|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
Ez a te feladatod
Lekció: Efézusi levél 4. rész 11-16.
11És ő „adott” némelyeket
apostolokul, másokat prófétákul, ismét másokat evangélistákul, vagy
pásztorokul és tanítókul,
12hogy felkészítse a
szenteket a szolgálat végzésére, a Krisztus testének építésére,
13míg eljutunk mindnyájan a
hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, a felnőttkorra, a Krisztus
teljességét elérő nagykorúságra,
14hogy többé ne legyünk
kiskorúak, akik mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak
az emberek csalásától, tévútra csábító ravaszságától;
15hanem az igazsághoz
ragaszkodva növekedjünk fel szeretetben mindenestől őhozzá, aki a fej, a
Krisztus.
16Az egész test pedig az ő
hatására egybeilleszkedve és összefogva, a különféle kapcsolatok
segítségével, és minden egyes rész saját adottságának megfelelően működve
gondoskodik önmaga növekedéséről, hogy épüljön szeretetben.
Imádkozzunk!
Köszönjük Neked mennyei
Atyánk hálaadással, hogy újra együtt lehetünk a Te nevedben! Hálát adunk
Neked Istenünk az elmúlt hét napjaiért próbáival, eredményeivel és
örömeivel együtt! Köszönjük Istenünk, hogy testben megpihenhetünk, és
köszönjük, hogy lélekben elcsendesedhetünk a Te Igéd hallására és
befogadására! Köszönjük, hogy hitben erős és lélekben bölcs pásztoraink,
tanítóink vannak, akik az elhívatáshoz méltó életet élnek építve a
gyülekezet egységét és hitben való megerősödését! Segíts, hogy mi is
észrevegyük a szolgálatot, és részesei lehessünk az egységnek! Bocsásd meg
Istenünk, ha nem vagyunk készek meghallgatni egymást, és tanulni egymástól!
Bocsásd meg mulasztásainkat, ha nem ragadtunk meg minden alkalmat a Veled
való együttlétre! Bocsásd meg kishitűségünket, szeretetlenségünket! Kérünk
Téged, adj a szívünkbe olyan krisztusi szeretetet, amellyel Te szeretsz
bennünket! Add, hogy ezzel a szeretettel, ezzel a lélekkel tudjuk egymást
elfogadni! Ne hagyj bűnünkben elveszni, szent Igédet erősítsd bennünk! Így
kérünk Istenünk, Szentlelkeddel légy itt közöttünk, add, hogy Igéd ne
szóljon hiába: ne csak halló fülekre, hanem nyitott szívekre is találjon!
Jézus Krisztusért kérünk,
légy itt közöttünk és áldd meg együttlétünket! Ámen!
Úr Isten, mi sok szükséget
Érezvén körülöttünk,
Segedelem-kérés végett
E szent helyre feljöttünk.
Uram, a könyörgőnek
Illesd meg szívét és száját,
A téged tisztelőnek
Áldd és szenteld meg munkáját.
156. dicséret
Textus: Titusz 1:5-9.
5Azért hagytalak Krétában,
hogy rendbe hozd az elintézetlenül maradt ügyeket, és presbitereket állíts
szolgálatba városonként, ahogyan meghagytam neked:
6ha van olyan, aki
feddhetetlen, egyfeleségű férfi, akinek gyermekei hívők, nem vádolhatók
kicsapongással, és nem engedetlenek.
A püspök ugyanis, mint
Isten sáfára legyen feddhetetlen, nem önkényeskedő, nem indulatos, nem
részeges, nem kötekedő és nem haszonleső,
hanem vendégszerető, a jóra
hajlandó, józan, igazságos, kegyes, önmegtartóztató,
9aki ragaszkodik a
tanítással megegyező igaz beszédhez, hogy az egészséges tanítással tudjon
bátorítani, és meg tudja győzni az ellenszegülőket.
Kedves Testvérek!
Már néhányszor hallottam ezt a mondatot a Nagyerdei Gyülekezetben:
„Ó, itt a Nagyerdei Gyülekezetben minden olyan tökéletes, minden olyan jól
megszervezett, itt már nem jut nekem feladat.” Valóban? Valóban olyan jó
lenne minden? Talán hiányosan láttattuk a feladatot? Vagy talán hiányosan,
kevésbé látta meg valaki? Pedig nálunk is – az előbb olvasott bibliai
szakasz kifejezésével szólva – sok elintézetlen ügy van. Nagyon sok. Lehet,
hogy első ránézésre bizonyos gyülekezetekhez képest talán egy kicsit
előrébb vagyunk – de ez ne tévesszen meg bennünket! Ezrek élnek körülöttünk
evangélium nélkül – hogy csak egyetlenegy területet említsek, hogy mennyi
elintézetlen ügy van, amit el kellene végezni.
Nézzük először a Bibliát, a Szentírást, a Biblia
missziói elgondolását – mondjuk úgy, hogy a misszió bibliai modelljét.
Először is Jézust, hogy majd megtaláljuk a magunk helyét az Isten tervében.
Vannak, akik már föl is tették a kérdést, amikor azt a bibliai szakaszt
olvastuk, vagy olvasta valaki, amikor Jézus arról beszélt egy nem Ábrahám fiának, hogy „nem küldettem, csak Izráel elveszett
fiaihoz”. Micsoda dolog ez, hogy csak Ábrahám utódaihoz!? Másokhoz nem?
Bár végül ott is cselekszik Jézus. Vagy amikor azt a szakaszt olvassuk az
evangéliumokban a 12 vagy a 72 tanítvány kiküldésével kapcsolatosan, hogy
megadja az „instrukciókat” Jézus, és közöttük, ilyet is mond: „pogányokhoz, samaritánusok útjára ne
menjetek”. Ó, kérem! – hát akkor hogy lehetünk mi keresztyének? Hogyha
Jézus ilyen parancsokat adott, ha ilyet is mondott tanítványainak, hogy
samaritánusokhoz nem, pogányokhoz, a szomszédos népekhez ne menjetek, akkor
hogy is van mindez?
Azonban mindig az egész Írásra kell figyelnünk, és az
Írásban, ott lesz majd a missziói parancs: „elmenvén, tegyetek tanítványokká minden népeket”. Itt viszont
már a világmissziós parancsban az egész világra, minden nép felé küldi a
tanítványokat. Vagyis hogyha ezt lerajzolnánk, akkor gyakorlatilag ilyen
koncentrikus köröket látnánk magunk előtt. Jézus földi küldetése az volt,
hogy megváltson bennünket. Ő nem aprózta szét önmagát. Nagyon koncentráltan
teljesítette az Atya akaratát. Nem szaladgált, hogy még Rómában is hadd
lássák őt. Nem akart szupersztár lenni. Ő a neki adott feladatot teljesítette
– és ez földrajzilag is behatárolt volt. Amikor ezt teljesíti, azután küldi
el a tanítványokat a világmisszióra. Addig még a tanítványokat is belül
tartja ezen a küldetési körön. Utána egy követező kör, a végtelen nagy
szolgálati mező nyílik meg.
Nézzük Pál apostolt!… Pál apostol hogyan végzi, tölti
be a küldetését. Pál – ezt láthatjuk, ha elkezdjük elemezni a missziói
útjait – Pál apostol elment, mai nyelven szólva egy régió központjába, egy
nagyvárosba, ott prédikált, ott tanított. Amikor ott hívő emberek lettek,
gyülekezet kezdett formálódni, akkor Pál apostol szó szerint szedte a
sátorfáját – ugye ő sátorponyva készítő is volt – és elment 100-200
kilométerrel arrébb egy másik nagyvárosba, egy másik régió központjába, és
ott kezdett prédikálni, hogy gyülekezet jöjjön létre. Na és akkor mi van a
többi kisvárossal? Mi van a falvakkal? Egyik helyen egyenesen ezt írja le: „itt nincs több hely számomra” – és
elmegy messze, pedig hát ezrével voltak ott emberek, akiknek prédikálhatott
volna. De nem, ő fölismerte, hogy az ő küldetése az, hogy a
régióközpontokban hirdesse az evangéliumot. Ezért olvassuk azt, hogy: „Rómába is szeretnék elmenni, majd még
Hispániába egészen”. Akkor az a Föld végső határát jelentette, hogy
elmenni a mai Spanyolország területére. De nem egyenként minden faluban
megállni és mindenhol prédikálni, mert ez fizikai képtelenség lett volna. Neki.
Viszont, amikor megalakult egy közösség (keresztyének lesznek) – például
Kréta szigetén –, akkor jön az, amit most olvastunk a Tituszhoz írott
levélben, Pál apostol azt írja fiatal munkatársának, Titusznak: „azért hagytalak ott, hogy az
elintézetlenül maradt ügyeket hozd rendbe”. Egészen megdöbbentő, hogy
Pál apostol ilyet ír le. Az apostol után elintézetlenül maradt ügyek?!
Persze! Ő a maga részét végezte el belőle. A többit pedig átadta a
munkatársaknak, hogy azok is adjanak át még tovább, osszák meg a
feladatokat. És akkor megint egyfajta koncentrikus körként tudnánk
lerajzolni mindezt, ahogyan az evangélium terjed, és a világmissziós
parancs betölthető.
Mik maradhattak elintézetlenül Krétán? Ehhez kevés csak
a ma felolvasott bibliai szakasz – ebben is van utalás rá –, előrébb is
szeretnék tekinteni a levélben. Mik maradhattak elintézetlenül? Hát például
a tanítás, az igei tanítás
elmélyítése a már keresztyénné lettek között, kicsit hivatalosabb szóval,
egészen a tanfegyelemig. Hiszen mit olvasnánk itt utána már a 10. verstől? A
hamis tanítókról. Mert sokan vannak engedetlenek, fecsegők, ámítók,
különösen a körülmetéltek között, ezeket el kell hallgattatni, mert egész
családokat feldúlnak azzal, hogy aljas nyereség kedvéért azt tanítják, amit
nem volna szabad. Hamis tanítás. Ezzel szemben fel kell készíteni a frissen
hívővé lett embereket, a megalakult kis gyülekezetet, hogy az igazán egészséges tanítást, – olvassuk a
levélben ezt a kifejezést – azt tudják továbbadni. El kell tehát mélyíteni
a frissen megtért emberekben az Isten-ismeretet, a hitismeretet, a
gyülekezetismeretet, a szolgálatot.
Aztán az evangelizálás.
A levél későbbi fejezetében olvasunk ilyet, hogy megjelent az Isten
üdvözítő kegyelme minden embernek. Nem csak
néhányótoknak, és nem csak a
Kréta szigetén élőknek. Minden embernek! Akkor ezt el kell valakinek oda
vinni, azokhoz az emberekhez. Azt mondanánk: evangelizálás. Mik maradtak elintézetlenül
Krétán? A közösségszervezés. Valamilyen szinten egy közösség életét
szervezni, vezetni is kell. Erre embereket kell kiválasztani, megbízni,
felhatalmazni – ezért hagytalak ott, ez a te dolgod Titusz! Nem az a dolgod,
hogy végigjárd Kréta szigete minden falvát, hanem ezek a speciális
feladataid! De akkor kik intézik mindezt el? – tehetjük föl a következő
kérdést. Először is tehát Titusznak ez a feladata – és az efézusi levélből a
szakaszt azért olvastuk újra, bár két hete már elhangzott, és igehirdetés is
hangzott azzal kapcsolatosan –, hogy a Krisztus követésére életüket
odaszentelteket felkészíteni a szolgálatra. Felkészíteni a gyülekezet
tagjait a szolgálatra – ez a pásztorok dolga. Titusz, ez a te dolgod. Nem
minden a te dolgod, sok minden nem lesz még elintézve. Majd keresünk
presbitereket, püspököket. Ezt majd mindjárt elmondom, hogy hogy is jön ez
akkor össze, és azt pedig bízd rájuk! És még ők sem fognak mindent
elvégezni, még nekik is kell tovább, másokat keresni, és másokat is bevonni
a szolgálatba. És itt jelenik meg a gyülekezet, és megint ilyen körökbe rajzolhatnánk
le a Biblia gondolkozását, tanítását a misszióval kapcsolatosan.
Tehát: Titusz készíts föl, válassz ki, hatalmazz föl
embereket bizonyos szolgálatra! Nem mindenre! Nekik is csak egy bizonyos
szolgálatuk lesz elsősorban. Vagyis így olvastuk: „azért hagytalak Krétában, hogy rendbe hozd az elintézetlenül
maradt ügyeket, és presbitereket állíts szolgálatba városonként”. Aztán
leírja, hogy milyenek legyenek a presbiterek, és utána egy nagyon érdekes
átkötéssel így folytatja: „a püspök
ugyanis…”. Nos, itt egy pillanatra álljunk meg, tegyük helyére a kifejezéseket.
A korai gyülekezetekben, az óegyház életében, és itt a fölolvasott bibliai
szakaszunkban is a presbiter meg a püspök, az ugyanaz. Az egyház története,
növekedése, gyarapodása folytán specializálódnak ezek a szolgálati
területek, de ekkor még ez ugyanaz. Merthogy a presbiter kifejezésünk, ami
egy olyan görög szóból ered, ami „tapasztalt”-at, ilyen értelemben egy
kicsit „vén”-t is jelent – ez nem föltétlen idős ember, hanem a hitben, az
Írás-ismeretben, a szolgálatban tapasztalt. Mert sajnos vannak vénemberek,
akik nem ismerik az Istent és gyerekek a hitben, bár életkor szerint már
idősebbek. Tehát a szolgálatban tapasztaltat jelenti, abban „vén” ember,
régi motoros, ahogy ma mondanánk. A „püspök” kifejezés, az pedig egy olyan,
abban az ókorban, a civil életben használt kifejezésből ered,
magyarosodott, ami „felvigyázó”-t jelent. A korabeli civil életben hívtak
így embereket, ő volt a piacra, vagy a gazdasági életre megbízott felvigyázó,
ő volt azért a területért a felelős. A másik a közigazgatás valamilyen
területéért volt felelős, arra volt felvigyázó. Érdekességként érdemes
észrevennünk, hogy a mi református gyakorlatunkban a gyülekezet világi
vezetőjét gondnoknak nevezzük. Az evangélikus testvérek felügyelőnek
nevezik, felügyelő, felvigyázó. Vagyis a „vén”, amiből a presbiter szavunk
van, az a tapasztaltat jelenti, a kipróbáltat, a felvigyázó, az pedig
egyfajta funkciót, a feladatot jelenti, valamilyen terület, ami az ő
területe, az ő reszortja, amihez már ő tapasztaltabb.
Nos, most a mi számunkra végül is az a fontos, hogy
Titusznak, tehát hogy kiknek kellett elintézni az elintézetlenül maradt
ügyeket. Titusznak megvolt a saját feladata. „Állíts embereket,
tapasztaltabb, hitben, Ige-ismeretben előrébbjáró embereket állíts be
szolgálatba! Ezeket hatalmazd föl!” „Ha van olyan, aki…”, s akkor sorolja, hogy
milyen feltételeknek feleljen meg. Aztán jön a következő kör, és itt egy
pillanatra megint tekintsünk a levélben előrébb is. Jön a következő kör,
nevezzük egyszerűen a gyülekezetnek, merthogy ilyet olvasunk majd később:
„az idősebb hívő asszonyok tanítsák a fiatal asszonyokat”. Nagyon érdekes,
nem azt olvassuk: Titusz, a fiatalasszonyokat te tanítsd! Nem arról van
szó, hogy ezt nem lehet. A hitben idősebb, tapasztaltabb asszonyok tanítsák
a fiatalabb asszonyokat. Kedves hitben idősebb, tapasztaltabb Testvérek!
Mire tanítjuk…? Kedves Nőtestvérek! Mire tanítjátok a fiatalabb
asszonyokat? Vagy majd intézze el az egyház? De az egyház mi vagyunk! Aztán:
hogy a gyülekezet, tehát a presbitereknek, akik egy-egy területért úgymond
felelősek, csapatot kell szervezni, szolgatársakat kell összegyűjteni,
összefogni – ez ott is megjelenik, hogy megszólítja majd (a 2. fejezetben
olvassuk mindjárt már ezeket) a fiatalokat is az apostol, hogy az ifjak
élete ellenfelet megszégyenítő legyen. Hogy a fiatalok, akik életkor
szerint fiatalok és hívőkké lettetek, olyan életet éljetek, hogy a
kritikusok, az ellenkezők, az ellenszólók elhallgassanak. Azt mondhassák,
hogy ez az evangélium tényleg jó, tényleg hat. A zabolátlan fiatal milyen
áldásos életű! Vagyis nem arról van szó, hogy majd a presbiterek elintéznek
mindent, hanem a különböző életkorúak, a társadalom különböző területein lévők
is be kell, hogy kapcsolódjanak ebbe. Merthogy a 2. fejezetben a szolgákat
is megszólítja. Istenük tanításának díszére legyenek. Ugye, ez egy
rabszolgatartó-társadalom, a maga minden nyomorúságával együtt, és akik
rabszolgák közül keresztyénné lettetek, másmilyen legyen az életetek. Kapja
föl a gazda és a másik rabszolga-munkatárs is a fejét, hogy: „hmm, ez
igen!”
Tehát kiknek kellett az elintézetlenül maradt
feladatokat elvégezni? Nem azt olvassuk: „Titusz, szed össze magad, szomorú
vagyok, hogy ott van egy csomó feladat, és egyedül nem végezted el!” Hanem
elmondja, hogy hogyan oszd szét, hogyan kapcsold be, és ők hogyan
kapcsoljanak be még másokat a szolgálat végzésébe. Mai nyelven szólva
csapatépítést is mondhatnánk. Mondhatnánk hálózatépítést is, merthogy a
feladatokat szépen szétosztják. Ugyanakkor ezek kapcsolódnak egymáshoz. Ez
a gyülekezet-építés, ahogy napjainkban gyakran hallani lehet a kifejezést.
Tegyük föl tehát a kérdést végül: mit lehet, mit kell
tenni most a Nagyerdei Gyülekezetben? Most. Most, a nyári szünet végén,
most, a gyülekezeti tanév kezdetén, amikor lassan az összes kiscsoportunk
újraindul szeptember második felében. Fordítsuk le egészen gyakorlatiasan a
mai időkre, a mostani hetekre az előbb olvasott bibliai szakasz
útmutatását. Hát, először is van, ami a pásztorokra, a
gyülekezet-vezetőkre, ami Tituszra vonatkozott: a szenteket, a Krisztus
követésére életüket odaszentelteket, a gyülekezet tagjait készítsétek fel a
szolgálat végzésére, hogy alkalmasak legyenek, hogy be tudjanak
kapcsolódni, hogy felbátorodjanak és végezzék a szolgálatot. És akkor most egészen,
annyira aprópénzre próbálom lefordítani, hogy nagyon sok meghívó készen
van, meg lett írva, készen van, de szeretnénk eljuttatni pár ezer lakásba,
a Nagyerdei Gyülekezet egy bizonyos területén, tavaly egy másik részére,
most egy következő részére szeretnénk eljuttatni.
Aztán szeretnénk megszólítani azokat, akikkel – így
fogalmaztam már a korábbi években is – eddig is lelki, hitbeli dolgokról
párbeszédben álltál. Az előbbi kör az minden levélszekrény. Ez a másik kör
egy szűkebb kör, akivel eddig is hitbeli dolgokról tudtál beszélgetni, van
benne nyitottság, van benne érdeklődés. Na, akkor meg kellene most
szólítani! Meg kellene szólítani, úgy ahogy a Biblia adja nekünk a modellt,
a példát, hiszen nagyjából ma is hasonló az esküvő szervezése, a lakodalmi
meghívás, mint akkor volt, csak akkor személyesen hívogattak teljesen, ma
nem mindig személyesen történik ez. De hogy is történt? Úgy, hogy a
meghívottakhoz elmentek a szolgák közölni, hogy meg vagy hívva. Írd be a
naptáradba, hogy számíts rá, és majd ment néhány hét múlva, kis idő múlva megint
a meghívás: immár minden készen van, most gyertek. Az akkori világ nem
annyira olyan naptáros világ volt azért, mint a mienk, de ezeket a
fokozatokat lássuk meg! Kellő időben elmegy a meghívás: tudjál róla,
készülj rá lelkileg, a naptáradat is, a füled is ott legyen, hogy mikor jön
a hír, hogy na, indulhatunk, hogy immár meg van terítve, hogy immár minden
kész, hogy várunk. Nos, az első az az, hogy a meghívás elhangozzék. Ez
hangzik.
Akkor nézzük tovább, mit lehet, kell tenni most a gyülekezetben,
a Nagyerdőn, mert egy csomó elintézetlen ügy van nálunk is. A gyülekezet
tagjainak egyen-egyenként most mibe lehetne bekapcsolódni? Be lehetne
kapcsolódni abba imádságaidon túl, hogy akikkel párbeszédben álltál, akkor
majd a kijáratnál vegyél a kezedbe egy vajszínű kis lapot – kettőt, hármat,
tízet, ahány valakire már most gondoltál – és vidd el neki. Egy meghívó.
Vidd el neki, és egy pár kedves szóval add oda, mert már beszélgettünk,
mert jelét adta, hogy nyitott, érdeklődő. Na, akkor írd be a naptáradba,
írd be a naptáradba a dátumokat, hogy majd szeptember 19., 26., október
3.-a vasárnap fél 11-re szabad legyél. De ezt most kell elmondani, most
kell meghívni, nem majd akkor, előző nap szólni először, mert akkor már
lehet, hogy elfoglalt lesz. Viszont az „immár minden kész” az azt jelenti,
hogy előző napokban pedig felhívni, megszólítani: „Amiről három hete
beszéltünk, amiről a meghívót a kezedbe adtam, amiről kértem, hogy írd be a
naptáradba, hogy gondolkozz rajta, no, ez holnap vagy holnapután lesz, ha
gondolod, menjünk együtt, ha gondolod, megvárlak a templom előtt, együtt
lépjünk be, ha kell, szívesen segítek”.
Mit lehet, kell tenni? Ezt nem győzik a lelkészek. Ez
nem a Titusz feladata volt ott sem. Hanem „keress, bízz meg, és add oda,
ami az ő feladatuk mindebből”. Aztán talán beszélgettél, és kiderült, „hát
tudod, én nem kaptam vallásos neveltetést”, akkor bátorítsd meg, „van olyan
csoport is, ahova téged várunk, ahol neked tudnának az elindulásban segíteni,
van például a Bibliaiskola.” Aztán hány hely üres itt, ahol pedig ültek
idejáró emberek, és neveket tudnék sorolni. Pedig hány ember hiányzását én
is csak sokára veszem észre, vagy mi is csak sokára vesszük észre
lelkészként. Vajon nincs feladat a Nagyerdőn? Hogy itt minden annyira jól
menne? Szerintem nem. Itt egy csomó elintézetlen ügy van. Vajon nem
hiányzik abból a padból, vagy az előtted, vagy a mögötted lévő padból
valaki, akit sokszor itt láttál, és már egy pár hónapja nem lehet látni.
Vajon tudod a nevét? Esetleg nem kéne fölhívni? Vagy lehet, hogy nem ott
ül, lehet, hogy a karzaton ült, vagy lent ül, csak te ismered,
beszélgettél, talán te hoztad ide. Ez nem egyszerűen a lelkészek feladata.
Hát, ha Titusznak kellett volna egész Kréta szigetét, ami pedig azért nem Magyarország
méretű, de ha az egész szigetet neki kellett volna mindig egyedül
végigszaladgálnia. Nem, az Úr nem terhel túl, szétosztja a feladatokat.
Vajon nem kellene fölhívni? Vajon nem kellene megszólítanod? Miért
maradoztál el, mi van, beteg vagy, netalán megsértettek? Mi baj van?
Mit lehet, mit kell tenni most a Nagyerdei
Gyülekezetben, a nyári szünet végén? Van mit tenni, van, bőven van még
feladat. Lehet, hogy mi se láttattuk mindig kellőképpen. Lehet, hogy akik
ilyeneket mondtak, mert én már gyakran hallottam ilyen mondatot Nagyerdei
gyülekezeti tagoktól, lehet, hogy ők sem voltak teljesen nyitott szeműek.
Most csak egy szűk területet, egy nagyon konkrét területet próbáltam
mondani. Nyilván ennél sokkal többféle szolgálati terület van, ahol
bekapcsolódhatok, bekapcsolódhatsz, ahol része lehetsz a gyülekezetnek.
Mert rajtad keresztül is szeretne az Úristen másokat megszólítani, magához
közel segíteni. Bőven van még feladat mindenkinek. Mit írt Pál apostol
Titusznak? Azért hagytalak Krétán, hogy ezt meg ezt te végezd el. Ez egy
személyre címzett feladat.
A mostani igehirdetésnek ezt a címet adtam: Ez a te feladatod! Figyeljük,
keressük meg, hogy miért vagyunk része a Nagyerdei Gyülekezetnek? Mi az a
feladat, amivel ki-ki be tud, be kell, hogy kapcsolódjon a közösség
életébe, most, amikor szeretnénk újra belendíteni úgymond a gyülekezeti
tanévet, erre koncentrálva mondtam néhány példát. De látjuk, hogy hogyan
cselekedett Jézus, hogy Pál apostol mennyire komolyan vette ezt a missziói
modellt, és hogy ismerte föl a saját helyét, a munkatársai helyét, és
azokat hogy bátorította tovább, hogy ők nekik is legyen csapatuk, akikkel
valamit együtt csinálnak – hát nekünk is így lehet ma is. Ez működik
egyébként, ez a modell működőképes. Miért? Működőképes akkor, hogyha mi magunkat
odaszánjuk, és azért működőképes, mert az Isten áldást ígért. De azt nem
mondta, hogy helyettünk fog csinálni dolgokat. Ő az áldást ígérte, az az Ő
reszortja. Az Isten Lelke munkálkodik, rajtunk keresztül szeretne itt
munkálkodni elsősorban. Merjük így fölismerni, merjük fölvállalni, mi az,
amit most ezekben a hetekben különösképpen tehetünk, hogy betöltsük
küldetésünket. Mert van feladat.
Ámen!
Áldjad Őt, mert az Úr megáldja minden munkádat,
Hűsége, mint az ég harmatja, bőven rád árad.
Lásd: mit tehet
Jóságos Lelke veled,
És hited tőle mit várhat.
Áldjad az Ú nevét, Őt áldja minden énbennem!
Őt áldjad, lelkem, és róla tégy hitvallást, nyelvem!
El ne feledd:
Napfényed Ő teneked!
Őt áldjad örökké! Ámen.
264. dicséret
4.-5. verse
Magasztalunk Istenünk, hogy minket is megszólítottál!
Hálát adunk mindazokért, akiken keresztül szólítottál meg bennünket!
Magasztalunk, hogy nekünk is megbocsátottál, hogy türelmesen magadhoz szerettél,
hogy bekapcsoltál néped közösségébe, hogy tartozhatunk a Nagyerdei Gyülekezetbe!
Bocsásd meg, hogy olykor elfelejtünk mindezért hálát adni! Bocsásd meg,
hogy olykor nem vesszük észre küldetésünket, aktuális feladatainkat! Most
odaszánjuk magunkat, hogy segítő szolgálatunk által minden családhoz
eljusson meghívás, a Te szeretetednek hívó szava. Odaszánjuk magunkat, hogy
bátorítunk. Hogy bátorítunk, hogy beszélgetünk mindazokkal, akikben ott
volt a nyitottság, de talán egy lépéssel tovább kellene lépni, és ehhez is
segítségre van szükségük. Odaszánjuk magunkat, hogy számon tartsuk jobban
az elmaradozókat, megfáradtakat, megkeseredetteket, akik a gyülekezethez
tartoznának, de valamiért elmaradtak. Urunk, odaszánjuk magunkat, hogy
bátorítsunk, vigasztaljunk. Könyörgünk most különösképpen gyászolókért,
hogy a Te Igéd, hogy a gyülekezet szeretet-közössége által is
vigasztalódjanak, mert búcsúzniuk kellett. És Urunk odaszánjuk magunkat,
hogy városunkban a Te Lelked által lelki ébredés lehessen. Odaszánjuk
magunkat, hogy jobban betöltsük örvendezve, hálaadással saját személyes,
egyéni küldetésünket, hogy így legyünk élő kövek a Te házadban. Urunk,
könyörgünk az induló tanévért, az iskolákért, gyermekekért, tanárokért,
könyörgünk a hitoktatásért, könyörgünk gyülekezetünkben is beinduló
csoportokért, újrainduló alkalmakért, és miközben könyörgünk mindezekért,
magunkat is odaszánjuk, hogy jelenlétünkkel, imádságunkkal, szavainkkal,
szolgálatunkkal részesei lehessünk világmegváltó, üdvözítő, szent
akaratodnak.
Ámen!
|
Vissza az
igehirdetésekhez
|
Vissza a főoldalra
|
|