|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Elsodródás elleni
védelem
Lekció: Zsidók 1:1-14
1Miután régen sokszor és
sokféleképpen szólt Isten az atyákhoz a próféták által,
2.ezekben a végső időkben a
Fiú által szólt hozzánk, akit örökösévé tett mindennek, aki által a világot
teremtette.
3Ő Isten dicsőségének
kisugárzása és lényének képmása, aki hatalmas szavával hordozza a
mindenséget, aki miután minket bűneinktől megtisztított, a mennyei Felség
jobbjára ült.
4Annyival feljebbvaló az
angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt náluk.
5Mert az angyalok közül
kinek mondta valaha: „Fiam vagy te, ma nemzettelek téged!” majd: „Atyjává
leszek, és ő Fiammá lesz.”
6Amikor pedig bevezeti az
elsőszülöttet a világba, ismét így szól: „Imádja őt az Isten minden
angyala!”
7És az angyalokról ugyan ezt
mondja: „Angyalait szelekké teszi, és szolgáit tűz lángjává”,
8de a Fiúról így szól: „A te
trónusod örökké megáll, ó Isten, és királyi pálcád az igazság pálcája.
9Szeretted az igazságot, és
gyűlölted a gonoszságot: ezért kent fel téged az Isten, a te Istened öröm
olajával társaid fölé.”
10„Te vetettél, Uram, alapot
a földnek kezdetben; és a te kezed alkotása az ég.
11Azok elpusztulnak, de te
megmaradsz, és azok mind elavulnak, mint a ruha,
12és összegöngyölíted őket,
mint egy palástot, és mint a ruha, elváltoznak; te pedig ugyanaz maradsz;
és esztendeid nem fogynak el.”
13Az angyalok közül kinek
mondta valaha: „Ülj az én jobbomra, amíg ellenségeidet lábad zsámolyává
teszem.”
14Vajon ezek nem szolgáló
lelkek-e mind, akik azokért küldettek szolgálatra, akik örökölni fogják az
üdvösséget?
Textus: Zsidók 2. fejezet 1- 4.
1Ezért tehát még jobban kell
figyelnünk a hallottakra, hogy valamiképpen el ne sodródjunk.
2Mert ha az angyalok által
hirdetett ige olyan erős volt, hogy minden törvényszegés és engedetlenség
megkapta igazságos büntetését,
3akkor hogyan menekülünk meg
mi, ha nem törődünk ily nagy üdvösséggel, amelyet az Úr hirdetett először.
Azok pedig, akik hallották, megerősítették ezt számunkra,
4Isten pedig velük együtt
tett bizonyságot jelekkel és csodákkal, sokféle erővel és a Szentlélek
ajándékaival, amelyeket akarata szerint osztott szét.
Kedves Testvérek!
Most ragyogó napsütés, néhány fok mínusz, lassan téli
hangulat, mégis bevezetésként egy vitorlást szeretnék említeni, amelyik
természetesen még most is ott lehetne a vízen. Egy vitorlást, amelyik egy
hosszabb útról a kikötőhöz közeledik. Már ott van, már majdnem a céljánál
van, azonban valamiért nem bocsátják be a kikötőbe, várakoznia kell.
Várakoznia kell kint a nyílt vízen, és hogyha úgy gondolná a vitorlás, hogy
„ó, ezt a pár percet, ezt kibírom így”, nem horgonyozna le. Aztán elkezdene
nézelődni: „Miért nem engednek be? Micsoda nyüzsgés van ott, a parton!
Aztán itt van ez a sok kisebb-nagyobb hajó körülöttem” – akkor egyszer csak
azon kaphatná magát, hogy a szél szép lassan tovasodorta. Vagy talán éppen
azt vehetné észre, hogy az áramlás, ami nem annyira feltűnő, a víz áramlása
sodorja tovább. Szép lassan elsodorja a kikötőtől, annak bejáratától. Vagy
esetlegesen, ha nagyon-nagyon más dolgokra figyel az ember, akkor könnyen
egymásnak ütközhetnek ezek a kisebb-nagyobb vitorlások. Vagyis baj,
veszélyes helyzet alakulhat ki.
Fölolvasott bibliai Igénk ezzel kezdődött, hogy „jobban
kell figyelnünk…”. A
hívő embernek szól ez a figyelmeztetés. Nekünk szól, mai gyülekezetnek ez a
figyelmeztetés. Jobban kell figyelnünk az életben, mert itt is – ahogy néhány vasárnappal ezelőtt
használtuk a kifejezést – információözönben fuldoklunk: annyi minden
történik, akkora nyüzsgés vesz körül bennünket, sőt nagyon tudatosan
célozzák meg figyelmünket – a pénztárcánkat is, de a figyelmünket először –,
és mindezek közepette mi lesz? Jobban kellene figyelnünk. Jönnek felénk
olyan hangok, hírek is, olyan jó hírek is, amilyenek annak idején
Salamonról is terjedhettek, az ő bölcsességéről, az ő Isten-félelméről. Még
messze Afrikában Dél királynője is hallja, és annyira erős, jó hír volt ez,
hogy őt megmozdítja, és Sába királynője elmegy, személyesen akar meggyőződni.
De sajnos rossz hírek is, rossz példák is körülvesznek, és emlékezzünk
szintén Salamon történetére, amikor különböző okok miatt a feleségeknek,
mellékfeleségeknek, diplomáciai vagy egyéb okok miatt maga köré gyűjtött pogány
származású hölgyeknek, azok kedvéért, elkezdi az ő bálványaikat építeni,
építtetni Jeruzsálemben. Bizony, szomorú elsodródás következett be
vénségére!
Igen, jobban kell
figyelnünk az életben, mert iszonyatos erők akarnak bennünket elsodorni
Istentől. A sodrás természete éppen az, hogy lassan, szívósan, fokozatosan
távolít el. Úgy is mondhatnánk: szinte észrevétlenül, mindig csak
egy kicsit messzibb, mert a látványos tagadást azt talán
elutasítanánk, mert azt észrevesszük, de azt, hogy mindig egy kicsit sodor
a víz, ezt kevésbé vesszük észre. Jobban kell figyelnünk, hangzik az isteni
útmutatás ma is, mert ma is működik, működnek ezek az erők, amelyek
Istentől eltávolítanának. Olykor viharos szélként, néha alattomos áramlásként.
Viharos szélként egymásnak csapva a kis vitorlásokat, vagy éppen alattomos
áramlásként csak lassan sodorva mindig messzebb-messzebb a céltól. Ezért
jobban kell figyelni – hangzik a Zsidókhoz
írott levél elején a fölhívás, a figyelmeztetés.
Nos, ilyen helyzetben
vagyunk, a mindenkori nemzedék ilyen helyzetben él, ahol veszély van, az
elsodortatás veszélye. Hogyan maradhatunk meg? Hogyan állhatunk meg a
hitben? Mindjárt föl kell tennünk akkor ezt a kérdést, mert az elsodortatás
veszélyét érezzük. Erre bizonyára mindannyian tudnánk személyes életünkből
is példákat hozni. De hogyan maradhatunk meg? Három területet szeretnék
említeni.
Az első – ez tulajdonképpen
a keresztyén és nem-keresztyén ember életében is igaz kellene, hogy legyen –,
az első, hogy tanuljunk meg különbséget
tenni. Különbséget tenni. A teljesség igénye nélkül néhány területet
említek. Különbséget tenni a szenzációs hírek és a lényeges információk között. Mindegyik hír, mindegyik
tartalmaz valamilyen információt, de nem azonos a súlya. Egészen más, amit
szenzációként lehet tálalni: érdekes, izgalmas – és ezen kívül? Nem sok
haszna van. Föl kell ismernünk tehát, mi az, ami lényeges és arra figyelni.
Meg
kell tanulnunk különbséget tenni a sürgős és a fontos között. A
mi világunk – és ez nagy veszély a mi életünk számára is – mindent
sürgősnek akar beállítani. „Ezt gyorsan meg kell csinálni!” „Most meg ezt
kell!” Még azt be sem fejeztük, már ott a következő dolog. Mindig az órát
nézzük: „Még oda el kell szaladnom!” Az autó nem megy elég gyorsan, meg még
3 piros lámpa is jött közbe – hű, de sürgős minden! Biztos, hogy fontos is
azok közül minden? Lehet, hogy némely dologra oda se kellene figyelnünk,
bizonyos helyekre el se kellene mennünk, mert azok nem fontos dolgok – bár
sürgősként állítják be némelyek számunkra.
Ahhoz,
hogy megmaradhassunk a hitben, ahhoz meg kell tanulnunk különbséget tenni a
látványos
és a tartalmas
dolgok között, hiszen vannak nagyon ügyes emberek, akik nagyon jól tudnak
csomagolni látványt, azonban kicsi a tartalom benne, kicsi az érték benne.
Ahhoz, hogy ne sodródhassunk el, ahhoz tudnunk kell megkülönböztetni a
kettőt.
Tudnunk
kell megkülönböztetni azt is, hogy a harsány és a minőségi
– mert nem azonos ez sem. Van, amit nagyon hangosan kínálnak, de nem
biztos, hogy az olyan értékes is.
Meg
kell tanulnunk megkülönböztetni a mulandót az örökkévalótól. Mi az, ami pillanatnyilag, pár
percre, órára vagy napra valamilyen hatással van ránk, valamilyen
viszonylagos értékkel bír, és mi az, ami üdvösséges, örökkévaló.
Az
első tehát: ahhoz, hogy megmaradhassunk a hitben, tanuljunk meg különbséget
tenni. A lelkeket megkülönböztetni, a híreket megkülönböztetni.
A második – és ez már
kimondottan keresztyén emberre vonatkozhat az előzőtől eltérően, mert az
előző a világ fiai számára sem ártana –, nos a második, ami segítség lehet
számunkra a fölolvasott bibliai szakaszunk szerint, hogy jobban kell
figyelnünk az isteni kijelentésre – mert hírözön van,
iszonyatos mennyiségű. Az isteni kijelentésre figyelni. A Zsidókhoz írott levél
bevezető része nagyon szépen és nagyon markánsan taglalja; ahogy fogalmaz az
első nemzedék számára az Ige: „Mert
ha az angyalok által hirdetett…”, a közvetítők által adott ószövetségi
kijelentést – ami nagyon fontos volt, és olyan erős volt, hogy a törvényszegés
és engedetlenség megkapta büntetését –, ha ezt komolyan vettétek, akkor még
inkább oda kell figyelnünk arra, amit az Úr hirdetett az újszövetségi
kijelentésben, amit elénk adott, amit maga az Úr mondott el nekünk. Jobban
kell figyelnünk tehát – folytatja
tovább a bizonyságtétel –, hogy mindazt, amit az Úr adott nekünk, amit az
Úr mondott el nekünk, mindazt az Ő apostolai továbbadták. Vagyis
nemzedékről nemzedékre megszólal a keresztyén bizonyságtétel. Jobban kell
figyelnünk tehát az isteni kijelentésre.
Azért
is kell a teljes kijelentésre figyelni – akár az Ószövetség, akár az
Újszövetség legyen –, mert a keresztyén kijelentés egyedülálló. Sokféle
hír, sokféle vallásos gondolat, elképzelés volt, van, meg lesz is még ebben
a világban, de a keresztyén kijelentés egyedülálló. Egyedülálló eredete
szerint is, hiszen az Úrtól való. A Szentírás az nem a régi emberek vallásos
gondolatainak a gyűjteménye – ilyenek is akadnak benne, azok egy részét éppen
elítéli maga az Írás is –, hanem az Úr önkijelentése, tehát eredete szerint
az Úrtól való. Nem bölcs emberi tanítómester – egyébként bölcs –
gondolatainak a gyűjteménye csupán. Jobban kell figyelnünk az isteni
kijelentésre azért is, mert egyedülálló, ti. közlése szerint is, hiszen
maga az Úr adja ezt nekünk. Az Úr adja, az Úrtól van, és a szemtanúk adják
tovább. A tanítványok, az apostolok továbbadják, nemzedékről nemzedékre
adatik így tovább ez a kijelentés.
És
jobban kellene figyelnünk az isteni kijelentésre – miközben iszonyatos
sokféle kijelentést hallunk napjainkban – azért is, mert hatásában az
isteni kijelentés sokkal erősebb, hiszen egyik oldalról jelek, másik
oldalról megtérések, emberek megváltozása követte. Az isteni kijelentés
jelek és csodák által, a Lélek ajándékaival, sokféle erővel lett
hitelesítve. Emberek megtérése, Zákeusok és Saulusok
megtérése hitelesítette és hitelesíti napjainkban is.
Ott vagyunk már majdnem a
célnál, mint az a vitorlás már egész közel van a kikötőhöz. Egy kicsit
várakozni kell, de az elsodródás veszélye most is ugyanolyan nagy. Nem csak
menet közben a hosszú úton, most is nagy az elsodródás veszélye, és éppen
ezért a Zsidókhoz írott levél mindjárt
az elején ezt helyezi a szívünkre, a mindenkori keresztyén nemzedék
szívére. Ezért tehát még jobban kell figyelnünk a hallottakra, hogy
valamiképpen el ne sodródjunk. Igen, és érdemes mindezt az egész levél
összefüggésében szemlélni. Hogyha most innen kezdve csak ezzel az egy
mondattal fülünkben olvasnánk végig a levelet, akkor megdöbbentő mondatokra
figyelhetünk föl. Mert miközben csodálatosan beszél az Ó- és Újszövetség
kapcsolatáról, ahogyan Jézusban beteljesednek próféciák, aközben nagyon
komoly gyakorlati útmutatásokat ad.
Hogyan maradhatunk meg a
hitben, hogyan állhatunk meg a hitben szél, vagy áramlás, vagy bármi
elsodorni akaró erő ellenére? Ehhez a levél újra és újra egy-egy fontos
tanácsot ad. A teljesség igénye nélkül mondok nyolcat a levél későbbi
részeiből, mert nem egyszerűen csak ott van a kérdés, hogy hogyan
maradhatunk meg, hogy jobban kell figyelnünk, hanem konkrét, gyakorlatias
tanácsok vannak végig a levélben, szinte erre van felfűzve, ez fogja össze
a levél teljes mondanivalóját.
Hogyan maradhatunk meg? A
6. fejezetben olvashatunk arról, hogy az elemi tanítást elhagyva
törekedjünk teljességre,
hogy ne elégedjünk meg ennyi kis ismerettel, hogy szükségünk van többre.
Nagyon fontos, hogy hiszem én az Istent – de vajon kicsoda számomra az az
Isten? Az elemi tanítást elhagyva tökéletességre törekedni. Nem mondhatjuk
azt, hogy elértük, és már tökéletesek vagyunk, de igyekeznünk kell, nem
állhatunk meg a tökéletesség útján.
Gyakorlati
útmutatásként szólal meg a levélben az is az 5. fejezetben, hogy nagykorúak
kellene, hogy legyünk,
mert a nagykorúak gyakorlottak a jó és a rossz megkülönböztetésében. A
nagykorú: gyakorlott a jó és rossz megkülönböztetésében. Salamon is ezért
könyörgött, hogy „tudjak különbséget
tenni a jó és a rossz között, Uram, ezért adj bölcsességet nekem.” De
ebben gyakorolni kell magunkat. A felnőtt ember már gyakorlottabb, mint még
a gyermek, aki most kezdi tanulgatni, hogy mi a jó és mi a rossz. Igen,
ilyen értelemben nagykorúaknak, gyakorlottabbaknak kell lennünk, hogy a
különbséget meg tudjuk tenni, mert így maradhatunk meg minden elsodró
veszély ellenére.
Aztán
a levél 10. fejezetében olvashatunk arról: „senki ne hagyja el a gyülekezetét”! Hogyan maradhatunk meg a
hitben? Úgy, hogy az Isten közösségbe helyezett el bennünket,
hogy a közösség által is szeretne megtartani, segíteni, oltalmazni,
tanácsolni, védeni bennünket. Miért menjek én templomba? Mert közösségre
van szükségem, mert a végén szép lassan a különféle áramlatok elsodornak,
vagy viharos szél elvisz. Szükségünk van a közösségre, ezért senki ne
hagyja el a gyülekezetet. Pedig a gyülekezet nem a tökéletesek gyűjteménye,
de mégis szükségünk van egymásra, mindarra, amit egymáson keresztül akar az
Isten nekünk adni.
Hogyan
maradhatunk meg a hitben minden veszély, küzdelem ellenére? Szintén itt a
10. fejezetben ilyen tanácsot ad majd a levél, hogy „egymást szeretetre és jócselekedetre buzdítsuk”. Szükségünk
van a buzdításra. Akik szoktak néha meccseket nézni, azok nagyon jól
tudják, hogy egészen más dolog, hogyha a lelátón ötszáz ember ül, vagy ötezer,
vagy esetleg ötvenezer ember, és buzdít. Egészen másképp játszanak a
játékosok. Szükségünk van a buzdításra is, egymást jócselekedetre
buzdítani. Nem véletlen, hogy bizonyos szabálytalanságok miatt, ismerjük azt,
hogy büntetésként zárt kapuk mögött kell lejátszani a következő meccset,
nem lehet jelen a nézők sokasága. Nyilván ez anyagi kiesést is jelent, de
egészen más dolog ‘csak úgy’ a pályán lenni, vagy pedig úgy, hogy sokan
velünk együtt vannak. Azért drukkolnak, és abban bátorítanak, és abban
segítenek, hogy kitartóan, hűségesen, eredményesen játszunk.
Hogyan
maradhatunk meg a hitben? Mert veszélyek, az elsodortatás veszélye az kegyetlenül
erős. Nem panaszkodni kell csupán, hanem komolyan kell vennünk az igei
útmutatást, hogy egymást szeretetre is buzdítani kell. De ehhez
kapcsolatban kell lennünk egymással.
Segíteni
akar az Úr, hogy megmaradjunk, hogy megmaradhassunk, bármilyen is a
bennünket körülvevő világ. Hogy megmaradhassunk a hitben. És ehhez a 12. fejezetben
majd ilyen gyakorlati útmutatást is olvashatunk: „az imádságban meglankadt kezeket emeljétek föl” (ugye, az
Ószövetség embere fölemelt kézzel imádkozott, és egy idő múlva ez
fizikailag is fárasztó, lelkileg is bele lehet fáradni). Az imádságban meglankadt
kezeket, szíveket meg kell erősíteni, fel kell emelni, a roskadt térdeket
meg kell erősíteni, akik elfáradtak az úton, akik már elfáradtak ott a
meccsen bátorítani kell, ahogy újra meg újra hangzik, hogy „mindent bele!”.
Különösen a meccs vége felé szokott ilyesmi megszólalni a lelátón.
Az
Úr segíteni akar, hogy megmaradjunk a hitben, mert az ellenerők dolgoznak.
A gyakorlati útmutatások sorában találkozhatunk azzal is – 13. fejezetben
-, hogy „nézzünk fel a hit szerzőjére és beteljesítőjére,
Jézusra”, hogy szükségünk van arra, hogy fölfele is nézzünk, a mi
Urunkra, ne csupán a bennünket körülvevő világ érdekességére,
szenzációjára, amikor sürgős ez is, sürgős az is, hajtanának bennünket.
Nézzünk fel a hit szerzőjére, Jézus Krisztusra!
Az
Úr segíteni akar, hogy megmaradhassunk a hitben. Szintén a 13. fejezetben, majd
néhány mondattal később ilyet olvasunk: „Bízzatok
a vezetőitekben, hallgassatok rájuk!” Az Isten elhelyezett minket
közösségbe, és egymásra is bízott bennünket, és minden tökéletlenségünk
ellenére is még így is erősíteni akar. Nem biztos, hogy a csapatkapitány
lesz a legjobb játékos azon a meccsen, de kell, hogy legyen egy olyan. Nem
biztos, hogy az edző volt a világ legjobb futballistája azelőtt, de
szükséges, hogy valaki fölkészítse őket; és nem biztos, hogy aki levezeti,
aki az egész éveken keresztül tartó munkát, készülést irányítja, az a
legjobb futballista volt, de szükséges, hogy valaki vezesse, összefogja a
csapatot, a stratégiát kidolgozza. Ha a Zsidókhoz
írott levelet olvassuk, akkor vegyük észre, hogy újra és újra a
bevezetőben említett elsodródás veszélyével szemben ott vannak a
segítségek, ott vannak a nagyon gyakorlatias segítségek megtartatásunkra. A
10. fejezetben olvashatjuk azt is, hogy: „a reménység hitvallásához szilárdan ragaszkodjunk.” Szilárdan
ragaszkodni a reménység hitvallásához.
Kedves Testvérek! A
vitorlás közeledik a kikötőhöz. Rövidebb vagy hosszabb utat tett meg, most
ott meg kell állnia, várakoznia kell egy kicsit. Lehet elbizakodottan,
figyelmetlenül is cselekedni: „Ó, olyan hosszú utat megtettem már, most már
egy kicsit bámészkodok!” – gondolom, és közben nem figyelek oda, hogy a
vitorlák föl vannak húzva, a szél fúj és akkor el fog sodródni. Nem
figyelek oda – hogyha mondjuk egy folyóról van szó –, hogy annak sodrása
van, és lehet, hogy ott vagyok a cél közelében, de el fog sodorni, ha most
nem horgonyzok le, hogy majd tudjak tovább indulni. Nekünk szükségünk van a
földi vándorlásunkban, keresztyéni életünkben erre a figyelemre. Szükségünk
van a segítségre, de fölkínáltatott a segítség, és így adventben legyen ott
különösképpen a mi szívünkben is, hogy jobban figyeljünk mindarra, amit már
úgy
ismerünk, tudunk. Mert életünkben, nem tudom, kinek hányadik adventje van
már! „Ó, hát mi ezeket már tudjuk!” Persze, hát a hajós is tud mindent, de mégis
lehet figyelmetlen az ember, mégis könnyen könnyelművé válhatok,
elbizakodott lehetek.
Hogyan maradhatunk meg?
Úgy, ha megtanulunk különbséget tenni, ha jobban figyelünk az isteni
kijelentésre, és hogyha komolyan vesszük azokat a gyakorlati útmutatásokat,
amelyeket éppen most a Zsidókhoz
írott levélben olvashatunk. Mostani igehirdetésnek éppen ezért ezt a
címet adtam: Elsodródás elleni védelem. Az Úr fölkínálja ezt a
segítséget, fogadjuk el!
Ámen!
Úr Jézus, hozzád kiáltok,
Ó, halld meg esdeklésem;
Tetőled kegyelmet várok,
Ne hagyj kétségbe esnem!
Az igaz hitet kívánom,
Ó, adjad azt énnékem: Néked élnem,
Mindennek használnom,
Szent Igédet követnem.
Gyönyörűség vagy félelem
Tetőled el ne űzzön, :/:
Állhatatos mindvégiglen
Légyek az igaz hitben.
Az van kezedben: add ingyen,
Nem cselekedetimből,
De kedvedből
Ments ki a halálból,
Az örök kárhozatból!
Nagy harcban, ellenkezésben
Te segélj meg, Istenem! :/:
Csak a te nagy
kegyelmedben
Van nyugtom és védelmem.
Ha kísértet
jő, védelmezz;
Szent kezed megsegítsen,
Meg ne ejtsen,
Ami kárt szerezhet;
Tudom: nem hagysz elvesznem.
239. dicséret 1. és 4.-5. verse
Magasztalunk
Istenünk
teremtett világod sokféle csodájáért! Téged dicsőítünk nékünk adott kegyelmedért!
Köszönjük a lehetőségeket, amelyeket elénk adtál, és hálát adunk Neked
életünket tanácsoló, vezető szavadért, Igédért! Téged magasztalunk
Krisztusban fölkínált bűnbocsátó kegyelmedért és ma is megszólító
szavadért! Segíts Urunk felnézni Megváltónkra, segíts Urunk Igédet
alaposabban ismerni, tanulmányozni! Segíts, hogy ragaszkodjunk néped
közösségéhez, ahol egymást is bátoríthatjuk és erősíthetjük, és segíts
Urunk, hogy az imádságban, az engedelmességben egymást tudjuk bátorítani,
jócselekedetre, szeretetre buzdítani, hogy el ne sodorjon az idegen
tanítások bármilyen szele, a testi vágyak, a világ szokásainak téves
áramlatai! Könyörgünk ünnepre várakozó, készülő barátainkért is, hogy
kedves külsőségeknél többet is megismerjenek és megélhessenek ezen a karácsonyon!
Könyörgünk gyülekezetünkért, hogy bűnbocsátó szereteted áradjon megújító
erővel közösségünkből mások felé is! És könyörgünk válságban lévő
nemzetünkért, hogy legyen lelki megújulás, melyből erkölcsi megtisztulás,
gazdasági fölemelkedés is származhat! Odaszánjuk magunkat Urunk, Istenünk,
hogy nagyobb hittel, erősebb ragaszkodással, szeretetteljesebb közösséggel
részesei legyünk embermentő szereteted szolgálatának! Készíts ünnepszentelésre,
erősíts hitben, engedelmességben, hogy hűséggel fussuk meg a mi pályánkat!
A Te áldásod legyen életünkön, mindannyiunkon! Könyörgünk így azokért is,
akik a személyes gondok miatt vannak megterhelve! Könyörgünk betegeinkért
is, és kérünk gyászoló szívekért is! Könyörgünk mindazokért is, akik félnek
az ünneptől is, talán anyagi nehézségek, talán más ok miatt! Urunk segíts
bennünket, mert odaszánjuk magunkat, hogy őket is tudjuk bátorítani,
vigasztalni, hogy a mi életünk útjelző tábla legyen számukra is, mely
útjelző tábla Feléd mutat, hogy a Te Igéd és kegyelmes szereteted legyen
megtartatás és vigasztalás az ő életüknek is! A mi Urunk Jézus Krisztusért!
Ámen!
„Mi Atyánk,
Aki a mennyekben vagy,
Szenteltessék meg a Te neved,
Jöjjön el a Te országod,
Legyen meg a Te akaratod,
Amint a mennyben, úgy a földön is.
Mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma,
És bocsásd meg a mi vétkeinket,
Miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek;
És ne vígy minket kísértésbe,
De szabadíts meg a gonosztól;
Mert Tied az ország, a hatalom, és a dicsőség
Mindörökké.
Ámen!”
„A reménység Istene pedig
töltsön be titeket a hitben teljes örömmel és békességgel, hogy bővölködjetek
a reménységben a Szentlélek által.” Ámen!
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|