|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Alázattal engedelmeskedve, az
igazság jegyében
Lekció: Római levél 5. fejezet 1-11.
1Mivel tehát megigazultunk hit
által, békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által.
2Őáltala kaptuk hitben a
szabad utat ahhoz a kegyelemhez, amelyben vagyunk, és dicsekszünk azzal a
reménységgel is, hogy részesülünk az Isten dicsőségében.
3De nem csak ezzel
dicsekszünk, hanem a megpróbáltatásokkal is, mivel tudjuk, hogy a
megpróbáltatás munkálja ki az állhatatosságot, 4az
állhatatosság a kipróbáltságot, a kipróbáltság a reménységet;
5a reménység pedig nem szégyenít meg, mert szívünkbe áradt az
Isten szeretete a nekünk adatott Szentlélek által.
6Mert amikor még erőtlenek
voltunk, a rendelt időben halt meg Krisztus értünk, istentelenekért.
7Hiszen még az igazért is aligha halna meg valaki, bár
a jóért talán még vállalja valaki a halált.
8Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét,
hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk.
9Ha tehát már most megigazított minket az ő vére által,
még inkább meg fog menteni minket a haragtól.
10Mert ha akkor, mikor ellenségei voltunk,
megbékéltetett minket az Isten önmagával Fia halála által, akkor miután
megbékéltettünk, még inkább üdvözíteni fog élete által.
11Sőt ezenkívül még dicsekszünk is az Istennel a mi
Urunk Jézus Krisztus által, aki által részesültünk a megbékélés
ajándékában.
Jöjjetek,
imádkozzunk!
Mennyei Atyánk a Krisztus
Jézusban, Teremtője minden láthatónak és láthatatlannak!
Köszönjük, hogy újra itt
állhatunk színed előtt, hallhatjuk szavadat! Köszönjük, hogy akaratodat
megismerhetjük, nem rejted el előlünk. Kérünk, segíts bennünket, hogy
tudjuk azt megérteni, és aszerint élni is.
Köszönjük a te kegyelmedet,
melyre méltatlanok vagyunk, de Te mégis, végtelen szereteted által nekünk
ajándékoztad! Hálásak vagyunk ezért!
Urunk, kérünk, segíts, hogy
tudjuk neked megadni a méltó tiszteletet! Hogy téged imádjunk, te előtted
boruljunk le, ne hozzunk gyalázatot nevedre. És segíts, hogy tudjunk,
egymás felé, emberek felé fordulni, szeretettel, békességgel, tisztelettel!
Ezért kérünk, hogy most ezen
az alkalmon vedd el közülünk az ellenségeskedést, a békétlenséget és tegyél
minket eggyé Urunk! Add, hogy egy szívvel hallgathassuk Igédet. Segíts
bennünket, hogy érthessük meg akaratodat, ezért kérjük Szentlelkedet, hogy
küldd el közénk! Ámen.
Textus: I.Péter 2, 13-25.
13Engedelmeskedjetek minden emberi rendnek az Úrért,
akár a királynak, mint a legfőbb hatalomnak,
14akár a helytartóknak, mint akiket ő küld a
gonosztevők megbüntetésére és a jót cselekvők megdicsérésére.
15Mert Isten akarata az, hogy jót cselekedve némítsátok
el az értelmetlen emberek tudatlanságát,
16mint szabadok: nem úgy, mint akik a szabadságot a
gonoszság takarójául használják, hanem mint Isten szolgái.
17Mindenkinek adjátok meg a tiszteletet, a testvéreket
szeressétek, az Istent féljétek, a királyt tiszteljétek.
18Ti szolgák pedig teljes félelemmel engedelmeskedjetek
uraitoknak, ne csak a jóknak és méltányosaknak, hanem a kíméletleneknek is.
19Mert kegyelem az, ha valaki Istenre néző
lelkiismerettel tűr el sérelmeket, amikor igazságtalanul szenved.
20De milyen dicsőség az, ha kitartóan tűritek a hibátok
miatt kapott verést? Ellenben ha kitartóan cselekszitek a jót, és tűritek
érte a szenvedést, az kedves az Isten szemében.
21Hiszen erre hívattatok el, mivel Krisztus is
szenvedett értetek, és példát hagyott rátok, hogy az ő nyomdokait
kövessétek:
22ő nem tett bűnt, álnokság sem hagyta el a száját,
23mikor gyalázták, nem viszonozta a gyalázást; amikor
szenvedett, nem fenyegetőzött, hanem rábízta ezt arra, aki igazságosan
ítél.
24Bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy miután
meghaltunk a bűnöknek, az igazságnak éljünk: az ő sebei által gyógyultatok
meg.
25Mert olyanok voltatok, mint a tévelygő juhok, de most
megtértetek lelketek pásztorához és gondviselőjéhez.
Kedves Testvéreim!
Amikor először olvastam ezt
az igeszakaszt, bevallom, elcsodálkoztam. Majdnem hogy szíven ütött az az
üzenet, amit kiolvastam a sorokból. Annyi kérdés rohant meg, hiszen olyan
furcsa ilyen dolgokról olvasni, hogy engedelmeskedni kell a hatalmaknak
akkor is, ha azok nem jól végzik dolgukat. Szerényen meg kell húznunk
magunkat, ha igazságtalanságot követnek el ellenünk. Hát hogyan is van ez?
De ahogy az Isten Szentlelkének segítségét kérve újra és újra elolvastam az
Igét, egyre inkább megvilágosodtak a szavak és azok üzenete.
De mégis olyan nehéz
elfogadni, hogy amikor igazságtalanul bántanak bennünket, ne szóljuk vissza.
Hogy az igazságtalan döntések ellen ne keljünk fel. Hogy engedelmeskedjünk
akár a rossz döntéseknek is. Hogy ha nem tetszik a földi hatalom, akkor ne
tegyünk ellene. Pedig hát tudjuk, hogy nekünk van igazunk. Tudjuk, hogy
igazságtalanság történik. Tudjuk, hogy tennünk kell valamit.
De az Ige mégis arra int,
hogy nem. Hogy ne induljunk fel, hanem tűrjünk engedelmes békességgel.
Engedelmeskedni a szívtelennek is, ahogy olvastuk.
De miért? Azért, mert az,
akiben hiszünk, akit követünk, szintén így tett. Jézus Krisztus, ahogy
olvastuk, nem tett bűnt, álnokság sem hagyta el a száját, amikor gyalázták,
nem viszonozta gyalázást, amikor szenvedett, nem fenyegetőzött. Pedig
mennyivel könnyebb lett volna. Belegondoltunk már? Jézust verték, ütötték,
kínozták, fára szegezték. De ő nem szólt egy rossz szót sem. Nem akart
ellenszegülni. Pedig neki tényleg igaza volt. Ő jogosan szólalhatott volna
fel, jogosan szegülhetett volna szembe a hatalommal. De ő nem tett így.
De azt sem mondhatjuk, hogy
mivel nem tett ellene, az igazságtalanságnak vált cinkosává. Mert az
igazságot nem hallgatta el sosem. És figyelmeztette azokat, akik a
hatalommal bírtak, hogy honnan van a hatalmuk, amivel a gonoszságokat
teszik.
Engedelmesen elszenvedte az
igazságtalanságot, de az igazság jegyében, az igazságot felmutatva. Ez a
két fő mondanivaló a mai igénkben is.
Engedelmeskednünk kell tehát.
Ezzel nincs is baj addig, ameddig úgy gondoljuk, hogy akinek
engedelmeskedünk, az helyes döntéseket hoz. Ezt még legtöbbször el is
fogadjuk, bár van, amikor már ebben is nehézségeink vannak. A gyermek
nehezen fogadja el a szülő jótanácsait, parancsait. Az alkalmazott nehezen
fogadja el a főnök utasításait. De akkor, amikor valaki rossz döntést akar
ránk erőltetni, amikor kíméletlenül bánnak velünk, akkor végképp nagyon
nehéz ezt elfogadni. De éppen erről szól az ige. Hiszen nincsen abban semmi
dicsőség, ha a jót elfogadjuk, ha a méltányosnak engedelmeskedünk. De ha az
Istentől való szeretetből és békességből fakadóan nem lázadunk fel, hanem
Krisztus békességét és igazságát felmutatva elviseljük a sérelmeket, akkor
teszünk igazán kedves dolgot az Isten előtt.
Nem azért kell
engedelmeskedni, mert az a könnyebb. Hanem éppen azért, mert az a nehezebb,
de az igazabb is. Van, amikor nem a könnyebbet kell választani. „Mivel tudjuk, hogy a megpróbáltatás
munkálja ki az állhatatosságot, az állhatatosság a kipróbáltságot, a
kipróbáltság a reménységet; a reménység pedig nem szégyenít meg, mert
szívünkbe áradt az Isten szeretete a nekünk adatott Szentlélek által.”
Mondja a mai napi Igénk. Ha nincsen megpróbáltatás, nincsen állhatatosság,
ha nincs állhatatosság, nincsen kipróbáltság, ha az sincs, akkor nincsen
reménység. Anélkül pedig nem lehet élni. S így végső soron a nehezebb út
vezet el a boldogabb, könnyebb, reménnyel teli életre. Mint ahogy szinte
minden esetben így van. Hogy valami könnyen és jól menjen, azért tenni
kell. Mindenkinek!
Az Igében szabadokról és
szolgákról egyaránt szó van. Jobb sorban és rosszabb sorban levőkről
egyaránt. De mindenki felett van hatalom, akinek engedelmeskedni kell. Újra
és újra olyan nehéz ezt kimondani és elfogadni. Olyan nehéz megállni, hogy
ne szóljunk a gonoszságok ellen. Amikor azt látjuk, hogy a hatalom
embereket öl, embereket semmiz ki, tesz földönfutóvá, vagy épp szemeket
lövet ki, vagy nyakon lövet, akinek elrákosodik az a terület és belehal. És
ne tegyünk semmit. Milyen nehéz elfogadni ezt. De ismét csak Jézus
példájára kell gondolnunk. Talán érzékeljük már, hogy milyen nehéz lehetett
neki engedelmeskedni. Békességben. De igazként.
Mert ez az engedelmeskedés
nem jelenti a hatalom gonoszságainak legitimizálását, jóváhagyását. Pedig
amikor valaki látja az igazságtalanságot, és nem tesz ellene semmit, joggal
gondolhatnánk, hogy helyben hagyja azt. Ezért, amint mondtam is,
megdöbbentett ez az ige, hogy Péter miért védi így a földi hatalmakat. És
sokáig tartott, amíg felfedeztem az igében, hogy mi lehet az, ami abból a
nyugtalanító ellentétből kisegíthet, ami bennem kialakult. Hogy a
hatalomnak feltétlenül, bármilyen helyzetben engedelmeskedni kell.
Újra és újra elolvasva az
Igét felfedeztem, hogy hiába szól a szöveg a hatalom alá rendelt
embereknek, mégis az üzenet a hatalmat gyakorlóknak is szól. Hiszen eléjük
is tükröt tart. Bár őket nem szólítja fel semmire, de megmutatja nekik,
hogy milyennek is kell lenniük. Hiszen amikor azt olvassuk, hogy: „Engedelmeskedjetek minden emberi
rendnek az Úrért, akár a királynak, mint a legfőbb hatalomnak, akár a
helytartóknak, mint akiket ő küld a gonosztevők megbüntetésére és a jót
cselekvők megdicsérésére. Mert Isten akarata az, hogy jót cselekedve
némítsátok el az értelmetlen emberek tudatlanságát, mint szabadok: nem úgy,
mint akik a szabadságot a gonoszság takarójául használják, hanem mint Isten
szolgái”, akkor ebből meglátjuk azt is, hogy milyen a jó uralkodó.
Olyan, aki a gonosztevőt megbünteti, és a jót cselekvőt megdicséri.
Nyilvánvaló, hogy a levél
írója is ismert és látott is olyan hatalmat, amelyik nem így cselekedett,
és mi is tudjuk jól, hogy sok hatalom bizony nem így uralkodik, uralkodott.
Éppen ezért írja le ezt a szerző. Mert bár valóban védi is a vezetőket,
vagyis a jó vezetőket, hiszen sokszor attól, aki felettünk áll, még a jó
döntéseket sem vagyunk hajlandóak elfogadni. De a rossz vezetőket elítéli.
De nem fegyverrel vagy büntetéssel, hanem az Isten igéjével. Mert meg
akarja mutatni a hatalmon levőknek is, hogy milyennek kellene lennie az uralkodóknak.
Tükröt tart eléjük. Mintha azt mondaná, hogy mi engedelmeskedünk, mert
bízunk bennetek, hogy az Úr küldötteiként a gonoszt büntetitek, és a jót dicséritek,
de akkor legyetek valóban olyanok, akiknek jó szívvel lehet engedelmeskedni.
De be kell látnunk, hogy a
hatalom sokszor nem a rosszat bünteti és a jót dicséri. De nekünk akkor is,
mégis jól kell élnünk, jót kell cselekednünk, hogy a „jót cselekedve némítsátok el az értelmetlen emberek
tudatlanságát”. A rossz és igazságtalan
dolgokra nem válaszolhatunk mi is rossz, igazságtalan dolgokkal. Ahogyan
Péter sem lázad a rossz hatalom ellen, hanem finoman céloz az Igével. De ha
bűnös eszközökkel teszünk a bűnös ellen, akkor mi is olyanokká válunk, mint
akik ellen lázadunk. A gonoszra adott rossz válasz, csak még nagyobb
gonoszságot szül. Ezért csak az igazság fegyvereit használhatjuk. A
nyugodtság, szelídség vezet jóra. Nem az, ha a gyalázatot viszonozzuk. Nem
az, ha fenyegetőzünk. Mert ha mi is olyanokká válunk, akkor nem válik
dicsőségünkre, ha a hibáinkért tűrjük a verést, ahogy olvassuk. Akkor abban
már nincs semmi különös. Hogy vétkezünk és büntetést kapunk. De ha valaki
felettünk és jó cselekedeteink felett jogtalanul, igazságtalanul,
kíméletlenül dönt, és azért eltűrjük a verést, akkor kedvesen cselekszünk
az Úr előtt. „Mert kegyelem az, ha
valaki Istenre néző lelkiismerettel tűr el sérelmeket, amikor
igazságtalanul szenved. De milyen dicsőség az, ha kitartóan tűritek a
hibátok miatt kapott verést? Ellenben ha kitartóan cselekszitek a jót, és
tűritek érte a szenvedést, az kedves az Isten szemében.”
És lássuk be kedves
Testvérek! Van a testi szenvedésnél, az igazságtalanság eltűrésénél
szörnyűbb dolog. Így cselekedni és élni. Igazságtalanul. Így arra, aki
Isten nélkül él és gonoszságokat cselekszik, arra nem haragudnunk kell,
hanem azt leginkább sajnálnunk kell. S imádkoznunk érte!
Mindig a Krisztus igazságát
kell követnünk! S ha valaki a jó cselekvéséért büntet, viseljük el. Persze
kérdőre lehet vonni az Urat, hogy miért. Ezzel kapcsolatban olvastam egy
tanulságos történetet:
„Az idők végén az emberek
milliói összegyűltek egy fennsíkon Isten trónja előtt. Sokan hunyorogtak,
és félve néztek a feléjük sugárzó vakító fénybe. Volt azonban egy olyan
nagyobb csoport is, amelynek a tagjai – mintha nem is vették volna észre a
világvég eljövetelét – élénk vitába szálltak egymással.
„Hogyan ülhet fölöttünk Isten
ítéletet? Mit tud Ő egyáltalán a mi szenvedésünkről?” – mormolta egy
idősebb férfi. Majd felhúzta ingjének az ujját, és megmutatta azt a
beletetovált számot, amelyet egy munkatáborban kapott.
Egy színesbőrű fiatalember
izgatottan nyitotta ki inggallérját. „Nézzétek meg ezt!” – szólította fel a
hozzá legközelebb állókat. Nyakán csúnya forradás – szemmel láthatóan egy
kötél nyoma. „Meglincseltek csak azért, mert fekete bőrű vagyok. Egy
rabszolgaszállító hajó fenekén rohadtunk, elszakítottak szeretteinktől,
állatokként dolgoztattak bennünket, míg fel nem kötöttek, mert szökni
próbáltunk.”
Pár lépésnyire egy fiatal
lány révedt maga elé. Homlokára ez volt írva: „Törvénytelen.” „Ezt a
szégyenbillogot viselni egy egész életen át…” Nem tudta befejezni, mert
törékeny hangja elveszett a tömeg morajlásában.
Hirtelen mindenütt a
fennsíkon elégedetlen hangok váltak egyre követelőzőbbé. Mindenki Istennek
tett szemrehányást, amiért a gonosznak megengedte, hogy a világon és rajta
az embernek annyi szenvedést okozzon. Felrótták, hogy milyen jó dolga volt
neki, mert mindeközben fenn az égben élvezte a menny minden szépségét és
kényelmét. Ott bizony nem hulltak könnyek, ott nem uralkodott dermesztő
félelem, éhínség, gyűlölet, szeretetlenség és tragédia. El tudja-e képzelni
Isten, hogy mennyi mindent kellett elszenvednie az embernek a földön?
A szószólók mindig azok
voltak, akiknek a földön a legtöbbet kellett elszenvedniük. Ott volt a
munkatáborban szenvedő, a színesbőrű fiatalember, egy kitaszított pária
Indiából, a törvénytelen lány, egy eltorzult arcú leprás és egy hiroshimai
áldozat. Izgatottan tanácskoztak, hogy mit mondjanak majd Istennek. Végül
is megegyeztek a vádbeszéd szövegében.
Majd odaléptek Isten trónusa
elé, és ezt mondták neki: „Mielőtt rajtuk ítélkeznél, el kell szenvedned
mindazt, amit nekünk el kellett szenvednünk földi életünk alatt.” Isten
csak jóságos türelemmel hallgatott.
Ők pedig a vádbeszéd végén
meg is hozták az ítéletet: „Arra ítélünk, hogy a földön élj – mint ember!”
Isten csak megadóan bólintott.
Ők folytatták: „Mivel azonban
Te Isten és nem ember vagy, bizonyos feltételeket hozunk Neked. Nem szabad
magadon segítened isteni erőddel és hatalmaddal! Ezért a következőt
gondoltuk ki számodra: Zsidónak kell születned! Származásodnak kétségesnek
kell lennie! Senki ne tudja teljes bizonyossággal, ki az igazi apád!
Feladatod abból álljon, hogy tanítsd meg az embereket a jóra. A legjobb
barátaid áruljanak el! A hozzád legközelebb állók hagyjanak cserben! Saját
követőid hozzanak szégyent rád! Hamis vádak alapján ítéljenek el! A bíróság
legyen pártos, és a bíró egy gyáva ember!” Isten erre is csak megadóan
bólintott.
„Végezetül tapasztald meg,
mit jelent: teljesen egyedülinek és mindenkitől elhagyottnak lenni! Előbb
kínozzanak meg, majd csak aztán végezzenek ki! Történjen mindez
nyilvánosan, és olyan borzalmasan, hogy senki ne kételkedjék kivégzésed és
halálod megtörténtében.” Miután így mindent Isten arcába vágtak, a tömeg
felujjongott.
Ekkor Isten trónusának
jobbjáról fölemelkedett egy férfi. Kezén és lábain szegek ütötte sebek,
oldalát szemmel láthatóan egy lándzsaszúrás ütötte át, fején töviskoszorú
nyoma. Arcán a világ sok szenvedése, tragédiája, szégyene és bűn ütötte
sebek… Hirtelen döbbent hosszú csend támadt.
És mindazok, akik azelőtt
Istent elítélték, csendesen elmentek. Senki nem mert szólni egy szót sem.
Mert hirtelen mindannyiukba belevillámlott: Isten már rég teljesítette az
ember által rámért büntetést és a számára kiszabott ítéletet.
Jézus, aki egyedül valóban
teljesen tiszta és igaz volt a Földön, a legnehezebb szenvedéseken ment át
zokszó nélkül, és megölték a mi bűneinkért. Megtehette volna, hogy földi
hatalomra tör és megtorol minden sérelmet, ami őt érte. De ő elfogadta a
szenvedést, és tűrt, bár igazságtalanul, jogtalanul cselekedtek vele
szemben. Sőt, könyörgött azokért, akik ezeket tették, hiszen felismerte,
hogy milyen sajnálatra méltóak.”
Mi sem tehetünk másképp, ha
Krisztushoz tartozónak valljuk magunkat. Mert ő adta elénk a példát. És ő
volt, aki elvette a bűneinket halálával és feltámadásával. Ne vegyük azokat
vissza magunkra! Őt kell követnünk mindenben. A szenvedések tűrésében is.
Mert van kit követnünk. És az, hogy eltűrjük a szenvedést, nem azt jelenti,
hogy birkáknak kell lennünk, akikkel bármit megtehetnek. Hanem juhoknak
kell lennünk, akiknek van pásztoruk. És akik a pásztor igazságát követik.
És akik az ő igazságát fel is mutatják! De az Ő igazságát, és nem a maguk
igazságát. Mert nem nekünk kell igazságot tennünk a Földön. Ahogy felettünk
sem ítélkezhetnek. De mégis ítélkeznek. Gonoszul, rosszul. De mi mégsem
hozhatunk velük szemben ítéletet. Hanem ahogy Krisztus is rábízta az
igazságtételt arra, aki igazságosan ítél, nekünk is őrá kell bízni. Nem
nekünk kell tehát igazságot tennünk, mert ahány ember, annyi igazság, hanem
az igazságot kell követnünk. És csak egyetlen igazság létezik. Az Isten
igazsága.
Az ő igazsága tart ítéletet
majd minden ember felett. És minket is megítél, mert mi sem vagyunk
bűntelenek. De ha őt követve békességgel és szeretettel engedelmes életet
élünk, akkor kárpótol bennünket Urunk. Ahogyan igénk mondja: „hogy miután meghaltunk a bűnöknek, az
igazságnak éljünk”. Majd tovább az Ő országában, de már itt a földön
is.
Ezért mondja nekünk az
apostol, hogy adjuk meg mindenkinek a tiszteletet, a testvéreket szeressük,
az Istent féljük, a királyt tiszteljük. Milyen utópisztikusan hangzik.
Egységben lenni mindenkivel. Baráttal, testvérrel, hatalommal, Istennel.
Utópisztikusan hangzik, mert valóban elérhetetlennek látszik, olyan
csodálatos lenne. De egyszer mégis valósággá fog válni. Majd amikor
kegyelme által valóban mindenki az igazságnak fog élni. Kívánom, hogy ezt
tudjuk minél többször megélni itt a földön is, majd a Mennyben, de addig
Krisztust követve és neki engedelmeskedve tűrjünk, ezzel is őróla téve
bizonyságot, az igazság hatalmát felragyogtatva!
Ámen!
Imádkozzunk!
Mindenható Urunk!
Köszönjük Neked üzenetedet! A
szavakat, amelyekkel nem egymás között az ellenségeskedést, hanem a
szeretetet, békességet, tűrést táplálod.
De Urunk, meg kell vallanunk
előtted, hogy sokszor rosszal felelünk a rosszra. Nem tudjuk magunkat
türtőztetni, és viszonozzuk a gyalázást, fenyegetőzünk. Pedig Te nem ilyen
példát adtál nekünk. Te elviseltél minden álnokságot, minden gyalázatot,
minden szenvedést. És szeretettel gondoltál azokra, akik ezt tették veled,
könyörögtél értük.
Segíts Urunk minket, hogy mi
is így tudjunk mindig cselekedni. Hogy tudjunk szenvedni és tűrni a Te
nevedben. És tudjuk, ezáltal, felmutatni az emberek előtt a Te igazságodat.
Hogy lehessünk a jó cselekvésével a te dicsőségedre és az értelmetlen
emberek tudatlanságának segítségére.
Köszönjük Urunk, azokat a
hatalmakat, akiket te rendeltél fölénk, és akik a gonoszt büntetik és a jót
dicsérik. De kérünk azokért a hatalmakért, amelyek nem így uralkodnak, hogy
térjenek meg gonosz útjaikról.
De Urunk gonosz hatalomra ne
lázadást adj! Segíts, hogy ne ítélkezzünk a saját igazságaink szerint!
Hanem tegyünk bizonyságot a Te igazságodról. A békességről, a szeretetről,
s legyünk példává az emberek számára!
Urunk! Hozzád könyörgünk,
hogy adj erőt elviselnünk a szenvedéseket! Ahogyan Te is elviselted!
Kérünk, békítsd ki az
ellenségeskedéseket. Adj tiszteletet az emberek számára egymás iránt. Adj
tiszteletet a gyermekeknek a szülő iránt. Adj békességet az irányítók és az
irányítottak között.
De kérünk, hogy Te légy a
legfőbb irányító. Minden ember vezetője.
S bocsásd meg, ha sokszor te
ellened is lázadni próbálunk!
Kérünk légy velünk mindig
oltalmaddal! Vigasztald a gyászolókat, szenvedőket, betegeket!
Áldd meg ezt a gyülekezetet!
Ámen!
A minden kegyelem Istene pedig, aki elhívott
titeket Krisztusban az ő örök dicsőségére, miután rövid ideig szenvedtetek,
maga fog titeket felkészíteni, megszilárdítani, megerősíteni és
megalapozni. Övé a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|