|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Isten békessége
Lukács 2,1-14.
1Történt pedig azokban a napokban, hogy Augustus
császár rendeletet adott ki: írják össze az egész földet.
2Ez az első összeírás akkor történt, amikor Szíriában
Cirénius volt a helytartó.
3Elment tehát mindenki a maga városába, hogy
összeírják.
4Felment József is a galileai Názáretből Júdeába, a
Dávid városába, amelyet Betlehemnek neveznek, mert Dávid házából és
nemzetségéből való volt,
5hogy összeírják jegyesével, Máriával együtt, aki
áldott állapotban volt.
6És történt, hogy amíg ott voltak, eljött szülésének
ideje,
7és megszülte elsőszülött fiát. Bepólyálta, és a
jászolba fektette, mivel a szálláson nem volt számukra hely.
8Pásztorok tanyáztak azon a vidéken a szabad ég alatt,
és őrködtek éjszaka a nyájuk mellett.
9És az Úr angyala megjelent nekik, körülragyogta őket
az Úr dicsősége, és nagy félelem vett erőt rajtuk.
10Az angyal pedig ezt mondta nekik: "Ne féljetek,
mert íme, hirdetek nektek nagy örömet, amely az egész nép öröme lesz:
11Üdvözítő született ma nektek, aki az Úr Krisztus, a
Dávid városában.
12A jel pedig ez lesz számotokra: találtok egy
kisgyermeket, aki bepólyálva fekszik a jászolban."
13És hirtelen mennyei seregek sokasága jelent meg az
angyallal, akik dicsérték az Istent, és ezt mondták:
14"Dicsőség a magasságban Istennek, és a földön
békesség, és az emberekhez jóakarat."
Imádkozzunk:
Urunk, Istenünk! Áldunk és magasztalunk Téged azért,
hogy most újra ünnepet szentelhetünk. Köszönjük ezt neked, mert valóban
nagyon nagy szükségünk van az ünneplésre. Szükségünk van a
figyelmeztetésre. Szükség van arra, hogy észrevegyük mindazt, amit talán a
hétköznapokban könnyebben elfelejtünk. A Te csodálatos földig aláhajló,
magadat megalázó szeretetedet. És azt, hogy a Te végtelen szeretetedből
nekünk is gyümölcsöt kell teremnünk. Kérünk, áldd meg a mi ünneplésünket,
add, hogy halljuk ma is az angyalok örömhírt hozó hangját, hogy annyi idő
elteltével ma is tudjunk boldog örömmel leborulni az ÚR Jézus előtt, ahogy
akkor a pásztorok. Segíts, hogy az ünneplésünk középpontja Te legyél, de
körülötted mindannyian ott lehessünk egymással szeretetben, békességben,
egységben. Ne engedd, hogy azt a kört valami megbontsa, megszakítsa. Áldd
meg URunk, ezt az alkalmat, áldd meg az ige hirdetőjét, szólj hozzánk
általa, és készíts bennünket igaz ünneplésre és a holnapi úrvacsorai
közösségre, hogy méltón állhassunk meg előtted a testvérekkel közösségben.
Dicsőség legyen neked Istenünk, nekünk pedig adj békességet és jóakaratot.
Ámen.
Filippi 4,4-7
4Örüljetek az
Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek.
5A ti szelídségetek legyen ismert minden ember előtt.
Az Úr közel!
6Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és
könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten
előtt;
7és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad,
meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban.
Kedves Testvérek!
Az előbb hallottunk Lukács evangéliumából egy ünnepi
szakaszt, legalábbis nagyon hozzászoktunk ahhoz, hogy ezt a bizonyos részt,
Jézus születéséről szóló szakaszt, azt gyakorlatilag karácsonykor olvassuk.
Pedig máskor sem ártana. És így erősen kötődik úgymond az ünnephez.
Ugyanakkor vannak hétköznapok, és mindannyian nagyon jól tudjuk, hogy ez a
több. A hétköznap az sokkal több, sokkal nehezebb, mint maga az ünnep, bár
vannak, akik nehezen készülnek, és nehezen élik meg az ünnepeket is.
Ünnepelni nem nagyon tanult népünk. Hiszen azt le
kell számítanunk, amire még sokan emlékszünk, amikor ezt vezényszóra
kellett tenni. Hangzatos jelszavak újra és újra megszólalnak a világban.
Ünneppel kapcsolatosan, néha máskor is. Hangzatos jelszavak – ne ijedjen
meg senki, nem fogom mindet végigsorolni, mert nem tudom, meg nem is
tartozna ide –, de emlékezzünk azért néhányra a történelemből: Szabadság,
egyenlőség, testvériség! – Bár így lenne! – sóhajtják sokan. Vas és acél
országa leszünk! – vasérc és kőszén nélkül. Éljen a megbonthatatlan…! – nem
folytatom tovább. Jelszavak. Jelszavak napjainkban is. Nem mondok egyet se
közülük. Mindezeket miért említettem? Mi köze mindezeknek most Szenteste az
Isten igéjéhez? Hiszen elegünk van a jelszavakból. Amiket sokszor mondtak,
mondanak, de ugyanakkor, ha egy kicsit magunkba szállunk, akkor mégis be
kell vallanunk, jelszavakra meg szükségünk is van. Közben gondok, bajok,
nehéz gazdasági helyzet, családoknak olykor nem könnyű megélhetés, sok
minden körülvesz bennünket. Sok minden van, amit nem értünk, ami szinte
érthetetlennek tűnik. Ilyenkor karácsony táján különösképpen megszólal
sokakban a gondolat: de jó lenne, ha nyugalom, ha békesség lenne, ha az
emberek szeretnék egymást! Vajon a bibliai üzenetből nem lettek néha
már-már megüresedő jelszavak? A földön békesség; emberekhez jó akarat;
Immánuel – nagyon fontos, nagyon gazdag üzenetű bibliai mondatok,
kifejezések. De néha nemcsak jelszó a mi ajkunkon is? Mint ahogy a világban
is mondják, fölírják, ismétlik? Vajon nem így vagyunk néha mi is? Mondjuk,
hogy dicsőség az Istennek, de nem adjuk meg neki. Mondjuk, hogy békesség,
de nem nagyon gyakoroljuk egymás felé. Nem üresednek meg keresztyén mondataink,
szavaink? Ilyenkor persze igyekszünk, törekszünk arra, hogy legalább ezen a
napon, ezekben a napokban egy kicsit több türelemmel legyünk egymás felé; egy
kicsit több békességet próbáljunk munkálni, sugározni. Igyekszünk.
De vajon az ünnepből merítünk-e elég erőt ahhoz, hogy
valami kevés jusson a többi pár száz napra is?
Fölolvasott bibliai szakaszunk, az egyik, Lukács
evangéliumából egy úgymond ünnepi szakasz. Hiszen karácsonykor szoktuk leggyakrabban
olvasni. A másik, amit a Filippi levélből olvastam, nagyon hétköznapi
szakasz. Hétköznapi szakasz: „Örüljetek
az Úrban mindenkor!” „Szelídlelkűségetek
ismert legyen”, „Semmiért se aggódjatok”. A hétköznapi keresztyén
életre szóló apostoli útmutatások. Hogy kapcsolható a kettő össze? Nyilván
észrevettük, hasonló kifejezések szólalnak meg: „Örömhírt mondok, mely az egész nép öröme lesz”; „Örüljetek az Úrban!”;
„Békesség a földön az embernek!”; „Az Isten békessége, mely minden értelmet
felülhalad, meg fogja őrizni szíveteket…”. Nem csak ünnepen van öröm, békesség,
hanem a hétköznapokban is, erről beszél az ige. A keresztyén életnek nem
csupán az ünnepei ünnepek, hanem a hétköznapjait is ugyanazt kellene, hogy
jellemezze kicsit másabb formában, de tartalmilag, lényegileg ugyanaz. Öröm
az ünnepen, és akkor nemcsak jelszó lesz, ha a hétköznapokban is ebből
egyre több megvalósul.
Nézzük az apostoli útmutatást a Filippi levélből,
sokkal hosszabb, egy nagyobb összefüggés ez, sokan ismerjük, és talán
tudnánk is mondani tovább is, de ezt a néhány sort, amit az előbb olvastunk, nézzük meg
közelebbről.
Először is szembe kell néznünk értelmünkkel, amire
nagyon büszkék vagyunk, az értelmi teljesítményünkre, hiszen hatalmas
lehetőségeket kaptunk a Mindenható Istentől. A teremtéstörténet, az
őstörténet már arról beszél, hogy hódítsd meg a földet, hogy műveld, hogy
használd. Igen, ebbe nagyon komolyan bele kell vetni teljes képességünket,
értelmi képességünket is. Bele is vetettük magunkat. Néha egy kicsit a
nyugati civilizációt vádolják is, hogy túlszaladtunk, a ló másik oldalára
kerültünk, és csupán értelmünkkel akarunk mindent megoldani. De
kétségtelenül nagyszerű technikai, tudományos és sokféle más eredményt
elértünk az Istentől kapott értelmünk fölhasználásával. De mindezen
eredmények, amit értelemmel el tudunk érni, mindezek ellenére nyugtalanok
az emberi szívek, iszonyatosan sok békétlenség van, az emberekben rengeteg
félelem van. Vagyis röviden, halkan, de meg kell állapítanunk, értelmünkkel
nem tudunk az élet minden kérdésére kielégítő választ kapni, és legfőképpen
még ott is, amire jó választ tudtunk adni, legalábbis most úgy gondoljuk,
még ott, attól nem lett nyugalma a mi szívünknek. Nem lett békessége a
lelkünknek. Valahol, valami nagyon hiányzik. Nyilvánvaló, hiszen
értelmünkkel azt vizsgáljuk, ami bennünket körülvesz, az anyagi valóságot,
és néha hajlunk arra, hogy csak ez van, ez a realitás, ez a valóság, amit
értelmi képességeinkkel tudunk vizsgálni. Igen ám, de sokféle baj, gond,
kérdés, és sokféle érthetetlen esemény közepette értelmünk nem nyugalmat
tud adni nagyon sokszor, bár szükséges, hogy használjuk itt is. Nem tud
nyugalmat adni, hanem még inkább kétségek közé sodorhat. Ha elkezdjük végiggondolni
az eseményeket, nagyon sokszor a kétségek erősödhetnek bennünk. A
nyugtalanság, a félelem, a békétlenség lehet úrrá rajtunk. És akkor igaza
lesz valakinek, aki így írt nem is olyan régen az egyik könyvben: „A
létbizonytalanság, a kilátástalanság, a jövőkép elvesztése demoralizál,
együtt jár a pillanatnak élés gyakorlatával”.
Nézzük a másik lehetőségünket. A másik lehetőség,
amiről az apostol így ír: Hálaadással föltárni kéréseinket Isten előtt.
Nagy lehetőség ez. Mennyire élünk vele? Vagy mindig csak értelmünkkel
akarunk mindent megoldani? És a békességet nehezen találjuk? Az apostol azt
mondja, hogy hálaadással. Az Istennek dicsőséget adva. Az Ő hatalmát,
nagyságát fölismerve, elismerve, kimondva. Tárjuk föl kéréseinket. Öntsük
ki szívünket. Mondjuk el örömünket, panaszunkat, kételyeinket. Merjük
elmondani békétlen gondolatainkat, föltárni előtte kéréseinket, elkérni a
már egyébként elkészített ajándékokat. Mert az Isten ajándéka
elkészíttetett számunkra. El kell kérni. Át kell venni. El kell fogadni,
mondja az apostol. És mindezt aggódás nélkül.
Csodálatosan indul ez a mondat, hogy „hálaadással tárjátok föl szívetek
kéréseit”. És itt, minthogyha megbicsaklana – mert mi a folytatás? Nem
az a folytatás, hogy „és Isten megadja szívetek minden kérését”. Pedig hát
logikánkkal, értelmünkkel, mi így folytatnánk. Vágyaink ezt követelnék. Hát
ha az Isten előtt hálaadással föltárhatjuk kéréseinket, nem azért tárhatjuk
föl, hogy Ő megadja? – mondanánk. Az apostol nem így folytatja. És ez
nagyon el kell, hogy gondolkoztasson bennünket. „Hálaadással tárjátok föl kéréseiteket az Isten előtt, és az Isten
békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni szíveteket,
gondolataitokat.” – Hogy? A kérésre, mondhatjuk, békességgel
folytatódik a mondat. És bizony, ezen nagyon érdemes elgondolkoznunk. Az
apostol nem azzal folytatja, nem azzal hitegeti az akkori és mai keresztyén
embert, hogy bármit odaviszünk Isten elé, a legnagyobb butaságainkat is,
akkor Ő biztos meg fogja adni, ha kérjük. Mert nem biztos, hogy a javunkat
szolgálja, amit mi kitalálunk magunknak. Vajon biztos, hogy a gyermekek minden
ajándékot megkaptak, most kaptak meg, amit ők kitaláltak maguknak? Vagy
megjegyezte a szülő a gondolatot, mert majd öt év múlva érett lesz rá a
gyermek, hogy megkapja. Most hiába adom meg neki, összetöri, nem tud vele
mit csinálni, még kicsi hozzá. A folytatás megdöbbentő, de éppen itt szólal
meg a keresztyén reménység, vagyis Isten felé fordít, mégpedig az Isten
békessége felé. Mert minket a vágyaink űznek, kergetnek, de abból még nem
lesz békesség. Ha az Isten mindent megadna, amit mi szeretnénk, abból nem
lesz békességünk. Sőt nagyon sokszor az ellenkezője lesz. És ez a kettő
együtt igaz. Hálaadással tárjátok föl kéréseiteket, vagyis forduljatok a
„Legnagyobb” felé, ne csupán az értelmetek által látott nehézségekre
nézzetek. Forduljatok a „Legnagyobb” felé, a mennyei Atya felé, és az Isten
békessége… – mert az több, és nagyobb, mint amit mi kérni tudunk. Arra van
leginkább szükségünk, az Isten békességére. Mert mi tudnánk sorolni
kéréseinket. Olyanok vagyunk, mint a kisgyermek. Sorolnánk, mondanánk 40 évesen,
60 évesen, 80 évesen is, vég nélkül sorolnánk: de Uram még ezt add meg, és
még ezt add meg. Az apostol pedig ezt mondja: „az Isten békessége pedig meg fogja őrizni a gondolataitokat”.
Nem biztos, hogy mindent most, azonnal megkaptok, nem is biztos, hogy a
javatokat szolgálná, ha megkapnátok. Egy nagyobbat kaptok, az biztos, hogy
kapjátok, arra mindig szükségetek van. Ez pedig az Isten békessége. Nem
általában béke, mert az fegyverszünetet jelent, hanem az Isten békessége. A
megingathatatlan békesség. Mert az a békesség, amit a mi értelmünkkel
tudunk elérni – ezt is kell munkálni, nehogy félreértsük –, az kevés. Az
nagyon hamar meginog. Az nem tud igazán nyugalmat adni. Mert igyekszünk
bölcsen, óvatosan, szépen, kiegyensúlyozottan intézni a dolgokat, hogy
viszonylagos nyugalom legyen a családban, és akkor jön egy váratlan mondat,
és minden felborult. Az Isten békessége, mely megingathatatlan.
Megváltásunk így lesz örömforrássá.
Azzal kezdődött az apostoli hétköznapi útmutatás –
szinte jelszavak-szerűen mondhatnánk az apostoli mondatokat: „Örüljetek az
Úrban!” – ezzel kezdődött. De Ő elmondja, hogy miért, és hogy miért
lehetséges ez. Nézzük akkor ezt a minden értelmet meghaladó békességet.
Mert erről a keresztyének tudnak csak. Mi keresztyének tudunk reménység
szerint élni belőle, de a világ is várná az értelmet meghaladó békességet.
De hát ez több mint saját értelmünkkel, okoskodásunkkal, ügyességünkkel elérhető
fegyvernyugvás. Akár a családban, akár a munkahelyen, akár az országban
vagy a nemzetek között. Arra is szükség van. De itt egy nagyobb békességről
beszél az ige. Nem oldódott meg minden baj, nem kaptunk minden kérésünkre
olyan választ, amilyet mi szerettünk volna, mégis: az Isten békessége –
mondja az apostol. Lehet, hogy az Isten segítsége nem úgy jön, mint ahogy
mi kigondoltuk a magunk értelmével, bölcsességével; nem akkor jön, mint
ahogy mi kigondoltuk, de azt mondja az apostol: „de az Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja
őrizni a szíveteket a Krisztus Jézusban”. Vagyis a békességünk nem
attól van igazán, hogy az ÚR mindig mindent úgy teljesít, ahogy mi
gondoljuk. Ha teljesítené, nem lenne békességünk. Mégis azt mondja az
apostol, hálaadással tárjátok föl a kéréseiteket. De ne gondoljátok, hogy a
saját értelmetek által összegyűjtött kéréslistátok teljesítése az igazán
békességet fog adni nektek. Annál nagyobbra van szükség. A legnagyobb
realitásra, a legnagyobb valóságra, nevezetesen arra, hogy az Isten
megbékült velünk. Mert az Isten békessége ez. Az Isten megbékült velünk. Az
Egyszülött Fiút azért adta, azért van karácsony, mert az Isten megbékül a
Tőle elfordult, engedetlen, de hozzá visszatérő teremtményeivel. Igen,
valaki négysorosában így írt (a négysorosnak egyébként ez a címe: Karácsony):
„Kísérletek,
űrhajók, látomások, s valahol messze délen egy jászol ringatózik csendesen
a csillagvirágos éjben.” Mind a kettő. Szükségünk van arra, hogy az Istentől
kapott értelmünket használjuk, de szükségünk van arra, hogy az onnan
felülről jövő békességgel teljünk meg. Mert az emberiség minden értelmét,
jó szándékát összeadva is csak háborúk történetét tudta produkálni. És ezt
tudjuk produkálni ezután is. De van felülről való békesség! És ez a
békesség meg fogja őrizni gondolatainkat, szívünket a Krisztus Jézusban. Ez
a minden értelmet meghaladó békesség.
Mi nem ismerünk mindent. Mi nem tudunk mindent. A
legképzettebben, a legbölcsebben se tudunk mindent. De az, aki a
legnagyobb: a Teremtő és Megváltó Isten ismer és tud mindent, ezért az a
megoldás, amit Ő ad. Az minden értelmet meghaladó. És ezért az a békesség,
amit Ő ad, minden értelmet meghaladó. Hiszen a mi emberi életünkben neki
kellett elhozni ezt a békességet.
Kedves Testvérek! Ünnepek, jelszavak, hétköznap.
Ünnepek, melyek néha már nagyon messze vannak a valóságtól, vagy a valóság,
a hétköznapi életünk van nagyon messze az ünnepünktől. Formálja át,
engedjük, hogy átformálja az Isten igéje az ünnepek üzenetén keresztül is
életünket. „Hirdetek nagy örömet…, dicsőség a magasságban…, békesség az
embernek…, ne féljetek…, Immánuel… – mondhatnák az utca emberei, hogy ezek
meg a keresztyén jelszavak. Csak jelszavak? Engedjük, hogy átformálja
életünket, az Isteni békesség legyen a gondolkozásunk kiindulópontja, mert
végül is az apostol erre hív bennünket. És erre tanít bennünket. Nem
gondolkozásunk következménye a békesség, mert ezt nem sikerült évezredek
alatt sem elérni, hanem az Isteni békesség legyen a gondolkozásunk
kiindulópontja, és akkor valami elkezd változni. Elkezd változni az
életünkben, elkezd változni az Isten népe közösségében, a gyülekezetben, és
a gyülekezet határán túl is. Az Isteni békesség legyen tehát gondolkozásunk
kiindulópontja, és ez őriz meg bennünket attól, hogy feladjuk… Feladjuk
hitünket, feladjuk küldetésünket, feladjuk az engedelmességet Isten iránt. „Minek
Uram, nem megyünk semmire!” Ez az Isteni békesség őriz meg attól, hogy
feladjuk a reménységet. Mert ha csak értelemmel végiggondoljuk, akkor
nagyon sokszor fel kellene adni a jó szándékú reménységet. De az Isteni
békesség minden értelmet felülhalad.
Hangzatos jelszavaknál akkor lesz több, ha először
Őrá, az Úrra, a legnagyobb valóságra nézünk, és azután a hétköznapi
valóságainkra, amikben cselekednünk kell, ahol járunk, élünk naponta.
Kedves Testvérek! Merítsünk erőt, és engedjük, hogy a
minden értelmet… és itt szeretném aláhúzni, hogy minden értelmet – ez van az igében. Oly sokszor hallottam már
keresztyén emberektől is így: minden
emberi értelmet meghaladó békesség. Nem! Minden értelmet – erről beszél az apostol. Nem egyszerűen csak
a mi emberi ismereteinket és értelmünket, hanem minden értelmet meghaladó isteni
békesség az, ami a mi életünket meggazdagította, és ezért örülhetünk. Ezért
magasztalhatjuk az URat karácsonykor, húsvétkor, pünkösdkor, és ezért
magasztalhatjuk az URat hétköznapokban is.
Kedves Testvérek! A mennyei kar arról beszél: „Dicsőség a magasságban Istennek, a
földön békesség, az emberekhez jó akarat”. Az apostol ezt mondja: „Örüljetek az Úrban mindenkor, ismét
mondom, örüljetek. A ti szelídségetek legyen ismert minden ember előtt. Az
ÚR közel! Semmiért sem aggódjatok! Hanem imádságban és könyörgésben
mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt. És Isten
békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni szíveteket,
gondolataitokat a Krisztus Jézusban.” Oly sokszor halljuk áldásként ezt
a mondatot, hogy az Isten békessége.
Merjük szívünkbe fogadni, merjük engedni, hogy munkálja bennünk és általunk
a fölülről jövő békességet. Mert erre van szüksége életünknek,
családunknak, és nemzetünknek is. Ámen.
Imádkozzunk:
Magasztalunk URunk, Istenünk a testi erőért,
értelmünkért, képességeinkért. Hálát adunk szeretteinkért. Téged
magasztalunk felkínált kegyelmedért, a megtérés, az új élet lehetőségéért.
Köszönjük a hitben kapott testvéreket, a gyülekezetet. Hálát adunk a Tőled
jövő békességért, a felülről jövő békességért, hogy Te a Krisztus Jézusban
megbékéltél velünk, hogy mi is békességedbe térhessünk, hogy éljünk a Te
békességedből.
Bocsásd meg, hogy ajkunkon a szeretet, békesség,
öröm, ünnep gyakran csak megüresedett jelszavakká lettek. Bocsásd meg, hogy
gyakran azt gondoljuk, értelmünkkel mindent meg tudunk oldani, és amikor
csalódunk, akkor azt hisszük, hogy talán már Tebenned is csalódtunk. Segíts
Szentlelkeddel, hogy ne csak a bajokat, gondokat, betegséget, szomorúságot,
gyászt, halált lássuk, ne csupán a bűnöket, irigységet, békétlenséget.
Segíts URunk, hogy ne csupán véges értelmünkkel
próbáljuk megoldani a nehézségeket, legyőzni szívünk félelmeit, hanem újra
és újra merjünk felnézni Reád, a békesség fejedelmére és urára. Hogy Veled,
a legnagyobbal békességben élve a bajok és a nyomorúságok, a feladatok és a
munkák között is a Te békeköveteiddé lehessünk.
Segíts Szentlelkeddel, hogy ne csupán ünnepi
jelszavak legyenek a szeretetedről szóló bibliai igék, hanem egyre inkább
valóság a Te békességed által. Így könyörgünk családunkért, így könyörgünk
szeretteinkért. És könyörgünk egyedül ünneplőkért, akik nem is kerestek
maguknak közösséget, gyülekezetet, talán TÉGED sem. Könyörgünk URunk a
gyülekezetekért, mindazokért, akik összegyülekeztek, mert érzik, tudják, és
jelenlétükkel vallják, hogy a minden értelmet meghaladó békességre szükség
van, és azt Tőled kérhetjük. Így könyörgünk városunkért, nemzetünkért is,
hiszen oly sok gond, baj és nyomorúság van, amit meg kell oldani, le kell
győzni. De leginkább meg kellene őrizni a békességet.
Könyörgünk URunk, segíts bennünket, hogy a mi
életünk, mint Veled megbékélt élet mások számára is a megbékélés útját
tudja megmutatni. Segíts, hogy a mi életünk az ünnepen, és az ünnep által
nyert erőben és erővel, a minden értelmet meghaladó békességgel tudjon
bátorítás lenni egész nemzetünknek.
Áldd meg családi közösségünkben ünnepünket, szenteld
meg az ÚRvacsorai közösséget, hogy feltöltekezzünk, hogy Veled megbékélt
emberként egymással is békességben tudjunk élni, és ez a békesség a
hétköznapok küzdelmeiben is megmaradjon, éltessen, mert ez onnan felülről
jön, mert fölötte áll az általunk megoldhatatlan gondoknak, de betölti
szívünket.
A Te békességed legyen velünk ezen az ünnepen! Ámen.
Most pedig magunkban elcsendesedve, folytassuk
magunkban az imádságot szeretteinkért, mindazokért, akik ott vannak most a
szívünkben.
„Az Isten
békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni szíveteket,
gondolataitokat a Krisztus Jézusban.” Ámen.
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|