nagyobb lesz a megdöbbenésünk, hogy mennyi minden van bennünk, ami nem
méltó őhozzá. Ilyen érzés tört rá Ézsaiásra is.
Rádöbbent, hogy az örök Isten himnusza mellett őneki
csak egyetlen egy fölsóhajtása lehet: jajgatás. Jaj, nekem, mert elveszek.
Az Isten-közeli állapotban jön rá igazán az ember, hogy kicsoda is, hogy
milyen irtózatos arány, milyen irtózatos különbség van közöttünk.
Az Isten-közeli állapotban szinte elhordozhatatlan
lesz a prófétajelölt számára a tisztátalansága. Igen mindig így van ez.
Istennel szemben, az Ő felismerésekor, a Vele való találkozásból adódik,
hogy Benne nem egy viszonylagos erkölcsi ideállal találkozunk. Nem egy
olyan valakivel, egy másik emberrel, aki talán többet teljesít, mint én, de
hogyha nekidurálom magam, akkor utolérhetem. Csak egy kicsit többet kell
tennem. Nem. Isten az abszolút követelmény, aki tökéletes, aki tiszta, aki
szent és feddhetetlen. Ezen a mértéken mindannyian ugyanarra a platformra
kerülünk. A diplomás, és a nem diplomás; a férfi és a nő, az idős és a
fiatal. Mindannyian, mert ezen a mértéken mindannyian megméretünk. És itt
következik a csodálatos fordulat. A szentséges Isten nem elpusztít, nem
megsemmisít, nem kikészít, hanem megtisztít. És ebben a tisztulási
folyamatban mutatkozik meg a kegyelem. Váratlan dolgot művel. Életet jelentő fordulatot hoz kiválasztottja életében,
mert a szentséges Isten nemcsak tisztaságot kíván, hogy belerokkanjunk,
hogy ne tudjuk megtenni, hanem Ő maga tisztít meg. Nem öntisztulást vár el,
Ő adja a megoldást. A megtisztíttatás egy ponton érinti a prófétajelöltet.
De ez az egész valóját átformálja. A leleplezés helye, a próféta ajka, a
munkaeszköze, amivel majd szolgálnia kell. Amit be kell állítani egy más
irányba. És rá kell hangolódni egy más hangnemre. Hiszen a száj az a hely,
ahonnan származhat áldás, és átok. Ahol lakhat a képmutatás, ahol
megszólalhat az Isten-tagadás. Ahol megszületik a történelemhamisítás, meg
amivel működnek a hamis próféták. És innen jön a hamistanúzás is. Nem véletlen,
hogy a Tízparancsolatban kétszeres védelmet kap a száj bűne.
Isten a harmadik parancsolatban kénytelen megvédeni
magát. A kilencedikben meg kénytelen megvédeni velünk szemben a felebarátunkat.
Védi a száj bűneitől mindkettőnket. Éppen ezért az oltárról levett parázs
jelenete valóban fájdalmas. Fájdalmas sütetű, de fel is oldja azt a nagy feszültséget.
Minthogyha – az elektronika nyelvén – kisülés történne. Az ellentétes
pólusok kioltják egymást, és beáll a rend. A száj megérintése, és a
feloldozó szavak együtt azt jelentik nekem, hogy az istentisztelet, amivel
az ember valóban egész lényével benne van, ott nem maradhat ki semmi.
Lehet, hogy csak egy pontot érint meg rajtad. A legfájdalmasabbat. Amiben a
legtöbb gyötrődésed van, de az kihat az egész lényedre, az egész lényünkre.
Igen Ézsaiás Isten-tapasztalata, Isten-érzés volt! Látott, hallott, és
meggyőződött Istenről.
Hogyne védené Isten éppen az ember ajkát, a
megszólalás képességét, hiszen ez a dicsőítés eszköze is. A jó szavak
megtalálásának, a kimondójának, a bocsánat kimondójának az eszköze. Ez a
szeretet-vallomás kifejezője. Lehet szemmel is szerelmi vallomást tenni, de
mennyivel szebb, hogyha az ember megfogalmazza, és van esélye elmondani
azt, hogy szeretlek. Az Istentől való bizonyságtételnek is ez a
megszólaltatója. És Isten azt akarja, hogy ezt az eszközt, amit Ő adott,
azt jól használjuk.
Ma is azt üzeni nekünk a mi szent Istenünk, hogy Ő
tőlünk tisztaságot kíván, és nekünk is segít megtisztulni. Ezért van
megterítve az asztal. Megterítve az- az asztal, amelyikben minden
tisztátalanság feloldódik. Nem azért, mert mennyiségileg több, hanem azért
mert minőségileg más. Azt üzeni, hogy bűnöd el van véve, vétked meg van
bocsátva. Krisztusban felvette a sorsunkat. Megérintette az életünket, hogy
tisztává legyen. Azért mert ez a “tiszta”
odaáldozta magát az összes tisztátalanért. Ezért mondja boldogan a római
gyülekezetben Pál apostol, hogy nincsen immár semmi kárhoztatás, mindent elrendezett,
minden adósságunkat letörlesztett. Minden tisztátalanságunkat elvett ez a
Krisztus. A mai vasárnap arra figyelmeztet bennünket, hogy ez a teljesen
kitárulkozott, és minden frontot megnyitó Isten azért mutatta meg
szentségét és kegyelmét, szeretetét, hogy bűnbocsánattal közeledve a
tisztító jelenlétbe bevonjon bennünket is, és hozzon tisztító találkozást
Szentlelke által. Lehetetlen Ézsaiás igéjéről előre nem tekinteni a
kereszten feláldoztatott ÚR-ra, akiben
megmutatkozott a kegyelmes Isten maga. Ettől lehet minden más. Ettől
újulhat meg a mi életünk is. Mert ebben a rémület, a bűnbánat, a fájdalom
után jöhet a vallomás és a megtisztulás. És hogyha ez is megtörténik, akkor
a megtisztított ember élménye ugyanaz lehet, mint az elhívott prófétáé Ézsaiásé.
Mert Isten küldetést bízott rá. Mégpedig azt a
küldetést bízta rá, hogy a környezetében a szentségtelen világban terjessze
ezt a szentségest, hogy amit látott, amit hallott, amely kitörölhetetlen
himnuszként tovább viszi, azt élje bele ebbe a világba. Rettentő fontos
küldetés. Ma is nagyon nagy küldetés. Mert vannak emberek, akiknek a
jellemzésére mi is csak annyit tudunk mondani, hogy ezeknek a számára semmi
sem szent. Azok, akiknek az életében semmi sem szent, azok nem ismernek
semmilyen határt. Azok nem rettennek semmitől sem vissza. Azok nem
válogatnak az eszközökben és a módszerekben, mert életük a két lábon járó
szentségtelenség. A szent Isten közelében megtisztulást kapott ember sokkal
érzékenyebb ezekre az üzenetekre, attitűdökre, és megfogalmazódik benne,
hogy ezen változtatni kell. S ennek megváltoztatásáért tenni kell. És el
kell vállalni a küldetést.
Isten, ahogyan Ézsaiás a felolvasott látomásban
hallotta, önkéntes jelentkezőket keres. „Kit
küldjek el, ki megy el követségünkben?” Ki hirdeti tovább ezt a
szentségélményt? Kit küldjek el? Nem Ézsaiás az egyetlen, akihez ez a
kérdés szól. A mindent átfogó, a nagy tisztítási akció mindig azzal indul,
hogy ez a kérdés elhangzik, mert ez így történt a megváltásnál is. Az Atya
föltette a kérdést, és a Fiú azzal válaszolt, hogy ímhol vagyok, elmegyek.
Elmegyek én küldetésbe, és megteszem. Itt vagyok, küldj el engem. És Ő
eljött ebbe a világba. Mivel Ő előttünk jár ebben a küldetésvállalásban,
ezért van értelme nekünk sem meghátrálni, mondhatjuk, hogy: küldj el engem.
Mert nem járatlan úton indulunk, hanem Mesterünket követjük ebben is. Egy sok
szempontból szentségtelen világban élve, amelyik vonzóbbnál vonzóbb formákban
kínálja és akarja elhitetni a többiekkel, hogy a XXI. században úgy kell
élni, hogy semmi sem szent, itt van nekünk helyünk. Vannak emberek, akik
úgy gondolják, hogy nem szent a becsület, nem szent a házasság, nem szent a
másik tulajdona, nem szent a haza, nem szent az élet. Ebben a
szentségtelenségben, kapaszkodók hiányában sokak helyzete bizonytalan. De
mi belekapaszkodhatunk a Szent Istenbe! Mert a Szent Isten szándéka homlokegyenest
más, mint amit ez a világ diktál. Az Ő közelében arra van szükség, hogy
rajtunk keresztül is minél több ember megváltozzon, hogy hasson bennük is a
szentséges. Az Istenre rácsodálkozni tudó ember nagy ajándéka ez, hogy
többet láthat meg, és egyre többet fedezhet fel Istenről, az Ő
mindenhatóságából, Atyaságából, gondviselő szeretetéből, és ez az
Isten-ismeret fegyelmez. Ezt a tapasztalatot még a tudomány is bevette.
Hiszen teremtményérzetnek nevezte Rudolf Ottó, a múlt század húszas éveiben
a Szentről írt híres könyvében: ama teremtményérzetének, aki elmerül a
saját jelentéktelenségében, és elenyészik, ha szembetalálja magát azzal,
ami minden teremtmény fölött áll.
Az Istentől küldetést kapott ember, és az így
elküldött egyház, gyülekezet, tevékenysége, szolgálata felértékelődik ebben
a világban, mert nekünk nem más szólamokat kell átvennünk, nekünk megvan a
magunk üzenete: hogy uralkodik az ÚR! Ti azért legyetek tökéletesek, mint a
ti mennyei Atyátok tökéletes.
Keresztyén rendeltetésünk elengedhetetlen
jellemvonása ezért a Heidelbergi Kátéban mondva,
hogy ellenálljunk az ördögnek a sátán és gonosz ellen, már ez életben
szabad lelkiismerettel harcoljak és győzzek. Vagyis az emberellenes struktúrák,
a gonosz uralmának a megtörése csak ezzel az elszánással lehetséges. Hogy
elől tudjunk járni az otthonteremtésben, elől tudjunk járni a közösséghiány
pótlásában, és megőrizzük, meg megadjuk az ember méltóságát. A kísértések
pergőtüzében való helytálláshoz ilyen hallás, és ilyen látásélmény kell.
Nem elég bíznunk a józanész, a humanitás, az erkölcs megtisztító erejében,
ez önmagában kevés. A tisztító Isten jelenléte szükséges ahhoz, hogy
változás legyen.
Hála Istennek, hogy a gyülekezet élen járhat abban,
hogy változni, tisztulni, szentségesebb életet élni vágyó életével az istentiszteletet
ne csak egy-egy órára szűkítve élje meg, hanem az élet maga legyen istentiszteletté.
Ehhez akar töltést adni minden istentisztelet!
Pál apostol Római leveléből hallottuk, hogy az élet
lelkének törvénye megszabadított bennünket Krisztus Jézusban a bűn és halál
törvényétől. Ezért a halandó uralkodók, és letűnő uralkodók világában ma is
lehet találkozni teljes fenségében az élő ÚR-ral.
Igen ma is megtörténhet a csoda, hogy a megtisztított ember élménye lehet,
hogy Isten belenyúl az életébe, lehajlik, és nem hagyja ránk a dolgokat,
hanem velünk együtt cselekszik. És igen ma is lehetséges, hogy a gyülekezet
azzal a küldetéssel tud élni és szolgálni, hogy egy szentségtelen világot átfordít,
és a Szent Istenhez vezet. Ehhez adjon a Szentháromság Isten elegendő bölcsességet,
erőt, és az idő kihasználását, mert az idő véges, Ő jön, és a mennyei Isten-tisztelet
vár bennünket, ahol a folytatás, az igazi folytatás következik.
Jöjjetek, imádkozzunk ennek
megvalósulásáért:
Szentséges URunk!
Köszönjük, a Te leleplező szavadat, amely megmutatta nekünk is, hogy Teelőled
elrejtenünk semmit nem lehet. Hiszen Te átlátsz rajtunk. Szentséged
bennünket is leleplez. Látod titkainkat, életünk rejtett dolgait, látod
szentségtelen kívánságainkat, összevissza gondolatainkat. Tisztító
jelenlétedben kérünk, hogy bocsáss meg minden bűnünket. Bocsásd meg azt,
hogy restek voltunk felvállalni a Tőled kapott küldetést. És szégyelltünk
sokszor Rólad beszélni, a Te követségedben járva. Taníts meg minket
kimondani és meghallani mindazt, ami leleplezi az álszentséget, az
igazságtalanságot, s add szavunkba a szót, ami rávilágít az igazságra, ami elítéli
a felszínességet, és lehatol a mélyre. Így tisztítsd meg a mi ajkunkat is.
Egész életünket formáld át. Áldd meg szemünket, hogy azt lássa a Te
világodban megjelenő dicsőségnek, amit Te ragyogtatsz fel. Jöjj velünk a ránk
következő hét munkás napjaiba is a küzdelmekbe. Eredmények közé és
eredménytelenségbe, hogy ne csüggedjünk el. Te Szenteld meg örömünket, hogy
ne duhaj legyen, hanem háládatos.
Könyörgünk Hozzád azokért, akik betegséggel
vágyakoznak Hozzád, és ebből a betegségből kiáltanak, mert úgy érzik, hogy
tisztátalanok. Mutasd meg, hogy betegség és büntetés nincs összefüggésben,
de az imádság és a kegyelem igen. Ezért adj erőt a szenvedés
elhordozásához. Vezess ki bennünket a gyászból, hogy ott ne kísértsen meg
bennünket semmi, ami csak a békességig lát. Mutasd meg a feltámadás
reménységét, a boldog újratalálkozást a mennyei Isten-tisztelet közösségében.
Szabadíts meg a kilátástalanságból, a
szorongattatások kötelékéből. Mutasd meg hatalmadat, hogy Te utat tudsz
készíteni ott is, ahol úgy érezzük, hogy nincs tovább.
Légy közelben és távolban élő szeretteinkkel, s jövőt
munkáló erőddel nyúlj bele népünk életébe határainkon belül, és kívül.
Mutasd meg egyházadban, és ebben a világban, hogy Te élsz és uralkodsz most
és az örökkévalóságban. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|